Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kameraexperten - prissänkningar men inga leveranser

1053 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 december 2008 - 11:36

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Ingen som kan tipsa kameraexperten om denna tråd och hoppas på lite feedback?
Kanske inte har vetskap om tråden, skulle vara extremt intressant att se lite inlägg av dem.


Enligt någon högre upp i tråden har de ju sagt att om de skulle ge sig in i forumdiskussioner skulle det vara som att kasta bensin på en eld. Handlar du av dem bara för att Anneli L, hypotetiskt, skriver

HEJ Vi på KAMERAEXPERTEN är 100% seriösa, hihi, bara så ni vet, hejdå


i den här tråden...?

#152

Postad 09 december 2008 - 11:43

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Slängde ihop nånting snabbt.

"Bästa Kameraexperten
Det har förekommit spekulationer på nätet om era hemsidan som skapar oro för många. Vilket ni förmodligen också redan ha märkt med den mängden telefonsamtal och ökande antal email om makuleringar. Det vore bra ifall ni kunde kommentera i tråden om hur det verkligen ligger till. Om inte annat så kommer det minska era tryck på kungservice. Här länken

https://www.minhembi...p;#entry2202867

Hälsningar "



#153

Postad 09 december 2008 - 11:49

B4K4
  • B4K4
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har följt denna tråden ett tag.
Gjorde en beställning från kameraexperten 2/12.
Makulerade orden idag via mail, fick svar inom 15min + kollade mitt konto direkt efter och pengarna var redan tillbaka.
Betalade direkt via internetbanken.
Så dom är iaf snabba med återbetalningen.

#154

Postad 09 december 2008 - 13:23

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Enligt någon högre upp i tråden har de ju sagt att om de skulle ge sig in i forumdiskussioner skulle det vara som att kasta bensin på en eld. Handlar du av dem bara för att Anneli L, hypotetiskt, skriver

HEJ Vi på KAMERAEXPERTEN är 100% seriösa, hihi, bara så ni vet, hejdå


i den här tråden...?


..och du tycker det där var seriöst?

Nej jag menar på att de kanske inte vet situationen och tråden. Och OM de nu skulle vara seriösa, kanske inte har en aning om vad som pågår. Folk mejlar och ringer, makulerar ordrar som aldrig förr pga av trådar som denna.

De kanske har otroligt mycket att göra pga alla händelser och oroliga köpare, Vet de om tråden så ser dem hur det ligger till, och kanske kan lugna situationen.

Påstår INTE att man ska lita på företaget... vill bara ha ut information

Edit: Att sen folk får sina pengar tillbaks och postförskott är tillagt, läggs ju på den seriösa sidan.
Även om ingen fått något paket hem till sig, vilket är lite märkligt.

Redigerat av unik, 09 december 2008 - 13:25.


#155

Postad 09 december 2008 - 13:27

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0

..och du tycker det där var seriöst?

Nej jag menar på att de kanske inte vet situationen och tråden. Och OM de nu skulle vara seriösa, kanske inte har en aning om vad som pågår. Folk mejlar och ringer, makulerar ordrar som aldrig förr pga av trådar som denna.

De kanske har otroligt mycket att göra pga alla händelser och oroliga köpare, Vet de om tråden så ser dem hur det ligger till, och kanske kan lugna situationen.

Påstår INTE att man ska lita på företaget... vill bara ha ut information

Edit: Att sen folk får sina pengar tillbaks och postförskott är tillagt, läggs ju på den seriösa sidan.
Även om ingen fått något paket hem till sig, vilket är lite märkligt.


INSTÄMMER

#156

Postad 09 december 2008 - 13:35

Haddirajan
  • Haddirajan
  • Lärjunge

  • 461 inlägg
  • 0
Lite märkligt också att man har minst tre tjejer i en så kallad kundtjänst, men ingen som packar varor och ser till att leverera!
Det som gick att beställa på hemsidan fanns ju i lager, inte sant?

