Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nintendo Wii- Problem

284 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nintendo Wii 2006 512MB (Spelkonsoler) 2 8,32 (678) Inga priser
Nintendo Wii Remote (Wii) (Original) (Handkontroller) 3 8,6 (9) Inga priser
Nintendo Wii Nunchuk (Wii) (Original) (Handkontroller) 4 9 (18) 100:-
Nintendo Wii Classic Controller (Wii) (Original) (Handkontroller) 2 8 (10) Inga priser
23 relaterade trådar
Wii - hdmi (4 inlägg) 7 år sedan
Officiell tråd - Nintendo Wii (2707 inlägg) 9 år sedan
Julklapp till familjen (12 inlägg) 13 år sedan
Tråden för er som precis köpt Wii (13 inlägg) 13 år sedan
Wii + projektor = funkar? (84 inlägg) 13 år sedan
Kommande spel- Nintendo Wii (751 inlägg) 13 år sedan
WiiWare (89 inlägg) 14 år sedan
Egendesignad mediabänk (16 inlägg) 14 år sedan
Reciever/Förstärkare med växlare för multipla bild-/ljudkällor - möjligt (5 inlägg) 14 år sedan
[Hilfe] Prisvärt minisystem för spel och filmbruk (0 inlägg) 14 år sedan
Minhembio medlemmar på Connect24 (128 inlägg) 14 år sedan
Virtual Console (245 inlägg) 15 år sedan
HDMI-receivers och Nintendo Wii. Vissa problem (17 inlägg) 16 år sedan
Gästbok för Xicaxo (5 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii- intryck (28 inlägg) 16 år sedan
Wii Bundle och DVI/VGA? (13 inlägg) 16 år sedan
Beställnings/bokningstråden (626 inlägg) 16 år sedan
wii under 2000:- (51 inlägg) 16 år sedan
Gå ner i vikt med Wii? (20 inlägg) 16 år sedan
Nintendo Wii ifrån tyskland? (20 inlägg) 17 år sedan
Wii - spelkänslan är tillbaka..... (28 inlägg) 17 år sedan
Prishöjningar på Wii (54 inlägg) 17 år sedan
Wii kom, Wii spelade och Wii segrade! (13 inlägg) 17 år sedan

#101

Postad 11 januari 2007 - 11:56

tommydl
  • tommydl
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0

Har också ett nätverksrelaterat problem, vad jag förstått ska det gå att maila direkt från Wiit till vanliga mailadresser, eller?

Jag lägger till mailadresser i kontatboken men det går inte att trycka på knappen "Send message"

Och min uppkoppling funkar bra i övrigt på konsolen. Någon som vet och vill hjälpa?

Tack

<{POST_SNAPBACK}>


När du lagt till en mailadress i adressboken på Nintendot så skickas det ett mail till den mailadressen du angett, svara på detta mail (behöver inte skriva något i det) och sedan kan du skicka mail till/från Nintendot med den adressen. (OBS, dessa mail hamnar ofta i skräppostmappen om du kör t.ex yahoo eller hotmail, så kolla där)

Detta görs för att förhindra t.ex spam och andra oönskade mail.

Tusan också, murbank hann före :) :)

Redigerat av tommydl, 11 januari 2007 - 11:59.


#102

Postad 11 januari 2007 - 17:35

ka313
  • ka313
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

Har också ett nätverksrelaterat problem, vad jag förstått ska det gå att maila direkt från Wiit till vanliga mailadresser, eller?

Jag lägger till mailadresser i kontatboken men det går inte att trycka på knappen "Send message"

<{POST_SNAPBACK}>


När du lagt till en mailadress i adressboken på Nintendot så skickas det ett mail till den mailadressen du angett, svara på detta mail (behöver inte skriva något i det) och sedan kan du skicka mail till/från Nintendot med den adressen. (OBS, dessa mail hamnar ofta i skräppostmappen om du kör t.ex yahoo eller hotmail, så kolla där)

Detta görs för att förhindra t.ex spam och andra oönskade mail.

