Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Super Mario Galaxy

183 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Mario Galaxy? (86 medlem(mar) har röstat)

Sätt betyg från 1 till 5

  1. 1 (2 röster [2.33%])

    Procent av omröstning: 2.33%

  2. 2 (1 röster [1.16%])

    Procent av omröstning: 1.16%

  3. 3 (6 röster [6.98%])

    Procent av omröstning: 6.98%

  4. 4 (6 röster [6.98%])

    Procent av omröstning: 6.98%

  5. 5 (71 röster [82.56%])

    Procent av omröstning: 82.56%

Rösta Gäster kan inte rösta
Super Mario Galaxy (Wii) (Nintendo Wii-spel) 8 9,15 (33) 699:-

#101

Postad 23 november 2007 - 13:45

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Jag hade stora förväntningar på detta spel, men det får inte mer än godkänt. Anledningen är att bossarna är alldeles för lätta (speciellt "slutbossen" är ju rena skämtet), i och för sig riktas spelet till alla åldrar men det är nästan pinsamt lätt. Sedan stör jag mig på kameravinklarna och styrningen, inte optimalt.

Däremot gillar jag det nya spelsättet, utvecklarna har verkligen lyckats med att både revolutionera och evolutionera plattformsgenren. Hoppas på bättre uppföljare!

#102

Postad 24 november 2007 - 10:22

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Jag köpte Mario Galaxy för ett par dagar sedan och ångrar nu bittert mitt köp. Hade hoppats att det skulle vara ett spel där jag kunde klara en bana i taget och sedan låta spelet ligga någon vecka. Detta för att ha det som lite avkoppling mellan mina andra spel (främst Zelda).

Istället sitter jag nu och spelar en galax i taget. Jag tänker inte ens på mina andra spel, utan känner bara suget att ta "en stjärna till". Vill bara spela mer :)

Ang. svårighetsgraden så blir spelet helt enkelt vad man gör det till. Är man bara ute efter att klara spelet, så går det bra med endast 60 stjärnor, men då har man samtidigt hoppat över hälften i spelet. Satsar man däremot istället på att ta alla stjärnor och att "maxa" varje bana, så blir svårighetsgraden en helt annan. Tycker inte alls det gör något att spelet är lätt i grunden, utan njuter bara av den exakta kontrollen och spelupplevelsen.

Svåra spel för mig är spel som Uncharted: Drake's Fortune (senast spelade), där jag inte kommer överens med spelkontrollen och där man måste memorera kontrolluppsättningen. Jobb och annat i livet gör helt enkelt att jag inte kan sitta och nöta samma spel i veckor. Då är det istället befriande att ha något som avkoppling där man inte behöver lära sig allt på nytt. Av samma anledning har jag aldrig fastnat för Gran Turismo, där varje bana måste memoreras utantill. Istället njuter jag av farten i Burnout 2 och bara ger järnet med exakt spelkontroll.

#103

Postad 25 november 2007 - 01:33

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Underbart spel och en solklar femma. Det är på tok för lätt dock, men det gör inte så mycket. Jag menar inte att man kan klara sig undan med 60 stjärnor, utan att det faktiskt är löjligt lätt att klara fram ALLA stjärnorna (nåja att klara fram 105 är jättelätt i alla fall ;). Ibland känns det lite som om de först gjort spelet och därefter plockat bort svåra saker så att ingen ska kunna misslyckas :blink: Ett "hardcore"-läge hade varit rätt häftigt faktiskt och hade nog inte varit så jättesvårt att lägga till.

