Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Guitar Hero III

229 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Guitar Hero III: Legends of Rock (Wii) (Nintendo Wii-spel) 2 8,78 (8) Inga priser
Guitar Hero III: Legends of Rock (inkl. Gitarr) (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 8,75 (7) Inga priser
1 relaterade trådar

#101

Postad 03 december 2007 - 00:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Plus de häftiga lirarna som går in o röstar en 1:a lr 2:a även om de inte spelat spelet ens :)

#102

Postad 03 december 2007 - 07:37

Unregistered768c314e
  • Unregistered768c314e
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Fan vad trög du är scaboo.. Om du bara lirar solo så köp en gitarr då, du har väl en wii-kontroll?? Ska ni lira flera behöver du ju ändå 2 wii-kontroller.



Oj oj oj vad vi tar i, min lille vän.
Om "Hr så smart" kunde vara så vänlig att läsa ordentligt vad jag har skrivit. Så blir det nog lite lättare för dej att förstå.
Så kanske du inte behöver anklaga fler personer för att vara tröga,eller något annat o-moget.
Men det kanske är för mycket begärt...

#103

Postad 03 december 2007 - 09:30

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
nej, skärpning nu, släpp de där ämnet.

realiteten är att man måste ha en extra wiimote för att köra med 2 gitarrer till wii. det är ingenting vi kan göra någonting åt och jag tvivlar på att nintendo kommer skicka ut gratis wiimote till de som köpt GH3 på samma sätt som de gjorde med silikonskydd :)

spelet blir iaf lättare när man spelat lite granna, snart klarat på hard. :) och då har jag inte spelat någonting i helgen...

#104

Postad 03 december 2007 - 11:02

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Har klarat Easy nu. :) Och har försökt mig på Medium men det är ett stort steg emellan dem. Men det går bättre och bättre så det är bara nöta!

#105

Postad 03 december 2007 - 12:46

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja håller oxå på o nöter på Medium :)
Har bara 3 låtar kvar, men känner att ja måste lira de mer innan ja går upp till Hard.

Men vore kul som fan o anordna en minhembioturnering i GH3 Wii :)

#106

Postad 03 december 2007 - 16:35

EvenSteven
  • EvenSteven
  • Användare

  • 161 inlägg
  • 0
Så som jag har förstått det som måste man ha en kontroll över för att kunna navigera längs menyerna, eller? Jag förstår inte ert tjafs

#107

Postad 03 december 2007 - 16:37

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0

Så som jag har förstått det som måste man ha en kontroll över för att kunna navigera längs menyerna, eller? Jag förstår inte ert tjafs


nej, man behöver en extra kontroll för att kunna köra 2-player. man stoppar alltså i en kontroll i gitarren till wii. inte alls som till ps3/360.

#108

Postad 03 december 2007 - 19:43

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Är det nån som vet hur det går med monobuggen? Kommer det att rättas till, eller kommer den bara försvinna bort i glömska..?

#109

Postad 03 december 2007 - 21:12

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Som sagt, jag har aldrig störts utav den.

#110

Postad 04 december 2007 - 00:25

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
nej, de e inga problem att de e mono... och senast jag kollade är inte mono/stereo ett mått för ljudkvalitet, så det fungerar jättebra ändå. och som det var i gh2 till ps2 så spelar det ingen roll för man hör när man spelar fel via wiimoten.

#111

Postad 04 december 2007 - 05:29

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Nu vill jag göra det klart direkt att ett köp för mig inte hänger direkt på den där buggen, men det är hursom helst en bugg. Det är ändå intressant att veta vad som händer.

Hur kör ni som säger att det inte är problem? bara med TV:ns inbyggda ljud, eller har ni kopplat till stereo/hemmabio-reciever.. kör ni DPL? Om ni bara använder TV:ns ljud så känns det som att jag inte kan lita helt på era påståenden.

#112

Postad 04 december 2007 - 07:38

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0

Nu vill jag göra det klart direkt att ett köp för mig inte hänger direkt på den där buggen, men det är hursom helst en bugg. Det är ändå intressant att veta vad som händer.

Hur kör ni som säger att det inte är problem? bara med TV:ns inbyggda ljud, eller har ni kopplat till stereo/hemmabio-reciever.. kör ni DPL? Om ni bara använder TV:ns ljud så känns det som att jag inte kan lita helt på era påståenden.

wtf kolla galleriet...
jag kör med audioquest från komponentkabeln till harman kardon-stärkarn och ut genom wharfedale diamond 9.5 och jag brukar kräma på till rocklåtarna... jag kör sålunda bara stereo, inte DPLII, men det låter bra... inte hifibra, för de e inte originalinspelningar till alla låtar och de e inte det de har satt i fokus, men de e helt okej... ingen av de som varit här och spelat har ens nämnt ljudkvaliteten...