Nää, Sandra får nog dra på sig tygvantarna och knata ut på lagret och tejpa lite paket idag!

#157

Postad 09 december 2008 - 14:14

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Lite märkligt också att man har minst tre tjejer i en så kallad kundtjänst, men ingen som packar varor och ser till att leverera!
Det som gick att beställa på hemsidan fanns ju i lager, inte sant?

Nää, Sandra får nog dra på sig tygvantarna och knata ut på lagret och tejpa lite paket idag!


Hon får nog be Anneli, Mia och Anders om hjälp också. Men tygvantarna och tejpen är kanske slut...och vem vet det kanske varorna är också...

#158

Postad 09 december 2008 - 15:03

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Slängde iväg beställning till warehouseexpress istället som lovade med 2dagars leverans. 400kr frakt dock. :/ Fast 60£ cashback är alltid trevlig. Hoppas inte en liknande tråd dyker upp från de om några dagar. :)

#159

Postad 09 december 2008 - 15:05

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Hej!

Har följt denna tråd från början. Och onekligen säga att jag är orolig.

Beställde en asus 1000h den 2/12. Allt gick som det ska, fick en bekräftelse både på att varan fanns i lager samt att jag beställt. Betalade direkt med mitt VISA kort.

Jag väntade hoppfullt på att få ett kollinummer fram till torsdag. Började bli lite tveksam och bestämde mig för att ta kontakt med dem, Testade ringa, "kön är för närvarande full" osv. Tänkte att mailkontakt kanske skulle fungera så slängde iväg ett mail och frågade hur det stod till.

Fick till svar att varan skulle lämna deras "lager" innan veckoslut. Kanon tänkte jag.

När helgen var över och jag fortfarande inte fått något kollinummer blev jag less. Försökte ringa, men vad tror ni hände? Jo, samma som tidigare, "kön är för närvarande full". Sökte runt lite och hittade detta forum.

Makulerade min order igår (måndag) Och fick till svar att det gick bra och att pengarna skulle vara tillbaka inom 24 timmar.

Det har nu gått 24 timmar och fortfarande inga pengar. "SUCK".

Blir lite orolig när jag läser här att det gått smidigt för er att få tillbaka era pengar, men inte jag.

Måste säga att det känns lite tryggare att de lagt till postförskott, och att de ändå svarar på máil.

Hoppas verkligen att pengarna kommer tillbaka snart. Återkommer med mer information efter vidare kontakt med support.

#160

Postad 09 december 2008 - 15:39

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0

Makulerade min order igår (måndag) Och fick till svar att det gick bra och att pengarna skulle vara tillbaka inom 24 timmar.

Det har nu gått 24 timmar och fortfarande inga pengar. "SUCK".

Blir lite orolig när jag läser här att det gått smidigt för er att få tillbaka era pengar, men inte jag.


Kan det vara så att VISA betalningarna tar längre tid att föra tillbaka? Alla som fått pengarna direkt har väl använt sina banks direktöverföring?!

#161

Postad 09 december 2008 - 15:55

williamw
  • williamw
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Efter att ha fått mailet om att det ska levereras på onsdag bestämde jag mig för att makulera min order. Kom fram i telefonen på andra försöket och fick prata med Anders. Allt gick bra och jag skulle få mina pengar inom 2-3 dagar (betalat med MC). Hoppas att allt går som planerat nu...

#162

Postad 09 december 2008 - 16:27

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Kan det vara så att VISA betalningarna tar längre tid att föra tillbaka? Alla som fått pengarna direkt har väl använt sina banks direktöverföring?!


Läste tidigare i forumet en som fått tillbaka pengarna som använt VISA eller MC på bara några timmar. Eller är jag ute och cyklar?

#163

Postad 09 december 2008 - 16:55

Jonathan H
  • Jonathan H
  • Beroende

  • 1 073 inlägg
  • 0
Stämmer, fick mina pengar på kontot samma kväll som jag makulerade.

