Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - TizzBird hybrid Smart TV Box S20T

896 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
TizzBird S20t 4GB (Mediaspelare) 1 5,31 (15) Inga priser

#1

Postad 20 augusti 2013 - 21:59

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
[2013-08-20]

Vi lanserar inom kort vår nya toppmodell av Smart TV box, TizzBird S20T. Här kommer lite förhandsinfo. Den har Dual Core processor från Telechips som ger fantastisk uppspelningskapacitet för tunga filer. Vi har provkört Jellyfish mkv bitrate testfiler (http://jell.yfish.us/ ) och samtliga, upp till 120Mbps, spelar upp utan hack från USB-sticka.


Spec.
Telechips TCC8935, Dual Core A9
Mali400MP2 Grafikprocessor
DMIPS 5000+ (ca 3x F13 prestanda)
Android 4.2.2 Jelly Bean
Dual Launcher (Android + Hybrid)
3D Bluray backup MVC + HDMI 1.4
Scraper poster / synopsis / album art
Brett stöd för Android Appar inkl 3D spel
100Mbps LAN
11n Wifi
Uppspelning av DVD/BD backup
Fläktlös, tyst
Automatisk sökning efter utdelade NFS/Samba mappar i nätverk
TizzNFS för delning av mappar i PC
Stöd för Bluetooth HID om man ansluter BT dongel
DTS, Dolby Digital Plus
Inbyggd DVB-T tuner med PVR, TimeShift, EPG, inspelning direkt till NTFS filsystem (USB-disk)
AirLink Upstream - skickar TV-program till mobiltelefonen
TizzRemote 2.0 och AirLink
Cinema 24 (23,976 & 24Hz)

Nytt elegant gränssnitt med "Live" videobakgrund, se demo här:

http://youtu.be/nQdSrqg-fu4

Vi har testat följande Appar [2013-08-20]
SVTPlay - Fungerar utmärkt med högsta bildkvalité
TV4Play - Fungerar utmärkt med högsta bildkvalité
TV3Play & TV6Play - Fungerar utmärkt, bra bildkvalitet
Netflix - fungerar utmärkt, appen laddar relativt snabbt och spelar med bra bildkvalitet utan hack
Viaplay - HD-filmer spelar utmärkt
Spotify - Fungerar utmärkt

#2

Postad 21 augusti 2013 - 15:33

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Postad bild

#3

Postad 21 augusti 2013 - 15:42

Fraggler
  • Fraggler
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Vad kommer priset ligga på?

#4

Postad 21 augusti 2013 - 21:26

ironsten
  • ironsten
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Undrar hur den står sig mot den här http://www.minix.se/minix-neo-x7-1?

#5

Postad 22 augusti 2013 - 09:27

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Hur den står sig är beroende på hur man betraktar de båda alternativen och vad det är för produkt man letar efter. Det finns många Android boxar baserade på billiga kretsar från Rockchip, Allwinner och Amlogic. Men vår uppfattning är att dessa inte är speciellt välutvecklade för att bygga mediacenter av. Vi har under sommaren testat några boxar med Quad Core processorer som presterar sämre än vår F13 modell med singel core processor. Givet förutsättningen att man vill använda produkten som ett mediacenter. De flesta Android-boxar saknar egenutvecklad systemprogramvara som förhöjer den upplevelse användaren får av produkten. Tyvärr ger det en uppfattning om att android baserad mediacenter inte är något att satsa på, men TizzBird är undantaget från regeln.

TizzBird har ambitionen att stå sig väl i både traditionella funktioner hos ett mediacenter samt i den nya ”on-demand” mediakonsumtionen. I den traditionella mediaspelaren behöver vi Dolby och DTS ljud, Cinema 24 stöd (23.976Hz & 24Hz), stöd för alla filformat, scraping-funktion, enkel att ansluta till nätverksenheter, etc. etc.

För den nya ”on-demand” trenden, att strömma media direkt från Internet (Netflix, Viaplay, SVTPlay, Spotify, etc.) skall TizzBird vara det bästa alternativet, tack vare de duktiga systemutvecklare vi har som jobbar för att lösa eventuella problem som uppstår och förbättra prestanda.

