Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - Western Digital TV Live Gen. 3

1317 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
WD TV HD Live Media Player Gen 3 (Mediaspelare) 7 7,25 (87) Inga priser
1 relaterade trådar

#151

Postad 07 december 2011 - 11:49

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Så du skulle rekommendera att köpa den här? Är du nöjd? Tänkt använda den för relativt simpla saker som att spela mkv filer 720p och 1080p genom trådat nätverk. Eller behöver man gå upp i prisklass för att få någon som inte hackar och har sig när man kör 1080p?


Jag rekommenderar den ja.
Jag kör både 720p och 1080p via trådlösa nätverket och jag har som oftast inte full stapel och jag streamar hackfritt. Det enda problemet, som många andra har skrivit om på wd forumet är att det kan frysa under mkv spelning. Men det finns en temporär lösning till det genom att stänga av Network Share Center(vilket gör att man kan dela ut usb minnen och hårddiskar som man har kopplat in i mediaspelaren via nätverket). Kommer nog lösas i nästa uppdatering.

Men annars fungerar den utmärkt!

Redigerat av TheJohan, 07 december 2011 - 11:50.


#152

Postad 09 december 2011 - 00:02

Snurre77
  • Snurre77
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Packade precis upp och kopplade in min spelare. Inga problem att hitta filerna över nätverket men något som är lite jobbigare är att när jag försöker spela .mkv filer så säger den "Unable to play the selected file. Please see the User Manual for a list of supported file formats."

HJÄLP!

kan för övrigt tillägga att jag uppdaterat till nyast firmwaren 1.04.12.

Senaste utvecklingen:
Provade att flytta filerna till en usb-sticka och då fungerade det perfekt. Varför funkar inte streamingen?
Kan vara något skumt med media server, ibland kommer jag och kan se mina filmer men oftast inte. När jag väl är inne får jag det tidigare nämnda problemet med att den inte kan spela upp den valda filen.

Redigerat av Snurre77, 09 december 2011 - 02:15.


#153

Postad 09 december 2011 - 08:16

Unregistered8bf9ef60
  • Unregistered8bf9ef60
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ditt problem med streamningen vet jag inte, använder du vanliga nätverksdelningen el någon form av media server?
Jag är nog faktiskt inte lika lyrisk som många andra. Jag kör Mac hemma och har helt ärligt haft feta problem med att få osx att lira med samba. Det har nu slutat med att jag nedgraderade från lion till snow leopard för att få saker att fungera. Nu verkar den hitta filer via nätverket men upplever den som lite småbuggig. Jo jag vet att Apple har förändrat förutsättningarna för samba, dock så måste jag nog tycka att WD borde kunnat fixat fram en version som passar även för osx lion. Det gick inte smärtfritt att få igång den och något säger mig att det inte är slut än.

Edit, om jag läste lite bättre..tror felet ligger i din media server-mjukvara som inte klarar av formatet.

Redigerat av Unregistered8bf9ef60, 09 december 2011 - 08:19.


#154

Postad 09 december 2011 - 09:35

mikem
  • mikem
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Halloj.

Har en ps3 men den tar ju inte mycket olika format och är inte bra på så mycket annat än spel.
Så intresset för en sådan här apparat har väckts och denna verkar ju bra för sitt pris.
Men är det möjligt att titta på svt play och andra play tjänster? Och om det går, funkar det bra?
Finns det någon hyra film tjänst på maskinen?

Mvh.
Mikael

#155

Postad 09 december 2011 - 17:54

Snurre77
  • Snurre77
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Ditt problem med streamningen vet jag inte, använder du vanliga nätverksdelningen el någon form av media server?
Jag är nog faktiskt inte lika lyrisk som många andra. Jag kör Mac hemma och har helt ärligt haft feta problem med att få osx att lira med samba. Det har nu slutat med att jag nedgraderade från lion till snow leopard för att få saker att fungera. Nu verkar den hitta filer via nätverket men upplever den som lite småbuggig. Jo jag vet att Apple har förändrat förutsättningarna för samba, dock så måste jag nog tycka att WD borde kunnat fixat fram en version som passar även för osx lion. Det gick inte smärtfritt att få igång den och något säger mig att det inte är slut än.