Tusan också, murbank hann före :) :)

<{POST_SNAPBACK}>


Dubbelt så bra svar! Tack

#103

Postad 11 januari 2007 - 18:49

pascal
  • pascal
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag har fått ett annat trist problem. Fula statiska prickar över skärmen. Hittade ett forum på Nintendo.com som beskriver problemet.
Forumet
Sida med video och bilder
Tydligen blir min Wii överhettad, mycket trist. Lite jobbigt att lösa det då jag köpt den från Kanada. Har skickat ett mail till dvdboxoffice.com som jag köpte den av. Hoppas de återkommer med ett roligt svar om hur jag löser mitt problem.
Annars har jag funtat på om man inte kan fixa med kylningen själv. Kanske den släppt lite när den står på högkant.

#104

Postad 12 januari 2007 - 02:42

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Jag har fått ett annat trist problem. Fula statiska prickar över skärmen. Hittade ett forum på Nintendo.com som beskriver problemet.
Forumet
Sida med video och bilder
Tydligen blir min Wii överhettad, mycket trist. Lite jobbigt att lösa det då jag köpt den från Kanada. Har skickat ett mail till dvdboxoffice.com som jag köpte den av. Hoppas de återkommer med ett roligt svar  om hur jag löser mitt problem.
Annars har jag funtat på om man inte kan fixa med kylningen själv. Kanske den släppt lite när den står på högkant.

<{POST_SNAPBACK}>


Ser ut som på PC när det är grafikkortet som är paj, inte blir tillräckligt kylt eller för mycket överklockat.

Hoppas DVDboxoffice löser det på ett smidigt sätt.

#105

Postad 12 januari 2007 - 05:53

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

ljudproblem

<{POST_SNAPBACK}>


Det har ju kommit en ny uppdatering, v.2.1E. Har du märkt någon skillnad efter att du uppdaterat?

#106

Postad 12 januari 2007 - 06:44

Cameron
  • Cameron
  • Lärjunge

  • 347 inlägg
  • 0

ljudproblem

<{POST_SNAPBACK}>


Det har ju kommit en ny uppdatering, v.2.1E. Har du märkt någon skillnad efter att du uppdaterat?

<{POST_SNAPBACK}>


Som jag skrivit tidigare i denna tråd så har jag inte detta problem längre med min nya förstärkare. Jag kan med andra ord inte testa...min gamla utrustning är dessutom såld. Någon annan med samma problem för gärna testa.

#107

Postad 12 januari 2007 - 07:58

TinyJoel
  • TinyJoel
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Som jag skrivit tidigare i denna tråd så har jag inte detta problem längre med min nya förstärkare. Jag kan med andra ord inte testa...min gamla utrustning är dessutom såld. Någon annan med samma problem för gärna testa.

<{POST_SNAPBACK}>


Finns ofta dämpare i receivers (precis som tex line level attenuator 1 dB) så kör direkt via bildvisaren, plasman i vardagsrummet och lcd'n i sovrummet, och se om du får samma symptom.

#108

Postad 16 januari 2007 - 22:53

bjorka
  • bjorka
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Har försökt att säkra upp det trådlösa nätverket hemma men kan inte få Wii'n att spela med.
Verkar som att man måste ha broadcast SSID påslaget på routern för att det ska fungera.
Är det fler som har det problemet, dvs att man måste köra med ett synligt nätverk?
Kör med D-link DGL-4300 som router.

En extra fråga, vart ska man rapportera "små" fel som tex. det ovan (om fler har samma problem) är det begsala, nintendo sverige, nintendo europa?

#109

Postad 17 januari 2007 - 06:42

XFire
  • XFire
  • Lärjunge

  • 360 inlägg
  • 0
Wii - DGL-4300

Har försökt att säkra upp det trådlösa nätverket hemma men kan inte få Wii'n att spela med.
Verkar som att man måste ha broadcast SSID påslaget på routern för att det ska fungera.
Är det fler som har det problemet, dvs att man måste köra med ett synligt nätverk?
Kör med D-link DGL-4300 som router.

