Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii- Problem

284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Remote (Wii) (Original) (Handkontroller) 3 8,6 (9) Inga priser
Nintendo Wii Nunchuk (Wii) (Original) (Handkontroller) 4 9 (18) 100:-
Nintendo Wii Classic Controller (Wii) (Original) (Handkontroller) 2 8 (10) Inga priser
23 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Officiell tråd - Nintendo Wii (2707 inlägg) 9 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan

#51

Postad 18 december 2006 - 17:11

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag kanske inte upplever det då jag kör ljudet först till min tv och sen vidare ut till min stärkare. Kanske TVn som "filtrerar" ljudet på ngt sätt. Ska prova och höra hur det låter i högtalarna på min TV när jag kommer hem.

#52

Postad 18 december 2006 - 17:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det här borde Nintendo kunna fixa med en mjukvaru uppdatering. Gäller bara att ligga på dem.

#53

Postad 18 december 2006 - 17:21

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Det här borde Nintendo kunna fixa med en mjukvaru uppdatering. Gäller bara att ligga på dem.

<{POST_SNAPBACK}>


Det kommer jag att göra. Mark my words!!!

#54

Postad 18 december 2006 - 18:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp min teori stämmer. Det blir fett överslag i min TV's högtalare då man skruvar upp volymen lite. Men genom min förstärkare försvinner problemet.

#55

Postad 18 december 2006 - 18:14

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Lyssna på det här då!

Kopplar jag Wii'n direkt till min TV så blir det EJ överlsag på ljudet. Kopplar jag däremot ut ljudet VIA TV'n, till förstärkaren, så blir det överslag.

WTF!?!? :) ;)

#56

Postad 18 december 2006 - 18:35

Muukie
  • Muukie
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har haft problem med att Wii:n "hängt" sig? Jag har spelat Zelda typ 10timmar och nu har enheten hängt sig tre gånger! :) Först hänger sig ljudet sedan typ 0,5sekunder efter hänger sig även bilden. Det går att starta om maskinen utan problem men tror ni det är fel på min Wii eller att det är fel på Zelda skivan? Jag har bara Wii sports också och där har jag aldrig haft några problem, dock har jag inte lirat det så mycket.

Redigerat av Muukie, 18 december 2006 - 18:37.


#57

Postad 18 december 2006 - 18:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Min teori sprack. Det brusar som fan i Rayman :)

Ni som har Rayman. När Ubisoft loggan dyker upp början. Då brusar och sprakar det som fan hos mig. annars funkar det bra tycker jag.

Redigerat av Unregistereddc471864, 18 december 2006 - 19:10.


#58

Postad 18 december 2006 - 20:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag hörde också massa sprak och knäppande i högtalarna, men det var bara under dom mer tysta segmenten i introt jag hörde detta, sen när jag började spela så hörde jag det aldrig.

Edit: I Rayman dvs.

Redigerat av derpious, 18 december 2006 - 20:11.


#59

Postad 18 december 2006 - 20:17

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
sweet tack anddo

#60

Postad 19 december 2006 - 08:37

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Ang överslag i ljudet på Wii. Fick följande svar från Bergsala.

Hej Christopher!

Svårt att säga vad det kan bero på, har du tillgång att testa med annan kabel? (kompis, släkting som också har Wii kanske?). Har detta ljudet varit från början på maskinen?

Jag rekommenderar dig att vända dig till din återförsäljare för ev service på din Wii enhet.

MVH Andreas


Han verkar tyvärr inte riktigt förstå problemet. Skickade ett nytt mail till honom, hoppas på ett mer utförligt svar.

Redigerat av Cameron, 19 december 2006 - 08:37.


#61

Postad 19 december 2006 - 09:31

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Jag uppmanar er som upplever detta ljudproblem att maila Bergsala - [email protected]

Dom måste bli medvetna om problemet och ge oss en lösning!

#62

Postad 19 december 2006 - 22:14

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Jag ligger i officiellt krig med Nintendo's fanskara på Nintendo.se's forum - http://212.247.84.18...hp?id=14895&p=1

:blink:

Inget nytt mail från Bergsala än så länge...

