Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Wii + projektor = funkar?

84 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 24 november 2006 - 16:39

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Jag är lite orolig för att den där sensor-grejen ska störas av projektorlampan... Eller är det obefogat?

#2

Postad 24 november 2006 - 17:23

Official_P
  • Official_P
  • Lärjunge

  • 323 inlägg
  • 0
Om du hade tänkt ha sensorn mitt i "strålen" kan det bli problem, men knappast om den står nedanför/ovanför/vid sidan om duken. Det blir ju inte speciellt mycket värre än med en lampa.

#3

Postad 24 november 2006 - 18:36

tager
  • tager
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0
En annan kanske lite intressant fråga för oss med projektor..

Någon som vet hur långa sladdarna är?
Wii <-> El-uttag
Wii <-> Sensorbar

Component-tråden får man ju köpa extra..

#4

Postad 24 november 2006 - 18:41

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

  • 2 349 inlägg
  • 0
kolla you tube hur man gör trådlös (batteridriven) riktigt lätt.

#5

Postad 25 november 2006 - 10:43

Johan78
  • Johan78
  • Beroende

  • 1 419 inlägg
  • 0
Som tur är kommer jag ha Wii'n framsidan eftersom min receiver har videoväxel och behöver inte dra videokabel ända till projektorn.

#6

Postad 08 december 2006 - 13:09

Unregistered32aa326d
  • Unregistered32aa326d
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Någon som testat Wii tillsammans med projektor?

#7

Postad 08 december 2006 - 14:51

xbox_modding
  • xbox_modding
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Någon som testat Wii tillsammans med projektor?

<{POST_SNAPBACK}>


ska testa senare ikväll men e rädd för att det ser ut som kriget med bara komposit. lagt in ett par bilder i mitt galleri "tv rum" på montering av sensorbar på plasman samt ett screenshot

#8

Postad 08 december 2006 - 16:43

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Någon som testat Wii tillsammans med projektor?

<{POST_SNAPBACK}>


Ja, testade lite snabbt tidigare idag, efter 30 timmar+ vakenhet och köat utomhus i 14 timmar så min bedömningsförmåga kanske inte var den bästa, men där jag siktade på duken stämde inte alls överrens med vart "pekaren" hamnade i spelet.
Hittade ingenstans man kunde ställa in detta, hittade nån sensitivity inställning som jag inte märkte nån skillnad alls på tyckte jag på högsta eller lägsta.

Redigerat av derpious, 08 december 2006 - 16:44.


#9

Postad 08 december 2006 - 17:44

F.L.
  • F.L.
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0
Det där lät ju inte så kul.
Hoppas de fixar till det, går det inte att köra på projje blir det ingen wii för mig iaf

#10

Postad 08 december 2006 - 18:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ja, testade lite snabbt tidigare idag, efter 30 timmar+ vakenhet och köat utomhus i 14 timmar så min bedömningsförmåga kanske inte var den bästa, men där jag siktade på duken stämde inte alls överrens med vart "pekaren" hamnade i spelet.
Hittade ingenstans man kunde ställa in detta, hittade nån sensitivity inställning som jag inte märkte nån skillnad alls på tyckte jag på högsta eller lägsta.

<{POST_SNAPBACK}>

Men det måste väl ha att göra med att sensorbaren inte är helt centrerad?

#11

Postad 08 december 2006 - 18:56

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
ne alltså, det var inte problem höger/vänster.
Det var snarare upp o ner, ner var väl hyffsat ok, men ska jag siktar på upperkanten av duken så är inte pekaren i närheten, den dyker upp på duken när jag siktar under halva duken, ungefär som om dom har räknat på en 28" TV som står ovanför sensorbaren, så upplever jag det.

#12

Postad 08 december 2006 - 19:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Har du mixtrat med avståndet till sensorbaren? Eller att ställa den högre upp eller nåt?

Du borde nästan ringa till support och fråga för det verkar ju konstigt alltså.