TizzBird är ett eget system, utvecklat av ledande Koreanska ingenjörer, som adderar och underhåller funktionalitet. Utan TizzBird så är det bara Android och hårdvara och då finns många tillverkare att välja mellan.

Med S20T lägger vi dessutom till det traditionella ”linjär TV” området med inbyggt tuner (DVB-T), TimeShift, EPG och inspelning av TV-program. Det är ingen ”killer app” i Norden, andra marknader har större efterfrågan på detta och produkten utvecklas för en internationell marknad.

Din produkten förtjänar en egen tråd här i forumet, men här ar vad TizzBird står för:
  • Stöd för alla populära filformat
  • Bra streaming-kapacitet i lokala nätverk med NFS, Samba och DLNA protokoll
  • Bra avkodningskapacitet (S20T spelar 120Mbps bitrate Jellyfish testfil utan hack)
  • Dolby & DTS ljud
  • Cinema 24 (23,976Hz & 24Hz)
  • Scraping med poster, synopsis och album art
  • TizzRemote 2.0
  • AirLink
  • mm

Återkommer efterhand med info om nya funktioner i Firmware 4.0 och S20T.

Demo TizzRemote 2.0 :
http://youtu.be/HJrw1wQyfiI

#6

Postad 23 augusti 2013 - 12:35

magnuse
  • magnuse
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Är det bara 5.1 varianterna av Dolby och DTS som stödjs eller stöds TrueHD och DTS HD också?
För att få max upplösning i Netflix så krävs Android 4.3, kan boxen uppgraderas till Android 4.3?

/Magnus

#7

Postad 23 augusti 2013 - 14:06

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Plus upp till 7.1, DTS Surround, DTS-HD Master Audio, Downmix och Pass-throu.
TrueHD licens är ej bekräftad (problemet är ekonomiska inte tekniska, licensavgifterna är höga)

Är det bara 5.1 varianterna av Dolby och DTS som stödjs eller stöds TrueHD och DTS HD också?
För att få max upplösning i Netflix så krävs Android 4.3, kan boxen uppgraderas till Android 4.3?

/Magnus


Vi har framfört önskemål om detta, men det är inte bekräftat om vi får 4.3.

#8

Postad 06 september 2013 - 15:03

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Fungerar inte HBO Nordic-appen? Om den fungerar, har den stöd för 5.1-ljud?

Synd att tunern inte stödjer DVB-C också, hade varit kul som bonus.

#9

Postad 07 september 2013 - 09:04

robin8
  • robin8
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Kommer XBMC funka på den?

#10

Postad 08 september 2013 - 17:40

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Dolby Digital 5.1, Dolby Digital Plus upp till 7.1, DTS Surround, DTS-HD Master Audio, Downmix och Pass-throu.
TrueHD licens är ej bekräftad (problemet är ekonomiska inte tekniska, licensavgifterna är höga)



Vi har framfört önskemål om detta, men det är inte bekräftat om vi får 4.3.

Har ni fått någon bekräftelse ännu?!? Denna gång hoppas jag att denna typ av information stämmer.

#11

Postad 11 september 2013 - 19:50

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
True HD licens är ej inkluderad i S20T.

#12

Postad 12 september 2013 - 22:17

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Tänkte snarare om senare Android-versioner kommer att förberedas för.

#13

Postad 12 september 2013 - 22:21

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Hur fungerar det där med dvb-t!? sätter man in boxer kort i tizzebirden? är väldigt dålig på det här med mediaspelare! Det värkar vara mycket strul med dom flesta av att döma vad man kan läsa på alla forum, men det är väl kanske för att dom utvecklas hela tiden antar jag

#14

Postad 13 september 2013 - 07:24

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Tänkte snarare om senare Android-versioner kommer att förberedas för.

S20T har Android 4.2.2

Hur fungerar det där med dvb-t!? sätter man in boxer kort i tizzebirden? är väldigt dålig på det här med mediaspelare! Det värkar vara mycket strul med dom flesta av att döma vad man kan läsa på alla forum, men det är väl kanske för att dom utvecklas hela tiden antar jag


DVB-T i Tizzbird är för fria marksända kanaler, de man ej behöver något Boxerkort för att ta emot. Du behöver bara ansluta till TV antenn och göra en sökning efter TV-kanaler.