En extra fråga, vart ska man rapportera "små" fel som tex. det ovan (om fler har samma problem) är det begsala, nintendo sverige, nintendo europa?

<{POST_SNAPBACK}>


Har samma DGL-4300 som du och självklart Wiin uppkopplad med routern. Fungerar utmärk med lite mindre problem ibland, men löser sig genom bara välja reconnect igen.
Läs denna tråd så löser det sig nog:

#110

Postad 17 januari 2007 - 08:50

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Jag har inte det problemet, dvs jag kunde fortsätta ha mitt nätverk osynligt. Har en 3Com wifi router, ca 1.5 år gammal. Matade bara in namnet och passphrasen och det funkade direkt, till min förvåning B)
Kan det vara så att det är känsligt för stora/små bokstäver när man matar in SSID:t?

#111

Postad 17 januari 2007 - 09:01

Unregistered0e3d5e34
  • Unregistered0e3d5e34
  • Lärjunge

  • 289 inlägg
  • 0
För se som kör med DGL-4300 som router, se till att ha Super G mode = disabled om ni kör Wii.

Fungerade i alla fall inge bra för mig när jag hade det påslaget. Kopplades upp och ner hela tiden.

#112

Postad 17 januari 2007 - 12:42

bjorka
  • bjorka
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Kör med WEP kryptering, rätt nyckel och SSID ( stora/små bokstäver har betydelse ), med Super G mode avslaget.
Först körde jag med synligt nätverk, annars så vägrade den koppla upp sig.
Slog ändrade jag till osynligt men då kunde den inte koppla upp sig.
Sedan körde jag med synligt igen och då funkade det bra igen.

Xfire, hittade inget intressant i länken.
Har firmware 1.6 på routern vilken har du?
Kör du med WEP och osynligt nätverk?

lillegorenje, använder du WEP kryptering?
Tänkte om det har något med det att göra.

Kan nämna att det fungerar med osynligt för både XP och linux maskinen, plus min Soundbridge.

Redigerat av bjorka, 17 januari 2007 - 12:45.


#113

Postad 17 januari 2007 - 19:52

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
jag kör med WPA

#114

Postad 18 januari 2007 - 07:57

bjorka
  • bjorka
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
Försökte koppla upp mig igår igen men då funkade det inte.
Hade inte ändrat något ifrån när det fungerade dagen innan.
Så det verkar inte ha något med SSID broadcast att göra.
Får testa att skriva in en fast ip och dns och se om det gör att uppkopplingen blir lite stabilare.
Har stängt av WiiConnect24 i standby mode, dvs vill bara att den ska koppla upp sig när Wii'n är startad.

#115

Postad 18 januari 2007 - 12:02

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Jag har fått ett annat trist problem. Fula statiska prickar över skärmen. Hittade ett forum på Nintendo.com som beskriver problemet.
Forumet
Sida med video och bilder
Tydligen blir min Wii överhettad, mycket trist. Lite jobbigt att lösa det då jag köpt den från Kanada. Har skickat ett mail till dvdboxoffice.com som jag köpte den av. Hoppas de återkommer med ett roligt svar  om hur jag löser mitt problem.
Annars har jag funtat på om man inte kan fixa med kylningen själv. Kanske den släppt lite när den står på högkant.

<{POST_SNAPBACK}>


Ser ut som på PC när det är grafikkortet som är paj, inte blir tillräckligt kylt eller för mycket överklockat.

Hoppas DVDboxoffice löser det på ett smidigt sätt.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har märkt av samma problem med prickar & linjer, inte så mycket men i vissa minispel i Rayman dyker dom upp. Mycket irriterande :)

Är det någon som har kontaktat Bergsala/sin återförsäljare om detta problemet?
eller är det någon som har annan information om detta problemet?

#116

Postad 18 januari 2007 - 14:38

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Läste på ett annat forum att streck/prick problemet inte beror på överhettning utan fel i hårdvaran...

