Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 prissänkt

298 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 15 mars 2008 - 14:01

oset_olholm
  • oset_olholm
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Fick ett mail av dustin i morse, dom får in erbjudandet i gen i början av nästa vecka så hoppas få mitt beställda i slutet eller mitten av veckan då =)

#152

Postad 15 mars 2008 - 15:32

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Tycker det är dålig uppdatering från affärerna, ringde elgiganten precis Arcade kostar förvisso 1790, men en premium låg på 2990:-

En hårddisk kostar 500 på Mediamarkt. Inte många som köper Premium då, va?

#153

Postad 15 mars 2008 - 15:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Kan få en elite för 211 pund (2610kr) då med en 20% off kod, men har hört att butiken brukar kräva tillbaka rea pengarna efter 2 månader så blir lite tveksam.

Någon mer än jag som inte förstår vad Scrapanatchi menar? Skulle en butik kunna kräva "rea pengar" tillbaks efter ett köp? Nä.

#154

Postad 15 mars 2008 - 19:01

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Fick ett mail av dustin i morse, dom får in erbjudandet i gen i början av nästa vecka så hoppas få mitt beställda i slutet eller mitten av veckan då =)

hoppas dem hinner skicka på måndag eller senast tisdag, iochmed att påskhelgen stundar. Brukar vara lite dåligt med leveranser när det är en massa "röda" dagar.

#155

Postad 15 mars 2008 - 19:27

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Fick ett mail av dustin i morse, dom får in erbjudandet i gen i början av nästa vecka så hoppas få mitt beställda i slutet eller mitten av veckan då =)

hoppas dem hinner skicka på måndag eller senast tisdag, iochmed att påskhelgen stundar. Brukar vara lite dåligt med leveranser när det är en massa "röda" dagar.


Jo... men är det inte postgång på onsdag - torsdag så man kan hämta på torsdagen? Det är ju ändå halvdag?

#156

Postad 15 mars 2008 - 19:44

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Fick ett mail av dustin i morse, dom får in erbjudandet i gen i början av nästa vecka så hoppas få mitt beställda i slutet eller mitten av veckan då =)

hoppas dem hinner skicka på måndag eller senast tisdag, iochmed att påskhelgen stundar. Brukar vara lite dåligt med leveranser när det är en massa "röda" dagar.


Jo... men är det inte postgång på onsdag - torsdag så man kan hämta på torsdagen? Det är ju ändå halvdag?

jo det stämmer, men jag som bor lite högre upp ilandet(kiruna) brukar få vänta en dag längre än större delen av södra sverige, därför är jag lite orolig för min del. På påsken skall man ju i och för sig vara ute och köra skoter. men på kvällarna ;)

#157

Postad 16 mars 2008 - 12:15

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0
Nu har jag hämtat krysslådan och allt e fint som fisken förutom en sak. Arcade spelen jag fick med funkar bara i 60hz. Hur fan ställer man in det? Hittade inget där den sa det skulle finnas, bara att den testar 50hz när jag ändrar upplösning. Whattodo? ^^

#158

Postad 16 mars 2008 - 14:29

Yocke
  • Yocke
  • Forumräv

  • 685 inlägg
  • 0
Varför vill du inte köra dem i 60 Hz?

#159

Postad 16 mars 2008 - 14:55

Deep9
  • Deep9
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Vad äre för kablar man får med i Arcade versionen?

#160

Postad 16 mars 2008 - 15:28

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Jag fick med en Xbox standard AV-kabel.
http://www.xbox.com/...le/details.page

#161

Postad 16 mars 2008 - 15:51

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

Nu har jag hämtat krysslådan och allt e fint som fisken förutom en sak. Arcade spelen jag fick med funkar bara i 60hz. Hur fan ställer man in det? Hittade inget där den sa det skulle finnas, bara att den testar 50hz när jag ändrar upplösning. Whattodo? ^^


Koppla in komposit-kabeln och ställ in 60 Hz. Koppla sedan tillbaka HDMI-kabeln.

