Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic PT-AX100 *

639 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 20 oktober 2006 - 10:45

sandos
  • sandos
  • Lärjunge

  • 348 inlägg
  • 0

OK, jag har alltså fått min nu - snabb leverans på 2 dagar från digitalo.de i Tyskland, SEK 13095 inkl frakt

--

- OTROLIGT TYST. Det tystaste jag inte hört.

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>


Nu blir jag riktigt riktigt sugen på denna. Med det priset blir det ju svårt att motså :lol:

Hur fungerar garantin i ditt fall? Antar att man måste skeppa projektorn till försäljaren om något händer?

#52

Postad 20 oktober 2006 - 12:01

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

OK, jag har alltså fått min nu - snabb leverans på 2 dagar från digitalo.de i Tyskland, SEK 13095 inkl frakt

--

- OTROLIGT TYST. Det tystaste jag inte hört.

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>


Nu blir jag riktigt riktigt sugen på denna. Med det priset blir det ju svårt att motså :lol:

Hur fungerar garantin i ditt fall? Antar att man måste skeppa projektorn till försäljaren om något händer?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag räknar kallt med att Panasonics garanti gäller i hela Europa. Det löser sig, min fru är advokat. B)

/P-O

#53

Postad 21 oktober 2006 - 10:02

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Ledsen att jag har gjort dig upprörd whooper.Men man vill ju ha en så bra projektor som möjligt med en så billig lampa som möjligt,för det är ju trots allt bara en lampa som kan gå sönder när som helst.

<{POST_SNAPBACK}>


Helt ok, men du kanske ska hålla utkik efter svaren du får också. Har sett dig få svar ett flertal gånger, men ändå ställer du samma fråga om samma lampa om igen.

Och Whopper kom ju faktiskt med ett konstruktivt och bra tips då det verkar vara viktigt för dig. :)

Redigerat av B8, 21 oktober 2006 - 10:04.


#54

Postad 23 oktober 2006 - 14:26

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Varför hade inte Panasonic denna med nu på Digital Home mässan?!?! Åkte dit för att kolla in den mot Z5 och sen köpa, men tji fick man.

#55

Postad 23 oktober 2006 - 14:41

ltd74
  • ltd74
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
har kollat runt på den här projektorn nu i flera dagar på nätet och nu beställt den från tyskland för 12600kr inkl frakt på Avitos.
det är en stor aktör i tyskland samt att man betalar när den levereras! (mycket smidig hjälp fick jag av engelsktalande kundtjänst.

så till alla er som ska beställa Gör det från TYSKLAND och spara ca 4000kr
det är desutom öppet köp i 14 dagar, så om något skulle vara knas är det bara att skicka tillbaka!

ser att svenska leverantörer ger lampgaranti etc men tror inte att lampan skulle kosta mer än 4000kr :)

#56

Postad 24 oktober 2006 - 22:16

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
varför är denna så dyr i sverige(jämför med tyskland)

Kollar man på TX300 så är den ju billigare här än bästa tysklands priset
Samma gäller Z5:an som är på samma nivå i tyskland som sverige.

Panasonicen däremot kostar 12K i tyskland och 17K i sverige

Varför denna skillnad?

#57

Postad 24 oktober 2006 - 22:17

Deepy
  • Deepy
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0

har kollat runt på den här projektorn nu i flera dagar på nätet och nu beställt den från tyskland för 12600kr inkl frakt på Avitos.
det är en stor aktör i tyskland samt att man betalar när den levereras! (mycket smidig hjälp fick jag av engelsktalande kundtjänst.

så till alla er som ska beställa Gör det från TYSKLAND och spara ca 4000kr
det är desutom öppet köp i 14 dagar, så om något skulle vara knas är det bara att skicka tillbaka!

ser att svenska leverantörer ger lampgaranti etc men tror inte att lampan skulle kosta mer än 4000kr  ;)

<{POST_SNAPBACK}>


Hur är det med Avitos leveransstatus på den här projen? Har de den inne, eller väntar du på besked om när de får in den?

