Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Yamaha RX-A4A fördröjning i ljud

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 03 april 2024 - 10:07

andiuppsala
  • andiuppsala
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en förstärkare enligt topic som jag inte klarar av att ställa in.

När jag spelar upp ljud via Audio IN från min SONOS AMP släpar ljudet om jag använder ett någon form av ljudprogram. Om Jag däremot använder Pure Direct blir det perfekt förutom att enbart frontarna spelar och ingen möjlighet till justering finns.

 

Jag har läst manualen från pärm till pärm flera gånger men lyckas inte få till det.

 

Någon som har en idé på lösning?

Tack,

Anders



#2

Postad 03 april 2024 - 13:09

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Släpar jämfört med vad? Andra SONOS-enheter?

 

Det är nog ofrånkomligt då behandling av ljudet i receivern leder till att utsignalen blir fördröjd.



#3

Postad 03 april 2024 - 16:38

andiuppsala
  • andiuppsala
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Ja, det är en fördröjning jämfört med de andra sonoshögtalarna jag har.

Det finns ingen möjlighet att få signal ut till fler högtalare än frontarna i Pure Direct? Får jag bara igång suben så skulle det ju kunna fungera hjälpligt.



#4

Postad 03 april 2024 - 17:28

Loco.spk
  • Loco.spk
  • Mästare

  • 3 205 inlägg
  • 0

Ja, det är en fördröjning jämfört med de andra sonoshögtalarna jag har.

Det finns ingen möjlighet att få signal ut till fler högtalare än frontarna i Pure Direct? Får jag bara igång suben så skulle det ju kunna fungera hjälpligt.

 

Det vågar jag inte svara på för jag har ingen speciell kunskap om just den receivern (eller ens Yamaha). Kan bara svara generellt att alla processer för att behandla ljud lägger på fördröjning.

 

Du har inga pre-out på enheten som kan tänkas ge signal ut även i pure-direkt? Då skulle subwoofern kanske kunna kopplas där. Optimalt blir det ju inte utan bass management, men kanske hyfsat.





1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.