#15

Postad 13 september 2013 - 12:13

vad ska man skriva 123
  • vad ska man skriva 123
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
Det vill säga 1 2 4 6 kunskaps kanalen !?

#16

Postad 13 september 2013 - 12:57

loffeciv
  • loffeciv
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

S20T har Android 4.2.2

Vi har framfört önskemål om detta, men det är inte bekräftat om vi får 4.3.


Ok jag provar igen. Kommer S20t att uppdateras från Android version 4.2.2 till kommande version eller stannar den på version 4.2.2? Anledningen till min fråga är i och med historian kring tidigare enheten där man utlovade en högre version men sedan blev det inte så.

Jag har inte för avsikt att köpa en enhet som leverantören, snart efter produktionssättning, slutar släppa uppdateringar på och som dessutom tappar kompatibilitet med "Appar" pga för gammal Android-version.

Redigerat av loffeciv, 13 september 2013 - 12:58.


#17

Postad 13 september 2013 - 13:45

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
såg inte något svar på XBMC-frågan?

För om man har en backend-PC med typ tvheadend eller liknande så borde man kunna kolla på tv också via XBMC?
Då skulle den kännas väldigt komplett enligt mig. :)

#18

Postad 13 september 2013 - 14:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Ok jag provar igen. Kommer S20t att uppdateras från Android version 4.2.2 till kommande version eller stannar den på version 4.2.2? Anledningen till min fråga är i och med historian kring tidigare enheten där man utlovade en högre version men sedan blev det inte så.

Jag har inte för avsikt att köpa en enhet som leverantören, snart efter produktionssättning, slutar släppa uppdateringar på och som dessutom tappar kompatibilitet med "Appar" pga för gammal Android-version.


Med anledning av att vi var felinformerade beträffande Android-uppgraderingar för F20/F11, så är vi extra försiktiga med vad vi lovar. Vi kommer inte att utlova uppgradering av Android innan vi själva har tillgång till den. Och vi har i dagsläget 4.2.2 på S20T.
TizzBirds egen programvara däremot kommer att uppgraderas fortlöpande som den har gjorts för tidigare modeller.

Jag har full förståelse för din poäng beträffande innehållsleverantörernas krav på nya versioner av Android och jag hoppas att vi får gehör för kraven på uppgradering hela vägen tillbaka till Telechips.

Men idag kan jag inget lova, knappast imorgon, men när jag vet så skall jag återkomma i detta ärende.

#19

Postad 15 september 2013 - 16:54

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Om jag förstått saken rätt så kan man inte ändra refresh rate i android? (Kanske missuppfattat?)
Så Cinema 24hz-läget är någon slags post-processing för att få filmer att flyta jämnt i 60hz?
Har jag uppfattat det korrekt?

#20

Postad 16 september 2013 - 08:51

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vet inte riktigt vad du funderar över, men 24Hz läget är för spelfilmer som producerats i 24Hz original och när man skall spela upp dem på TV. Inget behov av detta om man spelar upp dem i en Android mobiltelefon eller surfplatta.

Denna funktion finns inbyggt i TizzBirds systemprogramvara/mediaspelar-app och gör att filmer med 24Hz inte behöver konverteras till 50/60Hz när de visas på TV och därmed flyter de jämnt och fint i uppspelningen. Funktionen måste programmeras för den unika hårdvaran och den ingår därför inte i andra mediaspelar appar som man kan installera och köra (ex.vis MX Player, Dice Player, etc.)

#21

Postad 16 september 2013 - 09:20

keffosteffo
  • keffosteffo
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0

Vet inte riktigt vad du funderar över, men 24Hz läget är för spelfilmer som producerats i 24Hz original och när man skall spela upp dem på TV. Inget behov av detta om man spelar upp dem i en Android mobiltelefon eller surfplatta.

Denna funktion finns inbyggt i TizzBirds systemprogramvara/mediaspelar-app och gör att filmer med 24Hz inte behöver konverteras till 50/60Hz när de visas på TV och därmed flyter de jämnt och fint i uppspelningen. Funktionen måste programmeras för den unika hårdvaran och den ingår därför inte i andra mediaspelar appar som man kan installera och köra (ex.vis MX Player, Dice Player, etc.)

Okej, så skulle man få för sig att installera XBMC så får man leva med 50/60hz, fast i er egna spelare så kan man få 24hz om jag förstått det rätt?

