Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Black Screen av Lecvip

684 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#601

Postad 14 oktober 2012 - 12:50

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 1
BS rullduk prototyp.
Går långsamt framåt. Är väl kanske halvvägs mot färdig duk.
Har ju lovat att rapportera både positiva och negativa resultat när jag kommit någonstans -och det har jag nu, tycker jag, även om jag är långt ifrån nöjd än. Många små och några större problem som måste lösas.
Har tex problem med dragningar i väven i upp och nerrullningsmanövern, i ovankant vid kassetten.
Tror att det har med vikten i stången (i nederkant på duken) att göra -den är för lätt, tror jag.
Skall testa med lite olika tyngder för att se om problemet rättar till sig.
Har dessutom låtit den ligga upprullad i några månader under sommaren för att se vad som händer under en sådan viloprocess/period.
Inga stora bekymmer med vågor visar det sig, även om den behövde "hänga till" sig ett par dagar.
Motorn fungerar ypperligt och själva basväven är tjock och fin och visar inga som helst tendenser att rulla sig i sidorna. Hoppas ju på att slippa krånglet med tab-tension genom tjock "död" väv samt att jag rullar upp den bakvänt jämfört med andra dukar -detta dels för att skona själva BSmaterialet men även för att man då kan vägghänga duken och ändå få plats med en platt-tv bakom (duken hänger 10cm från vägg). Just nu är basväven ganska reflekterande då den är helt "rå" och inte mattbehandlad än.
Allting är monterat i en standardkassett just nu -alltså inget vackert att titta på :).
Dessutom välte ett kamerastativ och for in i duken, lämnade två stora fula skrapsår + att en vass kant gjorde märken i duken medan stativet kasade ner mot golvet. Och det blir man ju inte gladare av.
Men skit samma -detta är ju bara prototypen...
Tänkte lägga upp en bild och en liten videosnutt på duken som jag lovat länge -hur den ser ut så här långt. Min lilla LEDprojektor skjuter bilden. Tyvärr har jag tagit både bild och video med en liten skitkamera eftersom jag inte hade stora kameran hemma. Men -det visar i alla fall var jag är i utvecklingen just nu.

Bifogad fil  BSrull.jpg   354,37K   15 Antal nerladdningar




http://www.youtube.c...eature=youtu.be

#602

Postad 01 november 2012 - 08:50

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Ville bara visa hur BS hanterar/återger 3D genom att köra upp en 90" stor bild från min LEDprojektor ML500 som bara skjuter 500AL. Projektorn står närmare 3 meter från duken. Åndå oerhört bra skjuts i 3D-bilden med tanke på den låga ljusstyrkan från projektorn, avståndet och glasögon på (Bäst blir ljustyrkan i 3D-bilden i ca 65-70" med denna projektor) .
Bilden där man ser hela duken är tagen genom Optomas 3D-glasögon nästan rakt framifrån och jag har som synes en massa spotar igång i taket (anledningen till det är att annars ställer kameran in sig efter den projicerade bilden och inte rummet och då blir inte resultatet rättvisande).
Bild nr 2 har jag tagit i ungefär 45° och den visar hur den projicerade bilden ser ut dels utan 3D-glasögon och dels med 3D-glas för att man skall se skillnaden i "bildtryck" (Den snäva vinkeln gör att man tappar lite ljus åt höger).
Det gör ju att man börjar fundera över diskussionen om hur ljusstarka projektorer det egentligen behövs för det här med 3D i normala dukstorlekar...duken är såklart en lika viktig faktor för ett "lysande" ;) 3D-resultat som projektorn -och skillnaden i att projicera 3D-bild på en vit duk eller en högkontrastduk måste göra stor skillnad.
Lite som att välja att antingen tvätta bilen med trädgårdsslang eller högtrycksspruta...samma vattenmängd men stor skillnad i tryck :).
Lite funderingar bara...
Tyvärr fortfarande skitkameran ...
Bifogad fil  AVML5003Dmglas90tumx.jpg   91,08K   65 Antal nerladdningar
Bifogad fil  avaml5003Dmouglas.jpg   184,56K   44 Antal nerladdningar

#603

Postad 01 november 2012 - 22:35

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Edit: Tagit bort onödigt inlägg.

