Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Lurad av Priskrig.com?

28 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 16 oktober 2007 - 09:32

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Hej, sitter med en klump i magen just nu och förbannar mig själv för att jag skulle snåla in några kronor och beställa en LCD-tv från Priskrig.com.

De hade ett bra pris på Samsung LE46M86BD, 19750:-, så jag lade en beställning den 8/10 (pengarna drog direkt från mitt konto) , innan det hade jag varit i kontakt med dem på mail och telefon och allt verkade schyst, de hade också fått ganska bra betyg på prisjakt.

När väl ordern var lagd så hände det inget med den tills jag ringde på onsdagen och frågade vad de höll på med… De sa att TVn skulle skickas så att jag skulle ha den i dag (Tisdag 16/10), men TVn har inte skickats och nu svara de varken på mail eller telefon!!!
Känns inte riktigt bra att ligga ute med nära 20000kr till ett företag som nu inte verkar vara så speciellt seriösa.

Hur kan jag gå vidare med detta, kan jag få tillbaka pengarna på något vis?

Redigerat av mkidol, 16 oktober 2007 - 09:33.


#2

Postad 16 oktober 2007 - 11:23

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

  • 387 inlägg
  • 0
jag beställde min förstärkare från dem, tar ngn extra dag men allt fungerade perfekt med ups. tyvärr fungerade inte min porttelefon så jag fick ringa lämna mobilnr och vänta til nästa dag.
De importerar ju in sakerna så det tar ett tag innan den komemr från utlandet.

Men 8:e du borde haft den nu, sry tänkte inte vad det var för datum, jag väntade 2 dagar extra bara.

#3

Postad 16 oktober 2007 - 12:59

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

jag beställde min förstärkare från dem, tar ngn extra dag men allt fungerade perfekt med ups. tyvärr fungerade inte min porttelefon så jag fick ringa lämna mobilnr och vänta til nästa dag.
De importerar ju in sakerna så det tar ett tag innan den komemr från utlandet.

Men 8:e du borde haft den nu, sry tänkte inte vad det var för datum, jag väntade 2 dagar extra bara.

<{POST_SNAPBACK}>


Ok, låter ju bra att de i alla fall har levererat till någon!

Hade det inte varit så mycket pengar inblandat så hade jag nog inte varit så paranoid...
Att de inte svara på mail och telefon känns ju jäkligt olustigt!

#4

Postad 16 oktober 2007 - 13:02

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

  • 387 inlägg
  • 0
tror jag mailade dem föera gånger innan och frågade samt ringde till dem efter jag ahde beställt och frågat om varan och alltid kommit fram och fått svar.
Stod länge som redo för packning på deras hemsida, därav mitt samtal.

#5

Postad 16 oktober 2007 - 13:04

pechas
  • pechas
  • Lärjunge

  • 387 inlägg
  • 0
men de var roliga med detat såg att förstärkaren jag köpte kostade 40 kr mindre hos m24.nu och priskrig har ju prisgaranti ifall det är svanska företag. fick detta som svar.

Tyvärr omfattas inte konkurrenten av
vår lägst pris garanti för de har ett så - i vårt tycke - krångligt
betalningssystem.


Brydde mig inte om det då det endast var 40 kronor men erkänn det är kul.

#6

Postad 17 oktober 2007 - 09:22

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Nu har jag i alla fall fått ett mail från dom...
De påstår att TVn ska vara skickad men inte med UPS, de kunde inte kantera så "stora" paket...!?!?
Det är tydligen Posten som ska leverera TVn, men jag har inte fått något kollinr som kan bekräfta detta.

Återkommer när/om något nytt händer.

#7

Postad 17 oktober 2007 - 14:11

Loud
  • Loud
  • Beroende

  • 1 459 inlägg
  • 0
Ska följa denna tråd... intressant!

#8

Postad 17 oktober 2007 - 15:25

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Fick precis ett mail från Priskrig med kollinr!!! Jiiipppppie...
Så nu är det väl bara att vänta och hoppas på inget mer strular.
Återkommer när TVn är levererad.

