Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Den OHYGGLIGT stora tråden om bas och annat härligt.

35062 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2351

Postad 02 september 2010 - 21:02

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

I normala fall hade nog svaret varit ett givet nej eftersom mellanregister och diskant spelar i en egen låda inuti högtalaren. I detta fall handlar det om Proson, och då är det inte säkert att det finns någon låda till mellan och diskant, eller ens någon liten "kopp" bakom, och i så fall är det nog inte helt omöjligt att det kan orsaka missljud..



Jaha ?? Lyssnar du på sån där skitmusik som du länkar till när du ska "finlyssna" också ??
Inte bara när du ska lufta riggen ??
Sätter du dej i finstolen med en bira och en whiskey och lyssnar på gaymusik allså ??! :wub:

Tja din lilla läderbögs musik är fan värre än den gayiga musik som en annan lyssnar på enligt du

<Nä här lyssnar man på göinge flickorna snoddas caka israelson sen om man vill lira lite hårt så får man
slänga på en bill haily .
sen dricker jag inte piss vatten utan skall det drickas så blir det egen imorterad rysk vodka som drickes rent.

Redigerat av Unregistered1728, 02 september 2010 - 21:05.


#2352

Postad 02 september 2010 - 21:19

Linc
  • Linc
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Tyvär så enkelt är det inte .



I normala fall hade nog svaret varit ett givet nej eftersom mellanregister och diskant spelar i en egen låda inuti högtalaren. I detta fall handlar det om Proson, och då är det inte säkert att det finns någon låda till mellan och diskant, eller ens någon liten "kopp" bakom, och i så fall är det nog inte helt omöjligt att det kan orsaka missljud..


okej kan lika gärna vara jag som hörde lite konstigt men det lät precis som om att det spela från diskanten mellan registret var helt dött dock

#2353

Postad 02 september 2010 - 22:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Tja din lilla läderbögs musik är fan värre än den gayiga musik som en annan lyssnar på enligt du

<Nä här lyssnar man på göinge flickorna snoddas caka israelson sen om man vill lira lite hårt så får man
slänga på en bill haily .
sen dricker jag inte piss vatten utan skall det drickas så blir det egen imorterad rysk vodka som drickes rent.


Egentligen är ju du en riktigt hård kille allså.. Har du en riktigt fet svart pröjsare och lädersmäck också...? :wub: :unsure:

#2354

Postad 03 september 2010 - 04:30

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Egentligen är ju du en riktigt hård kille allså.. Har du en riktigt fet svart pröjsare och lädersmäck också...? :wub: :unsure:

Hård är ett ord som du inte ens kommer i närheten av sen om man skall gå efter den svenska ras standarden så är man en arier.

#2355

Postad 03 september 2010 - 07:41

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

"Typ" Lasse Stefans allså ?


;)

Vill bara tipsa som ett par i28 som finns till salu nu, massa annat med ino med för den delen. Säljaren har iofs fantasipriser men kanske någon kan berätta för han att man inte får ut nästan fullpris på högtalare :wub:


Gissar på att du vet vart du hittar dom.


anlednignen till att Ino har så högt beggat pris är just "svårigheten" ed att köpa ett par och at tdet ofta är lång väntetid...
Dock är dte ju så att högtalare inte slits något nämnvärt, så dom är ju minst lika bra beggade som nya... Även om man av ren princin inte gärna köper beggat för nästan samma/ samma pris som nytt... :unsure:

Man kan bygga sig ett par fuskisar för en spotsyver


seas och scanspeak/vifa


Som spelar lika rent, detaljerat och högt.. ?!

Och inte att glömma, med samma otroliga detaljskärpa och precision i judcenereiet, som jag anser är det bästa jag hört från någon högtalare i alla sammanhang.

Hård är ett ord som du inte ens kommer i närheten av sen om man skall gå efter den svenska ras standarden så är man en arier.