Redigerat av Unregistered1791125b, 02 november 2012 - 07:28.


#604

Postad 30 november 2012 - 14:12

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Har sett diskussioner om kurvade dukar på diverse forum där man dissar dessa pga ojämn skärpa mitten/kanterna.
Visst blir det en liten skillnad -men knappast synlig för blotta ögat.
Plåtade min duk i mitten och längst ute i sidan med skärpan inställd mitt på duken för att se vad skillnaden var.
kanten på duken ligger 7 cm närmare projektorn än mitten och avståndet mellan mitten och kanten är 1m.
(Har gått väldigt nära med kameran, så försök bortse från glitter och avvikelserna mellan panelerna...)
Jag ser ingen större skillnad rent skärpemässigt.

Bifogad fil  skaerpedjup_kurvad_duk.jpg   63,53K   15 Antal nerladdningar

#605

Postad 02 december 2012 - 13:45

Jonas__W
  • Jonas__W
  • Veteran

  • 1 741 inlägg
  • 0
Även om det kanske inte är en enorm skillnad så är ju 7 cm en del. Har man en skarp projektor och bra duk så lär man nog se skillnad på 7cm differens om man letar efter den på testmönster. Hur mycket man istället ser av det under filmvisning är ju en annan femma.

#606

Postad 04 december 2012 - 10:07

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Hur mycket man istället ser av det under filmvisning är ju en annan femma.

Ja, det är det jag menar. På normalt sittavstånd ser jag inte eventuella avvikelser i skärpan med hjälp av bara ögonen.
Och då kvittar det ju även om avvikelsen skulle bli enorm i ett mätinstrument.
Man skall för övrigt aldrig gå för nära en projicerad bild på duk -det ser hemskt ut överhuvudtaget -som att se en hudflik förstorad 3000 ggr i ett elektronmikroskop..:) -man får mardrömmar...hahaha

mvh

#607

Postad 05 december 2012 - 17:44

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Jag gjorde det misstaget att gå för nära min duk häromdan. Upptäckte nåt jag inte sett innan, har en lysande pixel med min tw9000 ca 2cm in på bildområdet från ramen på duken...

#608

Postad 31 december 2012 - 22:21

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
GOTT NYTT ÅR!!!!
Vinkorkarna smäller högre härinne än ungarnas kinapuffar därute!
Hoppas att nästa år blir ett riktigt bra hembioår!

#609

Postad 01 januari 2013 - 01:21

film-fanatiker
  • film-fanatiker
  • Mästare

  • 2 602 inlägg
  • 0
Tack det samma lecvip, o god fortsättning :)

#610

Postad 01 januari 2013 - 02:48

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Det gläder mej väldigt mycket att se att ditt arbete med BlackScreen har kommit så långt som det har gjort.

Tyvärr så har jag inte följt tråden så som jag kanske borde ha gjort med tanke på hur intressant jag tycker att ditt arbete har varit. Men nu när det börjar dra ihop sej för lite uppgraderingar på hembio-fronten så är jag än mer intresserad av hur Black-screen presterar, gärna i jämförelse med Black diamond (som jag händelsevis råkar ha en liten provbit på).

Därför har jag försökt använda minhembio.coms erbarmliga sökfunktion, men tyvärr utan resultat.
Har du någon hemsida så hade jag varit tacksam om du hade gjort lite reklam för den i anslutning till detta inlägget, eller varför inte upprepa eventuell information om var jag kan hitta din lokal eller hur jag gör för att få möjligheten att komma och titta på en blackscreen-duk.

Vem vet, kanske är det fler som är intresserade av den informationen?
;-)

#611

Postad 01 januari 2013 - 10:25

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Gott nytt lecvip!! :)

#612

Postad 17 mars 2013 - 01:09

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Åkaj...

Den här tråden verkar vara död och det stimulerar ju knappast mitt intresse att bevaka tråden...

#613

Postad 18 mars 2013 - 22:20

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Åkaj...

Den här tråden verkar vara död och det stimulerar ju knappast mitt intresse att bevaka tråden...


