Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metroid Prime 3-Corruption

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Samus senaste äventyr? (30 medlem(mar) har röstat)

5 är bäst

  1. 1 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  2. 2 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  3. 3 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  4. 4 (6 röster [20.00%])

    Procent av omröstning: 20.00%

  5. 5 (21 röster [70.00%])

    Procent av omröstning: 70.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Metroid Prime 3: Corruption (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 9,2 (9) Inga priser

#1

Postad 27 augusti 2007 - 11:07

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Bifogad fil  boxshot1.jpg   83,28K   2 Antal nerladdningar

Om du tror att du vet hur det känns att vara prisjägaren bakom visiret, är det dags att tänka om. Ta sikte på ondskan med Nintendos revolutionerande handkontroll.

Spelaren kontrollerar Samus genom att röra henne med Nunchuk-kontrollen och sikta med pekaren, vilket ger en inlevelsenivå som du aldrig har upplevt tidigare. Genom Samus ögon upplever spelaren ett enormt steg framåt för förstapersonskontroll när de hanterar Wii-kontrollen– det ultimata verktyget för first-person shooter-genren.
Samus kan använda välkända power-us som Grapple Beam och Morph Ball, plus massor av nya överraskningar som hjälper henne att överleva kommande utmaningar.

Spelets handling:i Den galaktiska federationensi bas Sector Zero har attackerats av rymdpirater och Samus måsta starta upp generatorn för att återställa försvarssystemet. Men i slutet av hennes väg väntar någonting förskräckligt på henne.

Karaktärer: Samus, Darki Samus, den galaktiska federationen och många nya prisjägare.

Hur man spelar: i Kriget som startades av Dark Samus och rymdpiraterna pågår på många planeter, som är på väg att förgiftas med Phazon-gift. Spelaren måste använda Wii-kontrollen och Nunchuk-tillbehöret för att utforska alien-landskap, jaga efter vapen och information, och förstöra giftet. Men att rädda planeterna från förstörelse är ändå inte tillräckligt. Tillslut måste spelaren eliminera Samus värsta fiende, Dark Samus.

Specialkrafter/vapen/rörelser/funktioner: Förutom att använda Wii-kontrollen och Nunchuk-tillbehöret till att utföra fantastiska saker som att sikta och skjuta i jett hopp eller under en fulll framstormning, måste spelaren använda en stor samling olika vapen som denne har till sitt förfogande. I sann Metroid-stil kan vapnen uppgraderas under spelets gång. Och inte bara det, kontrollen kommer även att användas till massor av andra element i spelet, bortom den traditionella first-person shooter-standarden.

www.webhallen.com

Gameranking

IGN Review

Läs recensionen..Shit vilket betyg :P kanske får man äntligen nytta av sin Wii igen..

Redigerat av Zoiler, 26 oktober 2007 - 22:44.


#2

Postad 27 augusti 2007 - 11:13

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Inte speciellt förvånande att det är ett bra spel. 1an och 2an var tokigt bra och ligger bägge 2 över 95% på gamerankings om jag inte minns helt fel.

#3

Postad 27 augusti 2007 - 12:06

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0
Ska förmodligen köpa detta...

#4

Postad 27 augusti 2007 - 13:52

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Det viktigaste i IGN:s recension är ju....

Gameplay
Spectacular. Controls better than any console first-person game before it,


:P

We rated the original Metroid Prime a 9.8 on GameCube and had Corruption been the first game in the series it'd have been worthy of the same score. As it stands, Samus Aran's latest adventure is a spectacular must-own experience and one of Wii's defining games. Stop reading and buy it.


De sänkte betyget för att det var familjärt.

#5

Postad 27 augusti 2007 - 14:43

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
9.8? Jösses. Högre än Bioshock. Mycket trevligt.

#6

Postad 27 augusti 2007 - 15:27

Yoshimitsu
  • Yoshimitsu
  • Forumräv

  • 728 inlägg
  • 0
coolt, jag har aldrig spelat MP-spelen, men det här får en ju att tänka om och bli 1st-person-shooter :P måste låna det av någon och testa iaf...