Då är jag verkligen "arisk" :blink:
så arisk man kan bli då jag utöver att vara just 100% arisk dessutom har en farsa som heter just Ari... :lol:

Alltså Arisk ur dubbel bemärkelse :rolleyes:

#2356

Postad 03 september 2010 - 08:54

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

dessutom har en farsa som heter just Ari... :unsure:

...Vatanen? :wub:

#2357

Postad 03 september 2010 - 09:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
..?!

den fattade jag inte :wub:

#2358

Postad 03 september 2010 - 12:06

Timpolanen
  • Timpolanen
  • Mästare

  • 2 834 inlägg
  • 0

..?!

den fattade jag inte :wub:


Nää arier ingen bar, men en kall Pivo de e grejjer....!





Niklas F: Leta upplåten Pendulum – Self Vs Self (feat In Flames) den e riktigt tung! :unsure:

Redigerat av Timpolanen, 03 september 2010 - 12:09.


#2359

Postad 03 september 2010 - 13:52

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Nää arier ingen bar, men en kall Pivo de e grejjer....!





Niklas F: Leta upplåten Pendulum – Self Vs Self (feat In Flames) den e riktigt tung! :unsure:



Den funkade fint, även på lilla datasystemet.
Yamaha DSP-A2
B&W DM302
Velodyne SPL 1200 ( kanske dags att hämta mitt subslutsteg så man slipper fulkoppla :wub: )

#2360

Postad 03 september 2010 - 14:16

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Nää arier ingen bar, men en kall Pivo de e grejjer....!





Niklas F: Leta upplåten Pendulum – Self Vs Self (feat In Flames) den e riktigt tung! :unsure:



Välkommen hem igen :wub:

skaru med till Sunfire i morgon och mäta ?!

#2361

Postad 03 september 2010 - 14:55

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

..?!

den fattade jag inte :unsure:

Vafalls vet du inte vem Ari Vatanen är??? :wub:

Ari Vatanen :blink:

#2362

Postad 03 september 2010 - 16:01

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Som spelar lika rent, detaljerat och högt.. ?!

Och inte att glömma, med samma otroliga detaljskärpa och precision i judcenereiet, som jag anser är det bästa jag hört från någon högtalare i alla sammanhang

No problemas fusk pip gör det och seas basarna möter parametrarna ganska bra som pi60s och vilket sitter i flera olika modeler.

#2363

Postad 03 september 2010 - 17:48

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

..?!

den fattade jag inte :wub:


Han körde rally..

No problemas fusk pip gör det och seas basarna möter parametrarna ganska bra som pi60s och vilket sitter i flera olika modeler.


Såna ska jag börja bygga snart... PKek...

Hård är ett ord som du inte ens kommer i närheten av sen om man skall gå efter den svenska ras standarden så är man en arier.


Jag har 100% svenskar så långt tillbaks i tiden att papprena vid släktforskningen tog slut.
Tar för givet att du är kritvit på huvet då ?

#2364

Postad 03 september 2010 - 18:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Vafalls vet du inte vem Ari Vatanen är??? :blink:

Ari Vatanen :D


haha, jo nu när du trycker det i nyllet på mig så kopplar jag ju.. ;)


No problemas fusk pip gör det och seas basarna möter parametrarna ganska bra som pi60s och vilket sitter i flera olika modeler.


ok, va bra :)

#2365

Postad 03 september 2010 - 18:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Fan sdx !!? Heter du Glenn !!? :)

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  SDX.jpg   36,65K   0 Antal nerladdningar


#2366

Postad 03 september 2010 - 18:57

Unregisteredb27a28b7
  • Unregisteredb27a28b7
  • Veteran

  • 2 307 inlägg
  • 0
Hahahaha! :)

#2367

Postad 03 september 2010 - 19:18

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
bakerman som en liten läder b han har säker något alster med han

http://open.spotify....0eMHWlUkKP3iEgj
http://open.spotify....Bx9szrJhhPUzkop
http://open.spotify....13ONOCmYuz4zp5o
http://open.spotify....kLkKcN7LVCSQcwQ

Redigerat av Unregistered1728, 03 september 2010 - 20:37.


