Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 3

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#251

Postad 03 november 2010 - 16:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Ja, det finns låtar där man behöver strumma dubbelt (?) så fort. Eye of the Tiger är ju ändå en av dom lättare låtarna - därav placeringen i listan. Jag antar förstås att vi pratar om RB2 på expert och inte någon variant av den i pro-mode eller så?

Jodå, jag menar Expert. Jag tänkte på tempot i de tyngre delarna av Eye of the Tiger. T.ex. början av låten. Det är ju bara en enda gul linje som kommer mot dig. Låten är enkel, men jag syftar på tempot. Vilka låtar går snabbare än Eye of the Tiger. Svårare är en sak, men snabbare?

#252

Postad 03 november 2010 - 16:15

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Jodå, jag menar Expert. Jag tänkte på tempot i de tyngre delarna av Eye of the Tiger. T.ex. början av låten. Det är ju bara en enda gul linje som kommer mot dig. Låten är enkel, men jag syftar på tempot. Vilka låtar går snabbare än Eye of the Tiger. Svårare är en sak, men snabbare?

Jag skulle vilja påstå att låten "No Regrets" från "Authority Zero" går rätt mycket snabbare än Eye of the Tiger. Omöjlig att endast strumma nedåt i den. Eye of the Tiger går, som sagt, alldeles utmärkt för mig, men det är troligtvis för att det finns så pass många uppehåll och att den inte går likadant genom hela låten.

Däremot får jag rejäl mjölksyra av att endast strumma nedåt när jag lirar låten "Devour" av "Shinedown". DEN är sjukt jobbig med endast nedåt-strummning. ;) Jag kanske har spelat den låten för mycket och att det är därför jag klarar av Eye of the Tiger utan problem. :D

Redigerat av nu1mlock, 03 november 2010 - 16:16.


#253

Postad 03 november 2010 - 16:17

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Jodå, jag menar Expert. Jag tänkte på tempot i de tyngre delarna av Eye of the Tiger. T.ex. början av låten. Det är ju bara en enda gul linje som kommer mot dig. Låten är enkel, men jag syftar på tempot. Vilka låtar går snabbare än Eye of the Tiger. Svårare är en sak, men snabbare?

Eye of the tiger är inte snabbt i mina ögon eller öron, tillräckligt snabbt om man bara enkelstrummar kanske, det vet jag inte om jag fixar speciellt länge. Men finns ju jättemånga låtar som har snabbare längre strummingpartier.
Slutet på Let there be rock tex, inte supersnabbt men så jäkla långt så svårt att hålla kombon tycker jag. Den här snubben kör ju FC utan ljud också ;)
http://www.youtube.c...h?v=KbJ3q1M63Nw
Börjar vid 5:05 ungefär.

#254

Postad 03 november 2010 - 16:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jodå, jag menar Expert. Jag tänkte på tempot i de tyngre delarna av Eye of the Tiger. T.ex. början av låten.

=P

#255

Postad 03 november 2010 - 17:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Sluta märka ord! ;)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 03 november 2010 - 17:20.


#256

Postad 03 november 2010 - 20:45

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Seriöst. Var kan man få tag på keyboarden egentligen? Om möjligt, gärna i Norrköping eller Linköping. Någon som har en idé?

#257

Postad 03 november 2010 - 21:07

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Seriöst. Var kan man få tag på keyboarden egentligen? Om möjligt, gärna i Norrköping eller Linköping. Någon som har en idé?

www.amazon.co.uk är nog det enda bra alternativet, kommer nog inte till sverige förrän slutet av månaden

#258

Postad 03 november 2010 - 21:16

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

www.amazon.co.uk är nog det enda bra alternativet, kommer nog inte till sverige förrän slutet av månaden

Var det inte någon som skrev om att keyboarden hade skickats från Siba? Jag hittar ingenting på deras hemsida i alla fall. Fan, jag som hade hoppats på att få tag på en keyboard till helgen så att det kan bli lite roligt party innan utgång. ;)

Redigerat av nu1mlock, 03 november 2010 - 21:37.


