Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

Devil May Cry 3

12 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilket betyg ger ni? (6 medlem(mar) har röstat)

Vilket betyg ger ni?

  1. 1 (2 röster [33.33%])

    Procent av omröstning: 33.33%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (1 röster [16.67%])

    Procent av omröstning: 16.67%

  4. 4 (3 röster [50.00%])

    Procent av omröstning: 50.00%

  5. 5 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

Rösta GÀster kan inte rösta

#1

Postad 07 maj 2007 - 19:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Skulle va kul att se vad ni tycker...
Det har ju fÄtt rÀtt bra betyg pÄ gamerankings... :)

Har inte spelat nÄtt spel i serien..

#2

Postad 07 maj 2007 - 19:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Devil May Cry fick Ànnu bÀttre betyg pÄ Gamerankings. Det Àr det enda jag spelat i serien hittills. Man kan sÀga att det Àr som Ninja Gaiden fast tekniskt sÀmre, ingen blockfunktion, och med ett klart mindre urval av anvÀndbara vapen. Dessutom enklare pÄ normal (Àrligt talat.. alla fiender Àr cannon fodder) och med ynkliga 5 bossar som stÀndigt Äterkommer hela tiden. DMC3 Àr snyggare förstÄs.

Vidare tycker jag det Àr lite vÀl enkelt att köpa till sig segern mot bossar via items om man skulle behöva det (kan vara trevligt mot slutledaren t ex).

MÀktig kÀnsla hursomhelst. Skulle ge det (en stark) 3/5. Kameran Àr jobbig, klart största irritationsmomentet. LÀste att de inte har fixat det till 3:an heller. Klart spelvÀrt dock, för det Àr roligt om man har överseende med de tekniska bristerna.

Missade förresten att man kunde spara mitt i spelet (kom pÄ det pÄ sista banan) sÄ jag spelade alla banor utan att spara imellan :)

#3

Postad 07 maj 2007 - 23:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Heh oki...FÄr se om man orkar köpa det..
Har för mig att jag lÀst att Devil may cry 3 skulle vara svÄrt som f*n
Mycket svÄrare Àn den japanska utgÄvan...
Är detta nĂ„ jag har drömt eller blandat ihop ?

Att expert pÄ japanska Àr easy hÀr typ..
Hmm..Jaja nÄn kanske vet...

Man lÀser sÄ mycket att man blir förvirrad :P

Hyrde Ninja Gaiden ett dygn...
Har för mig att jag körde fast...Blev grymt svÄrt..
RÀtt tidigt har jag för mig :)

#4

Postad 08 maj 2007 - 12:11

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Om du kör fast tidigt i NG sÄ finns det en risk att du inte gillar DMC-serien. DMC2 ska dÀremot vara enkelt.

Dör man 3 ggr i DMC3 (och DMC) sÄ kan man vÀlja att köra pÄ easy. Jag vet inte hur bra du Àr men det kanske Àr vÀrt att testa.

#5

Postad 08 maj 2007 - 13:09

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Jag brukar inte ge mig i första taget om ja inte lessnar...
VÀrre Àr det me tjejen... :unsure:

Hon blir lite less att se samma sekvens 100ggr <_<

#6

Postad 08 maj 2007 - 15:38

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlĂ€gg
  • 0
Det kan vara en ide att skaffa DMC3 special edition istÀllet. DÀr ska de ha balanserat svÄrigheten bÀttre och Àven stoppas in en del bonus material. (Om du vill ha det svÄrt kan du köra pÄ högre svÄrighetsgrad.)

Jag plockade nyligen upp DMC3SE men har suttit med God of War 2 istÀllet.

Jag testade DMC (1) och tyckte det var skit. Kom ungefÀr halvvÀgs igenom spelet innan jag kom fram till att det inte skulle bli bÀttre och det Àr helt enkelt ett spel som inte Äldrats speciellt bra. Det största problemet Àr att kameran Àr statisk och anpassar sig inte speciellt bra efter vad som hÀnder i spelet. Det hÀnder ofta att du stÄr strax utanför bild och fÄr spö av nÄgot monster. Det jag har sett av DMC3 sÄ har det en betydligt bÀttre kamera. Mer som God of War och Ninja Gaiden. Förutom kameran var spelet (DMC1) inte sÄ fruktansvÀrt svÄrt, iaf inte jÀmfört med Ninja Gaiden (vilket vÀl iofs Àr sÄ svÄrt det blir).

#7

Postad 08 maj 2007 - 15:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
Jag hade Àrligt talat inte stora problem med kameran förutom i ett fÄtal bossfighter. Visst Àr den smÄirriterande mot vanliga fiender, men det Àr bara mot ett par bossar den ger direkta problem. Som sista versionen av Nightmare t ex.