#2368

Postad 03 september 2010 - 20:03

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0
Postad bildPostad bild

#2369

Postad 03 september 2010 - 20:29

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Härligt att se att både sdx och bagaren har samma unika klädsmak,

#2370

Postad 03 september 2010 - 20:32

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Härligt att se att både sdx och bagaren har samma unika klädsmak,


Unik kan man ju verkligen säga!
Om man skulle se någon sådan nästa helg så vet man ju att det är någon av dom två :)

#2371

Postad 03 september 2010 - 20:42

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Unik kan man ju verkligen säga!
Om man skulle se någon sådan nästa helg så vet man ju att det är någon av dom två :blink:


Jo det är nog problem att gå obemärkt förbi i sådana kläder, börjar fundera på om det är en klädkodex som är bland basnördar som pysslar med DIY byggen.

Gaaah bredbandet ligger nere här tills kl 01.00 så får skriva via mobilen, men men tummarna behöver väl lite motion dom med :)

#2372

Postad 03 september 2010 - 20:43

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Jo det är nog problem att gå obemärkt förbi i sådana kläder, börjar fundera på om det är en klädkodex som är bland basnördar som pysslar med DIY byggen.

Gaaah bredbandet ligger nere här tills kl 01.00 så får skriva via mobilen, men men tummarna behöver väl lite motion dom med :)


Bra att du motionerar tummarna. Annars kanske dom blir för lata och bekväma och slutar lyda dig.
Jag motionerar hjärnan med matte, men har kört fast och ingen kan hjälpa mig :S

#2373

Postad 03 september 2010 - 20:52

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
En sak är ju säker... Får jag välja mellan att vara bögarnas megabög nummer ett, eller vara superbög, men en av världens genom tidernas bästa sångare, då är ju inte valet speciellt svårt...
Skulle nästan kunna tänka mej att packa ihop några bajskorvar för att få hans röst... :P :blink: :)

Unik kan man ju verkligen säga!
Om man skulle se någon sådan nästa helg så vet man ju att det är någon av dom två :D


Du är inte tillräckligt gammal för att bära lederhosen, så du får vara tyst !! ;)

#2374

Postad 03 september 2010 - 20:56

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Nu kom jag att tänka på låten Hår i dajmen med gruppen Purex. Vilken kvalitet på musiken!!

#2375

Postad 03 september 2010 - 21:30

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Hår i dajmen...? Lokalband gissar jag...?

EDIT: JA !! Nu kom jag på !! Det var dom som lånade mätinstrument,utan att ens pröjsa frakten,
av sina kompisar va !!?

Redigerat av Bakerman, 03 september 2010 - 21:32.


#2376

Postad 03 september 2010 - 23:07

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

En sak är ju säker... Får jag välja mellan att vara bögarnas megabög nummer ett, eller vara superbög, men en av världens genom tidernas bästa sångare, då är ju inte valet speciellt svårt...
Skulle nästan kunna tänka mej att packa ihop några bajskorvar för att få hans röst... :P ;) :blink:

Du är inte tillräckligt gammal för att bära lederhosen, så du får vara tyst !! :D


:)

Hår i dajmen...? Lokalband gissar jag...?

EDIT: JA !! Nu kom jag på !! Det var dom som lånade mätinstrument,utan att ens pröjsa frakten,
av sina kompisar va !!?


Absolut, så måste det vara !

#2377

Postad 03 september 2010 - 23:14

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Nu kom jag att tänka på låten Hår i dajmen med gruppen Purex. Vilken kvalitet på musiken!!

http://www.youtube.c...h?v=48AXX4VS1wQ
http://jesper.nu/vid...a_skiter_p_sig/

#2378

Postad 04 september 2010 - 01:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

http://www.youtube.c...h?v=48AXX4VS1wQ
http://jesper.nu/vid...a_skiter_p_sig/


HA HA HA HA HA HA HA HA !!! :blink: ;) :D :P :blush:

:)



Vet du vem Rob Halford är ??!

#2379

Postad 04 september 2010 - 08:51

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Hår i dajmen...? Lokalband gissar jag...?


Purex - Hår i dajmen
http://www.youtube.c...h?v=vbe6y6tuZHU Snälla lack och lädermannen hur har du kunnat missa dessa stjärnor!?


Kanske denna låten passar dig mer?
Purex - Jag vill ha röv
http://www.youtube.c...h?v=9di1lFeSTQ0

Redigerat av Evil Homer, 04 september 2010 - 08:56.