Edit, om jag läste lite bättre..tror felet ligger i din media server-mjukvara som inte klarar av formatet.


Jag använder windows media player som media server, alltså det som medföljer windows 7. Behöver man installera något plug-in för att streama .mkv då? Vad använder ni för att streama genom media server?

Något som jag tycker är lite skumt är ju att när jag kör min laptop på det trådlösa nätverket är det inga problem med att hitta mappar och filer. Men när jag kör trådat, med samma delningsinställningar fungerar det inte :S

Efter mycket pillande fick jag till slut network share att fungera, alltså genom att inte använda media server som källa. Nu kom dock nästa problem. Ljudet är fucked up! Vet inte riktigt hur jag ska göra med det där. Det låter konstigt både när jag spelar upp filmer och när jag kör spotify på spelaren.
_______________________________________________________________________________________________________
Problem Solved!
Ljud problemet berodde på på tvn och inte spelaren. Löstes genom att slå av och på strömbrytaren på tvn.

Redigerat av Snurre77, 12 december 2011 - 03:27.


#156

Postad 10 december 2011 - 10:35

DanC
  • DanC
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Hej!

Jag skulle vilja se eller veta om denna spelare kan visa omslag, info, skådisar osv om filmer man har, och om den kan plocka hem detta automatiskt.
Så som XBMC kan ni som vet hur det ser ut på XBMC. Fixar denna spelare något liknande? Och kan nån ta en screenshot på det isåfall, så man kan
se hur det ser ut?

Redigerat av DanC, 10 december 2011 - 10:38.


#157

Postad 10 december 2011 - 12:46

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 1

Hej!

Jag skulle vilja se eller veta om denna spelare kan visa omslag, info, skådisar osv om filmer man har, och om den kan plocka hem detta automatiskt.
Så som XBMC kan ni som vet hur det ser ut på XBMC. Fixar denna spelare något liknande? Och kan nån ta en screenshot på det isåfall, så man kan
se hur det ser ut?


Ja det klarar den. Och så här kan det se ut:
Postad bild

#158

Postad 10 december 2011 - 13:05

22mc
  • 22mc
  • Veteran

  • 1 940 inlägg
  • 0
Klarar den att söka info/covers på "folder names" eller måste filen i mappen också heta som filmen ?

#159

Postad 10 december 2011 - 14:43

DanC
  • DanC
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Ja det klarar den. Och så här kan det se ut:


Tack! Precis detta var det jag undrade över! :) Lysande att det funkar!

#160

Postad 10 december 2011 - 17:55

Unregistered6ad1b6ee
  • Unregistered6ad1b6ee
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Dum fråga tar den 3D Mkv den har ju inte 1.4 HDMI?

#161

Postad 10 december 2011 - 17:58

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Dum fråga tar den 3D Mkv den har ju inte 1.4 HDMI?


Jag tror det, dock inte helt 100 då jag inte har en 3d tv och har inte prövat, men jag tyckte någon skrev att man kunde det på deras forum.
Sedan så räcker det med 1.3 för att kunna visa 3d.

#162

Postad 10 december 2011 - 22:21

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0
För DVD-ISO:s, fixar den menyer, subbar och hela kittet?

#163

Postad 11 december 2011 - 17:15

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Nu har jag slagit till, för under tusenlappen känns den ju som ett riktigt klipp! Jag har tidigare kört HTPC (MediaPortal och XBMC) och Tvix 6500.

Efter två dagars användning känner jag mig ganska nöjd. Det finns brister, men inte allvarliga. Känns som att man får vad man betalar för, och kanske lite mer.

The Good
En glad överraskning är att den faktiskt kan radera filer, både lokala (USB-disk) och över Samba. Däremot krävs sex knapptryck (Options, Down, Down, Select, Right, Select), men de första fem har jag programmerat in som en sekvens i min Logitech Harmony One, och det sista är ett tryck på OK för att godkänna raderingen. Kort sagt, det går bra att radera filer, och det var över förväntan eftersom jag hade läst på annat forum att det inte skulle funka. Dessutom blev det ju ändå ganska smidigt, med två knapptryck på Logitech Harmony One.
EDIT: Om man kör i library-läge så läggs fler menyval in under Options-menyn, vilket gör att det inte längre räcker med två nedåttryckningar. Verkar dock som att tre uppåttryckningar ändå fungerar. Märkligt att en såpass vanlig operation som att radera det man precis tittat på ska vara så svåråtkomlig.

