Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Project CARS [PS4/XBO/WIIU/PC]

238 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Project CARS (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7 (9) 89:-
Project CARS (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 5,75 (3) 129:-
Project CARS (PC) (PC-spel) 9 7,9 (9) 105:-
Project CARS - Limited Edition (PC) (PC-spel) 9 (0) Inga priser
Project CARS - Limited Edition (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 (0) Inga priser
Project CARS - Limited Edition (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 (0) Inga priser

#101

Postad 08 maj 2015 - 10:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Haha! Den som kör behöver ställa om kontrollen en del (alternativt lära sig köra).

 

Jag ställde faktiskt bort en del effekter (glare och sånt), för att undvika de värsta dipparna.



#102

Postad 08 maj 2015 - 10:29

hifimarcus
  • hifimarcus
  • Guru

  • 4 251 inlägg
  • 0

Haha! Den som kör behöver ställa om kontrollen en del (alternativt lära sig köra).

 

Jag ställde faktiskt bort en del effekter (glare och sånt), för att undvika de värsta dipparna.

Ja och det där var just ett stresstest så man kommer förmodligen ha något bättre FPS än det som visades. Trodde faktiskt X1 skulle dra ifrån lite då det bör vara mycket processorkraft som krävs i just de där scenerna, men PS4 verkar snäppet bättre på de flesta ställena.

 

Oavsett så verkar dom ju ha lyckats rätt bra med både FPS och grafiken :)



#103

Postad 08 maj 2015 - 10:37

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

De lär ju ha haft på alla effekter också. Jag tyckte mig märka igår kväll, när det kom lite regn, att FPS gick ner något vid något tillfälle. Men det kan ha varit inbillning också, vad vet jag? Eller att det råkade hända mycket på skärmen just då (många bilar etc).



#104

Postad 08 maj 2015 - 11:14

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
2 frågor ! Började oxå med kart racing i karriären men är nu champ 2 ggr... Ändå kommer det fler kart lopp hela tiden ! När får man köra annat? Och kan man göra nåt åt att alla bilar bara går rakt fram i alla kurvor ?

Redigerat av vinncent, 08 maj 2015 - 11:46.


#105

Postad 08 maj 2015 - 11:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Går rakt fram? Ja, om du bromsar samtidigt som du försöker svänga (eller har för hög ingångsfart).



#106

Postad 08 maj 2015 - 12:01

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tycker bromsarna tar dåligt och när jag svänger så händer inte mkt! Som på gran turismo ungefär! Bilarna bara glider rakt fram i kurvorna! Höjde steering sensitivity till 95% få se om det hjälper!

Redigerat av vinncent, 08 maj 2015 - 12:01.


#107

Postad 08 maj 2015 - 12:04

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Mycket tråkigt men bromsa tidigare och gärna mindre så däcken inte kokar innan du vill börja svänga in och du som sagt inte börjar svänga in med låsta däck. 

 

Låste upp 250cc kartarna efter första mästerskapet. Får se efter andra. Du måste börja ett nytt år så om du blivit mästare två gånger men är kvar på december så kanske det räcker bläddra fram i kalendern? Kanske har något invitation event kvar du kan köra?

 

Känns som de drar upp svårighetsgraden rejält för de här. Ford Fokus regn racet är inte lätt att vinna med AI på 80. Fick även problem med brand hatch multiklass eventet men det bör man kunna fixa om man verkligen lägger några timmar på att nöta porschen :)


Tycker bromsarna tar dåligt och när jag svänger så händer inte mkt! Som på gran turismo ungefär! Bilarna bara glider rakt fram i kurvorna! Höjde steering sensitivity till 95% få se om det hjälper!

