Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 3

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#401

Postad 22 februari 2011 - 21:39

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte verkar få tag på några nya rb3-trummor snart och att kvaliteten på dessa verkar sdär, funderar jag nu på att skaffa ett midi-trumset av billigare slag. Har kollat på detta: http://www.thomann.d...starter_set.htm

Åsikter? Kommer det att funka att köra i pro mode? Att trummorna bara har mono-funktion, betyder det att trummorna bara har ett ljud per del och inte individuella ljud för kantslag och i mitten för virveltrumman exempelvis?

Det kommer med största sannolikhet att fungera: I och med att det har MIDI-out kan du i värsta fall använda en PC och routa om MIDI signalerna så att det fungerar med MIDI adaptern.
Vad gäller kvaliten på trummorna så verkar det som om Milennium trummorna görs av Medeli, som ligger bakom ett antal olika budget märken, inklusive ION. Bättre än standard trummorna men inte lika bra som ett Yamaha eller Roland set. Har du kollat blocket/tradera efter Yamaha/Roland?
Och mono betyder mycket riktigt att trummorna inte har speciella ljud för kanten utan hela trumman är ett enda anslagsområde. Du måste upp en bit i prisklass för att få icke-mono trummor. (Notera att t.ex. yamaha DTXPLORER egentligen stödjer multipla ljud för virveln & cymbalerna, men levereras med mono pads.)

#402

Postad 23 februari 2011 - 21:26

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Eftersom jag inte verkar få tag på några nya rb3-trummor snart och att kvaliteten på dessa verkar sdär, funderar jag nu på att skaffa ett midi-trumset av billigare slag. Har kollat på detta: http://www.thomann.d...starter_set.htm

Åsikter? Kommer det att funka att köra i pro mode? Att trummorna bara har mono-funktion, betyder det att trummorna bara har ett ljud per del och inte individuella ljud för kantslag och i mitten för virveltrumman exempelvis?


Dessa lite billigare sätten brukar ha ganska så hårda pads vilket kan vara jobbigt att spela på i längden.
Som sagt, kolla efter begagnat först.

#403

Postad 02 mars 2011 - 21:37

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Nån som hört nåt nytt angående squiern ochmidi pro-adaptern och om exempelvis musikbörsen kommer ta in guran? Funderar på att beställa midi pro från gameseek.

Har även slitit mitt hår och letat som en dåre efter ett lämpligt midi-trumset att spela på. Nu lutar det åt dtxplorer. Synd att det är såpass fult och att det inte har "riktiga" cymbaler eller hi-hat.

#404

Postad 03 mars 2011 - 09:12

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nån som hört nåt nytt angående squiern ochmidi pro-adaptern och om exempelvis musikbörsen kommer ta in guran? Funderar på att beställa midi pro från gameseek.

Något nytt? Få se: Den är släppt officiellt i USA sedan i tisdags. Lite gamla låtar har uppdaterats med Pro Gitarr för att man ska ha lite kul låtar att spela.

Musikbörsen? Nja,det står inget på hemsidan, men gå in i en butik och be dom ta kontakt med Fender så går den med stor sannolikhet att beställa.

Har även slitit mitt hår och letat som en dåre efter ett lämpligt midi-trumset att spela på. Nu lutar det åt dtxplorer. Synd att det är såpass fult och att det inte har "riktiga" cymbaler eller hi-hat.

Letade själv efter ett trumset i höstas* och om du inte vill hosta upp typ 8'000 för ett TD4-K eller DTXPress så är DTXplorern nog det bästa du kan få utan att ruinera dig helt. Det går ju faktiskt att byta cymbaler & HiHat om du skulle vilja det senare. Eller, som jag tidigare sagt, kolla blocket/tradera: det går att göra fynd om man har tur.

*Köpte inget beroende på a) MIDI adaptern hade inte kommit, b) det blev för dyrt: kunde inte motivera mig att hosta upp ens de ~5'000 som DTXplorern kostade.