#13

Postad 08 december 2006 - 19:24

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Prova att flytta den där sensorgrejen närmare dig. Ju närmare dig (ju längre ifrån duken) du ställer den, desto mindre upplevs ju dukens yta från sensorn sett.

#14

Postad 08 december 2006 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Prova att flytta den där sensorgrejen närmare dig. Ju närmare dig (ju längre ifrån duken) du ställer den, desto mindre upplevs ju dukens yta från sensorn sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis.

Det finns ju dessutom ett rekommenderat läge (vet ej hur många meter). Det kan inte vara bra att ha den för långt bort eller för nära.

#15

Postad 08 december 2006 - 23:18

DrJP
  • DrJP
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Har kört wii sports ett par timmar på min proj, funkar bra faktiskt, ok att fjärren inte är helt exakt ffa i höjdled men det anpassar man sig till rätt snabbt. däremot är 576i över composite inte någon höjdare om man är van vid 720p över component... men det blir väl till att investera i en componentsladd.

#16

Postad 09 december 2006 - 01:43

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Prova att flytta den där sensorgrejen närmare dig. Ju närmare dig (ju längre ifrån duken) du ställer den, desto mindre upplevs ju dukens yta från sensorn sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis.

Det finns ju dessutom ett rekommenderat läge (vet ej hur många meter). Det kan inte vara bra att ha den för långt bort eller för nära.

<{POST_SNAPBACK}>


Om ni kikar i mitt galleri så ser ni hur rummet ser ut där jag har projjen och sensorbaren står längst fram på byrån som står under duken, kan inte ha den längre fram utan att få den i ansiktet typ.
Hållt på o pillat med Wiin ca 6 timmar iaf, en del zelda en hel del fipplande med Connect24, skickat Miis till polare och lagt till varann i adressboken.
Men att få till så att där jag siktar på duken reflekteras korrekt går inte, förstår inte riktigt hur det skulle fungera heller utan som ni kanske säger då att flytta sensorbaren närmare, men det kan jag inte heller.
Det finns ju inga kalibreringsverktyg för sensorbaren i Wii setupen som känns väldigt konstigt, man kan välja om man har den ovanför eller under "tvn" som det står överallt.
Och sen kan man ställa in sensitivityn som jag inte ens märker nån skillnad på även om jag inte testat den så mycket.

Kollade lite hur den uppför sig mot höger och vänster också, samma sak där, det är ett område runt sensorbaren där den tror jag har min bild, och jag hittar ingenting så man kan ställa in att man faktiskt inte sitter på en 28-32" TV.

#17

Postad 09 december 2006 - 01:47

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Har kört wii sports ett par timmar på min proj, funkar bra faktiskt, ok att fjärren inte är helt exakt ffa i höjdled men det anpassar man sig till rätt snabbt. däremot är 576i över composite inte någon höjdare om man är van vid 720p över component... men det blir väl till att investera i en componentsladd.

<{POST_SNAPBACK}>


Jo visst anpassar man sig i sånna spel där man inte behöver sikta rakt på skärmen, men om man vill spela ett FPS t.ex. så kanske man inte sitter med Wiimoten i midjehöjd som jag setat under dagen och slöspelat Zelda t.ex. som inte kräver så mycket precision, även om det finns att skjuta med pilbåge/slangbella osv men man anpassar sig ju som du säger och i Zelda så siktar jag inte rakt på skärmen, utan då lokaliserar jag siktet och sen siktar jag in mig dit jag vill skjuta med handleden bara och inte bryr mig om vart wiimoten pekar exakt.
Utan då vill man ju sikta på skärmen med wiimoten och träffa där man siktar.

#18

Postad 09 december 2006 - 04:35

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Låter skumt det här, har funderingar på att köpa mig en wii men blir lite tveksam då jag ska köra den på en projektor isåfall

#19

Postad 09 december 2006 - 09:50

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

Prova att flytta den där sensorgrejen närmare dig. Ju närmare dig (ju längre ifrån duken) du ställer den, desto mindre upplevs ju dukens yta från sensorn sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis.