En rolig detalj är att den aldrig är helt avstängd. Nu har jag kopplat in en USB-disk i den, och jag kommer åt USB-disken utan problem över nätverket, och kan skriva till den. Skrivhastigheten är 10.5 MB per sekund, dvs antagligen begränsat till 100 Mb/s. Samma USB-disk gick att skriva till med ungefär fyrdubbla hastigheten när den satt direkt i min dator. Det tar alltså 20 minuter att lägga över en 13 GB stor fil, det är inte helt bra, men jag kan nog leva med det. Glädjer mig att jag inte behöver slå på WD:n för att skriva till dess USB-disk.

Den startar oerhört snabbt, en effekt av att den inte är riktigt avstängd. Jag tror att man kan stänga av den ordentligt genom att trycka länge på powerknappen, men har inte provat. Har läst att den ska dra 7 Watt i detta standbyläge, vilket är ungefär en hundralapp per år.

Spotifyappen är riktigt bra, riktigt användbar, känns nästan komplett.

Jag la in den här fjärrkontrollen i min telefon och surfplatta:
https://market.andro...m.osdmod.remote
Helt OK, men saknar stöd för libraries och är dessutom låst till porträttläge (känns fel med surfplattan)

Den har spelat allt jag bett den spela.

The Bad
Jag hade problem med att få autoswitchning av bildfrekvens att slå igenom, det löste sig och verkar fungera bra nu, men strulet gav ett skakigt intryck.

De tjänster man faktiskt använder lyfts inte fram på något speciellt vis, utan ligger blandade med tjänster man inte använder. Jag använder såklart Spotify, skulle vilja att det markerades på något vis, och att jag fick enklare access till den appen än nu, då jag får gå in bland alla tjänster och klicka mig ner till Spotify.

Inget SVT Play eller TV4 Play.

Library-stödet verkar sådär, har inte riktigt greppat det än.

Det verkar som att den skapar metadatafiler för library-hanteringen, och dessa filer raderas inte när jag raderar motsvarande filmfil. Känns lite slafsigt...
EDIT: Nu när jag kör med lokal (USB-ansluten) disk känns det iofs som att metadatafilerna raderas, kanske bara fungerade dåligt över Samba-share.

Inget teckenfönster, saknar att enkelt kunna se hur långt jag tittat.

Ganska ful OSD.

Funktionerna för att välja ljudspår och undertextspår visar inte vilka spår som finns, eller ens hur många som finns. Man får helt enkelt bläddra sig igenom och se om det fanns något bättre.

Audio-synken jobbar i steg om 100 ms, känns lite grovt!

IR-mottagningen känns lite klen, åtminstone jämfört med andra enheter jag har och har haft.

Den Android-app jag provat (https://market.android.com/details?id=com.osdmod.remote ) är låst till porträttläge, och hanterar inte libraries.

Har man tidigare tittat på ett avsnitt och avbrutit tittandet får man, vid nästa uppspelningstillfälle, frågan om man vill återuppta tittandet eller om man vill börja om från början. Den dialogen kunde gott berättat hur långt in i filmen den tänkt återuppta visningen. Alltså, istället för att fråga "Resume or Restart" kunde den frågat "Resume from 0:42:01 or Restart". Ja, jag är petig, men informationen finns där, och kan visas!

The Ugly (det riktigt dåliga)
Den är inte snabb, gränssnittet har kanske 300 ms fördröjning i de flesta menyer. Dessutom tar det ungefär 6 sekunder innan den börjar spela en filmfil, det stör mig. Jag är lite bortskämd efter att ha kört XBMC på en Core i7, men det ska inte ta 6 sekunder innan filen börjar spela...hade glatt betalat 1000:- extra om det fanns en variant med bättre prestanda.