Redigerat av Termos, 18 januari 2007 - 14:39.


#117

Postad 19 januari 2007 - 07:32

fakealfons
  • fakealfons
  • Användare

  • 187 inlägg
  • 0
Använder också dgl-4300 och hade problem med trådlösa. Drog fram Wii'n så att det va 4m öppen yta fram till routern, endå ville den knappt hitta nätet.. dock 2st grannar. Ändrade till 'channel 6' och då gick det lite bättre, kör WPA och med synligt nät.
Längtar efter usb-adaptern till Wii, borde iof. testa med en billig usb->LAN för att kolla om det kanske funkar :)

#118

Postad 20 januari 2007 - 22:08

paulson96
  • paulson96
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
köpte wii i går,,har spelat wii sports ett tiotal gånger,,i dag när jag satte på spelet kom en skärm upp där det stod "system files are corrupted, plaese check manual for troubleshooting". Någon som haft nåt liknande? Har googlat lite och sett andra som har samma problem, vad tror ni? Tror ni en uppdatering kan hjälpa på något sätt? När man uppdaterar, vad är det egentligen man uppdaterar då? Firmwaren? Kan inte det där.

#119

Postad 22 januari 2007 - 19:29

ka313
  • ka313
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Tja.

Skulle lira lite Double Dash på min Wii. Kopplar in min helt nya classic och inget händer! Wiiremoten har ingen signal mot Wiit (testat med två som garanterat är synkade med mitt Wii) och jag trycker som en galning men inget reagerar.

Enligt bruxen (suck, jag var tom tvungen att titta i den!) ska man bara plugga in den sen ska det funka! Någon som har en aning?

#120

Postad 23 januari 2007 - 10:52

pascal
  • pascal
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Batterierna? Första gången mina batterier va slut tog en stund att haja det.
Wiimotesn slukar verkligen batterier, mycket snabbare än 360 kontrollerna.

#121

Postad 23 januari 2007 - 12:14

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Tja.

Skulle lira lite Double Dash på min Wii. Kopplar in min helt nya classic och inget händer! Wiiremoten har ingen signal mot Wiit (testat med två som garanterat är synkade med mitt Wii) och jag trycker som en galning men inget reagerar.

Enligt bruxen (suck, jag var tom tvungen att titta i den!) ska man bara plugga in den sen ska det funka!  Någon som har en aning?

<{POST_SNAPBACK}>


Du kan inte spela Gamecube spel med classic kontrollern. Du behöver en Gamecube kontroller då.

#122

Postad 23 januari 2007 - 12:21

komplement
  • komplement
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0

Du kan inte spela Gamecube spel med classic kontrollern. Du behöver en Gamecube kontroller då.

<{POST_SNAPBACK}>


Går den in i remoten också?

#123

Postad 23 januari 2007 - 12:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej. Den kopplar man till konsollen. Finns trådlösa Wavebird om man föredrar det.

#124

Postad 23 januari 2007 - 12:29

komplement
  • komplement
  • Amatör

  • 64 inlägg
  • 0
Okej.
Gött, nu vet man det så man inte står med skägget i brevlådan ^^

#125

Postad 23 januari 2007 - 12:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Antagligen är det för att GCspel inte är emulerade utan kör på sin egen hårdvara. Därför funkar inte Wiimoten. Skulle tro att du behöver GC-minneskort för att spara också.

#126

Postad 23 januari 2007 - 16:29

ka313
  • ka313
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0
Oooh vad tråkigt! Har minneskort och spelet, men ingen handkontroll.

Har nu 4 remotes och nunchucks, två classic, ska man behöva köpa wavebirds nu också!!!

#127

Postad 23 januari 2007 - 16:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Oooh vad tråkigt! Har minneskort och spelet, men ingen handkontroll.

Har nu 4 remotes och nunchucks, två classic, ska man behöva köpa wavebirds nu också!!!