Betalade med e-kort-visa. Borde funka på samma sätt som ett vanligt visa.

Redigerat av Jonathan H, 09 december 2008 - 16:56.


#164

Postad 09 december 2008 - 18:18

aldrigmera
  • aldrigmera
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

MegaVARNING för Kameraexperten AB.
(har jag fel så kommer jag posta även det och be om ursäkt men jag är skeptisk)

Har precis hävt köpet jag gjorde för en vecka sedan. Kan bara hoppas att man får igen pengarna. Har inga illusioner överhuvudtaget. Avvaktar samtalet med ARN imorgon angående polisanmälan för bedrägeri om man ska vänta eller agera på en gång.

Snabba leveranser? Eller hur va...

Man måste BE om en orderbekräftelse. (som kommer hypersnabbt NÄR man väl gjort det!?)
Man måste BE om ett kollinummer för att kunna följa paketet som aldrig skickas.
Mailen ser faktiskt ut att vara copy pastade och har en "lugnande/fördröjande andemening som det står att läsa om. Ställde en fråga ang. leveransen men fick svar på något annat?!
Man blir bortkopplad från telefonkön och jag har aldrig kommit fram, prövat vid olika tidpunkter under dagen.)
Deras telefonabonnemang är registrerat i november 2008 hos Telenor. Bolaget har iofs inga anmärkningar hos kronofogdemyndigheten/skattemyndigheten.

Postar inom 48hr hur det gått.

/"aldrigmera"/ Sthlm 03:02 9 dec-08


Citerar mig själv och slutrapporterar denna soppa. Hävde köpet under natten. Fick tillbaka pengarna, som direktbetalades in för en vecka sedan, under dagen, har kontrollerat Swedbank och t.o.m fått 2 mails från den där Anneli om att det gjorts. Det uppskattas.

= ALL's well!

Men nu känner jag mig bara tom, fattar INGENTING??? Fattar det företaget inte att en fungerande telefonväxel där man HÖR en trevlig människa som representerar företaget är 1000 gg viktigare för trovärdigheten än ultra snabba mails. I synnerhet när det rör internetföretag som det inte går att träffa öga mot öga. De tar lätt över marknaden om de kan leverera vad de håller.

Som helhet har de mycket att arbeta med i kommunikationssyfte. Så här får det bara inte gå till.
Kommer inte att handla därifrån, men är såååååååååååå j-la lättad att det visade sig vara ett legitimt företag som måhända fått hybris i sin iver att slå sig in på marknaden och har för lite folk för att klara anstormningen av ordrar.
Nåväl, not my probs anymore.

/"aldrigmera"/ Sthlm 18:16: 9 dec-08 - signing off.

Redigerat av aldrigmera, 09 december 2008 - 18:20.


#165

Postad 09 december 2008 - 18:35

HDWC
  • HDWC
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Det är intressant vilken hysteri det blivit kring Kamerahuset i den här och andra trådar i olika forum. Det påstås att företaget är på randen till konkurs, att de vill få in massa pengar och sedan slå ihop m.m. MEN är det verkligen någon som blivit blåst? eller är detta bara någon form att kollektiv masshysteri? Någon som beställt nyligen som inte fått sina grejor eller som inte fåt sina grejor som kan svara? Alla som makulerat sina köp verkar ju fått tillbaka sina pengar..

#166

Postad 09 december 2008 - 19:15

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Makulerad mina 2 orderar igår, har inte fått något!

Betalt via eKort MC

#167

Postad 09 december 2008 - 19:22

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Skönt att alla makulerar, då kanske de kan få lite tid över till att packa min kamera och skicka den :-)

#168

Postad 09 december 2008 - 19:39

Unregistereda9d807c5
  • Unregistereda9d807c5
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Fick precis ett svar

Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på torsdag.
Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.

kan vi kompensera dig på något sätt, minneskort, bättre lurar el dylikt för den försenade leveransen?