 

Kör du ratt eller gamepad? Kom ihåg svänger du mer så får du lägre kurvhastighet så det hjälper inte. Kan ju förvisso använda dem som plog för att få en slags trailbraking in i kurvorna men du ska styra så lite som möjligt med ratten och så mycket som möjligt med pedalerna :)

 

Bromsarna tar helt okej här. Du måste få upp tempen på däcken och bromsarna bara första varvet är snorhalt. Lite förvånad att de inte kör däckvärmare :)



#108

Postad 08 maj 2015 - 12:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Läste nånstans att ben Collins var med och utvecklade spelet för att han var förbannad på att alla bilspel var svårare än de är att köra på riktigt.... Men detta är ju verkligen svårt spelet! Hade det varit så här svårt att köra bil hade jag aldrig fått körkort!!;)

#109

Postad 08 maj 2015 - 12:10

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

I Renault Clio Cup, som är det jag kört, har man kalla däck och bromsar under uppvärmningen, men inte under racet.



#110

Postad 08 maj 2015 - 12:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

De lär ju ha haft på alla effekter också. Jag tyckte mig märka igår kväll, när det kom lite regn, att FPS gick ner något vid något tillfälle. Men det kan ha varit inbillning också, vad vet jag? Eller att det råkade hända mycket på skärmen just då (många bilar etc).

Jag har läst att effekterna inte ska påverka frameraten, enligt vad de sagt, sen om det stämmer vet jag inte.



#111

Postad 08 maj 2015 - 18:52

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
De är riktigt roligt de här spelet men en ratt känns som ett måste och skulle lyfta spelet ytterligare.

#112

Postad 09 maj 2015 - 14:22

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Superkart är ganska nervösa men mycket snabba tingestar. :D

AI på 80 % är oftast lite för lätt, men 90 är ännu för svårt. En framtida uppdatering kommer möjliggöra att justera i steg om 1 istället för 10.

http://www.youtube.c...h?v=Z8IURbRXEdQ


Redigerat av VincentVegaSWE, 09 maj 2015 - 18:04.


#113

Postad 09 maj 2015 - 14:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Ställ in dem så de är lite för svåra. Då måste du pusha dig själv för att bli bättre. Jag har dem kvar på 80 så jag smidigt kan komma ur kartarna. Fast de är förvånansvärt roliga. Första gången jag haft kul med kart i sim men jag är alldeles för långsam i reaktionerna för dem.



#114

Postad 09 maj 2015 - 18:00

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Du har rätt, jag borde köra kartingen på 90. Jag kör även en parallell karriär just nu med Clio Cup. Där är 80 en perfekt utmaning än så länge.

 

Man träffar på en och annan bugg, men de flesta är som jag uppfattat det redan kända och det jobbas på att åtgärda dem.



#115

Postad 10 maj 2015 - 00:00

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Har spelat en del nu, singleplayer finns inte så mycket att klaga på. Men däremot MP. Menyerna och valen är otydliga, finns ingen information om någonting i princip. Vad som gäller vid challenges,time trials osv. Och när man kör online race med kompisar så visas ingen somhelst statistik på någonting mer än den totala tiden man kört, inga varvtider, maxhastigheter och annat smått och gott. Det mesta verkar låst när det gäller online, finns inga möjligheter att enkelt starta om ett race, ställa in enkla saker som att växla mellan manuel och autoumatisk växel mm. Man måste alltså avsluta en online session helt och starta om det för att kunna göra sånt. Det gäller även SP med de bitarna.

Det finns VÄLDIGT mycket som behöver ordnas när det gäller MP i detta spel, och även en hel del i SP.
Men project cars vinner iallafall bilspelsracet när det gäller denna genre på nya generationens konsoller. Men som sagt det finns ,mycket att förbättra.

Tack och lov verkar Project Cars inte lida av samma katastrof start som driveclub iallafall!

Redigerat av DragonPuffer, 10 maj 2015 - 12:00.


#116

Postad 10 maj 2015 - 08:11

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det var inte så stabila 60fps, men ps4 velade klara runt 15% högre fps och samtidigt ha högre upplösning.

