Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Squeezebox Touch *

445 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 26 april 2010 - 19:34

vilden
  • vilden
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0

Packade upp min Touch i fredags och har provkört hela helgen och är i stor nöjd. Tyvärr ges jag inte möjlighet att komma åt min Netgear-NAS. M.a.o. går det inte att spela på Touchen om jag inte har datorn på. Har ännu inte provat med en lös USB-hårddisk. Tillåter inte Touchens mjukvara att man spelar direkt från en NAS-server?

Dessutom kan jag inte längre via menyn i min NAS-server komma åt Squeezebox Server. Får upp ett meddelande att webbadressen inte kan hittas. Är det en bugg i den senaste mjukvaran 7.5?

Hej,
Kan det vara så att du har råkat att konfigurera samma IP på Touchen som på NAS:en?

#152

Postad 26 april 2010 - 20:02

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

Packade upp min Touch i fredags och har provkört hela helgen och är i stor nöjd. Tyvärr ges jag inte möjlighet att komma åt min Netgear-NAS. M.a.o. går det inte att spela på Touchen om jag inte har datorn på. Har ännu inte provat med en lös USB-hårddisk. Tillåter inte Touchens mjukvara att man spelar direkt från en NAS-server?

Dessutom kan jag inte längre via menyn i min NAS-server komma åt Squeezebox Server. Får upp ett meddelande att webbadressen inte kan hittas. Är det en bugg i den senaste mjukvaran 7.5?

Vad har du egentligen för setup?
Rullar det en Squeezebox server på din Netgear?

Själv har jag SBS installerad på min QNAP och all musik lagrad där och det funkar klockrent.
Man kan inte läsa diskar rakt av utan det måste SBS göra, antingen den interna eller en som är installerad någon annanstans, PC eller NAS eller alla alternativen.

#153

Postad 26 april 2010 - 20:25

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

  • 297 inlägg
  • 0

Best bets/ Bästa vadena finner man i Internet Radio.

Det är inte en översättning som ligger på touchen utan det är radiotimes översättning. De använder väl säkerligen någon automatisk översättare för kategorierna...

#154

Postad 26 april 2010 - 20:31

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Det fungerar likadant med min Netgear ReadyNas. Med min gamla Squeezebox Classic fungerade det bra. Då kom jag in i SQ Servern utan problem. Vilken webadress har ni på SQ Servern när ni går via NAS:en. Funderar på om jag får fel webadress.


Vad har du egentligen för setup?
Rullar det en Squeezebox server på din Netgear?

Själv har jag SBS installerad på min QNAP och all musik lagrad där och det funkar klockrent.
Man kan inte läsa diskar rakt av utan det måste SBS göra, antingen den interna eller en som är installerad någon annanstans, PC eller NAS eller alla alternativen.



#155

Postad 26 april 2010 - 21:37

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Du måste minst ha version 7.5 av SBS för att Touchen skall kunna ansluta, har du det?

#156

Postad 27 april 2010 - 05:34

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Du måste minst ha version 7.5 av SBS för att Touchen skall kunna ansluta, har du det?


Har t.o.m. provat med en betaversion utan resultat.

#157

Postad 27 april 2010 - 19:22

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Då låter det som nått nätverksstrul tycker jag eller att den inte är igång
Kommer åt den med webläsaren http://IP_till_din_nas:9001/

#158

Postad 28 april 2010 - 15:29

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min också!

Hade tur och upplevde inga problem med "installationen". Fick den uppkopplad trådlöst och det fungerade lika bra som alla annat jag anslutit trådlöst.

Kör musiken från en extern WD usb disk utan egen strömförsörjning och det går bara fint. Hittade först ingen musik på den men ejectade den och kopplade in den och efter det inga problem (kopplade in den direkt innan installationen och det var tydligen inte så fiffigt).

Har även testat internetradio och det fungerar bra det också.

Här kommer nu en riktigt dum fråga:
Spelar det nån roll för ljudkvaliteten vilken volym SBT är inställd på. Har provat 80 upp till 100 och kan inte riktigt bestämma mig om det påverkar ljudet eller inte !? Vad har ni era inställda på... tror det blir 100 här så sparar jag säkert en eller två kalorier på lång sikt av att slippa höja lika mycket ^_^

Förresten, den låter bättre än väntat! (inte internetradio då men det är ju inte touchens fel...)

