Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 3

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#451

Postad 12 maj 2011 - 10:19

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nu finns squiern inte kvar på thomann längre. Jag som väntar in skatteåterbäringen =(
hoppas de tar in den igen....

#452

Postad 12 maj 2011 - 15:10

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Nu finns squiern inte kvar på thomann längre. Jag som väntar in skatteåterbäringen =(
hoppas de tar in den igen....


Förlåt...

/BB

#453

Postad 12 maj 2011 - 16:05

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Nu finns squiern inte kvar på thomann längre. Jag som väntar in skatteåterbäringen =(
hoppas de tar in den igen....


Står att dom beräknar få in nya 24.05.2011 på thomanns hemsida.. så det är nog lugnt :P

#454

Postad 12 maj 2011 - 22:25

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Pic / movie or it didn´t happen! :)
EDIT: Till de som fått Squiren alltså.


:-)

Bifogad fil  squire_scaled.jpg   291,45K   0 Antal nerladdningar

#455

Postad 13 maj 2011 - 09:06

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

:-)

Bifogad fil  squire_scaled.jpg   291,45K   0 Antal nerladdningar

Minnesanteckning: Behöver gitarrställ för 3 gitarrer.

#456

Postad 13 maj 2011 - 22:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja att gitarren reagerade på lösare strängknäpp än den gör nu. Nacken känns ok så jag antar att jag ska skruva där strängarna fäster på huvudet?

*edit*
Hur är det "tänkt" att man ska ta sig an målen? Spelar ni igenom lektionerna först, eller varvar ni med låtar då och då. Jag vill t.ex. spela på Expert på en gång, jag gillar inte att man inte spelar tonerna man hör, men om man inte tar medium lektioner så får man inte "lära" sig ackord, vilka behövs redan på Easy-låtar. Hur gör ni?

Redigerat av Unregisterede32cf070, 13 maj 2011 - 23:41.


#457

Postad 15 maj 2011 - 17:20

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja att gitarren reagerade på lösare strängknäpp än den gör nu. Nacken känns ok så jag antar att jag ska skruva där strängarna fäster på huvudet?

Hur menar du med 'reagerar på lösare strängknäpp'? Förstår inte RockBand att du slagit an strängen? Den vanliga checklistan är:
1) Har du Mute-baren uppfälld? Det rekommenderas att inte spela RB3 utan att använda den.
2) Spelar du med plektrum? Om inte, så investera i några stycken och använd dem. Det ger ett tydligare 'knäpp' som gitarren kan detektera när du slår an.
3) Höj pickupen. Skruva på skruvarna på båda sidor om pickupen så den kommer närmare strängarna.
4) I sista hand kan man justera gitarrens känslighet genom att skruva på några potentiometrar som finns gömda under en lucka i batterifacket. Öppna batteriluckan. Därunder sitter förutom batterierna två skruvar som håller fast ytterligare en lucka. Bakom denna finns en potentiometer/sträng som bestämmer hur känslaga strängarna är. Genom att skruva på dessa REJÄLT (vi pratar typ 10 varv eller mer) så kan man ändra enskilda strängars känslighet. Vid motsols för att öka känsligheten, medsols för att minska den.

Hur är det "tänkt" att man ska ta sig an målen? Spelar ni igenom lektionerna först, eller varvar ni med låtar då och då. Jag vill t.ex. spela på Expert på en gång, jag gillar inte att man inte spelar tonerna man hör, men om man inte tar medium lektioner så får man inte "lära" sig ackord, vilka behövs redan på Easy-låtar. Hur gör ni?

Ingen aning. Jag spelade Easy lektionerna och tänkte spela alla låtar på Easy. Fast iofs spelar jag alla 'learn a song' delarna också innan jag ger mig på hela låten, så jag hoppas att det ska räcka. Går lite si & så just nu, men det ska nog ta sig när jag får lite mer erfarenhet.

#458

Postad 15 maj 2011 - 22:46

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Tack, jag ska justera pickup eller potentiometrar. Nacken verkar vara ok. Jag gillar inte att knäppa så hårt (med plektrum) på strängarna som jag gör nu. Manualen påstår att man inte bör justera "Factory Defaults", jag är så ovan vid elgitarrer så alla pryttlar på gitarren är outforskad mark.

