Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

XBMC för Windows

522 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 11 juni 2008 - 18:46

Unregistered707aa2d4
  • Unregistered707aa2d4
  • Användare

  • 133 inlägg
  • 0
Hör väl egentligen inte hemma här kanske, men det funkar ju även (ska iaf funka) när man kör windows:
XBMC LiveUSB: http://xbmc.org/foru...ead.php?t=32853

Redigerat av Unregistered707aa2d4, 11 juni 2008 - 18:47.


#102

Postad 20 juni 2008 - 17:40

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Bättre sent än aldrig :)
Ny version ute sen en stund tillbaka

#103

Postad 22 juni 2008 - 09:11

iceman89
  • iceman89
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
hej!

jag har två frågor
1. när man kör installern behöver man då inte ladda ner alla dem fyra filerna som beskrivs på sidan ett? SDL m.m.
2. hur får jag XBMC att fungera med x264? alltså när jag försöker köra en hd film så händer inget? antar att det är codecs, hur fixar jag till detta?

tack på förhand

mvh

#104

Postad 22 juni 2008 - 20:58

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

hej!

jag har två frågor
1. när man kör installern behöver man då inte ladda ner alla dem fyra filerna som beskrivs på sidan ett? SDL m.m.
2. hur får jag XBMC att fungera med x264? alltså när jag försöker köra en hd film så händer inget? antar att det är codecs, hur fixar jag till detta?

tack på förhand

mvh


Installern räcker, inget annat ska behövas.
Vad gäller codecs så är allt inbyggt i xbmc, dvs inga installerade codecs i operativet används.
Har du problem med att filmer inte visas så skulle jag i så fall rekommendera dig att testa uppgradera drivisar till grafikkortet.
Mest problem verkar det vara med ATI kort, men dom flesta har lyckats lösa det med test av olika drivrutiner.
Kika lite i tråden för win-xbmc på xbmc.org

#105

Postad 23 juni 2008 - 07:24

iceman89
  • iceman89
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Okej, vad bra!

jo, jag har ett ATI kort, men jag hittar bara trådar om nvidia problem?

#106

Postad 23 juni 2008 - 07:47

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Okej, vad bra!

jo, jag har ett ATI kort, men jag hittar bara trådar om nvidia problem?


Här är en användare som löst sitt ATI strul

Finns väldigt många trådar, lösningen verkar vara att prova sig fram med olika drivrutiner. Vissa verkar lösa det med väldigt gamla drivisar medans andra har bätre tur med nya. Beror säkert på modell av kort.

Redigerat av Givemeabreak, 23 juni 2008 - 07:50.


#107

Postad 23 juni 2008 - 09:49

iceman89
  • iceman89
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
ja okej, får testa med nya drivisar då.

men hur är stödet för HD i xbmc? är det "bra"? eller kommer den att göra kvaliteten sämre än om jag använde exempelvis MP?

mvh

#108

Postad 23 juni 2008 - 11:45

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Vad är det för interna filter som används för att hantera dvd-film, mkv och xvid? Används tillexempel avivo om man kör med ati?

har provat lite och tycker det ser lovande ut. En fråga till: vilken renderare används? EVR, wmr9 eller custom...?

#109

Postad 23 juni 2008 - 12:38

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

ja okej, får testa med nya drivisar då.

men hur är stödet för HD i xbmc? är det "bra"? eller kommer den att göra kvaliteten sämre än om jag använde exempelvis MP?

mvh



Vad är det för interna filter som används för att hantera dvd-film, mkv och xvid? Används tillexempel avivo om man kör med ati?

har provat lite och tycker det ser lovande ut. En fråga till: vilken renderare används? EVR, wmr9 eller custom...?



Stödet för HD? Om du menar vilka format som XBMC lirar så är det i princip dom flesta som finns. Jag har nog ännu inte hittat något som xbmc inte spelar. Däremot så kräver det sin maskin för att spela upp HD då det inte finns något hårdvarustöd via directx, xbmc bygger på open-gl.