Det finns ingen funktion för att skippa i filmer, jag vill väldigt ofta skippa förbi “previously on...”-sektionen eller vinjetten, saknar verkligen XBMC och dess blixtsnabba 30-sekundershopp. Hoppas de fixar detta i firmware, det ska väl vara en enkel funktion, speciellt eftersom de redan implementerat möjligheten att skippa till en viss tidpunkt i filen, dessutom används ju inte piltangenterna under uppspelning.
EDIT: Jo, piltangenterna används tydligen för att manipulera undertexterna. Jag vill ändå kunna skippa i 30 sekunderssteg.

Som jag skrev ovanför, den verkar begränsad till 100 Mb/s, vilket gör att det tar ganska lång tid att skriva till dess USB-disk.

Redigerat av cave, 11 december 2011 - 19:22.


#164

Postad 11 december 2011 - 19:21

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Ja det klarar den. Och så här kan det se ut:
Postad bild

Hur gör man för att få fram då det ser ut så?

#165

Postad 11 december 2011 - 19:34

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Hur gör man för att få fram då det ser ut så?


Du går in på setup>system>media content(någonting sånt) och sedan aktiverar det.

#166

Postad 11 december 2011 - 20:03

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Du går in på setup>system>media content(någonting sånt) och sedan aktiverar det.


Tack men får det inte till att funka.

#167

Postad 12 december 2011 - 07:18

qwipz
  • qwipz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hur ligger det till med sortering av filmer, finns det någon sådan efter man aktiverat media content?
Inte bara olika vyer utan att bläddra kring filmerna inom olika genrer, år eller rating?

#168

Postad 12 december 2011 - 10:42

MrChance
  • MrChance
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0

Hur ligger det till med sortering av filmer, finns det någon sådan efter man aktiverat media content?
Inte bara olika vyer utan att bläddra kring filmerna inom olika genrer, år eller rating?


Man kan sortera filmer efter mappar de ligger i, efter genre och andra sätt som jag inte kommer ihåg. MEN gör inte som jag och dumpa mappstrukturen jag hade där filmerna var sorterade i olika genre i tron att nu kan boxen ta hand om det. Det blir bara skit av det. Dels för att genrerna är sisådär rätt i databasen boxen kör mot (jag fick tex Anne på Grönkulla under Action), dels för att den kan bara sortera varje film under en genre och då tar den den genre som står först i databasen. Och eftersom databasen sorterar genrerna alfabetiskt så hamnar hälften av alla filmer under Action. Toystory 2 under action och Toystory 3 under animerat t ex. Så jag ska sortera om alla filmer i mappar igen... suck!

#169

Postad 12 december 2011 - 13:56

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Tack men får det inte till att funka.


Vad är det som inte fungerar?

#170

Postad 12 december 2011 - 18:18

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Vad är det som inte fungerar?


Nu funkar det efter jag startat om den funkar det vrt ej dock varför?

#171

Postad 12 december 2011 - 20:12

PERSSA
  • PERSSA
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Jag tror det, dock inte helt 100 då jag inte har en 3d tv och har inte prövat, men jag tyckte någon skrev att man kunde det på deras forum.
Sedan så räcker det med 1.3 för att kunna visa 3d.


Någon som har testat med 3d?

#172

Postad 12 december 2011 - 22:33

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Någon som har testat med 3d?

Endast halv side-by-side-3D, men det är förstås inte alls svar på din fråga.
EDIT: Och det gick förstås alldeles utmärkt, har provat med både 720p och 1080p. Det är ju TV:n som gör om halvbilderna till helbilder för respektive öga, spelaren är ju helt omedveten om att materalet kommer visas i 3D.

Redigerat av cave, 12 december 2011 - 22:34.


#173

Postad 13 december 2011 - 22:32

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

För DVD-ISO:s, fixar den menyer, subbar och hela kittet?


Jag bumpar mig själv. Någon som kan klargöra detta?