Alltså, det är helt enkelt mycket få svåra moment i spelet. Vissa saker kan verka svåra till att börja med, men så fort man lärt sig hur man ska göra är det enkelt att klara av. Replayvärdet är nog därför ganska dåligt. Tidigare Mariospel har haft många moment som har varit svåra att klara även när man vet exakt hur man ska göra. I SMG handlar det hela tiden om att lära sig hur man ska göra, och när man väl gjort det är mycket enkelt :D

Spelet hade nog varit sämre om det hade varit svårare å andra sidan. Charmen med spelet är just att det är så otroligt underbart att spela, och att man hela tiden kommer vidare och aldrig fastnar. I och med att kontrollerna är så underbara och spelet är så otroligt charmigt så får man sällan känslan av att det är för lätt när man väl spelar. Snarare får man känslan av att man "äger" :( Det är helt fantastiskt hur de lyckats göra allt som ser komplicerat ut så enkelt. Man springer ju omkring upp och ned ffs ;)

SMG är nästan lika roligt att titta på när någon spelar som att spela själv. Grafiken är underbar och även om det är lågupplöst och med en hel del aliasing så väger vackerat designad grafik och fantastiska specialeffekter upp det med råge. Tyvärr är det ju vissa delar av spelet där det inte är så mycket effekter och då syns det nakna, avskalade low-poly low-resgrafiken. Jag önskar att Nintendo hade satsat på någon slags "adaptive" antialiasing för det finns vissa banor, och delar av banor, där det är ganska tydligt att konsollen har mycket mer att ge och där det inte hade varit några problem med lite FSAA. Andra gånger är man dock smått chockerad över hur bra grafiken presterar och undrar om det faktiskt är Wii:t eller Xbox 360:n man spelar på... Det säger något om att man går från att spela Bioshock dirket till SMG och blir imponerad av grafiken... ´Kan tillägga att jag spelar på en 42" plasmatv från 2.5m avstånd så lågupplöst grafik drabbar mig ganska hårt... För de som sitter med en mindre CRT kommer nog spelet vara en underbar grafisk upplevelse.

Tillägg: Som jag ser det är SMG helt revolutionerade och ska inte jämföras med SM64 och Super Mario Sunshine. SMB1 var revolutionerande på sitt sätt som 2D plattform och Super Mario 3 satte standarden rejält för alla 2d plattformspel. Super Mario World var egentligen bara mer av samma sak. SM64 var ju en revolution helt klart. Säga vad man vill om Super Mario Sunshine, men kunde man bara acceptera den sämsta storyn i ett mariospel (den är så dålig att den skadar spelet hehe) och en hel del fåniga inslag så var spelet rejält underhållande om dock tok-irriterande svårt stundvis. Tror detta skrämde bort många.

SMG är något helt annat än Super Mario 64 och Super mario sunshine. Det är verkligen en revolution och en helt ny standard för hur plattformspel ska vara! Må vara att SM64 var en större revolution: men jag har haft roligare med SMG än med något annat mariospel :(

Redigerat av Grimmy, 25 november 2007 - 01:41.


#104

Postad 26 november 2007 - 14:16

DrHD
  • DrHD
  • Användare

  • 166 inlägg
  • 0
Är helt svimfärdig!
Har nu fått in min Toshiba 47 Z3030 och bilden på den stora Tv'n är över förväntan, får skylla det på Tv'n då allt ser ut som en dröm på den, t.o.m en wii som endast spottar ut 480P inte illa och Mario har aldrig sett bättre ut :)

F.ö.r ett vansinnigt bra spel och som alla säger Nintendo har gjort det igen, skrivet om historien för hur ett plattformsspel ska vara så bara bocka njuta och tacka, sen ge sig på Zelda TLP efter Mario är avklarat, omöjligt att slita sig ifrån hur mycket man än försöker :wub:

Redigerat av DrHD, 26 november 2007 - 14:17.


#105

Postad 27 november 2007 - 07:39

Macpowered
  • Macpowered
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Att samla 100 rosa mynt om och om igen är bara en repetitiv utfyllnad och i slutändan riktigt, riktigt tråkigt. Bossarna är alldeles för enkla och alla dessa galaxer visar sig vara för få. Sedan har vi detta med jaggies. Visst, Wii är ingen kraftburk men någon måtta måste det vara. Man kan sammanfatta spelet med ett ord. Repetitivt.

