Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG HB954PB

105 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 20 juni 2009 - 16:39

Unregisteredb133ba5f
  • Unregisteredb133ba5f
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt LG HB954PB, var och klämde lite på det på MM.
Är sugen på att köpa paketet, men hittar väldigt få tester.

http://nordic.lge.co...l/hb954pb.jhtml


/D

#2

Postad 25 juni 2009 - 09:29

Rangvald
  • Rangvald
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Också ganska sugen på detta faktiskt!

Blueray lockar lite, samt att det finns dockning för min Ipod där :lol:


Blir dock inte klok på högtalarna, enligt måtten så är dom Främre högtalarna dom 2 höga, men jag trodde att dessa skulle vara bakre. Det stör mig en del eftersom att jag har inte platts vid TVn för något annat än 2 mycket små högtalare, inte dessa 2 stora! :S

#3

Postad 30 juli 2009 - 11:36

Tompa2003
  • Tompa2003
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Också ganska sugen på detta faktiskt!

Blueray lockar lite, samt att det finns dockning för min Ipod där :)


Blir dock inte klok på högtalarna, enligt måtten så är dom Främre högtalarna dom 2 höga, men jag trodde att dessa skulle vara bakre. Det stör mig en del eftersom att jag har inte platts vid TVn för något annat än 2 mycket små högtalare, inte dessa 2 stora! :S


Hej,

Har precis köpt ett sådant paket, och har hunnit testa lite grann. Jag kan inte se varför du inte skulle kunna köra de två mindre högtalarna som främre högtalare och de stora som bakre. De stora (främre) högtalarna har kanske lite bättre ljud än de små (bakre), så om du ska lyssna på stereomaterial, så förlorar du förstås lite i kvalitet, annars kan du koppla in dem precis som du vill.

iPod-dockan är ruskigt seg (i alla fall med min 32GB iPod Touch). Sedan är det en stor miss att man inte kan utnyttja nätverksingången till annat än YouTube och kanske någon firmwareuppdatering i framtiden, det hade suttit fint med Internet-radio eller nätverksstreaming...

//Tompa

#4

Postad 04 september 2009 - 23:33

Konung
  • Konung
  • Användare

  • 140 inlägg
  • 0
Väcker liv i tråden för att höra om någon mer har införskaffat paketet? Skulle gärna få lite utlåtande på hur ljudet är.

#5

Postad 12 september 2009 - 11:38

Unregisteredb56b21cd
  • Unregisteredb56b21cd
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Är sugen på detta paket med, skulle också gärna höra uttlåtanden från er som eventuellt har en. Borde vara några mtp att den ligger högt på popularitets rankingen !

#6

Postad 15 september 2009 - 09:36

ortopeden
  • ortopeden
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har inhandlat ett sånt här system och för att få högre WAF så har jag placerat de bakre högtalarna fram. Fungerar alldeles utmärkt. Man tappar säkert en del när man kör musik i den på hög volym men det är inget som jag normalt gör och isåfall så går det ju på två röda att flytta fram högtalarna.

Ljudet och bilden är ruggigt bra i min mening och att den har dubbla HDMI in samt en massa andra trevliga ingångar är väldigt bra. Håller med om att det är lite surt med LAN ingång men bara för BD-Live och Youtube. iPod dockan fungerar utmärkt med min iPhone eller med min iPod touch. Enkel att sköta och förstå sig på. Enkel och montera alla kablar till högratalre osv, då den använder färgkodning på kablarna. Har just nu kopplat in mitt Wii, Popcorn Hour samt digitalboxen i den och allt fungerar som det ska.




Snygg är den också!

#7

Postad 16 september 2009 - 14:02

Unregistered7cd5e001
  • Unregistered7cd5e001
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Köpte detta system för ca 3 mån sen. Kan inte säga nått annat än att jag är super nöjd!.

Sen så kan jag också hålla med om att det är lite surt att man bara kan andvända nätvärks ingången till youtube.

