Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny svart duk: DNP SuperNova Screen

243 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
dnp Supernova Epic 2.40:1 132" (309,5x129) (Projektordukar) 1 (0) Inga priser
dnp Supernova Core Black Velvet 08-85 16:9 92" (204x115) (Projektordukar) 1 7,5 (1) Inga priser
dnp Supernova Core Black Velvet 08-85 16:9 100" (221x125) (Projektordukar) 1 (0) Inga priser

#151

Postad 23 oktober 2017 - 15:43

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Hehe, jag kommer till och med att skjuta upp tittandet av Stranger things tills dess att allt är på plats.
Det första visningstillfället är oerhört viktigt för att få största möjliga wow-faktor av sambon.

Min beställa duk kommer på onsdag så det blir att hänga upp den till helgen om scentyget kommer upp utan problem.

Ska bli spännande att höra dina intryck av duken när den väl är på plats

#152

Postad 27 oktober 2017 - 09:35

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Då har duken anlänt.

 

WTF, vilken jäkla låda den kommer i!

Jag har sett jaktrobot 99 (AMRAAM) skickas i mindre lådor än denna.  :rolleyes:

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  DNP.jpg   132,97K   2 Antal nerladdningar

Redigerat av arcspin, 27 oktober 2017 - 09:35.


#153

Postad 27 oktober 2017 - 10:21

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Ser fram emot min leverans, tur jag bor på första våningen kan behöva ta in den via balkongen :P



#154

Postad 27 oktober 2017 - 18:00

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Nu är duken på plats.

Mitt "svarta hål" för att få ut mesta möjliga från Supernovan och JVC;n börjar att ta form men det är ett par saker kvar innan jag är klar.

Måste säga att jag är lite chockad över hur svart det blev med scentyget på plats, ljuset verkligen sugs in tyget.

 

Ska beställa lite mer Sammetstyg för taket och förstärka högtalarna, så även sub-basen, med mer svart högtalartyg för att få bort all ljus färg från dem.

 

Har inte startat upp projektorn ännu då jag först behöver installera förstärkaren och se till att den snurrar på utan problem.

 

Nu hoppas jag att allt jag gjort verkligen ska ge effekt!

 

 

 

Bifogad fil(er)


Redigerat av arcspin, 27 oktober 2017 - 18:01.


#155

Postad 27 oktober 2017 - 19:16

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Duken ser inte så mörk ut? Kan dock vara ljuset i rummet på dina foto som ”lurar” kameran.

Kollat så du har fått rätt väv, 08-85?

/Marcus

#156

Postad 27 oktober 2017 - 19:44

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Hej och tack för omtanken Marcus,

Japp det är fotot som är kasst, det gör inte duken rättvis.

När jag tittar på den är den metallic mörkgrå (det är som att titta in i framtiden *ler*)

 

Bifogar en bild från kartongen där det står 08-85.

 

 

 

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  DNP.jpg   105,65K   3 Antal nerladdningar


#157

Postad 27 oktober 2017 - 19:53

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Tumme upp:-)

#158

Postad 27 oktober 2017 - 22:46

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Hehe, har fått samma effekt på ett par foton jag försökt ta med blixt.
Visar ju att duken funkar som den ska iof, men visst ser den ljus ut!

Ska bli kul att höra dina intryck när du satt igång projektorn och tittat lite.

Med vänlig hälsning, Jacob

#159

Postad 28 oktober 2017 - 19:12

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

OH MY GOD!

 

Jag är helt tagen av kvalitén på bilden!

Det är helt sjuk bra, jag är mållös!

 

Nu måste jag iväg men det slår alla mina förväntningar.

Jag är NÖJD!!!



#160

Postad 29 oktober 2017 - 11:04

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Jag har väldigt begränsad erfarenhet av ramspända dukar, hur pass stabil är ramarna på dem här egentligen? Jag hade tänkt hänga ut min duk 10-15 cm från väggen med distanser. Dels för att få en "svävande" känsla i rummet men också för att förbereda för att kunna sätta akustikbehandling på väggen. 

 

Har tänkt mig två alternativ till hur jag kan behöva göra, tror ni att det första alternativet (vänster på bilden) fungerar eller blir det för flimsigt och risk att ramen vrider sig? alternativ 2 gör ju att det blir betydligt mer yta upp till och kan så klart sätta likadan regel även ner till. Räcker inget av alternativen och jag bör göra ram runt hela?

