Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony Xperia S LT26i *

578 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#251

Postad 20 mars 2012 - 00:02

roberto99
  • roberto99
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Hur kan Sony leverara en sådan bra telefon utan video bildstabilisering. Jag blir tokig av dessa småskakningar som gör att jag lätt hoppar över denna telefon. Nu vill jag inte skapa osämja på detta underbara forum men det är märkbar skillnad när man ser HD videos från en iPhone 4s som i mina ögon har sämre kamera. Vet någon om det finns mjukvara som stabiliserar upp video bilden på Xperia S?

#252

Postad 20 mars 2012 - 02:54

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Hur kan Sony leverara en sådan bra telefon utan video bildstabilisering. Jag blir tokig av dessa småskakningar som gör att jag lätt hoppar över denna telefon. Nu vill jag inte skapa osämja på detta underbara forum men det är märkbar skillnad när man ser HD videos från en iPhone 4s som i mina ögon har sämre kamera. Vet någon om det finns mjukvara som stabiliserar upp video bilden på Xperia S?


Nu har jag förvisso inte lekt något med kameran ännu så jag kan inte jämföra resultatet med/utan men nog fan finns det bildstabilisering i videoläget. I.a.f. i min telefon. Just press inställningsknappen nere till höger once in videoläge och you are set. Inte för svårt ens för en iFan ;)

Nu skulle jag kunna utbrista i gör om, gör rätt eller rtfm. Kanske t.o.m. skit bakom spakarna :rolleyes:. Men eftersom jag är på mitt allra snällaste humör så väljer jag att låta dig sköta det själv medelst dumstrut och lämplig hörna. Tvärtom ska jag istället be att få invitera lieber Herr Roberto till en kärleksfull avprogramerings-tête-à-tête där det förutom gos och pillandes på varandras apparater, jag på din iApparat och du på min Androinativapparat kommer gå upp för herrn att undertecknad inte bara drygar sig online utan ibland även går på gatorna som en synnerligen sympatisk homme ordinaire.

/#LOUDmouth# (med alldeles för lite att göra, alldeles för mycket insomnia och alldeles för stor pinne i röven)

#253

Postad 20 mars 2012 - 10:03

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Tjo! Har nu haft S några dagar och är VÄLDIGT nöjd, skärmen, speeden, ljudet Allt är väldigt bra.
Enda smolket i bägaren ÄR batteritiden, ohyggligt mycket sämre än tex. ARC.

#254

Postad 20 mars 2012 - 10:06

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag har upptäckt ett problem med luren. Den tar bilder av min ficka :angry: Dvs kameran hoppar igång och tar bilder utan att jag har tryckt på kameraknappen. Knappen och funktionen verka vara så känslig att den går igång alldeles för lätt.

Att det blir någon bild ibland kan jag leva med men värre är att när kameran går ingång så drar den ur batterierna direkt. Igår räckte batteriet fram till lunch och då hade jag inte ringt något alls... Idag upptäckte jag att kameran var igång i fickan igen. Inte bra.

Någon som har råkat ut för något liknande?

#255

Postad 20 mars 2012 - 13:08

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hej på er!

Vet ni om man kan använda GPS-funktionen och kartor i OFFLINE-läge? Eller är det enbart Nokia som tillhandahåller detta?

#256

Postad 20 mars 2012 - 13:47

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0
Beror på vilket kartprogram du använder (det förinstallerade google maps har begränsade möjligheter).

Redigerat av twintin, 20 mars 2012 - 13:47.


#257

Postad 20 mars 2012 - 13:53

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Hur kan Sony leverara en sådan bra telefon utan video bildstabilisering. Jag blir tokig av dessa småskakningar som gör att jag lätt hoppar över denna telefon.


Det finns visst video bildstabilisator (se manualen nedan sid 107, Inställningar för videokamera - översikt). Möjligt dock att den är avstängd by default, så du måste slå på den själv.

http://www-support-d...1261-9457.1.pdf

Redigerat av twintin, 20 mars 2012 - 13:55.


#258

Postad 20 mars 2012 - 13:56

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Ok, vilket kartprogram kan man använda för online-bruk?
Och vad kostar det?

#259

Postad 20 mars 2012 - 14:51

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Google Navigatior fungerar helt ok och är gratis;-)

#260

Postad 20 mars 2012 - 15:07

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Google Navigatior fungerar helt ok och är gratis;-)


Okej, så det är ett fullgott navigeringsprogram?
Vad kostar det o var köper man det i så fall?