#162

Postad 16 mars 2008 - 16:42

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Nu har jag hämtat krysslådan och allt e fint som fisken förutom en sak. Arcade spelen jag fick med funkar bara i 60hz. Hur fan ställer man in det? Hittade inget där den sa det skulle finnas, bara att den testar 50hz när jag ändrar upplösning. Whattodo? ^^


Koppla in komposit-kabeln och ställ in 60 Hz. Koppla sedan tillbaka HDMI-kabeln.



Finns väl även i Settings/Video typ?
Kommer inte riktigt ihåg, men tror det.

#163

Postad 16 mars 2008 - 21:00

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Nu har jag hämtat krysslådan och allt e fint som fisken förutom en sak. Arcade spelen jag fick med funkar bara i 60hz. Hur fan ställer man in det? Hittade inget där den sa det skulle finnas, bara att den testar 50hz när jag ändrar upplösning. Whattodo? ^^


Koppla in komposit-kabeln och ställ in 60 Hz. Koppla sedan tillbaka HDMI-kabeln.



Finns väl även i Settings/Video typ?
Kommer inte riktigt ihåg, men tror det.


Fanns inte där om man inte satte i kompositen men nu funkar allt som det ska. Tack för tipset duga!

#164

Postad 17 mars 2008 - 13:13

Unregistered869d309e
  • Unregistered869d309e
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
har hört att denna konsol har något längre laddningstid pga avsaknaden utav hårddisken. kan någon bekräfta detta? att det skulle vara såpass långa laddningstider att det blir värt att köpa en konsol med hårddisk?

#165

Postad 17 mars 2008 - 17:11

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

har hört att denna konsol har något längre laddningstid pga avsaknaden utav hårddisken. kan någon bekräfta detta? att det skulle vara såpass långa laddningstider att det blir värt att köpa en konsol med hårddisk?


Hur tänker du? Laddningstid i spel eller när man laddar filer? (Spel antar jag?) Vad jag vet cachar inte Xbox360 data på hårddisken men det kanske den gör?

Om man sparar datan om nivå 2 medan man spelar nivå 1 slipper man ju läsa nivå 2 från DVD'n direkt utan har den mellansparad på ett snabbare medium. På så sätt borde ju laddningstiden bli längre ifall man inte har detta mellanmedium att lagra på.

Dock om du menar att spara filer etc, borde detta vara snabbare på ett minneskort eftersom dessa är snabbare än hårddisken, dock är filerna så små att det inte borde göra skillnad.

Men som sagt: Ifall Xboxen mellanlagrar kommande nivåer/rum/etc via hårddisken under man spelar för att slippa läsa allt direkt från DVD'n borde det ta längre tid att ladda om man inte har hårddisk. Men jag är osäker på om xboxen gör detta. Isåfall måste ju hårddisken ha dedikerad plats för denna data. Annars kan ju hårddisken bli full etc...

#166

Postad 17 mars 2008 - 17:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Finns spel som behöver HDDn. Burnout Paradise för att kunna köra multiplayer är ett exempel.

Sätt upp HDD som nästa inköp bara så är det fixat. Borde finnas en hel hög med begagnade HDDs från ebay/blocket/vart fan som helst. MediaMarkt i GBG skulle tydligen ha dem för 500 SEK påstod någon.

#167

Postad 17 mars 2008 - 17:50

Eaglus
  • Eaglus
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Ok, jag drog till med att köpa en box av Dustin ;) *studentrabatt*


Är det student rabbat på Dustin eller vad då ?
Tänkte eventuellt beställa ett xbox 360 från dustin idag, är detta något som man ska göra ? :P

#168

Postad 17 mars 2008 - 18:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Finns spel som behöver HDDn. Burnout Paradise för att kunna köra multiplayer är ett exempel.