 

Bifogad fil  Skärmklipp.PNG   397,62K   1 Antal nerladdningar



#161

Postad 29 oktober 2017 - 11:41

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Ramen är stabil helt kart.

Min ram hade dock en aningens slag i sig vilket gjorde att det nedre vänstra hörnet på ramen stod ut 1-2 centimeter från väggen.

Det gjorde inte min andra duk så väggen torde vara rak.

Jag löste det med en bit dubbelhäftande tejp på baksidan av ramen för att fixera den mot väggen.

Det vill säga med minimal kraft så rätades ramen upp, jag är faktiskt inte helt säker på om det är ramen som har slag i sig eller om det är något annat som gjorde detta.

 

Att hänga upp ramfästanordningen med hjälp av två distanser kommer att fungera i avseende att ramen kommer hänga rakt, det tror jag.

Distanserna längst ner mot ramen kommer väl då mest agera så att ramen (likt min) inte slår sig.

Vad som kan bli svårt är att fästa distanserna tillräckligt stabilt i väggen, det kommer bli mycket kraft som vill dra nedåt då duken med ram är ganska tung och kommer hänga 10-15 ut från väggen.

 

 

 

 

 

 

 

 


Redigerat av arcspin, 29 oktober 2017 - 15:57.


#162

Postad 29 oktober 2017 - 11:46

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Att hänga upp ramfästanordningen med hjälp av två distanser kommer att fungera i avseende att ramen kommer hänga rakt, det tror jag.

Distanserna längst ner mot ramen kommer väl då mest agera så att ramen (likt min) inte slår sig.

Vad som kan bli svårt är att fästa distanserna tillräckligt stabilt i väggen, det kommer bli mycket kraft som vill dra nedåt då duken med ram är ganska tung och kommer hänga 10-15 ut från väggen.

 

Typ nått sådant här vad gäller att fästa distanserna i väggen skulle jag rekommendera.

Jag hade tänkt göra distanser av 45x95 regelvirke i två eller tre lager, sätter första lagret med plugg i betongväggen och skruvar sedan de yttre klossarna i den första med rejäla träskruvar så det är nog inget större problem för vikten skulle jag tro. 



#163

Postad 29 oktober 2017 - 11:49

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Mycket bra!



#164

Postad 29 oktober 2017 - 15:58

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Fråga,

Hur länge tycker ni att jag ska använda projektorn, brinntid på lampan, innan jag beställer en professionell kalibrering av projektorn (JVX X5500)?



#165

Postad 29 oktober 2017 - 16:13

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Minst 100 timmar.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#166

Postad 29 oktober 2017 - 16:15

greveriff
  • greveriff
  • Veteran

  • 1 984 inlägg
  • 0
Minst 100 timmar är det svar jag fått på exakt samma projektor.
Haha, nu hann den jäveln före :-).

#167

Postad 29 oktober 2017 - 16:16

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Mången tack till er båda!
Nu jäklar blir det att köra hårt med projektorn ett tag, vilket ska bli mig ett sant nöje.

#168

Postad 31 oktober 2017 - 09:44

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inte hört nått om min duk, jag sitter ju här och längtar ihjäl mig.



#169

Postad 31 oktober 2017 - 11:24

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
För mig så levererades duken till Hemmabiobutiken och dom i sin tur ordnade med en leverans till min adress.
När väl duken hade kommit till butiken tog dom kontakt med mig för att fråga vilken dag jag ville ha leveransen till mig.

#170

Postad 31 oktober 2017 - 11:48

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

jo jag var i kontakt med Hbb i början på förra veckan då hade dom fått besked att duken skulle komma till dem i början på den här veckan så förhoppningsvis kommer den väl idag eller imorgon om jag ska hinna få den innan helgen.



#171

Postad 04 november 2017 - 11:52

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Igår fick jag äntligen besked från DSV att dom kommer leverera duken som gick från HBB i tisdags och enligt DSVs egna beräkningar skulle levereras till mig på onsdag. Tror dom miss beräknat lite. 



#172

Postad 06 november 2017 - 15:47

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Idag kom den äntligen, i början av extremt hektisk vecka så vet inte om jag hinner få upp den fören tidigast början på nästa.