Dock tycker jag att ALLA övriga funktioner funkar klockRENT!! I-pod dockan är helt suverän.


Och jag kör dom stora högtalarna som bakre högtalare och det funkar klockrent det med. Visst som nån skrev att när du kör på stero kanske du förlorar lite men det är inget märkvärt och det går på mindre än en minut att skifta på dom om man nu skulle vilja göra det. Så det är inga konstigheter.

Till ljudet finns inte så mkt att säga det är nog ett av dom bästa systemen jag har ägt och då har man gått igenom ett par st under årens lopp. Altså ljudet är så kristallklart att det är sjukt. Helt galet bra ljud .


ett litet utdrag från netonnet.

Prestandan på LGs Blu-ray-hemmabiosystem har fulländats tack vare en av världens mest framstående ljudexperter, Mark Levinson.


tycker det talar för sig själv om man säger så. när Mark levinson är med och utvecklar nått så vet man att det kommer att bli bra..


så en liten rank på detta då..


Ljud: 5 av 5

Bild: 5 av 5

Funktioner: 5 av 5

andvänade av menyer och liknade: 4 av 5

Utseende: 5 av 5

så sumasumarum i det stora hela är detta en GRYMT bra hemmabio för den som är lite mer krässen av sej..

visst det kostar en del. Men pengarna får du igen i grymt fin prestanda och ljud mm med detta sköna hemmabio garanterat!

MVH/Robban

Redigerat av Unregistered7cd5e001, 16 september 2009 - 14:06.


#8

Postad 16 september 2009 - 19:09

Unregistered27bc6270
  • Unregistered27bc6270
  • Användare

  • 124 inlägg
  • 0
Tjenare!

Är sugen på detta paket då det låter himla bra, och ser ännu bättre ut! :) :rolleyes:

Men jag har ett dilemma, jag har behov av tre hdmi ingångar, ps3, HTPC och min digitalbox. Finns det ngt sått för mig att kunna koppla in allt detta?

Tack på förhand
Gustav

#9

Postad 22 september 2009 - 13:12

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Någon mer som har utlåtande om detta paket?
Är intresserad av att höra så mycket som möjligt eftersom det troligen blir affär inom kort..

#10

Postad 02 oktober 2009 - 17:03

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Någon som kan svara på lite frågor om iPhone-dockan? Hur ser det ut, själva menysystemet, vad kommer man åt i telefonen? Någon som testat Spotify i en 3GS?

#11

Postad 03 oktober 2009 - 09:32

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på lite frågor om iPhone-dockan? Hur ser det ut, själva menysystemet, vad kommer man åt i telefonen? Någon som testat Spotify i en 3GS?


Hej, jag har testat, med en iPod Touch, det enda jag lyckades få ut var musiken. Men enligt vad som kom upp skulle man göra en del inställningar på iPod'en, men det orkade jag inte just då.
Kunde inte testa Spotify, såvitt jag förstått krävs det ett premium abbonemang för att kunna köra i iPod'en, själv har jag bara gratisvarianten.

#12

Postad 03 oktober 2009 - 09:45

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0

Någon som kan svara på lite frågor om iPhone-dockan? Hur ser det ut, själva menysystemet, vad kommer man åt i telefonen? Någon som testat Spotify i en 3GS?


nu vet inte jag om skillnad på iPhone & iPod men det är en dock för iPod.. kanske någon som är mera insatt eller kanske rent av äger båda kan ge dig svar.

iövrigt en bra komplett produkt

#13

Postad 04 oktober 2009 - 13:51

Unregistered2db52b1d
  • Unregistered2db52b1d
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Är också lite nyfiken på detta paket då min ekonomi nog inte tillåter ett fullstort system :D

¤ Det stod i testerna att basen kunde låta burkig och lite klen. Något som ni märkt av?

¤ Jag lyssnar nog 50/50 musik/stereo, klarar systemet av musik bra? gick att spela högt stod de på ett test :P

¤ På bilderna är de blått på alla högtalare, är det något som lyser blått eller är de blå färg?