Sätt upp HDD som nästa inköp bara så är det fixat. Borde finnas en hel hög med begagnade HDDs från ebay/blocket/vart fan som helst. MediaMarkt i GBG skulle tydligen ha dem för 500 SEK påstod någon.

Jag var på MediaMarkt förra veckan och de tar mycket riktigt 500 kr för en 20 GB och det helt klart ett bra pris om man är ute efter att kunna använda sin Xbox till demos med mera=). Tyvär är det dyrare med 120 GB (MediMarkt har inte denna och verkar inte heller ha några planer på att ta in den) som enligt prisjakt finns till lägsta pris på Webhallen och Pixmania för 1489 kr exkl frakt (1509 kr inklusive på PixMania).

Redigerat av Jack of all trades, 17 mars 2008 - 18:35.


#169

Postad 17 mars 2008 - 19:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hur tänker du? Laddningstid i spel eller när man laddar filer? (Spel antar jag?) Vad jag vet cachar inte Xbox360 data på hårddisken men det kanske den gör?

Jo, det gör den. Det går snabbare att ladda i t ex Oblivion med HDD än utan. Men jag vet inte hur stor skillnaden är. Man bör ändå köpa hårddisk.

#170

Postad 17 mars 2008 - 23:37

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0
Någon som hört nåt från Dustin om när dom får in erbjudandet? :)

Och är det en BenQ VAD6038 som sitter i dom nya xboxarna?

Redigerat av Fajjer, 17 mars 2008 - 23:37.


#171

Postad 17 mars 2008 - 23:39

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Någon som hört nåt från Dustin om när dom får in erbjudandet? :)

Och är det en BenQ VAD6038 som sitter i dom nya xboxarna?


Yes sir, BenQ är det som gäller från MS numera

#172

Postad 17 mars 2008 - 23:43

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Någon som hört nåt från Dustin om när dom får in erbjudandet? :)

Och är det en BenQ VAD6038 som sitter i dom nya xboxarna?


Yes sir, BenQ är det som gäller från MS numera


Nice, då blir de nog en flashning när man fått hem den :)

Hoppas bara att dustin får hem skiten till man får lön!

#173

Postad 17 mars 2008 - 23:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Någon som hört nåt från Dustin om när dom får in erbjudandet? :)

Och är det en BenQ VAD6038 som sitter i dom nya xboxarna?


Yes sir, BenQ är det som gäller från MS numera


Nice, då blir de nog en flashning när man fått hem den :)

Hoppas bara att dustin får hem skiten till man får lön!


Glöm inte att be den få i 8x så du får bort jetmotor ljudet från DVD-spelaren. En nypa längre laddningstider men ack så mycket tystare

#174

Postad 18 mars 2008 - 02:58

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Får man den nya "Falcon" modellen om man beställer Dustinpaketet? hur är det allmänt med HDMI versonen med 20gig hd. Vill försäkra mig om att det är en något nyare version man köper. Så man får lite mindre risk för fel...

#175

Postad 18 mars 2008 - 07:53

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Någon som hört nåt från Dustin om när dom får in erbjudandet? :)

Och är det en BenQ VAD6038 som sitter i dom nya xboxarna?


Yes sir, BenQ är det som gäller från MS numera


Nice, då blir de nog en flashning när man fått hem den :)

Hoppas bara att dustin får hem skiten till man får lön!


Glöm inte att be den få i 8x så du får bort jetmotor ljudet från DVD-spelaren. En nypa längre laddningstider men ack så mycket tystare


Du tänker på ifall jag skulle lämna in maskinen på flashning eller? Jag tänkte göra det själv så kommer köra på antingen 6x eller 8x ;)

#176

Postad 18 mars 2008 - 07:59

SejLax
  • SejLax
  • Beroende

  • 1 495 inlägg
  • 0
Syns det och isf bryter man garantin om man flashar DVDn?