Xbox versionen har 2 stycken spelare, mplayer och den egenutvecklade dvdplayer.
Än så länge så är inte mplayer portat till win, utan bara dvdplayer. Kika gärna i wikin för info.

Redigerat av Givemeabreak, 23 juni 2008 - 12:40.


#110

Postad 23 juni 2008 - 18:18

m1ndb3nd3r
  • m1ndb3nd3r
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med att den vill buffra all video?

Kör en dual amd 64 med vista, 2 gig ram, 2 tb hdisk, 5.1 ljud kopplad via dvi till en 42" plasma?

#111

Postad 24 juni 2008 - 17:40

Unregisteredebb0ddf9
  • Unregisteredebb0ddf9
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
När jag har installerat XBMC i Windows Vista med installern och sedan försöker köra igång det med exe-filen så startat inte programmet, det kommer bara upp ett tomt fönster och sedan en ruta att programmet har slutat fungera och att Windows letar efter en lösning på problemet.

Någon som vet vad det kan vara som krånglar?

#112

Postad 24 juni 2008 - 20:26

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

När jag har installerat XBMC i Windows Vista med installern och sedan försöker köra igång det med exe-filen så startat inte programmet, det kommer bara upp ett tomt fönster och sedan en ruta att programmet har slutat fungera och att Windows letar efter en lösning på problemet.

Någon som vet vad det kan vara som krånglar?


Dom liknande problem som rapporterats har nästan uteslutande handlat om grafikdrivrutiner, prova att ta hem senaste till ditt grafikkort.
Skapas det någon loggfil i installationskatalogen(program\xbmc)?

Kika gärna i det officiella forumet för xbmc, den windows specifika faq kan kanske ge svar med.

Redigerat av Givemeabreak, 24 juni 2008 - 20:27.


#113

Postad 25 juni 2008 - 21:30

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Nu finns en Svensk XBMC sida för de svenskar som är intresserade av XBMC MediaCenter. På XBMC MediaCenter Sverige finns nyheter, de senaste releaserna för Linux, Mac och Windows, forum samt guider över hur man installerar och använder XBMC.

www.xbmc.nu

:)

#114

Postad 26 juni 2008 - 06:22

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Sweet :)

#115

Postad 27 juni 2008 - 17:25

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Sweet :(


Kul att det är så många som är intresserade av XBMC! Vi har redan haft över 200 besökare och 100 downloads trots att siten bara har varit uppe i mindre än två dygn. Kul då syftet är att vi vill få fler att prova på detta fantastiska mediacenter.

:D

www.xbmc.nu

#116

Postad 28 juni 2008 - 14:53

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Ok, här kommer en riktig "noob" fråga:

Kan jag ladda ned xbmc och ha på min bärbara, men bara starta xbmc när jag vill? Det "meckar" alltså inte med mitt OS som är XP pro? Vill bara starta xbmc som ett program när jag kopplar upp min bärbara mot teven...

#117

Postad 28 juni 2008 - 16:29

Unregistered1502
  • Unregistered1502
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Ok, här kommer en riktig "noob" fråga:

Kan jag ladda ned xbmc och ha på min bärbara, men bara starta xbmc när jag vill? Det "meckar" alltså inte med mitt OS som är XP pro? Vill bara starta xbmc som ett program när jag kopplar upp min bärbara mot teven...


Ja, det fungerar utmärkt. XBMC är precis som vilket program som helst.

#118

Postad 29 juni 2008 - 16:35

DampWall
  • DampWall
  • Lärjunge

  • 390 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja ha det tvärtom så att det funkade som ett os hade varit riktigt ###### soft.

#119

Postad 29 juni 2008 - 18:45

Hooch
  • Hooch
  • Forumräv

  • 991 inlägg
  • 0
Blev ganska trevligt, snyggt som katten och funkar bra tycker jag. Finns dock en hel del att utforska och pilla med...

#120

Postad 01 juli 2008 - 07:49

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Ny version, fixar bla uppspelningsproblemen med intel grafik

#121

Postad 01 juli 2008 - 20:11

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Ny version, fixar bla uppspelningsproblemen med intel grafik



Har du hunnit testa något ännu?