¤ Någon som har bilder på systemet i sitt galleri?

#14

Postad 06 oktober 2009 - 11:34

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Är också lite nyfiken på detta paket då min ekonomi nog inte tillåter ett fullstort system :)

¤ Det stod i testerna att basen kunde låta burkig och lite klen. Något som ni märkt av?

¤ Jag lyssnar nog 50/50 musik/stereo, klarar systemet av musik bra? gick att spela högt stod de på ett test :rolleyes:

¤ På bilderna är de blått på alla högtalare, är det något som lyser blått eller är de blå färg?

¤ Någon som har bilder på systemet i sitt galleri?


Hej, för att svara på dina frågor i tur och ordning:

Har inte märkt av att basen kan låta burkig.

Imponerad av hur bra den klarar musik, var först inne på att ha kvar min gamla stereo framme men det behövdes inte.

Det är blå färg som reflekteras.

Har tyvärr inga bilder. Men finns mycket på nätet.

#15

Postad 06 oktober 2009 - 20:15

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Var väldigt sugen på detta system men vart lite varnad för LG i annan tråd. Dålig kvalité och få inställningsmöjligheter sades det, några reflektioner angående detta? Hur funkar det med Youtube? Ingen som testat något mer med iPhone? Går det dra på lite, om man har fest tex?

Om någon har systemet så blir jag (och fler med mig) apglada för en liten recension :D

#16

Postad 07 oktober 2009 - 07:42

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Var väldigt sugen på detta system men vart lite varnad för LG i annan tråd. Dålig kvalité och få inställningsmöjligheter sades det, några reflektioner angående detta? Hur funkar det med Youtube? Ingen som testat något mer med iPhone? Går det dra på lite, om man har fest tex?

Om någon har systemet så blir jag (och fler med mig) apglada för en liten recension :P


Du har helt rätt i det med inställningar, det finns inte så mycket.
Men jag som inte är så insatt i audioprylar gick på experttester som jag brukar och då föll valet på detta systemet.
Vad gäller you tube så har jag inte testat det då jag inte har kopplat in den i nätverket, vilket jag får se om jag kommer att göra. Finner inte behovet så stort att kolla på youtube i TV'n.
Har ingen iPhone att testa med och har inte kollat mer med iPod.
Det går att dra på ganska så ordentligt, betydligt mer än väl för min del som bor i radhus. Och ljudet är mycket bra, tycker jag. Anläggningen passar mig perfekt eftersom den är enkel att installera, enkel att hantera och ger mig det jag vill ha. Vill man däremot in o finjustera på varenda liten parameter kanske man ska välja nåt annat.

#17

Postad 16 oktober 2009 - 09:47

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Köpte just detta paket på expert stormarknad för 8000kr minus 5% (coop med mera rabatt), 7600 känns inte alls farligt för ett komplett väl fungerande system, borde va det mest prisvärda man kan hitta i denna prisklass om man behöver alla delarna. Perfekt med ingång till mitt wii, framtida HTPC och framtida digitalbox.

Ipod nano funkar att koppla i om någon undrar, tror inte spotify från en iphone kommer gå. Det spelaren gör är att man kan bläddra bland sina musik/video-filer på ipoden och spela upp, ungefär som när man sätter in ett usb-minne i spelaren, inte speciellt komplicerat.

Kanske återkommer senare när jag testat det ordentligt och tagit lite bilder, tycker det är sjukt snyggt,slimmat och lite diskret, smälter in bra i min lägenhet.

Redigerat av min_bio, 16 oktober 2009 - 23:49.


#18

Postad 25 oktober 2009 - 20:11

Unregistered8b2d821a
  • Unregistered8b2d821a
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
ni som har köpt detta system är ni nöjda...
går själv i tankarna att köpa mig ett blu-ray hemmabio system...