#58

Postad 25 oktober 2006 - 04:56

janern
  • janern
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0
Är det någon som vet var denna projektor projecerar bilden? Dvs om mitten av bilden ligger på mitten av linsen eller om den sticker av åt något håll (vilket många projektorer som är anpassade för takmontering brukar göra) ? Jag tänkte nämligen att jag skulle ha min projektor rättvänd på en hylla på väggen på c a 2 meters höjd och jag vill veta om lensshiften räcker för att få bilden på vettig höjd. Tänkte projecera en 80" bild 4,5 m från projektorn. Jag har letat på Panasonics hemsida men har inte hittat någon information om detta.

#59

Postad 25 oktober 2006 - 06:08

Unregistered6f8e3ba0
  • Unregistered6f8e3ba0
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var denna projektor projecerar bilden? Dvs om mitten av bilden ligger på mitten av linsen eller om den sticker av åt något håll (vilket många projektorer som är anpassade för takmontering brukar göra) ? Jag tänkte nämligen att jag skulle ha min projektor rättvänd på en hylla på väggen på c a 2 meters höjd och jag vill veta om lensshiften räcker för att få bilden på vettig höjd. Tänkte projecera en 80" bild 4,5 m från projektorn. Jag har letat på Panasonics hemsida men har inte hittat någon information om detta.

<{POST_SNAPBACK}>



Hej Janern!

Kolla den här länken "http://www.hembiobut...?pgrpnr=117120"
Verkar funka att ha 80 tum på 4,5 meters avstånd.

Mvh
Leffe

#60

Postad 25 oktober 2006 - 07:03

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var denna projektor projecerar bilden? Dvs om mitten av bilden ligger på mitten av linsen eller om den sticker av åt något håll (vilket många projektorer som är anpassade för takmontering brukar göra) ? Jag tänkte nämligen att jag skulle ha min projektor rättvänd på en hylla på väggen på c a 2 meters höjd och jag vill veta om lensshiften räcker för att få bilden på vettig höjd. Tänkte projecera en 80" bild 4,5 m från projektorn. Jag har letat på Panasonics hemsida men har inte hittat någon information om detta.

<{POST_SNAPBACK}>


Den skjuter bilden rakt fram, sedan kan du använda lensshiften enligt bilden:

Bifogad fil  Lensshift_AX100.JPG   20,53K   8 Antal nerladdningar


edit: Rättvänd på hylla kan du få bildens överkant 13% av bildhöjden under linsmitt om du inte använder ngn horisontell lensshift

elis

Redigerat av eliselis, 25 oktober 2006 - 07:10.


#61

Postad 25 oktober 2006 - 07:06

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Är det någon som vet var denna projektor projecerar bilden? Dvs om mitten av bilden ligger på mitten av linsen eller om den sticker av åt något håll (vilket många projektorer som är anpassade för takmontering brukar göra) ? Jag tänkte nämligen att jag skulle ha min projektor rättvänd på en hylla på väggen på c a 2 meters höjd och jag vill veta om lensshiften räcker för att få bilden på vettig höjd. Tänkte projecera en 80" bild 4,5 m från projektorn. Jag har letat på Panasonics hemsida men har inte hittat någon information om detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Den projicerar ganska rakt i linje med linsen, både i horisontell och vertikal riktning. Jag fick lite problem att få ner bilden till min duk eftersom jag har projektorn takmonterad och rätt nära taket. Fick sätta lensshiften på max och sänka takfästet så myckat det gick. det gick precis utan keystonejustering.

/P-O

#62

Postad 25 oktober 2006 - 09:09

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
så detta exempel skulle inte fungera eller??

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  bild.png   11,18K   7 Antal nerladdningar


#63

Postad 25 oktober 2006 - 10:40

Jungleboss
  • Jungleboss
  • Användare

  • 102 inlägg
  • 0
Hmm, jag undrar varför Prisjakt har tagit bort EU-priserna på alla panasonics modeller (inkl ax100). Påtryckningarna utifrån? Eller någon som har andra, mindre konspiratoriska, teorier.

Redigerat av Jungleboss, 25 oktober 2006 - 10:42.


#64

Postad 25 oktober 2006 - 12:10

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
riktigt skumt, detta måste utredas :)

alla andra nya har tysklands priser men de var ju lika som Sverige medan panan var 4k billigare i Tyskland!