Tycker windows-versionen har varit lite för ostabil för att köra på htpc:n än så länge så jag använder linux-versionen istället. Vad är din erfarenhet ?

Ska dock testa den nya releasen ikväll.

/GrandAnse @ xbmc.nu

#122

Postad 01 juli 2008 - 20:15

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en fråga. Jag har en htpc och en bärbar på mitt nätverk. Kan jag starta en film på htpcn från min bärbara? Dvs min bärbara som klient med uppspelning på htpcn?

Redigerat av SimonZ, 01 juli 2008 - 20:15.


#123

Postad 01 juli 2008 - 20:32

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Om jag förstår dig rätt vill du styra HTPC:n från din bärbara. XBMC har ett webgränssnitt och det kan du komma åt från din bärbara och på så sätt starta filmer på HTPC:n.


Jag vet dock inte om webserver delen i XBMC för windows är användbar idag, har inte provat, men om man kör XBMC på Xbox går det bra.


/GrandAnse @ xbmc.nu

#124

Postad 01 juli 2008 - 20:42

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Om jag förstår dig rätt vill du styra HTPC:n från din bärbara. XBMC har ett webgränssnitt och det kan du komma åt från din bärbara och på så sätt starta filmer på HTPC:n.


Jag vet dock inte om webserver delen i XBMC för windows är användbar idag, har inte provat, men om man kör XBMC på Xbox går det bra.


/GrandAnse @ xbmc.nu



OK, tack för svaret. Det är inte möjligt att installera XBMC på bärbara och använda den som gränssnitt ist för ett webgränssnitt?

#125

Postad 01 juli 2008 - 21:14

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Är du ute efter att titta på filmen på den bärbara så ja du kan installera XBMC på den bärbara och via nätverk titta på filmer som är lagrade på HTPC:n.


/GrandAnse @ xbmc.nu

#126

Postad 01 juli 2008 - 21:21

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0
Tänkte snarare att man i XBMC skulle välja var man ville spela upp filmen. Men jag antar att det inte går.

#127

Postad 01 juli 2008 - 22:00

m1ndb3nd3r
  • m1ndb3nd3r
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Tänkte snarare att man i XBMC skulle välja var man ville spela upp filmen. Men jag antar att det inte går.


eh....typ som att via ett program till datorn styra en Porsche som är radiostyrd ute på gatan???
Om du har en HTPC kopplad till teven...duger det inte med att sitta vid teven o typ...kolla på film...varför sitta i ett helt annat rum o styra vad som händer på teven....skarru ######s med tjejen eller?*s* :)

I xbmc väljer du att spela upp filmen...ingen ide att installera det på en dator som du inte använder för att titta på film med. Dessutom...det som är så sweeeeeeeeeet med xbmc är just att man aldrig mer behöver sitta o packa upp alla filmer man laddar hem.

#128

Postad 01 juli 2008 - 22:27

Givemeabreak
  • Givemeabreak
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

Har du hunnit testa något ännu?

Tycker windows-versionen har varit lite för ostabil för att köra på htpc:n än så länge så jag använder linux-versionen istället. Vad är din erfarenhet ?

Ska dock testa den nya releasen ikväll.

/GrandAnse @ xbmc.nu


Nja, bara som hastigast, kikat att filmer startar och att ProjectM lirar till musik.
Ska plocka fram min htpc igen vad det lider och installera på den, börjar tröttna på min popcorn :)

#129

Postad 02 juli 2008 - 17:31

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Nja, bara som hastigast, kikat att filmer startar och att ProjectM lirar till musik.
Ska plocka fram min htpc igen vad det lider och installera på den, börjar tröttna på min popcorn :)


Testade den lite mer igår och blev förvånad över hur mycket stabilare den här releasen var. Ska skriva lite mer om mina intryck på xbmc.nu senare i veckan eller till helgen.

#130

Postad 03 juli 2008 - 01:42

Eskas
  • Eskas
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Testade den lite mer igår och blev förvånad över hur mycket stabilare den här releasen var. Ska skriva lite mer om mina intryck på xbmc.nu senare i veckan eller till helgen.