#9

Postad 17 oktober 2007 - 18:20

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Och så till nästa orosmoment...

När jag kollar på postens hemsida så anger de att paketet väger 29,40 kg, men enligt Samsungs hemsida så skall TV och kartong/emballage väga 43 Kg.
Vet inte hur tillförlitliga dessa viktangivelser är men en viktskillnad på 13,6 kilo verkar ju lite konstigt.

#10

Postad 20 oktober 2007 - 09:44

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Och så kom då TVn fram till slut…

Det var ingen hemkörning fram till dörren som gällde, TVn hade skickats med posten som företagspaket och de kör inte ut till privatpersoner.

Paketets avsändare var PIXMANIA !?!?!?

Ingen följesedel eller något liknande följde med (inte helt lysande ur garantisynpunkt).

Det blir till att försöka få tag på någon på Priskrig på måndag och försöka reda ut detta…
Jag kan helt ärligt säga att jag aldrig kommer att rekommendera detta företag till någon!!!

#11

Postad 20 oktober 2007 - 19:00

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Skönt att du iaf fick din tv ;)

Bara hålla tummarna att den inte går sönder :D

#12

Postad 21 oktober 2007 - 14:23

trailblazer
  • trailblazer
  • Lärjunge

  • 334 inlägg
  • 0
Det där låter ju helskumt!

Skriv när du vet mer.

#13

Postad 21 oktober 2007 - 16:02

Unregistered46a10d28
  • Unregistered46a10d28
  • Beroende

  • 1 229 inlägg
  • 0
som vanligt förundras man varför en del betalar en massa pengar i föskott till tveksamma företag?

#14

Postad 21 oktober 2007 - 16:10

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0

Paketets avsändare var PIXMANIA !?!?!?

<{POST_SNAPBACK}>


Från priskrig.com egen "about us", vilket jag antar du läste innan beställning?

"Vår idé är att tillhandahålla ett begränsat antal utvalda produkter till konkurrenskraftiga priser från ett urval av oberoende återförsäljare som alla brukar samma betalningsrutiner, garantier och försäljningsvillkor.

Om du är återförsäljare, producent eller distributör med tillgång till populära kvalitetsprodukter till konkurrenskraftigt pris så kan Priskrig vara rätt kanal för dig att nå marknaden på bred front".

Redigerat av Unregistered76636631, 21 oktober 2007 - 16:13.


#15

Postad 31 oktober 2007 - 13:53

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Sitter själv och väntar på en kamera sedan tre veckor som inte kommer. Enligt UPS på det trackingnr jag fick har den levererats till en persom i en annan stad! De svarar inte på mail eller tfn, nu påstås det att de håller på och flyttar då de "byter lokaler". Ger dom några dagar till och ser om jag får kontakt.

#16

Postad 01 november 2007 - 00:20

sadcharlie
  • sadcharlie
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag har också gjort det enorma misstaget att beställa av detta företag. Beställde en tv för 11dagar sedan och inte sett skymten av den. Sen svarar dom inte på varken mail eller telefon så man kan ju inte bli annat än orolig för att man blivit lurad på sina 6k. Om fallet nu skulle vara så att dom inte kmr att levera tvn finns det någon chans att få tillbaka sina pengar?

#17

Postad 01 november 2007 - 23:11

mkidol
  • mkidol
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0
Efter lite mailande så fick jag faktiskt en följesedel/faktura och de bad om ursäkt för allt strul…

Helt värdelöst företag att ha och göra med!
Rekommendationen till andra är att inte beställa från dem.

Hoppas att det löser sig för er som beställt från Priskrig.

#18

Postad 06 november 2007 - 19:15

kajtsu
  • kajtsu
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
:) Sitter här med samma känsla.
Beställt telefon , betalat , men ingen leverans .
Svarar inte på tel samtal eller insända meijl
Förslag önskas på hur gick ni andra vidare , för att få någon ordning på detta företag

#19

Postad 07 november 2007 - 10:07

Lydén
  • Lydén
  • Användare

  • 176 inlägg
  • 0
Man undrar ju verkligen hur seriöst företaget är. Det verkar ju inte så lovande enligt denna
Artikel

Redigerat av Lydén, 07 november 2007 - 10:11.