Redigerat av Unregisteredea4970c4, 25 oktober 2006 - 12:11.


#65

Postad 25 oktober 2006 - 12:47

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

så detta exempel skulle inte fungera eller??

<{POST_SNAPBACK}>



Beror på vad du har för storlek på duken, om vi säger att du har 100" duk (16:9) så är höjden på
den duken c:a 124cm, 13% av det är runt 16cm, så i det fallet får du bildens överkant som mest 16cm nedanför linsmitt

Har du en 80" duk kan du få ner bildens överkant c:a 13cm nedanför linsmitt

elis

Redigerat av eliselis, 25 oktober 2006 - 12:50.


#66

Postad 25 oktober 2006 - 21:52

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

riktigt skumt, detta måste utredas  :blink:

alla andra nya har tysklands priser men de var ju lika som Sverige medan panan var 4k billigare i Tyskland!

<{POST_SNAPBACK}>


Extremt misstänkt. Det är ju klart att det ser illa ut för de svenska handlarna/generalagenten att priset är så mycket högre. Men vad tror de egentligen - den som är spekulant på en projektor kommer med största sannolikhet att kolla utländska priser i alla fall...

/P-O

#67

Postad 25 oktober 2006 - 22:14

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Prisjakt ska ju vara opartiska :blink:

https://www.prisjakt...php?t=foretaget

#68

Postad 26 oktober 2006 - 14:24

Franz
  • Franz
  • Veteran

  • 2 127 inlägg
  • 0

Hmm, jag undrar varför Prisjakt har tagit bort EU-priserna på alla panasonics modeller (inkl ax100). Påtryckningarna utifrån? Eller någon som har andra, mindre konspiratoriska, teorier.

<{POST_SNAPBACK}>


Vår leverantör av EU-priser har gjort en del större förändringar. Det kommer nog tyvärr dröja ett litet tag innan vi är uppe på samma nivå som tidigare. Vi tar naturligtvis inte bort priser efter svenska butikers påtryckningar.

#69

Postad 26 oktober 2006 - 14:34

defiant
  • defiant
  • Forumräv

  • 636 inlägg
  • 0

Den är försenad från dist, hoppas numera på början av nästa vecka.

<{POST_SNAPBACK}>


Du har inte fått något nytt leverans besked? :blink:

_____________________________________________________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get

#70

Postad 26 oktober 2006 - 14:45

Unregisteredea4970c4
  • Unregisteredea4970c4
  • Lärjunge

  • 455 inlägg
  • 0
Börjar tro att denna går bort för mig på grund att den inte kan "lens shifta" som jag vill (se min bild ovan). Tråkigt då jag gillar att kunna se i dags ljus + att den skulle smälta in i mitt vita tak.

Vad svårt detta blev :blink:

#71

Postad 27 oktober 2006 - 18:28

Unregisteredd64d0838
  • Unregisteredd64d0838
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Börjar tro att denna går bort för mig på grund att den inte kan "lens shifta" som jag vill (se min bild ovan). Tråkigt då jag gillar att kunna se i dags ljus + att den skulle smälta in i mitt vita tak.

Vad svårt detta blev  :)

<{POST_SNAPBACK}>


Så fort man använder sig av lens shift som visas i Specifikationerna så försämras bilden vad jag misstänker, men det står det ej ett ord om, det är väl mer optimalt att ha projen mer centrerad mot duken, är detta korrekt uppfattat eller kan man verkligen ha projen vid sidan av och få lika bra bild, rent matematiskt vore det ju svårare och ställer krav. Någon som vet?

#72

Postad 31 oktober 2006 - 23:57

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Jag lens shiftar nästan max med min,och jag märker inte att bilden blir sne eller konstig på något vis :lol:

#73

Postad 02 november 2006 - 23:46

Unregisteredfe29246a
  • Unregisteredfe29246a
  • Lärjunge

  • 316 inlägg
  • 0
På vilket sätt lens shiftar du då ? inte höjdledes väll ? med tanke på du har ramen så högt, har själv beställt en kinping 79" duk , är du nöjd med den ? sen funderar ja på denna projje.