Trist att generationen inte kunde ge 1080/60

#117

Postad 10 maj 2015 - 11:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Största problemet jag har med är att det finns ju inget belöningssystem överhuvudtaget! Därför gillar jag inte när allt är upplåst från början! Finns inget att vinna eller se fram emot eller har jag missat nåt ? Champion i både kart och clio cupen och vad händer....? Ingenting!

Redigerat av vinncent, 10 maj 2015 - 11:49.


#118

Postad 10 maj 2015 - 13:42

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Höj svårighetsgraden då, så att vinsten i sig känns som en belöning.



#119

Postad 10 maj 2015 - 14:36

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Höj svårighetsgraden då, så att vinsten i sig känns som en belöning.


I wish! Räcker inte. Finns inget att kriga för!;(

#120

Postad 10 maj 2015 - 15:24

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

I wish! Räcker inte. Finns inget att kriga för!;(

Inte din typ av spel kanske. För det är ju körandet i sig och att kämpa om placeringar som är tjusningen i sådana här spel.  



#121

Postad 10 maj 2015 - 15:30

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Inte din typ av spel kanske. För det är ju körandet i sig och att kämpa om placeringar som är tjusningen i sådana här spel.

Ja nä , har ju aldrig spelat bilspel innan! ;). Typ det enda jag spelar!! spelat i princip allt inom genren de senaste 20 åren... Men men... Jag fortsätter att grinda... Kanske det blir bättre!

Kämpa om placeringar är ju i alla bilspel men man måste ju vinna nåt oxå! Låsa upp nytt som man vill nå!!

Redigerat av vinncent, 10 maj 2015 - 15:35.


#122

Postad 10 maj 2015 - 15:40

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Det är därför jag inte vill köpa det. Ska bilar är likadana, finns inget att uppgradera som i gt eller forza

#123

Postad 10 maj 2015 - 15:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

"Ska bilar är likadana." Vad skulle det stå där? Att alla bilar är likadana?



#124

Postad 10 maj 2015 - 16:19

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Att det inte går att uppgradera stör mig inte! Det blir lättare att jämföra tider och liknande om alla kör samma bilar!

#125

Postad 10 maj 2015 - 16:27

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0

"Ska bilar är likadana." Vad skulle det stå där? Att alla bilar är likadana?

Ja, precis. Autocorrect slår till när jag skriver med svepande tangentbord. Alla bilar blir likadana. I dom två andra spelen jag nämnde så får man uppgradera och tweaka, här är det tyvärr bara tweak. Bilarna är i övrigt lika när inga delar får bytas ut :(

Är sugen på ett bildspel, men... Gt7 dröjer ett par år. Xbone nästa tro? Får man ju halo collection också :)

#126

Postad 10 maj 2015 - 16:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 1

Likadana bilar är ju samma, ja. Så som det är i racing. Men de olika bilarna i spelet är riktigt ordentligt skilda från varandra i hur de beter sig.



#127

Postad 10 maj 2015 - 16:57

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Likadana bilar är ju samma, ja.

Nä, likadan(a) är två eller fler tingestar som är identiska. Samma är 1 tingest. 

 

Ex. "Titta vi har likadana tröjor". "Titta där är samma bil som vi såg förut"

 

Alla älskar ordpoliser :)  



#128

Postad 10 maj 2015 - 17:34

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Nu är du bara fånig. Det är en dj*vla skillnad att fråga vilket ord det skulle ha varit på ett ställe (framförallt när det ordet gör att åsikten om spelet inte stämmer) och att, som du nu, missförstå med flit.

 

Det är ganska ofta svårt att veta vad Zartok skriver, när han skriver från telefon/platta. Ord byts ut mot helt andra ord.

 

Håll dig till ämnet istället, eller var tyst.



#129

Postad 10 maj 2015 - 18:54

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 1

Det här liret är ju en befrielse. Tänk dig det vart som i GT6 där man måste köpa varenda jädra bil för riktiga pengar eller grinda 20 timmar för att ha råd med en 20 miljoners bil som inte går att provköra och det är 75 % chans den är skit så ojämnt GT6 var.