#174

Postad 14 december 2011 - 14:07

Unregistered6ad1b6ee
  • Unregistered6ad1b6ee
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Komplett har lite rea på den idag 849:-

#175

Postad 14 december 2011 - 14:59

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Fick den lilla burken igår och har precis börjat spela upp lite material. Kan väl dra lite tankar kring den.

Fjärrkontrollen är lagom stor, dock är knapparna svampiga och höga om man jämför med min Philips multifjärr. GUIet ser bra ut, har dock endast kopplat in den via komposit då jag kör den mot en gammal tv. Dock, som tidigare påpekats, är det alltid lite fördröjning när man trycker på knapparna.

Jag har endast provat Glee och jag tror jag aktiverat att den ska hämta info om filmer och dylikt, detta fungerar inte. Men detta tror jag beror på att jag hämtar materialet från WMPs utdelning, eller? När man väl börjar spela upp material tar det någon/några sekunder innan den faktiskt börjar spela det.

Nåväl, Spotify, det ringa priset 887 kr samt enkelt handhavande gör den helt klart prisvärd! Har ju dock inte så mycket att jämföra med, endast använt pc för att spela upp material tidigare.

Någon som provat om den kan mata ut kompositvideo och HDMI samtidigt? Optiskt ljud samt kompositvideo/ljud fungerar iaf samtidigt.

#176

Postad 14 december 2011 - 18:34

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Jag får inte subtitles att fungera med mina mkv-filer, jag vet inte riktigt vad problemet är...filerna är konverterade direkt från blu-ray till mkv med hjälp av MakeMKV och med subtitles då...med VLC fungerar subtitles så dom finns kvar i filerna men spelaren vill inte visa dom...är det någon som har en aning om vad jag kan tänkas ha gjort fel? :unsure:

#177

Postad 15 december 2011 - 00:17

pko
  • pko
  • Användare

  • 212 inlägg
  • 0

För DVD-ISO:s, fixar den menyer, subbar och hela kittet?


Jo det gör den. Har funkat fint på det mindre antal rippade dvd'er jag testat, utom Cars 2. Det är nog en strulig skiva till att börja med, både att den har väldigt många hopp mellan videospår (där det klipps in svenska scener osv) och allmänt trixande från Disneys sida att få den svårkopierad. ISOn funkar t.ex. dåligt med senaste VLC och makemkv också. Men ISOn funkar fint med media player classic och xbmc..

#178

Postad 15 december 2011 - 01:09

hellman7
  • hellman7
  • Lärjunge

  • 324 inlägg
  • 0

Jo det gör den. Har funkat fint på det mindre antal rippade dvd'er jag testat, utom Cars 2. Det är nog en strulig skiva till att börja med, både att den har väldigt många hopp mellan videospår (där det klipps in svenska scener osv) och allmänt trixande från Disneys sida att få den svårkopierad. ISOn funkar t.ex. dåligt med senaste VLC och makemkv också. Men ISOn funkar fint med media player classic och xbmc..


Bockar och bugar för tydligt och ingående svar!

#179

Postad 15 december 2011 - 17:09

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
När man spelar musik från spotify och backar eller går ur spotify men med musiken fortfarande spelandes, finns det då något sätt att komma till något läge som skulle kunna liknas vid "nu spelas" eller dylikt?

Sen har jag försökt få fjärrkontrollprogram till android att fungera, men inte lyckats, någon annan som lyckats? (Provat med WDTV Mediaplayers Remote)

#180

Postad 15 december 2011 - 18:52

Unregistered6ad1b6ee
  • Unregistered6ad1b6ee
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
EDIT De första problemet löste sig. Nu har jag en fundering finns de så att man kan sätta en Serie Ikon på en Mapp säg att jag har en mapp med Boston Legal kan jag få deras Säsong 1 Omslag på min mapp?

Redigerat av Unregistered6ad1b6ee, 15 december 2011 - 22:16.


#181

Postad 16 december 2011 - 00:19

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

EDIT De första problemet löste sig. Nu har jag en fundering finns de så att man kan sätta en Serie Ikon på en Mapp säg att jag har en mapp med Boston Legal kan jag få deras Säsong 1 Omslag på min mapp?