#259

Postad 03 november 2010 - 21:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Har börjat lira lite keyboard nu, ******** vad kul det är. Och lika svårt :) På gitarren kändes det ju som man hade en chans att lära sig men här är det hopplöst ibland. Det tar lite tid innan man hinner läsa av "noterna" men när man väl vet vilka tangenter det är så är det ganska lätt, men det krävs mer att man "lär sig sången" än vad det var på gitarr. Där kändes det som man kunde bli grym och sätta 98-99% av en sång första gången, så blir det nog inte på keys.
Satt och övade in walk of life i ett par timmar säkert, och melodin var ju lätt, men de där 5-6 ackorden i början och mitten tog skit lång tid innan jag knäckte, hade velat kunna pausa i practice mode utan att få upp den där rutan, så man ser vilka noterna är om man behöver lång tid att luska ut det. Eller att man skulle kunna få upp chartsen ungefär som de visas i miniatyr när man kör "learn an instrument".

Sen är det mycket mycket lättare att träffa fel på tangenterna också så man bryter kombon. Och en sak som hade varit grymt hade varit om man hört de tonerna man träffat även om man spela fel. Så är man ju van vid att höra "vart man ska" när man spelar på riktigt, då hör man ju de toner som är fel och vet om man ska upp eller ner, nu hör man bara "klonk" sen får man typ gissa vad man ska ta istället.
Bifogad fil  DSCN0317.JPG   261,45K   0 Antal nerladdningar

#260

Postad 03 november 2010 - 22:03

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Kan det gå snabbare än Eye of the Tiger!? :)


Muse-låten? :wub:

#261

Postad 03 november 2010 - 22:09

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0
Förresten vad är det för trummor som gäller till RB3? Kommit någon ny variant och isåfall kommer den nånsin komma till europa?

#262

Postad 03 november 2010 - 22:11

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0

Här kan man skriva upp sig för information om Squiren direkt från Fender.



Kanon, tack!
Känner mer och mer habegär för den där guran...fan också. :)


http://cdon.se/spel/...band_3-11945789

Släpps nu i dagarna bara ju?

#263

Postad 03 november 2010 - 22:14

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det där är bara en extremt dyr "Rock Band"-gitarr. Titta på bilden så ser du att den har fem knappar och en strumbar och inte strängar..

#264

Postad 03 november 2010 - 22:15

`rzr
  • `rzr
  • Beroende

  • 1 067 inlägg
  • 0
Tyckte väll att det va nått som inte stämde :)

#265

Postad 03 november 2010 - 23:08

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Det är helt klart något för mig, men det där är väl instrumenten från RB1 och dom har väl sladd allihopa, om jag inte minns helt fel? Jag kan ju inte ha en massa sladdar över hela vardagsrumsgolvet. :)

Här finns något mer attraktivt, men det kostar desto mer.

#266

Postad 03 november 2010 - 23:23

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Här finns något mer attraktivt, men det kostar desto mer.

Dom kostade lite mer, ja. Jag försöker hitta lite äldre modeller, kanske från GHWT eller Band Hero, men allt verkar ju vara slut överallt. Beatles Rock Band fanns i och för sig för 1300kr, men vet inte om det är tillräckligt billigt.

#267

Postad 04 november 2010 - 00:28

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Dom kostade lite mer, ja. Jag försöker hitta lite äldre modeller, kanske från GHWT eller Band Hero, men allt verkar ju vara slut överallt. Beatles Rock Band fanns i och för sig för 1300kr, men vet inte om det är tillräckligt billigt.

Band hero tror jag går för 890kr på siba.

Luzer: Var det expert pro keys eller para expert keys?

#268

Postad 04 november 2010 - 00:31

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Band hero tror jag går för 890kr på siba.

Luzer: Var det expert pro keys eller para expert keys?

Det var expert pro-keys. Jag har inte testat basic än, verkar inte så kul, då kör jag hellre på lägre svårighetsgrad på pro. Kör vanligtvis på medium men går upp på hard på vissa enklare låtar. Jag tror det blir ännu roligare när det lossnar lite och man klarar av att köra på hard utan större problem.

#269

Postad 04 november 2010 - 00:35

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Muse-låten? :)

En bra låt för att öva dubbelstrum är The Look på expert bas, hyfsat snabba noter låten igenom. Kul att Roxette fått vara med i RB3!

#270

Postad 04 november 2010 - 08:28

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Vill ni öva på snabbhet i att strumma så rekommenderar jag 'Evile - Thrasher'. Spela den med down strum only om ni kan. :)

#271

Postad 04 november 2010 - 21:58

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Finns det några "amatör" videos upplagda på tuben där folk kör med mustang:en?