#405

Postad 03 mars 2011 - 09:33

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Letade själv efter ett trumset i höstas* och om du inte vill hosta upp typ 8'000 för ett TD4-K eller DTXPress så är DTXplorern nog det bästa du kan få utan att ruinera dig helt. Det går ju faktiskt att byta cymbaler & HiHat om du skulle vilja det senare. Eller, som jag tidigare sagt, kolla blocket/tradera: det går att göra fynd om man har tur.

*Köpte inget beroende på a) MIDI adaptern hade inte kommit, :P det blev för dyrt: kunde inte motivera mig att hosta upp ens de ~5'000 som DTXplorern kostade.


Men vänta nu, kan jag som har ett DTXplorer-set hemma spela RockBand3 med detta?

#406

Postad 03 mars 2011 - 10:11

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Men vänta nu, kan jag som har ett DTXplorer-set hemma spela RockBand3 med detta?

Javisst!
Du behöver bara en MIDI adapter (från www.gameseek.co.uk ,enda stället i EU som har XBOX adaptrar tillgängliga och skickar till Sverige) & en MIDI-kabel & sen är det plug and PLAY som gäller :P

[edit]
Ev behöver du byta plats på cymbalerna, då DTXplorern normalt har Crash till vänster och Ride till höger, men på skärmen så kommer de tvärs om: Ride/Blå till vänster och Crash/Grön till höger.

MIDI adaptern fugerar också i alla spel som kan hantera RockBand2 trummorna.
[/edit]

Redigerat av hakko504, 03 mars 2011 - 10:23.


#407

Postad 03 mars 2011 - 10:15

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Javisst!
Du behöver bara en MIDI adapter (från www.gameseek.co.uk ,enda stället i EU som har XBOX adaptrar tillgängliga och skickar till Sverige) & en MIDI-kabel & sen är det plug and PLAY som gäller :P


Jamen då så ;)

#408

Postad 03 mars 2011 - 19:30

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Beställde precis en midi pro från gameseek, de bekräftade att de skickat den efter en kvart! Tänkte att det vore löjligt dumt om man får tag i Squiern eller köper ett trumset, men inte får tag på ett midi pro i sverige...

Dtxplorer finns det gott om på blocket, men de brukar ligga på minst 4000 eller mer, har sett folk som vill ha 5000 och då känns det bara dumt när det är ungefär priset från thomann!

#409

Postad 03 mars 2011 - 21:09

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Enkelt: den länk du hänvisar till säger leverans 20 MAJ! En månad efter att du fått Squiern... Mad Catz leveransproblem är legio just nu, och att dom skulle få ordning på det till Squiern släpps är visseligen möjligt, men jag skulle inte lita på det.
Läs mer:
http://www.rockband....ad.php?t=211854
http://www.rockband....ad.php?t=212478

Nu har de ändrat datum till 29:e April igen.

Snabbrecension av Squire på Joystiq.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 03 mars 2011 - 21:12.


#410

Postad 08 mars 2011 - 09:44

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nu har de ändrat datum till 3:e Juni

Vilket förhoppningsvis beror på att de enheter som skulle levereras tillsammans med Squiern är slutsålda och nästa laddning kommer i Juni. Eller att MadaCatz har leveransproblem och inte tänker skicka något förrän i Juni.
Den här följetongen ska bli intressant att se slutet på. Om vi kommer dit.

#411

Postad 10 mars 2011 - 17:46

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Den lokala musikaffären kunde polocka in Squiern, men det skulle i så fall inte bli förrän senast i slutet av april vilket var rätt väntat.

Midi Pro-adaptern från Gameseek anlände för övrigt idag, känns bra, även om jag inte kommer använda till något nu direkt.

Redigerat av Unregisteredf7af6c54, 10 mars 2011 - 17:47.


#412

Postad 15 mars 2011 - 13:07

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jag tycker det är synd att HMX inte löst Pro mode för gitarr sådant att man kan koppla en godtycklig (sexsträngad) gitarr till spelet. Jag tycker det borde gå att lösa med en signalbehandlingsalgorithm samt en givare som mäter frekvensen i träet när jag knäpper på strängarna; ungefär som med vissa stämningsapparater. Borde I alla fall fungera för melodier, men det kanske blir för svårt att separera frekvenserna om man spelar mer än en ton samtidigt? :)

Verkar som om vi kommer att få reda på om det här fungerar eller inte inom en snar framtid: RockSmith utannonserat av UBIsoft

#413

Postad 15 mars 2011 - 20:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Jag läste någonstans att anledningen till att man inte försöker lösa det med signalbehandling inte beror på att det är för svårt teoretiskt utan praktiskt. Det tar helt enkelt för lång tid att utföra beräkningarna som krävs (gissar att det figurerar integraler, summor, Fouriertransformer m.m. i de algoritmerna) vilket resulterar i lagg. Jag kan inte styrka det med en källa.