Det finns ju dessutom ett rekommenderat läge (vet ej hur många meter). Det kan inte vara bra att ha den för långt bort eller för nära.

<{POST_SNAPBACK}>


Om ni kikar i mitt galleri så ser ni hur rummet ser ut där jag har projjen och sensorbaren står längst fram på byrån som står under duken, kan inte ha den längre fram utan att få den i ansiktet typ.
Hållt på o pillat med Wiin ca 6 timmar iaf, en del zelda en hel del fipplande med Connect24, skickat Miis till polare och lagt till varann i adressboken.
Men att få till så att där jag siktar på duken reflekteras korrekt går inte, förstår inte riktigt hur det skulle fungera heller utan som ni kanske säger då att flytta sensorbaren närmare, men det kan jag inte heller.
Det finns ju inga kalibreringsverktyg för sensorbaren i Wii setupen som känns väldigt konstigt, man kan välja om man har den ovanför eller under "tvn" som det står överallt.
Och sen kan man ställa in sensitivityn som jag inte ens märker nån skillnad på även om jag inte testat den så mycket.

Kollade lite hur den uppför sig mot höger och vänster också, samma sak där, det är ett område runt sensorbaren där den tror jag har min bild, och jag hittar ingenting så man kan ställa in att man faktiskt inte sitter på en 28-32" TV.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag förstår fortfarande inte varför du inte åtminstone tillfälligt kan flytta sensorn närmare dig. Sätt den på bordet, sätt dig bakom bordet (flytta katten) och prova om du kan peka över hela skärmen.

Men vill du ändå inte göra det så borde du kunna åstadkomma samma sak på ett annat sätt.
Fjärren triangulerar ju in sig mot ir-dioderna i ytterkanterna på sensorn och breddar du avståndet mellan de yttersta dioderna så borde du kunna lura trianguleringen att hantera en större yta.

Att bredda avståndet mellan de yttersta dioderna upplevs ju av fjärren som exakt samma sak som att flytta sensorn närmare.

Prova att sätta två värmeljus på 50cm avstånd (dubbla sensorlängden alltså) från varann på byrån och se om det hjälper. Dra ur sensorn bara så inte fjärren blir förvirrad.
Blev det bättre men inte bra så sära på ljusen ännu mer. Blev det för bra, flytta ljusen närmare varann tills det blir som du vill ha det.

#20

Postad 09 december 2006 - 10:45

Imperator
  • Imperator
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag sitter också med projektor och kan bara hålla med om att "känsligheten" känns för hög. Nintendo verkar inte ha optimerat standardinställningarna för oss med projektor. Det är ok med höger och vänster, men ner och framförallt upp är inte bra.
Jag har gjort en temporär lösning med egna IR-dioder eftersom Wii:et står brevid projektorn. Jag har satt dem på ungefär samma avstånd som i sensorbaren. Tänkte pröva att flytta isär de mera när jag har tillfälle för att försöka sänka "känsligheten", återkommer med resultat på detta.

Har även testat med värmeljus och det fungerar väldigt dåligt, jag var tvungen att stå några decimeter ifrån ljusen för att det överhuvudtaget skulle fungera.

#21

Postad 09 december 2006 - 10:55

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jag förstår fortfarande inte varför du inte åtminstone tillfälligt kan flytta sensorn närmare dig. Sätt den på bordet, sätt dig bakom bordet (flytta katten) och prova om du kan peka över hela skärmen.


Visst kan jag ju testa o sitta så, men jag brukar och vill sitta i hörnet i av soffan.

Men vill du ändå inte göra det så borde du kunna åstadkomma samma sak på ett annat sätt.
Fjärren triangulerar ju in sig mot ir-dioderna i ytterkanterna på sensorn och breddar du avståndet mellan de yttersta dioderna så borde du kunna lura trianguleringen att hantera en större yta.

Att bredda avståndet mellan de yttersta dioderna upplevs ju av fjärren som exakt samma sak som att flytta sensorn närmare.