#22

Postad 16 september 2013 - 13:16

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
TizzBird har en XBMC-plug in som styr upppelningen till TizzBirds mediaspelare även när man kör XBMC. Det krävs hårdvaru-avkodning för att klara uppspelning av HD-filmer och man får dessutom med stöd för 24Hz tack vare detta.

#23

Postad 16 september 2013 - 15:41

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Undrar hur den står sig mot den här http://www.minix.se/minix-neo-x7-1?


Efter att ha tagit del av deras forumtråd vill jag påstå att Minix är något helt annat än TizzBird. Deras koncept bygger på mer "hemmafixande". Användare måste (och skall nog även vara intresserad av) att testa olika rom för att få så bra funktion som möjligt etc. Och deras produkter klarar inte Dolby, DTS och Cinema24Hz om jag förstått det hela rätt.

Här är deras forumtråd: http://www.minixforu...september.2263/

#24

Postad 19 september 2013 - 15:30

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Kommer den att ha, som Boxee, en funktion som hämtar undertexter?

#25

Postad 21 september 2013 - 17:40

Unregistered08b60b48
  • Unregistered08b60b48
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

-----


Redigerat av Unregistered08b60b48, 02 juli 2018 - 15:53.


#26

Postad 22 september 2013 - 14:19

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Rek.butikspris 1595:-

#27

Postad 22 september 2013 - 18:10

Unregistered08b60b48
  • Unregistered08b60b48
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0

-----


Redigerat av Unregistered08b60b48, 02 juli 2018 - 15:53.


#28

Postad 22 september 2013 - 20:01

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0
Skiter i denna då och köper en boxee istället då jag inte får något svar på min fråga!

#29

Postad 22 september 2013 - 20:27

Trhuster
  • Trhuster
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0

Skiter i denna då och köper en boxee istället då jag inte får något svar på min fråga!


Du fick svar på swedroid, jag tar mig friheten och klistrar in svaret här.

"Ber om ursäkt att jag inte är uppdaterad på hur det fungerar i Boxee.
TizzBird har ingen uppkoppling mot tex opensubtitle för att söka undertexter. Jag har även en hel del brister i mina kunskaper om XBMC, men Boxee bygger ju på XBMC, så funktionen kanske finns i XBMC för Android. Om XBMX-appen skulle vara en lösning på ditt önskemål(?) att hämta undertexter, kan jag inte heller bekräfta. TizzBird gör en anpassning av S20T till att köra TizzbirdXBMC plugin för att dels få hårdvaru-avkodning och dels få stöd för 24/23.976 HZ även när man kör XBMC i TizzBird. Man uppnår det genom att spela upp video med TizzBirds egen mediaspelare, kanske innebär det att man går miste om "sökning av undertexter" om det ingår i XBMCs egen mediaspelardel."

#30

Postad 23 september 2013 - 07:18

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0

Skiter i denna då och köper en boxee istället då jag inte får något svar på min fråga!


Beklagar att vi inte kan ge alla svar snabbt nog, produkten är fortfarande under utveckling och våra testex befinner sig i alpha-version. Det kommer uppdateringar efterhand och det blir enklare och enklare att svara på vad som fungerar och vad som inte fungerar ju närmare leveransstart vi kommer. Vi har tyvärr ingen information om exakt vilka planer utvecklarna har för systemet och dessutom kommer det till och faller bort saker under utvecklingen. Därför måste vi ibland invänta besked eller verifiera själva.

#31

Postad 23 september 2013 - 13:03

XorXaX
  • XorXaX
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
En fråga som inte tagits upp här och som jag inte lyckas inte info om på annat håll heller är; går det att surfa på Internet på den? Kan man koppla in ett tangentbord till den och styra Tizzbord via det?

Tack på förhand!

#32

Postad 23 september 2013 - 13:57

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Det går alldeles utmärkt att ansluta tangentbord och mus och surfa på Internet. Det finns dessutom ett antal webbläsare att välja mellan i Google Play-butiken om man vill ha något annat än den standard-browser som ingår.
Android-enheter har dock inte samma möjligheter att installera specialdrivrutiner för tangentbord som en PC har, och man får hålla sig till standard USB-tangentbord, eller detta: http://www.tizzbird....rd-minibird.htm

#33

Postad 23 september 2013 - 15:18

JohnnyMann
  • JohnnyMann
  • Forumräv

  • 802 inlägg
  • 0

Du fick svar på swedroid, jag tar mig friheten och klistrar in svaret här.