Tekniskt har ettan Äldrats dÄligt, men gameplayet Àr fortfarande roligt. Vilken boss gav du upp pÄ :unsure: ?

Och DMC3SE Àr förstÄs versionen att föredra.

#8

Postad 08 maj 2007 - 18:32

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlĂ€gg
  • 0
Hmm...En 1:a i betyg..
Ser inte riktigt sÄ bra ut <_<

Kom igen nu..Tycker det Àr lite dÄlig fart pÄ röstandet :unsure:

#9

Postad 08 maj 2007 - 22:26

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlĂ€gg
  • 0

Tekniskt har ettan Ă„ldrats dĂ„ligt, men gameplayet Ă€r fortfarande roligt. Vilken boss gav du upp pĂ„  :unsure: ?

Och DMC3SE Àr förstÄs versionen att föredra.

<{POST_SNAPBACK}>

Kommer inte ihÄg vad den hette, men det var typ en stor fÄgel som man fightades pÄ ett skepp i en kanal. Den var rÀtt dryg. Det var faktiskt inte sÄ mycket att jag slutade spela i frustration, utan jag körde bossen nÄgon gÄng sÄ jag föstod mönstret men jag kÀnde inte nÄgon direkt lust att spela vidare.

Det kan ju höra till saken att nÀr jag började spela det sÄ hade jag nyligen kört en massa Ninja Gaiden och ville ha mer sÄdant. SÄ nÀr jag rÄkade ut för kameran i DMC1 blev jag ganska paff. Jag har för mig att spelkontrollen kÀndes nÄgot klumpig (Äterigen, efter att ha spelat allt för mycket NG) men jag tror jag vande mig rÀtt snart.

Kombinationen av pistoler och svÀrd Àr dock svÄrslagen. ;-) Och DMC4 ser Ànnu mer brutalt ut.

#10

Postad 08 maj 2007 - 23:54

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlĂ€gg
  • 0
JassÄ, Griffon pÄ bÄten. Den var ju alltid sÄ enkel eftersom den aldrig blockerade nÄgonting till skillnad frÄn övriga ledare (han kunde ta skada nÀr som helst). SÄ han pepprade man bara ned, tog massiv skada med shotgun nÀr han anföll pÄ nÀra hÄll.

Men jag kan sÀga som sÄ att vid bana 12 har mÄnga "svÄra" vanliga fiender inte dykt upp Ànnu och bossarna blir tuffare för varje gÄng.

Dante Àr klumpigare Àn Ruy i DMC1 ja. Inget hopp och rulla, eller springa pÄ vÀggar dÀr inte.

Egentligen sÄ skulle man spela spelet pÄ hard/DMC men jag har inte tid + att det inte riktigt hÄller tekniskt. Men det Àr nog sÄ det ska spelas kÀnner jag.

#11

Postad 09 maj 2007 - 13:02

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • ForumrĂ€v

  • 779 inlĂ€gg
  • 0
Suck, fick av nÄgon anledning för mig att det var Devil May Cry (ettan) som det gÀllde, och satte dÄ en 4a. 3an har jag inte ens spelat... sÄ ni kan rÀkna bort en 4a i omröstningen :)

#12

Postad 14 april 2012 - 07:06

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Nekropostar lite hÀr. Spelar Devil May Cry 1 HD nu och jag hÄller inte alls med om att fienderna Àr kanonmat (undantag för Sins och Marionettes). Det som gör spelet svÄrt Àr den snÄla utplaceringen av checkpoints. Visserligen kan man köpa checkpoints i form av yellow orbs, men de stÄlarna behövs ju till diverse uppgraderingar. I övrigt hÄller jag med Zoiler om att Dante kÀnns som en outvecklad Ryu. Har lÀst att hans rörelseschema blir mycket bÀttre i Devil May Cry 3.

Mission 15 nu och har faktisk kul Àven om spelet kÀnns oslipat med dagens mÄtt mÀtt. :)

*edit*
Usch. Mundus Àr lika jobbig som kejsaren i Ninja Gaiden.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 16 april 2012 - 09:44.


#13

Postad 17 april 2012 - 14:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlĂ€gg
  • 0
Ok, del tre Àr bÀttre Àn del ett pÄ alla punkter utom en. Inte alltid klart var man ska nÄgonstans. SvÄrare Àn ettan ocksÄ, men det gör inget nÀr man fÄr checkpoint (!!!) innan bossr. Tack. Synd att den inte permanent som den efter bossen.

*edit*
Gamtrailers ger storyn i HD samlingen 7.1 i betyg. LOOOL!

Redigerat av Unregisterede32cf070, 18 april 2012 - 10:03.




0 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.