#177

Postad 18 mars 2008 - 10:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Du tänker på ifall jag skulle lämna in maskinen på flashning eller? Jag tänkte göra det själv så kommer köra på antingen 6x eller 8x :)


Ja då önskar jag dig lycka till för då skulle du bli den första i världens som lyckas låsa den till 6x :)

Finns bara 2 - 5 - 8 - 12

#178

Postad 18 mars 2008 - 11:09

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0
ser premium och arcade likadan ut på baksidan?, det jag undrar är om det går att har hdmikabel och optisk samtidigt. Läste att det kunde vara problem med det på arcade, är det sammma på premium?

#179

Postad 18 mars 2008 - 11:18

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Du tänker på ifall jag skulle lämna in maskinen på flashning eller? Jag tänkte göra det själv så kommer köra på antingen 6x eller 8x :)


Ja då önskar jag dig lycka till för då skulle du bli den första i världens som lyckas låsa den till 6x :)

Finns bara 2 - 5 - 8 - 12


Haha menade 5x och 8x såklart ;) Vet inte vart jag fick 6 ifrån, eller kanske inte är så svårt att förstå, man är ju kille :P

#180

Postad 18 mars 2008 - 11:25

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

Får man den nya "Falcon" modellen om man beställer Dustinpaketet? hur är det allmänt med HDMI versonen med 20gig hd. Vill försäkra mig om att det är en något nyare version man köper. Så man får lite mindre risk för fel...

Ja man kan nog vara rätt så säker på att det är Falcon modeller som det rör sig om ifall man beställer på nätet och så länge det är en Hdmi version så ska det nog mycket till om man inte ska få det. Alla tidigare versioner av Xbox kommer nu att fasas ut och chanserna är betydligt större att man får en "gammal" version hos till exempell MediaMarkt (de har fortfarande kvar versionerna utan Hdmi) än hos en nätbutik som sagt.

Redigerat av Jack of all trades, 18 mars 2008 - 11:25.


#181

Postad 18 mars 2008 - 11:35

chrstphrbstrm
  • chrstphrbstrm
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

ser premium och arcade likadan ut på baksidan?, det jag undrar är om det går att har hdmikabel och optisk samtidigt. Läste att det kunde vara problem med det på arcade, är det sammma på premium?


Till både Premium och Arcade krävs det att man skaffar MS officiella HDMI-kablage (_kostade_ drygt en femhundring för ett tag sen, kan dock ha sänkts, i vilket fall de kanske inte alls är extremt överpris längre), där det inkluderas en adapter för optiskt/rca, som är anpassad så att HDMI kabeln får plats.

Dock, om man inte vill gå med på att MS har kört ännu ett ful-knep för att tjäna mer pengar, så ska det vara möjligt att skära bort en bit av plasten på komponent-kabeln som man får tillsammans med Premium (då den annars täcker över HDMI-utgången). Hur det är med komposit-kablaget som ingår till Arcade vet jag inte, det lämnar jag till någon annan.
Så, fritt fram att berätta om det komposit-kablage som man får tillsammans med Arcade har en optisk utgång.

EDIT: Glömde visst besvara din första fråga. Ja, Arcade och Premium (HDMI) är likadana.

EDIT 2: Det är även Elite och Halo 3 versionerna, än om de är i andra färger.

// ChrstphrBstrm

Redigerat av chrstphrbstrm, 18 mars 2008 - 11:44.


#182

Postad 18 mars 2008 - 12:30

oset_olholm
  • oset_olholm
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0
Hej hopp någon av dom som beställt från dustin som hört nåt när de vill komma iväg till oss??

#183

Postad 18 mars 2008 - 12:35

fahlin
  • fahlin
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag tänkte lägga en order om jag vet att jag får den före påsk. Mailade dustin igår och fick svar att PGR4 skulle komma in i lager under gårdagen eller idag. Men än så länge så står det fortfarande Ej i Lager. Någon som vet ngt mer?

