Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero III

229 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii) (Nintendo Wii-spel) 2 8,78 (8) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 8,75 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#51

Postad 21 november 2007 - 01:36

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
ja, de hoppas jag verkligen inte, skulle ju ta bort mkt av känslan när man spelar 2st...

#52

Postad 21 november 2007 - 08:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Såg på IGN att ljudet var endast MONO, det kan ju inte va sant. SKulle ju va hur ###### B som helst ...


På Wii har jag hört att det ska vara så, ja.

#53

Postad 21 november 2007 - 09:23

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ääh har man bara en ordentlig hemmabio anläggning så ska de inte va några problem
är va ja har hört utav folk på olika forum. O de finns väl ingen som sitter o spelar
wii med ljudet från tv`n?

#54

Postad 21 november 2007 - 09:38

Kinol
  • Kinol
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
guitar hero äger ;) har redan förhandsbokat det :D

#55

Postad 21 november 2007 - 10:28

Unregisteredf35ed254
  • Unregisteredf35ed254
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Har hört av en vän att ljudet bara är MONO, detta gör tyvärr att jag inte kommer köpa spelet till Wii som jag tänkt, så nu fick jag ännu en anledning att skaffa xbox360/ps3, tyvärr ;)

#56

Postad 21 november 2007 - 10:52

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Ääh har man bara en ordentlig hemmabio anläggning så ska de inte va några problem
är va ja har hört utav folk på olika forum. O de finns väl ingen som sitter o spelar
wii med ljudet från tv`n?


Vad menar du att det är "inga" problem?
Låter inte Mono-ljud sämre än Stereo-ljud om man har en "ordentlig" anläggning, jag skulle nog påstå det är tvärtom, har man en ordentlig anläggning vill man nog att ljudet ska låta så bra som möjligt, kör man med tv-ljudet hör man nog inte så stor skillnad på mono och stereo.
Dessutom när man spelar två så hör man ju gitarrljudet i vänster och höger högtalare respektive, så det lär ju inte fungera på Wii.

#57

Postad 21 november 2007 - 11:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Det ska tydligen vara DualMono i spelet iaf.
De borde väl kunna hjälpa vid 2-spelar läge.

http://www.gpforums....dc6#post4593701

Redigerat av Andi_One, 21 november 2007 - 11:26.


#58

Postad 21 november 2007 - 15:39

Unregistered768c314e
  • Unregistered768c314e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Hej på er alla..

Någon som vet om det kommer att innehålla en wiimote i den lösa gitarren till guitar hero 3
Annars blir det J¤#%!GT dyrt att skaffa en gitarr till (lös gitarr ca:549 + en wiimote ca:449 =998kr)
för de som bara har standard paketet.
Med bara en wiimote och en nunchuk.

Xbox och playstations lösa gitarr kommer att fungera utan något extra tillbehör??
(x-box360.ca:540kr. Psx3 ca:549kr för en lös gitarr)
Har hört att det inte ska ingå någon wiimote i start paketet.
vilket kan vara ok. eftersom man i allafall har en wiimote...
Hmmm någon som vet.?? ;)

#59

Postad 21 november 2007 - 17:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Kan inte tänka mig att de skulle ingå en remote.
Skulle vara grymt onödigt för oss som redan har 4 remotes.

#60

Postad 21 november 2007 - 18:35

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Kan aldrig tänka mig att det skulle ingå en Wiimote. Dock kan jag hålla med dig om att det måste kännas jobbigt att behöva köpa en extra bara för att kunna spela Guitar Hero!

#61

Postad 21 november 2007 - 19:03

Unregistered768c314e
  • Unregistered768c314e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
Nä det verkar som om det inte kommer att ingå någon wiimote i start paketet till guitar hero 3 (http://www.webhallen...od.php?id=74359)

Men det är för jävligt om det inte kommer att innehålla någon wiimote till den lösa gitarren (http://www.webhallen...od.php?id=80674)
Att de som har wii, med standard utförandet med en styck wiimote. ska få betala ca:998kr, för en extra lös gitarr.
Medan tex X-box och playstation3 ägare som vill köpa en extra gitarr, bara ska behöva betala ca:550 kr. Utan att behöva köpa ett extra tillbehör, som tex en extra handkontroll för att få den att fungera.
Kan inte få i hop att det skulle vara ok.
Dom kan väll inte sälja den lösa wii gitarren med argumentet att.. Nästan alla har en extra wiimote. ööö om jag inte har det då?? nepp sorry för dej då.. gitarr ca:549kr wiimote 449kr=998 pix tack.
Men men dom som har xbox och psx?? de behöver ju bara bara betala..............EEEEEhhhehh... THE END

Hade gött

Redigerat av Unregistered768c314e, 03 december 2007 - 07:07.


