Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Resident evil 4: wii edition

146 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Hur bra är Resident evil 4 på en skala 1 - 5 där 5 är bäst? (48 medlem(mar) har röstat)

Hur bra är Resident evil 4 på en skala 1 - 5 där 5 är bäst?

  1. 1 (1 röster [2.08%])

    Procent av omröstning: 2.08%

  2. 2 (2 röster [4.17%])

    Procent av omröstning: 4.17%

  3. 3 (1 röster [2.08%])

    Procent av omröstning: 2.08%

  4. 4 (10 röster [20.83%])

    Procent av omröstning: 20.83%

  5. 5 (34 röster [70.83%])

    Procent av omröstning: 70.83%

Rösta Gäster kan inte rösta
Resident Evil 4 (Wii) (Nintendo Wii-spel) 2 9,23 (12) 100:-

#1

Postad 26 juni 2007 - 13:56

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Resident evil 4: wii edition

Genomsnittsbetyg enligt Gamerankings

Postad bild

Resident evi 4 behöver knappast någon presentation. Wii-kontrollen är perfekt tillagd och när du nu ställer dig och siktar gör du det med wii-moten precis som i "Duckhunt"-spelent i Wii play. Du siktar bara och tittar alltså inte runt med rörelsekänsligheten. Detta är perfekt och bidrar till mer skräckkänsla. Faktum är att involveringen blir mycket högre med Wii-kontrollen och det känns verkligen som om du siktar med en riktig pistol. Spelet är nu otäckt så till den milda grad att jag inte kunnat spela på två dagar pga kramp i högerhanden, sedan jag hållt för hårt i wii-moten!

Grafiskt sett är det inte en enda pixel bättre än Gamecubeversionen, tyvärr. Det står att det är 16:9 och 480p - men det är lögn. Capcom har bara tagit och zoomat in letterbox Gamecubespelet - 400p är mer sanningsenligt. Dessutom har spelet stora svarta kanter på sidoran och det känns som att aspect ration är lite fel i 16:9 läget.

Med andra ord så ser spelet inte ett dugg bättre ut än om du spelar i 480i via din Gamecube och använder tv:ns zoomfunktion. Om du tyckte Zelda hade mycket aliasing så ska du tänka om - det här är otäckt på många sätt tyvärr.

Men grafiken är utmärkt på andra sätt: bra effekter, bra stämning, detaljerade karaktärer m.m. och är mycket realistisk. Resultatet blir alltså att det känns som att spela en gammal sliten vhs-rulle. På samma gång Wii:s snyggaste och fulaste spel...

Trots bildkvalitetsbristerna är det här för mig bästa spelet till Wii hittils och Capcom har lyckats med allt jag drömt om med att få Wii-kontrollen i ett skjutaspel. Det är precis lika lätt att sikta som med mus (jag tillhör de som spelat bl.a. Counter-strike som om mitt liv hängde på det i fem år så jag är petig) men det är så otroligt mycket roligare.

#2

Postad 26 juni 2007 - 14:17

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Väldigt kul att se att någon tar tag i trådskapandet Grimmy :)

En fråga. Jag har inte spelat RE4 ännu. Ska jag spela Gamecubeversionen.... eller ska jag spela Wii versionen? Jag har f.n en 28 CRT interlaced. Adderar Wiimoten tillräckligt för att upphäva bildproblemen?

#3

Postad 26 juni 2007 - 15:38

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Zoiler: Antar att det är en 4:3 tv? Bildproblemen verkar uppstå genom det så kallade widescreenläget och progressiva bildläge. Jag har svårt att tro att det på en hederlig tjocktv blir så särskilt mycker sämre på Wii:n - borde bli lika bra.

Men Wii-kontrollen är guld är allt jag säger :) Capcom har bevisat att det går alldeles utmärkt att bara slänga på wiikontrollen på befintliga spel. Hittils har jag hållt Gudfadern som det spelet som utnyttjar Wii-kontrollen bäst av sådana här portingar. Men detta är faktiskt helt fantastiskt lyckat.

Men om du har en gamecube nu och ingen Wii så vänta inte på kontrollen för spelet är så bra ändå...