#184

Postad 18 mars 2008 - 12:45

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
Postad bild

:)

edit: ringde precis och frågade om de kunde skicka bara konsollen och handkontrollen tidigare
och det var inga problem, hoppas den skickas redan idag, då borde jag få den innan helgen om jag har tur.
<3 Dustin

Redigerat av McAn_, 18 mars 2008 - 12:52.


#185

Postad 18 mars 2008 - 14:07

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

Postad bild

:)

edit: ringde precis och frågade om de kunde skicka bara konsollen och handkontrollen tidigare
och det var inga problem, hoppas den skickas redan idag, då borde jag få den innan helgen om jag har tur.
<3 Dustin


jag ringde oxå och fick delleverans skulle skickas idag sa dom

#186

Postad 18 mars 2008 - 14:11

ILCapitano
  • ILCapitano
  • Lärjunge

  • 448 inlägg
  • 0

Postad bild

:)

edit: ringde precis och frågade om de kunde skicka bara konsollen och handkontrollen tidigare
och det var inga problem, hoppas den skickas redan idag, då borde jag få den innan helgen om jag har tur.
<3 Dustin

fick också mail där det stod leverans 27 mars, inte aktuellt och vänta så länge så jag ringde och frågade samma sak, inga problem. hoppas man får den senast torsdag. Man är en otålig j-vel :)

måste säga att killen jag pratade med var nog den tröttaste/slöaste man hört i kundservice. Dock så löste han uppgiften utan problem.

Redigerat av ILCapitano, 18 mars 2008 - 14:14.


#187

Postad 18 mars 2008 - 14:45

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0

fick också mail där det stod leverans 27 mars, inte aktuellt och vänta så länge så jag ringde och frågade samma sak, inga problem. hoppas man får den senast torsdag. Man är en otålig j-vel :)

måste säga att killen jag pratade med var nog den tröttaste/slöaste man hört i kundservice. Dock så löste han uppgiften utan problem.

Menar det, orka vänta så länge i onödan :)

Tror vi talade med samma person då, jag tycker iofs det är helt okej att vara dryg osv om man vet att man har rätt.
I hans fall, lite trött och slö men löste det utan problem. Till skillnad från andra stolpskott man stött på genom tiderna i telefonsupportens fördummade värld.

#188

Postad 18 mars 2008 - 14:48

x-dream
  • x-dream
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0

fick också mail där det stod leverans 27 mars, inte aktuellt och vänta så länge så jag ringde och frågade samma sak, inga problem. hoppas man får den senast torsdag. Man är en otålig j-vel ;)

måste säga att killen jag pratade med var nog den tröttaste/slöaste man hört i kundservice. Dock så löste han uppgiften utan problem.

Menar det, orka vänta så länge i onödan :)

Tror vi talade med samma person då, jag tycker iofs det är helt okej att vara dryg osv om man vet att man har rätt.
I hans fall, lite trött och slö men löste det utan problem. Till skillnad från andra stolpskott man stött på genom tiderna i telefonsupportens fördummade värld.


hehe snackade nog oxå med honom, han måste vara jävligt trött på jobbet :)

#189

Postad 18 mars 2008 - 15:20

McAn_
  • McAn_
  • Forumräv

  • 649 inlägg
  • 0
:)

"Din order är på väg!" - Swell!

Brukar få sakerna relativt snabbt, beställde från cdon i fredags, kunde hämta de på posten igår :)

#190

Postad 18 mars 2008 - 15:25

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

ser premium och arcade likadan ut på baksidan?, det jag undrar är om det går att har hdmikabel och optisk samtidigt. Läste att det kunde vara problem med det på arcade, är det sammma på premium?


Till både Premium och Arcade krävs det att man skaffar MS officiella HDMI-kablage (_kostade_ drygt en femhundring för ett tag sen, kan dock ha sänkts, i vilket fall de kanske inte alls är extremt överpris längre), där det inkluderas en adapter för optiskt/rca, som är anpassad så att HDMI kabeln får plats.

