Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svenska HDTV-kanaler

1540 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1501

Postad 18 april 2011 - 07:33

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
SVT2 HD finns nu även i Bredbandsbolaget basutbud. Det var en postiv överraskning, då den strax innan mitt abb startade inte visste något om detta. :D

#1502

Postad 18 april 2011 - 22:10

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

SVT2 HD finns nu även i Bredbandsbolaget basutbud. Det var en postiv överraskning, då den strax innan mitt abb startade inte visste något om detta. :blink:


Kom som planerat även till Canal Digital IPTV idag. Antar att det är Telenor som fixat detta ... :lol:

#1503

Postad 19 april 2011 - 10:57

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Det kanske den gör
Men den du hittade ligger på 12.608 H, den TPn är avsedd för Östeuropa



Aha okey, är inte så jätteinsatt på just det.. tack för infon btw!

#1504

Postad 02 maj 2011 - 20:34

najs
  • najs
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Woohoo... TV3 HD hos comhem kanalplats 23

#1505

Postad 19 maj 2011 - 18:30

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Eurosport 3D sänder nu hos CD på 12.341V

Tennis i 3D fram över....

#1506

Postad 19 maj 2011 - 20:14

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Eurosport 3D sänder nu hos CD på 12.341V

Tennis i 3D fram över....



Grymt!

Är det CD eller FTA?


EDIT: Hittade

http://www.canaldigital.se/3dtv

Redigerat av Alexander040, 19 maj 2011 - 20:15.


#1507

Postad 23 maj 2011 - 09:34

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
Det ryktas om att Telia äntligen ska lansera fler HDTV-kanaler. Om ryktena stämmer betyder det bl a att tre nya HDTV-kanaler dyker upp på den svenska marknaden:

Eurosport 2 HD
Fuel TV HD
Outdoor channel HD

Kanske inte de hetaste kanalerna, men ändå...

#1508

Postad 23 maj 2011 - 19:23

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0

Det ryktas om att Telia äntligen ska lansera fler HDTV-kanaler. Om ryktena stämmer betyder det bl a att tre nya HDTV-kanaler dyker upp på den svenska marknaden:

Eurosport 2 HD
Fuel TV HD
Outdoor channel HD

Kanske inte de hetaste kanalerna, men ändå...


Hade varit grymt! (även om jag inte har Telia så, överhuvudtaget i Sverige)

"Eurosport 2 HD will be available in 20 different European territories, including Sweden, Denmark and Poland, but not in the UK."

Skrev de i mitten av 2009..... så vi får väll se

#1509

Postad 23 maj 2011 - 21:03

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0

Hade varit grymt! (även om jag inte har Telia så, överhuvudtaget i Sverige)

"Eurosport 2 HD will be available in 20 different European territories, including Sweden, Denmark and Poland, but not in the UK."

Skrev de i mitten av 2009..... så vi får väll se

Även om inte de stora leverantörena har Eurosoprt 2 HD. Finns den bl.a här
http://www.varnamoen..._2011-03-25.pdf

#1510

Postad 24 maj 2011 - 19:12

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Undrar fortfarande när Comhem får in Kanal5 HD :)

#1511

Postad 07 juli 2011 - 13:51

Alexander040
  • Alexander040
  • Amatör

  • 67 inlägg
  • 0
Någon som vet något nytt inom detta ämnet?



mvh

#1512

Postad 08 juli 2011 - 19:20

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Någon som vet något nytt inom detta ämnet?



mvh

Kollade med kundtjänst förra veckan och då hade de inget nytt att komma med. Som vanligt gäller det att alla som vill detta meddelar både Comhem och Kanal 5. Ju fler desto större tryck.