#62

Postad 21 november 2007 - 20:20

ingels
  • ingels
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Fick ett samtal ifrån EB Games i Borlänge lite tidigare under kvällen, de kommer att ha GH3 när de öppnar butiken på morgonkvisten och det kostar 849:-

Vart lite kluven på om man skulle införskaffa Mario Galaxy istället för att hämta ut sitt förhandsbokade GH... What to do, what to do !!

#63

Postad 21 november 2007 - 21:38

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
jag tror inte att det ingår en extra kontroll... låter lite konstigt.. men har du bara en wiimote är det på tiden att du skaffar en till ändå ;)

någon som vet om cdon brukar skicka ut grejorna så att man har de på releasedagen? skulle gärna vilja lira i helgen istället för nästa vecka då jag har tenta :)

#64

Postad 21 november 2007 - 22:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Nej ganska logiskt att de tänker att om man vill spela 2spelare i GH3 så vill man nog spela 2spelare
även i andra spel och därför har mer en 1 handkontroll.
Personligen förstår ja inte hur man kan nöja sig med bara en handkontroll.
Mer än halva nöjet med Wii är ju att spela det med kompisar.
Men men smaken är ju olika.

#65

Postad 22 november 2007 - 10:16

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

någon som vet om cdon brukar skicka ut grejorna så att man har de på releasedagen? skulle gärna vilja lira i helgen istället för nästa vecka då jag har tenta :)


Fick mejl igår kväll vid 23 om att de hade skickat mitt Guitar Hero III. ;)

#66

Postad 22 november 2007 - 11:53

Unregisteredf8cb01cd
  • Unregisteredf8cb01cd
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Hmm ok, så det är typ ingen som reagerar på att ljudet bara är MONO, jag kan inte fatta det ... Folk köper nya ljudkablar för flera tusen, men att det är monoljud istället för dolby surround eller ens stereo det skiter man i ... Jag tänker inte köpa spelet dörrän om har fixat stereo i alla fall...Hur många skulle köpa en skiva som var mixad i mono? blä ....

#67

Postad 22 november 2007 - 12:06

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Jag förbeställde mitt spel för 2-3 månader sedan så det finns inte så mycket att göra åt det nu. Och sen så har Activision sagt att de jobbar på att lösa problemet vilket antingen innebär utbytande av spel eller förhoppningsvis någon patch av något slag. Vi får se. Spelar ändå bara genom TVn:s högtalare!

#68

Postad 22 november 2007 - 15:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Tror knappast IGN skulle ge ljudet 9 i betyg, om de är en sådan katastrof att de är i Mono.


9.0 Sound
Tons of master tracks, over 70 songs, and a set list that rivals (or surpasses, depending on your musical tastes) any previous version. Only mono audio is offered though, for some reason.



#69

Postad 22 november 2007 - 15:13

MaetZ
  • MaetZ
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Hmm ok, så det är typ ingen som reagerar på att ljudet bara är MONO, jag kan inte fatta det ... Folk köper nya ljudkablar för flera tusen, men att det är monoljud istället för dolby surround eller ens stereo det skiter man i ... Jag tänker inte köpa spelet dörrän om har fixat stereo i alla fall...Hur många skulle köpa en skiva som var mixad i mono? blä ....


..Fast man kan ju inte neka till att det är väldigt retro :) skämt åsido, detta är tragiskt! det är ju ett musikspel?!

#70

Postad 22 november 2007 - 16:17

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
jag fick också mail igår 23.27 om att de skickat mitt GH3, samt mit mario&sonic, och mario&sonic låg i brevlådan, så de e väl bara att bege sig till posten och hämta ut GH3 imorrn :) *wii*

personligen tror jag inte det gör någonting att de e i mono, för man spelar inte för att finlyssna på musiken, utan bara ha något som spelar alls... och mina polare har ju bara datorhögtalare hemma i stort sett, så de tycker de e extraordinärt me högtalare :)

#71

Postad 22 november 2007 - 17:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Plus att man ska ju höra i Wii-mote`n när någon spelar fel.

#72

Postad 23 november 2007 - 08:35

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Är det någon som har köpt och hunnit testa spelet ännu? Funderar på att köpa det i julklapp till barnen.