#159

Postad 28 april 2010 - 15:33

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0

Då låter det som nått nätverksstrul tycker jag eller att den inte är igång
Kommer åt den med webläsaren http://IP_till_din_nas:9001/

9000 är standardporten för Squeezebox server. På Qnap är den däremot flyttad till 9001 eftersom 9000 är upptagen av Twonky.

#160

Postad 28 april 2010 - 15:55

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Nån som provat my apps ? Får väl prova installera lite senare...

#161

Postad 28 april 2010 - 19:27

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Ja, Touchen låter mkt bra. Det blir lite bättre med extern DAC (Harmony Design DA9) men det är inte hörbart vid snabb A/B växling. Men växlar man efter längre tids lyssning så märks skillnaden. Man verkar inte kunna konfigurera Touchen via datorgränssnittet när man kör i USB läge eller är det min serverlösning med Thecus N5200 som är problemet. Fortfarande går jag allt som oftast vilse bland menyerna för att byta bibliotek eller enhet och när jag ska växla till squeezebox.com trots flitigt användande sedan 2006. Den måste nog anslutas sladdlöst om andra enheter ska kunna använda Touchen fullt ut, blir problem med radio exvis. USB läget känns också ganska långsamt men bra att slippa ha servern på jämt. Har testat Deezer lite, verkar vara bra ljud är min notering hittills.

#162

Postad 28 april 2010 - 22:49

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0

9000 är standardporten för Squeezebox server. På Qnap är den däremot flyttad till 9001 eftersom 9000 är upptagen av Twonky.

OK. Det betyder ivf att den hittar servern utan att default porten använs eftersom jag inte behövde ange nått annat.

#163

Postad 28 april 2010 - 22:53

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Man verkar inte kunna konfigurera Touchen via datorgränssnittet när man kör i USB läge eller är det min serverlösning med Thecus N5200 som är problemet.

Den inbyggda versionen av Squeezebox Server (den som körs när man använder en direktansluten USB-disk) har inget webgränssnitt, hur din NAS kommer in i bilden inser jag dock inte riktigt.

#164

Postad 29 april 2010 - 09:12

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Det var just det jag ville ha bekräftat, att det inte finns ngt webgränssnitt alltså. Då funkar det som det ska..

#165

Postad 29 april 2010 - 11:44

defjam
  • defjam
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Här kommer nu en riktigt dum fråga:
Spelar det nån roll för ljudkvaliteten vilken volym SBT är inställd på. Har provat 80 upp till 100 och kan inte riktigt bestämma mig om det påverkar ljudet eller inte !? Vad har ni era inställda på... tror det blir 100 här så sparar jag säkert en eller två kalorier på lång sikt av att slippa höja lika mycket ^_^


Det spelar stor roll vilken volym SBT är inställd på. Allt annat än 100 så används den inbyggda digitala volymkontrollen för att sänka volymen ut från SBT. Många hävdar att det inte ska ha någon påverkan på ljudkvaliten om man håller sig i intervallet 70-100 men när jag provat så har det inte imponerat. Kör själv numera ett analogt försteg för att ändra volym.

#166

Postad 29 april 2010 - 13:26

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0
Tycker touchen är riktigt nice. Har än så länge mest hunnit med att rippa skivor med DBpoweramp och CloneCD.

Har dock upptäkt en riktigt irriterande bugg. När man flyttar en mapp med musik till en annan plats i trädstrukturen så går det inte längre att klicka i gång ett spår direkt.

Man måste välja albumet genom att klicka överst på displayen, sedan kan man stega sig fram till andra låtar via >> nere på listen.

Att GUI hanterar foldrar på olika sätt beroende på var de blev skannade första gången är extemt irriterande.

Har provat att göra fullständig "rebuild" av databasen femtioelva gånger.

Någon som löst detta ?

Redigerat av Unregisteredb6fafaca, 03 maj 2010 - 19:59.


#167

Postad 03 maj 2010 - 11:27

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Tycker att USB disklösningen är aningen buggig och mkt seg. Får se om det är min hårddisk som är boven i dramat. Det funkar utmärkt via wireless uppkoppling till datorn. Jag får dock inte ethernet att funka! När jag pluggar i nätverkssladden hittas ingen DHCP adress för nätverket? Jag har gett Touchen en egen IP adress i routern (D-Link DI-524UP) men det funkar inte ändå trots att jag pluggar in alla uppgifter som behövs? Kopplar jag ethernetsladden till en annan dator funkar allt som det ska. Har någon ett tips?