Det går inte, men jag har löst det på det sättet att jag går in på denna sidan: http://thetvdb.com/
Söker på serien, sedan väljer jag säsong och då kommer det upp omslag på högersidan, då laddar jag bara ner den och placerar den i mappen med filerna och döper den till "folder" utan " såklart.

Redigerat av TheJohan, 16 december 2011 - 00:20.


#182

Postad 16 december 2011 - 08:31

Weinlund
  • Weinlund
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Jag får inte subtitles att fungera med mina mkv-filer, jag vet inte riktigt vad problemet är...filerna är konverterade direkt från blu-ray till mkv med hjälp av MakeMKV och med subtitles då...med VLC fungerar subtitles så dom finns kvar i filerna men spelaren vill inte visa dom...är det någon som har en aning om vad jag kan tänkas ha gjort fel? :unsure:


Jag får inte heller ordning på mina...måste man verkligen ha en srt-fil trots att man själv gjort konverteringen från blue-ray till mkv? :blink:

#183

Postad 16 december 2011 - 12:10

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Jag får inte heller ordning på mina...måste man verkligen ha en srt-fil trots att man själv gjort konverteringen från blue-ray till mkv? :blink:


Att subtitle filen är inbakad i mkv:n ska inte vara några problem, har flera serien på en hårddisk som har på det sättet och det fungerar utmärkt, Så jag antar att du har gjort något fel?

#184

Postad 16 december 2011 - 13:07

TRMaster
  • TRMaster
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Beställde en nu på kompletts rea..
Och 2 dagar efter hittar man att den inte stödjer DTS HD-MA....
Stämmer detta är det inte lönt att ens packa upp den, eftersom det var en av punkterna med Tvix 6500 jag ville ha bättre..
Suck..

#185

Postad 16 december 2011 - 15:00

qwipz
  • qwipz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag har precis fått hem min låda.
Är överlag nöjd med den . Lite bökigt index system bara.

har ett par fundreringar.
Kan man serparera att sortera alla TV-programs avsnitt tillsammans med resten. Tycker det är allmänt störande när TV program dyker upp under action kategorin.

En annan undran är över kopplingen mellan boxen och pcn
när man knappar in boxens ip nummer i webläsaren så kommer jag till en inloggningsskärm. Någon som vet vad lösenordet är för att komma in i boxen där ?

#186

Postad 16 december 2011 - 18:24

Unregistered6ad1b6ee
  • Unregistered6ad1b6ee
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Beställde en nu på kompletts rea..
Och 2 dagar efter hittar man att den inte stödjer DTS HD-MA....
Stämmer detta är det inte lönt att ens packa upp den, eftersom det var en av punkterna med Tvix 6500 jag ville ha bättre..
Suck..


Tror man kunde fixa de via Optisk

#187

Postad 17 december 2011 - 01:33

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

En annan undran är över kopplingen mellan boxen och pcn
när man knappar in boxens ip nummer i webläsaren så kommer jag till en inloggningsskärm. Någon som vet vad lösenordet är för att komma in i boxen där ?

Japp, defaultlösenordet är admin.
Det står på sidan 78 i manualen, som du kan hitta här: http://www.wdc.com/w...4779-705046.pdf

#188

Postad 17 december 2011 - 12:59

Palle N
  • Palle N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Funderar på att skaffa en mediaspelare av Gen.3-typ som verkar lovande enligt det som flera skriver här på forumet samt de omdömen som ges på prisjakt.se. Följande fråga uppstår under mina funderingar:

Har någon lyckats ansluta mediaspelaren till exempel till trådlös router D-Link 524 eller liknande? Min trådlösa router är satt upp så att man ger andra användare, datorer, iPhone's, iPad's etc tillträde till nätverket med hjälp av en så kallad MAC-adress som skrivs in i routerns setup och en kod som routern ger som dom ska mata in i sin respektive apparat. Har på det viset hittills kopplad sju olika enheter till min internetanslutning. Alla får perfekt åtkomst till internet. Säkerhetsklassen är då valt till WPA2-PSK. Någon som förstår sig på detta?

Har läst igenom bruksanvisningen av er mediaspelare som finns på nätet men hittar inget där om en MAC-adress.