Hittade en video där en kille hade spelat in då han körde pro mode, han flikade även en en video på när han spelade på gitarren så man såg fingerrörelser osv. Men nu hittar jag inte videon mer.

#272

Postad 05 november 2010 - 12:16

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
De lär väl komma tids nog. T.o.m. de som FC:ar allt har att göra med Pro mode. Lite tidigt att lägga upp skrytvideos ännu.

#273

Postad 05 november 2010 - 13:20

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Finns det någonstans i Sverige man kan få tag på en wireless keyboard eller är det endast Amazon.co.uk som gäller?

Gjorde en beställning på Amazon först men de hade ett leveransdatum på 2010-11-18 och det kändes lite långt bort. Sen hittade jag keyboarden med releasedatum 2010-11-05 på spelbutiken så jag beställde den där istället. Nu har de jäkla nötterna ändrat sitt datum till 2010-11-19. Gjorde först en beställning på CDON som hade release 2010-10-28 men de tomtarna har skjutit upp sina releasedatum på keyboarden 2 ggr och nu är det väl September 2019 som gäller hos dem. Finns det någon som vet något bestämt releasedatum på den eller gissar alla bara? :)

Måste jag beställa från Amazon.co.uk eller vad är det som händer????

Redigerat av Unregistered91262013, 05 november 2010 - 13:21.


#274

Postad 05 november 2010 - 13:36

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Finns det någonstans i Sverige man kan få tag på en wireless keyboard eller är det endast Amazon.co.uk som gäller?

Gjorde en beställning på Amazon först men de hade ett leveransdatum på 2010-11-18 och det kändes lite långt bort. Sen hittade jag keyboarden med releasedatum 2010-11-05 på spelbutiken så jag beställde den där istället. Nu har de jäkla nötterna ändrat sitt datum till 2010-11-19. Gjorde först en beställning på CDON som hade release 2010-10-28 men de tomtarna har skjutit upp sina releasedatum på keyboarden 2 ggr och nu är det väl September 2019 som gäller hos dem. Finns det någon som vet något bestämt releasedatum på den eller gissar alla bara? :)

Måste jag beställa från Amazon.co.uk eller vad är det som händer????

När jag beställde från amazon tog det endast 3 arbetsdagar, datumet på amazon stämmer inte. Tror jag har 19:e som datum men jag hämtade min i tisdags :unsure:

#275

Postad 05 november 2010 - 14:12

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

När jag beställde från amazon tog det endast 3 arbetsdagar, datumet på amazon stämmer inte. Tror jag har 19:e som datum men jag hämtade min i tisdags :unsure:


Aha! Vad hette företaget du beställde ifrån då?

Försöker beställa nu via Amazon.co.uk och de ska skicka från "Sent2u by hts-scotland" men de levererar inte till Sverige verkar det som. :)

#276

Postad 05 november 2010 - 14:18

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Aha! Vad hette företaget du beställde ifrån då?

Försöker beställa nu via Amazon.co.uk och de ska skicka från "Sent2u by hts-scotland" men de levererar inte till Sverige verkar det som. :)

amazon.co.uk men de skickade från tyska amazon.

#277

Postad 05 november 2010 - 15:44

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

amazon.co.uk men de skickade från tyska amazon.


Gaah, typiskt. Varit inne på både Amazon.co.uk och Amazon.de och kollat men de verkar vara slut hos Amazon. Är det någon som vet något ställe där man kan få en keyboard inom en vecka skulle jag vara supertacksam. :)

#278

Postad 05 november 2010 - 15:49

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Gaah, typiskt. Varit inne på både Amazon.co.uk och Amazon.de och kollat men de verkar vara slut hos Amazon. Är det någon som vet något ställe där man kan få en keyboard inom en vecka skulle jag vara supertacksam. :)

När jag gick nyss och kolla på amazon så var det två stycken kvar :unsure:

#279

Postad 05 november 2010 - 16:18

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
För er som har keyboarden. Gå in i träningsläget och gå till den näst sista övningen under hard (ackord och arcepeggios eller vad de heter), sen halvvägs igenom den så kommer det komma en liten melodi som ni nog känner igen. :)

Fick mig ett litet skratt när jag kom på vad det var jag hörde. xD

Min största bedrift hittills på keyboard. ^^
Postad bild

Redigerat av Xyber, 05 november 2010 - 16:26.