#7

Postad 27 augusti 2007 - 15:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

coolt, jag har aldrig spelat MP-spelen, men det här får en ju att tänka om och bli 1st-person-shooter :P måste låna det av någon och testa iaf...

<{POST_SNAPBACK}>


Ett misstag. Ettan och tvån är 2 av de bästa action-äventyren ngnsin.

#8

Postad 27 augusti 2007 - 18:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Man har blivit hyfsad bortskämd med grafiken nu när man lirat Bioshock halva helgen. Metroid Prime 3 ser verkligen inget vidare ut.

#9

Postad 27 augusti 2007 - 18:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
läser man ign recensionen så ska det vara väldigt snyggt för att vara till wii..blir nog att köpa det hur som helst..kryllar ju inte av bra spel till wii direkt

#10

Postad 27 augusti 2007 - 18:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Man har blivit hyfsad bortskämd med grafiken nu när man lirat Bioshock halva helgen. Metroid Prime 3  ser verkligen inget vidare ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl rätt ointressant hur det står sig mot de snyggare 360/PS3 spelen. Självklart kan inte spelen på Wii hänga med tekniskt sett, speciellt inte när de har en realistisk stil.

#11

Postad 27 augusti 2007 - 18:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nej givetvis inte men man får ändå lite ont i ögonen när man ser hur det ser ut och man kna inte låta bli att fundera på hur det kunde sett ut på 360. Nåja. Givet att man ska spela det här iaf. Kommer bli skitkul med wiimote.

#12

Postad 27 augusti 2007 - 22:59

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

  • 363 inlägg
  • 0
Måste ha detta lir!! Verkar ju hur grymt som helst att kontrollera samus med wiimote :)

#13

Postad 28 augusti 2007 - 09:00

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag tycker grafiken är jättebra, jag stör mig inte på att den är ganska underlägsen 360-grafiken.
Speciellt inte när miljöer och bakgrunder i spelet är så jädrans snygga så man ibland stannar upp och beundrar bara dom.

Satt o variera lite BioShock och Mp3 igår, var inte sämsta känslan i världen att två sånna bra spel att välja mellan samtidigt, enda jobbiga var att jag försökte loota liken i Mp3.

#14

Postad 28 augusti 2007 - 09:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag får revidera mitt omdömme lite när det gäller grafiken i MP3. Hade tvn inställt lite konstigt märkte jag med på tok för hög kontrast. Brukar höja kontrasten på dagen för annars är det svårt att se vad som händer när man spelar. Glömde sedan att sätta ner den senare på dagen.

Dessutom ser spelet betydligt bättre ut efter första "banan".
Kontrollen är bästa ngnsin. Krossar mus och tangentbord tycker jag. 60 fps hela tiden så responsen känns väldigt bra.

#15

Postad 28 augusti 2007 - 10:02

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag får revidera mitt omdömme lite när det gäller grafiken i MP3. Hade tvn inställt lite konstigt märkte jag med på tok för hög kontrast. Brukar höja kontrasten på dagen för annars är det svårt att se vad som händer när man spelar. Glömde sedan att sätta ner den senare på dagen.

Dessutom ser spelet betydligt bättre ut efter första "banan".
Kontrollen är bästa ngnsin. Krossar mus och tangentbord tycker jag. 60 fps hela tiden så responsen känns väldigt bra.

<{POST_SNAPBACK}>

Har du redan spelet din rackare?! :o

Kul och höra vad du tycker om det för jag får uppfattningen att din smak liknar min när det kommer till en del spel...även konsoler för den delen. :)

#16

Postad 28 augusti 2007 - 11:23

BlinkingLEDs
  • BlinkingLEDs
  • Lärjunge

  • 363 inlägg
  • 0
Sablar va grymt! samus + wimote/nunchuck = den underbaraste spelkänslan någonsin :)
Kan inte sluta le.