#19

Postad 30 oktober 2009 - 20:13

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Jag köpte det för någon vecka sedan, nöjd med det mesta. Det jag har lite huvudbry över är att jag tycker det låter illa när jag spelar musik från cd. Typ knastrar. Men ska testa lite fler skivor.
Annars är ljudet mycket bra tycker jag, både när jag kör hemmabio eller musik från iPhone eller usb. Youtube-tjänsten är lite kul ibland, sitta och kolla lite klipp på tvn. Tycker systemet är snyggare än vad jag först tyckte.
Var inne på Harman/Kardon först men tyckte att det var lite väl snålt med in och utgångar. Visst är ljudet grymt i HS250 men prisskillnaden och att LG faktiskt bjuder på mer som Blu-Ray och lite annat gjorde att jag valde LG. Passar bra med min tv också, kan styra båda från en fjärr.

Avslutningsvis, köpte på Media Markt för 8600 tror jag det var. De sänkte strax därefter till 8200 någonting, så jag blev tipsad av deras säljare att utnyttja prisgarantin. Kollade på nätet innan jag for dit och Expert hade precis sänkt priset till 7500 så det var bara att fara dit och få tillbaka 1100 ;)

#20

Postad 30 oktober 2009 - 21:22

Unregistered8b2d821a
  • Unregistered8b2d821a
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Jag köpte det för någon vecka sedan, nöjd med det mesta. Det jag har lite huvudbry över är att jag tycker det låter illa när jag spelar musik från cd. Typ knastrar. Men ska testa lite fler skivor.
Annars är ljudet mycket bra tycker jag, både när jag kör hemmabio eller musik från iPhone eller usb. Youtube-tjänsten är lite kul ibland, sitta och kolla lite klipp på tvn. Tycker systemet är snyggare än vad jag först tyckte.
Var inne på Harman/Kardon först men tyckte att det var lite väl snålt med in och utgångar. Visst är ljudet grymt i HS250 men prisskillnaden och att LG faktiskt bjuder på mer som Blu-Ray och lite annat gjorde att jag valde LG. Passar bra med min tv också, kan styra båda från en fjärr.

Avslutningsvis, köpte på Media Markt för 8600 tror jag det var. De sänkte strax därefter till 8200 någonting, så jag blev tipsad av deras säljare att utnyttja prisgarantin. Kollade på nätet innan jag for dit och Expert hade precis sänkt priset till 7500 så det var bara att fara dit och få tillbaka 1100 ;)



hur kör du med högtalarna? stora fram eller dom små fram?
har nyss fått hem mitt paket tänkte koppla ihop det i morgon..
men vet inte riktigt hur jag ska göra med högtalrna om jag ska ha dom små fram och dom stora bak..

#21

Postad 30 oktober 2009 - 22:39

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
De stora fram, passar bäst här och musik gör sig bäst då. Kan du testa lite skivor (ej mp3) och se vad du tycker?

#22

Postad 31 oktober 2009 - 10:16

Unregistered8b2d821a
  • Unregistered8b2d821a
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

De stora fram, passar bäst här och musik gör sig bäst då. Kan du testa lite skivor (ej mp3) och se vad du tycker?



kan inte testa något än... måste komma på en lösning för dom små bakre högtalarna... någon form av hyllplan så att man kunde ändra botenplatan på dom små högtalarna och skruva upp dom på vägen men vet e fan om det blir så bra..

#23

Postad 03 november 2009 - 19:07

Unregisteredbe0a2daf
  • Unregisteredbe0a2daf
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hej!

har köpt LG HB-954PB och Philips 47PFL8404H.

Får inte hemmabiosystemet att funka när jag kolla på vanlig tv som tex tv4, då sätts dom vanliga högtalarna på som är i tven.

Sen undra jag hur man ska ha högtalarna? när man läser instruktionerna så står det att man ska ha dom små fram och dom stora bak. men när jag läser olika forum trådar så säger alla att det är bättre att ha dom stora fram?

Sen får jag inte youtube fukntionen att fungera? kommer bara fram typ hittar inte sidan. på tv funka nettv utmärkt.