#74

Postad 03 november 2006 - 16:27

Bendover
  • Bendover
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Snett ner åt vänster lensshiftar jag,och det e inte mycket kvar att ge på den lilla joysticken.Tycker duken är grymt prisvärd och den funkar kanon till min projektor.
Hmmm funderar på om det är något jag stör mig på......men det e det inte,förutom dvd spelarn då som dom kunde ha jobbat några dagar till på med mjukvaran i den :angry:

#75

Postad 07 november 2006 - 21:56

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Om det är 13% i höjdled man kan lensshifta, hur mycket kan man då shifta horisontelt?

#76

Postad 10 november 2006 - 08:52

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0
Jag har haft min AX100 i ett par veckor nu och har stött på ett besynnerligt problem - projektorn flimrar. Det är inget problem med bildkvaliteten i sig, utan det yttrar sig mera som att ljusstyrkan över hela bildytan försvagas under korta ögonblick och sedan återkommer.

Detta inträffar oavsett bildkälla, även helt utan insignal, så jag känner mig rätt säker på att det är projektorn och inte någon av mina andra komponenter som spökar.

Den här projektorn har ju ett antal finesser typ autoiris och automatisk ljusstyrkeinställning så det kanske är någon av de funktionerna som inte funkar som den ska. Jag har provat att slå av dem men det verkar inte göra någon skillnad.

Någon av er som har en AX100 som sett detta fenomen och har något tips, eller är det dags att felanmäla den?

/P-O

#77

Postad 10 november 2006 - 11:40

venoll
  • venoll
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Någon som vet en tysk nätbutik som säljer denna OCH som tar VISA kort?

netpower24.de tar inte VISA.
digitalo.de tar inte VISA över 1000 Euro.

Suck!

#78

Postad 10 november 2006 - 12:30

lave11
  • lave11
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Någon som vet en tysk nätbutik som säljer denna OCH som tar VISA kort?

netpower24.de tar inte VISA.
digitalo.de tar inte VISA över 1000 Euro.

Suck!

<{POST_SNAPBACK}>



www.amazon.de

#79

Postad 10 november 2006 - 12:44

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Jag har haft min AX100 i ett par veckor nu och har stött på ett besynnerligt problem - projektorn flimrar. Det är inget problem med bildkvaliteten i sig, utan det yttrar sig mera som att ljusstyrkan över hela bildytan försvagas under korta ögonblick och sedan återkommer.

Detta inträffar oavsett bildkälla, även helt utan insignal, så jag känner mig rätt säker på att det är projektorn och inte någon av mina andra komponenter som spökar.

Den här projektorn har ju ett antal finesser typ autoiris och automatisk ljusstyrkeinställning så det kanske är någon av de funktionerna som inte funkar som den ska. Jag har provat att slå av dem men det verkar inte göra någon skillnad.

Någon av er som har en AX100 som sett detta fenomen och har något tips, eller är det dags att felanmäla den?

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>



Har du den duken som syns i galleriet till AX100:an? Funkar den bra isåfall?

Funderar på att köpa en AX100 men vet inte om jag ska satsa på en vit eller grå duk. Antar att det blir bäst med en grå eftersom projektorn är så pass ljusstark. Jag kommer ha projjen i vardagsrummet, som är ganska ljust och svårt att mörklägga bra.

#80

Postad 10 november 2006 - 13:32

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0

Jag har haft min AX100 i ett par veckor nu och har stött på ett besynnerligt problem - projektorn flimrar. Det är inget problem med bildkvaliteten i sig, utan det yttrar sig mera som att ljusstyrkan över hela bildytan försvagas under korta ögonblick och sedan återkommer.

Detta inträffar oavsett bildkälla, även helt utan insignal, så jag känner mig rätt säker på att det är projektorn och inte någon av mina andra komponenter som spökar.

Den här projektorn har ju ett antal finesser typ autoiris och automatisk ljusstyrkeinställning så det kanske är någon av de funktionerna som inte funkar som den ska. Jag har provat att slå av dem men det verkar inte göra någon skillnad.

Någon av er som har en AX100 som sett detta fenomen och har något tips, eller är det dags att felanmäla den?