#17

Postad 28 augusti 2007 - 13:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kontrollen är bästa ngnsin. Krossar mus och tangentbord tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, och jag som satt och väntade på att du skulle klaga på att man inte kunde sikta typ :) :o

#18

Postad 28 augusti 2007 - 13:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kontrollen är bästa ngnsin. Krossar mus och tangentbord tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, och jag som satt och väntade på att du skulle klaga på att man inte kunde sikta typ :) :o

<{POST_SNAPBACK}>


Hahaha. Nejdu. Kan försöka förklara lite hur det fungerar. Man siktar fritt med wiimoten och styr kameran precis som med en vanlig mus ungefär. Sen flyttar man Samus med nunchucken.
Den som gör det riktigt bra är att man kan låsa kameran när som helst med Z-knappen och på så sätt strafe'a runt och samtidigt kunna sikta fritt. Man låter alltså inte siktet. Man kan mao låsa sig på en fiende och skjuta på en annan om man så vill.
Att sen känsligheten är helt perfekt gör inte saken sämre.

Hoppas verkligen de "hyr" ut sättet de använder så andra fps på wii gör likadant. Det funkar så bra så det borde bli industristandard.

#19

Postad 28 augusti 2007 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Den som gör det riktigt bra är att man kan låsa kameran när som helst med Z-knappen och på så sätt strafe'a runt och samtidigt kunna sikta fritt. Man låter alltså inte siktet. Man kan mao låsa sig på en fiende och skjuta på en annan om man så vill.
Att sen känsligheten är helt perfekt gör inte saken sämre.

Ah, jo jag har sett det demonstreras. Fast den som spelade då sög. Det är väl bara för andra utvecklare att försöka apa efter nu då. Retro Studios fick visa vägen, som vanligt.

#20

Postad 28 augusti 2007 - 20:45

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0
Låter väldans lovande det som sägs om Metroid prime 3. Ett steg närmare en Wii då.
Kanske blir en julklapp till mig själv tillsammans med Zelda och Metroid :D

#21

Postad 29 augusti 2007 - 08:19

matte76
  • matte76
  • Forumräv

  • 929 inlägg
  • 0

Kanske blir en julklapp till mig själv tillsammans med Zelda och Metroid


Och glöm inte Super Mario Galaxy och Resident Evil 4 Wii edition i paketet :)

#22

Postad 29 augusti 2007 - 13:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
8,5 av 10 på gamespot..

Kanske lite mindre än jag väntat mig men ändå helt ok

#23

Postad 29 augusti 2007 - 13:46

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

8,5 av 10 på gamespot..

Kanske lite mindre än jag väntat mig men ändå helt ok

<{POST_SNAPBACK}>


Låter rimligt med tanke på att Bioshock "bara" fick 9. MP3 är inte i närheten av Bioshock.
Gamespot kör bara med 0.5 skala numera också.

#24

Postad 29 augusti 2007 - 14:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Gamespot kör bara med 0.5 skala numera också.

<{POST_SNAPBACK}>

När började de med det? Visste jag inte. Synd.

Gamespot drog b la ned betyget, precis som IGN, för att det inte gjorde mycket som Metroid Prime inte redan gjort. Lite synd, eftersom mer av samma inte nödvändigtvis är något dåligt. Men läser man recensionerna så vet man vad betygen beror på.

#25

Postad 29 augusti 2007 - 14:19

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Detta för det bli en kopia av! Äger bara Zelda och Wii Sports än så länge så det börjar bli dags att utöka samlingen med något annat än Virtual Console-spel...

Såg nyss en kortare trailer där lite av kontrollerna visades. Ser mer genomtänkt ut än jag väntade mig och grafiken är helt klart i toppklass för plattformen.

Samus... :)

#26

Postad 29 augusti 2007 - 22:35

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Argh! MP3 var ett av de få måste spelen jag såg fram emot för Wii. Varför hatar Nintendo Europa så? Varför fördröjer de spelet här i två månader? Kan de inte komma in i matchen som de andra och få lite fart i det hela? (Både Microsoft och Sony är ju betydligt bättre på detta med world-wide releaser.)