#173

Postad 06 november 2017 - 15:48

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Härligt,
Det är en rejäl pjäs som anländer. 😁

Ska bli spännande att läsa om dina intryck när duken väl är på plats.

#174

Postad 12 november 2017 - 22:25

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Jag har lagt upp några bilder från mitt hemmabiobygge.

Nu känns det som jag gjort det jag kunnat inom mer än rimliga gränser med tanke på att jag är sambo med en förövrigt filmälskande kvinna.

 

https://www.minhembi...arcspin/370049/

 

 

Det är svårt att få bilderna att bli rättvisa vad gäller färg och ljus men det är någotsånär korrekt.

 

Effekten av alla dessa förbättringar är enorm och verkligen överväldigande.

Bilden är riktigt bra och visar både färg och svära på ett fantastiskt sätt.

Jag är mer än nöjd!

 

Nu väntar jag bara på ett par restprodukter....Bland annat en HD FURY Vertex för att strippa bort HDR data


Redigerat av arcspin, 12 november 2017 - 22:28.


#175

Postad 20 november 2017 - 16:15

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Idag har jag äntligen haft tid att montera min duk ååå herre jäklar. Mina fingrar gör fortfarande ont några timmar efter att jag monterat alla plastringar, även om jag kört ca 120" direkt på väggen nu i flera veckor så kändes det ändå som att duken var större än jag tänkt mig vilket bara är bra. Har inte hunnit mixtra något med inställningarna i projektorn än. Den borde både monteras närmare och "kalibreras" om eller bytas ut mot en ny :) Mycket behöver göras med rummet också, kommer täcka runt om duken med svart tyg nu till att börja med och mest troligt renovera hela rummet till våren, då kommer väggen bakom duken och den högra väggen trologen bli mörkgråa.

 

 

Bifogad fil  DSC_3190.JPG   65,16K   5 Antal nerladdningar



#176

Postad 21 november 2017 - 09:47

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Härligt!

Taket ser inte ut att lysa upp nämnvärt och väggarna ser oxå fint dämpade ut. Mao ser det ut som att duken gör sitt jobb med den äran. :)

Hoppas du är nöjd så här långt.

Med vänlig hälsning, Jacob

#177

Postad 21 november 2017 - 10:03

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Härligt!

Taket ser inte ut att lysa upp nämnvärt och väggarna ser oxå fint dämpade ut. Mao ser det ut som att duken gör sitt jobb med den äran. :)

Hoppas du är nöjd så här långt.

Med vänlig hälsning, Jacob

Väldigt väldigt nöjd så här långt. Fick genast mycket mer lust i att ta tag i och fixa med annat i rummet nu när duken är på plats. Taket lyses knappt upp alls inte ens när rummet är så mörkt som det kan vara, däremot ser jag mycket reflektioner i högtalarna vilket jag hade räknat med då dom står så pass nära duken och är både blanka och vita.



#178

Postad 22 november 2017 - 18:19

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Upptäckte i går kväll att jag har ett "veck" eller snarare än våg i duken, har försökt göra något åt den och fick det lite mindre men får inte bort den helt någon som har något bra tips?

Bifogad fil  DSC_3307.JPG   46,02K   1 Antal nerladdningar



#179

Postad 22 november 2017 - 19:35

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Hur montrade du den?
Normalt försöker man sätta 4 fästpunkter på en duk typ mitten långsidorna och mitten kortsidorna.
Och sedan jobba sig ut mot hörnen.
Det brukar minimera sånt här. MEN jag har såklart inte sett din duk. Det kan ju vara så att det blivit någon vajsing med väven i transporten eller dyligt.

Med vänlig hälsning, Jacob

#180

Postad 22 november 2017 - 19:43

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Jo det var ungefär så jag gjorde, växlade sidor så att de skulle bli "kryss" spänt, jag är inte helt säker men jag tror att det där kan vara sista jag fäste. Det är en ögla precis där så det är den som orsakar vågen, får lyfta ner den imorgon och se om det hjälper att jag tar loss den och någon till i närheten och spänner om dem.



#181

Postad 22 november 2017 - 20:34

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Det där ser definitivt ut som ett ojämnt drag så det lär försvinna om du spänner om den bättre/jämnare.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#182

Postad 25 november 2017 - 08:53

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Jag kollade på instruktionsfilmen när jag spände min duk och där så fäster de upp alla hörn men sen matar de bara på med att fästa duken runt om ramen.