#113

Postad 04 december 2007 - 09:34

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag kör med min harman / kardon AVR-645 i Logic 7 lr DPL 2.
Tycker båda funkar klockrent.

#114

Postad 04 december 2007 - 10:09

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Hey, tagga ner lite Yoshimitsu? Jag anklagade er aldrig för att bara köra TV-ljud. Jag var intresserad av att veta vad ni baserade era påståenden på, därav frågan hur ni spelar upp det. Ta det inte personligt, men när nån för mig okänd person säger att det inte är något att bry sig om utan att egentligen säga varför så blir iaf jag lite skeptisk till påståendet.

Vad är grejen med monobuggen i sådana fall? Folk har stört sig på det, vad är skillnaden nu mot om det hade vart i riktig stereo, och så vidare?

#115

Postad 04 december 2007 - 10:34

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Vad är grejen med monobuggen i sådana fall? Folk har stört sig på det, vad är skillnaden nu mot om det hade vart i riktig stereo, och så vidare?


Enkelt förklarat så är det väl så att med mono så kommer exakt samma ljud ur högtalarna, i stereo så kan den dela upp det så det blir olika ljud i vänster och höger, men så mycket kanske du fattar.
I Guitar Hero är väl det stora problemet att när man kör 2st så hör man ju sitt eget ljud när man spelar rätt/fel i vänster respektive höger högtalare så man enklare hör om man råkar spela fel, nu har dom lagt över detta ljudet i Wiimoten som gör att denna funktionen inte behövs i högtalarna längre.
Men vissa låter låter kanske dom har blandat ljudet lite så vissa ljud bara kommer ut i bara höger eller vänster högtalare, sånt hörs då inte i mono.

#116

Postad 04 december 2007 - 11:25

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Men är de någon som har spelet som stör sig på det?
De enda som gnäller som ja har märkt är ju de som inte har köpt spelet än.
Som har läst att de "bara" är mono.

#117

Postad 04 december 2007 - 18:10

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Jag har iofs läst att det inte är så enkelt att det är bara mono också. typ dubbel-mono, vad det nu innebär. Enligt folk så ska det tydligen i tvåspelarläge trots allt ändå vara så att spelarna får ljudet i var sin högtalare.

#118

Postad 04 december 2007 - 19:44

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja de skrev ja ju längre upp. ;)

#119

Postad 05 december 2007 - 15:25

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har kört några timmar nu och måste säga att det är otroligt kul. Hade med mig Wiin på vår julfest på jobbet och gitarrlir blev en succe kan säga!
Dumdrisitg som jag är började jag på medium-nivån, men det har gått bra. Har inte missat nån låt ännu, förutom duellen med Slash som det tog hur lång tid som helst att klara. Speciellt som min Whammy-spak slutade fungera. :mellow:

Spelade Santanas Black Magic Woman senast, vet inte vilket nummer den har, och det märks att det börjar bli svårare nu.

#120

Postad 05 december 2007 - 15:42

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
vadå, va medium för enkelt första gången du lirade? slash-duellen e rätt svår på hard... men de e ju en av bossarna också, så att...

black magic woman måste vara en av de skönaste låtarna på spelet... tillsammans med muse-låten... knights of cydonia eller va den heter...

#121

Postad 05 december 2007 - 18:31

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
hehe ja fick lira emot slash en timme på medium, sen insåg jag min idiot att man kunde ha 3st "vapen" lagrat.
Då tog ja honom direkt. (men då kunde ja ju spela låten rätt ordentligt oxå efter en timmes övande)

#122

Postad 07 december 2007 - 09:00

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Activisions svar om Mono-problemet:

Response (Michael Hill) - 12/06/2007 03:47 PM
Hello,

This updated response is being generated as a follow up to your incident with our customer support department.

We recently became aware that some consumers have not been able to enjoy the full audio output in the Wii version of Guitar Hero III: Legends of Rock. We are currently working with Nintendo and are planning to issue an improved audio experience in future versions of the game. We expect to have re-mastered discs available by early 2008 and we will be offering consumers replacement discs at no cost once they become available.

Should you have any further inquiries, please contact Activision customer support at www.activision.com/support. We thank all of our customers for their support and patience.



#123

Postad 07 december 2007 - 21:31

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Fan de är ju riktigt riktigt trevligt av dem!!

#124

Postad 07 december 2007 - 21:47

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0

vadå, va medium för enkelt första gången du lirade? slash-duellen e rätt svår på hard... men de e ju en av bossarna också, så att...

black magic woman måste vara en av de skönaste låtarna på spelet... tillsammans med muse-låten... knights of cydonia eller va den heter...

