Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

D-Link DNS-320

165 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
D-Link DNS-320 (NAS-servrar) 6 6,08 (25) Inga priser
2 relaterade trådar

#51

Postad 18 mars 2011 - 10:54

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
^
Låter ju som ett fel kan jag tycka, är P2P avaktiverat så ska det heller inte gå någon trafik där.

Har själv funderat på varför min också lever runt "när den borde sova" och jag har förmodligen samma beteende i min.

Har du testat att lägga in senaste firmware? Kanske är fixat där. (noterar att de gjort lite P2P-förändringar)

#52

Postad 18 mars 2011 - 16:55

EinarBerg
  • EinarBerg
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jepp, jag har senaste FW.

#53

Postad 19 mars 2011 - 20:44

Unregisteredf9e344ae
  • Unregisteredf9e344ae
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Jag har också problem med fläkten.. (använt torrentfunktionen 1 ggn).

Det ser ut som följande:

tyst i 15 min
fläkt på i 10 min ca
tyst i 15 min
fläkt på i 10 min.
osv..osv..

Om ni kollar i era loggar över Nas'en, ser er fläktaktivitet ut på liknande sätt?
Obs! ovan beteende sker då jag INTE läser eller skriver till Nas'en.

Jag har inte fått svar av D-link ang detta problem.
Nas'n låter som en xbox360 när den drar igång... alltså rätt mycket :unsure:

*edit: har senaste FW

Redigerat av Unregisteredf9e344ae, 19 mars 2011 - 20:44.


#54

Postad 21 mars 2011 - 12:22

Sambuccashake
  • Sambuccashake
  • Forumräv

  • 943 inlägg
  • 0
Har regat en ticket hos D-link angående "port-jiddret" men även hur det ser ut med Mac-stödet.

Återkommer när (om?) jag hör något ifrån dem.

#55

Postad 05 april 2011 - 23:49

ae_g
  • ae_g
  • Användare

  • 225 inlägg
  • 0
Någon som vet om den är DLNA-certifierad? Hittat lite diverse till och från om detta men inte något riktigt svar. Sett att den stödjer upnp till bla ps3 men jag är ute efter att dela lite media till min LG optimus 2X, och gissar att upnp-stödet som finns angivet på hemsidan inte är gott nog.

#56

Postad 11 april 2011 - 19:00

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Beställde en DNS-320 från netonnet häromdagen. Såg nu lite tidigare i tråden att DNS-320 har problem med just den hdd som medföljer, Western Digital. Vet någon om de problem är åtgärdade? Annars får man väl börja med att returner aset... Kul. Köpte med en hd eftersom jag har en Seagate liggande som jag tänkte använda oxå.

#57

Postad 12 april 2011 - 08:05

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
http://forums.dlink....p?topic=12977.0

Det gäller de diskar med "Advanced Formatting Technology". Problemen går inte att fixa om du läser ovan.

#58

Postad 16 april 2011 - 11:34

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0
Jag returnerade min WD disk, packade inte upp den utan skickade tillbaka den direkt. Beställde en Seagate, likadan som den jag hade liggande. Nu är allt installerat o klart!
Har dock lite problem med att föra över via ftp och har inte riktigt koll på vad de andra applikationerna gör för nytta... Är ju newbie på det här med NAS. finns det någon bra faq någonstans?
Kan föra över via mitt nätverk i utforskaren. Har kopplat mitt iTunes bibliotek till min Apple TV2. Filmer har jag inte provat ännu.

#59

Postad 18 april 2011 - 19:18

Unregisteredf9e344ae
  • Unregisteredf9e344ae
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
@wegeN!
Hur gjorde du för att hitta iTunesbiblioteket med din Apple TV2? Jag har också nyligen införskaffat en sån och skulle behöva lite guidning!
:blink:

#60

Postad 19 april 2011 - 07:48

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

@wegeN!
Hur gjorde du för att hitta iTunesbiblioteket med din Apple TV2? Jag har också nyligen införskaffat en sån och skulle behöva lite guidning!
:blink:



Ja du... :lol: Ska se om jag kommer ihåg rätt.... Min är jailbreakad och jag kör med xbmc. Har för mig att jag startade xbmc, valde musik, "lägg till musik", kommer man till en valmeny och har för mig att jag hittade mitt bibliotek via smb-server. Jag har min musik på en NAS. Klickade på SMB server, hittade min dator och min NAS, valde NASen, sen funkar det. Typ. Kan kolla noggrannare om det inte fungerar för dig!