#261

Postad 20 mars 2012 - 15:11

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Kostar inget och följer med.

#262

Postad 20 mars 2012 - 15:16

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Kostar inget och följer med.


Okej, det låter ju bra.
Men vilka kartor är förinstallerade i telefonen?

#263

Postad 20 mars 2012 - 15:19

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Okej, det låter ju bra.
Men vilka kartor är förinstallerade i telefonen?

Inga. Men hela världen laddas ner vid behov. Så se till att ha ett bra data-abonnemang.
Du kan även för-cacha valda delar om du ska åka utomlands - dock fungerar inte själva navigeringen då, men det är bra att ha kartor.

#264

Postad 20 mars 2012 - 15:29

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Inga. Men hela världen laddas ner vid behov. Så se till att ha ett bra data-abonnemang.
Du kan även för-cacha valda delar om du ska åka utomlands - dock fungerar inte själva navigeringen då, men det är bra att ha kartor.


Kan man på något sätt koppla in telefonen via datorn, så att man kan utnyttja det vanliga "mobila bredbandet", för kartnedladdningar?

Fungerar dessa kartor som en komplett navigator, typ Nokia?

#265

Postad 20 mars 2012 - 15:47

Unregistered55d24742
  • Unregistered55d24742
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Är det fler som har upplevt problemet med att kameran på Xperia S, tar "egna" foton, när den ligger i byxfickan?
Läste om det, och det verkar inte så kul...

#266

Postad 20 mars 2012 - 16:10

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0
Appropå bildstabilisator :-) http://www.youtube.c...=1&feature=plcp


tog denna i förmiddags , Blev sådäär! haha

#267

Postad 20 mars 2012 - 16:27

mr.keyser
  • mr.keyser
  • Beroende

  • 1 249 inlägg
  • 0

Är det fler som har upplevt problemet med att kameran på Xperia S, tar "egna" foton, när den ligger i byxfickan?
Läste om det, och det verkar inte så kul...

Om man håller in kameraknappen ett tag så startar telefonen upp och tar ett foto så snabbt den kan.
Förmodligen det som folk råkat ut för.

#268

Postad 20 mars 2012 - 16:33

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
ni som lyckas att ta kort i fickan kan stänga av snabbstart helt och hållet som ett alternativ

#269

Postad 20 mars 2012 - 17:05

nextuz
  • nextuz
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Min har precis åkt ut på försäljning...
Köpt hos tele2 men är Olåst...
Trivdes inte med Android tyvärr... men grym skärm.. :)

#270

Postad 20 mars 2012 - 19:48

Wedgr
  • Wedgr
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Har hört att innehållet i lådorna diffar lite mellan olika butiker :wacko: . Någon som skulle kunna tala om vad ni fått med i lådan och vart ni köpt? Typ smarttags, HDMI-kabel osv. Funderar mest på tre och tele2 så erfarenheter från dessa två vore guld värda ^_^ .

#271

Postad 20 mars 2012 - 19:55

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
Jag köpte en svart (om det nu har någon betydelse) i The Phonehouse butik i Solna.

Fick med:
lurar
laddare + kabel
hdmi-kabel
smarttags.

Tog ett Tele2 Maxi Unlimited abonnemang.

Telefonen är olåst vilket är viktigt för mig eftersom jag reser utomlands ofta och passar då ofta på att skaffa lokala nummer (kontantkort). Superbra tycker jag :P

#272

Postad 20 mars 2012 - 20:40

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Har hört att innehållet i lådorna diffar lite mellan olika butiker :wacko: . Någon som skulle kunna tala om vad ni fått med i lådan och vart ni köpt? Typ smarttags, HDMI-kabel osv. Funderar mest på tre och tele2 så erfarenheter från dessa två vore guld värda ^_^ .

Vad har du hört diffar och mellan vilka butiker?

Fick samma whome ovan - köpt på Expert med Tele2 Maxi.
+ displayskydd

#273

Postad 20 mars 2012 - 20:48

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Vad har du hört diffar och mellan vilka butiker?

Fick samma whome ovan - köpt på Expert med Tele2 Maxi.
+ displayskydd

Sant, det fick jag också.

#274

Postad 20 mars 2012 - 21:05

eztoril
  • eztoril
  • Lärjunge

  • 354 inlägg
  • 0
Hej,

Min Xperia S e på väg nu. Ska bli kul! :mellow: Ni som redan fått eran, har ni satt på skärmskyddet?