#414

Postad 18 mars 2011 - 16:02

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Såg att webhallen fått in 3st midi-adaptrar till xbox (så helt plötsligt sitter man på 2st då jag beställt både från gameseek å webhallen) :lol:

Så om nu squiern kunde ta och komma ut i eu också... :P

#415

Postad 26 mars 2011 - 21:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Några videos som "GeoRoAdmin" lagt upp om hur Fendern beteer sig.
Länk

Simple man
More than a feeling (ostämd gitarr)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 26 mars 2011 - 21:57.


#416

Postad 30 mars 2011 - 08:37

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
För er som kommer ihåg ett gammalt spel som hette Guitar Hero III, så släppte HMX ett par klassiker från det spelet som DLC till RB3 igår:
Santana - Black Magic Woman (Pro G/:)
Dragonforce - Through The Fire And Flames (Pro G/:(
Dragonforce - Operation Ground And Pound (DLC till GHIII)
Och dessutom:
Jefferson Airplane - Somebody to Love
Blood, Sweat & Tears – Spinning Wheel

Hittils har två personer rapporterat att de klarat OGaP utan No Fail. TTFAF har några klarat, men de flesta rapporterna har handlat om att båda låtarna är svårare i RB3 än i GHIII...

Redigerat av hakko504, 30 mars 2011 - 09:53.


#417

Postad 06 april 2011 - 20:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Through the fires and flames på Pro Guitar. :)

#418

Postad 07 april 2011 - 07:57

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

  • 2 753 inlägg
  • 0

Through the fires and flames på Pro Guitar. :)


Ser lagom svårt ut, för oss som sätter expert i GH3 med förbundna ögon kan det ju va bra med extra utmaning :) :P

#419

Postad 08 april 2011 - 07:37

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Såg att Thomann ändrat beräknat leveransdatum för squiern till 25.04.2011 nu :) Håller tummarna för att det stämmer, så har man sin gitarr innan månaden är slut förhoppningsvis! :)
Någon som hittat någon svensk butik som listar squiern ännu btw?

#420

Postad 08 april 2011 - 19:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Gott, men jag måste nog avbeställa adaptern. De får inte in den förrän Juni...

Redigerat av Unregisterede32cf070, 08 april 2011 - 20:05.


#421

Postad 12 april 2011 - 09:44

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Gott, men jag måste nog avbeställa adaptern. De får inte in den förrän Juni...

Beställ från webhallen istället? Dom har 1st midiadapter i lager till xbox360 just nu ser det ut som.

#422

Postad 26 april 2011 - 10:15

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Datumet för gitarren ändrat till 5:e maj på thomann. Är de försenade eller har ni som beställde i tid fått era skickade?

#423

Postad 26 april 2011 - 14:08

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
De är nog helt enkelt försenade :D Jag har iaf inte fått något mail om att gitarren skulle vara på gång/skickad.
Någon som sett någon mer butik i EU (som skickar till sverige) lista squiern?
Men men.. borde iaf inte vara många veckor kvar tills man har en nu.

#424

Postad 27 april 2011 - 07:23

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

De är nog helt enkelt försenade :) Jag har iaf inte fått något mail om att gitarren skulle vara på gång/skickad.
Någon som sett någon mer butik i EU (som skickar till sverige) lista squiern?
Men men.. borde iaf inte vara många veckor kvar tills man har en nu.


Tur för er att den inte blivit försenad med flera veckor iaf.
Själv väntar man på skattepengarna innan man har råd att smälla till. För mycket saker till bostaden/trädgården som måste inhandlas ;)

#425

Postad 28 april 2011 - 12:48

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Datumet för gitarren ändrat till 5:e maj på thomann. Är de försenade eller har ni som beställde i tid fått era skickade?