#73

Postad 23 november 2007 - 16:39

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Usch va less jag blir på CDON/Posten. Paketet med mitt Guitar Hero III skickades i onsdags (mejlet kom iaf i onsdags om att det var skickat), och självklart har jag inte fått någon avi än ... så inget spelande i helgen! Kollinummer får man inget heller för de skickar spelet som brev...

#74

Postad 23 november 2007 - 19:01

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
jag har fått mitt, fick reda på att jag kunde hämta de igår efter 16, men jag hämtade det idag. har klarat ut de på easy, ska ge mig på medium inatt efter krogen eller imorrn :)

spelet är precis som de andra guitar hero-spelen, alltså helt okej. de e bra låtar, men jag vet inte om barnen uppskattar musiken lika mkt som vuxna. dessutom är det rätt svårt för yngre barn anser jag iaf.

spelet fyller iaf sitt syfte som partymaskin. avgör själv om du tycker de e vad barnen ska ha ;) men som sagt, inget större som skiljer detta mot gamla spelen förutom trådlös gitarr.

#75

Postad 23 november 2007 - 19:09

Unregistered4629f1b6
  • Unregistered4629f1b6
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Ok det var intressant att höra. Grabben är 13 och har lirat på kompisens XBOX (Guitar Hero II), så åldern kanske är rätt. Jag får försöka luska lite ;) Tack för din input.

Han en trevlig krogkväl!

jag har fått mitt, fick reda på att jag kunde hämta de igår efter 16, men jag hämtade det idag. har klarat ut de på easy, ska ge mig på medium inatt efter krogen eller imorrn :)

spelet är precis som de andra guitar hero-spelen, alltså helt okej. de e bra låtar, men jag vet inte om barnen uppskattar musiken lika mkt som vuxna. dessutom är det rätt svårt för yngre barn anser jag iaf.

spelet fyller iaf sitt syfte som partymaskin. avgör själv om du tycker de e vad barnen ska ha :D men som sagt, inget större som skiljer detta mot gamla spelen förutom trådlös gitarr.



#76

Postad 23 november 2007 - 20:04

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Spelet rockar! höhö

Riktigt kul är det, nu måste ja bara få fram en gitarr till! :)

#77

Postad 24 november 2007 - 11:37

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
ja, wtf is up with that? att de släpper "enskild gitarr" först om en månad? givetvis har jag förhandsbokat en sån också, men e de för att de tror att vissa inte köper spelet och 2 gitarrer på samma gång? äsch, dumt iaf... nu får man köra single player till 21/12...

är sonen 13 så kommer han nog inte ha några problem, jag tänkte åldrarna 6-9 ungefär. ska testa på brorsans son som e 10 nästa gång jag ser honom :) gillar han dessutom rock så är det ju bra ;)

#78

Postad 24 november 2007 - 13:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

ja, wtf is up with that? att de släpper "enskild gitarr" först om en månad? givetvis har jag förhandsbokat en sån också, men e de för att de tror att vissa inte köper spelet och 2 gitarrer på samma gång? äsch, dumt iaf... nu får man köra single player till 21/12...

är sonen 13 så kommer han nog inte ha några problem, jag tänkte åldrarna 6-9 ungefär. ska testa på brorsans son som e 10 nästa gång jag ser honom :) gillar han dessutom rock så är det ju bra ;)


Antagligen har de svårt att få fram tillräckligt med gitarrer. Det var likadant med GH1 och GH2. Var hopplöst att få tag i extra gitarr i början.

#79

Postad 25 november 2007 - 17:51

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja köpte GH3 idag igen ;)

Så nu har ja 2 gitarrer!
Skapligt mkt roligare o köra två!

Angående ljudet så hör man tydligt i högtalarna vem som spelar vad.
Player 1 i vänster högtalare och Player 2 i höger högtalare.