<{POST_SNAPBACK}>


Tyvärr så är det bara GC handkontrollen som fungerar med GC spel.

#128

Postad 24 januari 2007 - 11:43

pascal
  • pascal
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0

Jag har fått ett annat trist problem. Fula statiska prickar över skärmen.
Har skickat ett mail till dvdboxoffice.com som jag köpte den av. Hoppas de återkommer med ett roligt svar  om hur jag löser mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har det gått 14 dagar utan att dvdboxoffice fixat problemet. Har haft en mailkonversion som hela tiden bara gått ut på om jag testat alla varianter med kablar och andra tv apparater. Samma frågor och svara i varannat mail. Senaste svaret va att Nintendo inte kände till problemet. Så då började frågorna om på nytt.
Väntar, hoppas.

Som tur e så kan jag spela på den, när man e inne i zelda tänker man inte så mycket på felet.

#129

Postad 24 januari 2007 - 13:44

Termos
  • Termos
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Jag har fått ett annat trist problem. Fula statiska prickar över skärmen.
Har skickat ett mail till dvdboxoffice.com som jag köpte den av. Hoppas de återkommer med ett roligt svar  om hur jag löser mitt problem.

<{POST_SNAPBACK}>


Nu har det gått 14 dagar utan att dvdboxoffice fixat problemet. Har haft en mailkonversion som hela tiden bara gått ut på om jag testat alla varianter med kablar och andra tv apparater. Samma frågor och svara i varannat mail. Senaste svaret va att Nintendo inte kände till problemet. Så då började frågorna om på nytt.
Väntar, hoppas.

Som tur e så kan jag spela på den, när man e inne i zelda tänker man inte så mycket på felet.

<{POST_SNAPBACK}>


Jag har samma problem som dig, men jag har köpt mitt på GAME, dom sa att om det är fel på den byter vi den eller så skickar vi in den på reparation. Så jag skall vänta tills nästa lass med Wii:s dyker upp på Game så skall jag gå och byta ut den mot en ny.

Synd att dvdboxoffice inte löser problemet på ett bättre sätt, jag menar apparaten är sönder den skall gå på garanti = du skall få en ny så snart dom får in nya (eller iaf erbjuda att skicka in den på reparation)....men det är vad jag tycker.

EDIT: Jag ser juh som kratta, ändrat namnet till rätt företag.

Redigerat av Termos, 24 januari 2007 - 14:04.


#130

Postad 24 januari 2007 - 13:49

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
han har köpt på dvdboxoffice.com inte discshop, denna firma ligger inte i sverige.

#131

Postad 25 januari 2007 - 10:05

dvdmicke
  • dvdmicke
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
Problem !!!

Har nu fått ett felmeddelande 4 ggr , så vad kan detta vara för fel ?

1. Startar Wii som vanligt med Wii Sports i, får upp startrutan där man trycker på A för att köra igång.
2. Kommer upp en svart ruta där det står att vissa filer är "Corrupted" och att jag ska kolla i handboken för felsökning och hjälp.

3. Tar ur skivan och startar om Wii.
4. Då startar Wii som vanligt och jag sätter i skivan när menyerna kommit fram och då rockar det som vanligt !

Nån som har haft liknande problem ?

/Micke

#132

Postad 25 januari 2007 - 10:26

pascal
  • pascal
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
dvdboxoffice ringde mig igår. Nu känns de som de sköter problemet kanon.
Äntligen verkar de byta ut min Wii. Ska skicka tillbaka den och så fort de får den så skickar de en ny.
Jag behöver bara betala hälften av frakten tillbaka. Medans de står för den nya maskinens frakt.

Är det någon som vet hur det funkar med tull och moms när man skickar en maskin "på service" utanför EU? Jag har ju redan bröjsat moms på min Wii. Nu ska jag bara ha en ersättningsmaskinen.

Losar 1000 Wii points, men det får jag väl leva med.