Nä, bättre kan Nintendo så en svag trea, av fem, får spelet av mig.

#106

Postad 27 november 2007 - 13:15

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Att samla 100 rosa mynt om och om igen är bara en repetitiv utfyllnad och i slutändan riktigt, riktigt tråkigt.


Hur kan du tycka det är repetivt att samla mynt när världarna man tar sig igenom är så väldigt varierande, och att man ska samla mynt är ju bara för att man ska ha någonting att mäta hur långt man har kommit.
Jag har inte stött på några rosa mynt iofs...

#107

Postad 27 november 2007 - 15:26

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Tycker inte det förtjänar så höga betyg som det har fått, visst är det en klar 9a, eller 90%, men 95%, njae. Det är alldeles för lätt för att förtjäna så höga betyg. Visst Mario spelen har aldrig varit särskilt svåra, men nog var det mer utmaning förr. Världarna är fantastiskt uppbyggda men samtidigt hade jag förerdragit något längre banor istället för galaxer med minibanor som det är nu. Visst man har klarat Mario banor förut på 2-3 minuter så egentligen är dom inte så små om man ser historiskt sett. Men idag så är plattformsspelens världar uppbyggda som en enda stor värld, jag tycker det är lite smådrygt att behöva gå till alla stationer för att skjuta upp sig i rymden och välja bana. Det hade varit så mycket bättre om man fick vänja sig vid miljöerna, nu är det som att man hela tiden kommer till nya galaxer med nya miljöer, man hinner knappt njuta innan nästa värld. Kan tyckas som en bagatell men jag hade föredragit en stor värld där man teleportera snabbare mellan dom olika miljöerna.

#108

Postad 27 november 2007 - 18:05

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
De många små galaxerna är ju där med syftet att dra upp tempot och variationen. Gör man för stora banor är det lätt att det verkligen känns repetivt och långtråkigt. Nu är det ju så att SMG ALDRIG känns tråkigt, det händer hela tiden något. Man hålls på tårna. Det kännetecknar et bra spel IMO.

#109

Postad 27 november 2007 - 20:49

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0
Någon som vet nått billigt ställe i göteborgs området, för mario galaxy nu då :( . Gärna under 500:-

#110

Postad 29 november 2007 - 00:37

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Att samla 100 rosa mynt om och om igen är bara en repetitiv utfyllnad och i slutändan riktigt, riktigt tråkigt. Bossarna är alldeles för enkla och alla dessa galaxer visar sig vara för få. Sedan har vi detta med jaggies. Visst, Wii är ingen kraftburk men någon måtta måste det vara. Man kan sammanfatta spelet med ett ord. Repetitivt.

Nä, bättre kan Nintendo så en svag trea, av fem, får spelet av mig.

repetivt kan man väl säga om dom flesta spel som släpps idag HALO3 (skjuta o kasta granat), alla COD spel (skjuta o kasta granat), ghost recon (skjuta o kasta granat) etc etc etc etc etc etc etc.Du borde vara glad att du får uppleva något roligt spel, det är inte ofta det kommer bra spel som super mario galaxy nuförtiden.

#111

Postad 29 november 2007 - 10:28

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Tidningen Level utnämnde Super Mario Galaxy till Årets Spel.

Den som inte tycker om Super Mario Galxy älskar inte spel


Klockren kommentar. ;)

#112

Postad 30 november 2007 - 20:27

wictor
  • wictor
  • Beroende

  • 1 447 inlägg
  • 0

Någon som vet nått billigt ställe i göteborgs området, för mario galaxy nu då :P . Gärna under 500:-


citerar mig själv!

499kr på Media markt i Göteborg!

#113

Postad 01 december 2007 - 14:01

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Tidningen Level utnämnde Super Mario Galaxy till Årets Spel.

