Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiell tråd - D-link Boxee

8092 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#5301

Postad 13 mars 2012 - 13:01

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0
Köpte mig en BB hos NetonNet den 1/3..kopplade in den och uppdaterade den...hade lite problem att komma in på mitt nätverk till och från. Efter den sista uppdateringen så funkade det inte alls att komma ut på nätet. Kör med en extern hdd som jag tankar över filerna till via mitt nätverk. Det kraschade hela tiden för att BB tappade nätet. Blev vrång och åkte in till NetonNet och lämnade tillbaks den. Åkte hem och köpte en ny från Inet igår, fick den idag (snabb leverans). Än så länge funkar allt helt ok. Hittade nätet och kunde koppla upp mig på en gång. Vete tusan om jag vågar uppdatera boxen..

#5302

Postad 13 mars 2012 - 13:36

Unregistered277056c3
  • Unregistered277056c3
  • Guru

  • 4 773 inlägg
  • 0

...hade lite problem att komma in på mitt nätverk till och från. Efter den sista uppdateringen så funkade det inte alls att komma ut på nätet.

...köpte en ny från Inet igår, fick den idag (snabb leverans). Än så länge funkar allt helt ok. Hittade nätet och kunde koppla upp mig på en gång. Vete tusan om jag vågar uppdatera boxen..

Skulle nog vilja påstå att uppdateringen i sig troligtvis inte försämrat wlan-funktionen.
Det är mer sannolikt att första exemplaret haft en sunkig antenn eller helt enkelt "stått lite fel" i bokhyllan... :)

Vill man vara på säkra sidan gör man en factory reset före uppdateringen, kör trådbundet och blåser sen alla inställningar efter uppdateringen.

#5303

Postad 13 mars 2012 - 17:35

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
har nu fått ett problem som jag inte fattar.
Har köpt en extern hdd som jag kopplat till boxee boxen via usb. Det funkar bra, filerna kommer upp i menyn och allt kan spelas upp.
Men jag vill även kunna lägga till/hämta filer från hdd´n från min laptop via nätverket och det är här det krånglar. Jag får upp hdd´n i nätverket och när jag ska in i den krävs ett användarnamn och lösenord, och jag fattar verkligen inte vilket det är jag ska ange :s
Har testat med mitt boxee account, även det som finns i boxee menyn under inställningar-> nätverk->servrar. Jag har aktiverat windows fildelning och där står det (användarnamn: gäst) och sen ska jag ange ett lösenord. Jag har testat att använda gäst som användarnamn och lösenordet jag angivit men kommer inte åt hddn från laptopen. (nej jag har inte stavat fel på lösenordet).
Någon som vet vad som är fel eller vilket användarnamn+lösenord det är man ska använda??

#5304

Postad 13 mars 2012 - 17:48

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

har nu fått ett problem som jag inte fattar.
Har köpt en extern hdd som jag kopplat till boxee boxen via usb. Det funkar bra, filerna kommer upp i menyn och allt kan spelas upp.
Men jag vill även kunna lägga till/hämta filer från hdd´n från min laptop via nätverket och det är här det krånglar. Jag får upp hdd´n i nätverket och när jag ska in i den krävs ett användarnamn och lösenord, och jag fattar verkligen inte vilket det är jag ska ange :s
Har testat med mitt boxee account, även det som finns i boxee menyn under inställningar-> nätverk->servrar. Jag har aktiverat windows fildelning och där står det (användarnamn: gäst) och sen ska jag ange ett lösenord. Jag har testat att använda gäst som användarnamn och lösenordet jag angivit men kommer inte åt hddn från laptopen. (nej jag har inte stavat fel på lösenordet).
Någon som vet vad som är fel eller vilket användarnamn+lösenord det är man ska använda??


Inget ska du använda.

#5305

Postad 13 mars 2012 - 18:02

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Inget ska du använda.


måste ange "nätverkslösenord" står det, vilket är ett användarnamn och lösenord som måste anges

#5306

Postad 13 mars 2012 - 18:05

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Det gjorde inte jag när jag hjälpte en vän att komma åt hans hdd genom BB.