"Ber om ursäkt att jag inte är uppdaterad på hur det fungerar i Boxee.
TizzBird har ingen uppkoppling mot tex opensubtitle för att söka undertexter. Jag har även en hel del brister i mina kunskaper om XBMC, men Boxee bygger ju på XBMC, så funktionen kanske finns i XBMC för Android. Om XBMX-appen skulle vara en lösning på ditt önskemål(?) att hämta undertexter, kan jag inte heller bekräfta. TizzBird gör en anpassning av S20T till att köra TizzbirdXBMC plugin för att dels få hårdvaru-avkodning och dels få stöd för 24/23.976 HZ även när man kör XBMC i TizzBird. Man uppnår det genom att spela upp video med TizzBirds egen mediaspelare, kanske innebär det att man går miste om "sökning av undertexter" om det ingår i XBMCs egen mediaspelardel."

Såg det nu och ber om ursäkt! Tack för svaret.

#34

Postad 27 september 2013 - 17:06

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

  • 1 276 inlägg
  • 0
Klarar denna att spela upp 50p? .... (det tog ju ett par uppdateringar för f11:an att göra det).
Hur många olika utdelningar kan man ha i denna? 4 är ju max på de tidigare modellerna.

#35

Postad 28 september 2013 - 07:02

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Ja, man kan välja 50 eller 60Hz och den klarar även 23.976/24Hz.
Det kommer att bli upp till 24 utdelade nätverksmappar i denna

#36

Postad 29 september 2013 - 17:01

Bonzichrille
  • Bonzichrille
  • Forumräv

  • 825 inlägg
  • 0
Kan ni inte fixa så att den kan spela upp direkt från nerpackade rar-arkiv? boxee box kan ju det, typ enda behållningen med den boxen.

Ytterligare tips:

- Det blir alltid så luddigt vad dessa boxar klarar av. Alla undrar huruvida en ny mediaspelare klarar DTS-HD master audio bitstreamat via HDMI och/eller trueHD. I just detta fallet har vi fattat att den inte klarar trueHD men snälla var tydlig med DTS HD MA.

#37

Postad 30 september 2013 - 10:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Den klarar DTS-HD MA och det vi kan säga om TrueHD är att den inte har licens för det.
Beklagar att detta blir så luddigt.

#38

Postad 30 september 2013 - 12:39

sgtspiff
  • sgtspiff
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Tycker denna ser spännande ut.
Två frågor:

1. Utgår ifrån att den går att styra med min Logitech Harmony Touch?
2. Hur ser strömkabel+adapeter ut?

#39

Postad 30 september 2013 - 16:39

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
1. Kan tyvärr inte verifiera detta
2. Bild bifogad

Postad bild

#40

Postad 30 september 2013 - 17:02

sgtspiff
  • sgtspiff
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Aja inte orolig för den biten. Går alltid fixa multifjärrar.
Trevligt med en så pass liten laddare. Hjälper inte med liten pryl om den medföljs av en gigantisk strömanordning.
Misstänker att webbhallen kommer köpa en dena av er likt tidigare spelare?

#41

Postad 06 oktober 2013 - 09:45

Unregisteredfb7a875b
  • Unregisteredfb7a875b
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Hur ser det ut med leverans ? Kunde inte motstå att förhandsboka en :)

#42

Postad 07 oktober 2013 - 11:05

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
De har haft stängt i fabriken några dagar för någon helg, men vi väntar uppdatering av status de närmaste dagarna. Återkommer!

#43

Postad 09 oktober 2013 - 10:12

sgtspiff
  • sgtspiff
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
Hembiobutiken har 2013-10-17 som leveransdatum. Stämmer det?

#44

Postad 11 oktober 2013 - 08:26

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Min Tizzbird F13 har jag kastat efter extremt mycket strul. Den fungerade inte tillfredsställande en enda gång och det var konstanta buggar som aldrig åtgärdades.