Jag är delad. Antingen kör man med skyddet, för undvika repor. Alternativt kör man utan och ger mobilen en snyggare look, och hoppas på att skärmglaset fixar stötar.

Hur har ni gjort/tänkt?

/M

#275

Postad 20 mars 2012 - 21:05

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Jag har upptäckt ett problem med luren. Den tar bilder av min ficka :angry: Dvs kameran hoppar igång och tar bilder utan att jag har tryckt på kameraknappen. Knappen och funktionen verka vara så känslig att den går igång alldeles för lätt.

Att det blir någon bild ibland kan jag leva med men värre är att när kameran går ingång så drar den ur batterierna direkt. Igår räckte batteriet fram till lunch och då hade jag inte ringt något alls... Idag upptäckte jag att kameran var igång i fickan igen. Inte bra.

Någon som har råkat ut för något liknande?


Det där låter oerhört störande måste jag säga :Y
En av fördelarna med denna mobil är just den snabba tagningen av bilder. "I alla fall som är lockande för mig"
Om man sedan måste stänga av denna knapp för att den är så extremt känslig låter inte bra.
Det låter som en design miss och får mig att bli nervös över ett köp.

#276

Postad 20 mars 2012 - 21:17

Wedgr
  • Wedgr
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Vad har du hört diffar och mellan vilka butiker?

Fick samma whome ovan - köpt på Expert med Tele2 Maxi.
+ displayskydd


Haha bara kollat på lite unboxingvideos på youtube där dom varnar för att innehållet kan variera. Ville mest vara på den säkra sidan och inte missa smarttagsen eller HDMI-kabeln :P

Tack för svaren :)

#277

Postad 20 mars 2012 - 21:41

#LOUDmouth#
  • #LOUDmouth#
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0

Jag köpte en svart (om det nu har någon betydelse) i The Phonehouse butik i Solna.

Fick med:
lurar
laddare + kabel
hdmi-kabel
smarttags.

Tog ett Tele2 Maxi Unlimited abonnemang.

Telefonen är olåst vilket är viktigt för mig eftersom jag reser utomlands ofta och passar då ofta på att skaffa lokala nummer (kontantkort). Superbra tycker jag :P

Vad har du hört diffar och mellan vilka butiker?

Fick samma whome ovan - köpt på Expert med Tele2 Maxi.
+ displayskydd


Jag fick exakt samma i min förpackning från Tre!

/#LOUDmouth#

#278

Postad 20 mars 2012 - 22:26

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

  • 358 inlägg
  • 0

Det där låter oerhört störande måste jag säga :Y
En av fördelarna med denna mobil är just den snabba tagningen av bilder. "I alla fall som är lockande för mig"
Om man sedan måste stänga av denna knapp för att den är så extremt känslig låter inte bra.
Det låter som en design miss och får mig att bli nervös över ett köp.


Kännslig och kännslig. Knappen skall väl vara intryckt kontinuerligt i säg 1-2 sekunder innan kameran kommer igång och i en byxficka är det nog inte helt omöjligt att det blir så. Vore funktionen trögare än så, så blir ju hela funktionen ointressant eftersom det då tar för lång tid istället.

Redigerat av twintin, 20 mars 2012 - 22:27.


#279

Postad 21 mars 2012 - 02:18

roberto99
  • roberto99
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
#LOUDmouth# Tack för infot ang bildstabilisatorn även om du nu halv-trolla lite :D . I hear Ya brother, har själv också Insomnia :blink: Yaaaaaawnnnn

Gundeho Sjyst Video även om jag nu blev lite åksjuk. Gissar att din BMW har hårda dämpare kanske (M serie?)

#280

Postad 21 mars 2012 - 08:26

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Om man håller in kameraknappen ett tag så startar telefonen upp och tar ett foto så snabbt den kan.
Förmodligen det som folk råkat ut för.


Du har nog helt rätt. Problemet är att Sony har velat göra en funktion som så snabbt som möjligt tar en bild. Rätt i och för sig. Men problemet blir att kameran går igång bara vid ett relativt kort tryck.


Om de i stället hade valt att köra med två knappar (t.ex. lås och kameraknappen) så hade risken varit betydligt mindre för fickbilder. Visst hade det blivit lite svårare att ta bilder men det är alltid en avvägning. Fickbilder vs snabb och enkel fotografering.

Jag gissar att de har testat det här och att inte så många hade mitt problem, eller? Om många klagar så kan de ju alltid ändra mjukvaran vid en uppgradering. Jag stänger nog av snabbstart. Men jag hittar inte inställningen. Någon?