Mja, jag hade testat Guitar Hero 2 hos en polare vid ett par tillfällen och tyckte att jag... ja, borde klara medium direkt. Men lätt var det definitivt inte, inte mot slutet i alla fall. Men förutom Slash-duellen så missade jag inga andra låtar. Oförklarligt nog klarade jag även Djävulen... Lou eller vad han hette på första försöket.

Har börjat på hard nu och det är en helt annan grej. En knapp till men så ###### mycket svårare. Missade direkt andra låten. Måste lära om igen för att få in tekniken att nå alla knappar.

Och Black Magic Woman är riktigt cool. Gillar också Scorpions Rock me like a Hurricane, så skönt intro.

#125

Postad 07 december 2007 - 22:24

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Great, läste detta på IGN också http://wii.ign.com/a...0/840066p1.html

Frågan är nu bara hur tidigt i tidigt 2008 är... är det i början av januari finns det ju verkligen ingen anledning att köpa det nu.. men om det dröjer in i februari-mars så är det ju värt att köpa det nu.

#126

Postad 09 december 2007 - 15:11

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
de e riktigt bra av dem att göra det... men om de skickar ut replacement CDs så kan du lika gärna köpa idag ju... right?

#127

Postad 09 december 2007 - 20:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Fast enligt flertalet spelsidor så ar ju vi europeer redan stereo.

Som sagt, jag har inte märkt av mono.

#128

Postad 09 december 2007 - 22:01

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

de e riktigt bra av dem att göra det... men om de skickar ut replacement CDs så kan du lika gärna köpa idag ju... right?

Jag antar att man måste skicka tillbaka det nuvarande ex:et isådana fall, och eftersom jag för tillfället är i USA så kommer jag ändå behöva vänta tills Januari att köpa det, så då kan jag ju lika gärna vänta nån vecka längre om det är så.

Fast enligt flertalet spelsidor så ar ju vi europeer redan stereo.

Som sagt, jag har inte märkt av mono.

Jasså, det har jag inte läst det vore ju inte dumt om det defacto är i stereo redan.
Du säger att du inte märkt av mono, men har du märkt av stereo då? Jag menar inte att det är så fruktansvärt sämre kvalitet i mono än stereo, det är väl det att man vill ju ha vad man betalar för.

#129

Postad 09 december 2007 - 22:36

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja altså som ja nämt ett par gånger så när man spelar 2 player så ligger player 1`s gitarr i vänster högtalare och player 2`s i höger högtalare.

#130

Postad 10 december 2007 - 08:41

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Så vitt jag kommer ihåg har även några i USA sagt att vissa delar av multiplayer är i Stereo. Så det du upplevt medför inte att hela spelet är i Stereo tyvärr. :lol: Bara hoppas "Early 2008" är januari men det blir det nog tyvärr inte...

#131

Postad 10 december 2007 - 15:20

jhn
  • jhn
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Faan va less jag blir! Hade tänkt att förhöja festen jag ska ha på lördag, skulle skaffa Guitar Hero 3 + två gitarrer... Inte faan kunde jag ana att det skulle vara nästan lika stor brist på spelet som det var på Wiikonsolen vid den här tidpunkten förra året...

#132

Postad 10 december 2007 - 16:02

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0

Så vitt jag kommer ihåg har även några i USA sagt att vissa delar av multiplayer är i Stereo. Så det du upplevt medför inte att hela spelet är i Stereo tyvärr. B) Bara hoppas "Early 2008" är januari men det blir det nog tyvärr inte...


Ja men själva gitarrtonerna är ju självklart i mono när man spelar ensam
De finns väl inga gitarrer som är i stereo :lol:

#133

Postad 10 december 2007 - 16:26

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Ja men själva gitarrtonerna är ju självklart i mono när man spelar ensam
De finns väl inga gitarrer som är i stereo :lol:


Nej, det är sant. Men övrig musik i låten och i menyer m.m. borde vara i stereo i single player. B)

#134

Postad 10 december 2007 - 22:40

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0

Så vitt jag kommer ihåg har även några i USA sagt att vissa delar av multiplayer är i Stereo. Så det du upplevt medför inte att hela spelet är i Stereo tyvärr. :lol: Bara hoppas "Early 2008" är januari men det blir det nog tyvärr inte...


Ja men själva gitarrtonerna är ju självklart i mono när man spelar ensam
De finns väl inga gitarrer som är i stereo ;)

tvåhövdade gitarrer!? ;)

#135

Postad 11 december 2007 - 09:05

jhn
  • jhn
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
En fråga till er som har spelet:

Om jag har ett helt nytt GH III, utan att ha spelat något slags "story mode" - kommer det vara kul att spela 2 players? Eller kommer alla låtar vara "låsta" och måste låsas upp i något storymode först?

Med andra ord, kan man ta en sprillans ny GH III skiva till en förfest och ändå ha kul med två gitarrer?