Om du lagt till ny musik eller flyttat på en mapp kan du gå in på "Min musik" ->"Musikmapp" denna visar innehållet på din hårddisk och klicka dig sedan fram till rätt mapp. Detta är också ett snabbt sätt att lägga till ett nytt album utan scanning.

Edit: Efter omstart av routern funkar allt som det ska, D-Linken strular till det ibland, är det fler som har problem med D-Link exvis DI-524?

Redigerat av Poj66, 03 maj 2010 - 15:33.


#168

Postad 03 maj 2010 - 19:59

Unregisteredb6fafaca
  • Unregisteredb6fafaca
  • Lärjunge

  • 418 inlägg
  • 0

Tycker att USB disklösningen är aningen buggig och mkt seg. Får se om det är min hårddisk som är boven i dramat. Det funkar utmärkt via wireless uppkoppling till datorn. Jag får dock inte ethernet att funka! När jag pluggar i nätverkssladden hittas ingen DHCP adress för nätverket? Jag har gett Touchen en egen IP adress i routern (D-Link DI-524UP) men det funkar inte ändå trots att jag pluggar in alla uppgifter som behövs? Kopplar jag ethernetsladden till en annan dator funkar allt som det ska. Har någon ett tips?

Om du lagt till ny musik eller flyttat på en mapp kan du gå in på "Min musik" ->"Musikmapp" denna visar innehållet på din hårddisk och klicka dig sedan fram till rätt mapp. Detta är också ett snabbt sätt att lägga till ett nytt album utan scanning.

Edit: Efter omstart av routern funkar allt som det ska, D-Linken strular till det ibland, är det fler som har problem med D-Link exvis DI-524?


Det är när jag gör detta som den inte vill spela de enskilda spåren.

#169

Postad 04 maj 2010 - 15:53

Jimli128
  • Jimli128
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Hej!
Satt igår med min Touch och försökte visa bilder på den. Har en server stående där jag la över bilder i en bildmapp.
FÖrsökte skriva in sökväg till denna mapp, men Touchen sa att det inte var en giltig mapp.

Är det ngn som har fått detta att funka? Hur har ni skrivit in sökvägen i så fall?

#170

Postad 05 maj 2010 - 10:24

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Hej!
Satt igår med min Touch och försökte visa bilder på den. Har en server stående där jag la över bilder i en bildmapp.
FÖrsökte skriva in sökväg till denna mapp, men Touchen sa att det inte var en giltig mapp.

Tror inte Touch har möjlighet att jobba mot diskar i nätverket.
Finns lite tips i denna tråd

#171

Postad 05 maj 2010 - 11:52

Jimli128
  • Jimli128
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Tror inte Touch har möjlighet att jobba mot diskar i nätverket.
Finns lite tips i denna tråd


Ok, trist!

Ska kolla i tråden och skaffa det plug in de pratar om. Men man kan ju tycka att detta ska lira out of the box. Men det kanske kommer.

Tack för ditt svar!

#172

Postad 05 maj 2010 - 20:24

RebelAngel
  • RebelAngel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hallå! Har köpt mig en Touch men får inte igång musiken från Usb disken.
Jag har en WD My book studio edition II 2 TB, har provat både Raid O och Raid 1 men den kan inte hitta filerna på disken. Kan den vara för stor? Eller Är det nåt annat skit, nån som vet kanske. Har provat fanimej allt möjligt i två dagar nu? Har även provat med ett USB minne då fungerade det. Har 500GB Musik i apple lossless som jag gärna skulle vilja lyssna på. Irriterad!!

#173

Postad 05 maj 2010 - 22:39

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Jag har en WD My book studio edition II 2 TB, /.../ Har 500GB Musik i apple lossless som jag gärna skulle vilja lyssna på.

I och för sig kan det vara att den inbyggda servern får kämpa lite med en såpass stor samling, men en annan fråga är vad du har för filsystem på disken. Touch klarar såvitt jag vet bara FAT16/32, NTFS samt ext2/3. Den disken går väl att köpa formaterad med HFS+

#174

Postad 05 maj 2010 - 22:52

RebelAngel
  • RebelAngel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har provat hfs+ och fat 32.