#61

Postad 19 april 2011 - 08:11

Unregisteredf9e344ae
  • Unregisteredf9e344ae
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Ja du... :blink: Ska se om jag kommer ihåg rätt.... Min är jailbreakad och jag kör med xbmc. Har för mig att jag startade xbmc, valde musik, "lägg till musik", kommer man till en valmeny och har för mig att jag hittade mitt bibliotek via smb-server. Jag har min musik på en NAS. Klickade på SMB server, hittade min dator och min NAS, valde NASen, sen funkar det. Typ. Kan kolla noggrannare om det inte fungerar för dig!


Ok!
Men det är samma som jag då, har också xbmc :lol:
Har musiken i xbmc, men jag uppfattade det som att du hade hittat iTunes biblioteket som NAS'en delar ut i Apple TV'n utan att gå in i xbmc. Dvs. att du hittade all musik direkt ifrån Apple Tv's egen startmeny!
Tack för svaret!

#62

Postad 20 april 2011 - 23:09

Herna
  • Herna
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Ja du... ;) Ska se om jag kommer ihåg rätt.... Min är jailbreakad och jag kör med xbmc. Har för mig att jag startade xbmc, valde musik, "lägg till musik", kommer man till en valmeny och har för mig att jag hittade mitt bibliotek via smb-server. Jag har min musik på en NAS. Klickade på SMB server, hittade min dator och min NAS, valde NASen, sen funkar det. Typ. Kan kolla noggrannare om det inte fungerar för dig!


Hur hittade du ngt under SMB, jag får bara felmeddelande om att inget går att hitta???
Sen hittar jag inte ens min DNS-320 i nätverket...

Redigerat av Herna, 20 april 2011 - 23:11.


#63

Postad 22 april 2011 - 09:12

wegeN
  • wegeN
  • Användare

  • 160 inlägg
  • 0

Hur hittade du ngt under SMB, jag får bara felmeddelande om att inget går att hitta???
Sen hittar jag inte ens min DNS-320 i nätverket...


Japp, det var där jag hittade NASen.
Du får söka upp din D-link i nätverket. Då bör det funka.

#64

Postad 23 april 2011 - 09:03

Unregisteredf9e344ae
  • Unregisteredf9e344ae
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Är det ngn mer än jag som upplever att den är VÄLDIGT högljudd?
Mina fläktar går på var 15e minut och kör på högvarv i ca 10 min.. sen håller den på så dygnet runt.
Är detta normalt?? ;)
Tack för svar!!
;)

#65

Postad 28 april 2011 - 09:20

gizlee
  • gizlee
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det går att "byta ut" bittorrent klienten mot en annan ? denna som finns just nu är rätt fattig på inställningar osv, vill kunna ställa in automatisk nedladdning från RSS och även kunna välja vilka mappar osv nedladdningarna ska vara i med mera, eller finns detta redan som jag missat ? jag har tittat runt men finner inget

#66

Postad 30 april 2011 - 16:52

Uffez
  • Uffez
  • Amatör

  • 86 inlägg
  • 0
Har haft min i några veckor nu, och är väldigt missnöjd... I princip har jag ännu inte använt den... Använder FW 2.0. Har noterat dessa problem:

- NFS - extremt instabilt. Lyckas inte överföra filer.
- Itunes - om jag aktiverar så hänger den sig efter en stund.
- UPNP-server . om jag aktiverar så hänger den sig efter en stund.


Är det bara jag som har dessa problemen, eller är den verkligen så uselt dålig...?

/Uffe

#67

Postad 06 maj 2011 - 15:59

morre_
  • morre_
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Har precis köpt denna underbara NAS och haft den några dagar..
Men nu undrar jag hur jag gör för att ta bort P2P från vissa konton?
Jag har några "gästkonton" som jag inte alls vill att dom skall kunna se mappen "P2P" via FTP eller logga in via webben och ändra/ta bort/lägga till torrents.