#281

Postad 21 mars 2012 - 08:46

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Starta kameran, tryck på den högra touchknappenmför inställningar.
Så får du tillgång till massa lull lull ,bl.a. Så kan du AKTIVERA bildstabilasatorn

#282

Postad 21 mars 2012 - 09:02

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0
DN skrev om att telefonen startar med ett alternativt user inteface när man kopplar in hdmi-kabel. Ska då kunna användas som en "bärbar mediacentral". Någon som har testat?

http://www.dn.se/eko...-gamla-tekniken

#283

Postad 21 mars 2012 - 09:16

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

DN skrev om att telefonen startar med ett alternativt user inteface när man kopplar in hdmi-kabel. Ska då kunna användas som en "bärbar mediacentral". Någon som har testat?

http://www.dn.se/eko...-gamla-tekniken


ja, flera gånger. Har du aldrig sett det på youtube?

#284

Postad 21 mars 2012 - 09:33

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

ja, flera gånger. Har du aldrig sett det på youtube?


Nope, har inte sett.
Är det den här? Eller är det någon annan du tänker på.
http://www.youtube.c...Xqd6V30&t=7m56s

#285

Postad 21 mars 2012 - 09:35

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0
från 8 minuter och framåt ja

#286

Postad 21 mars 2012 - 10:54

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Jag brukar generellt vara sån att jag försöker försvara mina egna inköp genom att bagatellisera problem och fel jag upptäckt, men i fallet med Xperian så är jag allt annat än nöjd.
Bytte från en HTC Desire (första modellen) förra veckan, primärt för att kameran var dålig och appminnet rent löjeväckande litet. Har kört Miui på Desiren till stor belåtenhet.

Det jag primärt anser som stora fördelar för Xperian är dess kamera, appminnet, CPUn och skärmen.

Däremot är jag djupt besviken över hur seg och oresponsiv Xperian är jämfört med min gamla Desire. Xperian har ju dubbla kärnor och dessutom 0,5 GHz högre hastighet per kärna än min gamla tele, men ändå går det mångdubbelt segar e i många fall.
T ex när man drar ut laddaren så kan det ta 10-20 sekunder innan skärmen börjar reagera på kommando. Eller när man ska dra igång webbläsaren tar det ofta 5 sekunder innan man får startskärm på läsaren så man kan börja mata in en adress.
Utöver det så är utan tvekan hem/bak och option-knapparna det största failet av alla. Det är ju nästan omöjligt att få dom att reagera på tryckning. Fattar inte hur man kan ha en så dålig lösning. Desirens fysiska knappar reagerar omgående och varje gång. Det är klart en kostnadssak att gå ifrån det, men jag kan inte tänka mig att alla andra telefoner utan fysiska knappar har så hög failrate på tryckningarna.
Hoppas innerligt att det kommer en bättre programvara för annars vetetusan om jag vill behålla telefonen. Alternativt att man rootar och lägger in Miui även där. Frågan är bara hur det går med garantierna då?

#287

Postad 21 mars 2012 - 10:59

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Jag brukar generellt vara sån att jag försöker försvara mina egna inköp genom att bagatellisera problem och fel jag upptäckt, men i fallet med Xperian så är jag allt annat än nöjd.
Bytte från en HTC Desire (första modellen) förra veckan, primärt för att kameran var dålig och appminnet rent löjeväckande litet. Har kört Miui på Desiren till stor belåtenhet.

Det jag primärt anser som stora fördelar för Xperian är dess kamera, appminnet, CPUn och skärmen.

Däremot är jag djupt besviken över hur seg och oresponsiv Xperian är jämfört med min gamla Desire. Xperian har ju dubbla kärnor och dessutom 0,5 GHz högre hastighet per kärna än min gamla tele, men ändå går det mångdubbelt segar e i många fall.
T ex när man drar ut laddaren så kan det ta 10-20 sekunder innan skärmen börjar reagera på kommando. Eller när man ska dra igång webbläsaren tar det ofta 5 sekunder innan man får startskärm på läsaren så man kan börja mata in en adress.
Utöver det så är utan tvekan hem/bak och option-knapparna det största failet av alla. Det är ju nästan omöjligt att få dom att reagera på tryckning. Fattar inte hur man kan ha en så dålig lösning. Desirens fysiska knappar reagerar omgående och varje gång. Det är klart en kostnadssak att gå ifrån det, men jag kan inte tänka mig att alla andra telefoner utan fysiska knappar har så hög failrate på tryckningarna.
Hoppas innerligt att det kommer en bättre programvara för annars vetetusan om jag vill behålla telefonen. Alternativt att man rootar och lägger in Miui även där. Frågan är bara hur det går med garantierna då?