#1513

Postad 11 augusti 2011 - 18:26

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1 824 inlägg
  • 0
Nya HD kanaler från Canal+
Canal+ film HD blir Canal+ First den 22:e augusti och Canal+ SportExtra HD lanseras

Canal+ Hits HD kommer senare i höst

#1514

Postad 11 augusti 2011 - 19:32

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0

Nya HD kanaler från Canal+
Canal+ film HD blir Canal+ First den 22:e augusti och Canal+ SportExtra HD lanseras

Canal+ Hits HD kommer senare i höst

Mer information här: http://www.tv4.se/1...._sport_och_film

#1515

Postad 16 augusti 2011 - 13:58

Unregistered94d25e65
  • Unregistered94d25e65
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som tycker att Viasat borde ta in fler dokumentärkanaler i hd. Viasat har 3 st egna dokumentärkanaler som visar bra program, problemet är att dom sänds i 4:3 formatet, vilket ser skit ut på en 50 tums tv. Den enda dokumentärkanalen dom har i hd är National Geografic HD. Jag skulle vilja se att Viasat tar in Nat Geo Wild HD, och Animal planet HD. Någon Viasatkund här som instämmer?

#1516

Postad 19 augusti 2011 - 13:35

Tyckare
  • Tyckare
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som tycker att Viasat borde ta in fler dokumentärkanaler i hd. Viasat har 3 st egna dokumentärkanaler som visar bra program, problemet är att dom sänds i 4:3 formatet, vilket ser skit ut på en 50 tums tv. Den enda dokumentärkanalen dom har i hd är National Geografic HD. Jag skulle vilja se att Viasat tar in Nat Geo Wild HD, och Animal planet HD. Någon Viasatkund här som instämmer?


Viasat History HD och Viasat Nature HD är igång i Östeuropa sedan i maj, vilket inger lite hopp om att de kanalerna eventuellt kan komma till Norden någon gång i framtiden. Gillar Viasat Nature, och tycker det är lite trist att man i Sverige bara kan se kanalen på dagtid i SD, medan man i Östeuropa kan se den dygnet runt och i HD.

Tror dock inte man kan förvänta sig Animal Planet HD hos Viasat.

#1517

Postad 27 augusti 2011 - 18:48

Calby
  • Calby
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
Hoppas comhem tar in kanal5 HD snart så man kan se lite skyssta serier i HD

#1518

Postad 28 augusti 2011 - 09:37

DB9
  • DB9
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Hoppas comhem tar in kanal5 HD snart så man kan se lite skyssta serier i HD

Har funnits i ett halvår utan att det hänt något. Alla som vill ha in den i utbudet måste meddela både Comhems kundtjänst och Kanal5 så de vet att intresse finns (Comhem tar bara in kanaler många önskar).

#1519

Postad 28 augusti 2011 - 10:16

Viz
  • Viz
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Har funnits i ett halvår utan att det hänt något. Alla som vill ha in den i utbudet måste meddela både Comhems kundtjänst och Kanal5 så de vet att intresse finns (Comhem tar bara in kanaler många önskar).


Det borde ju Comhem fatta själv eller? Kanal 5 är väll en av de största kanalerna vi har i Sverige. :)

#1520

Postad 16 januari 2012 - 16:08

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0
Kanal 5 HD samt TV3 HD hos Viasat och Canal Digital from den 15:e februari.

Källa: http://www.viasat.se...s-viasat-723555 http://www.canaldigi...och-Kanal-5-HD/

Redigerat av Karl-Johan, 16 januari 2012 - 16:10.


#1521

Postad 17 januari 2012 - 07:34

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0
Som vanligt så ingår inte nya HD- kanaler i bas-paketen trots att det är bas-kanaler...

#1522

Postad 17 januari 2012 - 07:56

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Som vanligt så ingår inte nya HD- kanaler i bas-paketen trots att det är bas-kanaler...

Varken TV3 eller Kanal5 har väl någonsin ansetts vara baskanaler hos någon operatör, SD eller HD.
Vad jag kan se har varken CD eller viasat något "baspaket" om man inte räknar deras minsta tillgängliga kanalpaket (familjepaketet respektive 2 av viasats intressepaket). Däremot behöver man inte betala extra för HD som man får göra hos boxer. Comhem verkar inte heller ha något baspaket vad jag kan se. Möjligtvis hos andra kabeloperatörer, men då har de sannolikt inte HD över huvud taget.

Som jag ser det är detta lysande. Jag har redan familjepaketet hos CD och funderade på att skaffa boxer som komplement och TV3/Kanal5 i HD var en faktor. Nu när den faktorn är borta räcker inte övriga skäl till att skaffa boxer.