Hur gör jag???? Blir tokig!

Tacksam för svar!

#68

Postad 10 maj 2011 - 23:13

Gothr2
  • Gothr2
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Hur delar jag ut specifika mappar till specifika användare som jag skapar?
Har trixat fram och tillbaka men lyckas inte dela ut tex en mapp som heter shared.
Tycker Web File Server verkar smidigt annars!!!

Redigerat av Gothr2, 13 maj 2011 - 22:24.


#69

Postad 17 maj 2011 - 08:52

nisseläsk
  • nisseläsk
  • Forumräv

  • 742 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att ha USB-ansluten hårddisk med MKV och MP3 kopplad till DNS-320 så den blir åtkomlig via nätverket?

#70

Postad 23 maj 2011 - 19:50

Unregistered8d911b7a
  • Unregistered8d911b7a
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Någon som vet ifall det är möjligt att få id3-tag att fungera från DNS-320?
Streamar till en Naim Uni-Qute som jag styr med Ipod-touch men får inte med info om artist och cover, endast namnet på låt.
Musikfiler som flac fungerar på detta sätt, kör man däremot mp3-filer så kommer artistnamnet med.

#71

Postad 01 juni 2011 - 15:51

tjobben
  • tjobben
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Börjar bli tokig på den nu.
Köpte denna nas och fick hem den igår.
Har ägnat hela kvällen igår på att få den att fungera med min 2T samsung HD204UI men det vill bara inte.
Stoppar i en gammal 320gb barracuda 7200.10 och jag får igång den på en gång.
Det går däremot inte streama full hd 1080p filer tll min ps3a utan hackande.
Ni som kör med Samsung stötte ni på några problem? Jag hittar disken och det går formatera den men sen kommer jag inte längre.
Jag har googlat men inte hittat någon med samma problem.
Finns det någon kunnig person där ute som har en lösning?

#72

Postad 01 juni 2011 - 19:01

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0

http://forums.dlink....p?topic=12977.0

Det gäller de diskar med "Advanced Formatting Technology". Problemen går inte att fixa om du läser ovan.


Den disken funkar inte i en NAS.

Edit: hmm, när jag gick på länken så verkar det inte stämma längre. Men jag orkar inte läsa 10 sidor tråd om varför :D

Redigerat av discomega, 01 juni 2011 - 19:03.


#73

Postad 02 juni 2011 - 10:19

reknyl
  • reknyl
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0

Den disken funkar inte i en NAS.

Edit: hmm, när jag gick på länken så verkar det inte stämma längre. Men jag orkar inte läsa 10 sidor tråd om varför :D


Faktum är att jag har en Western Digitlal WD10EARS-00MVWB0 som funkar men den har väl inte läst att den inte skall fungera

#74

Postad 02 juni 2011 - 20:48

tjobben
  • tjobben
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Efter många timmars strulande så lyckades jag tillslut installera disken ordentligt.
Då använde jag webgränssnittet för installationsprogrammet på skivan fungerade inte alls.
..skumt.
Jag var även tvungen att använda iexplorer då firefox inte gick att använda heller.
Håller tummarna för att det fungerar som det skall i fortsättningen nu :(

#75

Postad 03 juni 2011 - 08:51

Unregistered8d911b7a
  • Unregistered8d911b7a
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Någon som har en aning om varför mappar och musikfiler i DNS-320 verkar ligga "huller om buller" när man kollar i mediaspelare/Ipod? I utforskaren via pc´n verkar ju allt ligga i alfabetisk ordning. Sen verkar den ju inte kunna skicka id3-tag utan endast filnamnet till mediaspelaren, irriterande. :(

#76

Postad 08 juni 2011 - 05:58

Manitoba
  • Manitoba
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om till exempel Time Machine funkar om man kör trådlöst mot DNS-320? Min nuvarande NAS dyker bara upp i Time Machine (och iTunes) om man kör med tråd via routern, vilket känns lite trist när man har en laptop...

Min konf är:

Macbook Pro -> Trådlös router -> NAS

#77

Postad 13 juli 2011 - 12:24

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0
Om någon är intresserad kan jag berätta att det finns ny beta-firmware (v2.01) som supportar Advanced Format och 3TB-diskar, t o m från WD!