#459

Postad 16 maj 2011 - 18:11

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
My fingers hurt... :)

#460

Postad 16 maj 2011 - 20:39

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blir lätt så. :)

#461

Postad 16 maj 2011 - 21:35

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Köpte mig en förstärkare och ska ge mig på lite övande "outside" rb3 med squiern :) Men är helt oerfaren av gitarrer innan.. och undrar om någon bättre vetande vet hur man korrigerar bort "skorrande" strängar? På min låter det förskräckligt runt 3:e och 4:e bandet på E, A och D strängen. Verkar som strängarna viberar mot nästkommande band. Vad jag kunnat läsa mig till så gör man vanligtvis så att man antingen höjer strängarna eller också justerar man "relief" i nacken på gitarren.. men samtidigt är det tydligen ganska lätt att stämma gitarren helt åt skogen fel såhär oxo? =/ Men misstänker att jag borde ändra halsen så att den får lite mer "U" form? El ska jag helt enkelt acceptera att detta är en spel-gitarr och köpa mig en riktig? Hur är era?

#462

Postad 17 maj 2011 - 07:34

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag utgår ifrån att gitaren är stämd. "Skorrar" det av att strängarna slår i banden behöver du höja nacken något eller spela "försiktigare". :)
Jag har mer probldem med "skorr" p.g.a. att fingrarna tar i strängarna när jag slidar längs nacken. Det kommer att avta med träning.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 17 maj 2011 - 07:36.


#463

Postad 17 maj 2011 - 08:45

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Jodå, gitarren skall vara stämd. Köpte en sån där elektrisk pryl man sätter i utgången på gitarren. Var väldigt lätt att stämma sedan. Men nu känner jag mig lite dum.. vad menar du med att "höja nacken" på gitarren? :)

#464

Postad 17 maj 2011 - 12:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det finns instruktioner i manualen som följde med gitarren. Kort handlar det om att höja gitarrhalsen så att strängarna får lite längre avstånd till banden.

#465

Postad 17 maj 2011 - 16:35

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Det finns instruktioner i manualen som följde med gitarren. Kort handlar det om att höja gitarrhalsen så att strängarna får lite längre avstånd till banden.


Hmm.. mjo, det är väl två olika saker manualen nämner. Det ena är att spänna/släppa på staven i halsen (relief) som ger halsen en konkav el konvex böjning. (Vet dock inte vilket håll som ger vilket resultat) och det andra är att att höja/sänka strängarna vid bryggan(heter det så där strängarna är fästa i "kroppen" på gitarren?). Men inget av dessa höjer/sänker halsen?

#466

Postad 17 maj 2011 - 19:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Hmm.. mjo, det är väl två olika saker manualen nämner. Det ena är att spänna/släppa på staven i halsen (relief) som ger halsen en konkav el konvex böjning. (Vet dock inte vilket håll som ger vilket resultat) och det andra är att att höja/sänka strängarna vid bryggan(heter det så där strängarna är fästa i "kroppen" på gitarren?). Men inget av dessa höjer/sänker halsen?

Det jag syftar på är "spänna/släppa på staven i halsen", såvida det inte skiljer från en akustisk gistarr så kommer de höja/sänka nacken/halsen. Jag osäker på vad allt heter på svenska. Guitar neck är vad jag pratar om.

#467

Postad 19 maj 2011 - 22:24

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Hmm.. har labbat fram och tillbaka med gitarren i timmar idag. Höjt/sänkt strängar, samt gett mig på att släppa på halsen. Men trots att jag släppt ett och ett halvt varv på halsen är det knappt märkbar skillnad. Gitarrhalsen borde böja sig framåt vid det här laget, men icke.. :/ Dock är det aningen bättre. Nu är det egentligen bara på 4:e bandet som det skallrar ordentligt på E strängen. (och lite på 3:e)
Ett trick för att se kurvan i halsen är att hålla ner tjockaste strängen (E) på första bandet med vänsterhanden, och på sista bandet med högerhanden. Sen kollar man på 12:e bandet hur mycket avstånd det är mellan strängen och bandet. Skall tydligen vara någon millimeter om det skall vara lagom. Ligger strängen rakt på är det inge bra.. På min är det väl på sin höjd en halv millimeter.
Men läst lite på rockband forumet, och där är det en del som har problem med motsatsen.. halsen är _för_ böjd framåt, och när man spännt tillbaka den har staven i halsen gått av. Så man skall helt klart vara lite försiktig...
Ett annat problem med att höja strängarna är att man sabbar noterna på lägre band så smått.. så jag gissar att det är vad man kalla intonerings problem. Går tydligen att korrigera med skruvarna längst ner, men har inte vågat ge mig på det än :)
Men oavsett har jag iaf lärt mig en del om gitarrer på dom senaste dagarna :)

#468

Postad 21 maj 2011 - 11:09

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
arghhh Thomann verkar inte sälja produkten längre. Den har utgått från sortimentet.
Någon som vet var man kan köpa den?
Då pratar jag alltså om Squier RB PS3 i mitt fall.