Har äntligen fått reda på något vettigt om Squiern: Ett större antal har anlänt till Fenders europeiska distributionscentral i Holland (troligen i tisdags eller möjligen redan på skärtorsdagen), och enligt post här så ska de vara på väg ut till ÅF den här veckan för vidare leverans till kund. Så om allt går bra så ska vi få våra gitarrer inom två veckor!

#426

Postad 29 april 2011 - 07:30

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0

Har äntligen fått reda på något vettigt om Squiern: Ett större antal har anlänt till Fenders europeiska distributionscentral i Holland (troligen i tisdags eller möjligen redan på skärtorsdagen), och enligt post här så ska de vara på väg ut till ÅF den här veckan för vidare leverans till kund. Så om allt går bra så ska vi få våra gitarrer inom två veckor!

:)

#427

Postad 29 april 2011 - 07:43

Sombrero
  • Sombrero
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Nu går den att beställa från Holland. (Den finns på lager)
http://www.rockpalac...itar-Controller

Redigerat av Sombrero, 29 april 2011 - 07:44.


#428

Postad 30 april 2011 - 18:20

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nu går den att beställa från Holland. (Den finns på lager)
http://www.rockpalac...itar-Controller

Även Thomann har den i lager nu, så nu är det bara fråga om när dom dyker upp i brevlådan hemma!

#429

Postad 03 maj 2011 - 09:13

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Nu håller man tummarna för att man hinner få gitarren från thomann innan helgen ;) Dom var iaf snabba med att skicka. Igår förmiddags gick mitt paket iväg. Men men.. worst case får hålla sig till nästa vecka. Men man har ju redan väntat såpass många månader på att denna skulle släppas.. så det skall man nog överleva :P
Hur många fler har beställt gitarr?

#430

Postad 03 maj 2011 - 13:33

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Nu håller man tummarna för att man hinner få gitarren från thomann innan helgen ;) Dom var iaf snabba med att skicka. Igår förmiddags gick mitt paket iväg. Men men.. worst case får hålla sig till nästa vecka. Men man har ju redan väntat såpass många månader på att denna skulle släppas.. så det skall man nog överleva :P
Hur många fler har beställt gitarr?

Tror och hoppas att det går lite fortare än att vi ska behöva vänta tills nästa vecka: Enl trackern på Thomanns hemsida har min gitarr (som också skickades igår) lämnat utlandsterminalen i Hamburg kl 0431 i morse. :D Månne i morgon redan?

#431

Postad 04 maj 2011 - 22:38

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Fan, har inte fått mitt nya kreditkort ännu så min beställning har inte ens blivit av. :)
Iofs har jag en spelning i slutet av Maj och jag borde lägga all min lediga tid på att repa inför den, så det är väl lika bra att jag inte får guran så snart.

Men ändå! :P

Redigerat av Unregisterede32cf070, 04 maj 2011 - 22:42.


#432

Postad 05 maj 2011 - 07:09

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Intervju med HMX på gameinformer: http://www.gameinfor...PostPageIndex=1 Avslöjar bland annat maj månads DLC!
Troliga datum:
10: Foo Fighters (Ny skiva - nya låtar & Dave Grohl förbättrar sin ställning som den mest aktive artisten i RB biblioteket)
17: Peter Frampton (bara en låt listad här, så mycket troligt att det blir en blandad vecka med singlar)
24: Lady Gaga (mer från den bästsäljande DLCartisten hittils)
31: Ozzy Osbourne (Blizzard of Ozz & Diary Of A Madman pack)

Notera, datumen är inte bekräftade, men de är de mest troliga med tanke på skivsläpp och andra aktiviteter med resp artist.

#433

Postad 05 maj 2011 - 08:42

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Fan, har inte fått mitt nya kreditkort ännu så min beställning har inte ens blivit av. :)
Iofs har jag en spelning i slutet av Maj och jag borde lägga all min lediga tid på att repa inför den, så det är väl lika bra att jag inte får guran så snart.

Men ändå! :P


Spelning? Berätta mer! Jag har också en spelning i slutet av maj. Är vi kanske till och med på samma ställe?