#280

Postad 05 november 2010 - 16:35

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
KEYBOARD CAT!!!! om jag hör rätt :)

#281

Postad 05 november 2010 - 16:37

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Snyggt, Living in america är riktigt kul på keyboard, har bara kört den en gång tror jag och vet inte om jag körde hard eller expert.
Har inte kört igenom alla träningslektioner än heller, fastnade i början på hard första dagen och gav upp, men gick tilbaka dit igår och då var det mycket enklare :) Man märker vad man lär sig fort. Har nog inte kommit så långt som till slutet på hard än tror jag, ska testa ikväll.

Tänkte även vara gött seriös och skriva ut alla RB3 låtar och "kryssa av" vilken svårighetsgrad man klarar av dom på, på keyboard. Som man kan ha som guide när man kör online med randoms :unsure: Hade varit tryggt att hinna spela igenom alla låtar själv först innan då också.

#282

Postad 05 november 2010 - 16:58

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

KEYBOARD CAT!!!! om jag hör rätt :unsure:


Indeed. ;)

Snyggt, Living in america är riktigt kul på keyboard, har bara kört den en gång tror jag och vet inte om jag körde hard eller expert.
Har inte kört igenom alla träningslektioner än heller, fastnade i början på hard första dagen och gav upp, men gick tilbaka dit igår och då var det mycket enklare :) Man märker vad man lär sig fort. Har nog inte kommit så långt som till slutet på hard än tror jag, ska testa ikväll.


Var samma för mig, tog verkligen stopp i början av hard. Men sen i slutet av dagen så lyckades jag klara alla. Har nu klarat den första under expert, men längre än så kommer jag inte komma på länge då det är svårt som bara den.

#283

Postad 05 november 2010 - 18:00

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Gör inte spelet det åt dig? Alltså bokför vilka svårighetsgrader du klarat låtarna på och med vilket instrument?

#284

Postad 05 november 2010 - 19:08

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Gör inte spelet det åt dig? Alltså bokför vilka svårighetsgrader du klarat låtarna på och med vilket instrument?

Jo fast då måste jag gå in på extra info och kolla, måste gå fort när nån annan snubbe väljer låt och jag bara väljer instrument och svårighetsgrad :)

#285

Postad 05 november 2010 - 19:22

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blir lite sugen på Keyboard jag med så man får prova lite Pro Mode, men det blir så spretigt. Vill kunna foka på gitarren när den släpps.

Jag har för övrigt fått n bekräftelse på att min kod nu ska vara obrukad igen och att jag kan använda den igen så fort M$ fått tummen ur prutthålet och skapat nya export tokens åt Harmonix.

#286

Postad 05 november 2010 - 21:51

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0
Provade att köra lite över live nyss, lite rörigt. Får alla välja en låt, eller flera under viss tid till en setlist i början som man sen kör? Turas man om att välja och är det någon som är "bandledare"?
Kan man byta svårighetsgrad mellan varje låt på setlisten? Gör jag provade inte att trycka start och gå in i den menyn nu, man fick ju välja svårighetsgrad till första låten och vore ju väldigt buggigt om man var tvungen att köra med samma svårighetsgrad på alla låtar i hela setlisten?

#287

Postad 06 november 2010 - 02:51

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Provade att köra lite över live nyss, lite rörigt. Får alla välja en låt, eller flera under viss tid till en setlist i början som man sen kör? Turas man om att välja och är det någon som är "bandledare"?
Kan man byta svårighetsgrad mellan varje låt på setlisten? Gör jag provade inte att trycka start och gå in i den menyn nu, man fick ju välja svårighetsgrad till första låten och vore ju väldigt buggigt om man var tvungen att köra med samma svårighetsgrad på alla låtar i hela setlisten?


Alla kan välja hur många låtar de vill och alla kan ta bort andras låtval genom att trycka på på B eller O om du nu skulle ha PS3. Hosten är den som startar setlisten, man turas inte om att vara ledaren som kan starta.

Du kan byta svårighetsgrad mellan låtarna genom att trycka på start, men jag har ännu inte sett någonstans att man kan se vilken nästa låt är så man får lägga det på minnet. Byter du svårighetsgrad mitt i låten så räknas inte din poäng (om inte hosten startar om låten) och du räknas inte in i Unison overdrive.

Har filmat en omgång av Crosstown Traffic när jag kör Pro keys på expert. :)
http://www.youtube.c...h?v=66KuAT5g_eA

Redigerat av Xyber, 06 november 2010 - 09:30.