Hoppas på din förståelse.

Med vänliga hälsningar / Anneli L.


Snällt med kompensation, men jag valde att makulera ordern ändå, då jag gjorde min beställning den 2/12.
Hoppas man får sina pengar...

#169

Postad 09 december 2008 - 19:43

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Det är väl bara att ringa o beställa o be dom skicka postförskott o se om dom gör det =)


Måste vara döden att få en sån här tråd.

#170

Postad 09 december 2008 - 19:46

unik
  • unik
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Helt fantastiskt synd om dem om de är trogna och ärliga företagare som råkat få häcken full pga av "för bra" priser vid juletid och en massa extra arbete pga av oroliga konsumenter.

#171

Postad 09 december 2008 - 20:02

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Fick precis ett svar

Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.

Din order lämnar vårt lager nu på torsdag.
Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.

kan vi kompensera dig på något sätt, minneskort, bättre lurar el dylikt för den försenade leveransen?

Hoppas på din förståelse.

Med vänliga hälsningar / Anneli L.


Snällt med kompensation, men jag valde att makulera ordern ändå, då jag gjorde min beställning den 2/12.
Hoppas man får sina pengar...


Jag fick samma svar, fast jag skulle få en väska istället (beställde 1/12). Jag ger dem veckan ut, annars hinner jag inte få varan i tid. De verkar vara väldigt underbemannade men ändå schyssta.

#172

Postad 09 december 2008 - 20:20

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Klart dom är "schyssta" ..deras konto fylls ju på med en rasande fart säkert. Synd bara att ingen kommer att få några varor. Fick ett kollinummer i fredags men inget finns på posten än. Hoppas att jag får tillbaka mina pengar från banken. Betalade med e-kort.

Redigerat av Mazak, 09 december 2008 - 20:21.


#173

Postad 09 december 2008 - 20:40

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0

Klart dom är "schyssta" ..deras konto fylls ju på med en rasande fart säkert. Synd bara att ingen kommer att få några varor. Fick ett kollinummer i fredags men inget finns på posten än. Hoppas att jag får tillbaka mina pengar från banken. Betalade med e-kort.

Vad säger posten om det kollinumret? De måste ju kunna se om något har postats med det.

#174

Postad 09 december 2008 - 20:52

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Vad säger posten om det kollinumret? De måste ju kunna se om något har postats med det.


När jag kollar kollinumret på Postens hemsida, så står det bara. "Elektronisk förhandsinformation mottagen"
Det är väl bara ett sätt för att tjäna några dagar för bluff-företaget Kameraexperten.

Redigerat av Mazak, 09 december 2008 - 20:54.


#175

Postad 09 december 2008 - 21:16

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Nu fick jag ett nytt svar från deras schyssta kundtjänst, min order ska sickas på torsdag och jag ska få ett nytt kollinummer.
Dom vill även kompensera mej för försenad leverans. (Varför tror jag dom inte :( ) Jag svarade att jag vill makulera orden och få pengarna tillbaka.
Återkommer om jag får mina pengar

#176

Postad 09 december 2008 - 22:03

Zimma
  • Zimma
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

Helt fantastiskt synd om dem om de är trogna och ärliga företagare som råkat få häcken full pga av "för bra" priser vid juletid och en massa extra arbete pga av oroliga konsumenter.


Jag håller med...

Om de har rent mjöl i påsen så hoppas jag att två veckors problem och spekulationer inte sänker dem helt då deras tidigare recensioner på Prisjakt och Pricerunner generellt har sett bra ut.

#177

Postad 09 december 2008 - 22:04

Unregisterede68eb861
  • Unregisterede68eb861
  • Guru

  • 5 548 inlägg
  • 0

..och du tycker det där var seriöst?