#4

Postad 26 juni 2007 - 16:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Men om du har en gamecube nu och ingen Wii så vänta inte på kontrollen för spelet är så bra ändå...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har en Gamecube, men jag har ingen brådis med att spela spelet eftersom jag har en gigantisk backlog :)

Men om det inte blir några bildproblem på min TV så väntar jag nog på Wii versionen. Tack ;)

#5

Postad 26 juni 2007 - 17:22

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Det blir en femma... bilden är lite suddig pga zoomen men det kan det vara värt för att få köra med fjärr+nunchuck istället för handkontrollen.

#6

Postad 26 juni 2007 - 17:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Provade det till PS2 och Gamecube och tyckte det var skitsvårt att sikta så jag orkade inte spela igenom det. Bra mycket lättare att sikta på Wii.

#7

Postad 29 juni 2007 - 10:30

Kain67
  • Kain67
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Har precis fått hem nya Resident Evil...men, jag får svarta kanter på sidorna ca 1cm breda..har ställt in allt riktigt..någon som har testat??

#8

Postad 29 juni 2007 - 10:49

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Kain67: Alla gamecubespel, PS2-spel och tyvärr många Wii-spel med Widescreenstöd har inte riktigt widescreenstöd. Iställe "underscannar" dem vilket innebär att man får en ihoptryckt (fel format på bilden allt är för lite för smalt, inte alla som märker det dock) bild och eventuellt kan man se svarta kanter på sidorna. Om man kan se eller inte beror på hur mycket overscan tv:n har. Som regel syns det inte på en CRT men det syns ganska mycket på plasma/lcd. Oavsett är formatet på bilden ofta (alltid?) felaktig som grädde på moset.

Det är åt **** och uruselt, men that's life..

I och med att RE 4 är samma som gamecube så får man även den här last-generation "bonusen".

På de flesta tv kan man dock zooma in bilden lite manuellt (5-10%) för att slippa se kanterna. Man missar då lite uppe och nere - men garnaterat inget viktigt eftersom alla spel görs så att de fungerar bra även om man missar mycket i kanterna (eftersom gamla tv-apparater missar mycket i kanterna).

#9

Postad 29 juni 2007 - 12:47

Kain67
  • Kain67
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Aha..tack för svaret..då behöver jag sluta att reta mig..mailade Bergsala om detta..och dom blev väldigt glada.. :)

#10

Postad 29 juni 2007 - 13:12

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Men Wii stödjer ju äkta Widescreen, om det nu är RE:4 Wii edtition du pratar om.

#11

Postad 29 juni 2007 - 13:33

Kain67
  • Kain67
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0
Jopp...pratar bara om Resident Evil 4....

#12

Postad 29 juni 2007 - 13:49

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Bioberra: Ja Wii har stöd för riktig widescreen. Men det går också utmärkt att göra spelen precis som man gjorde till gamecube. På avsforum.com finns en lista med hur många spel som underscannar vid widescreenläget och det är ganska många. Till och med spel som Super paper mario.

Men vissa spel har äkta anamorfisk widescreen: Zelda, Wii sports, Wii play, Need for speed Carbon m.fl.

Resident evil 4 wii edition stödjer inte äkta widescreen. Visst bilden är bredare än 4:3 men formatet är snarare 15:9 än 16:9. 480p är också en sanning med modifikation då det bara är 400 liner uppskalat då capcom har valt att bara zooma in gamecubespelet...

#13

Postad 01 juli 2007 - 19:23

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Har aldrig spelat Resident Evil serie'n tidigare, det blev ett betyg 4:a. Framförallt för stämningen och logiskt förklarande under spelets gång med hur man skall använda kontrollern (har bara hunnit spela tills man dog :wub: ).
Det som drar ner betyget är tunnelseendet, elakingar kan smyga på en från sidan, något som man i verkligheten lätt hade sett ;) . Om vi jämför med Zelda (det enda jag kan jämföra med wii-mässigt) så råkar man där aldrig ut för 'oj, jaså, var där en elaking precis brevid mig som tog kål på mig...' .

Skulle behöva en slags proximity sensor a'la Aliens som underlättar realismen med information om att någon typ finns till vänster eller höger... eller att kanterna fungerar som vidvinkel de yttersta pixlarna så att man kunde se om något rörde sig där.