#2380

Postad 04 september 2010 - 19:34

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0
Vet inte om man ska skratta eller gråta...
Var nere på lagret och hämtade mina gamla Genexxa så att jag skulle ha något att misshandla i helgen...
Nu står det allså två par Kappa 600 sönderspelade och samlar damm...
Nu är det dags att ta tag i det här.. Dom ska lagas och säljas.. Dom fem Kappasubbarna ska säljas, samt dom två centrarna, och mina två NAD 2700. Alla pengar jag får in för det + 10-50 K ska läggas på ett par frontar, matchande center, samt ett steg.

Tips ?

#2381

Postad 04 september 2010 - 23:06

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Rent spontant känns det som att det enda som möjligtvis skulle hålla för dig är ett PA system.

#2382

Postad 04 september 2010 - 23:15

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Rent spontant känns det som att det enda som möjligtvis skulle hålla för dig är ett PA system.


Vill inte ha PA...

Hookade upp mina gamla Genexxa som jag hämtade på lagret..
Det GÅR inte att lyssna på musik med ett par såna.. Plockade bort mina Kappa 600 och ställde dit dom istället. Dom förstör hela ljudbilden. Det låter så FRUKTANSVÄRT dåligt att jag störde mej så pass mycket på det att jag inte ens gillade musiken...

Redigerat av Bakerman, 04 september 2010 - 23:16.


#2383

Postad 04 september 2010 - 23:29

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Fint slutsteg: http://www.blocket.s...ud_29355638.htm

Dessa har jag hört för några år sen kommer inte riktigt ihåg något om ljudet förutom att de spelade grymt högt!



Annars kanske farbror SDX eller DVD-ai kan föreslå några härliga DIY högtalare då?

Redigerat av -Palle-, 04 september 2010 - 23:44.


#2384

Postad 05 september 2010 - 00:00

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Fint slutsteg: http://www.blocket.s...ud_29355638.htm

Dessa har jag hört för några år sen kommer inte riktigt ihåg något om ljudet förutom att de spelade grymt högt!



Annars kanske farbror SDX eller DVD-ai kan föreslå några härliga DIY högtalare då?


Ganska häftigt att begära 19K för en Z7 när billigast på prisjakt för en ny är 19.900... :lol:
Klipsch gillar jag inte.. Vet inte varför.. Gör det bara inte.. Ungefär som XTZ...

Ett femkanalssteg behöver jag inte eftersom jag har en Z11. Behöver bara ett riktigt fläskigt till frontarna.. :)

Har lite diy på g... Får se var det leder...

#2385

Postad 05 september 2010 - 00:06

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Här då: http://www.hifimagas...?annonsID=13702

Det klara av att driva det mesta...

#2386

Postad 05 september 2010 - 00:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Här då: http://www.hifimagas...?annonsID=13702

Det klara av att driva det mesta...



Har redan kikat lite på det... :)

#2387

Postad 05 september 2010 - 00:10

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Bara att köpa då, tom transparentnissarna höjjer det ju till skyarna :)

#2388

Postad 05 september 2010 - 07:38

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Vet inte om man ska skratta eller gråta...
Var nere på lagret och hämtade mina gamla Genexxa så att jag skulle ha något att misshandla i helgen...
Nu står det allså två par Kappa 600 sönderspelade och samlar damm...
Nu är det dags att ta tag i det här.. Dom ska lagas och säljas.. Dom fem Kappasubbarna ska säljas, samt dom två centrarna, och mina två NAD 2700. Alla pengar jag får in för det + 10-50 K ska läggas på ett par frontar, matchande center, samt ett steg.

Tips ?


Då får du nog följa med oss på den lilla smala stigen, den som är krokig och en del folk inte gillar
missnöjd blir du inte, inte alls, inte särskillt fattig heller oavsett med vad du jämmför med . .
och framför allt du slipper hålla på med DIY lösningar som kanske funkar . . . .

i28 kommer du bli nöjd med och de kommer att räcka till....

i56 kommer du bli nöjd med och de kommer garanterat 100% räcka till och du kommer
att få headroom så det räcker till ....