Hoppa till 3 minuter för att se hur de från DNP spänner sin duk:

 

https://www.youtube....h?v=41h-pXPE4P0



#183

Postad 25 november 2017 - 08:58

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Nu är sista delen i operation "black box" klar.
Nu är alla sidor täckt med svart scenmolton för att hantera ljus i den lilla biogrottan mitt i vardagsrummet.
Gardinen går att dra ut 2,5 meter i rummet och skapar effektivt en svart box för oss som tittar på film. Gardinen absorberar effektivt upp allt sidoljus som tidigare lyste upp den andra delen av vardagsrummet och som störde upplevelsen vid filmtittande.
 
Gardinen går även i tillbaka draget läge att döljas i den lilla alkov som naturligt finns i vardagsrummet. Med andra ord syns inte gardinen överhuvudtaget när den är tillbakadragen.
 
Det ser lite tacky ut på bild men gardinen används endast när det i övrigt är mörkt i alla rum och då försvinner den in i mörkret.
 
Övriga bilder från min operation "black box" hittar du här:

Bifogad fil(er)



#184

Postad 25 november 2017 - 09:24

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Jag kollade på instruktionsfilmen när jag spände min duk och där så fäster de upp alla hörn men sen matar de bara på med att fästa duken runt om ramen.

Hoppa till 3 minuter för att se hur de från DNP spänner sin duk:

 

https://www.youtube....h?v=41h-pXPE4P0

Det var så jag gjorde också, skulle tro att bara jag tar om dom tre sista där vid hörnet kommer det bli som det ska. Ska försöka hinna plocka ner den idag och fixa det.



#185

Postad 25 november 2017 - 15:05

Hays
  • Hays
  • Beroende

  • 1 183 inlägg
  • 0

Fixat, behövde bara släppa på den öglan och en till så skötte det sig själv.



#186

Postad 25 november 2017 - 16:57

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Vad skönt! :)

👍🏼

Med vänlig hälsning, Jacob

#187

Postad 02 december 2017 - 17:47

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Det finns ett val i menyn på projektorn (JVC X5500) som benämns "Screen adjust" och där går det att knappa in siffrorna 104 (Screen no.) för DNP Supernova 08-85 duken.

Detta ska ställa in projektorn att bättre harmonisera med vald duk.

 

Vad säger ni som kan det här om det menyvalet?

 

 

MVH,

 

//Peter



#188

Postad 03 december 2017 - 20:39

Colamannen
  • Colamannen
  • Forumräv

  • 757 inlägg
  • 0
Jag väntade lite på någon som kan nya JVCn bättre än mig men det kommer kanske...

Jag kan tyvärr inte JVCns menyer utan och innan.
Men jag kan ge lite generell input.

Man kan kompensera vissa hos en duk i en projektor, helt klart.
En duk med mindre gain (som din som har 0.8 gain) kan man såklart köra på lite mer ljus på.
Även en ton i duken som avviker från neutral gråskala (6500 Kelvin) kan kompenseras med vitbalansjustering mot blått, rött, grönt eller kombinationer av dessa.
Sedan kan dukstorleken spela rätt stor roll vid både 3D och vid HDR. Där kan projektorn tjäna på att få lite mer info om duken.

Din DNP Supernova 08-85 är i grunden ett vit 1.0 gains dukmaterial som man trixat med för att blockera oönskat infallande ljus.
Men det ljus som faktiskt träffar reflektorn och som når dina ögon är rätt neutralt i både ton och färg. Däremot saknar det alltså lite intensitet och behöver 20% mer ljus än motsvarande vita duk skulle behöva för att matcha ljusstyrka.
Så lite mer öppen iris på JVCn är alltså kontentan.

OBS! Det är inte detsamma för Supernova 23-23 då den istället före en vit 1.0 gain reflektor har en silverreflektor (2.3 gain) med lite andra egenskaper. Den är ännu bättre på att hantera ovälkommet ljus men ger oxå något mer bieffekter.

Väldigt generellt, och kanske inte exakt vad du frågade, men alltid bra med info i bakfickan för bättre förståelse av vad eventuella inställningar kan och väntas påverka.