#175

Postad 06 maj 2010 - 08:46

Jimli128
  • Jimli128
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0

Hallå! Har köpt mig en Touch men får inte igång musiken från Usb disken.
Jag har en WD My book studio edition II 2 TB, har provat både Raid O och Raid 1 men den kan inte hitta filerna på disken. Kan den vara för stor? Eller Är det nåt annat skit, nån som vet kanske. Har provat fanimej allt möjligt i två dagar nu? Har även provat med ett USB minne då fungerade det. Har 500GB Musik i apple lossless som jag gärna skulle vilja lyssna på. Irriterad!!


Irriterande, när man vill att allt ska funka direkt.
Har ingen lösning på ditt problem, men du skulle kunna testa följande.
*Din WD My Book, men med endast ett par vanliga mp3:or så du vet om det funkar överhuvud taget.
*Prova en annan mindre HD, ifall Squeezeboxen har problem med för stora diskar.

Hoppas att du får det att lira!

#176

Postad 06 maj 2010 - 09:18

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0
Tror mig ha läst rapporter från användare som fått 2TB-diskar att funka. HFS+ funkar dock inte.

#177

Postad 06 maj 2010 - 17:05

maxione
  • maxione
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!
Haft Touchen två veckor och gillar den - fräck! Buggig förstås men löser väl sig så småningom.

Hackar ibland över wlan:et, t.o.m. bryter någon gång men tror det beror på Comhem:s standardbox (Netgear CG3100) som väl inte är bäst. Använder en fem år gammal intel laptop för SQB server och en extern WD MyBook 1,5 TB (kör fakiskt disken hårdvarukrypterad, känns bra eftersom jag också lagrar en del personlig info där).

Skulle dock vilja komma åt disken även från två andra burkar. För den sakens skull och för att slippa hackandet funderar jag på att köpa en ny router Dlink DIR 655 (som lär vara duktig på att hantera flera strömmar) och ansluta disken till 665:s USB port.

Finns det möjligen någon som provat köra mot en disk över router USB-port i allmänhet eller DIR 655 i synnerhet? Tycker inte att det borde vara något problem men men..?

#178

Postad 06 maj 2010 - 19:33

-SH-
  • -SH-
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0

Finns det möjligen någon som provat köra mot en disk över router USB-port i allmänhet eller DIR 655 i synnerhet? Tycker inte att det borde vara något problem men men..?

Har ingen Touch men väl en DIR-655. Tror inte det går så bra att ansluta disken till routern därför att DIR-655 (och andra routers från D-Link) använder sig av något de kallar Shareport för att komma åt enheter anslutna till routern. Shareport installeras på den pc som ska komma åt USB-enheten och därför har jag mycket svårt att tro att Touchen kommer åt disken om den är kopplad till routern.

Jag tror dock att WNDR3700 från Netgear kan hantera USB-diskar på det sätt du önskar, är dock inte helt säker men om du läser i tråden för den routern tror jag att du finner svaret eller åtminstone någon som kan ge dig svaret.

#179

Postad 07 maj 2010 - 08:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Finns det möjligen någon som provat köra mot en disk över router USB-port i allmänhet eller DIR 655 i synnerhet?

Funkar inte, Touch kan inte montera diskar via de vanliga protokollen för filaccess över nätverk. Såvida du inte hittar en router där du kan installera SqueezeBox Server är det kört.
OK, är man lite händig så kan man tydligen logga in på sin Touch via SSH och konfigurera den till att fungera som NFS-klient, men prestanda lär inte bli så kul.

#180

Postad 07 maj 2010 - 20:38

RebelAngel
  • RebelAngel
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Nån Som vet om det tar lång tid (hur?) när man scannar in från usb disken första gången. Om så är fallet är det för att man har stor disk eller många filer? T ex 1 Tb disk med 10 filer 500gig med 10000 filer.

#181

Postad 11 maj 2010 - 20:11

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Har nu kört med Touch några timmar. Har kopplat en SeaGate 500 gb 2.5" disk till vilket fungerar utmärkt. Önskar dock en uppdaterad programvara som stänger av hårddisken då Touchen är avstängd. Hittar tyvärr inte inställningen för att visa skivomslaget när musik spelas. Nu är det endast text på bildskärmen men jag vill gärna ha en bild på skivkonvolutet. Någon som vet?