#133

Postad 26 januari 2007 - 19:24

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
försökte kolla på aftonblandets webbtv men konsolen låste sej blev tvungen att dra ur strömmen.-.. <_<

#134

Postad 26 januari 2007 - 19:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Opera är förbaskat buggig. Rekommenderar att ni inte använder den förän det kommer en skarp version.

#135

Postad 26 januari 2007 - 21:22

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jaha, då har mitt första Wii-problem uppstått, strömadaptern har lagt av.
Wiin startade inte, så tog jag konsollen till en polare som köpte den samtidigt som mig o testade med hans adapter o då startade den direkt.

Vad tycker ni förresten, ska jag kontakta el-giganten, där jag har köpt den, eller Bergsala direkt ang ny adapter?

#136

Postad 27 januari 2007 - 00:11

Unregistered1079
  • Unregistered1079
  • Lärjunge

  • 255 inlägg
  • 0

dvdboxoffice ringde mig igår. Nu känns de som de sköter problemet kanon.
Äntligen verkar de byta ut min Wii. Ska skicka tillbaka den och så fort de får den så skickar de en ny.
Jag behöver bara betala hälften av frakten tillbaka. Medans de står för den nya maskinens frakt.

Är det någon som vet hur det funkar med tull och moms när man skickar en maskin "på service" utanför EU? Jag har ju redan bröjsat moms på min Wii. Nu ska jag bara ha en ersättningsmaskinen.

Losar 1000 Wii points, men det får jag väl leva med.

<{POST_SNAPBACK}>


Om du har betalat tull och moms så ska du ha fått ett exportdokument. Har du inte det så ska du kontakta tullverket. Med det dokumentet så slipper du tull när du får maskinen retunerad från dvdboxoffice.

Titta på tullverkets hemsida för mer info!

#137

Postad 27 januari 2007 - 09:55

Ex-President
  • Ex-President
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Min Wii har samma överslag på ljudet som det tidigare diskuterades om i denna tråden. Hoppas Nintendo kommer med en lösning snarast för detta är inte acceptabelt.

#138

Postad 28 januari 2007 - 10:11

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jaha, då har mitt första Wii-problem uppstått, strömadaptern har lagt av.
Wiin startade inte, så tog jag konsollen till en polare som köpte den samtidigt som mig o testade med hans adapter o då startade den direkt.

Vad tycker ni förresten, ska jag kontakta el-giganten, där jag har köpt den, eller Bergsala direkt ang ny adapter?

<{POST_SNAPBACK}>


Tja, vad tror ni, vilket går snabbast/smidigast, måste ju ta kontakt med återförsäljaren (El-Giganten) eller Bergsala imorn ang detta.

#139

Postad 29 januari 2007 - 20:49

Unregisteredced758c3
  • Unregisteredced758c3
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Så ändra till channel 11 på din trådlösa router är att rekomendera.

<{POST_SNAPBACK}>


har problem med att uppdatera Wii (första gången uppdatering + ny med router) så hjälp mig lite nu :ph34r:
HUR ändrar jag channel på min router?!

Verkar ju vara det som spökar för mig

#140

Postad 30 januari 2007 - 09:26

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
du behöver logga in på din router och ändra det i inställningarna. Man brukar göra det via Explorer på en dator som är kopplad till routern. Man skriver in routerns ip som adress oftast, tex http://192.168.X.Y För Linksys är X och Y=1, för Netgear och D-Link är X=0 och Y=1. Sedan behöver du logga in med lösenord. Kolla manualen för rätt ip och lösen, alternativt Google:a lite. Passa på att slå på krypteringen när du ändå är där och ändrar inställningar om du inte vill att grannarna ska snålsurfa på ditt bredband ;)

Redigerat av lillegorenje, 30 januari 2007 - 09:28.


#141

Postad 30 januari 2007 - 20:09

Wizeguy
  • Wizeguy
  • Lärjunge

  • 428 inlägg
  • 0
Pärkile ,nu har ena wii remoten slutat fungera när man ska "tippa/vrida" den vänster å höger :P

upp å ner ,å sidorna funkar .