Visst för hardcore-spelare så är det lätt, de har full kontroll på var alla motståndare finns, men vi andra då, vi vill ju ha kul vi med :D ... enda lösningen just nu är att ta det vääääldigt lååångsamt å samtidigt svänga/titta vilt åt alla håll hela tiden för att ha koll på läget...

Redigerat av Swann, 01 juli 2007 - 19:25.


#14

Postad 01 juli 2007 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Kan man inte bara lyssna till sig ifall de kommer? Fotsteg?

#15

Postad 01 juli 2007 - 19:33

Swann
  • Swann
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Fotsteg å ljud, jovars, det funkar antagligen i vissa lägen (när det är tyst i omgivningsmiljön), men jag menar här om att få till realismen, å tja synfältet känns tunnelseendeaktigt. Å i många lägen så kommer det elakingar från alla möjliga håll, då har du inte en chans att lyssna på fotsteg (men skall prova nästa gång).

Hursomhelst, spelet är bra, utan tvekan.... skall bara ta å spela färdigt Zelda först (har lagt 52 h hittills å är väl sisådär halvvägs) innan man ger sig seriöst på RE4.

#16

Postad 01 juli 2007 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Har du spelat andra spel liknande det här? First person shooters? Vad har du att jämföra med så att säga?

#17

Postad 01 juli 2007 - 20:23

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Jag hade förbokat detta på ebgames men när jag kom in den 29:e så hade de ######rna sålt alla ex....Inte en enda butik i Kristianstad hade ett ex till försäljning....
Jag höll på att få hjärnblödning.....
Får invänta nästa leverans eller beställa på nätet

#18

Postad 01 juli 2007 - 20:35

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0
för mig var det omöjligt att spela RE4 på PS2an.Kontrollen var helt värdelös.

#19

Postad 02 juli 2007 - 00:24

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Det blir tunnelseende i RE. Det är liksom meningen för att man ska bli skrämd när någon smyger upp på en. Sedan kan man tycka att det är bra eller dåligt, men det är halva grejen och anledningen varför det blir mycket mer otäckare än en fps-spel. FPS blir sälland riktigt otäckt eftersom du kan scanna av och vända dig snabbt som attan (vilket du ej kan i verkliga livet ens..)

#20

Postad 02 juli 2007 - 07:34

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Ja tunnelseendegrejen och att man inte vet riktigt vad som pågår runt omkring är ju en stor del av RE4. Man måste ju smyga sig igenom spelet och utnyttja omgivningarna till sin fördel. Klättra upp på hustak och sparka ner stegen så inte byborna kan klättra efter osv. Det går inte att bara storma på, åtminstone inte till en början när ens vapen är så värdelösa.

#21

Postad 02 juli 2007 - 10:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

för mig var det omöjligt att spela RE4 på PS2an.Kontrollen var helt värdelös.

<{POST_SNAPBACK}>


Håller med. Wii-versionen är betydligt lättare att sikta med.

#22

Postad 02 juli 2007 - 11:12

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Har inte spelat RE sedan 1:an kom till PS1 för ungefär 100 år sedan ;)

Jag är 33 år, har växt upp med spel och film och haft skräckisar som absolut favoritgenre. Givetvis trodde jag att jag var härdad vid det här laget men sanningen är att jag blev lite rädd när jag spelade RE4 Wii edition. Va-fn rädd!? Det är ju nästan pinsamt att erkänna men så är det.

Snacka om stress när man kom in i den där byn där det bara drällde av någon sorts besatta elakingar. Vet inte hur många gånger jag fick försöka innan jag fixade den biten, folk med motorsåg som kommer bakifrån och gör livet kort för en, gamla kärringar med högrepp som börjar hugga och se allmänt otrevliga ut. Mitt i denna stress tar ammunitionen slut! Så man får börja hoppa runt och försöka finta folket som likt Jason Vorhees "går" mot en i löphastighet för att försöka hitta mer ammuntion. Hela tiden vet man att man har någon sekund på sig innan de står bakom ryggen och hugger igen! Tillslut gick det, jag fick kål på nog många för att överleva byn och fortsätta vidare.