#469

Postad 21 maj 2011 - 13:50

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

arghhh Thomann verkar inte sälja produkten längre. Den har utgått från sortimentet.
Någon som vet var man kan köpa den?
Då pratar jag alltså om Squier RB PS3 i mitt fall.

Squiern är plattformsoberoende. Det är Midi adaptern som måste matcha ditt system.

I vilket fall som helst, det hrä stället påstår att de har Squiern i lager: http://www.rockpalac...itar-Controller

#470

Postad 21 maj 2011 - 14:21

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
Hej.

Tackar för det snabba svaret, är det någon som har handlat därifrån tidigare och gick det bra?

mer info från thomann efter jag skickat mail.

Hi,

unfortunately the Fender Squier Controller is sold out already. The German Distributo can`t deliver any as well. Until further notice this product is not available. A new delivery is not announced and due there is no further information we advise to get back to us with this inquiry in july.

Mit freundlichen Grooves :lol:

Redigerat av nborve, 21 maj 2011 - 14:36.


#471

Postad 23 maj 2011 - 16:07

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
=(


Hej.

Tackar för det snabba svaret, är det någon som har handlat därifrån tidigare och gick det bra?

mer info från thomann efter jag skickat mail.

Hi,

unfortunately the Fender Squier Controller is sold out already. The German Distributo can`t deliver any as well. Until further notice this product is not available. A new delivery is not announced and due there is no further information we advise to get back to us with this inquiry in july.

Mit freundlichen Grooves ;)



#472

Postad 24 maj 2011 - 23:18

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Alltså, att spela med mute-baren uppe känns inte ok. "kapluck"-ljudet och känslan när man träffar strängarna förtar en hel del av känslan. Någon fler som upplever det så?

#473

Postad 25 maj 2011 - 07:57

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Alltså, att spela med mute-baren uppe känns inte ok. "kapluck"-ljudet och känslan när man träffar strängarna förtar en hel del av känslan. Någon fler som upplever det så?

Japp. Det känns konstigt, men om jag försöker spela utan den så får jag just nu massor med dubbelslag av strängarnas vibration, så innan jag får tid att skruva på potentiometrarna så får det vara på det viset. Skulle vara guld om det gick att trimma in det så att det gick att spela med förstärkare hela tiden, i alla fall så länge gitarren ska vara normalt stämd, eller möjligen Drop-D. Några verkar ha lyckats bra, men jag har en känsla av att de har ett jämnare anslag än vad jag kan åstadkomma än så länge.

#474

Postad 25 maj 2011 - 09:06

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Alltså, att spela med mute-baren uppe känns inte ok. "kapluck"-ljudet och känslan när man träffar strängarna förtar en hel del av känslan. Någon fler som upplever det så?


Mjo, visst låter det tråkigare än utan mute. Dessutom blir det rejält med motstånd i strängarna. Har 2st plektrum som ser fullkomligt utslitna ut redan. (Misstänker mute-läget i kombination med min usla spelstil) För inte ska man slita ut dem så snabbt? ;) Så behöver ta en sväng och köpa nya.. någon som kan rekommendera några (hållbara)? :) Hade de som följde med mustangen innan. (Fender/plast/medium)
Men för att komma runt mute-läget så är "no-fail-mode" skoj att spela efter. Alternativt köra med enbart förstärkare till gitarren. Men man får ju inte så bra med poäng..

#475

Postad 25 maj 2011 - 11:03

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag kör med V-picks. Men även mina billigare plektrum har då aldrig nötts ut.

*edit*
Har sänkt strängarna och nacken lite. Nu är känsligheten ok. Fungerar ok att spela utan mutebaren också om jag har försiktigt anslag. Är verkligen MYCKET skönare att spela när strängarna ger med sig när man knäpper på de och man hör tonen tillsammans med ljudet från högtalarna.

Jag har en lektion kvar på Medium, sen ska jag ge mig på att börja köra igenom lite låtar. Frågan är om man ska ge sig på Expert på en gång...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 25 maj 2011 - 20:54.


#476

Postad 25 maj 2011 - 21:48

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Givetvis skall du köra expert :) Bara att slänga sig på det! Iaf så jag gjorde.. körde "lektioner" tills jag tröttnade på det och sen rakt på expert :lol: Kan rekommendera att nöta "Yoshimi Battles the Pink Robots". Kanonbra övning på ackord, och att "alt-strumma" (vad det nu heter på svenska), och dessutom en rolig låt! Kanske därför mina plektrum ser ut som h:vete dock :unsure: Håller själv på att "nöta" in "Dammit", och det börjar väl arta sig så smått... Tror att en bra taktik är att välja ut en låt som man ska satsa på att lära sig istället för att hoppas på att "sightread:a" låtar.