Den som inte tycker om Super Mario Galxy älskar inte spel


Klockren kommentar. :P


Haha! Word!
Det går inte att INTE tycka om Mario Galaxy imo! Fråga bara vem som helst hur ofta de ler när de spelar Halo? SmG är det närmaste jag kommit att känna lycka när jag spelat ett spel. För att förstå spelets storhet tror jag det gäller att sätta det i rätt perspektiv också... Då inser man vilken titel detta är! En blivande klassiker kanske?

#114

Postad 02 december 2007 - 17:00

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Alltså tycker man ska nyansera det här med att spelekt är för enkelt. Det är lätt, inget snack om saken. Men det för mig gav det ändå ungefär 50 timmars speltid. Och då var i alla fall 40 timmar av dem underbart roligt och inte det minsta repetivt. De sista delen är så att säga "valfri" och man får skylla sig själv lite att man spelar ;) (tror inte det är för mycket spoiler alla mariospel har varit sådana sen super mario 64).


Sedan det här med jaggies. Ja ibland är det inte bra. Överlag är det nog det Wii-spel hittils som har minst aliasing, och det är utan tvekan det wii-spel (gamecube inkluderat) som har bäst grafik. Orsaken att så många har så dålig bild på Wii är att deras tv-apparater är dåliga eller felkalibrerade. Det är dålig av Nintendo att göra en konsol som majoriteten av hd-tvapparater inte kan visa med rimlig bildkvalitet (den analoga signalen från wii är helt enkelt dålig och det ska till en bra tv för att det inte ska bli uselt). Likväl kommer det se mycket bra ut för en del :) Som för DrHD t.ex :)

#115

Postad 02 december 2007 - 18:37

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Klarade av spelet precis å fyfan va skoj det har varit. Hur mysigt spel som helst.. är ju en given 5a i betyg för min del. + i kanten får det för den långa speltiden & att man faktiskt kan spela detta bra länge dvs då om man vill förbättra tider på banorna, då ska man väll iofs va 2spelare när man gör de. Nej nu ska ja försöka samla ihop dem sista stjärnorna. klarade spelet med 103st. har redan hittat ytterligare 2 så e uppe i 105.. kul som tusan.

#116

Postad 03 december 2007 - 09:02

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Ville bara inflika med att jag numera också äger detta spel!
Underbart skoj, spelglädje på hög nivå!

EDIT: Rättstavat

Redigerat av MrSpokk, 03 december 2007 - 09:03.


#117

Postad 05 december 2007 - 14:27

HoleValley
  • HoleValley
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Har inte lirat så mycket, men det beror mest på att Guitar Hero 3 kom i vägen. Sen är det ju ungarnas julklapp också så jag kan ju inte skylta med att jag smygspelar det. :mellow:

Håller med i vad de flesta skrivit om spelet. Det är lättare än tidigare spel och det kan givetvis upplevas som negativt, men det gör jag faktiskt inte. Jag som inte har så mycket tid att spendera gillar att banorna går snabbt att klara och att det går fort framåt.
Jag tröttnade ganska snabbt på Sunshine eftersom variationen var så liten. Alla banor var väldigt lika och också väldigt stora. Antar att det är kritik Nintendo fått mycket av, då det gjort tvärt om på SMG.

Hur som helst ett fräscht tillskott på spelmarknaden. Skönt med ett spel som inte bara fokuserar på fotorealism, utan mer på spelglädje.

#118

Postad 05 december 2007 - 16:04

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
PInsamt men sant, men jag tycker inte att det är så lätt som ni får det att låta...
Speciellt inte Sweet sweet galaxy med golv som rör sig med hål i...