#5307

Postad 13 mars 2012 - 18:10

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Det gjorde inte jag när jag hjälpte en vän att komma åt hans hdd genom BB.


hmm borde vara någon inställning isf, men har letat och hittar inte varför det ska vara lösenord... Vet du om det är boxeen som kräver lösenord eller om det är datorn och hur man får bort det? Kanske svårt att veta bara så iof...

#5308

Postad 13 mars 2012 - 18:12

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Vad händer om du inte skriver in något utan bara trycker enter?

#5309

Postad 13 mars 2012 - 18:15

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
ingenting, krävs samma sak

#5310

Postad 13 mars 2012 - 18:17

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
Det lösenord du ska använda är det du har på datorn som delar filerna. Datorns iloggning alltså....

#5311

Postad 13 mars 2012 - 18:20

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Det lösenord du ska använda är det du har på datorn som delar filerna. Datorns iloggning alltså....


Trodde också detta men fungerar inte heller

#5312

Postad 13 mars 2012 - 18:24

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

Trodde också detta men fungerar inte heller


Gå in på delningen i windows och kolla så den inte är kryterad då, jag skriver alltid in användar namn och lösen från windows så funkar det.

#5313

Postad 13 mars 2012 - 18:27

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Vänta nu...du har en hdd kopplad till BB så varför ska du slå in lösen för filer du har PÅ datorn??

Min kompis har en laptop med Win7,han har inget lösen för att logga in på datorn.
Jag aktiverade Windows fildelning på BB och hdd syndes i utforskaren på laptopen.
Jag klickade på hdd och ingen popup ruta för någon lösen kom utan jag kom åt filerna direkt.

Gå in på delningen i windows och kolla så den inte är kryterad då, jag skriver alltid in användar namn och lösen från windows så funkar det.


Det är INTE filerna på datorn han försöker komma åt utan filer på en hdd som är kopplad till BB.

#5314

Postad 13 mars 2012 - 18:32

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Vänta nu...du har en hdd kopplad till BB så varför ska du slå in lösen för filer du har PÅ datorn??

Min kompis har en laptop med Win7,han har inget lösen för att logga in på datorn.
Jag aktiverade Windows fildelning på BB och hdd syndes i utforskaren på laptopen.
Jag klickade på hdd och ingen popup ruta för någon lösen kom utan jag kom åt filerna direkt.


asså det är ju inte filer på datorn jag behöver ange lösen för, bara när jag ska in i hddn kopplad till BB.
Jag får ju upp BB i utforskaren bara det att jag inte kommer in i den :s
Och jag har w7 också

#5315

Postad 13 mars 2012 - 18:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

asså det är ju inte filer på datorn jag behöver ange lösen för, bara när jag ska in i hddn kopplad till BB.
Jag får ju upp BB i utforskaren bara det att jag inte kommer in i den :s
Och jag har w7 också


Väldigt konstigt.
Har du datorn och BB inställd på samma arbetsgrupp?
I BB står det Workgroup men antar att i Win7 så är det MSHOME.
Testa att ändra i BB till just MSHOME och starta om både datorn och BB.

#5316

Postad 13 mars 2012 - 18:47

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Väldigt konstigt.
Har du datorn och BB inställd på samma arbetsgrupp?
I BB står det Workgroup men antar att i Win7 så är det MSHOME.
Testa att ändra i BB till just MSHOME och starta om både datorn och BB.


Både BB och laptop använder workgroup. Skulle det ändra något om jag bytte båda ändå?

#5317

Postad 13 mars 2012 - 18:49

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

Både BB och laptop använder workgroup. Skulle det ändra något om jag bytte båda ändå?


Nej det skulle förvåna mig.

#5318

Postad 13 mars 2012 - 18:52

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0
http://www.sweboxee.....php?f=10&t=221

Kan det va det här.....