Btw det där "luddet" på mutebaren.. händer titt som tätt att jag "strummar" rakt på det. Och det slits rätt fort. Ja, jag antar att den enkla lösningen är att jag ska ge fan i att göra det.. men det är ju lättare sagt än gjort ibland :rolleyes: Så det är ju något att se upp med. Blir ju att klura lite för att hitta något bra material att ersätta med när det är utslitet.

#477

Postad 27 maj 2011 - 23:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Strummar du ovan mutebaren? Jag strumar ovan pickupen.

#478

Postad 28 maj 2011 - 15:47

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Njä, jag gör mitt bästa för att strumma mellan mutebar:en och pickup:en. Men inte alltid man(jag) har så bra kontroll :)
Även pickup:en har fått sig en å annan repa :)

#479

Postad 28 maj 2011 - 17:45

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Menar du att du missar strängarna och träffar det som ligger under?

#480

Postad 28 maj 2011 - 20:30

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Menar du att du missar strängarna och träffar det som ligger under?


Nä.. snarare träffar strängarna OCH det under. Iaf om jag lyckas strumma i närheten av mutebar el pickup. Pickupen är ju inte så svår iom att den bara ligger knappa 2mm under strängarna, och mutebaren är ju i direkt kontakt med strängarna. Hur skulle jag lyckas missa strängarna men ändå lyckas repa det under..? :)
Men givetvis.. ju duktigare man blir ju mindre "missar" man. Men jag är inte riktigt där än..

#481

Postad 28 maj 2011 - 21:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det är duktigt svårt det här. Jag kämpar med sista mediumlektionen. Jag har knappt varit utanför första positionen innan det här. Att spela över hela nacken är nytt för mig.

#482

Postad 29 maj 2011 - 12:59

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0
Jag håller med om att de är svårt, speciellt som jag aldrig hållit i något annat än en blockflöjt och plastgitarrer tidigare.

Har börjat leta grundläggande övningar och ackord på nätet för att få lite variation på övningarna under tiden som fingrarna acklimatiserar sig.

Har till och med köpt en liten gitarrförstärkare och stämapparat så man kan höra hur det låter när man spelar och inte bara det akustiska ljudet från gitarren.


/BB

Redigerat av boombaaz, 29 maj 2011 - 13:01.


#483

Postad 06 juni 2011 - 12:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Önskemål
  • Kunna sänka hastigheten ända ned till 10%
  • Få låtarna presenterade som noter eller tabulatur

*edit*
Fixade till sist sista övningen i Mediumlektionerna. Påbörjade just Hardlektionerna... borde ta tag i några låtar snart. :)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 06 juni 2011 - 16:10.


#484

Postad 06 juni 2011 - 20:53

Unregistered099931e8
  • Unregistered099931e8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Har länge velat lära mig spela gitarr och tycker detta verkar vara ett roligt sätt att lära sig på.
La för några veckor sen beställning av en squire från thoman, men fick direkt ett mail om att dom var slut.

Vet ni några andra ställen som säljer dom?
När är tanken att dom ska finnas i butik här i Sverige??

#485

Postad 06 juni 2011 - 23:32

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det har länkats till andra siter tidigare i tråden.

Hur många här har satt igång med Squirern utan några som helst förkunskaper och hur går det för er?

#486

Postad 07 juni 2011 - 01:01

Unregistered099931e8
  • Unregistered099931e8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Har gått igenom tråden men kan inte hitta länk till något ställe som verkar sälja den i dagsläget.

Får fortsätta kolla in här samt söka själv.

#487

Postad 07 juni 2011 - 06:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Den verkar vara slutsåld i Europa. :-/

*edit*
Intressant hur de kategoriserat lektionerna. Jag har haft mer problem med vissa easyövningar än vissa hardövningar. Sedan har de övningar med Am7 listad under Expert...

Summa summarum det blir inte nödvändigtvis svårare bara för att Harmonix säger att det blir så.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 07 juni 2011 - 23:02.


#488

Postad 08 juni 2011 - 08:08

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Någon som inte har köpt Ozzy packet än? Jag vann en kod på Rockband.com men eftersom jag köpte packet så fort det fanns tillgängligt på xbox.com så har jag ingen användning för det. KODEN BORTA.

Redigerat av hakko504, 08 juni 2011 - 15:51.