Icke död...bara som mina magmuskler...vilande..:)
Har ägnat min tid åt lite annat än duken det här året.
Bla har jag experimenterat med ett hotspotfilter som skall möjliggöra närmare placering av projektor mot HK-duk utan att ge ljusare partier i mitten eller påverka bildkvaliten -och naturligtvis skall jag presentera resultat i tråden när jag känner mig nöjd eftersom det är en intressant ny produkt/hjälpmedel intimt förknippat med bla BS.
Speciellt nu med de ljustarkare projektorer som börjar bli standard i samband med 3D.
Sen håller jag på att konstruera en helt ny modell av steadycam i miniformat för standard videokameror som än så länge bara är på prototypstadiet men som kommer att bli "hot" och fräck när den är färdig ;).
Så jag har många järn i elden... men alldeles för lite tid.
Har missat ditt inlägg 1 januari och är ledsen för det.
Ber om ursäkt.
Skall hänga lite mer på dukforumet i framtiden.
Det är ju intresset för duken som avgör hur mycket jag skriver eller testar.
Eller svarar på frågor (vilket oftast sker per PM).
Vill gärna ha något nytt att säga om/när jag gör inlägg.
Inte gå på tomgång bara för att hålla tråden bland de mest aktuella trådarna på sidan.
Finns ingen hemsida än men det kommer så småningom.
Min duk kan beskådas på gasverksgatan 18 i Ängelholm eller hemma i mitt vardagsrum - allt efter önskemål och hur det passar -vi kommer bara överens om dag och tid (PM).

Önskar alla storbildsfantaster en härlig vår!
Mvh

#614

Postad 03 maj 2013 - 17:13

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Hej alla!
VIlle bara puffa för att folk som bor i närheten av Ängelholm är välkomna till Företagsmässan i Röglerinken i Ängelholm imorgon lördag mellan 08.30 och 14.00. Jag visar BlackScreen på monterplats 62 och 63. Idag var mässan bara för företag men imorgon är det till för allmänheten. Tänkte att det kunde vara ett bra tillfälle att se duken live.
Detta är inte för att sälja duken utan bara för att presentera ett bra tillfälle att se duken under taskigaste möjliga förhållanden... är detta mot admins regler om "sälj" så plocka bort mitt inlägg, men det är inte så det är menat.
Mer ett tillfälle för alla som vill se duken i värsta möjliga miljö...

#615

Postad 03 maj 2013 - 21:52

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
What!
Det var verkligen minsta möjliga förvarning. Ska se om jag inte kan komma iväg en stund i morgon middag.
Var det fri entré eller har jag hittat info om fel mässa?

#616

Postad 04 maj 2013 - 05:33

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

What!
Det var verkligen minsta möjliga förvarning. Ska se om jag inte kan komma iväg en stund i morgon middag.
Var det fri entré eller har jag hittat info om fel mässa?

Ja snabba puckar blev det (det är ju Rögles hemmarena :)...ber om ursäkt för det. Tänkte inte på att puffa om det här tidigare -men bättre sent än aldrig...
Har för mig att det är gratis inträde.
Denna mässan är det:
http://www.angelholm....aspx?tabid=273

#617

Postad 04 maj 2013 - 20:50

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 1
OK, mässa i dagarna två.
Väldigt många intresserade besökte min monter.
Verkar vara en ny uppgång på folk som skall bygga bio i vita vardagsrum med fönsterrad...
Vad som var extra roligt att visa var att med en enkel/billig BenQ W700 (720p) och OPTOMAS 3DXL och DLPLink kunna "bevisa" att med en ljusstark BlackScreen blev 3Dfilm faktiskt otroligt njutbart även i denna ljusa miljö med så enkla medel. Har fått mig tillskickat Panasonics 3D demoreals (från Panasonics marknadschef) för att ha något att visa på mässor och dylikt.
Kul mässa, många intresserade och några blev nog äkta "beleivers" på kuppen :)

Bifogad fil(er)



#618

Postad 05 maj 2013 - 08:49

Unregistered1e2f12b7
  • Unregistered1e2f12b7
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Ja snabba puckar blev det (det är ju Rögles hemmarena :)...ber om ursäkt för det. Tänkte inte på att puffa om det här tidigare -men bättre sent än aldrig...
Har för mig att det är gratis inträde.
Denna mässan är det:
http://www.angelholm....aspx?tabid=273

Synd att man inte visste detta, hade lätt åkt dit och tittat. Såg dock inlägget en dag för sent :( .