Grymt bra spel med en för mig perfekt atmosfär för att göra mig stressad och smårädd. Att spelet egentligen är ett par år gammalt och ursprungligen till för GC gör mig ingenting. Detta spel är i mina ögon episkt och ett måste till varje Wii-ägares spelsamling, om du har nerverna för det! Givetvis är ljudet en viktig ingrediens i RE4, mitt råd är att ha på så högt som familj och grannar tillåter (jag fick köra med hörlurar eftersom vår annars okänslige lille son i sömn reagerade på alla konstiga ljud som väller fram).

Betyg 4+ för att spelet har underscan, annars hade det varit en klockren 5:a

Edit: Måste tillägga att kontrollen är helt underbar, funkar klockrent på mycket längre avstånd än vad tex Rayman gör. Enda nackdelen är att jag ibland blir så stressad när jag spelar RE4 att jag glömmer bort vilka knappar jag ska trycka på, glömmer att ladda om osv osv :P

Redigerat av Unregisteredae42f095, 02 juli 2007 - 11:14.


#23

Postad 02 juli 2007 - 17:07

bjorka
  • bjorka
  • Användare

  • 136 inlägg
  • 0
En liten fråga när det gäller priset.
Verkar ju som att det inte är något billigare än resten av Wii spelen som det var sagt från början.
Gäller detta bara i Sverige eller går det att få billigare här också?
I Usa ska det säljas för $30 och det verkar som att de ska ta £25 i Uk.
I alla fall om man läser testet i http://www.eurogamer...rticle_id=77839 för EU versionen.

#24

Postad 02 juli 2007 - 22:15

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

En liten fråga när det gäller priset.
Verkar ju som att det inte är något billigare än resten av Wii spelen som det var sagt från början.
Gäller detta bara i Sverige eller går det att få billigare här också?
I Usa ska det säljas för $30 och det verkar som att de ska ta £25 i Uk.
I alla fall om man läser testet i http://www.eurogamer...rticle_id=77839  för EU versionen.

<{POST_SNAPBACK}>


Visst var det sagt så men det gäller väl som vanligt inte i Sverige. Det kommer väl sjunka framöver ganska kraftigt när det är lite äldre.

#25

Postad 02 juli 2007 - 23:52

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
skippa spelet pga priset

Redigerat av Scrapanatchi, 02 juli 2007 - 23:56.


#26

Postad 03 juli 2007 - 07:53

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Eller beställ palversionen från nåt land där det är vettigt prissatt...

#27

Postad 03 juli 2007 - 09:08

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

skippa spelet pga priset

<{POST_SNAPBACK}>


Har man som jag inte spelat det till GC är det värt vartenda öre. Jag känner mig inte lurad eller missnöjd på något sätt att betala 500kr för det.

#28

Postad 03 juli 2007 - 09:59

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Är på inget sätt ett budgetspel. Men det var låga utvecklingskostnader för dem, därför kan de sälja det billigt då det bara är lite addons till ett gammalt spel :D

Har man inte spelat det tidigare är det förutom Zelda (om man nu gillar det) det mest prisvärda spelet, eftersom det ger ~20h underhållning och dessutom har bra replay value :P

#29

Postad 03 juli 2007 - 18:16

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Intressant och höra dessa personer som anser det inte är prisvärt pga dess ålder. I min mening är det fortfarande bättre än något som blivit släppt på antingen 360 eller PS3.

Det flög in i min lista av världens bästa spel efter bara 30 min. Efter spelat igenom det så var det ännu mer tydligt för mig att det hade i lista att göra.

Men som sagt....i min mening.

#30

Postad 03 juli 2007 - 19:31

Scrapanatchi
  • Scrapanatchi
  • Beroende

  • 1 061 inlägg
  • 0
jo men varför ska bara norden betala 2-300 extra?

#31

Postad 03 juli 2007 - 20:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

jo men varför ska bara norden betala 2-300 extra?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan man fråga sig. Men varför ska man å andra sidan skippa spelet pga det? De som förlorar på det är bland annat utvecklarna och vi. En bättre lösning är att importera det någonstans billigare, så får man både spela ett grymt spel och stödjer utvecklarna. Samtidigt som man "revolterar" mot prissättningen i Sverige.

Edit: Tex.. billigaste i Sverige just nu är 430 på Cdwow. Att importera från Play kostar 365.

Att importera från VG+ kostar 260 + frakt. Om det nu inte blir några problem med regionskodningen som jag anar att det blir om man inte chippat.