#434

Postad 05 maj 2011 - 16:54

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Spelning? Berätta mer! Jag har också en spelning i slutet av maj. Är vi kanske till och med på samma ställe?

Ska spela på ett bröllop med en pianist och vokalist. Träffad? :)

#435

Postad 05 maj 2011 - 20:10

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Ska spela på ett bröllop med en pianist och vokalist. Träffad? :)


Haha, nä. Men lycka till iaf! ;)

#436

Postad 05 maj 2011 - 21:47

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Detsamma :-)

#437

Postad 06 maj 2011 - 16:41

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Jajamen! Idag låg det en avi innanför dörren :) Var precis och hämtade squiern. Rejält tilltagen kartong kan man säga.
(Och i kartongen låg ännu en kartong.. och i den låg.. ännu en kartong... men sen kom man fram till gitarren :lol:) Men oj så ostämd den lät direkt ur kartong.. hur lär man sig göra sånt själv som fullkomlig novis? :D
Men vilken skillnad i vikt och utseende mot Mustangen. Ne nu ska det testspelas! B)

#438

Postad 06 maj 2011 - 17:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Skaffa en stämapparat, finns hyffsade som appar i smartphones, men jag har en liten som jag fäster i nacken som går på vibrationer i träet och inte i luften.

Beställde min igår så jag får den väl nästa vecka om Thomann har rätt.

#439

Postad 07 maj 2011 - 17:51

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Mja, då har man spelat lite rb på squiern. Dags för lite första intryck. Först och främst.. kalibrering av gitarren är nog mer el mindre ett måste.. och att stämma den är inte heller fel. Använde mig av fenders egen sida för att stämma den (http://www.fender.co...r/#/01-standard) och nån timme senare lät det skapligt. Sen märkte jag att dom tre nedre strängarna (GBE) knappt tog överhuvudtaget när man spelade i rb. Höga E tog 1 gång av 10 när man knappte hårt på strängen. Lite googlande senare, så vet jag nu att det finns 2 sätt att korrigera detta.. först genom att höja pickup:en nån halv millimeter, och räcker inte detta finns potentiometrar för varje sträng under batterluckan man kan vrida på för att öka/minska känsligheten. Men för min del räckte det med att höja pickup:en runt en halv till en mm. Sen skall det sägas att jag som vant mig vid mustangen fick det svårare med squiern. Knapparna gjorde ju att man kunde trycka varsom på dem, sålänge det var rätt knapp. På Squiern måste man trycka rätt exakt på bandet för att rätt skall registreras. Kommer ta en stund att vänja sig.. är hursomhelst spelar jag klart sämre med denna än mustangen. MEN det låter ju när man spelar på den :) Man kan mer el mindre höra direkt från strängarnas ljud om man spelat rätt el fel.(iaf om man stämmt den) En enorm skillnad imo, vilket gör det hela mycket roligare än med mustangen.

#440

Postad 07 maj 2011 - 18:13

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Måste man trycka bandet, skumt, det gör man ju inte annars? Jag brukar trycka så nära bandet som möjligt, men aldrig rätt på.

#441

Postad 07 maj 2011 - 18:45

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Hmm.. Blev nog lite syftningsfel där från min sida. Menade _rätt_ på bandet... Inte _rätt på_ bandet. :) Jämför med mustangen där man har en stooor knapp. Men om man jämför är det väl 50% mindre yta nu mot innan för att den ska registrera rätt.

#442

Postad 07 maj 2011 - 19:20

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ah, då förstår jag. :)
Ja träffytan är inte så stor, i jämförelse med de fem knapparna på de vanliga kontrollerna får man öva up finmotoriken på riktigt här. :lol:

#443

Postad 09 maj 2011 - 09:06

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

10: Foo Fighters (Ny skiva - nya låtar & Dave Grohl förbättrar sin ställning som den mest aktive artisten i RB biblioteket)

Eftersom det är Eurovision Song Contest den här veckan så har Foo Fighters 4-pack också fått sällskap av Lordi 'Hard Rock Hallelujah!' och (helt orelaterat) Run DMC. FF har också fått 2 gamla låtar uppdaterade med Pro Guitar.