#189

Postad 17 december 2011 - 15:45

Weinlund
  • Weinlund
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Att subtitle filen är inbakad i mkv:n ska inte vara några problem, har flera serien på en hårddisk som har på det sättet och det fungerar utmärkt, Så jag antar att du har gjort något fel?

Fast subtitlen fungerar alldeles utmärkt i VLC?

#190

Postad 17 december 2011 - 16:50

markie
  • markie
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Funderar på att skaffa en mediaspelare av Gen.3-typ som verkar lovande enligt det som flera skriver här på forumet samt de omdömen som ges på prisjakt.se. Följande fråga uppstår under mina funderingar:

Har någon lyckats ansluta mediaspelaren till exempel till trådlös router D-Link 524 eller liknande? Min trådlösa router är satt upp så att man ger andra användare, datorer, iPhone's, iPad's etc tillträde till nätverket med hjälp av en så kallad MAC-adress som skrivs in i routerns setup och en kod som routern ger som dom ska mata in i sin respektive apparat. Har på det viset hittills kopplad sju olika enheter till min internetanslutning. Alla får perfekt åtkomst till internet. Säkerhetsklassen är då valt till WPA2-PSK. Någon som förstår sig på detta?

Har läst igenom bruksanvisningen av er mediaspelare som finns på nätet men hittar inget där om en MAC-adress.


Det är ingen skillnad att göra detta för WD TV:n. MAC adressen står under enheten, annars kan du se MAC adressen i routerns web-interface och lägga till den där direkt, detta kräver nog iofs att du stänger av MAC-filtreringen när du gör det.

#191

Postad 18 december 2011 - 00:12

Palle N
  • Palle N
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Det är ingen skillnad att göra detta för WD TV:n. MAC adressen står under enheten, annars kan du se MAC adressen i routerns web-interface och lägga till den där direkt, detta kräver nog iofs att du stänger av MAC-filtreringen när du gör det.

Låter bra. Jag förstår och blir glad.
Tack markie

#192

Postad 20 december 2011 - 21:19

cave
  • cave
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Fick en ny firmware nu.
Release 1.05.18 (12/20/2011)
http://www.wdc.com/w...wdfwdtv_live_G3
Trevlig changelog!

#193

Postad 21 december 2011 - 10:58

Swehiort
  • Swehiort
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har också införskaffat denna mediaspelare.
Inga problem att ansluta till nätverket.
Inga problem att hitta till min NAS, och den USB disk där jag har mina filmer (ansluten till NAS:en).
Där har jag en mapp med filmer och en mapp med serier

Men det jag inte får att funka riktigt är att jag vill kunna välja "Videos" fliken från "hemskärmen" och direkt komma till min mapp med filmer. Där vill jag se albumart, och när jag klickar på ett album/film så vill jag ser den visar "media content" sådär fint som man ser i en av inläggen ovan.

Jag hamnar istället att jag måste klicka mig runt i mapparna på NASen till jag kommer fram till min filmmapp.

Vad gör jag för fel?

Redigerat av Swehiort, 21 december 2011 - 14:17.


#194

Postad 22 december 2011 - 21:31

marnil
  • marnil
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Funderar på denna och såg att det fanns en relativt ny WD Remote för Android (och kanske andra telefoner...), nån som testat?

https://market.andro...2RyZW1vdGUiXQ..

Det jag är mest nyfiken på är hur gränssnittet för Spotify ser ut i denna. Annars är ju fördelen att den har tangentbord till skillnad från den vanliga fjärren...

#195

Postad 23 december 2011 - 09:42

Swehiort
  • Swehiort
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0

Ja det klarar den. Och så här kan det se ut:
Postad bild


Får det inte att se så juste ut. I den vy du har ovan så har den bara läst in omslaget, inte filminfo och bakgrunden. Det är först när jag klickar på filmen som detta dyker upp, men då har jag inte alla filmerna på rde nedanför om du förstår.
Hur gör man?