#24

Postad 04 november 2009 - 10:48

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

Hej!

har köpt LG HB-954PB och Philips 47PFL8404H.

Får inte hemmabiosystemet att funka när jag kolla på vanlig tv som tex tv4, då sätts dom vanliga högtalarna på som är i tven.

Sen undra jag hur man ska ha högtalarna? när man läser instruktionerna så står det att man ska ha dom små fram och dom stora bak. men när jag läser olika forum trådar så säger alla att det är bättre att ha dom stora fram?

Sen får jag inte youtube fukntionen att fungera? kommer bara fram typ hittar inte sidan. på tv funka nettv utmärkt.



Hej
du måste nog stänga av ljudet på tvn eller sänka det till noll. Har du kollat inställningarna så att tv:n skickar ut ljud till hemma bio systemet? Beror ju som sagt på lite hur du kopplat och om du använder den inbyggda boxern.
Har du någon ljudkabel från tv:n till hembiopaketet?

Högtalar placering är väl lite hur man har det hemma. Men dom stora brukar man ha fram vad jag vet i allafall =)

Bifogad fil(er)


Redigerat av _FredriK_, 04 november 2009 - 10:53.


#25

Postad 04 november 2009 - 14:19

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Hej!

har köpt LG HB-954PB och Philips 47PFL8404H.

Får inte hemmabiosystemet att funka när jag kolla på vanlig tv som tex tv4, då sätts dom vanliga högtalarna på som är i tven.

Sen undra jag hur man ska ha högtalarna? när man läser instruktionerna så står det att man ska ha dom små fram och dom stora bak. men när jag läser olika forum trådar så säger alla att det är bättre att ha dom stora fram?

Sen får jag inte youtube fukntionen att fungera? kommer bara fram typ hittar inte sidan. på tv funka nettv utmärkt.


För att höra tv-ljudet behöver du en optisk kabel (medföljer ej) och ställa in hemmabion på optical, har strulat någon gång för mig men bara bläddrade förbi de andra valen en gång till optical och då fungerar det.
Vad har du för instruktioner(?), de stora fram är det i min instruktion.
Angående Youtubefunktionen så var det inga problem för mig, bara in med en nätverkskabel från routern sen fungerade det. Har för mig att man kan behöva göra inställningar om man har fast IP.

Någon mer som upplever ljudet från CD som lite knastrigt?

kan inte testa något än... måste komma på en lösning för dom små bakre högtalarna... någon form av hyllplan så att man kunde ändra botenplatan på dom små högtalarna och skruva upp dom på vägen men vet e fan om det blir så bra..


Hur går det Tammik?

#26

Postad 04 november 2009 - 16:21

Unregisteredbe0a2daf
  • Unregisteredbe0a2daf
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

För att höra tv-ljudet behöver du en optisk kabel (medföljer ej) och ställa in hemmabion på optical, har strulat någon gång för mig men bara bläddrade förbi de andra valen en gång till optical och då fungerar det.
Vad har du för instruktioner(?), de stora fram är det i min instruktion.
Angående Youtubefunktionen så var det inga problem för mig, bara in med en nätverkskabel från routern sen fungerade det. Har för mig att man kan behöva göra inställningar om man har fast IP.

Någon mer som upplever ljudet från CD som lite knastrigt?



Hur går det Tammik?


okej.. kan du kolla mitt album. tog några bilder på min koppling.

Hej
du måste nog stänga av ljudet på tvn eller sänka det till noll. Har du kollat inställningarna så att tv:n skickar ut ljud till hemma bio systemet? Beror ju som sagt på lite hur du kopplat och om du använder den inbyggda boxern.
Har du någon ljudkabel från tv:n till hembiopaketet?

Högtalar placering är väl lite hur man har det hemma. Men dom stora brukar man ha fram vad jag vet i allafall =)


tog några bilder på hur jag ha kopplat allt. kolla det är du snäll

alla som har eller vet hur LG HB954PB ska kopplas så allt funka. kolla mitt galleri.

alla som har eller vet hur LG HB954PB ska kopplas så allt funka. kolla mitt galleri. måste ha hjälp!