Jag tyckte inte senaste releasen var stabil alls. Provade på min dell xps 1530 och upplevde under den korta tid jag provade följande fel/problem vid uppspelning av en rar-packad dvd-iso.

* Flimrrande bild(Händer inte varje gång, men relativt ofta)
* Efter stop av filmen ser fonterna i XMBC helt förvrängda ut. (Händer i stort sett varje gång)
* Själva samba browsningen känns som den går i 50% av hastigheten som XBMC i linux.

#131

Postad 03 juli 2008 - 07:48

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Jag tyckte inte senaste releasen var stabil alls. Provade på min dell xps 1530 och upplevde under den korta tid jag provade följande fel/problem vid uppspelning av en rar-packad dvd-iso.

* Flimrrande bild(Händer inte varje gång, men relativt ofta)
* Efter stop av filmen ser fonterna i XMBC helt förvrängda ut. (Händer i stort sett varje gång)
* Själva samba browsningen känns som den går i 50% av hastigheten som XBMC i linux.


Vad har du för GPU i Dellen. Jag använder Nvidia 8500 och upplever inte de två första problemen du beskriver men då har jag inte testa att köra rar-packade filer.

Jag har också problem med samba. Den hittar inget när alls om jag väljer Network location. Om jag mappar upp file-sharen i windows och konfigurerar xbmc mot t.ex. V: så funkar det dock bra. Kolla även att du har lagt in användarnamn och lösenord på smb client i network settings i xbmc.

Upplever du denna release som sämre än de tidigare? Personligen tycker jag den känns som ett stort steg framåt då de tidigare var helt oanvändbara för mig med ständiga hängningar mm. Denna är långt ifrån klar men känns som så bra att man kan börja leka med den. Använder dock linux-versionen i "skarp" drift.

#132

Postad 03 juli 2008 - 08:55

Eskas
  • Eskas
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0

Vad har du för GPU i Dellen. Jag använder Nvidia 8500 och upplever inte de två första problemen du beskriver men då har jag inte testa att köra rar-packade filer.

Jag har också problem med samba. Den hittar inget när alls om jag väljer Network location. Om jag mappar upp file-sharen i windows och konfigurerar xbmc mot t.ex. V: så funkar det dock bra. Kolla även att du har lagt in användarnamn och lösenord på smb client i network settings i xbmc.

Upplever du denna release som sämre än de tidigare? Personligen tycker jag den känns som ett stort steg framåt då de tidigare var helt oanvändbara för mig med ständiga hängningar mm. Denna är långt ifrån klar men känns som så bra att man kan börja leka med den. Använder dock linux-versionen i "skarp" drift.


Grafikkortet i min burk är ett nvidia 8600GT

Detta är den första versionen av XBMC för Windows jag har testat, har kört för xboxen i massor av år.

Har inte provat den inbyggda samba-klienten, utan mappar via os:et och lägger till sökvägen för den i XBMC. Tycker det går riktigt segt med browsningen både i kataloger, men ffa i .rar-filer om man jämför när man gör samma sak i linuxversionen av xbmc.

#133

Postad 03 juli 2008 - 21:19

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0

Grafikkortet i min burk är ett nvidia 8600GT

Detta är den första versionen av XBMC för Windows jag har testat, har kört för xboxen i massor av år.

Har inte provat den inbyggda samba-klienten, utan mappar via os:et och lägger till sökvägen för den i XBMC. Tycker det går riktigt segt med browsningen både i kataloger, men ffa i .rar-filer om man jämför när man gör samma sak i linuxversionen av xbmc.


ok, skumt att jag inte har sett grafikproblemen då vi har typ samma kort. Ska testa lite med rar-filer o se hur det går.

#134

Postad 08 juli 2008 - 09:02

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Plex och Boxee!

OSXBMC (XBMC för Mac) byter namn till Plex och Boxee lanseras i Alpha-version.