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>


Det där verkar vara ett rätt vanligt problem på AX100
Om du sätter lampan på normal istället för eco-mode (som jag antar att du använder)
försvinner troligen flimmret
Det har troligen med lampan att göra, kan hända att den behöver en inbränningsperiod
för att sedan stabiliseras så att eco-mode går att använda utan "flicker"

Det står en hel del om detta på AVS-forum...

edit: länk:
http://www.avsforum....ad.php?t=738018

elis

Redigerat av eliselis, 10 november 2006 - 13:50.


#81

Postad 10 november 2006 - 18:34

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag har haft min AX100 i ett par veckor nu och har stött på ett besynnerligt problem - projektorn flimrar. Det är inget problem med bildkvaliteten i sig, utan det yttrar sig mera som att ljusstyrkan över hela bildytan försvagas under korta ögonblick och sedan återkommer.

Detta inträffar oavsett bildkälla, även helt utan insignal, så jag känner mig rätt säker på att det är projektorn och inte någon av mina andra komponenter som spökar.

Den här projektorn har ju ett antal finesser typ autoiris och automatisk ljusstyrkeinställning så det kanske är någon av de funktionerna som inte funkar som den ska. Jag har provat att slå av dem men det verkar inte göra någon skillnad.

Någon av er som har en AX100 som sett detta fenomen och har något tips, eller är det dags att felanmäla den?

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>


Det där verkar vara ett rätt vanligt problem på AX100
Om du sätter lampan på normal istället för eco-mode (som jag antar att du använder)
försvinner troligen flimmret
Det har troligen med lampan att göra, kan hända att den behöver en inbränningsperiod
för att sedan stabiliseras så att eco-mode går att använda utan "flicker"

Det står en hel del om detta på AVS-forum...

edit: länk:
http://www.avsforum....ad.php?t=738018

elis

<{POST_SNAPBACK}>


Tack för tipset, jag kollade på AVSforum och det verkar ju som om många fått bort flimret efter en tids inbränning av lampan.

Jag har kört min några timmar i dag på full effekt och just nu flimrar den inte...

Jag skulle vilja att alla som har en AX100 och som har sett problemet med flimret gör ett inlägg här och berättar om det löst sig. Ifall detta är ett epidemiskt fel med Panasonics projektorer kan det vara bra om alla som har problem hör av sig till dem. Att döma av AVSforum verkar Panasonic inte direkt bry sig.

/P-O

#82

Postad 10 november 2006 - 20:29

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

  • 1 610 inlägg
  • 0

Jag har haft min AX100 i ett par veckor nu och har stött på ett besynnerligt problem - projektorn flimrar. Det är inget problem med bildkvaliteten i sig, utan det yttrar sig mera som att ljusstyrkan över hela bildytan försvagas under korta ögonblick och sedan återkommer.

Detta inträffar oavsett bildkälla, även helt utan insignal, så jag känner mig rätt säker på att det är projektorn och inte någon av mina andra komponenter som spökar.

Den här projektorn har ju ett antal finesser typ autoiris och automatisk ljusstyrkeinställning så det kanske är någon av de funktionerna som inte funkar som den ska. Jag har provat att slå av dem men det verkar inte göra någon skillnad.

Någon av er som har en AX100 som sett detta fenomen och har något tips, eller är det dags att felanmäla den?

/P-O

<{POST_SNAPBACK}>



Har du den duken som syns i galleriet till AX100:an? Funkar den bra isåfall?

Funderar på att köpa en AX100 men vet inte om jag ska satsa på en vit eller grå duk. Antar att det blir bäst med en grå eftersom projektorn är så pass ljusstark. Jag kommer ha projjen i vardagsrummet, som är ganska ljust och svårt att mörklägga bra.

<{POST_SNAPBACK}>


Jäpp, samma Invideo-duk. Mycket nöjd, funkar väldigt bra till en ljusstark proj. Rekommenderas!

/P-O

#83

Postad 11 november 2006 - 12:25

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Har beställt en AX100 nu, men har börjat läsa mer och mer om Epson TW700.
Hur står sig Panasonicen mot TW700?
Någon som sett och jämfört dom live?

