Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Super Smash Bros Brawl

98 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är det? (9 medlem(mar) har röstat)

1 är sämst, 5 är bäst.

  1. 1 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  2. 2 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  3. 3 (0 röster [0.00%])

    Procent av omröstning: 0.00%

  4. 4 (3 röster [33.33%])

    Procent av omröstning: 33.33%

  5. 5 (6 röster [66.67%])

    Procent av omröstning: 66.67%

Rösta Gäster kan inte rösta
Super Smash Bros. Brawl (Wii) (Nintendo Wii-spel) 7 8,56 (15) 616:-

#1

Postad 01 november 2007 - 23:50

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Bifogad fil  ssbb_box_art.jpg   56,36K   1 Antal nerladdningar


Jag hittade ingen speciell tråd om detta spel så då tänkte jag att jag startar en, så vi alla tillsammans kan hålla reda på releasedatum, nya videos, recensioner och så vidare...

Edit: Av någon anledning fungerar inte produktkopplingen, och jag (dum?) får inte röstningen att fungera heller (boxart funnen, tack jurgen123).

Redigerat av dannovarius, 03 maj 2008 - 10:59.


#2

Postad 02 november 2007 - 00:08

Unregistered4352927d
  • Unregistered4352927d
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Box art: http://thegamergene....sbb_box_art.jpg

#3

Postad 02 november 2007 - 08:35

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
jag kan, med lite skam i kroppen, säga att jag inte spelat några tidigare spel i serien.. men har jag förstått det rätt om de e street fighter med nintendo-karaktärer? eller det kanske är något helt annat :(

#4

Postad 02 november 2007 - 09:03

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
De är ett ###### rå ös helt enkelt ;)

Roligast om man spelar 4 pers så som de flesta spelen..

#5

Postad 02 november 2007 - 10:01

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
10:e februari släpps det i USA. Inte lär väl vi få det samtidigt va? ;)

#6

Postad 02 november 2007 - 11:53

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Knappast...

#7

Postad 02 november 2007 - 15:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

jag kan, med lite skam i kroppen, säga att jag inte spelat några tidigare spel i serien.. men har jag förstått det rätt om de e street fighter med nintendo-karaktärer? eller det kanske är något helt annat ;)

Mycket friare än Street Fighter. Spelplanerna är mycket större. Det gäller att slå ut varandra från spelplanen (som är Ninendorelaterad och interaktiv/rörlig). Varje gång man tar skada räknar ens "livmätare" uppåt i procent. Ju mer procent du har desto längre flyger du. När du har 0% så tar du lätt en laddad smashattack, när du har 200% så flyger du åt h-vete. Alla karaktärer (nästan, i förra spelen fanns t ex Link och Young Link, de är i stort sett likadana) är olika, med 4 olika specialattacker, utöver vanliga attacker som också varierar i snabbhet, styrka och position. Man kan även ta skydd med en sköld som är som ett runt kraftfält runt om en. Ju längre man håller inne skölden eller ju mer dmg man tar desto mer försvinner den. Till slut spricker den och man blir stunned om man inte släpper sköldknappen själv då. Det finns även möjlighet att slåss med fallande items. Då gäller det att komma till dessa först och använda dem på ett bra sätt. Vissa hjälper en, andra stjälper en, och återigen andra är neutrala. Det går även att ställa in parametrar som påverkar striden såsom tyngdkraft, storlek, om någon ska få fördel osv.

Du kan även köra lag.. 2mot2 eller 1mot3. Sen finns adventuremode med co-op, trophyhunting, sandbagcontest etc.

Och allt detta till musiken av remixade klassiska nintendolåtar. Lätt mitt favoritspel till Gamecube :D

#8

Postad 03 november 2007 - 17:52

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Bra förklaring Zoiler! Jag kan inte minnas hur många timmar jag lade ner på det spelet på 64. Spelade faktiskt inte GC-versionen (där borde jag också skämmas), men jag kanske borde köpa den för att ösa på lite tills brawl kommer ut.