#182

Postad 12 maj 2010 - 15:00

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2 230 inlägg
  • 0

Hittar tyvärr inte inställningen för att visa skivomslaget när musik spelas. Nu är det endast text på bildskärmen men jag vill gärna ha en bild på skivkonvolutet. Någon som vet?

Finns väl ingen egentlig inställning som styr det såvitt jag vet. Squeezebox server nosar upp omslagsbilder på lite olika sätt. Själv har jag bilderna liggande som en separat fil med namnet folder.jpg i samma mapp som musikfilerna för albumet, men tydligen skall det funka även när man har omslaget inbäddat i själva musikfilen.

#183

Postad 13 maj 2010 - 09:32

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0
Jag har också omslagsbilden ligger i samma mapp som musikfilerna. Just nu kör jag webbradio via Touchen. När jag letar fram rätt radiokanal finns ju alla kanalloggor med. När jag sedan väljer en kanal visas kanalen i text men inte med kanalloggan. Ger mig sjutton på att det ska gå att ställa in.



Finns väl ingen egentlig inställning som styr det såvitt jag vet. Squeezebox server nosar upp omslagsbilder på lite olika sätt. Själv har jag bilderna liggande som en separat fil med namnet folder.jpg i samma mapp som musikfilerna för albumet, men tydligen skall det funka även när man har omslaget inbäddat i själva musikfilen.



#184

Postad 13 maj 2010 - 09:47

hanse1
  • hanse1
  • Lärjunge

  • 382 inlägg
  • 0

Jag har också omslagsbilden ligger i samma mapp som musikfilerna. Just nu kör jag webbradio via Touchen. När jag letar fram rätt radiokanal finns ju alla kanalloggor med. När jag sedan väljer en kanal visas kanalen i text men inte med kanalloggan. Ger mig sjutton på att det ska gå att ställa in.


Hittade felet. Bockade ur "Visa endast text" i bildskärmsmenyn. Nu visas kanalloggan när jag lyssnar på webbradio.

#185

Postad 13 maj 2010 - 11:52

Poj66
  • Poj66
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Hej, har haft Touchen några veckor nu. Tycker att USB disk gränssnittet är långsamt och buggigt och min spelare buffrar ofta låten jag kör och startar om igen och pausar. Har testat en 2,5" lacie och bytt den mot en snabbare 3.5" extern, tog från min stora dator och placera i ett löst chassi. Det funkar dock tveksamt fortfarande. Via min NAS Thecus N5200 funkar det dock prima. Har även problem med viss radio som Deezer att den har problem att koppla upp sig med Touchen, vet ej om det är spelarens fel eller själva tjänsten. Annars är det bra ljud som vanligt.

#186

Postad 14 maj 2010 - 20:56

Ola 88
  • Ola 88
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej, min far har precis införskaffat sig en squeezebox touch och då jag inte bor i Sverige längre har jag lite svårt med att hjälpa till med att koppla ihop den med nuvarande system.
Problemet är att han enbart har 3g internet via datorn och alltså ingen router men han har en ntsc formaterad extern hd på 500 gb (seagate freeagent pro) som han vill använda med boxen. Hur skal man koppla för att få detta att funka och är det några inställningar man behöver göra, när han har försökt kommer det tydligen bara upp att han måste ansluta till nätverket?

Väldigt tacksam för lite hjälp med detta!

#187

Postad 15 maj 2010 - 10:29

Vtunabo
  • Vtunabo
  • Forumräv

  • 583 inlägg
  • 0
Den vill ansluta till http://www.mysqueezebox.com
Skaffa ett konto och låt den ansluta

Har inte testad med lokal server så det kan jag inte kommentera

#188

Postad 15 maj 2010 - 14:05

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Hej, min far har precis införskaffat sig en squeezebox touch och då jag inte bor i Sverige längre har jag lite svårt med att hjälpa till med att koppla ihop den med nuvarande system.
Problemet är att han enbart har 3g internet via datorn och alltså ingen router men han har en ntsc formaterad extern hd på 500 gb (seagate freeagent pro) som han vill använda med boxen. Hur skal man koppla för att få detta att funka och är det några inställningar man behöver göra, när han har försökt kommer det tydligen bara upp att han måste ansluta till nätverket?