#84

Postad 11 november 2006 - 16:44

eliselis
  • eliselis
  • Lärjunge

  • 484 inlägg
  • 0
Jag har sett båda samtidigt men endast en kort stund var, c:a en kvart av TW700:an och endast
lite mer av AX100
Blev faktiskt lite besviken på TW700, har ju läst en del om hur bra den skulle vara, speciellt
skärpan, men det var den jag blev besviken på, tyckte faktiskt att AX100 hade bättre skärpa,
tvärtemot vad jag hade väntat mig :P
Vet inte om det berodde på att projjarna var kopplade med komponent och inte HDMI, kanske
TW700 behöver HDMI för att komma till sin rätt?
Tror ända att TW700 är bättre än det jag såg med "rätt" koppling och kalibrering eftersom så många andra öser lovord över denna...

Bilden på AX100 tycker jag var mycket bra, förutom att skärpan var riktigt bra var den även
bra på att visa detaljer i mörka områden
Det som är lite oroande är "flicker" vid eco-mode på lampan och att en del tycker att autoirisen
låter för mycket
Lens-shiften är inte lika kraftfull på AX100 som på TW700

elis

#85

Postad 11 november 2006 - 19:24

Great
  • Great
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Har ett köpråd inför denna Projje, satt o kollade o läste allt om lensshift o zoom, så man får det att funka, men vill va på den säkra sidan, innan ja beställer.

Projektor kommer att stå på 520cm avstånd ifrån väggen där den ska projiceras, hyllan den kommer att stå på är 250cm hög. jag hade tänkt mig en bild på ca 100-110"

hur långt får jag då ner underkanten av bilden med lens-shiften?

Så kan jag räkna ut resten själv att den får plats.......... tacksam för svar...


En ytterligare fråga, väggen e målad i antikvit, kommer det att kunna gå o se på film utan nån som helst duk med ram runt(frugan e emot det), eller kommer det att bli suddiga kanter eller bara bli skit av bilden

Mvh Great

#86

Postad 11 november 2006 - 20:13

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0
Bilden hamnar rakt fram från projektorn, linsen i centrum.

Bilden går att ändra 63% vertikalt och 25% av horisontellt.

Dvs om bilden är 100cm hög så kan du sänka den 63 cm. då får du bildens överkant 13 cm under linsens höjd.


Bifogad fil  post_24385_1161756189.jpg   20,53K   5 Antal nerladdningar

Redigerat av Rixmupp, 11 november 2006 - 20:14.


#87

Postad 12 november 2006 - 14:19

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0
Ville bara repetera en länk till manualen: :P

http://panasonic.co....0/PT-AX100E.pdf

Kan ge svar på en del frågor ... :D

#88

Postad 12 november 2006 - 18:58

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Någon som vet hur lång strömkabel som följer med?

#89

Postad 12 november 2006 - 19:31

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

  • 480 inlägg
  • 0

Någon som vet hur lång strömkabel som följer med?

<{POST_SNAPBACK}>


Den är tre meter ! (Kollat min egen)

Plus att det står i (färg)broschyren:

http://www.inwarehou...sonicax100e.pdf


:P

#90

Postad 12 november 2006 - 19:43

RichardM3
  • RichardM3
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0
Ahhh.. tack!
Det va då en fin (färg)broschyr :P

#91

Postad 12 november 2006 - 22:33

Great
  • Great
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Om jag inte räknar helt fel då så måste det bli såhär??

hyllan som projjen står på är 250cm hög, mitten på linsen sitter 69mm upp, alltså ca 257cm högt.

vill ha en bild på 110" då bör bilden bli 135cm hög 240cm bred. lensshift vertikalt max 63%

135*0,63=85,05 cm som är 63% av bildens höjd
135/2=67,5 bildenshöjd delat på 2
85,05+67,5= 152,55cm bildhöjderna bla bla bla...................
257-152,55=104,45cm bildens sänkning


Kan man alltså säga att med maximal vertikal lenshift så borde ja kunna få nederkanten på bilden ca 105 cm ovanför golv? känns som att ja räknat galet här(matte e inte min starka sida).
För ovankant kommer ju 17 cm nedanför linsens mitt.

#92

Postad 13 november 2006 - 10:02

Unregistered4ac35b52
  • Unregistered4ac35b52
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som inte tyckte den här såg så speciellt bra ut under HBC's mässa?