#130

Postad 10 maj 2015 - 19:01

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Ja GT6 var hemskt... Men det är nog ingen som sagt annat heller!;)

#131

Postad 10 maj 2015 - 19:31

Pluto
  • Pluto
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tycker att project cars till konsolerna va gäller fpsen blev en besvikelse.
Tänker då främst på att ps4an skulle ha 60fps. Det måste nog gälla om man är själv på banan utan regn.
Verkar som den ligger på mellan 35 och 45 me motståndare på skärmen.
Det är ju iallafall bättre än drive club. Det märker man ändå.
Men att gå ut o säga att ps4 skulle ha 60 i fps känns som en stor bluff.
Kanske kommer en patch. Va vet ja!

Vi verkar inte kunna få 1080p me stabila 60 i ett bilspel till den här generationen.

#132

Postad 11 maj 2015 - 12:03

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Spelet debuterade som etta i UK

 

 

Project Cars has become the first car racing simulation to take the No.1 spot on the UK games chart in two years, according to the UK sales monitor Chart-Track.

For the week ending May 9, the crowd-funded sim developed by UK outfit Slightly Mad Studios managed to hold off competition from Rockstar's Grand Theft Auto V, which ended its 86th week of chart placement at No.2.

Last week's No.1, Mortal Kombat X, dropped down to third place, ahead of FIFA 15 at No.4, Dying Light at No.5, and Call of Duty: Advanced Warfare at No.6.



#133

Postad 11 maj 2015 - 16:21

Unregistered0c99b88d
  • Unregistered0c99b88d
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Är det någon som helst mening att dra ner spelet till PS4 om man inte har någon ratt eller planer på att skaffa en?

Någon som kört med handkontroll och är "nöjd"? 

 

Har provat spelet med ratt och tyckte det var skoj.



#134

Postad 11 maj 2015 - 16:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Tycker det funkar väldigt bra med handkontroll! Dock känns det konstigt att ratta en bil på det sättet!;)

#135

Postad 11 maj 2015 - 17:38

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Det går säkerligen spela med handkontroll också. Man lär få ställa ner känslighet och så bara och ha anti-spinn och så. Jag spelade F106 och F1CE (halvsim) på konsol i åratal med handkontroll. Man får ställa in bilen så den funkar att köra med hankontroll helt enkelt och sen träna, träna. Älskade och saknar PS2 kontrollens tryckkänsliga knappar. Jag använde x för gas.  



#136

Postad 11 maj 2015 - 21:17

Pluto
  • Pluto
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag har kört en hel del med handkontroll. Fund dock på en thrustmaster t100. Tycker att vissa bilar har sjukt dåli vägkontroll när man kör innifrån vyn. Fast man kör en erkänt bra vägbil som tex mclaren bilarna så glider den som en jänkare i kurvorna. Sen när man byter till bakom bilen vyn går den klart bättre.

Det som gör det här spelet riktigt bra är enligt mig formel a bilen. Sjukt underbar stabil väghållnin och en helt fantastisk realistisk fartkänsla. Prova frontvyn. Jag kan köra i timmar i det läget. Går man sen över till dom andra bilarna tror man att det är ett helt annat spel. Helt plötsligt är det nästan noll fartkänsla och bilarna rör sig som jänkare iallafall me handk.
Där är driveclub klart bättre.
Kan inte tänka mig att mclaren och porchebilarna är sådär vingliga i verkligheten. Tycker inte att man får den där j*vlaranamma krutet i bilarna liksom. Förutom f1 bilen då som är såå sjukt läcker o köra.

#137

Postad 12 maj 2015 - 22:57

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?v=_P8-WMV4Mk8

 

Otur :D



#138

Postad 13 maj 2015 - 06:28

fredrik11
  • fredrik11
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Hahahahaha ja lite otur hahaha!