Det som stör mig mest är att nu måste man undvika spoilers i två månader. Tur att det finns gott om andra spel (även om det inte finns några till Wii) att sysselsätta sig med.

#27

Postad 29 augusti 2007 - 23:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Nintendo europe suger helt enkelt. Kan förstå att man vill lokalisera spelen på franska och tyska för det är de 2 länderna i europa där det säljs mest spel men jag ser ingen anledning till att alla andra måste vänta. Släpp en engelsk version i EU nu så kan de andra som vill ha det på sitt språk vänta i 2 månader till.

#28

Postad 30 augusti 2007 - 18:39

Hast
  • Hast
  • Amatör

  • 69 inlägg
  • 0
Idag finns det ingen ursäkt att fördröja ett spel från en förstapartsutvecklare. Det ska vara en del av utvecklingsprocessen och det är inte något som man "kommer på" precis innan man ska släppa spelet att "Oj, vi måste visst översätta det också."

Det är acceptabelt om en liten utvecklare (eller tex download only spel) gör så. Men Metroid Prime 3 är det största spelet till Wii sedan launch så man tycker de borde anstränga sig lite mer.

#29

Postad 31 augusti 2007 - 15:46

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
& inte nog med det.. Dem måste ju sälja betydligt mindre med tanke på dessa pirater som laddar hem spelen. Det är de som ja inte förstår mig på =/

#30

Postad 01 september 2007 - 10:45

fusione
  • fusione
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Spelet är mycket trevligt och kontrollen känns så självklar.
Tyvärr blir jag åksjuk av skiten... :(
4m från 93" är ingen höjdare när det kommer till fps..

Något bra tips på en liten bra tv, endast för tv-spelsbruk?

#31

Postad 01 september 2007 - 13:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Något bra tips på en liten bra tv, endast för tv-spelsbruk?

<{POST_SNAPBACK}>

Fråga i TV-forumet eller skapa ny tråd i spelkonsolforumet.

#32

Postad 01 september 2007 - 21:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Spelet är mycket trevligt och kontrollen känns så självklar.
Tyvärr blir jag åksjuk av skiten... :wub:
4m från 93" är ingen höjdare när det kommer till fps..

Något bra tips på en liten bra tv, endast för tv-spelsbruk?

<{POST_SNAPBACK}>


Hehe. Blir för stor skärm ibland :D

#33

Postad 04 september 2007 - 16:09

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Metroid Prime 3 - Corruption har sålt bättre än BioShock! 400.000 ex under första veckan är inte illa.

Från Level7.nu

Metroid Prime 3 säljer bättre än Bioshock
idag 13:49

Det är en het marknad just nu med stortitlar på marknaden och flera stortitlar på gång i höst. Två stora spel inom kategorin FPS som nu finns på marknaden är Metroid Prime 3: Corruption till Wii och Bioshock till Xbox 360 och PC. Båda dessa spel har fått höga betyg, Bioshock har det högsta genomsnittliga betyget bland världens recensenter även om Metroid Prime 3 inte ligger långt efter.

I rena försäljningar är situationen dock den omvända. Under den första veckan på marknaden lyckades Metroid Prime 3: Corruption sälja hela 400 000 exemplar, något som inte ens det lysande Bioshock kunde förmå. Detta är en indikator på att även traditionella spel kan sälja i stora volymer på Wii, en konsol som även den säljer bättre än sina konkurrenter.

Tillvaron är alltså ljus för Wii-ägare som uppskattar Metroid och FPS-genren, nu återstår det att se om Mario Galaxy lyckas toppa Metroid Prime 3 när det släpps senare i höst.



#34

Postad 04 september 2007 - 16:24

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Metroid Prime 3 - Corruption har sålt bättre än BioShock! 400.000 ex under första veckan är inte illa.

Från Level7.nu

Metroid Prime 3 säljer bättre än Bioshock
idag 13:49

Det är en het marknad just nu med stortitlar på marknaden och flera stortitlar på gång i höst. Två stora spel inom kategorin FPS som nu finns på marknaden är Metroid Prime 3: Corruption till Wii och Bioshock till Xbox 360 och PC. Båda dessa spel har fått höga betyg, Bioshock har det högsta genomsnittliga betyget bland världens recensenter även om Metroid Prime 3 inte ligger långt efter.