#9

Postad 03 november 2007 - 19:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag klockade runt 600 timmar tillsammans med bröderna på GC versionen iallafall. Tydligen ska man kunna spela med gamecubekaraktärerna direkt i Wii versionen, dvs de har inte ändrat känslan och attackerna. Vilket är mycket bra imo :)

#10

Postad 07 november 2007 - 14:36

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Bra för dig som var grym på Melee (GC) alltså! :lol:
Kanske blir att skaffa det så man blir lite bra innan Brawl släpps.

#11

Postad 16 januari 2008 - 11:33

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Super Smash Bros. Brawl hyllas i Japan

Toppbetyget 40/40 i japanska speltidningen Famitsu är få förunnat. Närmare bestämt bara sju spel någonsin, med efterlängtade Nintendoorgasmen Super Smash Bros. Brawl som det sjunde och senaste tillskottet.

Spelet är hårt efterlängtat även av europeiska nintendoiter, som alltså får vänta till oklart när för att se spelet i hyllorna. Den där 40-poängaren i Famitsu gör det inte direkt lättare att vänta.


Awesuuume!

#12

Postad 16 januari 2008 - 12:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Mycket awesuuuume. Mitt favvospel till GC blir bara bättre. 31 och 37 fick de tidigare delarna.

Singelplayer läget är utökat:

This time, single-player is also big. Adventure mode is pretty lengthy and enjoyable and the story's presentation is great. Thanks to the "Final Smash" moves with surprising shows of strength, unforeseen abilities arise. Options for control, sound, and so on are perfect and also deserve a hats-off.

The new "Final Smash" moves with brilliant effects that can be used by any character are refreshingly fun, right up there with the rest of the battles. I'm glad the single-player mode is also bountiful. "Adventure Mode: The Subspace Emissary" keeps such a good tempo of movies and action that one easily forgets the time while playing. Awesome!

Appealing production and features. Also, the movements of the characters are dynamic yet subtle. The brilliant actions of the "Final Smash" moves are a must-see. There are tons of stages, and the single-player mode is perfect. Not only is there a stage editor, but detailed statistics from the game are presented. Nice.

The movements of the assembled all-stars are highly-polished, single-player is perfect and easy to get into, and the challenge of collecting herein is more than enough. With outstanding art direction, this game really lets you feel the power of motion. There are new things to discover with each play, with both joy and sorrow to be savored in battle.


Mitt KLART mest framemotsedda Wii-spel. Galaxy, Metroid och Zelda be damned :)

#13

Postad 16 januari 2008 - 13:10

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
WOW! Det är knappt så man kan bärga sig! Såg på spelbutiken.se att deras preliminära datum var 15/2. Hur ska man orka vänta så länge? :)

#14

Postad 16 januari 2008 - 14:18

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Tyvärr får du nog vänta ännu längre då det är försenat både i staterna och i japan. Kommer ut i US 9/3 och vi brukar ju få vänta ytterligare några månader :)

http://wii.ign.com/a...5/845530p1.html

Väl mött!
/Skorpan

#15

Postad 16 januari 2008 - 14:46

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Mitt KLART mest framemotsedda Wii-spel. Galaxy, Metroid och Zelda be damned :)


Hädelse! *drar fram korset och håller det mot Zoiler*

:)

#16

Postad 16 januari 2008 - 15:30

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Tyvärr får du nog vänta ännu längre då det är försenat både i staterna och i japan. Kommer ut i US 9/3 och vi brukar ju få vänta ytterligare några månader :)

http://wii.ign.com/a...5/845530p1.html

Väl mött!
/Skorpan


Wääääääääääähhhhh!

Jaha.. Så det ser ut som att det blir att sitta inne hela semestern med Nintendos mest kända karaktärer fajtandes mot varandra på TV:n... :)

#17

Postad 16 januari 2008 - 15:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Mitt KLART mest framemotsedda Wii-spel. Galaxy, Metroid och Zelda be damned :)


Hädelse! *drar fram korset och håller det mot Zoiler*

:)

Hssssssssssssssmash!! *Backar långsamt undan i mörkret*

#18

Postad 28 januari 2008 - 15:04

Aleksem
  • Aleksem
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Någon som förbokat än? isf var?