Redigerat av Zoiler, 03 juli 2007 - 20:30.


#32

Postad 03 juli 2007 - 21:29

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0

jo men varför ska bara norden betala 2-300 extra?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl inte alltför långsökt att tro att det har med Bergsala att göra. Jag har för mig att de har ensamrätt på att sälja Nintendo i just Norden. Bergsala är väl egentligen bara en grossist vars enda inkomstkälla är just Nintendoprylar... och den enda källan har de monopol på. Så nu passar de på att mjölka marknaden så gott de kan...

#33

Postad 04 juli 2007 - 01:23

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Det är väl till exempel ingen som tycker att 360-spelet Gears of War är ett budgetspel, och det tar ungefär hälften så lång tid att spela igenom. Kommer att tänka på det eftersom det är det sista singleplayerspel jag spelade igenom precis inna RE wii edition. Visst spelen skiljer sig ganska mycket åt, men jag kan banne mg inte bestämma mig vilket som är bäst :) RE wii edition är i alla fall ett av de bästa spelen ute på marknaden nu, inte bara på Wii utan även om man räknar in de andra konsollerna...

#34

Postad 04 juli 2007 - 09:10

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

"...RE wii edition är i alla fall ett av de bästa spelen ute på marknaden nu, inte bara på Wii utan även om man räknar in de andra konsollerna..."


Efter att ha spelat ytterligare några timmar kan jag inte annat än hålla med. Det blir bara bättre och bättre :) har för länge sedan slutat störa mig på underscanningen. Hade det gått hade jag ändrat mitt betyg 4+ till 5 nu...

#35

Postad 04 juli 2007 - 14:06

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Hade det gått hade jag ändrat mitt betyg 4+ till 5 nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Fixat :)

#36

Postad 04 juli 2007 - 14:21

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

Hade det gått hade jag ändrat mitt betyg 4+ till 5 nu...

<{POST_SNAPBACK}>

Fixat :)

<{POST_SNAPBACK}>

:)

#37

Postad 04 juli 2007 - 14:35

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Jag tycker ändå att 4+ är ett rimligt betyg. Man måste markera att man inte accpterar slarv med widescreenstöd och upplösning. Det är synd, för med lite mer tid på sig hade vi säkerligen haft det snyggaste spelet till Wii också, istället för den här vackra suddiga gröten. RE 4:wii är fulsnyggt helt enkelt :)

#38

Postad 04 juli 2007 - 14:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Undrar vem som satt en etta. Det kan inte vara en stor fan av FPS :)

#39

Postad 04 juli 2007 - 19:31

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Antagligen någon som blev så rädd att han/hon var tvungen att sälja spelet B)

#40

Postad 04 juli 2007 - 22:45

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag har alltid så svårt för att bli rädd i just spel (filmer är en annan femma) för att man är i kontroll själv. Skulle vara kul om RE4 skrämde livet ur mig B)

Men... hur hemskt kan det vara :D ? (Inte spoila något nu btw)

#41

Postad 05 juli 2007 - 00:51

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Jag har alltid så svårt för att bli rädd i just spel (filmer är en annan femma) för att man är i kontroll själv. Skulle vara kul om RE4 skrämde livet ur mig  B)

Men... hur hemskt kan det vara  :D ? (Inte spoila något nu btw)

<{POST_SNAPBACK}>


Det är ganska scary tycker jag. Men sen är jag ganska lättskrämd å andra sidan.
Det som gör det scary är kontrollen som gör att man inte ser eller hör när fiender kommer från sidorna. Helt plötsligt vänder man sig om och då står man öga mot öga mot en fiende.

Redigerat av Unregistereddc471864, 05 juli 2007 - 00:52.


#42

Postad 05 juli 2007 - 01:33

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
RE4 satsar mera på att hålla en på helspänn hela tiden och att ha en allmänt kuslig stämning. Inte så mycket billiga överaskningstrick som i tidigare versioner och andra spel i skräckgenren. Inte så mycket äckel heller.

Om vi ska dra filmparalleller så är RE4 otäckt på samma vis som Stanley Kubricks The shining, snarare än otäck som Hostel eller annan splatter.