Boxee är en mediacenter-programvara som är byggd på XBMC. Boxee kan allt som XBMC kan fast lite till. Boxee är nämligen även ett socialt nätverk där du kan rekommendera filmer, musik och annan media till dina vänner. Du kan också se vad dina vänner tittar och lyssnar på just nu och få tips om vad som är bra. I Boxxe har du alltså ditt eget användarkonto och kan logga in och dela med dig av dina rekommendationer.

Läs mer om Plex och Boxee samt ansök om att få testa Boxee Alpha version här.

/GrandAnse @ xbmc.nu

Redigerat av Richards, 08 juli 2008 - 09:12.


#135

Postad 20 juli 2008 - 19:18

qrist
  • qrist
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Hur pass mogen har XBMC till Windows hunnit bli? Stabilt? RAR-stöd? IMG/ISO? HD-film?

#136

Postad 20 juli 2008 - 21:06

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Allt det verkar funka, har inte testat ISO dock. Dock är den som sagts instabil fortf, tyvärr. Har inte testat absolut senaste dock.

#137

Postad 22 juli 2008 - 14:30

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

  • 1 821 inlägg
  • 0
Har sen tidigare kört XBMC(och gör än) via Xboxen och det har verkligen fungerat SUPER!

Nu när det är dags att upgradera för Hd-material så har man så klart tittat runt lite på vilka alternativ det finns. Media Portel verkar värkade bra men det fungerade verkligen inte tillfredsställande.

Till min glada förvåning såg jag att det fanns ett XBMC for Windows! Jag installerade direkt och provade allt möjligt(musik/film(HD(1080p)/DivX/XVid m,m) och jag är verkligen nöjd med hur den presterar. Det verkar dessutom väldigt stabilt, har inte inträffat något konstigt alls under den tiden jag provat.

Jag är kort och gott imponerad och har bestämt mig för att XBMC kommer att köras på den kommande HTPCn.

#138

Postad 23 juli 2008 - 09:05

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Måste nog revidera mitt inlägg lite, hittade faktiskt några 720p mkv som inte funkar den senaste binären till windows. IRSS (IR Server Suite) funkar inte heller så jag har lite strul med att min windows mediacenter vill ta över vissa knappar på min MCE remote. Förhoppningsvis släpper de ett nytt bygge snart för jag orkar inte kompilera själv. :P

#139

Postad 05 augusti 2008 - 22:12

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Team XBMC har släppt en ny version av XBMC för Windows. Den nya versionen har revisions-nummer 14676 och kan hämtas hem här.

Listan över allt som är ändrat sen rev 14125 är lång och kan läsas här. En av de viktigaste förändringarna är att det i rev 14125 buggiga stödet för att spela DVD och .ISO filer nu skall vara rättat.

#140

Postad 06 augusti 2008 - 06:13

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

  • 574 inlägg
  • 0

Team XBMC har släppt en ny version av XBMC för Windows. Den nya versionen har revisions-nummer 14676 och kan hämtas hem här.

Listan över allt som är ändrat sen rev 14125 är lång och kan läsas här. En av de viktigaste förändringarna är att det i rev 14125 buggiga stödet för att spela DVD och .ISO filer nu skall vara rättat.


Härliga tider. Är det rekommenderat att uppgradera eller rense och installera på nytt?

#141

Postad 06 augusti 2008 - 20:07

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Rensa och installera på nytt är att rekommendera. Radera även under userdata.

#142

Postad 08 augusti 2008 - 21:02

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
MediaStream till XBMC och Plex släppt. Läs och ladda hem här.

#143

Postad 10 augusti 2008 - 22:02

lando
  • lando
  • Lärjunge

  • 381 inlägg
  • 0
Är det någon som fått igång en MCE remote i XBMC för windows? Jag har trixat med filerna keymap & en annan som jag inte kommer på just nu, men jag får det inte till att lira med. Skulle ju vilja önska en lite komplettare lösning ifrån XBMC där man slipper en massa 3:e part applikationer för att kunna styra den vettigt med remote.