#80

Postad 25 november 2007 - 23:48

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Nä det verkar som om det inte kommer att ingå någon wiimote i start paketet till guitar hero 3 (http://www.webhallen...od.php?id=74359)

Men det är för jävligt om det inte kommer att innehålla någon wiimote till den lösa gitarren (http://www.webhallen...od.php?id=80674)
Att vi som har wii, med standard utförandet med en styck wiimote. ska få betala ca:998kr, för en extra lös gitarr.
Medan tex X-box och playstation3 ägare som vill köpa en extra gitarr, bara ska behöva betala ca:550 kr. Utan att behöva köpa ett extra tillbehör, som tex en extra handkontroll för att få den att fungera.
Kan inte få i hop att det skulle vara ok.
Dom kan väll inte sälja den lösa wii gitarren med argumentet att.. Nästan alla har en extra wiimote. ööö om jag inte har det då?? nepp sorry för dej då.. gitarr ca:549kr wiimote 449kr=998 pix tack.
Men men dom som har xbox och psx?? de behöver ju bara bara betala..............EEEEEhhhehh... THE END

Hade gött


Det du inte tänker på att det inte är Nintendo som ska ha huvuddelen av pengarna för GH-kontrollerna, det är ju Activision. Sen är det ju dessutom så att om du köper en extre wiimote, så kan du ju använda den till så mycket mer än bara GH3, så det blir ju inte tusen pix för en extra gitarr.

#81

Postad 26 november 2007 - 01:05

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
nu skulle vi kunna dra igång online-turneringar på mhb.com :) provade lira mot någon okänd via nätet idag, funkade jättebra, inget lagg alls... så de va roligt. inget sätt att kommunicera med motståndaren bara.... (får köra morse på svajarmen ;P)

man kan köra en player med wiimote bara, om man inte vill vänta på en andra gitarr, men de e inte speciellt roligt och mkt svårare... kolla i manualen för mer info.

någon som vet om man kommer kunna köpa låtar till de gamla spelen via typ shoppingkanalen?

#82

Postad 26 november 2007 - 09:08

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

någon som vet om man kommer kunna köpa låtar till de gamla spelen via typ shoppingkanalen?


Eftersom Wii inte har någon ordentlig hårddisk blir det nog svårt.

#83

Postad 26 november 2007 - 09:46

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0

man kan köra en player med wiimote bara, om man inte vill vänta på en andra gitarr, men de e inte speciellt roligt och mkt svårare... kolla i manualen för mer info.


Eller köper man hela skiten en gång till :)

Jag tycker lätt de va värt de 200 extra jämfört med en lös gitarr o 1 månadsväntan.


Men som sagt, vore kul som fan o köra lite turneringar.
Dock har ja bara kört på easy hittils.
Grymt svårt i min bok o köra med 4 "strängar", men så har ja aldrig spelat
gitarr heller så fingermotoriken i vänster hand är inte vad den kommer att bli :wub:

#84

Postad 26 november 2007 - 11:33

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Grymt svårt i min bok o köra med 4 "strängar"


Va du tjatar om din bok hela tiden :)

#85

Postad 26 november 2007 - 12:49

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
Andi_Ones lilla röda kallas den va?

medium är inga problem, de e sen när man måste flytta fingrarna i snabba solon problem uppstår :wub:

eftersom jag är fattig student så väntar jag en månad :) du kan ju försöka sälja endast spelet som du har dubbla av.. :P kanske kan få ett par hundra för de?

#86

Postad 26 november 2007 - 13:11

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
hehe aaah de är min bok de :P :)

Tror fan inte ja får så mkt för spelet löst faktiskt.
Men visst kan ju kanske va värt o pröva.
Ja har ju 3st extra Donkey Konga inplastade garderoben oxå :wub:

#87

Postad 26 november 2007 - 13:52

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Köra på 4 knappar borde inte vara svårt, då har du ju t.o.m. ett finger till varje knapp, svårare med 5 då man måste flytta fingrarna hela tiden.
Att sälja GH3 löst till Wii är nog inte så enkelt eftersom det inte har funnits något GH till Wii tidigare så köper ju alla GH3+gitarr.

#88

Postad 26 november 2007 - 14:07

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja precis.

Då kan ja lika gärna ha kvar mitt ex.
Vem vet min ena skiva kanske går sönder :)

Fan nu är ja rikgit sugen på att åka hem från jobbet och lira lite gura.
Träna på lillfingret. Åker till tyskland imorgonbitti så ja får klara mig utan
wii`t tills på fredag kväll.

#89

Postad 26 november 2007 - 17:17

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Fick äntligen mitt spel idag. Har inte hunnit dra igång det än då sambon måste utfodras när hon kommer hem snart. :) Lite kul att det står "Not for resale" på baksidan av mitt spel!! ;D

Redigerat av Unregistered4352927d, 26 november 2007 - 17:18.


#90

Postad 27 november 2007 - 09:14

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Det är ju inte annat än att man längtar hem lite till Sverige och framförallt till wii:t för att få köpa GH3 :)

Synd att de ska hålla på och vela med regionskodning och annat larv, hade ju vart najs annars att köpa med sig ett härifrån staterna.