Nej jag menar på att de kanske inte vet situationen och tråden. Och OM de nu skulle vara seriösa, kanske inte har en aning om vad som pågår. Folk mejlar och ringer, makulerar ordrar som aldrig förr pga av trådar som denna.

De kanske har otroligt mycket att göra pga alla händelser och oroliga köpare, Vet de om tråden så ser dem hur det ligger till, och kanske kan lugna situationen.

Påstår INTE att man ska lita på företaget... vill bara ha ut information

Edit: Att sen folk får sina pengar tillbaks och postförskott är tillagt, läggs ju på den seriösa sidan.
Även om ingen fått något paket hem till sig, vilket är lite märkligt.


Klart att de är medvetna om denna tråd, eller övriga oroliga på i liknande trådar på andra forum, varför tror ni t ex att Postförskott är tillagt på senare tid?

Då har denna tråd kanske tjänat sitt syfte, om Postförskottet nu fungerar. Självklart är det inte rätt att ropa på the devil innan motsatsen är bevisad, med det är alltid ett risktagande att betala i förskott. Om med tanke på den begynnande lågkonjunkturen EXTRA riskfyllt att betala i förskott. Dåliga tider kan tvinga även den mest seriösa elektronikhandlare i konken. Och många kommer att falla inom det nämaste året, sanna mina ord.

Så det är allmänt värt att utfärda en varning för att betala i förskott idagsläget, och extra viktigt till webbshoppar som BARA erbjuder denna möjlighet, och som plötsligt lägger sig billigast på prylar de inte sålt tidigare, som ger knepiga leveransbesked, har konkurser nära inpå, osv osv, som t ex Kameraexperten.

Mvh JB

Redigerat av Unregisterede68eb861, 09 december 2008 - 23:21.


#178

Postad 09 december 2008 - 22:50

mtownbon
  • mtownbon
  • Wannabe

  • 12 inlägg
  • 0
Det är sagt att min beställning kommer imorn får se om den kommer eller ej.
återkommer med svar senare imorn.

#179

Postad 09 december 2008 - 23:02

timeblade
  • timeblade
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Intressant att se vem som får första verkliga leveransen från kameraexperten.

Jag kastar dock in handduken.

Mailade just hävning av en beställning jag la den 1:a december. Får se hur snabbt de reagerar.
Lite synd då jag valde kameraexperten just för att de fått bra omdömen. Brorsan rekomenderade dem också, handlade senast i november och var klart nöjd. Men världen är en föränderlig plats...

#180

Postad 09 december 2008 - 23:22

morningstar
  • morningstar
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Gjorde en beställning 081130. Betalade med MC, där pengarna reserverades. Drog iväg ett mail igår eftersom jag tyckte det började dra ut lite väl på tiden. Fick då "onsdagsmailet" som flera andra här fick. Tänkte att okej, men om det inte händer nåt på onsdag så F it.
Noterade dock idag att pengarna varken var dragna eller reserverade längre. ^^
För säkerhets skull skickade jag ett mail om annulering, på vilket de svarade att pengarna skulle komma innom 24 timmar. La en beställning på Inet istället, vilket jag borde gjort redan från början.

Kanske är det någon på kamreaexperten som blivit lurad av spam och "beställt" massa grejer, men nu börjar inse att skeppslasset kanske inte kommer trots allt;
"För att gratulera framgång för olympiska spelen 2008. Vårt företag har en positiv kampanj i 7days; vi kan sälja i lägsta pris, men om du kan köpa mer 3items kan vi sjöfart för free.We är en elektronisk grossist-företag från Kina. vi främst fokuserar på försäljning av elektronik, till exempel digitalkameror, mobilkommunikation, LCD-TV, Bärbara datorer Bärbara datorer, digital video, mp4, GPS, och så vidare. Detta är en gud-ges chans."