#288

Postad 06 november 2010 - 09:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Snyggt! Nu vill jag ha min Squire ännu mer. :)

#289

Postad 06 november 2010 - 10:28

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Alla kan välja hur många låtar de vill och alla kan ta bort andras låtval genom att trycka på på B eller O om du nu skulle ha PS3. Hosten är den som startar setlisten, man turas inte om att vara ledaren som kan starta.

Du kan byta svårighetsgrad mellan låtarna genom att trycka på start, men jag har ännu inte sett någonstans att man kan se vilken nästa låt är så man får lägga det på minnet. Byter du svårighetsgrad mitt i låten så räknas inte din poäng (om inte hosten startar om låten) och du räknas inte in i Unison overdrive.

Har filmat en omgång av Crosstown Traffic när jag kör Pro keys på expert. :lol:
http://www.youtube.c...h?v=66KuAT5g_eA

Tack, jag får prova att byta svårighetsgrad nästa gång, och se hur stort det där "spannet är" som räknas som "mellan låtar" :( Vore ju bra om det gick så länge man inte börjat spela.
Körde bara 2 låtar igår och jag blir alltid så stressad när man spelar med andra och man själv inte har stenkoll på hur allt omkring funkar. Då man vet att de flesta inte gillar att man spenderar ett par minuter i setlisten för att leta upp just en specifik låt, det ska gå undan.

Men det blir alltid den ordningen på låtarna som väljer? eller kan de slumpas i vilken ordning från setlisten som det blir?

Grymt spelat förresten, fick du öva mycket eller sätter du typ liknande charts någorlunda utan att behöva träna något? Och spelar du allt med en hand?
Jag såg sanningen i vitögat och gick ner på medium igår, hade inga problem att fixa de enklare låtarna på expert men det är alltid ett sånt tränings-glapp för mig. Luskar jag ut melodin och ackorden i träningsläget så hoppar jag från att ha noll koll till att vara grym. Och lägger jag ner massa tid i practice mode på en låt så glömmer jag ändå av ganska mycket så fort jag går över och kör en annan låt. Så tänkte köra på medium tills det släpper med "notläsningen" lite. Lite tråkigare dock för man känner ju att man inte spelar alla noter somsagt.

#290

Postad 06 november 2010 - 16:12

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Tack, jag får prova att byta svårighetsgrad nästa gång, och se hur stort det där "spannet är" som räknas som "mellan låtar" :( Vore ju bra om det gick så länge man inte börjat spela.
Körde bara 2 låtar igår och jag blir alltid så stressad när man spelar med andra och man själv inte har stenkoll på hur allt omkring funkar. Då man vet att de flesta inte gillar att man spenderar ett par minuter i setlisten för att leta upp just en specifik låt, det ska gå undan.

Men det blir alltid den ordningen på låtarna som väljer? eller kan de slumpas i vilken ordning från setlisten som det blir?

Grymt spelat förresten, fick du öva mycket eller sätter du typ liknande charts någorlunda utan att behöva träna något? Och spelar du allt med en hand?
Jag såg sanningen i vitögat och gick ner på medium igår, hade inga problem att fixa de enklare låtarna på expert men det är alltid ett sånt tränings-glapp för mig. Luskar jag ut melodin och ackorden i träningsläget så hoppar jag från att ha noll koll till att vara grym. Och lägger jag ner massa tid i practice mode på en låt så glömmer jag ändå av ganska mycket så fort jag går över och kör en annan låt. Så tänkte köra på medium tills det släpper med "notläsningen" lite. Lite tråkigare dock för man känner ju att man inte spelar alla noter somsagt.


Ordningen på låtarna är alltid som den ser ut i setlisten.

Jag klarade den låten med en jäkla massa tur första gången jag körde den, men sen lärde jag mig hur jag ska placera handen för att lyckas hålla combon. Tog kanske 10 omstarter av låten innan det satt ordentligt. Jag tar hjälp av vänstra pekfingret på noterna nere i röda området annars är resten med en hand.

Redigerat av Xyber, 06 november 2010 - 16:14.


#291

Postad 06 november 2010 - 17:58

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Var på Gamex idag och provade Pro mode med Mustangen. Nu sitter jag och väger på om jag kanske inte skulle köpa den ändå bara för att få spela Pro redan nu och inte behöva vänta tills Q2 2011.