17: Peter Frampton (bara en låt listad här, så mycket troligt att det blir en blandad vecka med singlar)

Packet nästa vecka är Pantera! PF är 'extrasingel', troligen tillsammans med yetterligare en singel.

#444

Postad 09 maj 2011 - 09:21

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Pic / movie or it didn´t happen! ;)
EDIT: Till de som fått Squiren alltså.

Redigerat av MrSpokk, 09 maj 2011 - 09:21.


#445

Postad 09 maj 2011 - 11:22

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jajamen! Idag låg det en avi innanför dörren ;) Var precis och hämtade squiern. Rejält tilltagen kartong kan man säga.
(Och i kartongen låg ännu en kartong.. och i den låg.. ännu en kartong... men sen kom man fram till gitarren :)) Men oj så ostämd den lät direkt ur kartong.. hur lär man sig göra sånt själv som fullkomlig novis? :P
Men vilken skillnad i vikt och utseende mot Mustangen. Ne nu ska det testspelas! :D

Hämtade min också i fredags. Många kartonger blev det :(

Mja, då har man spelat lite rb på squiern. Dags för lite första intryck. Först och främst.. kalibrering av gitarren är nog mer el mindre ett måste.. och att stämma den är inte heller fel. Använde mig av fenders egen sida för att stämma den (http://www.fender.co...r/#/01-standard) och nån timme senare lät det skapligt. Sen märkte jag att dom tre nedre strängarna (GBE) knappt tog överhuvudtaget när man spelade i rb. Höga E tog 1 gång av 10 när man knappte hårt på strängen. Lite googlande senare, så vet jag nu att det finns 2 sätt att korrigera detta.. först genom att höja pickup:en nån halv millimeter, och räcker inte detta finns potentiometrar för varje sträng under batterluckan man kan vrida på för att öka/minska känsligheten. Men för min del räckte det med att höja pickup:en runt en halv till en mm. Sen skall det sägas att jag som vant mig vid mustangen fick det svårare med squiern. Knapparna gjorde ju att man kunde trycka varsom på dem, sålänge det var rätt knapp. På Squiern måste man trycka rätt exakt på bandet för att rätt skall registreras. Kommer ta en stund att vänja sig.. är hursomhelst spelar jag klart sämre med denna än mustangen. MEN det låter ju när man spelar på den :) Man kan mer el mindre höra direkt från strängarnas ljud om man spelat rätt el fel.(iaf om man stämmt den) En enorm skillnad imo, vilket gör det hela mycket roligare än med mustangen.

Jag verkar ha haft 'tur'. Har inte haft några problem med att få den att registrera när man strummar. Däremot har jag fått 'gnugga' alla banden för att RB ska förstå att jag trycker på dom överhuvudaget.

Pic / movie or it didn´t happen! ;)
EDIT: Till de som fått Squiren alltså.

Kommer ikväll.

#446

Postad 10 maj 2011 - 22:35

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Har fått Fendern nu. Riggat upp den, stämt den, men av någon anledning detektar inte xboxen midiadaptern. Jag får ström i den, men jag verkar inte kunna starta spelet eller ens navigera i menyerna med den. :P
Behöver man göra något speciellt med trådade kontroller?


*edit*
Plugga adaptern ur och i, löste problemet. :P

Har gjort första övningen nu och det var inga problem. Imorgon (ikväll) ska jag spela igenom "Hardest Button to button"-lektionen. B)

Redigerat av Unregisterede32cf070, 10 maj 2011 - 23:14.


#447

Postad 11 maj 2011 - 07:11

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Kommer ikväll.


...hmmm?

#448

Postad 11 maj 2011 - 20:12

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

...hmmm?

OK här är den. Tillsammans med mina andra två RB gitarrer.

Bifogad fil(er)



#449

Postad 11 maj 2011 - 22:31

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Det funkar ju riktigt bra det här. För en fingerplockande akustiker som mig känns det väldigt ovant att använda plektrum, stå upp samt ha en "platt" elgitarr på magen. Men jag vänjer mig. :P

#450

Postad 12 maj 2011 - 09:56

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Sweet!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.