#5319

Postad 13 mars 2012 - 19:00

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

http://www.sweboxee.....php?f=10&t=221

Kan det va det här.....


exakt samma problem som jag har, gjorde som han sa och ändrade värdnamn till guest men hjälpte inte...

#5320

Postad 13 mars 2012 - 19:13

MrJ1981
  • MrJ1981
  • Användare

  • 170 inlägg
  • 0

exakt samma problem som jag har, gjorde som han sa och ändrade värdnamn till guest men hjälpte inte...


Då kan inte jag mer, brukar alltid va router som spökar annars..... Lycka till.

#5321

Postad 13 mars 2012 - 19:26

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

exakt samma problem som jag har, gjorde som han sa och ändrade värdnamn till guest men hjälpte inte...

Frågas det efter lösen om du slänger i hdd:n i en usb i datorn? Jag kommer in i min usb-disk i BB via nätverk på datorn utan några som helst problem och jag kan ändra filerna hur jag vill. (Jag formaterade min hdd direkt när jag köpte den,om det nu har nån betydelse.)

#5322

Postad 13 mars 2012 - 19:32

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Då kan inte jag mer, brukar alltid va router som spökar annars..... Lycka till.


har en netgear CG3100 som följde med när jag skaffade 100 mbit, kan det vara den som strular?

Bara för att kolla så jag inte gjort något dumt fel, inne i nätverk på BB, under fliken nätverk kan man välja att tilldela IP på några sätt, min är förvald påå DHCP, rätt/fel?
-Proxy står det inget alls typ
-Servrar står det massa i, det är ju är jag kan ändra värdnamn, aktivera windows delning, dela lösenord (användarnamn: guest), dela arbetsgrupp osv
-SMB klient är helt tom förutom arbetsgruppen som är vald
-VPN är också tom.
Något här som jag borde ändrat på, mer än aktivera delning?

nix stoppar jag in hddn via usb i datorn behövs det inte något inloggning

#5323

Postad 13 mars 2012 - 19:40

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

har en netgear CG3100 som följde med när jag skaffade 100 mbit, kan det vara den som strular?

Bara för att kolla så jag inte gjort något dumt fel, inne i nätverk på BB, under fliken nätverk kan man välja att tilldela IP på några sätt, min är förvald påå DHCP, rätt/fel?
-Proxy står det inget alls typ
-Servrar står det massa i, det är ju är jag kan ändra värdnamn, aktivera windows delning, dela lösenord (användarnamn: guest), dela arbetsgrupp osv
-SMB klient är helt tom förutom arbetsgruppen som är vald
-VPN är också tom.
Något här som jag borde ändrat på, mer än aktivera delning?

nix stoppar jag in hddn via usb i datorn behövs det inte något inloggning

har du ibockat full nätverksskanning.... kommer du ut på nätet från BB så kan det inte vara nätverksinställningar men du kan spela upp filerna från BB:n ut på tv:n? annars får du gå in i filkällor och lägga till hdd

#5324

Postad 13 mars 2012 - 19:48

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

har du ibockat full nätverksskanning.... kommer du ut på nätet från BB så kan det inte vara nätverksinställningar men du kan spela upp filerna från BB:n ut på tv:n? annars får du gå in i filkällor och lägga till hdd


japp surfa, använda appar, kolla på material som jag har på min hdd som är kopplad i BB funkar utmärkt. Det enda som inte funkar är att komma åt filerna via laptopen.... Vilket inte är helt nödvändigt men jobbigt att koppla i och ur hddn varje gång man vill hämta/lägga till något

#5325

Postad 13 mars 2012 - 20:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

japp surfa, använda appar, kolla på material som jag har på min hdd som är kopplad i BB funkar utmärkt. Det enda som inte funkar är att komma åt filerna via laptopen.... Vilket inte är helt nödvändigt men jobbigt att koppla i och ur hddn varje gång man vill hämta/lägga till något

Jag har Norton 360 och där har jag ändrat statusen på BB till helt pålitlig i nätverkssäkerhet. Kanske det är nåt sånt du måste göra med ditt AV om du har något.