Det som talar emot är att Mustangen inte känns som en riktig gitarr. Den är inte skalenlig med en riktig, vilket gör att mina inövade rörelser på min aukustiska gitarr inte träffar där jag förväntar att de ska göra på Mustangen. Strängarna är lika tjocka och har samma släta textur (på en riktig är den understa strängen tunnast och slätast, sedan ökar de i tjocklek och de översta strängarna har dessutom en "räfflad" textur), vilket gör att jag inte kan känna var jag har fingrarna, dessutom är de av plast, vilket känns konstigt. Kanske skulle det kännas bättre om jag spelat med plektrum, men att trycka på knappar istället för strängar dödar känselsinnet det med.

Den är nog ett bra förstasteg för Expert-rockarna som är nyfikna på att börja spela på riktigt, men för mig som är van vid feedback både via känsel och hörsel känns det inte lika självklart, men lite sugen är jag. :(

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 november 2010 - 22:43.


#292

Postad 06 november 2010 - 22:02

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Var på Gamex idag och provade Pro mode med Mustangen. Nu sitter jag och väger på om jag kanske inte skulle köpa den ändå bara för att få spela Pro redan nu och inte behöva vänta tills Q2 2011.

Det som talar emot är att Mustangen inte känns som en riktig gitarr. Den är inte skalenlig med en riktig, vilket gör att mina inövade rörelser på min aukustiska gitarr inte träffar där jag förväntar att de ska göra på Mustangen. Strängarna är lika tjocka och har samma släta textur, vilket gör att jag inte kan känna var jag har fingrarna, dessutom är de av plast, vilket känns konstigt. Kanske skulle det kännas bättre om jag spelat med plektrum, men att trycka på knappar istället för strängar dödar känselsinnet det med.

Den är nog ett bra förstasteg för Expert-rockarna som är nyfikna på att börja spela på riktigt, men för mig som är van vid feedback både via känsel och hörsel känns det inte lika självklart, men lite sugen är jag. :(

Strängar av plast? Det låter skumt, har sett på vissa videos att de ser lite väl "gummiband aktiga ut"?
Hade jag varit du hade jag väntat till mars och kört på den riktiga guran, så man lär sig på rätt sätt från början. Tror att man får vara lite tydligare hur man trycker ner strängarna på en riktigt gitarr än när det är knappar. Så även om man köper mustangen nu så får man nog backa och börja om lite när man köper squirren eller vad den heter.

#293

Postad 06 november 2010 - 22:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Precis, man lär sig inte nyanserna i fingersättningen genom att trycka på knapparna. På en riktig gitarr kan man råka "muta" strängar om man inte träffar rätt med fingertopparna. Dessutom får man trycka hårdare ju längre bort från banden man träffar. Åsså är det det här med skalenlighet (som egentligen gör att man tränar in ett felaktigt muskelminne) och saknad feedback genom känsel.

#294

Postad 06 november 2010 - 23:34

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
För er som inte har tillgång till ett keyboard nu så ni kan spela den mest episka låten någonsin så kommer här ett litet smakprov. http://www.youtube.c...h?v=edt_5sKsyAk
:(

#295

Postad 07 november 2010 - 14:46

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Finns det någon sida där harmonix listat vilka mikrofoner som funkar till Rock Band 3?
Eller är det helt enkelt så att samtliga xbox360 mickar funkar?

#296

Postad 07 november 2010 - 19:42

Xyber
  • Xyber
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Finns det någon sida där harmonix listat vilka mikrofoner som funkar till Rock Band 3?
Eller är det helt enkelt så att samtliga xbox360 mickar funkar?


Så länge det är en USB-mikrofon så kommer den fungera. De trådlösa till Lips ska även fungera om jag inte minns fel.

#297

Postad 07 november 2010 - 22:09

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kort korrekt svar: Nej.

Längre svar med lite spekulationer:
HMX har inte haft för vana att släppa demos till Rock Band. Enda gången det har kommit ett demo var till Green Day, och den gången var nog det mest för att släppa nyheten om Keyboards i rock Band 3, mer än att faktiskt dema Green Day. Den här gången spekuleras det också i att alla de nya funktionerna som borde demas supportas inte av tillgängliga instrument- varken keyboards eller Pro gitarrer kommer att finnas i tillräckliga mängder före spelets release för att det ska vara någon ide att faktiskt släppa en demo. Man ska väl aldrig säga aldrig, men det ser inte ljust ut, speciellt som det bara är ett par veckor kvar till officiellt släpp och ingen demo har annonserats än.