I rena försäljningar är situationen dock den omvända. Under den första veckan på marknaden lyckades Metroid Prime 3: Corruption sälja hela 400 000 exemplar, något som inte ens det lysande Bioshock kunde förmå. Detta är en indikator på att även traditionella spel kan sälja i stora volymer på Wii, en konsol som även den säljer bättre än sina konkurrenter.

Tillvaron är alltså ljus för Wii-ägare som uppskattar Metroid och FPS-genren, nu återstår det att se om Mario Galaxy lyckas toppa Metroid Prime 3 när det släpps senare i höst.

<{POST_SNAPBACK}>


Metroid mer välkänt + att konkurrensen på spel till Wii inte är i närheten av den på 360 denna hösten. De flesta med 360 sparar pengarna till Halo 3 gissar jag på.

#35

Postad 04 september 2007 - 16:28

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Jag har redan köpt BioShock. Halo är ju ett måste men tyvärr så är man ju illa tvungen att vänta på Metroid Prime 3 här i Europa!

#36

Postad 04 september 2007 - 17:49

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Konstigt, enligt VG Chartz så sålde Bioshock 400 000 första veckan det också.

http://vgchartz.com/aweekly.php

Har för mig att det var obekräftade nyheter ang. Metroid.

#37

Postad 22 oktober 2007 - 17:12

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Fick mejl från Webhallen idag att jag inte kommer att få mitt förbokade MP3 på utgivningsdagen då dom inte fått tillräckligt med exemplar från Bergsala. :D

Någon som kan rekommendera någon annan butik som är bättre på att leverera förbokningar? Vart har ni andra bokat?

(Ja, det verkar som det kommer bli brist i hela landet, men ändå?) :D

#38

Postad 22 oktober 2007 - 17:28

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hur sjutton kan det vara brist på ett spel? Helt otroligt. Bergsala gör bort sig igen.

#39

Postad 22 oktober 2007 - 17:44

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
ja litar inte på förhandsbokningar via internet riktigt.. dokc så har ja alltid bokat spel via nätet men sista tiden så föredara ja att åka till närmsta spelhandlare & boka mig ett exemplar. dels kan nman då fråga om man verkligen kommer få ett ex och så ere ju allmänt trevligt att komma ifrån tv-spelet / datorn ibland =).. förivsso kostar det ju oftast mer å handla i butik än online men de känns så mkgt bättre å gå till den lokala affärn

#40

Postad 22 oktober 2007 - 19:23

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Hur sjutton kan det vara brist på ett spel? Helt otroligt. Bergsala gör bort sig igen.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, verkar onekligen så. Såhär skrevs det.

[...] tyvärr har vi fått besked av Bergsala att det kommer råda stor brist på
titeln vid release, då den europeiska marknaden har nedprioriterats. I
valet mellan att släppa spelet i Europa den 26:e oktober, eller skjuta
upp det till november månad, har Nintendo valt att gå vidare och släppa
spelet på det förstnämnda datumet.


Får ibland känslan av att Europamarknaden ses som ett hobbyprojekt för Nintendo... :D

Har i alla fall mejlat tillbaka och försökt avboka, ska titta in på EB Games på fredag och se om nån stackars förbokare glömt hämta ut... :D

#41

Postad 22 oktober 2007 - 19:45

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
EU är ett hobbyprojekt. Hade de haft hyfsad koll så hade de insett hur illa Bergsala skött distributionen här i alla år. Önskar jag hade köpt en USA Wii från början.

#42

Postad 22 oktober 2007 - 20:11

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Bokade mitt ex via gameshop och har (ännu) inte fått något mail om försening. Kan ju bero på att de är ännu sämre än webbhallen på att hålla koll på distributionen.

#43

Postad 23 oktober 2007 - 07:50

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Bokade mitt ex via gameshop och har (ännu) inte fått något mail om försening. Kan ju bero på att de är ännu sämre än webbhallen på att hålla koll på distributionen.