#43

Postad 05 juli 2007 - 03:44

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Jag har alltid så svårt för att bli rädd i just spel (filmer är en annan femma) för att man är i kontroll själv. Skulle vara kul om RE4 skrämde livet ur mig  B)

Men... hur hemskt kan det vara  :rolleyes: ? (Inte spoila något nu btw)

<{POST_SNAPBACK}>

att man är i kontroll själv är just det som jag tycker är mer scary i spel än film.Filmer brukar inte jag bli så jäkla rädd över men spel är :D när man själv avgör vad man ska göra och måste själv ta hand om dessa monster och spöken.På filmer tar ju skådisarna hand om det problemet :lol:.

#44

Postad 05 juli 2007 - 07:23

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Man blir lite små skraj när man försöker sänka en "zombie" och man missar huvudet och träffar axeln. "Zombien" rycker bara till lite och fortsätter gå mot dig. Sen plötsligt tar magasinet slut och fler "zombies" kommer mot dig. Shit och shit och shit! B)

#45

Postad 05 juli 2007 - 07:52

dred
  • dred
  • Användare

  • 117 inlägg
  • 0
Ett underbart spel helt klart. Och är detta bara en rak ripp av Gamecube så är jag klart imponerad av GCns grafik, ok att det är lite grötigt ibland men ändå. Det betyder ju bara att nästa RE till wii kommer att bli ännu bättre.
Har inte märkt allt det folk pratar om med bilden, men ska kolla det när jag kommer hem idag. Kör component på en HD LCD och det ser underbart ut tycker jag.

#46

Postad 05 juli 2007 - 12:35

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Man blir lite små skraj när man försöker sänka en "zombie" och man missar huvudet och träffar axeln. "Zombien" rycker bara till lite och fortsätter gå mot dig. Sen plötsligt tar magasinet slut och fler "zombies" kommer mot dig. Shit och shit och shit! B)

<{POST_SNAPBACK}>


Man blir ju inte skraj i en sån situation imo bara stressad, som nån skrev tidigare så är RE4 lite mer konstant spänning snarare än skräck. Tyckte inte jag blev skraj nån gång när jag spelade RE4.

Redigerat av derpious, 05 juli 2007 - 12:37.


#47

Postad 05 juli 2007 - 16:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Ett underbart spel helt klart. Och är detta bara en rak ripp av Gamecube så är jag klart imponerad av GCns grafik, ok att det är lite grötigt ibland men ändå. Det betyder ju bara att nästa RE till wii kommer att bli ännu bättre.
Har inte märkt allt det folk pratar om med bilden, men ska kolla det när jag kommer hem idag. Kör component på en HD LCD och det ser underbart ut tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Gamecube har grymt snygga spel, vissa av dem. Även idag kan man bli stort imponerad av GC grafik... och det är ju allt som behövs. Fast nästa RE till Wii kommer inte bli samma slags spel som Resident Evil 4, se kommande spel tråden för referens.

#48

Postad 05 juli 2007 - 17:24

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Det som varit lite haldant med gamecube är dock det dåliga stödet för widescreen (underscan med hoptryckt bild) samt dåligt stöd för progressiv bild (dåligt för platttv). Wii kan bevisligen lösa de här problemen och dessutom fixa lite mer polygoner, lite mer shaders och borde rimligtvis kunna ösa på med åtminstone 2x fsaa :) Antagligen kommer Metroid prime 3 visa vad skåpet ska stå. Det har så vitt jag vet antialiasing på gamecube, så det vore skandal om inte wii-versionen har det.

Utvecklarna kunde gett oss RE4 med riktig widescreen, riktig 480p och åtminstone någon form av antialiasing. Då hade RE 4 varit ruggigt snyggt.

#49

Postad 06 juli 2007 - 06:55

gusax
  • gusax
  • Beroende

  • 1 425 inlägg
  • 0
Stödet för progressiv bild (480p) är bara undermåligt i Europa. De flesta amerikanska spel stödjer faktiskt 480p, det är Nintendo som gjort ett medvetet val och plockat bort det stödet i Europa. Samma sak gäller för övrigt på Xbox och Playstation 2, deras europeiska spelutgåvor saknar också stöd för 480p.

#50

Postad 06 juli 2007 - 07:32

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Zoiler: Jag tänkte beställa spelet från Play.com men fick följande meddelande: "This item can only be delivered to a UK address."

Verkar inte gå att importera från denna sida...



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.