#619

Postad 06 maj 2013 - 22:16

Karamasha
  • Karamasha
  • Beroende

  • 1 268 inlägg
  • 0
Kul! Hoppas du hittade några köpare. :)

#620

Postad 10 maj 2013 - 10:27

Jokkmeister
  • Jokkmeister
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Härligt lecvip, kul att läsa att du fortfarande har energi nog att jobba så proffsigt med detta "hobby"-projekt. Hur går det på rullduksfronten?

//J

#621

Postad 11 maj 2013 - 09:47

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Kul! Hoppas du hittade några köpare. :)

Hej Karra!
Nej inga dukar sålda, men många intresserade ("full" monter i två dagar...). Detta var en företagsmässa i grunden och jag ville visa ett alternativ till de ständiga vita dukarna i konferensrum i första hand, och BS som 3D-duk i andra hand. Därav BenQ W700 som typisk konferensprojektor. Efter mässan kördes duken till ett konferenshotell för skarp test på måndagen. Där blev den mycket uppmärksammad och uppskattad av företaget som hade konferens (enligt hotellet) -i ett olidligt ljust vitmålat rum med glasvägg utan någon form av gardiner....

#622

Postad 11 maj 2013 - 10:03

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Härligt lecvip, kul att läsa att du fortfarande har energi nog att jobba så proffsigt med detta "hobby"-projekt. Hur går det på rullduksfronten?

//J

Hej Jokkmeister!
Det är fortfarande kul att visa folk vad duken går för. Nästan alla trodde att det var en stor 3D-TV som var på plats.
Mycket trevligt att även försöka omvända alla dessa konferensmänniskor att det inte alltid måste vara en vit duk i konferensrummen. Eller en whiteboardtavla som även skall fungera som duk...

Rullduken kommer inte att tillverkas. BS-materialet är för extremt i och med att minsta avvikelse i riktningsverkan skapar mörkare/ljusare partier i bilden. Med det nuvarande dukmaterialet kommer bara "ramspända" dukar att tillverkas -med superjämn yta.
React och Firehawk mfl har ju otroligt bra rulldukar idag för ljusa miljöer...det behövs inte en till likadan, tycker jag :)
Men jag testade några gånger och det var ju kul så länge det varade.
Det positiva med rullduksprojektet var att jag hittade en väv som inte rullar sig utan håller sig spikrak i alla fall -tanken var att slippa tabtension.
Den får jag kanske nytta av lite längre fram om jag känner för att testa fram en rullduk med mindre extremt material vid en senare tidpunkt.

#623

Postad 19 maj 2013 - 18:38

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
lecvip,

Du får kolla in denna länk till en tråd om din duk om du inte redan har sett den.

#624

Postad 19 maj 2013 - 19:38

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

lecvip,

Du får kolla in denna länk till en tråd om din duk om du inte redan har sett den.


TVC 15!!! Tusen tack för länken!
Mycket kul att se. Den var ny för mig!!!
Får kanske lägga mig i diskussionen där på AVS-forum och ge lite fakta...dom verkar vara lite snett ute i diskussionen :)

mvh
UffeB

Redigerat av Unregistered1791125b, 19 maj 2013 - 19:39.


#625

Postad 04 juli 2013 - 20:43

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
tagit bort YTlänk.

Redigerat av Unregistered1791125b, 05 juli 2013 - 05:53.


#626

Postad 22 augusti 2013 - 10:36

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

  • 2 741 inlägg
  • 0
Så, vilka säljer/demar idag denna duk i Stockholm tro?

#627

Postad 24 augusti 2013 - 17:21

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Så, vilka säljer/demar idag denna duk i Stockholm tro?

Hej improwise2!
I dagsläget är det bara jag själv som demar och säljer duken.
Inga åf som det ser ut nu.
Välkommen att höra av dig tex via PM!