En demo är nu släppt. så där fick jag.
http://marketplace.x...15-d8024541891b

Nya versioner i bemärkelsen alternativa inspelningar/live versioner - nästan helt säkert nej. Versioner med Pro gitarr/keyboards - möjligen. Såg en notering så sent som idag någonstans på www.rockband.com/forums att HMX betraktar 12~13 låtars pack för 1600MSP($20) som maxgräns för vad dom kan släppa en vecka, så de låtar som redan finns kommer nog inte att komma med i DLC packet. Däremot har man också sagt att man tittar på möjligheten att uppdatera gamla låtar med nya features, och det här låter väl som ett tillfälle så gott som något att faktiskt leva upp till det. Alla de nya låtarna kommer åtminstone att ha Pro Keys och det skulle väl kännas lite skumt om de gamla låtarna inte fick samma förutsättningar som de nya. men som sagt, inget är bekräftat än, så vi får väl vänta en månad och se vad som händer efter RB3 är släppt.

OK, nu är det officiellt:
Vi som redan har de gamla BJ låtarna måste, om vi vill ta del av de nya funktionerna, köpa de helt omgjorda filerna :) Vilker suger å***b***e. Å andra sidan, om man ser det som en del av 12:packet, så kostar det bara extra MS160 ($2) för att få del av Keys, Harmonies, och få möjlighet att köpa Pro Guitar/Bass också.

För senare DLC (till skillnad från BJ, som 100% är on disc exports) kommer Pro Guitar/Bass att kunna läggas till på existerande DLC filer! Detta pga att man bara behöver ladda ner nya midifiler med dessa specifika spår, inga nya audio mixar. Vill man däremot ha Keys eller Harmonies, får man snällt köpa den nya versionen av huvudfilen för MS160 ($2) då det krävs att alla audiospår ändras får att ge plats för ett keyboardspår och den nya Harmonies datat. HMX Henry antydde dessutom att vi kommer att få se en hel del uppdaterat DLC i framtiden, "it took 3 years for us to get to 2,000 songs, and there's going to be weeks where we might not have pro upgrades for any legacy songs, so I wouldn't worry about getting a shakedown for 2,000 optional back catalog songs any time soon." Om han menar att det kommer att gå veckor mellan varje gång det kommer uppdaterat DLC, eller att det blir enstaka veckor som det INTE kommer uppdaterat DLC går att diskutera. I vilket fall som helst har jag tittat igenom mitt bibliotek med gamla filer och kommit fram till att Bon Jovi nog blir ett undantag: Jag kommer att köpa den nya versionen eftersom det är en av få grupper där jag anser att det faktiskt tillför något med Keys. Europes The Final Countdown och Elton Johns Crocodile Rock är de andra två låtarna. Allt annat kommer jag att nöja mig med att bara köpa Pro Guitar/Bass till det gamla DLCt. Med en annan prissättning skulle jag nog kunnat tänka mig att uppdatera lite annat också, som The Who, Queen, kanske Bob Marley & Dio, men jag anser inte att det är värt att lägga M$160 på att köpa om låtar jag redan har när jag ytterst sällan kommer att använda Keyboardet efter att jag får en Pro Gitarr.

#298

Postad 08 november 2010 - 10:00

Unregistered91262013
  • Unregistered91262013
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

När jag gick nyss och kolla på amazon så var det två stycken kvar :blink:


Jo, men de skickar från Sent2u by hts-scotland som tyvärr inte skickar något utanför storbritanien. Så jag får snällt vänta. :)

#299

Postad 08 november 2010 - 12:25

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Jo, men de skickar från Sent2u by hts-scotland som tyvärr inte skickar något utanför storbritanien. Så jag får snällt vänta. :blink:

Hur kunde då vi andra beställa från amazon och få varorna?

#300

Postad 08 november 2010 - 12:43

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Amazon har ett marketplace där privatpersoner och mindre företag kan sälja saker. Om en vara finns i lager hos amazon så är det den som visas när man går in på sidan, men om den inte är i lager så går det över till billigaste alternativet på marketplace. Det verkar som att keyboardet på egen hand är slutsålt hos huvudamazon, men det finns andra, som denna Sent2u, som har det i lager.

När jag beställde så funderade jag på att ta keyboardet från amazon och spelet från siba, men då var det samma problem, så det fick bli bundlen. Mitt paket är förresten i Sverige nu och jag bör ha det idag. Party!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.