Dock, om man inte vill gå med på att MS har kört ännu ett ful-knep för att tjäna mer pengar, så ska det vara möjligt att skära bort en bit av plasten på komponent-kabeln som man får tillsammans med Premium (då den annars täcker över HDMI-utgången). Hur det är med komposit-kablaget som ingår till Arcade vet jag inte, det lämnar jag till någon annan.
Så, fritt fram att berätta om det komposit-kablage som man får tillsammans med Arcade har en optisk utgång.

EDIT: Glömde visst besvara din första fråga. Ja, Arcade och Premium (HDMI) är likadana.

EDIT 2: Det är även Elite och Halo 3 versionerna, än om de är i andra färger.

// ChrstphrBstrm


Åfan, det funkade med kompositsladden med, fult knep av Microsoft. Aja du sparade i alla fall mig 200 spänn. Du är värd en *puss*.

#191

Postad 18 mars 2008 - 16:16

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Tydligen kan man gå efter det här för att se om det är en Falcon.

Things to look for-
175W Power Supply
#LOT 734 or higher
TEAM FDOU

#192

Postad 18 mars 2008 - 17:50

Really
  • Really
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0
Var någon som frågade om moddning av DVD-romen och inte fick något svar. Så tänkte ta upp frågan igen, kan Microsoft se om man moddat den om man lämnar in den till garanti? Och isåfall vad händer med garantin?

Själv antar jag:
1. Dom kan se att den är moddad.
2. Garantin består då oerhört många Xboxar har haft produktionsfel, så fast man moddat så var chansen stor att ens 360 skulle krasha i vilket fall som helst.

Men är där någon som har lite mer kött på benen, så att säga i frågan?

Någon som även vet hur länge Dustin har kvar sitt erbjudande? Är lockande att man får en kontroll till utan någon större extra kostnad. Ska köpa mig ett 360 nu med, men ska vänta med att modda tills man prövat GTA4s multiplayer del. Så man inte blir avstängd veckan efter från Live och inte kunnat pröva multiplayern lite. Microsoft lär ju göra en "raid" på Xbox Live och banna folk efter GTA4 släppts. Kan tänka mig att det är oerhört många som fixar xbox+mod inför GTA4, då det troligtvis är det största spelet som kommer iår.

#193

Postad 18 mars 2008 - 19:04

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Var någon som frågade om moddning av DVD-romen och inte fick något svar. Så tänkte ta upp frågan igen, kan Microsoft se om man moddat den om man lämnar in den till garanti? Och isåfall vad händer med garantin?

Själv antar jag:
1. Dom kan se att den är moddad.
2. Garantin består då oerhört många Xboxar har haft produktionsfel, så fast man moddat så var chansen stor att ens 360 skulle krasha i vilket fall som helst.

Men är där någon som har lite mer kött på benen, så att säga i frågan?



1. Ja de kan se och de kan neka dig garantin

2. Hur stor risk/chans det är att ditt garantifall går igenom hos Microsoft är upp till hur snyggt den är öppnad. Finns folk som kan öppna den utan att det syns efteråt

3. Du kan bara bli avstängd om du kör brända skivor. Så länge du kör original så löper du ingen risk att bli avstängd. Alltså, de kan inte se flashet utan bara skivorna.

4. Köper du en Falcon lär du knappast bekymra dig för att behöva använda garantin.

#194

Postad 18 mars 2008 - 22:28

j01
  • j01
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Hur blir resultatet om man kör med VGA-kabel?
Skulle kunna tänka mig att köpa detta paket, men det som stör mig är att jag får betala för 5 skitspel vars kartonger aldrig kommer öppnas. Man lär ju inte få mer än 50 spänn om man byter in dom heller (om dom ens kommer i riktiga kartonger). Man skulle ju kunna få välja, antingen en ny populär titel, eller flera mindre. En annan sak är att jag aldrig blir vän med xbox-kontrollen, finns det bra PS-kopior?
Skulle såklart hellre vilja ha en (obs "EN", inte "ett", stör mig lika mycket som särskrivning haha) PS3, men detta priset är ju svårslaget, billigare blir det nog inte förrän dom börjar sälja ut inför nästa generation.