Klart roligare teori iaf än alla scam-spekuleringar. :(

#181

Postad 10 december 2008 - 08:46

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Fick detta igår:
Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.
Din order lämnar vårt lager nu på torsdag.
Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.
Hoppas på din förståelse.
Med vänliga hälsningar / Anneli L.

Har det inte lämnat lagret idag Torsdag så blir jag tvungen att makulera min order. Är det några som fått leverans de senaste dagarna?

#182

Postad 10 december 2008 - 08:49

RayIV
  • RayIV
  • Användare

  • 155 inlägg
  • 0

Makulerad mina 2 orderar igår, har inte fått något!

Betalt via eKort MC



Betalade också med MC, pengarna drogs.
Igår dvs för ett dygn sedan hävde jag köpet och fick det bekräftat på mail, pengarna skulle nå mitt konto igen inom 24 h vilket ännu ej skett.

Hoppas dem kommer in under dagen.

Jäkla strul, jag som ville ha igång min nya TV och PS3 redan nu...

#183

Postad 10 december 2008 - 08:58

Unregistered4bd96e91
  • Unregistered4bd96e91
  • Amatör

  • 78 inlägg
  • 0
Dom verkar ju inte ha levererat ut någonting den senaste veckan (baserat på informationen i denna tråd) Även om orderingången har varit enormt stor så att det resulterat i ett släpp så borde ju många beställningar skickats den senaste vecka.
Som det är nu har dom väldigt mycket att göra, men skickar inget! :( Låter det rimligt??

Jag tror det är så här; dom i kundtjänst har ingen aning om att det inte finns något att leverera utan dom får besked om att lagret inte hinner med. Kundtjänsten svara bara så gott dom kan baserat på den information dom får. Således betalar dom även tillbaka makulerade ordrar i vanlig ordning.

#184

Postad 10 december 2008 - 09:38

Unregistered1464
  • Unregistered1464
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Uppenbart att de inte har något att leverera. De väntar nog själva på en leverans de aldrig kommer få.

#185

Postad 10 december 2008 - 09:58

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Mycket intressant att någon som hävdar sig vara "Anneli L" svarar på så gott som allas mail, låter inte trovärdigt att hon skulle hinna med alla mail.

Hur som helst är jag en i mängden som beställt kamera den 2:a december, fick orderbekräftelse utan kolliID, mailade dagen efter och fick besked om att varan skulle levereras under veckan. Igår började jag ana att allting inte stod rätt till och hittade denna tråd. Fick kontakt via mail då "Anneli L" svarade

"Då vi har extremt många beställningar för tillfället så har vi tyvärr kommit efter något med våra leveranser, vi gör allt för att hinna ikapp.
Din order lämnar vårt lager nu på torsdag.
Kolli ID kommer med automatik när ordern lämnar vårt lager.

Hoppas på din förståelse.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."


Efter detta fick jag kontakt med kundtjänsten per telefon efter många försök. Hävde min order och väntar nu på pengarna som dom säger skall synas inom 24 timmar (från igår). Mailade dom också i och med att jag ville ha det skriftligt och fick TVÅ svar med samma text vid olika tidpunkt av avsändare "Anneli L" med texten:

"Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."

Mycket skum verksamhet.... får se hur det går med pengarna hittills har jag inte sett till dom.

#186

Postad 10 december 2008 - 10:24

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Har någon varit i kontakt med konsumentverket angående detta företag? Och har konsumentverkat i så fall gett några rekommendationer om att fortsätta göra affärer med företaget i fråga?

#187

Postad 10 december 2008 - 10:40

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

  • 1 349 inlägg
  • 0
Folk verkar ha glömt eller missat vissa faktorer i denna diskussion.
Det handlar inte bara om leverans eller icke leverans.

Under en kort period så var Kameraexperten billigast i Sverige på ett antal produkter.
Jag kan inte kommentera om detta är produkter som dom normalt säljer eller om dom lagts upp specifikt för denna enligt mig mycket sannolika "long con" (alternativt annalkande konkurs).
Exempel:
PS3, Xbox360, Tvix, Popcornhour och mycket mer.