#5326

Postad 13 mars 2012 - 21:00

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Jag har Norton 360 och där har jag ändrat statusen på BB till helt pålitlig i nätverkssäkerhet. Kanske det är nåt sånt du måste göra med ditt AV om du har något.


Har avg som AV och comodo som brandvägg och nej det är inte problemet tyvärr

#5327

Postad 13 mars 2012 - 21:20

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0
Har du en usb-sticka? Tryck in en fil i den och kör in i BB och kolla om det är samma sak, kanske det finns nån form av skydd i hdd:ns programvara som brukar finnas förinstallerad. Kom på en annan grej,efter jag ominstallerat datorn en gång var jag tvungen att flytta över "ägarskapet" till filerna jag hade på andra diskar och partitioner. Det var nånting med "dela ut den här mappen i nätverket" exakt hur minns jag inte men det går nog att hitta ant. på Google eller i windowshjälpen. Du kanske har haft hdd i en annan dator som har mshome som arbetsgrupp och att dess egenskaper är i hdd. En ide bara , kanske en idiotisk men allt är värt att pröva.

Redigerat av Askungen, 13 mars 2012 - 21:36.


#5328

Postad 13 mars 2012 - 21:29

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Hade ett usb till i fredags då jag tappade bort det...

Jag köpte Hddn i går och förde över filer direkt, formaterade alltså inte om den men det borde inte spela någon roll väl?

#5329

Postad 14 mars 2012 - 21:06

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Ingen som vet hur man kommer runt detta problem? Försökt med allt men kommer inte runt det..

#5330

Postad 14 mars 2012 - 21:43

Djingis Khan
  • Djingis Khan
  • Användare

  • 150 inlägg
  • 0

Ingen som vet hur man kommer runt detta problem? Försökt med allt men kommer inte runt det..

Önskar jag kunde hjälpa dig...jag kör med en extern hdd som jag kopplat in i BB. Ser min BB på nätverket och jag bara drar över dom filer jag vill ha dit.

#5331

Postad 15 mars 2012 - 09:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Ingen som vet hur man kommer runt detta problem? Försökt med allt men kommer inte runt det..

verkar skumt,det måste väl nästan vara nätverkssäkerhetsinställningarna,prov annars att formatera hdd (ntfs).Annars vete fan vad det kan vara. Låna en usb eller en hdd och se om du kommer åt dem.

#5332

Postad 15 mars 2012 - 09:28

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

verkar skumt,det måste väl nästan vara nätverkssäkerhetsinställningarna,prov annars att formatera hdd (ntfs).Annars vete fan vad det kan vara. Låna en usb eller en hdd och se om du kommer åt dem.


Har ställt in inställningarna rätt tror ja, har följt guider här och andra på nätet om hur man ska dela mappar och sånt med w7. Ska testa att formatera om den när jag kommer hem och se om jag kan låna en hdd av en kompis.

#5333

Postad 15 mars 2012 - 11:51

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0

har följt guider här och andra på nätet om hur man ska dela mappar och sånt med w7.


Ja men nu låg väl inte problemet att dela ut mappar i win7 utan att komma åt mappar på hdd som är kopplad till BB?
Dom två sakerna har inget med varandra att göra

#5334

Postad 15 mars 2012 - 11:56

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Ja men nu låg väl inte problemet att dela ut mappar i win7 utan att komma åt mappar på hdd som är kopplad till BB?
Dom två sakerna har inget med varandra att göra


Nej det är sant, hade dock filerna på laptopen i början och då delade jag ut mappar som boxeen hittade och det var då jag delade ut. Men nej det behövs inte nu nej...

#5335

Postad 15 mars 2012 - 12:49

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
När jag stänger av Boxee skall inte loggan släckas ner

#5336

Postad 15 mars 2012 - 14:05

Unregistered0e5c46c2
  • Unregistered0e5c46c2
  • Forumräv

  • 575 inlägg
  • 0
Följer denna tråd då och då och den behöver lite positiva omdömen. Har haft min i ca ett års tid. Har den kopplad till min NAS (Synology DS211j) där den hämtar två mappar, filmer och tv-serier. Har funkat ruskigt och löjligt bra. Spelar upp de filformat jag använder mig av utan problem, 1 på 20 så måste jag styra upp vilken film/serie som Boxeen inte hittar. Uppdateringar går smidigt och har det krånglat har det varit mitt eget fel och inte Boxeen.