Är det bara o knäcka sensorbaren i mitten menar du och sen flytta dom från varann :rolleyes:

I Zelda finns det en del riktigt bra inställningar för sensorbaren och hur min skärm ser ut, så jag antar att funktioner för att ställa in sensorbaren kommer finnas i spelen åtminstone/förhoppningsvis.
Men det verkar ju samtidigt väldigt dumt o behöva ställa in allting i varje nytt spel lixom.


Prova att sätta två värmeljus på 50cm avstånd (dubbla sensorlängden alltså) från varann på byrån och se om det hjälper. Dra ur sensorn bara så inte fjärren blir förvirrad.
Blev det bättre men inte bra så sära på ljusen ännu mer. Blev det för bra, flytta ljusen närmare varann tills det blir som du vill ha det.

<{POST_SNAPBACK}>


Det verkar ju inte funka så bra så tror jag struntar i värmeljusen, kanske testat att flytta sensorbaren till bordet och sitta exakt bakom det sen.
Men samtidigt känner jag att sånna åtgärder ska inte vara nödvändiga.

Edit: Känns också som, om jag har baren på bordet så kommer den inte ens att "se" min wii-mote när jag siktar högt på duken, om jag inte pallar upp den på massa saker.
Usch... detta borde fixas på ett smidigt sätt, fler konfigurationsmöjligheter för oss med projje, finns ju i settings nånting som heter "TV-settings" så får man välja om man har 4:3 eller widescreen TV, lägg till ett alternativ man får välja storlek i tum på visningsbilden man har så vore det ju klart sen.

Redigerat av derpious, 09 december 2006 - 11:08.


#22

Postad 09 december 2006 - 16:24

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0

Prova att flytta den där sensorgrejen närmare dig. Ju närmare dig (ju längre ifrån duken) du ställer den, desto mindre upplevs ju dukens yta från sensorn sett.

<{POST_SNAPBACK}>

Precis.

Det finns ju dessutom ett rekommenderat läge (vet ej hur många meter). Det kan inte vara bra att ha den för långt bort eller för nära.

<{POST_SNAPBACK}>


Om ni kikar i mitt galleri så ser ni hur rummet ser ut där jag har projjen och sensorbaren står längst fram på byrån som står under duken, kan inte ha den längre fram utan att få den i ansiktet typ.
Hållt på o pillat med Wiin ca 6 timmar iaf, en del zelda en hel del fipplande med Connect24, skickat Miis till polare och lagt till varann i adressboken.
Men att få till så att där jag siktar på duken reflekteras korrekt går inte, förstår inte riktigt hur det skulle fungera heller utan som ni kanske säger då att flytta sensorbaren närmare, men det kan jag inte heller.
Det finns ju inga kalibreringsverktyg för sensorbaren i Wii setupen som känns väldigt konstigt, man kan välja om man har den ovanför eller under "tvn" som det står överallt.
Och sen kan man ställa in sensitivityn som jag inte ens märker nån skillnad på även om jag inte testat den så mycket.

Kollade lite hur den uppför sig mot höger och vänster också, samma sak där, det är ett område runt sensorbaren där den tror jag har min bild, och jag hittar ingenting så man kan ställa in att man faktiskt inte sitter på en 28-32" TV.

<{POST_SNAPBACK}>



Det fungerar utan problem hemma hos mig. Min duk ser ut att vara större än din (107") och det fungerar utmärkt. Var också orolig över hur det skulle fungera. Sen att bilden inte blir så bra med komposit är en annan sak. Väntar på komponentkabeln samt en tredjeparts sensorbar som är trådlös. Det sägs vara på gång.

#23

Postad 09 december 2006 - 18:36

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Det fungerar utan problem hemma hos mig. Min duk ser ut att vara större än din (107") och det fungerar utmärkt. Var också orolig över hur det skulle fungera. Sen att bilden inte blir så bra med komposit är en annan sak. Väntar på komponentkabeln samt en tredjeparts sensorbar som är trådlös. Det sägs vara på gång.