#119

Postad 05 december 2007 - 16:29

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

PInsamt men sant, men jag tycker inte att det är så lätt som ni får det att låta...
Speciellt inte Sweet sweet galaxy med golv som rör sig med hål i...



nej fyfan.. i slutet på den är det riktigt svårt. där dog man minst 10+ gånger ju =) nästan så man blev förbannad ju.. kommer fler ställen som ja inte bör nämna. tycker de är bra ändån med att mkt ä lätt å sen kommer det riktigt svåra saker man ska göra.

#120

Postad 05 december 2007 - 16:46

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Du menar när man hoppar...precis det jag menar också...slutet innan stjärnan...*ARG

#121

Postad 05 december 2007 - 18:14

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
aaa hela den sista biten e jävlig.. mest för dem där elektriska strålarna stö så mkt =)

#122

Postad 05 december 2007 - 19:58

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Såja nu har även jag köpt det..
Hoppas de är värt 350 spänn :-)

#123

Postad 05 december 2007 - 20:51

valdem
  • valdem
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Såja nu har även jag köpt det..
Hoppas de är värt 350 spänn :-)


350 spänn var köpte du det då??

#124

Postad 05 december 2007 - 21:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
överskottsbolaget :mellow:

#125

Postad 05 december 2007 - 23:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
EB Games :mellow:
Hade presentkort

#126

Postad 06 december 2007 - 23:48

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Då var det nog den bästa användningen du kunde haft av det presentkortet! :lol: Enjoy!

#127

Postad 07 december 2007 - 20:17

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Hmm..Jag är inte lika säker på det dannovarius
Har sällan varit så nära att strypa mig själv sakta med wii kontrollerna som igår..
Vet inte hur många ggr jag försökte klara 2 "banor" på tid..Helt sanslöst.
Jag måste verkligen vara sämst i landet..
Tjejen bara skakade på huvudet å frågade hur i h-vetet jag kunde hålla mig från att bli galen å krossa spelet i bitar.
Det var verkligen nära..Var tvungen att köra nå andra banor :)

#128

Postad 10 december 2007 - 10:23

tqh
  • tqh
  • Lärjunge

  • 431 inlägg
  • 0
Har bara kört en tidsbana än och det var tur att man hade många liv. Fast lite utmaning ska det vara emellanåt.

#129

Postad 10 december 2007 - 10:50

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Körde 2 tidsbanor igår, en där det mesta är av is och en annan som är i vatten, klarade båda hyfsat fort utan några större problem.
Förklara mer vilken bana ni har problem med kanske vi kan komma med något tips, kanske är någonting enkelt ni glömmer att göra t.ex?

#130

Postad 12 december 2007 - 08:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Dessa hade ja lite problem med

Spoiler


#131

Postad 12 december 2007 - 10:50

sister ray
  • sister ray
  • Forumräv

  • 528 inlägg
  • 0
Ni som har kört klart spelet, alltså tagit alla stjärnor. Tyckte ni det var några större problem att hitta stjärnorna?

#132

Postad 12 december 2007 - 15:03

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Dessa hade ja lite problem med

Spoiler


Spoiler


#133

Postad 18 december 2007 - 16:31

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Varning för spoiler!

En snabb fråga - hur gör killen i nedanstående filmklipp för att göra de långa hoppen?
Sweet sweet galaxy - Rocky Road: http://www.youtube.c...h?v=h26ZOklJ0gM

#134

Postad 18 december 2007 - 17:24

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Varning för spoiler!

En snabb fråga - hur gör killen i nedanstående filmklipp för att göra de långa hoppen?
Sweet sweet galaxy - Rocky Road: http://www.youtube.c...h?v=h26ZOklJ0gM


A+Z = sant. tryck dem samtidigt medans du springer framåt

#135

Postad 20 december 2007 - 07:58

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Tack för tipset :P

#136

Postad 20 december 2007 - 09:04

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Fy f*n vad jag längtar tills jag spelat klart..Ska aldrig röra spelet igen :P
Är ju bara för jobbigt.Å en massa skit på tid

#137

Postad 20 december 2007 - 16:04

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
gör det lätt för dig å lägg undan spelet direkt då

#138

Postad 20 december 2007 - 16:45

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Fy f*n vad jag längtar tills jag spelat klart..Ska aldrig röra spelet igen :P
Är ju bara för jobbigt.Å en massa skit på tid


Gör som vi gjorde när vi spelade sist.