Dom är fortfarande billigast på mängder av produkter bland annat Apple:s lap tops m.m.
Se exempel här:
https://www.prisjakt...i...&lista=prod
Det är almänt känt att det är dålig marginal på apple datorer och priserna brukar oftast skilja en hundralapp eller 2 mellan jättarna.

Detta innebär att ett litet relativt okänt familje företag helt plötsligt innan jul sänker priset på nästan alla sina produkter till nivåer som ligger under jättar som Mediamarkt, Elgiganten, Siba, Expert, OnOff, Komplett.se, Dustinhome.se.

Bara här ringer det ju varningsklockor som aldrig förr.

Men vi fortsätter:

Vi har tidigare i tråden kunnat läsa att företaget relativt nyligen bytt ägare.

Jag ser 2 tänkbara scenarion:
Detta är enbart mina egna spekulationer.

1. En "long con"
Företaget köptes upp för ett år sedan, varor som fanns i lager fortsatte levereras ut i väntan på julhandeln där vinsten skulle göras på produkter som inte finns innan ägarna försvinner och målvakten står kvar och tar straffet.

2. En "Datorbutiken"
Precis som datorbutiken så har Kameraexperten drabbats av dalande försäljningssiffror och står nära en konkurs.
För att få in så mycket pengar som möjligt innan företaget kursar så sänks priserna till orimliga nivåer för att locka massvis med nya kunder. Makulerade ordrar får pengarna tillbaka för att hålla skenet uppe så länge som möjligt medan det trillar in mer och mer pengar.

-------------------------

Fakta:
Orimliga priser.
Kollinummer utan att posten får några paket.
Produkter läggs till och tas bort från hemsidan efterhand som dom diskuteras på olika forum.
Möjlighet till Postförskott togs bort och lades sen till efter att denna tråden och andra liknande tagit fart.
Inget görs aktivt (meddelande på hemsidan?) för att styra upp dom dåliga omdömen som nu börjar läggas på prisjakt. Ett seriöst företag som har planer på att leva vidare hade varit noga med att försöka lugna oroliga kunder och behålla sitt goda rykte.
Samma företag har tidigare varit inne och kommenterat dåiga omdömen från kunder men senaste tiden har inga kommentarer lagts.

--------------------------

Det enda som skulle kunna övertyga mig om att detta inte är en bluff är:
PS3, Xbox360, Macbook Air osv faktiskt levereras till dom som beställt för det billiga priset.
Kameror, objektiv osv känns inte lika sensationellt, det kan ha funnits i lager sen tidigare.

Förra julbluffen hade ju ett inhyrt call center som skötte kundsupporten, vet vi att dessa copy paste mail kommer från anställda på Kameraexperten eller är det ett Call center som även dom blir lurade?

Redigerat av Nahaz, 10 december 2008 - 10:48.


#188

Postad 10 december 2008 - 10:52

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag fick igår kväll pengarna till en produkt men inte den andra än (som jag beställt några minuter efter den första)!

#189

Postad 10 december 2008 - 10:54

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Jag fick igår kväll pengarna till en produkt men inte den andra än (som jag beställt några minuter efter den första)!


Någon annan som fått pengarna tillbaka eller ska man sakteligen börja vidta andra åtgärder gemtemot detta företag....?

#190

Postad 10 december 2008 - 11:08

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Någon annan som fått pengarna tillbaka eller ska man sakteligen börja vidta andra åtgärder gemtemot detta företag....?


Läs tråden. Börjar bli trött på folk som bara hoppar in och ställer samma frågor som utretts en miljon gånger tidigare i samma tråd. LÄS.

#191

Postad 10 december 2008 - 11:13

joakimi
  • joakimi
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0

Läs tråden. Börjar bli trött på folk som bara hoppar in och ställer samma frågor som utretts en miljon gånger tidigare i samma tråd. LÄS.