#63

Postad 19 december 2006 - 22:27

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Cameron: Det där låter väldigt distat och jobbigt, hoppas dom släpper nån trevlig uppdatering som sänker signalnivån på ljudet en aning så att den inte blir helt sönder distad. Får min Wii nästa vecka, den kommer säkerligen att dista likadant. Dom får släppa en update med engång! Alla sitter ju inte hemma med sina Wii:s kopplade till gamla Mono-tv-apparater där detta inte märks så tydligt.

#64

Postad 19 december 2006 - 22:31

Gavva
  • Gavva
  • Forumräv

  • 598 inlägg
  • 0
Jag fick min wii idag.. Har samma ljudproblem på rayman när Ubisoft loggan kommer i början av spelet..

Annars så är jag nöjd! Helt slut i armarna nu efter några timmars spelande :blink:

#65

Postad 19 december 2006 - 23:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag fick min wii idag.. Har samma ljudproblem på rayman när Ubisoft loggan kommer i början av spelet..

Annars så är jag nöjd! Helt slut i armarna nu efter några timmars spelande  :blink:

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp. Rayman är som ett träningspass :huh:
Har mailat Bergsala angående ljudet. Får se vad de säger

#66

Postad 20 december 2006 - 08:02

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Fick precis följande svar från Bergsala:

Hej Christopher!

Jag har mottagit dina mail och skall vidarebefordra problemet till Tyskland och se vad de säger där.

Med vänlig hälsning Andreas


Hoppas detta ger något i alla fall. Jag kommer att fortsätta ligga på dom. Inte en chans att jag accepterar det här n00b problemet! :blink:

#67

Postad 20 december 2006 - 13:19

rinten
  • rinten
  • Amatör

  • 81 inlägg
  • 0
Måste bara få det här klart för mig. Är det här korrekt?

* Felet beror på att wii:n skickar ut en så hög linesignal så att din receiver inte klarar av att ta emot den.

* Det är inte ett brus i originalsignalen ut ifrån wii:n.

* Kopplar du in en bärbar cd-spelare eller dyligt och drar på volymen i max så blir det samma problem?

#68

Postad 20 december 2006 - 13:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ljudet på Wiin är för högt så det blir distortion. En enkel lösning hade varit en inställning på Wii'n där man kan sätta ljudnivån men det finns inte.

#69

Postad 20 december 2006 - 13:46

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Måste bara få det här klart för mig. Är det här korrekt?

* Felet beror på att wii:n skickar ut en så hög linesignal så att din receiver inte klarar av att ta emot den.

* Det är inte ett brus i originalsignalen ut ifrån wii:n.

* Kopplar du in en bärbar cd-spelare eller dyligt och drar på volymen i max så blir det samma problem?

<{POST_SNAPBACK}>


* 1) Ja, mer eller mindre. Skulle dock vilja påstå att felet enbart ligger i Wii'n och inte i min stärkare. Har som bekant aldrig haft liknande fel tidigare. Detta bör vara det mest sannolika (och egentligen det enda) alternativet.

* 2) Jo, eftersom utsignalen är för hög finns distortionen/överslaget alltid där. Det märkliga är dock att vissa ej upplever denna dist. Om det är så att deras TV eller stärkare behandlar ljudet på ett annorlunda sätt, eller om dom själva inte uppmärksammar överslaget vet jag inte. Sanningen är i alla fall att jag aldrig haft liknande problem tidigare!

* 3) Vet ej, har inte testat :rolleyes: Men ljudfelet blir mer eller mindre detsamma, om du skulle göra detta. Det skulle troligen låta riktigt illa och du skulle även förmodligen få distortion och kraftigt överslag på ljudet.

#70

Postad 20 december 2006 - 15:34

Hämähäkki
  • Hämähäkki
  • Forumräv

  • 673 inlägg
  • 0
Men detta borde kunna ordnas med en mjukvaru uppdatering, inte kan dom ha lagt allt på en ROM krets och live with it liksom.

#71

Postad 20 december 2006 - 16:17

tager
  • tager
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
Lägsta nivån av drivrutinerna för ljudet kanske ligger på en rom alternativt inte är skrivna alls för att kunna ändra volym.. Men förhoppningsvis är det bara en "liten" mjukvarufix.

#72

Postad 20 december 2006 - 16:38

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Cameron:
Jag avskyr själv missljud och förutom det otroligt överdistade ljudet i remoten har jag inga problem med min Wii. Jag är dock helt övertygad om att det är något konstigt med din efter att ha lyssnat på ljudklippen.