Ha det på i bakgrunden när man krökar och lyssnar på musik, sen kan vem som helst som har lust hoppa in och spela en bana osv.

Ungefär vad jag tycker det passar som..

#139

Postad 20 december 2007 - 18:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Fy f*n vad jag längtar tills jag spelat klart..Ska aldrig röra spelet igen :P
Är ju bara för jobbigt.Å en massa skit på tid

byt bort det mot Rainbow six, ghost recon eller liknande så kan du fortsätta kasta granater gång på gång på gång på gång på gång på gång.

#140

Postad 20 december 2007 - 18:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
wmadoss
Låter som en bra ide :P

Njaee jag är ingen fps person direkt.
Gillar mer bra rollspel.

Jag spelar klart det för att jag har ändå betalat pengar för det och min 360 är i tyskland.
Jag föll för hypen..I min enfald trode jag att det skulle vara så bra som 99% av alla recensioner säger..
Men i det här fallethar dom alla fel :)

#141

Postad 20 december 2007 - 18:33

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

wmadoss
Låter som en bra ide :P

Njaee jag är ingen fps person direkt.
Gillar mer bra rollspel.

Jag spelar klart det för att jag har ändå betalat pengar för det och min 360 är i tyskland.
Jag föll för hypen..I min enfald trode jag att det skulle vara så bra som 99% av alla recensioner säger..
Men i det här fallethar dom alla fel :)


Håller med dig helt. Hade läst alla lovord här på forumen så var vi ute hos en polare där det mest spelas Guitar Hero när vi partar men denna gång skulle vi även testa Mario Galaxy, och efter ca 1 timme (även fast det var hyfsat kul) så undrade jag vilka svampar flera på detta forum hade käkat som höjt spelet till skyarna...:-)

Men som partylir i bakgrunden (kort inlärningskurva, behöver inte tänka logiskt eller strategiskt) så är det faktiskt riktigt passande..

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 december 2007 - 18:33.


#142

Postad 20 december 2007 - 18:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Super Mario Galaxy är recenserat som ett av de allra bästa spelen genom tiderna. Det är redan en erkänd klassiker. Eftersom ni är i klar minioritet så är väl snarare frågan vilka svampar ni röker som inte gillar det :P ?

Bara 50/58 röster i tråden för övrigt som gett det en femma. Det här forumet är anti-galaxy :)

#143

Postad 20 december 2007 - 18:52

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Super Mario Galaxy är recenserat som ett av de allra bästa spelen genom tiderna. Det är redan en erkänd klassiker. Eftersom ni är i klar minioritet så är väl snarare frågan vilka svampar ni röker som inte gillar det :P ?

Bara 50/58 röster i tråden för övrigt som gett det en femma. Det här forumet är anti-galaxy :)

Hehe ja til Wii är det säkert det bästa spelet då jag inte sett mycket motstånd förutom bowling på wii sports..
Och betyg som vi alla vet sen skolan är ju relativa...

Dvs det SKA finnas ett antal 5:or på varje prov (oavsett hur mycke fel dessa har)..

Men jag tycker absolut inte spelet är dåligt det får en 7:a av mig..men GOTY ... PLEEEEASE...till Nintendo absolut men...

Å andra sidan vet jag heller inte om man ska jämföra Wii med Ps3 och 360 så det inte riktigt spelar i samma liga..likväl som om Ocarina Of Time (ett av världens bästa spel IMO) lanserades idag så skulle det inte få så jättebra betyg..som sagt man kanske inte ska jämföra äpplen med päron...

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 20 december 2007 - 18:55.