#19

Postad 28 januari 2008 - 16:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Nej, just det! det måste jag ju göra! Brukar alltid boka från Gameshop så det blir nu så denna gång också... Jag har alltid fått spelen i tid och man kan få det fakturerat också vilket är bra.

#20

Postad 29 januari 2008 - 10:19

New Player
  • New Player
  • Veteran

  • 1 586 inlägg
  • 0
Jag har inte spelat denna serien tidigare men jag ser verkligen fram emot Brawl.

#21

Postad 29 januari 2008 - 10:32

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0

Jag har inte spelat denna serien tidigare men jag ser verkligen fram emot Brawl.

samma här, tror det blir ett köp när det släpps :(

#22

Postad 07 februari 2008 - 20:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Smash Bros spelen har väl å andra sidan aldrig varit så långvariga? Ljupa som en vattenpöl och underhållande i 10 min. Men det e kanske bara jag.

Vanligt argument från de som inte kan spelet. Om det inte hade något djup så skulle du (som knappt spelat det?) ju kunnat försöka slå t ex mig (med flera hundra timmar under bältet) i en av 50 matcher på GC-tiden. Lovar att du inte tagit en match :(

Men det är ett vanligt missförstånd. I själva verket är Smash Bros djupt som en avgrund då man hela tiden utvecklas.

#23

Postad 15 februari 2008 - 00:30

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

  • 2 517 inlägg
  • 0

Smash Bros spelen har väl å andra sidan aldrig varit så långvariga? Ljupa som en vattenpöl och underhållande i 10 min. Men det e kanske bara jag.

Vanligt argument från de som inte kan spelet. Om det inte hade något djup så skulle du (som knappt spelat det?) ju kunnat försöka slå t ex mig (med flera hundra timmar under bältet) i en av 50 matcher på GC-tiden. Lovar att du inte tagit en match :)

Men det är ett vanligt missförstånd. I själva verket är Smash Bros djupt som en avgrund då man hela tiden utvecklas.


Kan vara jag som missbedömt, aldrig haft tid att spela jättemycket men de gånger jag prövat har jag aldrig kännt att där funnits möjligheter att gräva djupare. Har tyckt det blivit mycket "knappmanglande" men det kan likabra vara skit bakom handkontrollen. :D

#24

Postad 15 februari 2008 - 00:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Det förstår jag, jag tyckte inte ens det var kul de första veckorna. Men man blir bättre. Knappmanglande är det, men det är styrt manglande med taktik bakom. Gäller fortfarande att vara snabb dock. Tänka snabbt och strategiskt.

#25

Postad 15 februari 2008 - 10:16

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Blir hur bra som helst det här. GOTY om inte Mario Kart släpps detta året också :)

#26

Postad 15 februari 2008 - 19:31

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Blir hur bra som helst det här. GOTY om inte Mario Kart släpps detta året också ;)


mario kart kommer bli bästa spelet ever. i alla kategorier!

#27

Postad 15 februari 2008 - 23:12

hankmander
  • hankmander
  • Användare

  • 100 inlägg
  • 0
Klart det här kommer piska mario kart. Bara att jämföra GC-versionerna av de båda liren. SSBM var ju 100 ggr roligare och djupare. Fast mario kart till DS var iofs nice... :)

#28

Postad 20 februari 2008 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Releasedatum:

It's official, at the Micromania Games Awards event Nintendo announced that Super Smash Bros. Brawl will release in France and the rest of Europe on June 6th.


Wohoooo!

Spoiler


#29

Postad 20 februari 2008 - 18:00

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Aaaahhhhhhh! Så jobbigt! Hur ska jag klara mig tills dess? Tur att mario kart släpps innan i alla fall. Jag har ju redan förbokat så jag måste ligga bra till när spelet släpps...