#1523

Postad 17 januari 2012 - 08:04

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Nu när den faktorn är borta räcker inte övriga skäl till att skaffa boxer.

Vilka skäl är det?
(ja, frågan är seriös :))

#1524

Postad 17 januari 2012 - 08:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Varken TV3 eller Kanal5 har väl någonsin ansetts vara baskanaler hos någon operatör, SD eller HD.
Vad jag kan se har varken CD eller viasat något "baspaket" om man inte räknar deras minsta tillgängliga kanalpaket (familjepaketet respektive 2 av viasats intressepaket). Däremot behöver man inte betala extra för HD som man får göra hos boxer. Comhem verkar inte heller ha något baspaket vad jag kan se. Möjligtvis hos andra kabeloperatörer, men då har de sannolikt inte HD över huvud taget.

Tv3 och Kanal 5 (SD) ingår vad jag vet alltid i alla operatörers samtliga paket, dvs även de billigaste (kallas Bas hos tex BBB men kan ju heta annat. Men för att få andra kanaler än SVT i HD så måste man oftast teckna ett HD-paket (4 HD ingår dock som "bas" hos CD). För att HD ska slå brett så borde kanal 1,2 och 4 (som är fria) ingå som HD i alla paket och 3 och 5 borde finnas med som HD där i samma paket som de finns som SD hos samtliga operatörer. Det är kasst att man ska behöva betala extra för att se en kanal i HD som man redan betalar för.

#1525

Postad 17 januari 2012 - 08:20

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Vilka skäl är det?
(ja, frågan är seriös :))

Framför allt att ADB-boxen hos CD inte stödjer "dual recording" ännu, men det går att ta sig förbi med lite planering och att spela in repriser istället.
Men även att ha en "fall back" när det är kasst väder. Oftast så brukar det ena av satellit- och marksänt fungera, men ibland funkar inte en av dom. För satellit är det framför allt vid ymnigt snöfall. Skulle det hända får man leta repriser eller om det man vill se går på någon Play-kanal...

#1526

Postad 17 januari 2012 - 08:25

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Tv3 och Kanal 5 (SD) ingår vad jag vet alltid i alla operatörers samtliga paket, dvs även de billigaste (kallas Bas hos tex BBB men kan ju heta annat. Men för att få andra kanaler än SVT i HD så måste man oftast teckna ett HD-paket (4 HD ingår dock som "bas" hos CD). För att HD ska slå brett så borde kanal 1,2 och 4 (som är fria) ingå som HD i alla paket och 3 och 5 borde finnas med som HD där i samma paket som de finns som SD hos samtliga operatörer. Det är kasst att man ska behöva betala extra för att se en kanal i HD som man redan betalar för.

Jag kollade upp hemsidorna för CD, viasat och comhem för att vara säker innan jag skrev inlägget. Men visst, om man anser familjepaketet hos CD och motsvarande hos viasat vara baspaket så ingår de faktiskt (om jag tolkat viasats hemsida rätt) och då ser jag inte problemet.
Men om du menar ett baspaket med bara SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5 och TV6 så finns det nog inte hos någon av de 3 operatörerna. Andra IPTV- och kabeloperatörer har jag inte kollat.

#1527

Postad 17 januari 2012 - 08:53

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0

Framför allt att ADB-boxen hos CD inte stödjer "dual recording" ännu, men det går att ta sig förbi med lite planering och att spela in repriser istället.
Men även att ha en "fall back" när det är kasst väder. Oftast så brukar det ena av satellit- och marksänt fungera, men ibland funkar inte en av dom. För satellit är det framför allt vid ymnigt snöfall. Skulle det hända får man leta repriser eller om det man vill se går på någon Play-kanal...

Ahh just ja. Dual recording ska väl iofs vara på G för ADB:n... Jajja finns ju en tråd för den.
Tack för bra svar.

#1528

Postad 17 januari 2012 - 09:11

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 1
Branchen bör titta på att fasa ut SD till förmån för HD. Men då måste man få fram billiga folkboxar till de som inte egentligen är intresserade av bättre bild (och ljud).