#91

Postad 27 november 2007 - 23:59

Unregistered768c314e
  • Unregistered768c314e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Nä det verkar som om det inte kommer att ingå någon wiimote i start paketet till guitar hero 3 (http://www.webhallen...od.php?id=74359)

Men det är för jävligt om det inte kommer att innehålla någon wiimote till den lösa gitarren (http://www.webhallen...od.php?id=80674)
Att vi som har wii, med standard utförandet med en styck wiimote. ska få betala ca:998kr, för en extra lös gitarr.
Medan tex X-box och playstation3 ägare som vill köpa en extra gitarr, bara ska behöva betala ca:550 kr. Utan att behöva köpa ett extra tillbehör, som tex en extra handkontroll för att få den att fungera.
Kan inte få i hop att det skulle vara ok.
Dom kan väll inte sälja den lösa wii gitarren med argumentet att.. Nästan alla har en extra wiimote. ööö om jag inte har det då?? nepp sorry för dej då.. gitarr ca:549kr wiimote 449kr=998 pix tack.
Men men dom som har xbox och psx?? de behöver ju bara bara betala..............EEEEEhhhehh... THE END

Hade gött


Det du inte tänker på att det inte är Nintendo som ska ha huvuddelen av pengarna för GH-kontrollerna, det är ju Activision. Sen är det ju dessutom så att om du köper en extre wiimote, så kan du ju använda den till så mycket mer än bara GH3, så det blir ju inte tusen pix för en extra gitarr.


Att det är activision som vill tjäna pix. Det fattar man,om dom nu kommer att blåsa wii kunder på en svin dyr extra gitarr.
Och det jag har velat framföra, har inget att göra med om jag "vill" köpa eller "har" en extra wiimote. Detta är en princip sak. ;)

Det jag blir förbryllad över är att,den lösa wii gitarren "kanske" inte kommer att fungera direkt ur förpackningen. Bara för att en wiimote inte följer med.(nu när tekniken sitter i wiimoten)
När nu x-box och playstations extra gitarr kommer att fungera utan att det ska behövas köpa någon extra handkontroll, att peta in. För att få den att fungera.
Ingen som kan se något fel i detta?? :)

hade gött

#92

Postad 28 november 2007 - 10:03

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det jag blir förbryllad över är att,den lösa wii gitarren "kanske" inte kommer att fungera direkt ur förpackningen. Bara för att en wiimote inte följer med.(nu när tekniken sitter i wiimoten)
När nu x-box och playstations extra gitarr kommer att fungera utan att det ska behövas köpa någon extra handkontroll, att peta in. För att få den att fungera.
Ingen som kan se något fel i detta?? :)


Hur mycket gnäll hade det inte blivit från alla andra som redan har så många wiimotes dom vill ha om det hade följt med en extra, då hade det grinats över att den kostar för mycket, vi har ju redan fyra wiimotes osv osv.

#93

Postad 28 november 2007 - 10:45

Unregisteredf8cb01cd
  • Unregisteredf8cb01cd
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Den kostar ju redan lika mycket som PS3 och 360:s gura ... Håller med om att remoten skulle vart inbyggd i gitarren eller att priset på gitarren skulle vara lägre för wii:n

#94

Postad 28 november 2007 - 15:09

Vågmästaren
  • Vågmästaren
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Tja!

Någon som har guitar hero 3 till wii i försäljning i göteborgstrakten?

#95

Postad 28 november 2007 - 15:13

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Läste igår om Rock Band där man kan ladda ner låtpaket eller enskilda låtar. Tycker de borde göra något liknande med GH, att man kan tanka låtar från shop channel kanske. Eller att man får en ny channel med låtar att ladda ner.

#96

Postad 28 november 2007 - 18:29

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Till Xbox 360 och PS3 är det väl så har jag för mig, dessvärre är lagringsutrymmet på Wii för litet för att det ska funka.

scaboo: Nu är det ju så att Wii-systemet bygger på wii-moten. Alla har minst en, och väldigt många har två eller flera också. Det är ju inte Activision som tjänar extra mycket pengar på ifall du måste köpa en extra wii-mote ju, då är det ju nintendo som plötsligt får in lite extra kosing igen.

Hursom, första gitarren är inget problem, alla har som sagt minst en. men jag kan hålla med om att den kanske borde vara lite billigare till wii, eftersom väldigt mycket av tekniken sitter just i wii-moten och inte i gitarren. Men det priset kanske borde vara en hundralapp billigare eller nåt då, inte så mycket som en wii-mote kostar.