#628

Postad 24 augusti 2013 - 23:17

GuessWho
  • GuessWho
  • Beroende

  • 1 314 inlägg
  • 0
Har du några olika alternativ att erbjuda idagsläget och kanske en prislista för dessa alternativ också?
Går det fortfarande att få demat dukarna på Gasverksgatan i Ängelholm?

#629

Postad 26 augusti 2013 - 07:13

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Har du några olika alternativ att erbjuda idagsläget och kanske en prislista för dessa alternativ också?
Går det fortfarande att få demat dukarna på Gasverksgatan i Ängelholm?

Hej GuessWho!
"Ramspänt" är det som gäller för detta material. Har gjort prototyper på div motordukar -men minsta lilla avvikelse i formen på duken, tex om du får en aldrig så svag drapering gör bilden obrukbar IMO. Så BS kommer bara att levereras på absolut plan yta.
Men naturligtvis kan man göra den med smal svart kant runt, man kan beställa den okurvad om man vill det (mer risk för hotspot) eller göra annan specialare av den som man vill -men då på eget ansvar :)
Den demas fortfarande i Ängelhom efter tidsbeställing via PM.
Ibland har jag 16:9 hemma och kan dema annars finns en 2:40-duk alltid på plats.

Får inte prata försäljning här så PMa mig gärna om du har fler frågor.

Redigerat av Unregistered1791125b, 26 augusti 2013 - 07:15.


#630

Postad 26 augusti 2013 - 18:03

drivers
  • drivers
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Finns det någon gräns för hur många tum du kan göra 16:9 respektive 2.35:1-dukarna?

#631

Postad 27 augusti 2013 - 07:40

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Finns det någon gräns för hur många tum du kan göra 16:9 respektive 2.35:1-dukarna?

Hej drivers!
Ja, materialet begränsar storleken på duken.
16:9 kan jag göra upp till 105 tum och 2:35:1 upp till ca 120 tum.
Dessutom levererar jag duken monterad -så det blir stooora paket :)
Tack för intresset!

#632

Postad 17 oktober 2013 - 17:40

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
bump...

#633

Postad 18 oktober 2013 - 19:02

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Hej Rogopogo!
Tack för bumpen :)
Nu är hösten här och man kan se TV och film i "fullt" dagsljus igen. Har haft en rullgardin neddragen framför fönstret närmast duken hela sommaren -som för ovanlighetens skull varit fantastiskt solig och härlig här nere i södra Sverige.
Har inte uppdaterat tråden eftersom jag inte haft någonting nytt att säga.
En tidning har lånat en BSduk för test och jag hoppas att den testen kommer inom det snaraste.
Kommer att meddela om/när detta händer.
År just nu oerhört insnöad på 3D. Då menar jag att filma i 3D, synca, aligna och klippa/klistra och naturligtvis se resultatet på min BlackScreen.
Tycker ju att min duk är extremt bra på att trycka fram rejält med ljus just för 3D-film -även från lite mer ljussvaga projektorer.
jag hör av mig när det händer något nytt som är värt att snacka om...

mvh
UffeB

#634

Postad 28 oktober 2013 - 15:03

Patrick Bateman
  • Patrick Bateman
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag är en mycket nöjd ägare! Jag kan försöka svara på frågor om duken. Jag bor i Stockholm, eventuellt kan jag visa upp den om jag har tid.

#635

Postad 28 oktober 2013 - 18:19

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Jag är en mycket nöjd ägare! Jag kan försöka svara på frågor om duken. Jag bor i Stockholm, eventuellt kan jag visa upp den om jag har tid.


Vilken projektor använder du och hur ser ljusmiljön ut i rummet?

#636

Postad 28 oktober 2013 - 18:46

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Jag är en mycket nöjd ägare! Jag kan försöka svara på frågor om duken. Jag bor i Stockholm, eventuellt kan jag visa upp den om jag har tid.