Väldigt tacksam för lite hjälp med detta!

Tror tyvärr inte jag har så mycket handfast hjälp att komma med.
Nätverkstjafsande är ett grundläggande problem med den här produkten. Även om Touch kan spela direkt från USB-disk så är hela tänket med produkten NÄTVERK.
Jag minns faktiskt inte om jag lyckades få igång min utan närverksanslutning eller om jag gav upp och drog en sladd från routern.
Kanske kanske kanske kan man komma förbi nätverkstjatet och välja Anslut USB -enhet ( el.likn. formulering)

Edit
Här har jag raderat mitt upprörda orerande eftersom jag hittade en funktion som kanske kan hjälpa mig att lägga till en Internetradistation.

Redigerat av Enicar, 15 maj 2010 - 14:10.


#189

Postad 15 maj 2010 - 15:12

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Please
Finns det nån son vet hur jag ansluter touchen till mysqueezebox.com.
Jag lyckades tidigare idag lägga till en Internetradiostation. Ja inte direkt i Touchen förstås, det hade ju varit för enkelt. ( ironi)
Jag la till en webadress på mysqueezebox.com och kunde sen välja den på Touchen under Mysqeezbox.com och Favoriter.
Problemet är att när jag nu ( lite senare efter att ha lyssnat på musik från USB-disken) inte kan hitta mysqueezebox.com i touchens menyer.
Nån som vet var man hittar/ansluter mysqeezebox.com i Touchens menyer?
Jag fattar ingenting.
Jag har låg acceptansnivå för alla sådana här menysystem men och för mig Touchen är ett riktigt bottennapp när det gäller menyer och mjukvara.
Om dom dataintresserade, finniga ynglingarna som gjort skräpet åtminstone kunde tillhandahålla en menyöversikt så skulle man ju ha en chans.

Redigerat av Enicar, 15 maj 2010 - 15:14.


#190

Postad 15 maj 2010 - 15:37

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag hittade till slut mysqueezebox.com i menyn.
Settings / Anvanced / Networking

#191

Postad 22 maj 2010 - 09:03

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Har ett litet problem, ska inte gnälla då allt annat fungerar klockrent, utom då just klockan som visas när SBn är avstängd. Den går mer och mer efter och är nu uppe i ca 14 min efter verklig tid.

Nätverket, trådlöst, fungerar. Tar den tiden från egen server på internet eller från nätverket eller annan enhet i nätverket ? Måste springa runt och kolla klockan i routern och mediaservern men men....

Hur åtgärda??

edit: har ingen SB server installerad på annan enhet, kör all musik från USBdisk och internet radio fungerar som det ska.

Redigerat av Donmeta, 22 maj 2010 - 09:05.


#192

Postad 05 juni 2010 - 13:33

Unregisterede4e798fb
  • Unregisterede4e798fb
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Aloha,

Jag var länge inne på en Duett men nu har jag kikat mer och mer på en Touch. Vad jag har läst om duetten så kunde det vara lite segt att bläddra i stora musik biblotek. Fungerar detta bättre med touchen? Sedan verkar det ju vara lite si och så med USB spelningen från stora hårddiskar. Min tanke är därför att ha ett 32Gb USB minne eller 32Gb SD kort i touchen.
Finns det några andra för- nackdelar med en touch vs duett?

#193

Postad 05 juni 2010 - 16:07

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Jag köpte Touch för att jag tyckte det passade mig att kunna köra från USB-disk.
Strul, strul strul.
Det finns naturligtvis en möjlighet att den Verbatimdisk jag använder är olämplig men det verkar som om programvaran i Touch är undermålig.
JAg hade fyllt på med 2 artister( 4 cd) och Touchen vill inte visa coverart för disc 1 för den ena artisten fast jag vet att det ligger en folder.jpg i mappen också.
Om jag kopplar ur disken som man ska enligt enligt menyn och fyller på med ny musik och sen kopplar in disken och via Min musik försöker få USBdisken anluten så tjatar Touchen om att det inte gick att ansluta till det TRÅDLÖSA NÄTVERKET ??!!. Så nu kan jag inte spela min musik överhuvudtaget. Blir antagligen tvungen att göra en reset, igen.