Uppspelningsproblemen var följande:

3D uppspelning laggade. Några få 3D filmer fungerade och dom var väldigt små.
3D uppspelning kunde inte startas via appen Tizzbird Remote för då fick man ingen bild.
Osynk på ljud vid flera tillfällen under en film, även vanliga HD filmer.
3D texter spelades upp i 2d. (testade dom flesta formaten)

Andra problem.

Appar kraschade hela tiden. (Viaplay, Airpin, spotify osv osv..)
Tizzremoteappen kraschade flera gånger under användande.
Mediaspelaren hängde sig vid upprepade tillfällen.
Scraping funktionen kunde bara scrapa ett visst antal titlar åt gången.
Mediaspelaren tappade ibland kontakten med NFS servern och enda sättet att få kontakt igen var att starta om spelaren.

Jag hade daglig kontakt med Tizzbird som lovade att flera problem skulle fixas men det hände aldrig.

Min fråga är vad Tizzbird gjort för att denna maskin inte skall vara lika genomusel som den tidigare?

Redigerat av COTN88, 11 oktober 2013 - 08:27.


#45

Postad 11 oktober 2013 - 12:48

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Vi har inte haft daglig kontakt med någon missnöjd kund, varken för F13 eller någon annan modell. Dessutom jobbar vi inte på det sätt du antyder, lovar att fixa utan att göra det. Ditt inlägg känns verkligen inte rättvisande.

Fel som rapporteras försöker vi i dialog med kunderna analysera vad de beror på och därefter fixa. Angående 3D filmer så var det en bugg i början som fixades efter ungefär 1-2 veckor. En del enheter har haft problem med Spotify appen och vi har tagit in dem för ominstallation av systemet. TizzBird kör Android som är öppet för att installera diverse appar på, alla kanske inte fungerar så bra och vissa kan ställa till problem som hängningar etc. I övrigt skall F13 fungera stabilt. Scraping funktionen kräver att spelaren har skrivrättigheter i mappen som innehåller filmen, detta orsakar ibland problem.

Du är välkommen att kontakta [email protected] för att gå igenom de problem du har med din F13.

Generellt sett så blir produkterna bättre och bättre för varje generation. Det som utvecklas starkast är OTT-delen, dvs möjligheten att installera appar för diverse olika tjänster som Netflix, SVTPlay, Spotify, mm. De här funktionerna blir bättre tack vare att prestanda i spelarna blir bättre och att Android får bättre stöd för strömmad video, etc.
Även mediaspelar-delen i TizzBird utvecklas kontinuerlig och synpunkter och önskemål från kunder rapporteras in i det system vi har som alla distributörer i världen är anslutna till. Alla önskemål och synpunkter kan inte tillgodoses, men mycket läggs till enligt prioriteringsordning.

#46

Postad 12 oktober 2013 - 12:09

stickan08
  • stickan08
  • Användare

  • 186 inlägg
  • 0
Nu har jag beställt denna maskin med stora förhoppningar. Jag hade en F20 men den var jag inte nöjd med . Det som störde mig mest var att man inte kunde ändra Aspect Ratio på ISO filer som jag har mycket musikvideor på. Men det man inte kan klaga på är supporten. Användningen av detta forum är perfekt med snabba och bra svar på frågor om Tizzbirds produkter.

#47

Postad 12 oktober 2013 - 14:22

rikardsalen
  • rikardsalen
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Min Tizzbird F13 har jag kastat efter extremt mycket strul. Den fungerade inte tillfredsställande en enda gång och det var konstanta buggar som aldrig åtgärdades.

Uppspelningsproblemen var följande:

3D uppspelning laggade. Några få 3D filmer fungerade och dom var väldigt små.
3D uppspelning kunde inte startas via appen Tizzbird Remote för då fick man ingen bild.
Osynk på ljud vid flera tillfällen under en film, även vanliga HD filmer.
3D texter spelades upp i 2d. (testade dom flesta formaten)

Andra problem.

Appar kraschade hela tiden. (Viaplay, Airpin, spotify osv osv..)
Tizzremoteappen kraschade flera gånger under användande.
Mediaspelaren hängde sig vid upprepade tillfällen.
Scraping funktionen kunde bara scrapa ett visst antal titlar åt gången.
Mediaspelaren tappade ibland kontakten med NFS servern och enda sättet att få kontakt igen var att starta om spelaren.