#1529

Postad 17 januari 2012 - 09:11

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Ahh just ja. Dual recording ska väl iofs vara på G för ADB:n...

Jo, de säger det och därför faller det också som argument.
Sen ska ju erkännas att tanken på en pryl till i mediahyllan hemma kittlar lite, men bara det räcker aldrig som argument. Jag har ju min gamla Force 530T där just nu och kan ju skaffa ett korttidskort hos boxer i värsta fall.

Edit:
Och så försvann resten av det argumentet också :)
https://www.minhembi...dpost&p=3486448

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 17 januari 2012 - 09:46.


#1530

Postad 17 januari 2012 - 10:21

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Jag kollade upp hemsidorna för CD, viasat och comhem för att vara säker innan jag skrev inlägget. Men visst, om man anser familjepaketet hos CD och motsvarande hos viasat vara baspaket så ingår de faktiskt (om jag tolkat viasats hemsida rätt) och då ser jag inte problemet. Men om du menar ett baspaket med bara SVT1, SVT2, TV3, TV4, Kanal5 och TV6 så finns det nog inte hos någon av de 3 operatörerna. Andra IPTV- och kabeloperatörer har jag inte kollat.

Jag har haft både CD, Viasat och BBB (numera Boxer). Det är visserligen endast BBB av dessa som har ett enklare och billigt "baspaket" med 1-6 och några till, vilket de övriga saknar. Hos samtliga måste man dock teckna ett HD-paket utöver Premium eller Silver för att få alla baskanaler i HD. Då hamnar man uppåt 500 kr per månad totalt för att kunna se alla baskanaler i HD, vilket är ett stort problem för att HD ska slå hos den breda allmänhet. Jag själv är inte villig att betala så mycket för att se 3 och 5 (som jag nästan ändå aldrig tittar på) i HD. Däremot borde den fria kanalen TV4 finnas fritt även som HD när nu SVT gör det.

#1531

Postad 17 januari 2012 - 10:49

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Jag har haft både CD, Viasat och BBB (numera Boxer). Det är visserligen endast BBB av dessa som har ett enklare och billigt "baspaket" med 1-6 och några till, vilket de övriga saknar. Hos samtliga måste man dock teckna ett HD-paket utöver Premium eller Silver för att få alla baskanaler i HD. Då hamnar man uppåt 500 kr per månad totalt för att kunna se alla baskanaler i HD, vilket är ett stort problem för att HD ska slå hos den breda allmänhet. Jag själv är inte villig att betala så mycket för att se 3 och 5 (som jag nästan ändå aldrig tittar på) i HD. Däremot borde den fria kanalen TV4 finnas fritt även som HD när nu SVT gör det.

Hos CD så har det inte funnits ett speciellt HD-paket på flera år. Om en SD-kanal har en motsvarande HD-kanal så finns HD-kanalen med i samma paket som SD-kanal. Möjligtvis undantaget för någon C+sportkanal i HD som bara finns i C+Max.
Ser nu att viasat har det. Missade det förut. Deras "karta" över vilka kanalpaket etc som finns och vad de olika kombinationerna kostar är lite rörig.

#1532

Postad 17 januari 2012 - 13:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hos CD så har det inte funnits ett speciellt HD-paket på flera år. Om en SD-kanal har en motsvarande HD-kanal så finns HD-kanalen med i samma paket som SD-kanal. Möjligtvis undantaget för någon C+sportkanal i HD som bara finns i C+Max.
Ser nu att viasat har det. Missade det förut. Deras "karta" över vilka kanalpaket etc som finns och vad de olika kombinationerna kostar är lite rörig.

Så bra! Så var det inte om man ville abonnera på CDs kanaler via Bredbandsbolaget. Då hade de brutit ur alla HD-kanaler och lagt dem i ett tilläggspaket.

#1533

Postad 17 januari 2012 - 13:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Hos CD så har det inte funnits ett speciellt HD-paket på flera år. Om en SD-kanal har en motsvarande HD-kanal så finns HD-kanalen med i samma paket som SD-kanal. Möjligtvis undantaget för någon C+sportkanal i HD som bara finns i C+Max.