Med vänlig hälsning, Jacob

#189

Postad 04 december 2017 - 07:53

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Hej och stort tack.
Det var en bra förklaring och ändå bra av JVC att erbjuda denna tjänst på sina projektorer.

#190

Postad 05 december 2017 - 14:21

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0

Det finns ett val i menyn på projektorn (JVC X5500) som benämns "Screen adjust" och där går det att knappa in siffrorna 104 (Screen no.) för DNP Supernova 08-85 duken.

Detta ska ställa in projektorn att bättre harmonisera med vald duk.

 

Vad säger ni som kan det här om det menyvalet?

 

 

MVH,

 

//Peter

Jag testade detta idag och läget gör bilden svagt varmare(rödare). Detta för att kompensera för att 08-85 är blå i sin ton. Men skillnaden är oerhört liten med detta alternativ och min erfarenhet efter att ha kalibrerat mot ett antal Supernovor sista åren är att det inte på något sätt kan ersätta en kalibrering. 08-85 är ganska blå och kräver oftast ganska stora justeringar på vitbalansreglagen så denna inställning är bara en promille av det som verkligen behövs. Men de har nog ansett att det är bättre att vara försiktig när man gör ett universellt läge.

 

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund



#191

Postad 05 december 2017 - 20:08

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Tack Marcus för att du tog dig tid och kollade upp detta.

Intressant det där med den blåa tonen, ska leka lite med vibalansen innan kalibreringsmannen kommer över och gör en riktig kalibrering.

 

Som sagt, tack och lite kul att jag hittade ett menyval som du inte hade kollat upp tidigare  :)

 

 

//Peter



#192

Postad 12 mars 2018 - 16:19

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Är det någon som har kolla på DNP:s rulldukar?

Jag tänker närmast på deras "Flex Classic".

Den har inte någon tab-tension ser jag. Är materialet så formstyvt så att det inte behövs?

Är egenskaperna i övrigt som de ramspända dukarna?



#193

Postad 12 mars 2018 - 16:43

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
En sådan har vi för visning i butiken. Den håller sig inte slät så vi säljer den inte i det utförandet, men prestandan i övrigt är densamma som de ramspända.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#194

Postad 12 mars 2018 - 16:57

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Är det någon som har kolla på DNP:s rulldukar?
Jag tänker närmast på deras "Flex Classic".
Den har inte någon tab-tension ser jag. Är materialet så formstyvt så att det inte behövs?
Är egenskaperna i övrigt som de ramspända dukarna?


Finns parallax från Projecta dem kör tab tension vilket alla rulldukar borde vara ,parallax och dnp är typ samma sak fråga hembiobutiken om pris dem säljer Projecta.

#195

Postad 12 mars 2018 - 17:23

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Ville inte ta upp Parallaxen för den är just nu under utvärdering av den Svenska distributören. Att bygga en produkt är en sak, att göra det bra är en annan. DNP har ju även med Tab-Tension men de har en del brister som inte man vill ha i den prisklassen.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund

#196

Postad 12 mars 2018 - 18:30

Audiostar
  • Audiostar
  • Beroende

  • 1 344 inlägg
  • 0

Ville inte ta upp Parallaxen för den är just nu under utvärdering av den Svenska distributören. Att bygga en produkt är en sak, att göra det bra är en annan. DNP har ju även med Tab-Tension men de har en del brister som inte man vill ha i den prisklassen.

/Marcus, The Rock Hemmabio i Lund


Projecta är samma som da-lite där det fungerat bra så varför skulle detta vara fel?

#197

Postad 12 mars 2018 - 18:39

Marcus_TheRock
  • Marcus_TheRock
  • Mästare

  • 3 039 inlägg
  • 0
Vi får se, den är som sagt just nu under utvärdering.

/Marcus

#198

Postad 12 mars 2018 - 18:46

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 365 inlägg
  • 0
Mer DNP till folket 😉

#199

Postad 12 mars 2018 - 23:02

50plus
  • 50plus
  • Forumräv

  • 744 inlägg
  • 0

Tack för all input!  :) 



#200

Postad 02 september 2018 - 09:08

Sidgin
  • Sidgin
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
Jag kör just nu med en JVC x35 tillsammans med en vit duk i ett rum med vita väggar utan ströljus.
Funderar på att uppgradera till en DNP och undrar om ljuset från x35 räcker till en 120" bild. Någon med erfarenheter?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.