#196

Postad 23 december 2011 - 12:45

TheJohan
  • TheJohan
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Får det inte att se så juste ut. I den vy du har ovan så har den bara läst in omslaget, inte filminfo och bakgrunden. Det är först när jag klickar på filmen som detta dyker upp, men då har jag inte alla filmerna på rde nedanför om du förstår.
Hur gör man?


För det första så fixar bara mediaspelaren omslag till själva filmen, om filmen är i en mapp så måste du ladda ner ett omslag själv som du lägger i mappen med filmen och döper den till folder.

#197

Postad 23 december 2011 - 18:16

Unregistered2dc49f3d
  • Unregistered2dc49f3d
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Har hafr ett wd mediaspelare sedan tidigaresom jag varit nöjd med.
Skaffade den nya med trådlöst nätverksanslutning osv.
Har i dag haft rejäla problem med att starta dvd filmer från video TS-mappar..
Har ingen möjlighet att använda undertexter, (står undertexter av i inforutan) och den reagerar inte på subtitleknappen.
På gamla spelaren var det bara att tryck på info och in och välja vilken undertext man ville ha men inte här inte.
Firmwaren uppdaterad i dag, det hjälpte inte heller. Sjukt irriterande

Ljudspåren kan jag byta med audioknappen utan problem, men de ******** undertexterna lyser helt med sin frånvaro

Redigerat av Unregistered2dc49f3d, 23 december 2011 - 19:52.


#198

Postad 23 december 2011 - 19:43

AndyRebel
  • AndyRebel
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Får det inte att se så juste ut. I den vy du har ovan så har den bara läst in omslaget, inte filminfo och bakgrunden. Det är först när jag klickar på filmen som detta dyker upp, men då har jag inte alla filmerna på rde nedanför om du förstår.
Hur gör man?


Får det oxå som du beskriver, tror det beror på att man har filmerna i undermappar till själva huvudmappen, för det fungerar om jag har flera filmer i samma mapp.
Tänker dock inte ändra och klippa ut varje film och lägga i huvudmappen, det skulle bli en ******** röra bara, så jag lever med att man får trycka en gång extra på fjärren.
Men jag håller med om att den borde läsa undermappar oxå så länge det bara ligger en "video" fil där.


För det första så fixar bara mediaspelaren omslag till själva filmen, om filmen är i en mapp så måste du ladda ner ett omslag själv som du lägger i mappen med filmen och döper den till folder.


Håller inte med riktigt, har både WDTVgen 2 och den här gen 3och båda "läser" från samma NAS, för att det ska visa omslag i gen2 så måste man göra som du beskriver, men till gen 3 så hämtar den allt själv och visar det, oavsett om det redan ligger en "folder" där och vilket kan bli en annan variant av omslaget.

En bra funktion med senaste firmwaren är att du kan söka info, ändra sökterm manuellt mm genom att markera filen och sen trycka options. Finns det filmer med snarlika namn så hämtar den nämligen ingen info automatiskt, har jag märkt

Riktigt nöjd med denna spelare, men nu vill jag ju ha samma gränssnitt på gen2 oxå....

Redigerat av AndyRebel, 23 december 2011 - 20:10.


#199

Postad 25 december 2011 - 10:03

LionKing
  • LionKing
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Hur är det efter uppdateringen:

Ser man vilket ljudspår/subtitle man använder, och hur många det finns tillgängliga?
Kan man hoppa till nästa kapitel (när man trycker på "Nästa" på fjärren) på en dvd-iso, eller hoppar man till nästa fil?

Jag kör WD HD TV Live idag, och funderar på att uppgradera mig till 3rd gen...

#200

Postad 25 december 2011 - 12:09

Murer
  • Murer
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Dustinhome har den för 799kr nu.

Funderar på att köpa men är lite fundersam. På en av recensionerna på Dustinhome skriver författaren att spelaren inte kan hämta hem information om filmer som ligger på nätverket. Stämmer detta? För mig är sortering och indexering av media mycket viktigt, så det skulle vara kul om spelaren kunde fixa mycket av detta själv, om inte så ska jag iallafall kunna fixa det mesta manuellt.

Hur nöjda är ni annars över spelaren? Hur brukar communityt vara på produkter från WD, kan man vänta sig hemmameckade firmwares och andra hack?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.