Har tjoffat i 2 x 3TB och det mesta verkar funka bra nu, med vissa undantag... :)

#78

Postad 13 juli 2011 - 14:41

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
...och givetvis vill vi veta vad de undantagen är... :)

#79

Postad 14 juli 2011 - 13:40

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

...och givetvis vill vi veta vad de undantagen är... :)

Självfallet!

Har inte hunnit få kläm på riktigt alla features än, men kan nämna ett par irritationsmoment:

Disk ansluten till usb-porten kan visserligen delas ut, men man kan inte komma åt den "lokalt", dvs kopiera filer direkt till/från de lokala nas-diskarna. Det enda som finns är "backup" som kopierar rubbet från usb-disken till nas:en.

En 3TB-partition kan mountas av min TViX och Vista32, men då "finns" bara 750GB.
Har inte provat att mounta med Win7-64bit, och har inte luskat i var begränsningen sitter.

Valde att istället göra en raid1-partition på 2.2TB och då blev resten en jbod, dvs utan spegling.
Detta funkar finfint mot både Vista32 och TViX. Den senare funkar bäst med nfs såklart, och med samba-mount fattar den inte filstorlekarna riktigt.

Undrar lite varför "resten" av diskarna inte kunde köra raid1, men v2.01 är beta, så det kanske löses så småningom.

#80

Postad 28 juli 2011 - 16:27

Peppo73
  • Peppo73
  • Wannabe

  • 39 inlägg
  • 0
asså fläkten go bananas på min NAS ... hur stänger man av en port (i detta fallet 6881) på routern (DIR-655)..? :) aka Nooob!!

#81

Postad 02 augusti 2011 - 17:49

jolken
  • jolken
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0

asså fläkten go bananas på min NAS ... hur stänger man av en port (i detta fallet 6881) på routern (DIR-655)..? :( aka Nooob!!


Hur kolla man vilken port som belastas?
Min fläkt går rätt mkt med och lever om där den står.

#82

Postad 18 augusti 2011 - 23:39

Tulle9
  • Tulle9
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Läste att den bara tar EXT3 format? Alltså kommer mina NTFS formaterade hårddiskar inte fungera och måste radera allt och formatera om i EXT3? Hoppas inte så är fallet!

#83

Postad 20 augusti 2011 - 23:44

xrs99
  • xrs99
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Läste att den bara tar EXT3 format? Alltså kommer mina NTFS formaterade hårddiskar inte fungera och måste radera allt och formatera om i EXT3? Hoppas inte så är fallet!


Tror att den vill formatera alla diskar du stoppar in i den.

#84

Postad 11 september 2011 - 07:45

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Ny beta!

http://forums.dlink....p?topic=38853.0

1. [New Feature] Support 3TB Disk.
2. [Bug Fix] Apple Finder failed to browse file through Samba issue.
3. [New Feature] Support Amazon S3 Cloud Backup.
4. [Bug Fix]Support WD My Book Essential 2TB USB 2.0.
5. [Bug Fix]P2P shared folder able to invisible via FTP.
6. [Bug Fix]"Blocking unauthorized login of nobody, root and etc special users".
7. [Change]Block Raid Migration from DNS-323 (causing corrupted data).
8. [New Feature] Support WebDAV.
9. [New Feature] WebDAV support Open Mode.
10. [Bug Fix] System time will be +1 hour after restart. 11. [Bug Fix] If you apply a Samba share to FTP service, you are no way to disable it individually besides deleting the whole share from "Network Share".
12. [Bug Fix] Print server does not work when custom shares are configured
13. [Bug Fix] Workgroup Name is to restrictive and does not allow legitament characters
14. [Bug fix] Fan non-stopping issue.
15. [Bug fix] Cannot copy files bigger than 200MB to USB drive.
16. [Bug Fix]External Drive with NTFS partiton support Read/Write.
17. [New Feature] Time Machine fails to work on Mac OS X 10.7 Lion issue.
18. [New Feature] Support Samsung D2 version Nand Flash.
19. [Bug Fix] System Time drift issue.
20. [Bug Fix] FTP backup issue with 722/726.
21. [Bug Fix] Support IE9.