<{POST_SNAPBACK}>

När bokade du?

Jag bokade i helgen så jag var ju ganska sent ute, men jag tycker ändå dom kan skriva ut på hemsidan att produkter är fullbokade till releasen om man sitter på den informationen innan man förskottsbetalar och har sig...

#44

Postad 23 oktober 2007 - 13:41

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0
Ingen som bokat PAL-releasen från utlandet?

Funderar själv på att beställa från Play.com enbart för att slippa Bergsala.

http://www.play.com/...ct.html?cur=258

Eller kanske CD-WOW?
http://www11.cd-wow....ct_code=1034839

#45

Postad 23 oktober 2007 - 15:27

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Bokade mitt ex via gameshop och har (ännu) inte fått något mail om försening. Kan ju bero på att de är ännu sämre än webbhallen på att hålla koll på distributionen.

<{POST_SNAPBACK}>

När bokade du?

Jag bokade i helgen så jag var ju ganska sent ute, men jag tycker ändå dom kan skriva ut på hemsidan att produkter är fullbokade till releasen om man sitter på den informationen innan man förskottsbetalar och har sig...

<{POST_SNAPBACK}>


Jag bokade mitt exemplar ungefär en månad sedan skulle jag tro. Så jag kanske kan känna mig lugn. Blir spännande att se de svenska försäljningssiffrorna om en vecka eller så. Inte för att jag tror de blir särskilt stora men ändå. Hur bra har det sålt utomlands?

#46

Postad 24 oktober 2007 - 07:30

makkanb
  • makkanb
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0

Jag bokade mitt exemplar ungefär en månad sedan skulle jag tro. Så jag kanske kan känna mig lugn. Blir spännande att se de svenska försäljningssiffrorna om en vecka eller så. Inte för att jag tror de blir särskilt stora men ändå. Hur bra har det sålt utomlands?

<{POST_SNAPBACK}>


Jag bokade mitt exemplar hos webhallen för ungefär en månad sedan, för ett par dagar sedan så fick jag samma mail som JoJo fick...
Så om jag var du så skulle jag ringa och fråga hur det ligger till ;)

Sen så fattar jag inte inte hur man kan få slut på spel, man kan ju tycka att det bara ska vara att kopiera upp x antal miljoner cd-skivor, hur svårt kan det vara...

#47

Postad 24 oktober 2007 - 07:42

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Sen så fattar jag inte inte hur man kan få slut på spel, man kan ju tycka att det bara ska vara att kopiera upp x antal miljoner cd-skivor, hur svårt kan det vara...

<{POST_SNAPBACK}>


Bergsala beställer skivor brända för hand med laserpekare från låglöneländer, så det tar ett tag... ;)

Näedå, det är sant man tycker ju att det borde gå att trycka på ganska bra med kopior när spelet väl har "gått guld" eller vad det nu heter på svenska.

Får jag inte tag på spelet i butik på fredag låter väl en utlandsbeställning av PAL-releasen inte helt fel. En (mycket) liten knäpp på Bergsalas näsa om inte annat... Om det nu inte blir brist i hela Europa vill säga, kanske inte helt otroligt.

#48

Postad 26 oktober 2007 - 07:37

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt och är många ggr det billigaste stället. Ink.frakt så är det fortfarande billigare än cd-wow.

Fick testat det snabbt idag morse och det är vekligen en slick kontroll. Känner dock att man måste vänja av sig av den gamla kontroll systemet i dom gamla Metroid Prime.

#49

Postad 26 oktober 2007 - 07:45

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt och är många ggr det billigaste stället. Ink.frakt så är det fortfarande billigare än cd-wow.

Great, blir nog till att beställa Galaxy därifrån då. Hoppas kunna testa MP3 ikväll jag med.

#50

Postad 26 oktober 2007 - 08:12

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt


Det tog 4 dagar innan du fick spelet, är det supersnabbt? 1-2 dagar räknar jag som normalt.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.