#27

Postad 04 november 2009 - 16:33

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Seriöst, hjälper gärna men att smyga din kabeldragning via internet för att du inte orkar öppna instruktionsboken.. Knappast. Det står tydligt hur man kopplar där, eller exakt vad är det som är oklart?

#28

Postad 04 november 2009 - 18:25

Unregisteredbe0a2daf
  • Unregisteredbe0a2daf
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
[quote name='Cullyn' date='Nov 4 2009, 16:33 ' post='2643535']
Seriöst, hjälper gärna men att smyga din kabeldragning via internet för att du inte orkar öppna instruktionsboken.. Knappast. Det står tydligt hur man kopplar där, eller exakt vad är det som är oklart?
[/quote

jag har läst instruktionsboken 100 gånger nu. har haft en vän som kan lite mer om sånt här än mig att kolla på det men få det ändå inte att funka

#29

Postad 04 november 2009 - 19:10

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

jag har läst instruktionsboken 100 gånger nu. har haft en vän som kan lite mer om sånt här än mig att kolla på det men få det ändå inte att funka


Då kan du i alla fall instruktionsboken nu :unsure:
Optical har du inte ansluten på dina foton. Där kör jag från tv till LG. Vad har du den gula Video Out till? Fått Något att fungera, Youtube?

#30

Postad 04 november 2009 - 19:19

Unregisteredbe0a2daf
  • Unregisteredbe0a2daf
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Då kan du i alla fall instruktionsboken nu :unsure:
Optical har du inte ansluten på dina foton. Där kör jag från tv till LG. Vad har du den gula Video Out till? Fått Något att fungera, Youtube?



Optical? är det något man måste köpa till? den gula Video Out saken kopplade ja inte för det stod i instruktionsboken:S? behöver man inte ha den? sen som du såg ha jag både HDMI kabel i och komponetvideokabel i behöver man ha båda i ????? kan det göra så det blir fel?

#31

Postad 04 november 2009 - 19:26

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Ja, jag skrev ju just det om optical i ett tidigare inlägg..
Men nu gör vi så här, stylta upp det så vi vet vad du har. Vad äger du som skall in i tv´n för att visa bild?

* Tex Xbox, videobandspelare osv..

Vad har du som du vill ha ljud ut ifrån?

* Tex MP3-spelare osv..

Lista allt i punktform, ta det lugnt och tänk logiskt så ska vi få ihop detta..

#32

Postad 04 november 2009 - 19:32

Unregisteredbe0a2daf
  • Unregisteredbe0a2daf
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0

Ja, jag skrev ju just det om optical i ett tidigare inlägg..
Men nu gör vi så här, stylta upp det så vi vet vad du har. Vad äger du som skall in i tv´n för att visa bild?

* Tex Xbox, videobandspelare osv..

Vad har du som du vill ha ljud ut ifrån?

* Tex MP3-spelare osv..

Lista allt i punktform, ta det lugnt och tänk logiskt så ska vi få ihop detta..


Så om jag fatta det rätt så måste jag gå och köpa mig en optical sladd?

* Det ända jag vill ska fungera är att när jag kolla tex på tv 4 så ska inte ljudet bara komma från tven utan även från LG HB954PB.

Ska detta lösas genom att jag köper en optical sladd?

Sen fatta jag inte varför dom små högtalarna ska vara där bak och dom stora framme vid tven?

#33

Postad 04 november 2009 - 20:43

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Vad är det för mening med att ställa frågot om man inte vill ha svar? Jag ger upp..

#34

Postad 05 november 2009 - 15:41

Unregistered8b2d821a
  • Unregistered8b2d821a
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Någon mer som upplever ljudet från CD som lite knastrigt?



Hur går det Tammik?



har inte testat vanliga cd skivor än... får ta och testa till helgen..