Mycket av det du beskriver var mina första två dygn. Var rätt säker på att jag inte skulle behålla den då

Men allteftersom så har den blivit betydligt rappare, mycket bättre batteritid, jag har lärt mig att få en träff% på kanske 95% på touch osv

Det jag försöker berätta är att du ska härda ut ett tag till, gör gärna en factory reset ifall du faktiskt har problem nu

Är inte 100% nöjd, inte alls. Men det blir bättre med tiden

#288

Postad 21 mars 2012 - 11:06

psan11
  • psan11
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0

Jag fick exakt samma i min förpackning från Tre!

/#LOUDmouth#

Samma här

#289

Postad 21 mars 2012 - 11:30

Gundeho
  • Gundeho
  • Lärjunge

  • 287 inlägg
  • 0

#LOUDmouth# Tack för infot ang bildstabilisatorn även om du nu halv-trolla lite :D . I hear Ya brother, har själv också Insomnia :blink: Yaaaaaawnnnn

Gundeho Sjyst Video även om jag nu blev lite åksjuk. Gissar att din BMW har hårda dämpare kanske (M serie?)

Haha, jag blev åxå åksjuk :-) Och ja! Väldigt hårda dämpare i lilla tysken :-)

#290

Postad 21 mars 2012 - 13:13

Unregistered5282d64f
  • Unregistered5282d64f
  • Användare

  • 174 inlägg
  • 0
Kan tillägga att ljudet är sämre i musikspelaren i Xperian än i Desiren, samt att den inbyggda strömsparfunktionen är väldigt smart, men tyvärr inte fungerar.
Om man t ex ställer in en tid den ska kopplas in (eller en batterinivå) så funkar det bara ibland. Samma sak när tiden löpt ut eller man laddat telefonen så återställer sig inte batterisparfunktionen till normalt utan man får manuellt gå in och stänga av funktionen trots att den borde fixa det själv.

#291

Postad 21 mars 2012 - 13:50

DmD
  • DmD
  • Forumräv

  • 525 inlägg
  • 0
Om man kopplar in denna lur via usb till en PC kan man föra över musik eller filmfiler direkt eller måste man köra med något program?

Menar om luren dyker upp som en ny vanlig mapp och sen är det bara drag and drop så att säga med de filer man vill föra över.

Redigerat av DmD, 21 mars 2012 - 13:59.


#292

Postad 21 mars 2012 - 13:59

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Däremot är jag djupt besviken över hur seg och oresponsiv Xperian är jämfört med min gamla Desire.

Jag har inte testat Desire men att Xperia är seg är absolut inte min känsla. Tvärt om så tycker jag den är riktigt rapp och snabb.


Däremot ex när man drar ut laddaren så kan det ta 10-20 sekunder innan skärmen börjar reagera på kommando. Eller när man ska dra igång webbläsaren tar det ofta 5 sekunder innan man får startskärm på läsaren så man kan börja mata in en adress.

Jag testade och det är absolut inte några 10-20 sekunder innan skärmen börjar reagera. 1-2 kan jag möjligtvis gå med på men inte mycket mer än så (om telefonen inte är avstängd förstås). Webbläsaren lika så. Den är igång inom någon eller några få sekunder. Jag kan skriva in adressen inom några få sekunder max 2 sekunder. Sen tar det ytterligare några sekunder innan sidan är visad. Jag misstänker starkt att du har råkat installera någon app som segar ner telefonen. Eller så har du råkat göra någon inställning som telefonen inte gillar.

Min telefon är hyfsat standard. Jag har bara installerat några spel samt några utilities. Även några mediaspelare har jag lagt in. Inget som har påverkat prestandan (som tur är).

Utöver det så är utan tvekan hem/bak och option-knapparna det största failet av alla. Det är ju nästan omöjligt att få dom att reagera på tryckning. Fattar inte hur man kan ha en så dålig lösning. Desirens fysiska knappar reagerar omgående och varje gång. Det är klart en kostnadssak att gå ifrån det, men jag kan inte tänka mig att alla andra telefoner utan fysiska knappar har så hög failrate på tryckningarna.

Här håller jag med dig om att knapparna för hem, bak och option inte är bra. Både dålig känsla och funktion. Jag tror inte att det är av kostnadskäl som man har valt dem. Jag tror att det är av estetiska skäl, ser snyggt ut. Men funkar mindre bra. Jag kan dock leva med dem men bra är de inte.