<{POST_SNAPBACK}>


Stämmer din exakt överrens med bilden? Där du siktar wiimoten på duken representeras helt korrekt i spelet?
Hur f*n har du ställt in det i sånnafall, är det nått särskilt spel eller funkar det bra i menyn t.ex. ?

Eller kan det vara nå fel på min sensorbar typ, har 2st kontroller så ska kolla om dom uppför sig likadant, men om du har gjort nån särskild inställning som du vet om så vill jag gärna veta.

Redigerat av derpious, 09 december 2006 - 18:40.


#24

Postad 10 december 2006 - 16:29

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Nä det stämmer inte exakt men jag vet inte riktigt om det är meningen att det ska göra det? Tror inte den visar exakt på en liten 32-tummare heller? Isåfall måste väl sensorbaren vara betydligt bredare eller så får man flytta fram den väldigt mycket. Men i manualen så står det ju att man ska ha den så nära kanten (på tv:n eller kanten på bänken där tv:n står på) som möjligt men inte att man ska flytta fram den allt för mycket.

Det kommer som sagt förhoppningsvis bättre tredjeparts sensorer som är bredare och trådlösa framöver.

#25

Postad 10 december 2006 - 19:26

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Tror inte den behöver vara bredare eller större på nått sätt för att den ska fungera exakt.
Om vi säger att man har en 32" TV och ställer sensorn på den, och sen ställer man in i Wiin att man har en 32" och att den står på TVn sen räknar den ut ett område under sensorn som stämmer överrens med 32".
Samma sak om man har duk men då ställer man in 89" t.ex. och sen om den är widescreen eller inte.

#26

Postad 11 december 2006 - 11:50

tager
  • tager
  • Amatör

  • 99 inlägg
  • 0

Tror inte den behöver vara bredare eller större på nått sätt för att den ska fungera exakt.
Om vi säger att man har en 32" TV och ställer sensorn på den, och sen ställer man in i Wiin att man har en 32" och att den står på TVn sen räknar den ut ett område under sensorn som stämmer överrens med 32".
Samma sak om man har duk men då ställer man in 89" t.ex. och sen om den är widescreen eller inte.

<{POST_SNAPBACK}>


Finns detta i menyerna? Det Wii jag såg fanns det bara så man kunde välja på om sensorbaren var över eller under tv:n och inget mer.

Kan det vara något som kommer när man uppdaterar sitt Wii?

#27

Postad 11 december 2006 - 12:27

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Finns detta i menyerna? Det Wii jag såg fanns det bara så man kunde välja på om sensorbaren var över eller under tv:n och inget mer.

Kan det vara något som kommer när man uppdaterar sitt Wii?

<{POST_SNAPBACK}>


Nej, det finns inte, det jag menar att jag vill ha nån sån inställning.

#28

Postad 11 december 2006 - 12:48

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Behövs det verkligen? Såvitt jag vet så enda sensorn gör är att skicka ut infrarött ljus för kalibrering av var centrum är på skärmen. Hur stor den är spelar mindre roll så länge du placerar sensorn i centrum. Eller har jag missuppfattat.

#29

Postad 11 december 2006 - 13:37

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ju bredare man har mellan IR dioderna dessto längre ifrån kan man sitta.

#30

Postad 16 december 2006 - 05:02

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men hur har det gått? Har ni med proj fått det att funka 100%?

#31

Postad 16 december 2006 - 09:51

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Inga problem alls här med projje och wii, fick ställa in att sensorbaren satt nedtill. Ställde även om känsligheten enligt instruktionen i wii.

Precis som någon skrev är det viktigt att sätta den i mitten på bilden bara så att kontrollen kan avgöra centrum. Har kört allt från 50" till typ 100" och det har fungerat lika bra hela tiden...

Dessutom eftersom projjebildens nederkant hamnar i knähöjd för mig, har jag vinklat på sensorbaren litegrann så den "lyser" snett uppåt (se den som en ficklampa eller en sån där laserpekpinne så förstår man att den måste vinklas upp för annars lyser den på ens knäskålar).