#93

Postad 13 november 2006 - 19:09

venoll
  • venoll
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Någon som vet en tysk nätbutik som säljer denna OCH som tar VISA kort?

netpower24.de tar inte VISA.
digitalo.de tar inte VISA över 1000 Euro.

Suck!

<{POST_SNAPBACK}>



www.amazon.de

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag kan se har de inte PT-AX100 utan endast AE900 och då för EUR 1.429,00 vilket är sjukt mycket.
Vill ju självklart hitta en tysk nätbutik som tar VISA och fortfarande säljer AX100 för 1300-1400 EUR.

#94

Postad 13 november 2006 - 19:52

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

Någon som vet en tysk nätbutik som säljer denna OCH som tar VISA kort?

netpower24.de tar inte VISA.
digitalo.de tar inte VISA över 1000 Euro.

Suck!

<{POST_SNAPBACK}>



www.amazon.de

<{POST_SNAPBACK}>


Vad jag kan se har de inte PT-AX100 utan endast AE900 och då för EUR 1.429,00 vilket är sjukt mycket.
Vill ju självklart hitta en tysk nätbutik som tar VISA och fortfarande säljer AX100 för 1300-1400 EUR.

<{POST_SNAPBACK}>



är inte 1300 -1400 euro ca 14-15000sek?

Fyndbörsen säljer Ax100 för 16300kr med två år/1500tim lampgaranti

Redigerat av Rixmupp, 13 november 2006 - 19:53.


#95

Postad 13 november 2006 - 20:11

venoll
  • venoll
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

är inte 1300 -1400 euro ca 14-15000sek?

Fyndbörsen säljer Ax100 för 16300kr med två år/1500tim lampgaranti

<{POST_SNAPBACK}>


Nej nej.
http://www.google.se...ro in sek&meta=

~12500kr. Så fortfarande 4000kr billigare. Lampgaranti är bra men om man räknar med att byta lampa efter ungefär ett år, pga tungt användande, spelar det mindre roll.

#96

Postad 13 november 2006 - 20:23

Rixmupp
  • Rixmupp
  • Amatör

  • 57 inlägg
  • 0

är inte 1300 -1400 euro ca 14-15000sek?

Fyndbörsen säljer Ax100 för 16300kr med två år/1500tim lampgaranti

<{POST_SNAPBACK}>


Nej nej.
http://www.google.se...ro in sek&meta=

~12500kr. Så fortfarande 4000kr billigare. Lampgaranti är bra men om man räknar med att byta lampa efter ungefär ett år, pga tungt användande, spelar det mindre roll.

<{POST_SNAPBACK}>



Ah ok. Trodde att 1 euro låg på typ 11-12kr!

Redigerat av Rixmupp, 13 november 2006 - 20:26.


#97

Postad 14 november 2006 - 07:17

JockeBlg
  • JockeBlg
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Finns hos amazon.de här...

/Jocke

Redigerat av JockeBlg, 14 november 2006 - 13:12.


#98

Postad 14 november 2006 - 10:39

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Finns ju på Pipro.se för 1379 euro.

Blir ju ungefär 12500:-.

#99

Postad 15 november 2006 - 00:31

wessen
  • wessen
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Hur ansluter jag PT-AX100 till min digital box, de verkar ha tagit bort scart kontakten. Går det att köra in rgb i komponent utaget på PT-AX100 eller måste jag köpa en adatper till vga-utaget på projektorn. Jag vill inte använda komposit och har en dvi3000 box från upc
Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har samma fråga: Har precis köpt en AX100 och vill koppla min DVD/SAT via SCART-RGB. Prövade adapter från Kjell&Co (SCART-RGB till VGA). En glutt i projektormanualen visar att jag förutom R-G-B även behöver syncen på en pinne till i VGA-kontakten till projektorn... var hittar man en sådan kabel? Och vilken av synkarna i SCART ska till vilken på pinne i VGA-kontakten?

/Fredrik

#100

Postad 15 november 2006 - 22:09

Great
  • Great
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
ingen som kan bekräfta mina uträkningar om lensshift, så ja inte köper grisen i säcken



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.