Ytterligare en sak jag inte tycker om är kontakterna bakom små plastluckor. Den ena för laddning och den andra för hdmi. Den för laddning öppnar och stänger man ju ganska ofta och det är bara en tidsfråga innan den går sönder. Känns inte bra...

Batteritiden är också något jag har reagerat på. Ännu har jag inte fått den att hålla en hel dag. Jag hoppas på att batteriet blir bättre efter en viss tids användning. Vet inte om det stämmer men jag läste det någon stans.

Trots några missar så är det en trevlig telefon. Med lite rättningar när de uppgraderar mjukvaran så kan det bli en supertrevlig telefon.

Redigerat av whome, 21 mars 2012 - 14:01.


#293

Postad 21 mars 2012 - 16:02

Beauty X
  • Beauty X
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Det interna lagringsminne skall vara 32gb står det, men jag har bara 25gb vid leverans..

#294

Postad 21 mars 2012 - 16:26

WmB
  • WmB
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Det interna lagringsminne skall vara 32gb står det, men jag har bara 25gb vid leverans..


ja, och all denna info fullt tillgänglig

Det är 32gb, minus själva OS, minus 1.8gb för appinstallationer

#295

Postad 21 mars 2012 - 16:31

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0
Efter mycket velande så blev det beställning på 2,st Xperia S, svart och vit.

Nu hoppas jag för min del att man inte kommer att slita av sig håret av frustration.
Tänkte då på batteriet och hem/bak och option-knapparna. :rolleyes:

Sitter idag med en Xperia Arc S som jag är väldigt nöjd med.
Kunde inte låta bli att slå till på Erbjudandet som tre och tele2 har nu.

#296

Postad 21 mars 2012 - 18:44

Wedgr
  • Wedgr
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0

Kunde inte låta bli att slå till på Erbjudandet som tre och tele2 har nu.


Ja, det erbjudandet är väldigt lockande men det låter nästan för bra för att vara sant.
Är det verkligen bara 349 kr i månaden och inget mer?

349x24=8376 det är altså den totala kostnaden med tre?

Och då får man ju även telefonen som ligger på ungefär 5K på köpet så man ringer, smsar och surfar fritt i två år för 3376kr.
Det blir 140 kr i månaden (med tre). Frågan är bara om man ska välja tre eller tele2.

#297

Postad 21 mars 2012 - 19:03

Camridge
  • Camridge
  • Forumräv

  • 990 inlägg
  • 0

Ja, det erbjudandet är väldigt lockande men det låter nästan för bra för att vara sant.
Är det verkligen bara 349 kr i månaden och inget mer?

349x24=8376 det är altså den totala kostnaden med tre?

Och då får man ju även telefonen som ligger på ungefär 5K på köpet så man ringer, smsar och surfar fritt i två år för 3376kr.
Det blir 140 kr i månaden (med tre). Frågan är bara om man ska välja tre eller tele2.


Ja det stämmer att det inte är några extra kostnader utöver dom 345,kr "tele2" respektive 349,kr "tre" per månad.
Jag valde Tele2 för att dom hade ett bättre nät där jag bor helt enkelt.

#298

Postad 21 mars 2012 - 19:38

whome
  • whome
  • Forumräv

  • 949 inlägg
  • 0

Om man kopplar in denna lur via usb till en PC kan man föra över musik eller filmfiler direkt eller måste man köra med något program?

Menar om luren dyker upp som en ny vanlig mapp och sen är det bara drag and drop så att säga med de filer man vill föra över.


Visst, det är en Android lur ingen ajFån. Bara att droppa i. Visst kan man köra program men det är onödigt.

#299

Postad 22 mars 2012 - 02:57

Pecka5
  • Pecka5
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Xperia S har en kamera på framsidan, men kan man inte ringa videosamtal över telefonnätet ?

Finns det något program för videosamtal förinstallerat ? Eller får man leta själv bland Skype och dyligt och hoppas att det fungerar.

#300

Postad 22 mars 2012 - 07:51

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

  • 1 693 inlägg
  • 0

Xperia S har en kamera på framsidan, men kan man inte ringa videosamtal över telefonnätet ?

Finns det något program för videosamtal förinstallerat ? Eller får man leta själv bland Skype och dyligt och hoppas att det fungerar.

Nej ingen app för videosamtal förinstallerad, videosamtal går via datanätet.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.