#97

Postad 28 november 2007 - 21:07

Unregistered768c314e
  • Unregistered768c314e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

scaboo: Nu är det ju så att Wii-systemet bygger på wii-moten. Alla har minst en, och väldigt många har två eller flera också. Det är ju inte Activision som tjänar extra mycket pengar på ifall du måste köpa en extra wii-mote ju, då är det ju nintendo som plötsligt får in lite extra kosing igen.

Hursom, första gitarren är inget problem, alla har som sagt minst en. men jag kan hålla med om att den kanske borde vara lite billigare till wii, eftersom väldigt mycket av tekniken sitter just i wii-moten och inte i gitarren. Men det priset kanske borde vara en hundralapp billigare eller nåt då, inte så mycket som en wii-mote kostar.



Och varför inte så mycket billigare än vad en wiimote kostar. När nu tekniken sitter i wiimoten?
Då kanske gitarren bara är värd 100 pix,när man nu måste sätta in en wiimote för att få den att fungera. Som kostar ca:450kr
Utan den är gitarren helt värdelös.

Och snälla ni,skriv nu inte att man kanske har en extra wiimote eller att väldigt många har två, eller att man borde ta och köpa en extra wiimote.
Det har inte med saken att göra om jag har 2 eller 4 eller 8 eller 10 wiimotes. Eller ingen alls ;)
Det har att göra med att X-box360. och Psx3,lösa gitarrer kommer att kostar Ca:549kr st. Och dom kommer att fungera utan extra tillbehör.
Medan wiin kostar ca:549kr + att du måste köpa en extra wiimote som ligger på Ca:450kr, för att få det att fungera...

LoL...Släpper detta nu, orkar inte skriva om detta mer. wii får helt enkelt vänta och se vad som händer.
hade gött alla

PS: guitar hero3 är göööör kul :wub:

Redigerat av Unregistered768c314e, 28 november 2007 - 21:20.


#98

Postad 29 november 2007 - 06:28

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Och varför inte så mycket billigare än vad en wiimote kostar. När nu tekniken sitter i wiimoten?
Då kanske gitarren bara är värd 100 pix,när man nu måste sätta in en wiimote för att få den att fungera. Som kostar ca:450kr
Utan den är gitarren helt värdelös.

Och snälla ni,skriv nu inte att man kanske har en extra wiimote eller att väldigt många har två, eller att man borde ta och köpa en extra wiimote.
Det har inte med saken att göra om jag har 2 eller 4 eller 8 eller 10 wiimotes. Eller ingen alls ;)
Det har att göra med att X-box360. och Psx3,lösa gitarrer kommer att kostar Ca:549kr st. Och dom kommer att fungera utan extra tillbehör.
Medan wiin kostar ca:549kr + att du måste köpa en extra wiimote som ligger på Ca:450kr, för att få det att fungera...

LoL...Släpper detta nu, orkar inte skriva om detta mer. wii får helt enkelt vänta och se vad som händer.
hade gött alla

PS: guitar hero3 är göööör kul :wub:


Gitarrerna som säljs till wii är ju inte helt tomma på elektronik. Dessutom så är elektroniken i sig inte så dyr. Jag tänker att huvuddelenav kostnaden för gitarrerna ligger i utvecklingen för dem. De måste ju ändå mappa alla delar i gitarren till wii-moten, så jag tänker att det säkert är minst lika mycket jobb i tillverkningen för en wii-gitarr som för en 360-gitarr.

Det är inte så att jag vill att gitarren ska vara dyr, tvärtom. Jag bara tänker vad som är rimligt. På ett sätt kan man väl kanske tycka att för såna pengar borde man få en komplett kontroll, men det kanske är Nintendo som har satt stopp för det. De kanske håller på nätkoden för den trådlösa kommunikationen.

Jag tror dock inte det är realistiskt att tro att man borde kunna få köpa en GH3-kontroll till wii för ett 100-200:- bara.

#99

Postad 02 december 2007 - 21:30

Murrethefox
  • Murrethefox
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Fan vad trög du är scaboo.. Om du bara lirar solo så köp en gitarr då, du har väl en wii-kontroll?? Ska ni lira flera behöver du ju ändå 2 wii-kontroller.

#100

Postad 02 december 2007 - 22:39

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
ok nu vill ja se en omröstning här.. dock anar ja att betyget blir en 4a eller 5a från de flesta



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.