#136

Postad 11 december 2007 - 09:14

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

En fråga till er som har spelet:

Om jag har ett helt nytt GH III, utan att ha spelat något slags "story mode" - kommer det vara kul att spela 2 players? Eller kommer alla låtar vara "låsta" och måste låsas upp i något storymode först?

Med andra ord, kan man ta en sprillans ny GH III skiva till en förfest och ändå ha kul med två gitarrer?


Jag har inte två gitarrer men när man spelar själv så måste man låsa upp alla låtar förutom tier 1 och 2 (8 st låtar) för att kunna spela några andra låtar i Quick Play. Skulle förvåna mig om det inte var samma i multiplayer men det finns säkert någon som kan svara på det...

#137

Postad 11 december 2007 - 09:29

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Finns inte många låtar att spela utan att låsa upp fler nej.
Ett förslag är att ni spelar Co-op career, det är jättekul.

#138

Postad 11 december 2007 - 09:33

jhn
  • jhn
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen! Vi får testa Co-op career, om inte annat verkar jag ha hittat ett fusk som låser upp alla låtar ;-) I värsta fall måste man...

#139

Postad 11 december 2007 - 11:58

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
gör det till en grej på förfesten att klara alla låtar i coop.. man får några fler låtar då än i vanliga karriären... t ex.
Spoiler


#140

Postad 11 december 2007 - 12:03

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

gör det till en grej på förfesten att klara alla låtar i coop.. man får några fler låtar då än i vanliga karriären... t ex.

Spoiler


Ja!
Spoiler
och
Spoiler
finns också även bara i coop vilket är surt då de är grymt bra och jag hade sett fram emot dem i GH:3.

Redigerat av Unregistered4352927d, 11 december 2007 - 12:03.


#141

Postad 11 december 2007 - 12:44

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Du kan ju försöka spela player 2 med din wiimote?

#142

Postad 11 december 2007 - 17:48

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
jag har klarat ut det med wiimoten också... jag körde då bas och de va på easy, men ändå :P lite klurigare än med gitarren var det :)

#143

Postad 18 december 2007 - 23:12

Unregistered0d579bbd
  • Unregistered0d579bbd
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Det här spelet verkar verkligen intressant..men tyvärså finns det ett problem. Det är nämligen så att jag är vänsterhänt och jag håller en gittar åt andra hållet. Och det betyder jo jag inte kommer kunna lira med dom nuvarande gittarerna, går jo knappast att bara vända på den.
Hållt på kollat runt för att se om det finns nån tillbehör eller liknande för oss udda människor :P
Nån som vet nåt eller är hoppet ute?

#144

Postad 18 december 2007 - 23:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Controller
Lefty Flip (Player 1 and Player 2): Use Lefty Flip to flip the note locations around on the screen for
players that like to hold the controller in their left hand.

Verkar ju ha nå att göra med "ditt" problem :P
Då borde de ju stämma om noterna blir tvärtom åså vända gitarren..
Eller är ja för trött för att fatta ?

Shit
Var från 360 manualen..Jaja men de borde finnas liknande för wii

kolla http://www.guitarhero.com/static/about

#145

Postad 19 december 2007 - 09:12

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
själva kontrollen går ju att bara flippa över, finns ett fäste för axelremmen i halsen som gör det möjligt...

sen vet jag inget om lefty flip, inte provat, men borde ju gå eftersom de e ett moment i att spöa bossarna... eller ett vapen rättare sagt... kanske på "minus"-knappen på gitarren? inte ens provat den....

#146

Postad 19 december 2007 - 09:21

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Left Flippy är som sagt för vänsterhänta.

Noterna blir spegelvända i låtarna.

#147

Postad 19 december 2007 - 10:22

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

själva kontrollen går ju att bara flippa över, finns ett fäste för axelremmen i halsen som gör det möjligt...

sen vet jag inget om lefty flip, inte provat, men borde ju gå eftersom de e ett moment i att spöa bossarna... eller ett vapen rättare sagt... kanske på "minus"-knappen på gitarren? inte ens provat den....


Kan man inte ställa in det i inställningsmenyn (är på jobbet och kan inte kolla men har för mig det)?

#148

Postad 19 december 2007 - 11:58

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jorå de kan man allt göra.

#149

Postad 19 december 2007 - 12:31

Unregistered0d579bbd
  • Unregistered0d579bbd
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
hmm ok får helt enkelt ta och testa det då. För den är jo formad för högern tvivlar på att det kommer gå smidigt att bara vända på den även om man väljer lefty flip grejen.

EDIT:typo

Redigerat av Unregistered0d579bbd, 19 december 2007 - 12:32.


#150

Postad 25 december 2007 - 13:58

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Men i värsta fall så kan det ju inte vara för svårt att lära sig spela som en riktig man! :)

Det är ju inte riktigt som en riktig gitarr så det går väl att vänja sig tänker jag..



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.