Nu har jag inte forskat så mycket i problemet eftersom jag inte själv är berörd men vad jag förstått så har vissa problemet och andra inte. En del av de som inte har problem tillhör säkert en grupp som inte bryr sig eller så har de en förstärkare/tv där det inte hörs väl men i mitt fall så är jag 99,9% säker på att det inte finns några sådana problem alls, det låter bra både när jag kör i sovrummet med lcd:n och det inbyggda ljudet och när jag kör i vardagsrummet med förstärkare.

Om detta stämmer, att bara vissa är drabbade, tror jag inte en mjukvaruuppdatering kan hjälpa. Då måste det nästan vara så att det är vissa batchar som fått någon typ av konstruktionsfel, kanske en dålig komponent eller en dåligt trimmad potentiometer etc. Försök få Nintendo att ta din konsol som försökskanin och att du får en utbytes, då har de ett eget exemplar att forska vidare på för att kunna återskapa felet. Det borde verkligen ligga i deras intresse att utreda detta ordentligt.

Är helt på din sida och som slutkund är det absolut inte acceptabelt, man måste kunna kräva att en ny och modern konsol kan leverera en normal ljudbild. Stå på dig!

#73

Postad 20 december 2006 - 16:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Enda spelet jag hör det i är som sagt i Rayman vid Ubisoft introt. Det sprakar ngt fruktansvärt.

#74

Postad 20 december 2006 - 16:58

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Tack mrm. Ja problemet är verkligen schizofrent, då det ej dyker upp via mina TV högtalare, men sedan dyker upp i förstärkaren. Det är just detta, och det du skriver att det fungerar bra både på din TV och genom din förstärkare, som förbryllar mig. I andra fall brukar ett liknande fel alltid finnas där, oavsett vad eller vilken typ av förstärkare du använder.

Som jag rapporterat tidigare så har jag legat på Bergsala ganska hårt, det senaste jag hörde var att dom skulle ta kontakt med Nintendo i Tyskland. Jag ska be om en uppdatering av Bergsala senast fredag.

Ditt förslag att be Bergsala ta min maskin som ett testex var ett mycket bra förslag! Dom har dessutom inte lyckats rekonstruera de ljudfel som finns på de filer jag skickat till dom (samma som finns här på forumet), dom bekräftar dock att de hör knastret på de inspelade filerna. Om dom går med på att ta min maskin är ju förutsättningen är självklart att jag kan få en annan direkt :lol: Jag ska ta upp detta med dom på en gång, vi får se vad dom tycker om det.

radiozo. Du hör inte spraket i Wii menyn, precis när maskinen startar? Eller i Mii Channel? Vore ju ännu mer skumt om du "endast" har sprak i Rayman och inget annat... :rolleyes:

Redigerat av Cameron, 20 december 2006 - 17:00.


#75

Postad 20 december 2006 - 17:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag har endast sprak i Rayman-introt som radiozo beskriver, jag tror det är nått fel på just det stycker på Rayman dvs, inget som har med våra Wii att göra.

#76

Postad 20 december 2006 - 17:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har endast sprak i Rayman-introt som radiozo beskriver, jag tror det är nått fel på just det stycker på Rayman dvs, inget som har med våra Wii att göra.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp. Det stämmer bra. Annars upplever jag inga problem.

#77

Postad 20 december 2006 - 17:58

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Jag har endast sprak i Rayman-introt som radiozo beskriver, jag tror det är nått fel på just det stycker på Rayman dvs, inget som har med våra Wii att göra.

<{POST_SNAPBACK}>


Jepp. Det stämmer bra. Annars upplever jag inga problem.

<{POST_SNAPBACK}>


Som sagt. Mycket märkligt.


Jag kontaktade Bergsala angående det förslag som mrm hade, att jag ger dom min maskin, fick följande svar.

Ingen fara Christopher. Jag har redan fått en bekräftelse på felet från Frankrike, det borde sätta fart på tyskarna.

Som du säkert förstår, vet jag inte hur lång tid detta tar, detta ligger helt och hållet i tyskarnas händer och deras kontakter i japan/USA.

Hoppas du står ut och att de kommer med en snabb lösning.