Jag hade daglig kontakt med Tizzbird som lovade att flera problem skulle fixas men det hände aldrig.

Min fråga är vad Tizzbird gjort för att denna maskin inte skall vara lika genomusel som den tidigare?

Hej Är priset ok så köper jag den gärna, flera utav mina kompisar söker just F13! Det var några buggar första veckorna sedan dess har min fungerat med alla format utan img som jag har döpt om till iso!
Skicka gärna pm om du vill bli av med den..
MVH/Rikard

#48

Postad 13 oktober 2013 - 18:41

Unregistered9993d3ad
  • Unregistered9993d3ad
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej.

Ni skriver att den klarar 3D Bluray backup MVC + HDMI 1.4
Är det samma som 3D iso filer?

Jag har ca 20st filmer i 3D iso format som ligger på ca 25-60gig st.
Spelar idag upp dom med min Xtreamer sidwinder 3. Kommer dom funka bra på s20t också? Ni skriver att xbmc använder "eran spelare" innebär det att man kan spela upp 3D iso i xbmc?

#49

Postad 14 oktober 2013 - 09:53

COTN88
  • COTN88
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Vi har inte haft daglig kontakt med någon missnöjd kund, varken för F13 eller någon annan modell. Dessutom jobbar vi inte på det sätt du antyder, lovar att fixa utan att göra det. Ditt inlägg känns verkligen inte rättvisande.

Fel som rapporteras försöker vi i dialog med kunderna analysera vad de beror på och därefter fixa. Angående 3D filmer så var det en bugg i början som fixades efter ungefär 1-2 veckor. En del enheter har haft problem med Spotify appen och vi har tagit in dem för ominstallation av systemet. TizzBird kör Android som är öppet för att installera diverse appar på, alla kanske inte fungerar så bra och vissa kan ställa till problem som hängningar etc. I övrigt skall F13 fungera stabilt. Scraping funktionen kräver att spelaren har skrivrättigheter i mappen som innehåller filmen, detta orsakar ibland problem.

Du är välkommen att kontakta [email protected] för att gå igenom de problem du har med din F13.

Generellt sett så blir produkterna bättre och bättre för varje generation. Det som utvecklas starkast är OTT-delen, dvs möjligheten att installera appar för diverse olika tjänster som Netflix, SVTPlay, Spotify, mm. De här funktionerna blir bättre tack vare att prestanda i spelarna blir bättre och att Android får bättre stöd för strömmad video, etc.
Även mediaspelar-delen i TizzBird utvecklas kontinuerlig och synpunkter och önskemål från kunder rapporteras in i det system vi har som alla distributörer i världen är anslutna till. Alla önskemål och synpunkter kan inte tillgodoses, men mycket läggs till enligt prioriteringsordning.


Jag dissekerar ditt inlägg här och svarar.

Vi har såklart ingen daglig kontakt idag då jag inte ens använder min F13. Men innan jag ledsnade på spelaren så hade vi daglig kontakt och jag skickade även flera bilder och filmsnuttar med problem.

3D buggen som jag tror du reflekterar vid var vid öppnande från Tizzremote. Detta fick ni att fungera IBLAND. Vid ca var 5e start så var det samma problem igen. Ljud men ingen bild. Du nämner inte att F13 inte orkar dra vanliga 3D TNB eller SBS filmer på en önskvärt sätt. Både ljudsynk och rena hängningar uppstår ofta. Även med uppspelning direkt från USB minne.

men om ni säger att den skall fungera stabilt så är det säkert så att jag gör något fel....

#50

Postad 14 oktober 2013 - 11:47

TizzBird Sverige
  • TizzBird Sverige
  • Forumräv

  • 878 inlägg
  • 0
Jag vill absolut inte påstå att du gör något fel, jag reagerade bar på din totalsågning av produkten. F13 har en egen tråd här och diskussionen om den bör vi göra där. Vår supportfunktion reagerar på aktuella ärenden och rent krasst så är det så att principen "no news, is good news". Användare hör oftast av sig när det är problem och som jag sa innan försöker vi hitta lösningar. Vissa saker får vi inte att fungera till 100%, tyvärr. Men där är vi absolut inte unika, inte ens ett stängt system som Apples fungerar till 100%, trots att de stryper sina produkter för ett antal funktioner och format.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.