:)

#2389

Postad 05 september 2010 - 08:20

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Då får du nog följa med oss på den lilla smala stigen, den som är krokig och en del folk inte gillar
missnöjd blir du inte, inte alls, inte särskillt fattig heller oavsett med vad du jämmför med . .
och framför allt du slipper hålla på med DIY lösningar som kanske funkar . . . .

i28 kommer du bli nöjd med och de kommer att räcka till....

i56 kommer du bli nöjd med och de kommer garanterat 100% räcka till och du kommer
att få headroom så det räcker till ....


:)

Nja det finns en annan stig med som heter plagiat med samma element och ytterst liten diff i parametrarna eller så bygger man ett par lts 3väggare

#2390

Postad 05 september 2010 - 08:27

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

och framför allt du slipper hålla på med DIY lösningar som kanske funkar . . . .


Jag repeterar ....

#2391

Postad 05 september 2010 - 08:44

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

  • 10 338 inlägg
  • 0

Rent spontant känns det som att det enda som möjligtvis skulle hålla för dig är ett PA system.


Nej, vet at tdet finns i alla fall en möjlighet till med dessutom MYCKET bättre ljud ;)

Ganska häftigt att begära 19K för en Z7 när billigast på prisjakt för en ny är 19.900... :lol:
Klipsch gillar jag inte.. Vet inte varför.. Gör det bara inte.. Ungefär som XTZ...

Ett femkanalssteg behöver jag inte eftersom jag har en Z11. Behöver bara ett riktigt fläskigt till frontarna.. ;)

Har lite diy på g... Får se var det leder...


vad e det för något :)

Nu när det börjar "brännas", har du kommit fram till något angående, "vara eller inte vara" så att säga... ?!
Du vet vad jag tycker och rekommenderar, du tycker själv att dom låter bra (du har hört dom mindre modellerna), dom går att spela löjligt högt med och kostar trots allt inte 10 förmögenheter.

Oavsett vad man kan få med "DIY fö pengarna så har då jag alldrig hört något DIY projekt som låter i närheten... Och som skulle gå att spela på samam sätt med heller för den delen...
det är typ PA som spelar högre, mne då är det MYCKEt fulare, och dessutom låter det kattskit.

Som sagt, du vet vad jag tycker, jag tror mig veta vart du ligger, och att du är lite osäker på hur du vill göra ;) Fast att du redan vet att du komemr att bli nöjd... :P

Då får du nog följa med oss på den lilla smala stigen, den som är krokig och en del folk inte gillar
missnöjd blir du inte, inte alls, inte särskillt fattig heller oavsett med vad du jämmför med . .
och framför allt du slipper hålla på med DIY lösningar som kanske funkar . . . .

i28 kommer du bli nöjd med och de kommer att räcka till....

i56 kommer du bli nöjd med och de kommer garanterat 100% räcka till och du kommer
att få headroom så det räcker till ....


:P


+1

Nja det finns en annan stig med som heter plagiat med samma element och ytterst liten diff i parametrarna eller så bygger man ett par lts 3väggare


Och LTS3v kan spela som ett par i56 ? :D

Varför nöja sig med plagiat när det finns original...

Edit: Vad e det för element du syftar på som är "samma element" men har ytterst liten diff i parametrarna (och trots att det är samma element, hur nu det går ihopp... :lol: )

Fint slutsteg: http://www.blocket.s...ud_29355638.htm

Dessa har jag hört för några år sen kommer inte riktigt ihåg något om ljudet förutom att de spelade grymt högt!



Annars kanske farbror SDX eller DVD-ai kan föreslå några härliga DIY högtalare då?



man kan ju snickra ihopp ett par kapabla frontar, problemet är bara det att om mna vill ha toppnotch (hög ljudkvalitet + ljudtryck...) så är det inget jag ger mig på i alla fall...

#2392

Postad 05 september 2010 - 09:18

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Och LTS3v kan spela som ett par i56 ? :)

Varför nöja sig med plagiat när det finns original...

Varför betala ett ###### över pris för något som höjs med nätan 100% varje år och sedan få vänta uppemot 1år det håller inte men jag skall snart lyssna på ett par i14 och mäta element och spolar sen ######r så blir det diy ritningar finns till alla modeller och mätning gäller bara diskant då jag vet vilken 8 som andvänds.