#139

Postad 14 maj 2015 - 20:16

VincentVegaSWE
  • VincentVegaSWE
  • Forumräv

  • 844 inlägg
  • 0

Körde lite igår kväll (Xbox One). Märker direkt att här skulle man ju ha nytta av ratt, på ett helt annat sätt än i Forza-spelen (där det kan vara kul med ratt, men det ger ingen direkt fördel).

 

Började med Karting, men fick inte till kontroller-inställningarna där, det styrde för mycket/häftigt oavsett vad jag gjorde. Så jag startade om karriären och kör nu Touring cars istället. I början är det Renault Clio Cup. Riktigt kul, men har fått ställa ner AI:n en del för att hinna med nu i början.

 

Märks väldigt stor skillnad mot andra spel på konsoll att man inte kan bromsa och styra samtidigt på samma sätt. Bilarna påverkas också väldigt mycket av gasuppsläpp (lätt att få lift off oversteer), så det får man se upp med.

 

Vyn bakom bilen är helt ospelbar. Dels skiftar den för mycket från sida till sida när man svänger, dels är den inte på konstant höjd. På Laguna Seca, i en DTM-bil hamnade kameran, när jag var längst upp (och även när jag kommit ur korkskruven) ca 3-4 dm ovanför asfalten. Inte lätt att se något då. Dessutom drabbades jag av stora V-syncproblem när jag körde denna vy. Dessutom, igen, ändrade spelet helt plötsligt, för någon tiondels sekund, till att jag tittade bakåt. Nä, denna vy är trasig på Xbox One.

 

Inte för att det gör så mycket, de andra vyerna är spelbara, allihop. Bara att välja den man trivs bäst med (vilket nog kan variera beroende på vilken bil man kör).

 

Jag har satt på traction control nu i början, har dessutom satt på racinglinje, då det är många banor jag inte har kört tidigare. I övrigt inga hjälpmedel förutom att jag inte kör med koppling (det är ju bilar som i verkliga livet har sekventiella lådor, så jag tycker det blir mest rätt att inte ha koppling).

 

Jo, just det: Tyvärr utnyttjar inte spelet den finess som finns på One-kontrollern, feedback i triggers. Synd, hade gärna haft det (som på Forza 5), så man känt bättre när man börjar låsa upp hjulen vid inbromsning. Trist att de väljer att inte utnyttja en sån funktion, som ju är riktigt bra vid just bilspel.

Kommande patch ska tydligen bl a göra att man kan känna ABS-vibrationer i X1-kontrollens triggers.

 

Fixed Issues:
– Issue where cars would garage into closed garages in Zolder
– Console TT is now set to 11am to match PC
– Re-enabled saving of Community ghosts
– Added ABS brake rumble to XB1 triggers
– Changed XB1 pad rumble to only update during the per frame tick and not at 600hz
– Use absolute acceleration values for blending and updating steering movement to prevent negative direction
– XB1 trigger rumble scaled along with FFB rumble. XB1 analogue stick range corrected to use full extent
– The driver can no longer be switched in MP races and time trials
– Fix for NULL pointer protection when accessing Proximity Detector GUI

 

http://wccftech.com/...upcoming-patch/



#140

Postad 18 maj 2015 - 11:32

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 1

Går bra för Project CARS
 

For the second week running Slightly Mad Studios' Project Cars has taken the top spot on the UK game chart, according to sales monitor Chart-Track.

Interestingly, Project Cars is first Bandai Namco published title to hold on to No.1 for two weeks in a row since Ridge Racer Type 4, which shipped across the UK in 1999.



#141

Postad 18 maj 2015 - 14:35

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

UK är ju hemmaplan dock.



#142

Postad 19 maj 2015 - 18:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

MHB:s recension

 

 

Jag har inte mycket erfarenhet av simulatorgenren, så recensionen är riktad mot arkadspelare. Ni som gillar simspel normalt behöver inte ens läsa =P



#143

Postad 19 maj 2015 - 19:28

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Ändra laps till varv.

 

Kul läsning ändå. Hade förväntat mig mer diskussion gällande grafiken men det är väl överflödigt i youtube tider.