Använder den nästan dagligen. För det jag använder den till, strömma tunga filer från min NAS så är det en tio-poängare.

#5337

Postad 15 mars 2012 - 14:15

Unregistered577c6879
  • Unregistered577c6879
  • Mästare

  • 2 986 inlägg
  • 0

När jag stänger av Boxee skall inte loggan släckas ner

Är det en fråga? Om maskinen är helt avstängd ska inget lysa

#5338

Postad 15 mars 2012 - 15:11

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Ja det var en fråga. Om jag i menyn stänger av så försvinner bilden från TV rutan men loggan lyser.

#5339

Postad 15 mars 2012 - 15:50

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Ja det var en fråga. Om jag i menyn stänger av så försvinner bilden från TV rutan men loggan lyser.

har inte det problemet lösts med senaste FW ? Min stänger av som den ska.

#5340

Postad 15 mars 2012 - 16:07

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0
Detta får jag upp när jag ska in till hdd´n via utforskaren.
http://i42.tinypic.com/15i6tn5.jpg
om det hjälper något..

Har skrivit in vad jag tror är "rätt" lösenord säkert 20 ggr men hjälper inte

Redigerat av Unregisteredb30b4e19, 15 mars 2012 - 16:08.


#5341

Postad 15 mars 2012 - 16:29

essoman
  • essoman
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

har nu fått ett problem som jag inte fattar.
Har köpt en extern hdd som jag kopplat till boxee boxen via usb. Det funkar bra, filerna kommer upp i menyn och allt kan spelas upp.
Men jag vill även kunna lägga till/hämta filer från hdd´n från min laptop via nätverket och det är här det krånglar. Jag får upp hdd´n i nätverket och när jag ska in i den krävs ett användarnamn och lösenord, och jag fattar verkligen inte vilket det är jag ska ange :s
Har testat med mitt boxee account, även det som finns i boxee menyn under inställningar-> nätverk->servrar. Jag har aktiverat windows fildelning och där står det (användarnamn: gäst) och sen ska jag ange ett lösenord. Jag har testat att använda gäst som användarnamn och lösenordet jag angivit men kommer inte åt hddn från laptopen. (nej jag har inte stavat fel på lösenordet).
Någon som vet vad som är fel eller vilket användarnamn+lösenord det är man ska använda??



Hade nåt liknade problem när jag precis hade köpt min BB och skulle fixa
min utdelning.....
Min lösning på problemet var följande:
1.Tryck på start i windows7
2.Tryck Nätverk och Internet
3.Tryck Nätverks- och delningscenter
3. Tryck Avancerade delningsinställningar
4. Rulla ner till Lösenordsskyddad delning och välj sedan
"Inaktivera lösenordsskyddad delning"

Detta funkade för mig och rutan för användarnamn och lösenord poppade inte upp på BB:n fler gånger....

#5342

Postad 15 mars 2012 - 16:35

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

Hade nåt liknade problem när jag precis hade köpt min BB och skulle fixa
min utdelning.....
Min lösning på problemet var följande:
1.Tryck på start i windows7
2.Tryck Nätverk och Internet
3.Tryck Nätverks- och delningscenter
3. Tryck Avancerade delningsinställningar
4. Rulla ner till Lösenordsskyddad delning och välj sedan
"Inaktivera lösenordsskyddad delning"

Detta funkade för mig och rutan för användarnamn och lösenord poppade inte upp på BB:n fler gånger....