Varning om du tänker använda Touch med bara USB-minne. Kanske funkar bättre än med den disk jag har. Vad vet jag.
Sk*tprodukt tycker jag. Helt klart ogenomtänkt hur den skall hantera USB-disk.

#194

Postad 09 juni 2010 - 07:02

Unregisteredfb54bce9
  • Unregisteredfb54bce9
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Då jag precis hade tänkt springa iväg och köpa en touch blir jag nu lite tveksam om man kanske skulle avvakta eller helt enkelt köpa en duet istället. Hur många av er som köpt Touchen är mer eller mindre nöjda och hur många tycker det är en mindfre bra produkt. skicka gärna PM om ni inte har lust att skriva det här.
/Patrik

Redigerat av Unregisteredfb54bce9, 09 juni 2010 - 07:15.


#195

Postad 09 juni 2010 - 07:14

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
Aj vad tråkigt att det inte funkar som det skall

Jag hade tidigare squeeze och var helt inne på denna och möjligheten att slippa dator
Jag köpte en NAS och började köra mina squeeze via den, men det var segt som klister
Sen kom ju aldrig denna, så jag tröttnade och köpte ett paket med sonos

Köp sonos istället
För er som ännu inte köpt och behöver 2 enheter och är villikga att lägga 9000 kr
Eller köp en enhet och kör den med iphone om ni har det ( finns massor alternativ )

Det rockar fett, vill jag lova :)

Men som sagt, trist att det inte funkar då jag varit en squeezefantast sedan den kom för många år sedan

Redigerat av cedergren, 09 juni 2010 - 07:24.


#196

Postad 09 juni 2010 - 10:22

Unregisteredfb54bce9
  • Unregisteredfb54bce9
  • Wannabe

  • 44 inlägg
  • 0
Men det är en hel del extra för en SONOs jmfört med en SB Touch eler Duet så det käns rejält surt att behöva skjuta till så mycket för att det skall funka :)
/Patrik

#197

Postad 09 juni 2010 - 11:00

cedergren
  • cedergren
  • Beroende

  • 1 356 inlägg
  • 0
skall man bara ha en enhet så kostar det inte så mycket

Men så är det också så mycket bättre och är värt pengarna

#198

Postad 09 juni 2010 - 14:17

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

  • 893 inlägg
  • 0
Ett tips för den som önskar en billig liten sak att köra Squeezeboxserver på är att skaffa en s.k. Sheevaplug.
Det är en liten linuxserver med en ARM-processor på 1.2GHz. Funkar även som en enkel NAS om man kopplar in en disk till USB eller eSata.
Installationsanvisningar för Squeezeboxserver finns här:
http://wiki.slimdevi...php/SqueezePlug

Priset hamnar runt en tusenlapp. Jag har själv köpt en från NewIT.

#199

Postad 11 juli 2010 - 21:54

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Vill bara meddela att den trasslande mjukvaran ( eller kombinationen mjukvara /klen processor) fortsätter strula för mig.
Jag kör Touchen med en USB-disk och just nu inte mer än c:a 40 CD på disken.
Idag kunde Touchen helt plötsligt bara spela 1:a låten i varje album. Att trycka fwd hjälpte inte, låt nr 1 började om.
Lite konstigt för den lilla burken har skött sig skapligt ett bra tag.
Så det blev till att testa reset och nu funkar det igen.
Och jodå, jag har 7.5.1 r8837

Redigerat av Enicar, 11 juli 2010 - 22:01.


#200

Postad 12 juli 2010 - 12:08

Enicar
  • Enicar
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Vill bara meddela att den trasslande mjukvaran ( eller kombinationen mjukvara /klen processor) fortsätter strula för mig.
Jag kör Touchen med en USB-disk och just nu inte mer än c:a 40 CD på disken.
Idag kunde Touchen helt plötsligt bara spela 1:a låten i varje album. Att trycka fwd hjälpte inte, låt nr 1 började om.
Lite konstigt för den lilla burken har skött sig skapligt ett bra tag.
Så det blev till att testa reset och nu funkar det igen.
Och jodå, jag har 7.5.1 r8837

Och när man gör en reset så försvinner förstås de favoriter man sparat :-(
(utom de som man lagt på mysqueeezebox.com)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.