#35

Postad 08 november 2009 - 09:17

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Kört lite filmer via USB, bytte filmer på minnet idag men nu finner spelaren inte USB-minnet alls. Testa skiva med samma filmer och då fungerar det. Några förslag? FAT 32 som det skall vara.

En fråga till, någon som uppdaterat spelaren? Hittade några filer på LG´s hemsida men vilken av dem är korrekt, storleken skiljer lite men versionsnummer ser jag ej. LG verkar vara lite slappa ibland..

#36

Postad 09 november 2009 - 11:06

Hattricker
  • Hattricker
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur är det med SPDIF-ingång? Ser inte i specifikationerna att det ska finnas någon sådan? Jag har en media-pc med vga jag kopplar direkt till teven och ljudet går idag via spdif till två RCA i min förstärkare.
Klarar man sig med enbart detta paket eller behöver man köpa till en riktig förstärkare med fler ingångar? Jag skulle vilja se en bild på baksidan så man ser vad man har för val.

#37

Postad 09 november 2009 - 11:49

Cullyn
  • Cullyn
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Kört lite filmer via USB, bytte filmer på minnet idag men nu finner spelaren inte USB-minnet alls. Testa skiva med samma filmer och då fungerar det. Några förslag? FAT 32 som det skall vara.

En fråga till, någon som uppdaterat spelaren? Hittade några filer på LG´s hemsida men vilken av dem är korrekt, storleken skiljer lite men versionsnummer ser jag ej. LG verkar vara lite slappa ibland..


Om man har Mac och formaterar sina USB-minnen där så måste man gå in i skivverktyg, välja partitionen, alternativ och därefter MBR för att det skall fungera till hemmabion. Bra att veta.
Uppdaterade systemet nu, inte en aning om vad uppdateringen innebär. Lite förvånande att det inte sköter sig själv via nätverkskabeln..

Hur är det med SPDIF-ingång? Ser inte i specifikationerna att det ska finnas någon sådan? Jag har en media-pc med vga jag kopplar direkt till teven och ljudet går idag via spdif till två RCA i min förstärkare.
Klarar man sig med enbart detta paket eller behöver man köpa till en riktig förstärkare med fler ingångar? Jag skulle vilja se en bild på baksidan så man ser vad man har för val.


Manualen finns att ladda ner på hemsidan. Men optisk in och coaxial in finns, det står väl i tråden.

#38

Postad 17 november 2009 - 17:48

jalipur123
  • jalipur123
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Hur är det med de bakre högtalarna går de att hänga upp på väggen?

#39

Postad 28 november 2009 - 16:18

apophis84
  • apophis84
  • Wannabe

  • 45 inlägg
  • 0
Någon som vet hur långa högtalarkablarna är till dom bakre högtalarna?

Redigerat av apophis84, 28 november 2009 - 16:45.


#40

Postad 28 november 2009 - 18:15

jalipur123
  • jalipur123
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Har köpt detta system och när jag lägger i både cd musik och dark Knight på dvd så kommer det enbart ut ljud från de främre högtalarna ej från de bakre. Skall det vara såhär? Beror surround ljudet på vilket media man spelar upp?

#41

Postad 05 december 2009 - 18:17

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Någon som vet hur långa högtalarkablarna är till dom bakre högtalarna?


Hej, har inte mätt, men dom är riktigt långa. 10m kanske?

#42

Postad 05 december 2009 - 18:20

min_bio
  • min_bio
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att koppla Wii direkt till förstärkaren som sen skickar bilden till tv:n och ljudet till ljudsystemet? Wii har ju ingen hdmi utgång utan är 3 små kablar som jag får sätta i sidan av tv:n, tar upp plats, osmidigt och fult.

#43

Postad 06 december 2009 - 12:50

Lemmy85
  • Lemmy85
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0

Har köpt detta system och när jag lägger i både cd musik och dark Knight på dvd så kommer det enbart ut ljud från de främre högtalarna ej från de bakre. Skall det vara såhär? Beror surround ljudet på vilket media man spelar upp?