Patrick!
Jag vill bara tacka för ditt generösa erbjudande!!!
Även jag skulle läsa dina svar med intresse!
mvh
UffeB

#637

Postad 29 oktober 2013 - 09:45

No.1
  • No.1
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Mycket intressant duk! Du har PM lecvip

#638

Postad 29 oktober 2013 - 10:15

Patrick Bateman
  • Patrick Bateman
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag har duken i en större tvåa med väldigt öppen planlösning, det franska dörrar mellan alla rum vilket gör lägenheten ljus. Vardagsrummet är på cirka 50m2 med två stora fönster. Tyvärr har jag ett fönster direkt "bakom" projektorn. Jag har ingen mörkläggning förutom vanliga kassa persienner. Det negativa med den placeringen är att jag skulle behöva ordna två rullgardiner för att det ska fungera bra att titta på projektor en solig dag de timmar på eftermiddagen som solen strålar rakt mot duken.

Jag köpte en BlackScreen för ett par veckor sedan, När 105 duken levererades höll jag på att svimma, jag tyckte den var så väldigt stor och jag fick lite panik. Min flickvän hade panik, den var ju alldeles för stor. När vi hade åkt runt och tittat på dukar i butiker tidigare hade vi endast tittat på 90-100” dukar men när jag la beställningen tänkte jag äsch va fan så stor duk som möjligt, vi har ju väggarna för det…

Det tog 5 minuter att borra hål och hänga upp duken med en imponerande enkel konstruktion, sen satt den på väggen. Jag kunde inte koncentrera mig på någonting annat än duken var så otroligt stor. Vår uppfattning av duken växte för varje timme och dag som gick, jag bryr mig sällan om vad andra tycker, men det hjälpte att de som kommer på besök ger oss väldigt mycket beröm för den snygga duken, mycket ”WOW”, ”cool”, ”snygg duk”, ”vad kostar en sån där?”, ”ååhh en sån där vill jag också ha”. Mest positiva kommentarer fick jag oväntat från tjejkompisar och systrar, vilket var oväntat.

jag bor i ljus lägenhet med vita väggar och tak. Det finns gott om fönster i lägenheten. Bortsett från film och TV-serier så är jag mycket intresserad av lampor, i vardagsrummet där jag har projektorn och min BlackScreen har jag säkert runt 15-20 olika armaturer, spottar mm. Svar ja, det det ser ut som en lampaffär hemma hos mig.

Det är fantastiskt att kunna titta på film utan att behöva dra ned alla persienner, stänga dörrar och släcka ned alla mina fina lampor. Numera njuter jag mer av bilden och kvaliten än vad jag gör av filmerna. Jag är väldigt nöjd och jag har ingenting alls att klaga på, betraktningsvinkeln är inte speciellt imponerande men det är inte viktigt heller. På det stora hela är jag 100/100 nöjd och min flickvän är lika nöjd hon.

Jag är mycket nöjd med att jag valde BlackScreen och att jag inte köpte den dyrare och i mitt tycke sämre Black Diamond. BlackScreen köpte jag osedd, det var en chansning som jag vid leverans var mycket tveksam till (mest på grund av mitt ”misstag” att köpa en för stor duk) men som utvecklades till en förälskelse på några dagar. Storleken på duken är härlig och när jag beställer en till duk i framtiden till villan kommer det att bli en ännu större. 105” känns redan lite liten…

Svärtan – åhhh det absolut bästa med film. Det ska vara svart, svart, svart och det blir det. Blade Runner och slutscenerna i Return of the Jedi är så mycket bättre med en perfekt svärta. 100/100. Ni som har en BlackScreen, kolla in Pioneers Kuro demofilmer, det finns en sekvens med en dansös som dyker ned i mörkt vatten blandat med fyrverkerier på mörk himmel som bara måste ses.

Härligt att mina pengarna hamnade hos en svensk liten uppstickare istället för hos ett väl etablerat amerikanskt bolag. Köp svenskt!



#639

Postad 29 oktober 2013 - 10:24

Patrick Bateman
  • Patrick Bateman
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag har en äldre projektor som inte kommer att bytas ut på ett bra tag då jag är supernöjd med den. Jag behöver inte 3D då jag tycker inte gillar glasögon, huvudvärk och vara trött i ögonen.