Redigerat av j01, 18 mars 2008 - 22:33.


#195

Postad 18 mars 2008 - 22:32

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur blir resultatet om man kör med VGA-kabel?
Skulle kunna tänka mig att köpa detta paket, men det som stör mig är att jag får betala för 5 skitspel vars kartonger aldrig kommer öppnas. Man lär ju inte få mer än 50 spänn om man byter in dom heller (om dom ens kommer i riktiga kartonger). Man skulle ju kunna få välja, antingen en ny populär titel, eller flera mindre. En annan sak är att jag aldrig blir vän med xbox-kontrollen, finns det bra PS-kopior?


Med tanke på hur mcyket Live spelen kostar att utveckla och priset på en DVD skiva så är nog kostanden för MS att slänga med den lägre än 10kr och knappast något som påverkar priset. Ungefär som Demo disken man fick med PSP.

VGA kabel blir bra, fler möjligheter till inställningar av upplösning. Dock kan du behöva ställa in Bildskärmen när du kör VGA när det gäller färger m.m om du vill ha exakt samma bild som med komponent.

Xbox 360 är bäst :) varför byta ner sig? Ne men allvarligt har jag inte sett någon, själv vill jag jättegärna ha en PS3 kontroll mer lik 360 kontrollen då tummarna känns fel. Förstår inte varför sådana kontroller görs, antagligen för att de inte får av Sony och MS.

#196

Postad 18 mars 2008 - 23:20

ProbablyX
  • ProbablyX
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Hehe, min kexbox ligger hos Postcentralen nu och sover för den ska åka hem (säger man hem när den aldrig vart här?) imorgon hoppas vi! Hehehehe.. Fick en delleverans av Dustin jag med.

Ang. Falcon: Vill man veta om det är en eller ej? Inte så kul att se att den inte är det! Nån här som har köpt av Dustin? Fick ni Falcon?

#197

Postad 18 mars 2008 - 23:27

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Nä kostnaden för MS gällande spelen är nog lika med 0, men skickar man med 5 spel låter det mycket o man kan säkert pressa ut några hundra i konsumentledet. Hellre en demodisk med bra titlar, så kan man åtminstone ha lite kul med förstanivån :)

Metacritic:

Uno 81%
Pac-Man Championship Edition 83%
Feeding Frenzy 65%
Luxor 2 70%
Boom Boom Rocket 69%

Inga AAA spel men ändock hyfsade titlar som följer med. UNO har jag spelat ganska mycket och ett perfekt sitta och slappa spel på Live. Luxor 2 var klart godkänt. Tröttnar man på covers och rock musik i Guitar Hero kan man lira Boom boom med gitarren istället. Småkul.

-lk

#198

Postad 18 mars 2008 - 23:39

Milroc
  • Milroc
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hehe .. undra hur många som ringt dustin idag och frågat om delleverans .. jag är en av dem iaf =)

#199

Postad 19 mars 2008 - 00:20

Zerox_no1
  • Zerox_no1
  • Mästare

  • 3 103 inlägg
  • 0
Lyckades fixa en 20GB hårddisk för 570kr på eBay. Det blev inte så mycket dyrare än kampanjen på Dustin. :)

Redigerat av Zerox_no1, 19 mars 2008 - 00:26.


#200

Postad 19 mars 2008 - 09:07

j01
  • j01
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Lyckades fixa en 20GB hårddisk för 570kr på eBay. Det blev inte så mycket dyrare än kampanjen på Dustin. :)


Ursäkta en kanske dum fråga, men varför betala så mycket för en 20gb? För dom pengarna får man väl minst en 80gb ny? Eller boxen "erkänner" bara vissa storlekar?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.