#30

Postad 04 mars 2008 - 13:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Reviews so far:

Nintendo Power - 10/10
Famitsu 40/40
Thunderbolt - 10/10
GamerNode - 10/10
GamePlayer - 10/10
IGN - 9.5/10
NGamer - 93/100


Dåligt =/.

Ang Europeiska releasen jag skrev ovan så är det inte säkert att det stämde. Tror Nintendo sa att de inte sagt något datum ännu.

#31

Postad 04 mars 2008 - 13:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Reviews so far:

Nintendo Power - 10/10
Famitsu 40/40
Thunderbolt - 10/10
GamerNode - 10/10
GamePlayer - 10/10
IGN - 9.5/10
NGamer - 93/100


Hahah... jösses alltså.

Edit: Var har du fått IGN-siffrorna ifrån Zoiler? Kollar man deras sida så har dom en countdown tills när recensionen kommer offentliggöras.

Redigerat av derpious, 04 mars 2008 - 13:52.


#32

Postad 04 mars 2008 - 14:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
http://wii.ign.com/a...6/856580p1.html

Postad bild

#33

Postad 04 mars 2008 - 14:16

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Jösses!! Har vi ett nytt spel på gamerankings top-10 of all time, tro? Det kanske är värt att investera i freeloader för att kunna spela importerade spel. Det är väl lagligt eller? Jag orkar inte vänta till i sommar. Vill fajtas idag!

#34

Postad 04 mars 2008 - 14:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Usch vilka dåliga betyg. Jag skippar nog det här...

Jösses!! Har vi ett nytt spel på gamerankings top-10 of all time, tro? Det kanske är värt att investera i freeloader för att kunna spela importerade spel. Det är väl lagligt eller? Jag orkar inte vänta till i sommar. Vill fajtas idag!


Finns väl inga freeloader som funkar till Wiispel?

#35

Postad 04 mars 2008 - 14:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Finns väl inga freeloader som funkar till Wiispel?

Sen ett par dagar tillbaka så finns det.

#36

Postad 04 mars 2008 - 16:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Ofan. Äntligen. Det ska jag kolla upp.

#37

Postad 04 mars 2008 - 16:42

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Jao! Läste om det idag faktiskt. Men jag har dålig koll på hur detta fungerar. Hade ingen GC så jag jag faktiskt ingen erfarenhet. Radiozo eller Zoiler har väl säkert bra koll, kan ingen av er förklara (här eller i pm om ni inte vill gå OT)? Vore snällt! ;)

#38

Postad 04 mars 2008 - 16:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Tja, aldrig haft en själv.. Du får vänta och se lite för den har inte börjat skeppats riktigt ännu.

#39

Postad 04 mars 2008 - 18:34

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jao! Läste om det idag faktiskt. Men jag har dålig koll på hur detta fungerar. Hade ingen GC så jag jag faktiskt ingen erfarenhet. Radiozo eller Zoiler har väl säkert bra koll, kan ingen av er förklara (här eller i pm om ni inte vill gå OT)? Vore snällt! :)


Asså Freeloader till GC var inget annat än en bootdisk. Man bootade upp med den sen bytade man skiva valde region och sen startade spelet.

#40

Postad 04 mars 2008 - 18:44

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

Finns väl inga freeloader som funkar till Wiispel?

Sen ett par dagar tillbaka så finns det.


Vart hittar man info om den?

#41

Postad 04 mars 2008 - 19:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
http://www.neogaf.co...ad.php?t=247085

Men ska ni diskutera det mer så får ni göra en tråd. Det här är Smash Bros.

#42

Postad 04 mars 2008 - 21:04

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0

http://www.neogaf.co...ad.php?t=247085

Men ska ni diskutera det mer så får ni göra en tråd. Det här är Smash Bros.


självklart. men tack för länken.