Håller på att fixa en egen variant av sensorbar utan sladd. Lägger ut en ritningsskiss när jag hunnit göra den. Den kommer nog se ut precis som den där hemmabyggda man kan köpa på nätet för ockerpris, gör man den själv kommer den inte kosta många kronor... dessutom tänkte jag låta den lysa med lite mer effekt än sensorbaren = den borde klara längre avstånd. Den som lever får se!

#32

Postad 16 december 2006 - 11:13

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Med "inga problem alls" menar du att det funkar ok då eller att det funkar exakt så att vart du pekar på skärmen är vart pekaren visas också eller?

#33

Postad 16 december 2006 - 15:04

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Med "inga problem alls" menar du att det funkar ok då eller att det funkar exakt så att vart du pekar på skärmen är vart pekaren visas också eller?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag upplever det som att där jag pekar, där är även pekaren. Men det kanske är så att den bara rör sig smidigt... har faktiskt inte tänkt i de banorna. Jag tittar ju bara på skärmen vart pekaren är, inte vart min handkontroll pekar.
Får undersöka det.

#34

Postad 16 december 2006 - 19:06

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Förresten, den här "sensitivity"-inställningen i Wii, vad gör den egentligen, instruktioner säger att man ska ändra sensitivity tills man ser 2 blinkande prickar, men jag ser 2 blinkade prickar vilken sensitivity den än står på.

Testade också min wii på en 28" hos en polare, där stämde pekaren ganska exakt, att där man pekade reflekterades nästan perfekt på skärmen, förutom i nederkant av bilden när jag hade sensorbaren ståendes på TVn.

#35

Postad 18 december 2006 - 10:14

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Min erfarenhet var mer eller mindre detsamma som de flesta andras här - tappade en hel del i känsla eftersom siktområdet var 30 tum och skärmen närmare 100. Vore grymt med en inställning/lösning som tar han om detta. Provade aldrig att flytta sensorbaren närmare - borde ju faktiskt ha hjälpt.

#36

Postad 18 december 2006 - 10:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lösningen är att bygga en egen sensorbar. 2 dioder och lite kabel kan inte kosta så många kronor.

#37

Postad 18 december 2006 - 11:03

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Lösningen är att bygga en egen sensorbar. 2 dioder och lite kabel kan inte kosta så många kronor.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag ska bygga en i mellandagarna, lägger ut ritningar när jag är klar. Kommer definitivt kosta under hundralappen med dioder, motstånd, brytare, indikeringsdiod och batteri. Hinner någon före så släng gärna upp en ritning så slipper man "uppfinna hjulet" på nytt!
Misstänker tex att avståndet mellan IR-dioderna är viktigt.

#38

Postad 23 december 2006 - 11:58

Glenningboy
  • Glenningboy
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag kör på projektor funkar bra förutom om det är någon lång som spelar så kan man skymta huvudet pga av att man hamnar i mellan lampan o duken.

#39

Postad 25 december 2006 - 20:46

Imperator
  • Imperator
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Jag har ändrat avståndet på IR-källorna till ca: 60cm nu och då blev det bättre, känsligheten sänktes men jag tycker den fortfarande är för hög i Wii Play. Pekaren stämmer inte heller överens med där man pekar på duken.
Det som är lite intressant är att jag nyligen införskaffade Rayman Raving Rabbids, och där tycker jag känsligheten i pekaren fungerar alldeles utmärkt. FPS-sekvenserna fungerar riktigt bra med Wiimoten. Så det beror tydligen mycket på spelets inställningar. Jag kommer att testa mer framöver.

#40

Postad 26 december 2006 - 19:11

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Kör på 100 tums duk fungerar alldeles utmärkt. Lagt ut en ny bild när min dotter lirar Boxning he he he.

//Bjarne

Bifogad fil(er)



#41

Postad 26 december 2006 - 19:45

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Lite idiot varning på denna frågan men jag får ta det.

Är det lämpligt eller ett tvång att kunna stå upp å lira Wii? Isåfall blir det trubbel för min del då man skuggar duken om man står upp i mitt rum.