Fast nu bryter CD det. Kanal5 ingår i lokalpaketet, CDs lilla paket. Kanal5 HD kommer återfinnas i familjepaketet.

Redigerat av Monshi, 17 januari 2012 - 13:16.


#1534

Postad 17 januari 2012 - 13:56

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Fast nu bryter CD det. Kanal5 ingår i lokalpaketet, CDs lilla paket. Kanal5 HD kommer återfinnas i familjepaketet.

Och lokalpaketet kan du bara se om du är inloggad på "Mina Sidor" och just nu verkar det vara strul med mitt lösenord så jag kan inte se hur paketet ser ut.
Trots att jag begärt nytt lösen får jag "Felaktigt användarnamn eller lösenord" när jag matar in mitt nya lösenord :blink:
Dags att ringa kundtjänst...

Sen kan man ju fundera på varför man inte kan se att det finns ett lokalpaket utan att vara inloggad...

Så bra! Så var det inte om man ville abonnera på CDs kanaler via Bredbandsbolaget. Då hade de brutit ur alla HD-kanaler och lagt dem i ett tilläggspaket.

BBB har jag ingen koll på och pressmeddelandet sa att det gällde satellitkunder.

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 17 januari 2012 - 14:16.


#1535

Postad 17 januari 2012 - 14:12

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

BBB har jag igen koll på och pressmeddelandet sa att det gällde satellitkunder.

De har ingen av TV3 HD eller Kanal 5 HD.

#1536

Postad 21 augusti 2012 - 07:03

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 870 inlägg
  • 0

Nya HD-kanaler på gång!

Viasat utökar med upp till 11 kanaler.


Postad bild


Läs mer här:

http://digitalt.tv/e...dtv-fra-viasat/


Till Sverige kommer b la Viasat Sport, Golf & Hockey i HD.


Äntligen!!!! Blir spännande och se hur/om Canal Digital svarar på detta.


Redigerat av Karl-Johan, 21 augusti 2012 - 07:10.


#1537

Postad 21 augusti 2012 - 07:38

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Nya HD-kanaler på gång!

Viasat utökar med upp till 11 kanaler.


Postad bild


Läs mer här:

http://digitalt.tv/e...dtv-fra-viasat/


Till Sverige kommer b la Viasat Sport, Golf & Hockey i HD.


Äntligen!!!! Blir spännande och se hur/om Canal Digital svarar på detta.

Av de 11 ska endast 5 visas i Danmark. Hur många i Sverige? 11 st är ju totalt i Norden.

#1538

Postad 21 augusti 2012 - 08:59

Unregistered27424def
  • Unregistered27424def
  • Användare

  • 199 inlägg
  • 0
9

http://www.mynewsdes...ykanaler-785355
https://www.minhembi...howtopic=300910

#1539

Postad 19 november 2012 - 22:01

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0
Verkar som en HD-version av Cartoon Network är på gång

http://www.broadband...ra-cooperation/

Turner Broadcasting has selected Tallinn-based Levira to provide the SD and HD playout service of Cartoon Network’s localised version for Sweden


Redigerat av Mackan92, 19 november 2012 - 22:01.


#1540

Postad 20 november 2012 - 11:59

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Verkar som en HD-version av Cartoon Network är på gång

http://www.broadband...ra-cooperation/

Åhh, Pokemon i HD! ;)

Men, jag kan inte hitta något myndighetsbeslut på att få sända Cartoon HD i marknätet, eller menar de kanske via satellit?
http://www.radioocht...r-i-marknatet-/

Redigerat av agpath, 20 november 2012 - 12:10.


#1541

Postad 20 november 2012 - 14:54

Mackan92
  • Mackan92
  • Lärjunge

  • 278 inlägg
  • 0

Åhh, Pokemon i HD! ;)

Men, jag kan inte hitta något myndighetsbeslut på att få sända Cartoon HD i marknätet, eller menar de kanske via satellit?
http://www.radioocht...r-i-marknatet-/


De menar nog via kabel och satellit. Hade hellre sett att Disney Channel startar upp en HD-version. Nickelodeon finns redan i HD i Danmark så vi kanske får se några HD-barnkanaler snart i Sverige med.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.