Jag har läst hela tråden, men det var en massa folk som igår hade blivit lovade pengar inom 24h (så även jag). Därför frågade jag ifall någon nu fått pengarna.

#192

Postad 10 december 2008 - 11:18

andreiarlovski
  • andreiarlovski
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Jag har läst hela tråden, men det var en massa folk som igår hade blivit lovade pengar inom 24h (så även jag). Därför frågade jag ifall någon nu fått pengarna.

Okej, i så fall ber jag om ursäkt för den hårda tonen. Tänkte att det har avhandlats ganska många gånger att folk har fått pengar tillbaka – alla, såvitt jag vet än så länge. Ingen verkar ha väntat längre än tre dagar i alla fall.

#193

Postad 10 december 2008 - 11:25

AlmostFrank
  • AlmostFrank
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Här är en till som har väntat på paket ett tag nu, igår eftermiddag tröttnade jag på att vänta och försökte makulera ordern per e-post, innan har dom alltid vara snabba på att svara, så verkar inte fallet vara nu. Försökte igen imorse men har fortfarande inte fått något svar.

Nu börjar även jag bli orolig för hela den här affären.

#194

Postad 10 december 2008 - 11:28

Unregistered0723c0a1
  • Unregistered0723c0a1
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Även jag har gjort en beställning + förskottsbetalning.
Makulerade ordern i måndags och har ännu inte sett till några pengar. Igår hotade jag med polisanmälan och då svarade de att pengarna har lämnat deras konto. De använder sig av Handelsbanken och jag själv Swedbank så förhoppningsvis är det bara en fördröjning mellan bankerna.
Ni som fått era pengar vilken bank har ni?

#195

Postad 10 december 2008 - 11:28

The Moose
  • The Moose
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Här är en till som har väntat på paket ett tag nu, igår eftermiddag tröttnade jag på att vänta och försökte makulera ordern per e-post, innan har dom alltid vara snabba på att svara, så verkar inte fallet vara nu. Försökte igen imorse men har fortfarande inte fått något svar.

Nu börjar även jag bli orolig för hela den här affären.


Jag är i samma sits....

Skickade mail igår att jag ville makulera min order, fick inget svar. Skickade ett nytt mail i morse och bad om en bekräftelse p åmakulering men har ännu inte fått något svar.

Någon som fått något som helst meddelande från dem idag???

#196

Postad 10 december 2008 - 11:31

Prankie
  • Prankie
  • Wannabe

  • 41 inlägg
  • 0
Jag fick tillbaka pengar direkt efter ordern blev makulerad. Använde direktbetalning och har swedbank. Jag märkte att de verkar inte gilla läsa långa mail. Så håll det kort och skriv vad du vill i header och mailet.

#197

Postad 10 december 2008 - 12:09

Elektabuzz
  • Elektabuzz
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har inte heller fått varor och har makulerat ordern idag.

Redigerat av Elektabuzz, 10 december 2008 - 13:08.


#198

Postad 10 december 2008 - 12:21

Unregistered16ec8d9c
  • Unregistered16ec8d9c
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag avbeställde i måndags kväll efter återkommande uppskjutna leveranstider. Betalade med Visa. Nu är det inne på andra dagen sedan jag avbeställde och jag hoppas på att mina pengar kommer tillbaka snart. Så som jag har fattat det så har de uppgett att det kan ta upp till tre dagar för de som har betalat med Visa.

#199

Postad 10 december 2008 - 12:23

Tomas A
  • Tomas A
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har fortfarande inte fått pengar. 48h sen jag makulerade. Använder swedbank... suck..

#200

Postad 10 december 2008 - 12:55

smagdy
  • smagdy
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag fick detta svar idag kl. 13:00

"Hej, din order är makulerad, du bör se pengarna inom 24 timmar.

Med vänliga hälsningar / Anneli L."



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.