Med vänlig hälsning Andreas


Det här ser jag som ett genombrott! Måste dessutom säga att Bergsala skött sig exemplariskt, dom har hört av sig med svar på mina frågor relativt snabbt. Även om jag varit tvungen att skicka ett antal mail för att stressa upp dom lite...

Jag kommer fortsätta hålla er uppdaterade kring detta. Vare sig ni vill det eller inte :rolleyes:

Hoppas på en snabb lösning!

#78

Postad 20 december 2006 - 18:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag kommer testa min Wii på lite andra TV apparater nu när jag ska hem över julen. Får se hur det låter på dem.

#79

Postad 22 december 2006 - 11:39

Boggan
  • Boggan
  • Amatör

  • 62 inlägg
  • 0
Den här tråden dog helt ;)

Hur går det med Bergsala, hört något mer från dem Cameron?

mvh/Peter

#80

Postad 22 december 2006 - 12:57

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Den här tråden dog helt ;)

Hur går det med Bergsala, hört något mer från dem Cameron?

mvh/Peter

<{POST_SNAPBACK}>


Nej inte mer än att dom hoppas på ett svar från Tyskland inom en snar framtid. Det senaste mailiet jag fick var den 20:e, och där skrev Andreas följande:

Det enda de har gjort är att bekräfta felet från Frankrike. Hoppas på att få höra från Tyskarna snart också. Men de är nog tyvärr lika upptagna som alla andra Nintendo medarbetare i dessa Wii-hysteri-tider.

Jag hör av mig så fort jag hör något!

Med vänlig hälsning Andreas


Jag ska skicka ett mail till dom idag igen och även fortsätta att skicka mail i mellandagarna. Jag har absolut inte "glömt" det här. Don't worry :P

#81

Postad 22 december 2006 - 16:08

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Fick ytterliggare info av Bergsala.

De testar för fullt och trodde först att det hade med stereons signering (dolby digital signering etc) att göra först och främst, men de fick bakläxa och jobbar vidare.


Nu ska jag iväg över Jul, så jag kommer inte att uppdatera lika ofta. Men när jag kommer hem igen är det full action som gäller!

GOD JUL så länge! ;)

#82

Postad 27 december 2006 - 08:15

Hammar81
  • Hammar81
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej.

Jag skrev om detta i tråden Philips HTS-9800 (HTS-9800) tråden i högtalarforumet, men tyckte det passade sig att skriva här också!

Jag har alltså läst nånstans på nätet att Wiimoten kan bli störd av denna hembioanläggning. (Eller om det var så att Wiimoten störde hembioanläggningen)

Nån som vet nåt om detta?

Jag skulle jättegärna köpa HTS-9800 men får ju en Wii på posten snart så jag törs inte...

Vad säger ni?

/M

#83

Postad 27 december 2006 - 13:22

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Låter märkligt isf. Wii använder bluetooth så de ska inte störa ut ngt. Jag har dock märkt att man inte kan ha lampor i närheten av tvn när man spelar. Det stör ut sensorbaren.

#84

Postad 30 december 2006 - 09:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jag har stora problem med internetuppkopplingen som fungerar ytterst sporadiskt. Det är absolut inget fel på mitt trådlösa nätverk som hela tiden har kontakt med laptopen. 90% av gångerna jag försöker gå ut på nätet eller till wii-shopen så får den ingen kontakt.
Förslag på lösning nån?

#85

Postad 31 december 2006 - 15:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har stora problem med internetuppkopplingen som fungerar ytterst sporadiskt. Det är absolut inget fel på mitt trådlösa nätverk som hela tiden har kontakt med laptopen. 90% av gångerna jag försöker gå ut på nätet eller till wii-shopen så får den ingen kontakt.
Förslag på lösning nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Vad använder du för kryptering?

#86

Postad 31 december 2006 - 15:39

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Vad använder du för kryptering?


Jag är lite osäker på vad du menar. Jag är kass på datorer. Jag har en Siemens gigaset 551SE WLAN som trådlös router och nätverket är skyddat av ett lösenord. Jag har hittat nätverket på Wii och loggat in. Det är bara det att det funkar sporadiskt... Idag gick det bra att surfa, men oftast funkar det inte...

#87

Postad 02 januari 2007 - 19:59

NightS
  • NightS
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Jag har stora problem med internetuppkopplingen som fungerar ytterst sporadiskt. Det är absolut inget fel på mitt trådlösa nätverk som hela tiden har kontakt med laptopen. 90% av gångerna jag försöker gå ut på nätet eller till wii-shopen så får den ingen kontakt.
Förslag på lösning nån?