Sanyo från 2006:
https://www.prisjakt...kt.php?e=124860

#640

Postad 29 oktober 2013 - 10:36

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Finns denna duk endast i 16:9 formatet?

#641

Postad 29 oktober 2013 - 11:22

B8
  • B8
  • Guru

  • 4 536 inlägg
  • 0

Sanyo från 2006:
https://www.prisjakt...kt.php?e=124860


Med andra ord en ganska ljussvag rackare jämfört med många av dagens modeller. Kul att höra att en BS funkar så bra även med en sådan projektor. :)

#642

Postad 29 oktober 2013 - 12:20

Patrick Bateman
  • Patrick Bateman
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Jag upplever att jag har allt tryck i bilden jag behöver sen kanske det skulle bli ännu bättre med en bättre projektor. Svårt att säga - jag är glad att jag la mycket pengar på duk och lite pengar på projektor.

#643

Postad 29 oktober 2013 - 13:31

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag upplever att jag har allt tryck i bilden jag behöver sen kanske det skulle bli ännu bättre med en bättre projektor. Svårt att säga - jag är glad att jag la mycket pengar på duk och lite pengar på projektor.


Hur upplever du ev bieffekter som hotspot/shine? Håller med, dukens egenskaper är en viktig faktor +1 på det :)

#644

Postad 30 oktober 2013 - 17:58

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Jag upplever att jag har allt tryck i bilden jag behöver sen kanske det skulle bli ännu bättre med en bättre projektor. Svårt att säga - jag är glad att jag la mycket pengar på duk och lite pengar på projektor.

Hej Patrick!
Du råkar inte ha några kuliga bilder på duken i action i ditt vardagsrum? Hade varit skoj att se :)
mvh
UffeB?

#645

Postad 30 oktober 2013 - 19:13

improwise
  • improwise
  • Mästare

  • 3 696 inlägg
  • 0

Jag upplever att jag har allt tryck i bilden jag behöver sen kanske det skulle bli ännu bättre med en bättre projektor. Svårt att säga - jag är glad att jag la mycket pengar på duk och lite pengar på projektor.


En sån hade jag innan jag skaffade min Epson TW9000, Z5:an var riktigt bra även om Epsonen så klart är märkbart bättre med främsta skillnaden kanske i att den har grym ljusstyrka och att den är FullHD (har för mig att Z5:an inte var det, kan minnas fel dock). Jag kan dock tänka mig att skillnaden med en duk som suger mkt ljus kan vara en hel del...samtidigt, är du nöjd med din setup så fortsätt vara det, hur bra grejer man än köper kommer det alltid snart nåt som är bättre så :)

#646

Postad 31 oktober 2013 - 12:43

Patrick Bateman
  • Patrick Bateman
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Det klarar full hd: 1080p.

Jag ska försöka ta några bilder ikväll när jag kommer hem. Någon speciell sekvens som önskas?

#647

Postad 31 oktober 2013 - 18:14

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0

Det klarar full hd: 1080p.

Jag ska försöka ta några bilder ikväll när jag kommer hem. Någon speciell sekvens som önskas?

Hej Patrick!
Gärna både avståndsbilder och närbilder där man ser rummet och duken som det ser ut när du brukar kolla film etc.
Det är det som är intressant för mig personligen - hur ser det ut - rum kontra ljusällor -kontra bilden på duken.
Oavsett vad du plåtar skall det bli kul och intressant att se dina bilder!!
mvh
UffeB

#648

Postad 04 november 2013 - 08:38

Unregistered1791125b
  • Unregistered1791125b
  • Forumräv

  • 722 inlägg
  • 0
Hej igen Patrick!
Blev det några bilder?
mvh
UffeB

#649

Postad 07 november 2013 - 16:23

Unregistered7e32cf62
  • Unregistered7e32cf62
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hej Lecvip Hur går det med filtret? Har fått lite tendenser med hotspot sen jag bytte projje till 1070. Ha det gott /Roger

#650

Postad 07 november 2013 - 18:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Med en 118" (276cm) vad behövs det för avstånd lins/duk för att unvika hotspot i möjliga mån med denna duk?

Redigerat av mcmike, 07 november 2013 - 20:46.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.