Någon mer som fått detta fel?

Antar att inköps stället ska ta hand om detta ,eller ska man sända sådana saker själv direkt till Bergsala!!??

#142

Postad 03 februari 2007 - 15:45

Andreas8090
  • Andreas8090
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Jag vet inte om detta är rätt tråd, men iallafall.. Mitt problem har med zelda att göra. Det går inte att använda knapparna "+" "home" "-" på kontrollen. Första gången funkade allt utmärkt, men så nästa dag strular det sig.

Någon som har den blekaste aning om varför det inte funkar får gärna skriva. Det jag har testat är att formatera minnet och synca wii-moten.

Edit: Funkar nu igen tack vare en ny wii-mote, måste ha varit nåt syncfel ;)

Redigerat av Andreas8090, 06 februari 2007 - 15:48.


#143

Postad 09 februari 2007 - 12:08

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Är det någon fler än jag som har detta problem när ni använder componentkabeln? Kör på en Swedx 40".

Postad bild

Redigerat av Drugge, 09 februari 2007 - 13:12.


#144

Postad 09 februari 2007 - 15:57

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej men jag har för mig det går att flytta bilden i inställningarna.

#145

Postad 11 februari 2007 - 14:22

mangej
  • mangej
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Jag har fått ett problem med min wiimote. Det är högtalaren som ger sig ifrån ett burkigt ljud när man är i menyer och har sig. Det är tydligast i startmenyn, jag märker inte av det när jag är i spel (man kanske inte tänker på det lika mycket då iom att man är inne i spelet). Någon annan som har liknande problem? Är det värt att kontakta bergsala om saken, tror ni att dom bryr sig om ett så "litet" fel?

Redigerat av mangej, 11 februari 2007 - 14:23.


#146

Postad 11 februari 2007 - 14:51

Drugge
  • Drugge
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Nej men jag har för mig det går att flytta bilden i inställningarna.

<{POST_SNAPBACK}>


Jodå, det blev rätt centrerat om jag flyttade bilden maximalt till höger. +8. Tidigare var höger sida precis i kant med tv'n så nu försvann en del av högra sidan ut i tomma intet. Känns som man förlorar lite av bilden nu men det får man väl leva med.

#147

Postad 05 mars 2007 - 00:00

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
En liten fråga angående Classic Controller, vad är hålen på baksidan till för? Finns det någonting som man kan hänga upp eller fästa kontrollen i?

#148

Postad 16 mars 2007 - 14:32

Unregisteredd8201ca5
  • Unregisteredd8201ca5
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Mitt Wii dog efter två timmars spelande.
Jag har gjort en tråd i Nintendos forum. Läs den här.

Edit: Det är fel på AC-adaptern. Kommer ringa Bergsala på måndag eftersom jag fått reda på att Nintendo ska ha Europagaranti. :lol: ( Det är köpt i Tyskland )

Redigerat av Unregisteredd8201ca5, 17 mars 2007 - 14:39.


#149

Postad 01 april 2007 - 10:45

Unregistered492f4bef
  • Unregistered492f4bef
  • Användare

  • 121 inlägg
  • 0
Är det någon mer än mig som har en nätdel (AC-Adapter) som lever om?
är som ett ljust brummande ljud som kan uppfattas lite irriterande då man har stängt av tvn osv.

edit: måste tilläga att jag hör den då jag sitter vid min dator och inte har lurarna på mig också. Har mailat Nintendo och ska ringa till EB Games på måndag


Stolt Wii ägare sedan 30/3 -07

Redigerat av Unregistered492f4bef, 01 april 2007 - 11:41.


#150

Postad 01 april 2007 - 15:17

Fräddä
  • Fräddä
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Japp, jag har samma oljud. Det är bara när konsolen är helt avstängd, i standby låter den ingenting. Irriterande, för ljudet är ganska högt. Skriv gärna här när du fått svar från Bergsala...

Redigerat av Fräddä, 01 april 2007 - 15:18.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.