Cd'ns ljud får du ju bara ut ur dom främre eftersom du inte har mer än 2 kanaler på cd'n.
Däremot DVD'ns ljud ska du ju få ut på alla, förutsatt att du valt rätt ljudspår. Har själv kollat Dark knight på DVD på min och där får jag ut ljudet i alla kanalerna. Men du måste ju välja ett 5.1 ljudspår på dvd'n.

#44

Postad 09 december 2009 - 10:27

snatte
  • snatte
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har nyligen införskaffat mig ett HB954PA system från Netonnet. Tänkte bara informera för de som inte är så värst förtjusta i PB modellens utformning (champange glasen) Kan då istället ta en titt på PA modellen.
vilket har enligt mig en mer sober utformning.

Ringde först LG för att kolla om de var någon teknisk skillnad mellan dem.
Men han på supporten svarade med att PA modellen inte är tänkt att säljas utanför den nordamerikanska marknaden.
och att de var identiska hårdvarumässigt. De skiljer sig alltså endast gällande utformningen.

Är supernöjd med köpet! *two thumbs-up*
//snatte.

#45

Postad 12 december 2009 - 00:33

Robert P
  • Robert P
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Fick just hem mitt paket av denna produkt och när jag testkörde en första film (DVD-rulle, inte bluray) så blandade den av någon anledning fritt mellan kapitlen helt utan att det framgick.
Hade aldrig sett filmen jag såg tidigare, så jag visste inte om det skulle hoppa fram och tillbaka i handlingen eller inte (en del filmer gör ju så), men när först samma scen dök upp två gånger och därefter eftertexterna dök upp redan efter en timme så insåg jag ju att det var helt fucked up hela skiten.

Eftersom det inte finns någon form av "shuffle-knapp" att råka ställa in (vad jag kan hitta) så har jag inte en susning om vad felet kan vara.

Det blev samma sak när jag klickade in i själva kapitel-delen och skulle välja exempelvis nummer två. Då hamnade jag inte på nummer två, utan på det som "blev" nummer två om jag kollade från början.

Testade rullen på vanlig DVD-spelare i andra rummet nyss och där rullar den i korrekt ordning, så det är bevisligen inte filmen det är fel på.

Någon som upplevt det här problemet överhuvudtaget?

#46

Postad 14 december 2009 - 10:49

snatte
  • snatte
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Robert, Låter riktigt märkligt det där, Kanske är det något fel på läsaren i recivern?
Har själv suttit en hel del med mitt system, samt hjälpt en polare sätta upp ett likadant. Har aldrig upplevt något liknande så som du beskriver.

#47

Postad 01 januari 2010 - 18:57

Krigrik
  • Krigrik
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Tja! jag tänkte bara höra om nån vet vilket "soundmode" som är bäst att köra med när man kollar film?

#48

Postad 04 januari 2010 - 20:21

snatte
  • snatte
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Bypass är att föredra om du tittar på en blu-ray eller dvd med 5.1 kanals ljud, då spelas ljudet upp som det är tänkt.
Medans PL II (Film eller musik) kan vara användbart när du tittar på film med endast stereo ljud då simulerar spelaren ett surroudljud över alla högtalare.

#49

Postad 05 januari 2010 - 17:52

ahnelovs
  • ahnelovs
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej ! jag funderar på att köpa detta systemet men har en fråga ang. Ipod dockan..
när vi testade den i affären var systemet inte kopplat till någon tv och när vi satte in min iphone fungerade musiken som den skulle,
Men vi kunde inte se vilka låtar som spelades eller välja album typ... finns det ett menysystem som syns i tvn eller hur gör ni? mvh Tony

#50

Postad 06 januari 2010 - 14:33

snatte
  • snatte
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Det finns ett ipod osd, som alltså visas på skärmen.
där ska man kunna välja låter, album osv.
dessvärre har jag ingen ipod. Så jag kan inte säga hur smidigt det fungerar.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.