#85

Postad 14 september 2011 - 06:05

Unregisteredba7ba15d
  • Unregisteredba7ba15d
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Hej!

Har sökt med ljus och lykta, och bara verkat hitta partiella svar. Min fråga lyder som sådan: Hur fixar denna lilla tingest till att spela upp 1080p filmer? Det här med BitTorrent, FTP, etc är nice-to-have-features, men det jag primärt vill ha den till är att spela upp 1080p filmer. Såg att någon hade problem med det, men ni andra, hur funkar det? Hade tänkt koppla den trådbundet till ett 100 Mbit nätverk. Har Cat6 kablar, så skulle det behövas kan jag sätta in Gbit-switchar, men det borde väl inte behövas?

Jag hade tänkt använda mig utav NFS och låta DHCPn tilldela NASen en fast IP adress.

#86

Postad 14 september 2011 - 10:16

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
Min xtreamer och popcorn hour är enbart 100mbit. Spelar upp 1080p filmer utan problem. Kör samba.

#87

Postad 14 september 2011 - 12:23

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

Ny beta!

1. [New Feature] Support 3TB Disk.

Har precis formaterat om mina 3TB-diskar som jag tidigare behövt köra som 2.2TB + jbod på resten (pga kompatibilitetsproblem).

Med nya betan verkar det funka att köra en full 3TB-partition. Försiktigt optimistisk... B)

#88

Postad 15 december 2011 - 10:55

jolken
  • jolken
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Nu finns firmware 2.02b01 att hämta på dlink.se.
Ny från 17/11

#89

Postad 15 december 2011 - 18:49

Frux
  • Frux
  • Forumräv

  • 970 inlägg
  • 0
Har köpt en sån här nu och satt i en hårddisk. Den interna disken funkar fint att se i lokala nätverket, men när jag sätter i en extern USB-hårddisk så händer ingenting. Kollar jag i System Status så ser jag disken och knappen Unmount. Men hur mountar jag då? Hur ser jag filerna på den externa disken?

Den externa disken är visserligen NTFS men de ska väl funka nu med firmware 2.02?

#90

Postad 19 december 2011 - 16:52

robber
  • robber
  • Forumräv

  • 521 inlägg
  • 0
VIll veta mer om era torrent erfarenheter!

/R

#91

Postad 26 december 2011 - 13:33

Jacobsson
  • Jacobsson
  • Lärjunge

  • 483 inlägg
  • 0
någon som kan ladda från Dlinks FTP ?

#92

Postad 04 januari 2012 - 09:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Elgiganten säljer just nu 1 Tb varianten för 990 pix blott!! Ringde kundservice och bokade en i vårt varuhus precis. Strykande åtgång tydligen , det fanns bara ett fåtal kvar hos oss i Växjö. Så rappa på.

#93

Postad 04 januari 2012 - 11:38

MrAdis
  • MrAdis
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Elgiganten säljer just nu 1 Tb varianten för 990 pix blott!! Ringde kundservice och bokade en i vårt varuhus precis. Strykande åtgång tydligen , det fanns bara ett fåtal kvar hos oss i Växjö. Så rappa på.


Tack för tipset! En styck beställd på elgiganten. Hämtar den i eftermiddag :)
Får hoppas att den kommer fungera för mina ändamål!

#94

Postad 04 januari 2012 - 11:44

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

Tack för tipset! En styck beställd på elgiganten. Hämtar den i eftermiddag :)
Får hoppas att den kommer fungera för mina ändamål!

Det tror jag nog,för 990 spänn får man nog en hel del i förhållande till priset.

#95

Postad 04 januari 2012 - 22:09

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0
Har nu kopplat in den och hoppas få svar på några frågor. Den var inte lättvallad precis... Vad jag undrar:

1. Kan man inte överföra hela kataloger utan tvunget ta fil för fil?
2. Kan man koppla in DVD-brännaren i usb:n och överföra dvd ér?
3.Nedladdning, vad ska det skrivas in i addressfältet där det efterfrågas url?
4.Hur gör man för att ps3:an ska hitta den och kommer man in i boxee (boxen) från ps3 fast den är i ett annat rum?
5.Om man kopierar från en extern disk via usb-uttaget kan man se förloppet någonstans?