#144

Postad 20 december 2007 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
De recenserar det inte efter vad som finns till konsolen nej. Hade så varit fallet så hade det inte funnits en konsol som inte hade ett spel över 90% , eller snarare 100%. Virtual Boy borde ju haft några klassikers isåfall med tanke på motståndet där :)

Grafik och musik är relativt. Gameplay och hållbarhet är det inte. Och de flesta spelsiter har inget average, utan kör ett slutbetyg efter hur roligt de tyckte det var i slutändan. Och de jämför med allt möjligt, inte bara med vad som finns på Wii.

Bara till att läsa IGN:s inledning:

The iconic mascot's long resume features some of the greatest platformers to ever grace any home console or handheld, including hits like Super Mario Bros., Super Mario Bros. 3, Super Mario 64 and Super Mario Sunshine


Finns det några svårare plattformsspel att jämföras mot?

It is Super Mario 64 in outer space. It is also a fantastic evolution of the N64 revolution and thus, you will not find a better platformer in this galaxy or the next.

Det jämför med hela galaxens konsoler :P

Edit: De hade jämfört Ocarina of Time med vad de kände och upplevde på tiden det begav sig. Sånt kommer man ihåg och om inte så behöver de bara leta fram sina recensioner.

Att jämföra med 360 och PS3 är ju helt moot. Det finns ingen plattformer där som kommer i närheten. Det finns knappt plattformers till dem överhuvudtaget.

Redigerat av Zoiler, 20 december 2007 - 19:02.


#145

Postad 20 december 2007 - 18:59

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
*nickar* helt klart ett bra spel..Ett rättvist betyg tycker jag är 6/10.

Edit
Jag gav det en 3:a

Ett spel som är mycket,mycket roligare än Super Mario Galaxy är Banjo-Kazooie

Det är bättre på alla sätt och är snart 10 år gammalt.
Förutom grafiken då :P

Redigerat av moparman, 20 december 2007 - 19:04.


#146

Postad 20 december 2007 - 19:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

*nickar* helt klart ett bra spel.


Fy f*n vad jag längtar tills jag spelat klart..Ska aldrig röra spelet igen cool.gif
Är ju bara för jobbigt.Å en massa skit på tid


=P?

#147

Postad 20 december 2007 - 19:12

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Att jämföra med 360 och PS3 är ju helt moot. Det finns ingen plattformer där som kommer i närheten. Det finns knappt plattformers till dem överhuvudtaget.


Bästa plattformer of the year kan jag hålla med om... för att bli GOTY krävs det iaf enligt mig liiite mer.

#148

Postad 20 december 2007 - 19:19

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Enligt dig har jag förstått ja, finns ju även en del på forumet som redan utnämnt det till sitt GOTY. Men vi får väl se om det inte får några utmärkelser av större siter när det väl blir dags.

Time gav det för övrigt till Halo 3. Finns en del som skulle ha lite att säga om det antar jag. Sån är smaken.

Jag vill bara framlägga att a) ni är i minioritet (och därför är det er smak som är annorlunda i det här fallet och b ) man recenserar även med spel från andra konsoler i åtanke.

Jag menar, om jag inte gillar något spel som alla andra gillar så inser jag att det inte är fel på spelet, utan någonstans har det gått snett för mig :P

Redigerat av Zoiler, 20 december 2007 - 19:20.


#149

Postad 20 december 2007 - 19:25

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
zoiler

Det där skrev jag när jag ¨höll på att kasta wii i väggen :P
Kommer aldrig att spela om det..

Det är ändå ett rätt ok spel men..
Nää man kan ju inte alltid va som alla andra :)

#150

Postad 20 december 2007 - 19:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Det där skrev jag när jag ¨höll på att kasta wii i väggen :lol:

Det låter nästan som du tycker det är...svårt? "en massa skit på tid" :)

Alla andra säger att det är för lätt juh :P



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.