Det är de jag inte förstår, jag har inaktiverat det men det kommer ändå upp krav om inloggning. Fattar inte detta :S

Tack iaf

#5343

Postad 15 mars 2012 - 16:59

Tresor
  • Tresor
  • Användare

  • 139 inlägg
  • 0
Min BB beter sig likadant för tillfället Rexx13, funkade ett tag men sedan var det så här. Verkar helt enkelt vara så där bra på att hantera denna funktionalitet.


//Tresor

#5344

Postad 15 mars 2012 - 17:01

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

Det är de jag inte förstår, jag har inaktiverat det men det kommer ändå upp krav om inloggning. Fattar inte detta :S

Tack iaf

och det är inte lösen till routern ? Eller windowsinloggningen ? När du första gången stoppade in hdd i datorn,startade nån installation av nåt slag eller nån form av autentisering ? Stoppa in hdd i datorn och högerklicka och välj delning och gå igenom de alternativ som finns,kanske nåt måste av eller ibockas.

#5345

Postad 15 mars 2012 - 19:12

Unregisteredb30b4e19
  • Unregisteredb30b4e19
  • Användare

  • 248 inlägg
  • 0

och det är inte lösen till routern ? Eller windowsinloggningen ? När du första gången stoppade in hdd i datorn,startade nån installation av nåt slag eller nån form av autentisering ? Stoppa in hdd i datorn och högerklicka och välj delning och gå igenom de alternativ som finns,kanske nåt måste av eller ibockas.


nix hände inget speciellt första gången. Var inne i hdd´n förut och valde bort lösenord vid delning och sånt men hjälper inte..
Testat routerns lösenord med men inte hjälpt. Ska dock köpa ny router imorgon så kanske löser sig efter det...

#5346

Postad 15 mars 2012 - 21:38

lappen71
  • lappen71
  • Veteran

  • 2 050 inlägg
  • 0
Alltså om BB kan komma ut på nätet kan jag inte förstå hur router byte skulle göra skillnad?

#5347

Postad 16 mars 2012 - 00:36

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

  • 731 inlägg
  • 0
Min Boxee box startar upp, ger gråa startskärmen. Går över i färggranna kuber som studsar hit och dit över skärmen. Visar den mac-liknande rymd-bakgrunden (blålila) och sedan ett grönt ap-ansikte. Därefter startar den om igen (går till rymd-bakgrunden och snurrande ringen som anger att aktivitet pågår).

Vad göra. Har googlat efter Boxee reset, som säger att man håller inne powerknappen uppe på Boxee mellan 5 och 8 sekunder. Funkar inte.

Tips?

EDIT: Den rackarn startade om sig ett par gånger, tills den kom till en återställningsmeny. Där blev det dock trubbel ändå i att den inte vill komma ut på nätet efter återställning. Får fortsätta felsöka :)

Död är den inte än i alla fall. Bra det.

Redigerat av bjogul, 16 mars 2012 - 01:09.


#5348

Postad 16 mars 2012 - 01:39

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2 679 inlägg
  • 0

nix hände inget speciellt första gången. Var inne i hdd´n förut och valde bort lösenord vid delning och sånt men hjälper inte..
Testat routerns lösenord med men inte hjälpt. Ska dock köpa ny router imorgon så kanske löser sig efter det...

Tror som lappen,det måste vara nåt med brandvägg eller port forwarding , kan du hantera hdd när den är i datorn så måste det vara nätverkssäkerheten på nåt vis

#5349

Postad 16 mars 2012 - 08:17

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0
En polare har byggt ihop en server åt mig, som har plats för en massa HDDs, som jag ska kunna fjärrstyra, både från hemmet och vart jag än är...
Han har lagt in XP på den... är det nåt jag bör tänka på när jag delar ut HDD på servern då så Boxee hittar/kommer åt mapparna? Har för mig att XP är grymt mycket lättare att dela ut mappar etc, eller har jag fel..? :)

#5350

Postad 16 mars 2012 - 09:27

Unregistered5fd6896d
  • Unregistered5fd6896d
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
En fråga?
Finns det ingen manual hur man gör med Boxee
Jag har den kopplad till mitt nätverk har även en Neatgear Redy NAS Har hittar man den ifrån Boxeen



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.