Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Något liknande Samsungs connect box?

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 12 oktober 2020 - 12:57

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ja varför kör inte alla tillverkare med Samsungs lösning? Blir inte smidigare med att bara behöva dra upp en kabel till tv:n. Finns där någont liknande till andra tv:s? Då som klarar kör HDMI 2.1 helst.

#2

Postad 12 oktober 2020 - 21:23

sonyman
  • sonyman
  • Veteran

  • 1 560 inlägg
  • 1

Ja varför kör inte alla tillverkare med Samsungs lösning? Blir inte smidigare med att bara behöva dra upp en kabel till tv:n. Finns där någont liknande till andra tv:s? Då som klarar kör HDMI 2.1 helst.


En receiver gör väl samma sak eller missar jag något ang OC-boxen?

#3

Postad 12 oktober 2020 - 21:30

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

En receiver gör väl samma sak eller missar jag något ang OC-boxen?


Nja behöver ingen receiver. Tänkte mer som en box som Samsungs.

#4

Postad 13 oktober 2020 - 10:09

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlägg
  • 0

Det kostar nog en del extra. Denna finns bara på flaggskeps-modellerna. Men Samsung hade kunnat ta denna ännu längre gjenom at erbjuda nya boxar med f.eks HDMI 2.1 och eARC til äldre modeller. Det sitter en god del folk som inte vill byta TV ännu, men absolut skulle betala för en ny box.



#5

Postad 13 oktober 2020 - 20:11

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Det kostar nog en del extra. Denna finns bara på flaggskeps-modellerna. Men Samsung hade kunnat ta denna ännu längre gjenom at erbjuda nya boxar med f.eks HDMI 2.1 och eARC til äldre modeller. Det sitter en god del folk som inte vill byta TV ännu, men absolut skulle betala för en ny box.


Nu menar jag liknande till ett annat märke. Har Samsung nu och tycker det är smidigt med att bara behöva dra upp en kabel, men ska köpa en LG cx

#6

Postad 14 oktober 2020 - 09:18

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 700 inlägg
  • 1

Men ett av svarena på "varför" är att det kostar en del extra för tillverkarna. Samsung själva orkar bara på sina flagskeppsmodeller.



#7

Postad 14 oktober 2020 - 09:39

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Köp en hdmi-switch och dra en sladd från den till tvn.



#8

Postad 14 oktober 2020 - 15:22

Mr_grey
  • Mr_grey
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0

Jag har funderat på detsamma, jag är sugen på en LG GX som ju förstås skall väggmonteras. Dock förtas ju intrycket lite när det går 4-5 sladdar upp till tv:n, vilket är väldigt synd. LG wallpaper har ju liknande oneconnect-box, men dels är den sämre då den också är en skrymmande soundbar (som inte verkar särskilt bra), dels så är den alldeles för dyr...

 

Även med en receiver eller hdmi-switch får man ju åtminstone 2 tjocka sladdar till tv:n, istället för den tunna som är till Samsungs oneconnect. För mig är det en av de större grejerna som talar för Samsug Q95T som alternativ till LG GX.



#9

Postad 14 oktober 2020 - 16:25

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0

Jag har funderat på detsamma, jag är sugen på en LG GX som ju förstås skall väggmonteras. Dock förtas ju intrycket lite när det går 4-5 sladdar upp till tv:n, vilket är väldigt synd. LG wallpaper har ju liknande oneconnect-box, men dels är den sämre då den också är en skrymmande soundbar (som inte verkar särskilt bra), dels så är den alldeles för dyr...

Även med en receiver eller hdmi-switch får man ju åtminstone 2 tjocka sladdar till tv:n, istället för den tunna som är till Samsungs oneconnect. För mig är det en av de större grejerna som talar för Samsug Q95T som alternativ till LG GX.


Ja exakt min tanke, men det blir ju en cx ändå.

#10

Postad 16 oktober 2020 - 10:39

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Spelar det någon roll om det är en eller två kablar till tvn? De måste ju döljas ändå. Köp en platt hdmi-kabel så blir det lättare.



#11

Postad 16 oktober 2020 - 10:50

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Spelar det någon roll om det är en eller två kablar till tvn? De måste ju döljas ändå. Köp en platt hdmi-kabel så blir det lättare.


Samsungs one connect kabel är en tunn genomskinlig historia med bild och ström i. Rätt stor skillnad mot va andra fabrikat kör med. Det är den enda funktionen som gjorde att jag stod och valde mellan Lcd och Oled. Hemma hos mig hade jag kunnat "trolla bort" den jäveln utan att sätta upp lister.
Blev en oled i slutändan men fan va jag vill ha den där one connect boxen

#12

Postad 16 oktober 2020 - 12:07

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0

Samsungs one connect kabel är en tunn genomskinlig historia med bild och ström i. Rätt stor skillnad mot va andra fabrikat kör med. Det är den enda funktionen som gjorde att jag stod och valde mellan Lcd och Oled. Hemma hos mig hade jag kunnat "trolla bort" den jäveln utan att sätta upp lister.
Blev en oled i slutändan men fan va jag vill ha den där one connect boxen

 

Jag förstår att det är bäst, men jag menar bara att jag skulle nog satt en list där ändå. Nu har vi precis byggt nytt hus, så då satte vi in ett rör i väggen bakom tvn. Det störigaste med min LG B6 är ju ändå att de satt strömsladden på högersidan, medans alla kontakter sitter på vänstersidan.  :angry:



#13

Postad 16 oktober 2020 - 12:47

aperitif
  • aperitif
  • Lärjunge

  • 308 inlägg
  • 0

Jag förstår att det är bäst, men jag menar bara att jag skulle nog satt en list där ändå. Nu har vi precis byggt nytt hus, så då satte vi in ett rör i väggen bakom tvn. Det störigaste med min LG B6 är ju ändå att de satt strömsladden på högersidan, medans alla kontakter sitter på vänstersidan. :angry:

Stör mig med med den jäkla strömsladden. Plus att den är typ 1meter för kort



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.