<{POST_SNAPBACK}>


Hade samma problem som du, bra signal till laptopen men Wii'n hade stora problem. Uppdateringarna tog oerhört lång tid eller avbröts helt med diverse error codes och Wii Shopen funkade bara ibland.

Jag ändrade kanal på min trådlösa router från 6 till 11 och det hjälpte faktiskt. Har inte haft några connection-problem sen dess. :D

#88

Postad 04 januari 2007 - 13:24

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

  • 276 inlägg
  • 0
Hade också problem med anslutningen till wii shopping channel först, den ladda en evighet (var tvungen att dra ut sladden till wii för den gick ej att stänga av). Ändrade sedan på min router från channel 6 till 1, då hände det nte lika ofta. Sen ändrade jag till 11 och nu fuckar det super.

Så ändra till channel 11 på din trådlösa router är att rekomendera.

#89

Postad 05 januari 2007 - 22:09

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Det skorrade även i min wii-mote, men det beror säkert på att högtalaren som sitter i är förklen, samt att man har för hög volym på moten.

<{POST_SNAPBACK}>


Skulle dra igång lite Wii sports här nu ,å plötsligt har jag "skorr" ljud i båda wii remotsen !! :) :rolleyes:

Spelade ett par timmar tidigare idag ,å då märkte jag inget !

*Har bytt batterier
*Sänkt ljud styrkan för remotsen
*Brytit strömmen-å startat om

Redigerat av Wizeguy, 05 januari 2007 - 22:10.


#90

Postad 06 januari 2007 - 09:49

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
1 till med problem till skaran här!

haft min wii nu knappt en vecka kopplad till förstärkare (antingen via tvn eller direkt in) och får det sprakande ljudet cameron beskriver - högst irriterande, så ska det inte låta på en maskin anno 2000-talet!!!. Dina ljudklipp är kusligt lika mina :wub:

Körde wiin innan på min svärfars tjock-tv (utan extern förstärkare) i en vecka, där lade jag aldrig märke till ngt problem, förutom att ljudnivån var hög. Fick sänka tv-ljudet när man bytte till wii.

Hur går det, Cameron? Några svar från Nintendo? Ska vi resa oss till kamp? Ska man kräva att de delar ut DI-units om de inte kan fixa det med en uppgradering? Min wii är köpt i tyskland, kanske ska kontakta dem där... men e inte så superbra på att förklara ljudtekniska saker på tyska, kanske flickvännen får hjälpa till om man lyckas förklara problemet för henne först :)

Redigerat av lillegorenje, 06 januari 2007 - 11:01.


#91

Postad 06 januari 2007 - 10:19

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

1 till med problem till skalan här!

haft min wii nu knappt en vecka kopplad till förstärkare (antingen via tvn eller direkt in) och får det sprakande ljudet cameron beskriver - högst irriterande, så ska det inte låta på en maskin anno 2000-talet!!!. Dina ljudklipp är kusligt lika mina :wub:

Körde wiin innan på min svärfars tjock-tv (utan extern förstärkare) i en vecka, där lade jag aldrig märke till ngt problem, förutom att ljudnivån var hög. Fick sänka tv-ljudet när man bytte till wii.

Hur går det, Cameron? Några svar från Nintendo? Ska vi resa oss till kamp? Ska man kräva att de delar ut DI-units om de inte kan fixa det med en uppgradering? Min wii är köpt i tyskland, kanske ska kontakta dem där... men e inte så superbra på att förklara ljudtekniska saker på tyska, kanske flickvännen får hjälpa till om man lyckas förklara problemet för henne först :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tråkigt att höra :) Tyvärr har jag inte fått något mer svar från Bergsala, så jag skickade ett mail till dom idag och bad om en uppdatering.

Personligen så har jag inte detta problem längre då jag precis skaffat en ny förstärkare (Sony 5200ES), men jag anser fortfarande att det är fel på Wii maskinen. Nintendo kan ju inte direkt begära att de kunder som upplever detta ljudproblem ska köpa nya förstärkare!?!? B)

Jag kommer dock inte att ge mig, jag har startat detta och ska ta mig tusan få ett bra slut på det också.