#144

Postad 11 augusti 2008 - 07:39

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0
Har problem även med senaste windows-versionen. De mkv:er som inte funkade fungerar fortf inte. Och en film GICK att spela upp, tills jag skulle fylla skärmen genom att ändra AR i XBMC. Då blir filmen grön. Och nu går inte filmen att spela längre! Inte ens efter reboot. Jävligt mysko.

#145

Postad 11 augusti 2008 - 07:45

altair4
  • altair4
  • Veteran

  • 1 621 inlägg
  • 0
Förstår inte varför jag inte klarar att spela upp filmer korrekt med XBMC. Vare sig på min HTPC(4850e, HD3200) eller min vanliga PC(Q6600, 8800GT). Det ser ut som filmen spelas upp i 20fps konstant. Det blir inget flyt, känns som det laggar. Oavsett om jag kör v-sync eller ej, men det blir något bättre utan v-sync dock väldigt mycket tearing dock.

Nu kör jag Mediaportal som är riktigt bra, men efter fler års XBMC på Xbox vill man ju ha det som ett fungerande alternativ. Men gissar det kommer krävas en hel del utveckling till för att Windows versionen ska kunna fungera tillfredsställande då de satsar på Linux versionen och bara portar.

#146

Postad 13 augusti 2008 - 19:37

Richards
  • Richards
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
XBMC Atlantis offentliggörs!

Team XBMC offentliggjorde idag XBMC Atlantis - den första stabila releasen sedan 2006. Läs mer och hämta hem Alpha 3 här.

Redigerat av Richards, 13 augusti 2008 - 19:38.


#147

Postad 14 augusti 2008 - 06:53

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

Förstår inte varför jag inte klarar att spela upp filmer korrekt med XBMC. Vare sig på min HTPC(4850e, HD3200) eller min vanliga PC(Q6600, 8800GT). Det ser ut som filmen spelas upp i 20fps konstant. Det blir inget flyt, känns som det laggar. Oavsett om jag kör v-sync eller ej, men det blir något bättre utan v-sync dock väldigt mycket tearing dock.

Nu kör jag Mediaportal som är riktigt bra, men efter fler års XBMC på Xbox vill man ju ha det som ett fungerande alternativ. Men gissar det kommer krävas en hel del utveckling till för att Windows versionen ska kunna fungera tillfredsställande då de satsar på Linux versionen och bara portar.


Du kan ju få fram information i XBMC om just fps och cpu-användning? Vad säger den?

#148

Postad 14 augusti 2008 - 12:46

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
Hur blir bildkvalitén på filmer med XBMC jämfört med tex popcorn hour och Tvix?

#149

Postad 15 augusti 2008 - 14:18

Micke_L
  • Micke_L
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0

Hur blir bildkvalitén på filmer med XBMC jämfört med tex popcorn hour och Tvix?

Ingen som jämfört? Är väldans sugen på en htpc men eftersom jag inte fått lika bra bild när jag kopplat pc:n till projektorn som med poppen så känns det lite surt att börja köra htpc, men jag har bara provat typ vlc och ffdshow. Kanske går att tweaka ffdshow för att få lika bra bild, men tyvärr är jag för okunnig vad gäller video :/
Tänkte att xbmc kanske är tweakad och klar :)

#150

Postad 18 augusti 2008 - 18:28

Merlinen
  • Merlinen
  • Amatör

  • 77 inlägg
  • 0
XBMC för windows börjar fungera riktigt bra nu, är lite ½ instabilt änu , hänger sig då och då men annars så spelar den allt kannon fint.

Enda problemet jag har förtillfälet är att få min Logitech Harmony 525 att fungera, piltangenterna fungerar å enter slag men inte mycket mera :D

Tips ???

Kör med iR mottagaren på ett Antec fusion V2

Edit:

Kan då säja att min bild är då kannon fin på projektorn.
Kör med HDMI från HTPC till min reciver (Onkyo TX-SR606), kör både bild å ljud på hdmi och sen en hdmi till min projektor Optoma HD70.

Redigerat av Merlinen, 18 augusti 2008 - 18:31.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.