#2393

Postad 05 september 2010 - 16:33

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Varför ?

För att de uppfyller bagarns krav:
Såsom att de håller, han tycker de låter bra, de håller
för att användas hårt och länge och de ligger inom hans budget
och han kan få kunnig hjälp. Dessutom utbyggbart och
kombinationsbart.

Att inte alla gillar Ino, tycker de är prisvärda eller orkar vänta
är inga konstigheter då kan man välja nåt annat
helt enkelt.

Redigerat av SunfireTHX, 05 september 2010 - 16:34.


#2394

Postad 05 september 2010 - 16:36

Unregistered1728
  • Unregistered1728
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Varför ?

För att de uppfyller bagarns krav:
Såsom att de håller, han tycker de låter bra, de håller
för att användas hårt och länge och de ligger inom hans budget
och han kan få kunnig hjälp. Dessutom utbyggbart och
kombinationsbart.

Att inte alla gillar Ino, tycker de är prisvärda eller orkar vänta
är inga konstigheter då kan man välja nåt annat
helt enkelt.

han behöver ca 30.000 watt för att komma upp i dom nivåerna som han är ute efter var hittar han dom stegen inom bugetenoch det är vid lysningsposition.
läser man manifestet så kan dom prestera >127 dB/par, 100 Hz (600W) 1meter
så han kan sitta med skallen inne i högtalaren om han vill om han vill ha 127db

Redigerat av Unregistered1728, 05 september 2010 - 16:43.


#2395

Postad 05 september 2010 - 17:26

SunfireTHX
  • SunfireTHX
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0
Behringer+modda eller Midgard (Beg) för basregistret

Till Toppar
Emotiva XPA1 eller XPA2 ( Kommer ett 500w steg i höst snart också)
eller Rotel 1090 om han hittar nåt beggat kommer att räcka
en bra bit på väg... Beroende på material som spelas
såklart.... Och vill han kan ju komplettera med ytterligare ett Emotiva
och köra bryggat ....

De ligger alla inom budget och är en bra , välljudande
och framför allt realistisk start . . .

#2396

Postad 05 september 2010 - 18:21

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
http://www.hifimagas...?annonsID=15338 Så slipper du köra på moddade PA saker.

Tror ni verkligen att det där Rotel 1090 steget finns kvar, hade jag haft dom pengarna så hade jag klippt på det steget direkt, för det är niceprice på det.

Redigerat av Evil Homer, 05 september 2010 - 18:46.


#2397

Postad 05 september 2010 - 20:29

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

http://www.hifimagas...?annonsID=15338 Så slipper du köra på moddade PA saker.

Tror ni verkligen att det där Rotel 1090 steget finns kvar, hade jag haft dom pengarna så hade jag klippt på det steget direkt, för det är niceprice på det.


Jag har inte ens brytt mej om att ringa och kolla.. Det är tyvärr för långt bort för mej... :)

#2398

Postad 05 september 2010 - 20:31

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Han får väl skicka den?

Redigerat av -Palle-, 05 september 2010 - 20:31.


#2399

Postad 05 september 2010 - 22:24

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

  • 9 561 inlägg
  • 0

Han får väl skicka den?


Står ju att han inte vill skicka den.. Dessutom skulle jag aldrig köpa något olyssnat för så mycket pengar..
Det är kanske trasigt, eller kanske buckligt och fult.
Skulle dessutom aldrig sätta in så mycket pengar på någons konto och lita på att han skickar det, och han skulle inte lita så pass mycket på en säljare han aldrig träffat att han skulle skicka det utan pengar i förskott...

#2400

Postad 06 september 2010 - 07:21

Ala_95
  • Ala_95
  • Beroende

  • 1 376 inlägg
  • 0

Står ju att han inte vill skicka den.. Dessutom skulle jag aldrig köpa något olyssnat för så mycket pengar..
Det är kanske trasigt, eller kanske buckligt och fult.
Skulle dessutom aldrig sätta in så mycket pengar på någons konto och lita på att han skickar det, och han skulle inte lita så pass mycket på en säljare han aldrig träffat att han skulle skicka det utan pengar i förskott...


Internetgiro?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.