Stay tuned!

Redigerat av Cameron, 06 januari 2007 - 10:20.


#92

Postad 06 januari 2007 - 14:21

Unregistered00068bcf
  • Unregistered00068bcf
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0
Tråkigt det där med missljud. Det enda jag har upplevt är ett skorrande i remoten, men aldrig i från högtalarna.

#93

Postad 08 januari 2007 - 17:43

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0
Har fått ett till svar från Bergsala. Inte mycket ny info tyvärr...

Nej, de var snabba till en början men nu verkar informationsflödet avstannat till min besvikelse.

Jag skall försöka ligga på men som vanligt kan jag inget annat göra än just det…

Skönt att det lösts sig för dig iaf…

Med vänlig hälsning Andreas


Återkommer när jag fått mer info.

#94

Postad 09 januari 2007 - 09:05

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Skickade ett mail till Tyska Nintendo-kontakten ([email protected]) nu med en lam beskrivning av problemet (bifogade dina filer, Cameron, hoppas det är ok). Hotade att lämna tillbaka wii:t om de inte tar tag i det :angry: Får hoppas de gör det.

Ngn som vet om vad en DI.unit heter på svenska, så man kan söka efter den (priser osv)? Har inte lyckats hitta den i Swe. Ngn som har länk?

Är det denna?

Redigerat av lillegorenje, 09 januari 2007 - 11:14.


#95

Postad 11 januari 2007 - 06:46

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Hm... jag pratade med Bergsala igår och dom hade aldrig hört talas om detta problemet. Hänvisade dom till denna tråden.

#96

Postad 11 januari 2007 - 08:06

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

Hm... jag pratade med Bergsala igår och dom hade aldrig hört talas om detta problemet. Hänvisade dom till denna tråden.

<{POST_SNAPBACK}>


Öh ok? Jag har haft kontakt med en person vid namn Andreas på Bergsala. Han kanske inte tagit upp detta med sina kollegor? Vill ju inte direkt tro att han bluffat om sin mailkonversation med Nintendo i Tyskland och Frankrike.

#97

Postad 11 januari 2007 - 09:53

jhn
  • jhn
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Jag har problem med att koppla upp min Wii mot mitt trådlösa nätverk! Jag kan inte hitta nätverkert vare sig jag manuellt skriver in SSID eller söker efter det! Jag har även lagt till Wiins MAC adress hos routern - som står 2m från Wiit.

Jag får error code 51331 - Jag krypterar med WPA2 vilket Wii ska klara? Och jag kör på kanal 11...

Redigerat av jhn, 11 januari 2007 - 09:54.


#98

Postad 11 januari 2007 - 11:38

ka313
  • ka313
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Har också ett nätverksrelaterat problem, vad jag förstått ska det gå att maila direkt från Wiit till vanliga mailadresser, eller?

Jag lägger till mailadresser i kontatboken men det går inte att trycka på knappen "Send message"

Och min uppkoppling funkar bra i övrigt på konsolen. Någon som vet och vill hjälpa?

Tack

#99

Postad 11 januari 2007 - 11:48

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Öh ok? Jag har haft kontakt med en person vid namn Andreas på Bergsala. Han kanske inte tagit upp detta med sina kollegor? Vill ju inte direkt tro att han bluffat om sin mailkonversation med Nintendo i Tyskland och Frankrike.

<{POST_SNAPBACK}>


Pratade med en viss Johan på Bergsala. Han sa att detta var första gången han hört något om felet. Han sa också att han om någon skulle veta om felet då han är produktansvarig.

#100

Postad 11 januari 2007 - 11:55

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Har också ett nätverksrelaterat problem, vad jag förstått ska det gå att maila direkt från Wiit till vanliga mailadresser, eller?

Jag lägger till mailadresser i kontatboken men det går inte att trycka på knappen "Send message"

Och min uppkoppling funkar bra i övrigt på konsolen. Någon som vet och vill hjälpa?

Tack

<{POST_SNAPBACK}>


Tror det är samma sak med mailen som med Wii-nr, dvs att när du lägger till en mailadress så skickas ett mail iväg till den mailadressen och sen måste personen med mailadressen öppna det mailet och godkänna att du får skicka mail till han, och när den personen har godkänt och Connect24 har märkt det så borde du kunna skicka mail till den adressen.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.