En annan sak alla bilar är upplåsta så du behöver inte göra karriär alls kan freestyla hur mycket du vill. 



#144

Postad 19 maj 2015 - 19:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jo jag vet, men som en annan i tråden sa så vill jag gärna ha ett syfte. Ta Far Cry 4 eller GTA5, jag kan tralla runt hur länge jag vill och bara döda massa, men jag vill ha uppdrag, story och något att jobba mot.

 

Vad tycker du själv för övrigt? Antar att du tycker Corsa är överlägset men hur står det sig mot Forza/GT.


Redigerat av Zoiler, 19 maj 2015 - 19:47.


#145

Postad 19 maj 2015 - 20:51

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0



En annan sak alla bilar är upplåsta så du behöver inte göra karriär alls kan freestyla hur mycket du vill.


Japp.... Spelets absolut största brist! Gillar spelet men finns inget mål , inget att se fram emot !

#146

Postad 20 maj 2015 - 07:29

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Har kört för lite men lovande är det ju och värt pengarna oavsett. Finns ingen överlägsen bilsim just nu kör Stock Car Extreme, rFactor 2, Assetto Corsa, Raceroom Experience och PCars :)

 

GT6 brände mig ju totalt pga att allting var upplåst efter att du snurrat igenom karriären med världens sämsta AI så var det ett helsicke att tjäna pengar för att få tag på nya åk. 

Så PCars fria upplägg är ett slag i Solar Plexus skulle jag säga. Målen får man ju sätta själv. För min del handlar det ju ofta om att bli snabbare så man kan vara kompetitiv online. Finns alltid hundradelar att hämta. Bra karriärlägen är ju kul. PCars kunde ju ha mer låst karriärläge och fortfarande släppa det helt fritt utanför karriärläget vet inte vad jag föredrar. Jag vill ju lära mig bilarna så jag har inget emot att köra samma bil i flera lopp. Gör det lättare lära nya banor också om man inte ska båda ha ny bana och ny bil.

 

Forza 5 har jag inte rört. Köper jag någonsin en Xbox One så lär man väl testa men karriären lockar inte. Forza 2 var riktigt kul Forza 3 började man känna the same och Forza 4 ingenting hade hänt jag har redangjort detta... Är rädd att det är samma låsta upplägg som GT6 där man helst ska köpa om bilar man redan köpt när man skaffade spelet.



#147

Postad 20 maj 2015 - 09:58

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Hittade ett gammalt nummer av gamereactor där Ben Collins sa att de höll på att finslipa på detaljerna till Ferrari 458 för att komma med i spelet.... Men så blev det ju tyvärr inte! Lite för mkt racingbilar och för lite gatbilar ännu!

Redigerat av vinncent, 20 maj 2015 - 10:05.


#148

Postad 20 maj 2015 - 15:03

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 903 inlägg
  • 0

Tycker de ska fortsätta fokus på racingbilar.

 

Kan testa Assetto Corsa om du gillar gatbilar. 



#149

Postad 20 maj 2015 - 15:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Tycker de ska fortsätta fokus på racingbilar.

Kan testa Assetto Corsa om du gillar gatbilar.

Spelar inte på PC!

Redigerat av vinncent, 20 maj 2015 - 15:10.


#150

Postad 20 maj 2015 - 15:18

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Oqvist, kör du inte Race något alls längre? Jag kan tänka mig att jag kommer ha skitkul med det om jag installerar det igen. Älskar ju touring cars och jag köpte någon extra dlc bil (nån monsterbil) som jag inte testat. Jag tyckte aldrig GT bilarna var bra i Race, då var det bättre att spela GTR2, men touring cars och WTCC Extreme var riktigt roligt. :)

rFactor var för mycket nedladdningar och pillande i inställningar och foldrar och trial&error på vilka mods som var bra och hej och hå för att jag skulle orka med.


Redigerat av Unregisteredf6ea3cff, 20 maj 2015 - 15:22.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.