#489

Postad 08 juni 2011 - 10:02

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0

Någon som inte har köpt Ozzy packet än? Jag vann en kod på Rockband.com men eftersom jag köpte packet så fort det fanns tillgängligt på xbox.com så har jag ingen användning för det. Först som skickar ett PM får koden. (XBOX only)

Typsikt att man köpte det i förrgår då :)

#490

Postad 09 juni 2011 - 18:33

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fender påstås lägga ned RB3-squiern.
Fender har ju inte ens lyckats möta efterfrågan?!

*edit*
Bra rescension i flera delar av Squiern.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 09 juni 2011 - 20:38.


#491

Postad 10 juni 2011 - 14:38

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Nej det är ju helt obegripligt varför Fender lägger ner produktionen. Hela lagret av gitarrer i europa sålde ju slut på någon vecka. Helt rimligt borde man ju öka tillverkningen för att sälja fler och därmed tjäna mer pengar..
Om det nu är för dålig förtjänst på dem är jag övertygad om att de flesta entusiaster lätt betalat ett antal hundra till för gitarren.
Men Fender kanske har något mot att tjäna pengar? :) Hur som helst är man glad för att man fick tag i en medan de fortfarande fanns i europa...

#492

Postad 10 juni 2011 - 19:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag hoppas bara gitarren är av sådan kvalité att den dagen den pajjar så bryr man sig ändå inte. Går juu inte att köpa ny...

#493

Postad 10 juni 2011 - 21:31

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
ja vad är detta, man har sett fram emot en gura i över ett år och så kan man knappt få chansen att köpa en.
Jag blir faktiskt rent av förbannad. Jag har försökt leta mailadresser till Fender men det va inte lätt.
Tur för dem att de gömmer sig. Crap ledsen men så sur och jvla fbannad. jag känner för att spy galla över dem i 40 sidor på forumet men men jag får väl ta och lugna ned mig. aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh /slap faces på alla de som tog detta beslut.

#494

Postad 10 juni 2011 - 23:51

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det finns fortfarande Mustangen och You Rock Guitar om man vill åt Pro Mode. Får hoppas att någon annan tillverkare vågar sig på att utveckla gitarren för Pro Mode. Kanske någon mindre bajsnödig utgivare än Fender.

#495

Postad 11 juni 2011 - 14:10

Unregistered099931e8
  • Unregistered099931e8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Kan man spela pro mode med You Rock Guitar på Xbox 360 eller är det endast på PS3 och wii??

Det är den uppfattning jag har fått när jag har kollat runt.

Innebär väl inget större problem då jag har alla 3, men hade helst sett att den hade funkat till 360 då jag
har andra instrument till den.

Någon som har testat You Rock gitarren och har något att säga om den??

#496

Postad 11 juni 2011 - 18:52

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kommentarerna till det här uttalandet påstår att YRG fungerar på X360 helt enkelt för att den kommunicerar med MIDI-adaptern.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 juni 2011 - 18:59.


#497

Postad 11 juni 2011 - 18:55

nborve
  • nborve
  • Forumräv

  • 964 inlägg
  • 0
hej igen.
inte meningen att vara halvt off topic men svaret till fenderns rb död kanske finns här
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...feature=related

Hoppas att det är ok att jag länkade.
Ser kul ut och förhoppningsvis kanske RB hänger på.
mvh nborve

Redigerat av nborve, 11 juni 2011 - 18:55.


#498

Postad 11 juni 2011 - 19:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Vi har pratat om Rocksmith tidigare i tråden, jag hoppas det blir bra. Jag kommer förmodligen att skaffa det, plugga in Squirern och nöta vidare. ;)

*edit*
Varför kan man inte sänka hastigheten under 70% !?!?!?
När jag sitter med min akustiska börjar jag på kanske 10%.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 11 juni 2011 - 19:12.


#499

Postad 11 juni 2011 - 23:35

Unregistered099931e8
  • Unregistered099931e8
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Spel, YRG och midi-adapter till X360 är nu beställt.

Hoppas att det inte kommer strula nu då jag beställt alla grejer från olika ställen pga pris och tillgång.
Kom dock på nu att jag har missat att beställa midi-kabel.
För det är väl inte bara en vanlig usbingång på adaptern??

Återkommer med mer info om jag får hem alla grejer och har hunnit testa.

#500

Postad 12 juni 2011 - 08:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det är MIDI mellan gitarr och adapter och USB mellan adapter och X360. Det finns några videos på Youtube där man demar YRG. Den verkar mycket trevligare än Mustangen.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 12 juni 2011 - 08:30.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.