#43

Postad 05 mars 2008 - 18:27

Jinglerack
  • Jinglerack
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Du det här ser man fram emot, har säkert kört ssbm 1000h+ med min kompis. Det började dock gå utför när vi började betta på matcherna ;) Men vem brukade du spela som Zoiler? Själv har jag alltid gillat Ganondorf trots att han hoppar som en kråka med ryggskott.

#44

Postad 05 mars 2008 - 20:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Du det här ser man fram emot, har säkert kört ssbm 1000h+ med min kompis. Det började dock gå utför när vi började betta på matcherna :blink: Men vem brukade du spela som Zoiler? Själv har jag alltid gillat Ganondorf trots att han hoppar som en kråka med ryggskott.

Jag var Falcon (inte Cap Falcon) för det mesta. Älskade hans downkick. Bara till att hoppa på dem och kicka ned dem när de försöker ta sig tillbaka, easy keelz ;)

Spelade även som Samus och Pikachu en del. Sen körde man såklart lite med alla, men vissa fann jag helt oanvändbara som t ex Mr Game n Watch, Young Link och Ice Climbers B)

Ganondorf var ju lite långsam, men brorsan spelade med honom en hel del och han hade ju kraftiga slag. Han hade världsrekordet i sandbagcontest med Ganondorf.

Vi bettade aldrig någonting dock B)

#45

Postad 05 mars 2008 - 22:00

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Läste att de varit smarta och lagt in sandbag under tiden spelet laddar så man har ngt att göra. Lysande.

#46

Postad 05 mars 2008 - 22:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jasså. Det var inga laddningstider att prata om på Gamecube iaf, inte en chans att man hinner med en omgång i sandbag.

#47

Postad 05 mars 2008 - 22:09

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det kanske var när man väntar på onlinematcherna iofs. Iaf när man väntar kan man nita sandbag.

#48

Postad 06 mars 2008 - 08:42

Jinglerack
  • Jinglerack
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0

Du det här ser man fram emot, har säkert kört ssbm 1000h+ med min kompis. Det började dock gå utför när vi började betta på matcherna ;) Men vem brukade du spela som Zoiler? Själv har jag alltid gillat Ganondorf trots att han hoppar som en kråka med ryggskott.

Jag var Falcon (inte Cap Falcon) för det mesta. Älskade hans downkick. Bara till att hoppa på dem och kicka ned dem när de försöker ta sig tillbaka, easy keelz :)

Spelade även som Samus och Pikachu en del. Sen körde man såklart lite med alla, men vissa fann jag helt oanvändbara som t ex Mr Game n Watch, Young Link och Ice Climbers :D

Ganondorf var ju lite långsam, men brorsan spelade med honom en hel del och han hade ju kraftiga slag. Han hade världsrekordet i sandbagcontest med Ganondorf.

Vi bettade aldrig någonting dock :D

Hehe coolt, jo men alltså jag har försökt mig på sandbag någon gång men det är lite för mycket precision för mig. Sen så är ju Ganondorf sjukt långsam, kanske till och med långsammare än Bowser, men använder man honom rätt så kan man äga riktigt hårt. Sen så brukar jag även köra som Dr. Mario, Sheik och Peach ibland. Peach nedåt-smash kan skada 80% på en attack.

#49

Postad 06 mars 2008 - 09:02

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
ja, det verkar ju bli riktigt grymt det här.. speciellt på 4 pers...

några gameplay-vids för de som är intresserade:
http://www.youtube.c...h?v=2HU_AJbx10Q (blandade matcher)
http://www.youtube.c...h?v=FeeIYr5wW78 (Toon Link vs Ganondorf)
http://www.youtube.c...feature=related (spelar igenom spelet med Pit)

det är ju självklart några spoilers eftersom det är själva spelet, så vill man inte vet nåt så får man strunta i att titta :)

#50

Postad 06 mars 2008 - 22:57

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0

Det kanske var när man väntar på onlinematcherna iofs. Iaf när man väntar kan man nita sandbag.

När man kan teabaga prinsessan ,ska jag oxå börja spela SSBB...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.