#20

Postad 07 november 2007 - 12:43

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Nu verkar iaf NÅGON svara på priskrig. Mer info finns här:
http://www.cint.se/d...px?PostID=76238

Är dock inte övertygad förrän jag har min kamera i handen...

#21

Postad 09 november 2007 - 20:52

Lakris
  • Lakris
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Fick min kamera äntligen, så Priskrig gjorde rätt för sig till slut. Men det tog 4 veckor vilket inte är idealt på en förbetald vara som utlovas inom 2-4 dar...

#22

Postad 07 januari 2008 - 22:05

watergatescandal
  • watergatescandal
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag beställde en videkamera från priskrig den 31 dec 2007, de lovade ju att sända svarsmail när den skulle levereras. Har inget sett ännu. Jag har ring och ring och mailat och mailat. Har betalat 4000sek i förskott via kreditkortet, jag blir bara förbannad. De ringer inte upp och svarar inte på lämnade meddelanden.
Deras policy verkar vara att lura av folket pengarna och sedan dra till Thailand och bränna upp allt.

Hur seriöst är det när de inte ens ringer eller mailar på lämnade frågor och krav??

Fy fan!!!

#23

Postad 08 januari 2008 - 14:57

Abedissa
  • Abedissa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag beställde en Canon G9 för snart en månad sedan på priskrig.com - och tyvärr betalade jag ca 4.500 med VISA-kort.. De svarar varken på mail eller i telefon och nån kamera lär jag väl aldrig se röken av. Jag har gjort en polisanmälan idag och vill varna andra från att köpa därifrån. De verkade seriösa, har funnits sedan 2004 och fått bra betyg i prisjakt och pricerunner, men jag misstänker att bedragare har tagit över.

#24

Postad 08 januari 2008 - 15:03

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Så kan det gå när man inte läser Prisjakt innan man handlar online :)

#25

Postad 09 januari 2008 - 19:54

Abedissa
  • Abedissa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag läste prisjakt för tusan, det var ju där jag hittade dom i mitten av december, det stod inget negativt om dom då!

#26

Postad 09 januari 2008 - 19:59

Abedissa
  • Abedissa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Okej - jag läste inte den här tråden förstås, det gjorde jag inte. Nu efter polisanmälan verkar det som de skall sätta in pengarna tillbaka på VISA-kontot igen... Den som lever får se..

#27

Postad 10 januari 2008 - 11:43

mystery_witch
  • mystery_witch
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag beställde en LCD TV från priskrig.com i början av veckan, leveranstiden skulle vara 5-10 dagar. Kollade idag på deras hamsida och såg att den TV:n jag beställde inte längre finns där. Betalade med kreditkort, ca 6000 kr.

Har skickat mail till kundtjänst, men inte fått nåt svar och efter att ha läst den här tråden börjar jag tro att jag blivit lurad. Jag annulerade min beställning, men har inte fått nåt svar om att den faktiskt är annulerad.

Jag skulle nu vilja ha råd om vad jag ska göra. Ska jag göra en polisanmälan redan nu fastän det inte gått 5-10 dagar eller ska jag vänta? Jag vill gärna ha tillbaka mina pengar.

#28

Postad 10 januari 2008 - 13:11

mystery_witch
  • mystery_witch
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Fick just ett mail från kundtjänsten om att min order är annulerad och att de ska betala tillbaka mina pengar. Få se hur länge det tar.

#29

Postad 12 februari 2008 - 13:23

Abedissa
  • Abedissa
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag fick till slut tillbaka mina pengar och drog då tillbaka polisanmälan.
Hoppas folk slutar handla där tills de skärper sig. Det är inget bra företag just nu i alla fall.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.