#42

Postad 26 december 2006 - 20:14

Unregisteredd878f44c
  • Unregisteredd878f44c
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0

Lite idiot varning på denna frågan men jag får ta det.

Är det lämpligt eller ett tvång att kunna stå upp å lira Wii? Isåfall blir det trubbel för min del då man skuggar duken om man står upp i mitt rum.

<{POST_SNAPBACK}>


Funkar utmärkt hemma hos mig,,trots att jag har ovanlig låg takhöjd,,, på bilden du (ni) ser har vi projjen 1 m bakom oss uppe vid taket.

//Bjarne

#43

Postad 26 december 2006 - 20:25

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Lite idiot varning på denna frågan men jag får ta det.

Är det lämpligt eller ett tvång att kunna stå upp å lira Wii? Isåfall blir det trubbel för min del då man skuggar duken om man står upp i mitt rum.

<{POST_SNAPBACK}>


Går såklart att sitta ner fast det blir lite svårare.

#44

Postad 27 december 2006 - 00:43

MR_Jimmy
  • MR_Jimmy
  • Forumräv

  • 682 inlägg
  • 0
Oki men jaha... nu blev jag lite osäker här. Känslan jag får av era svar är att det är en klar fördel att ha möjlighet att stå upp.

#45

Postad 27 december 2006 - 00:52

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

  • 848 inlägg
  • 0
Nej man kan inte sitta ner, blir jättesvårt med bland annat bowlingen.

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 27 december 2006 - 00:52.


#46

Postad 27 december 2006 - 01:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Oki men jaha... nu blev jag lite osäker här. Känslan jag får av era svar är att det är en klar fördel att ha möjlighet att stå upp.

<{POST_SNAPBACK}>


Ja. Det är klart lättare att stå upp. Bowling eller boxning sittandes kan jag inte tänka mig fungerar så bra.

#47

Postad 27 december 2006 - 01:14

Dezolorfien
  • Dezolorfien
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
http://www.kottke.or...wii-standing-up

real men wii standing up!

.. det blir så mkt roligare så iaf. :D

#48

Postad 27 december 2006 - 09:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja att sitta o spela Wii Sports är ju ungefär lika spännande som att onanera utan att komma...
Zelda och Super Monkey Ball däremot går utmärkt att sitta och spela.

Men summa sumarum, helt klart ska man möblera så att man kan stå framför duken och spela.
Takfäste is the shit! :D

#49

Postad 21 januari 2007 - 04:39

Threepwood
  • Threepwood
  • Lärjunge

  • 331 inlägg
  • 0
där här va ju helt klart intressant, kanske ja kan vänta med att köpa TV till senare o köra på Wii med projektorn =)

Om ni som gjort egen sensor-bar bara berättar hur det funkar o hur man gör så.
Vill så gärna spela Zelda =D

Off topic:..
Någon som kan svara på om det kan va bra att köpa en extra handkontroll, om många spel behöver 2 och isf behövs både Nunchuk och handkontrollen?

Och en fråga till... Den "klassiska" handkontrollen, är det någon ide o köpa den, finns det nå gammla spel o spela (mega man, mario cart, mario...)

Redigerat av Threepwood, 21 januari 2007 - 04:40.


#50

Postad 24 januari 2007 - 20:40

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0

Off topic:..
Någon som kan svara på om det kan va bra att köpa en extra handkontroll, om många spel behöver 2 och isf behövs både Nunchuk och handkontrollen?

Och en fråga till... Den "klassiska" handkontrollen, är det någon ide o köpa den, finns det nå gammla spel o spela (mega man, mario cart, mario...)

<{POST_SNAPBACK}>

De enda intressanta spelen just nu jag kommer på som använder båda i multiplayer är rayman och wii sports och de två tillsammans tycker jag är värt det. Fast importera från Tyskland eller USA så tjänar du 2-300 på Wiimote+nunchuck. Har inte provat den "klassiska" men Gamecube funkar ju också och den kan man ju få en aning billigare.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.