Det var några frågor,det blir säkert några till innan jag får igång det hela.

Redigerat av Askungen, 04 januari 2012 - 22:12.


#96

Postad 05 januari 2012 - 16:44

discomega
  • discomega
  • Forumräv

  • 715 inlägg
  • 0
1. Självklart.
2. Nej.
3. Torrent? Använder inte det själv så det är bäst att någon annan svarar.
4. Sätt på UPNP server under Settings. PS3:an måste vara uppkopplad på ditt hemmanätverk. Om du inte har, så skaffa router.
5. Du kan inte kopiera från extern disk till NAS. Det är enbart backup. Vill du använda en extern disk på annat sätt måste du installera funplug. Eller kanske ALT-F. Google is your friend.

#97

Postad 05 januari 2012 - 17:34

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 678 inlägg
  • 0

1. Självklart.
2. Nej.
3. Torrent? Använder inte det själv så det är bäst att någon annan svarar.
4. Sätt på UPNP server under Settings. PS3:an måste vara uppkopplad på ditt hemmanätverk. Om du inte har, så skaffa router.
5. Du kan inte kopiera från extern disk till NAS. Det är enbart backup. Vill du använda en extern disk på annat sätt måste du installera funplug. Eller kanske ALT-F. Google is your friend.

Ok.Tack för svaren,fast jag fattar inte hur man överför kataloger,gör man det direkt i windows? När jag använder uploadfunktionen i web file server så går det bara att välja fil. Sen undrar jag,jag har lite konserter på dvd som jag vill föra över, måste dom konverteras i nero elle nåt först. Tacksam för svar. Och visst , google is my friend men det är ni här på forumet också.

#98

Postad 15 januari 2012 - 17:55

Unregistered10c1670b
  • Unregistered10c1670b
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Har nyss köpt en DNS-320 1TB och har lite problem med UPNP /DLNA servern i denna. Först fick jag den inte att spela upp -mkv-filer (1080p) till min
Samsung-TV (UE46D7005), vilket har funkat bra från samsungs egen DLNA server (Allshare) då jag tidigare kört denna från min PC.
Hittade dock på nätet (dlink-forum) att DNS-320 har problem med just MKV-filer och att det funkar OK om man döper om dom från .mkv till .avi eller .mp4.
Och det visade sig funka bra. Dvs filmerna visas OK med ljud och allt. Döpa om filerna kan man ju leva med, även om det är lite jobb...

Då uppstår nästa problem, svenska texten visas inte trots att text-filerna ligger i samma katalog med samma namn, men med extensionen .srt
vilket verkar vara praxis. Vet dock inte om det är del av UPNP- eller DLNA-standarden... Har förstått att text-filer kan ligga inom MKV-filen också...
Nån som fått text-filer med svensk text att funka med DNS-320 och nån DLNA-klient t.ex. TV från Samsung (eller blurau)? Hur??
Återställer kanske denna om den inte fixar textning..

#99

Postad 11 februari 2012 - 10:44

davidrone
  • davidrone
  • Lärjunge

  • 265 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan konvertera till RAID-1 utan att behöva bli av med allt data?
Jag har nu 1TB i NAS'en i läge standard och en USB-hdd på 1TB.
Jag har manuellt kopierat så allt data finns på båda diskarna, kan jag på något vis få ihop detta till RAID-1 och få behålla datat?

Jag tänker att detta borde gå.
Konfa om NAS'en till läge RAID-1 trots att bara en disk sitter i. Kopiera all data från disk 2 (USB) till NAS. Sätta i disk 2, formatera, spegla. Kan det tänkas fungera?

#100

Postad 07 mars 2012 - 00:15

Unregisteredd34f8594
  • Unregisteredd34f8594
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Har köpt en . Skulle det följa en CD /install med den? Jag hittar inget? Varken CD/Manual?
Köpte från CDON.

Edit. Tur jag kollade kartongen... En fru och städning och prylar...

Jag skulle vilja komma i kontakt med någon som har en och kan tipsa lite...
Vill ringa om det går. Skicka pm?

Redigerat av Unregisteredd34f8594, 07 mars 2012 - 03:08.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.