Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Metroid Prime 3-Corruption

107 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Samus senaste äventyr? (30 medlem(mar) har röstat)

5 är bäst

  1. 1 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  2. 2 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  3. 3 (1 röster [3.33%])

    Procent av omröstning: 3.33%

  4. 4 (6 röster [20.00%])

    Procent av omröstning: 20.00%

  5. 5 (21 röster [70.00%])

    Procent av omröstning: 70.00%

Rösta Gäster kan inte rösta
Metroid Prime 3: Corruption (Wii) (Nintendo Wii-spel) 1 9,2 (9) Inga priser

#51

Postad 26 oktober 2007 - 08:28

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Fick mitt exemplar igår också! Har inte hunnit testa det än dock. Hoppas väl kunna göra det om några dagar, min helg är verkligen fullspäckad. Men vänta er några första intryck på måndag iaf!

#52

Postad 26 oktober 2007 - 08:45

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt


Det tog 4 dagar innan du fick spelet, är det supersnabbt? 1-2 dagar räknar jag som normalt.

Men han fick det ju en dag innan release, det är väl ändå lite impressive? Men hade det vara lagervara håller jag med, 2 dagar är max det får ta.

#53

Postad 26 oktober 2007 - 12:24

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt


Det tog 4 dagar innan du fick spelet, är det supersnabbt? 1-2 dagar räknar jag som normalt.

Men han fick det ju en dag innan release, det är väl ändå lite impressive? Men hade det vara lagervara håller jag med, 2 dagar är max det får ta.


Förstod inte att det hade någonting med releasedatum att göra, webhallen brukar man få dagen innan release också, men verkar vara lite beroende på releasedag.
Kommer ihåg att Bioshock som hade release på en Fredag fick jag på Torsdagen, sen var det något annat spel nån vecka senare typ som kom på en Tisdag eller någonting liknande och då fick jag det på releasedagen.
Så för att vara säker på att man inte sitter spellös en hel helg om spelet släpps på en Fredag så är Webhallen schyssta och skickar det någon dag tidigare verkar det som.

#54

Postad 26 oktober 2007 - 13:31

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Förstod inte att det hade någonting med releasedatum att göra, webhallen brukar man få dagen innan release också, men verkar vara lite beroende på releasedag.
Kommer ihåg att Bioshock som hade release på en Fredag fick jag på Torsdagen, sen var det något annat spel nån vecka senare typ som kom på en Tisdag eller någonting liknande och då fick jag det på releasedagen.
Så för att vara säker på att man inte sitter spellös en hel helg om spelet släpps på en Fredag så är Webhallen schyssta och skickar det någon dag tidigare verkar det som.

Aha, ja det är ju nice att dom tar det säkra före det osäkra. Skulle vara riktigt trist att bli sittandes i helgen utan spel om man förbokat till en fredagsrelease. Själv plockade jag upp en kopia på EB Games på lunchen. Några tior dyrare, men det får jag ta när jag inte bokar i tid... Inte ofta man (jag) köper spel till Wii:n hittils så det kan jag bjuda på den här gången. Kanske dags att ta helg nu snart? :P

#55

Postad 26 oktober 2007 - 14:03

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Jag förhandsboka min kopia hos gameshop.se i söndags. Fick spelet igår. :P Dom är helt otroliga. Skickar supersnabbt


Det tog 4 dagar innan du fick spelet, är det supersnabbt? 1-2 dagar räknar jag som normalt.

Har dom spelet inne kan jag beställa det vi 17:00 och fortfarande på ett märkligt sätt ha det hemma dagen efter.
Angående detta spelet så är det release-dag IDAG. Varför jag nämnde att jag beställde det för fyra dagar sedan skulle syfta på att om det nu skulle vara så få kopior släppt i sverige så var nog många förhandsbokade. Att jag beställde det så tätt på release och ändå fick det, en dag innan dessutom är inte dålig. Sen ska man veta att man får egentligen inte sälja spel innan release dagen.

Redigerat av basselito, 26 oktober 2007 - 14:03.


#56

Postad 26 oktober 2007 - 18:09

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
fyf** va d ska spelas i helgen =). Tycker ngn admin ska göra en omröstning i denna tråd så folk faktiskt kan sätta sina betyg. dock vet vi redan att detta e ett bra spel å värt å köpa men ändån.

#57

Postad 26 oktober 2007 - 18:27

Unregistered1b5b9519
  • Unregistered1b5b9519
  • Användare

  • 213 inlägg
  • 0
Hämtade spelet på webhallen idag och fick t-shirt, keps, nyckelband och en liten LED-ficklampa på köpet. Bara att dra på sig alla dessa merchandise och spela på. :P Tyvärr har vi besök så det lär inte bli så mycket spela i helgen som jag vill.

#58

Postad 27 oktober 2007 - 08:01

Unregisteredad486640
  • Unregisteredad486640
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0
Helt underbart spel, men glädjen blev kortvarig då brorsonen lyckades banka sönder Wiimoten när han spelade Wii Sports under kvällen. Blir att leta runt, som den smålänning man är, i lite olika affärer idag efter billigast möjliga kontroll. Jäkla ungar :P

#59

Postad 27 oktober 2007 - 15:14

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

  • 1 038 inlägg
  • 0
Fick mitt spel igår. Har bara hunnit spela någon timme. Men första intrycket är positivt. Det var snyggare än vad trodde att det skulle vara. Skön kontroll, bra att man kan låsa kontrollen på fienderna men ändå sikta omkring (Advanced control). Kontrollen är nästan för känslig, kan bero på att jag spelar på 106" duk ;) Förhoppningsvis vänjer jag mig.. Väntar med att ge betyg tills jag spelat ett tag till.

Redigerat av smellymarq, 27 oktober 2007 - 15:16.


#60

Postad 27 oktober 2007 - 15:27

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Fick mitt spel igår. Har bara hunnit spela någon timme. Men första intrycket är positivt. Det var snyggare än vad trodde att det skulle vara. Skön kontroll, bra att man kan låsa kontrollen på fienderna men ändå sikta omkring (Advanced control). Kontrollen är nästan för känslig, kan bero på att jag spelar på 106" duk ;) Förhoppningsvis vänjer jag mig.. Väntar med att ge betyg tills jag spelat ett tag till.

Kör på Standard istället för Advanced så blir det minde känsliga kontroller. Free aim med låset på kan du ha på även i det läget.

#61

Postad 27 oktober 2007 - 15:41

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0
Nu har jag spelet några timmar och tror jag är redo för ett utlåtande. Helt klart en femma, det här är det bästa spelet till Wii:n såhär långt!

Plus
  • Grafiken är underbar med Wii-mått mätt.
  • Kontrollerna är mer eller mindre perfekta. Såhär ska FPS på konsoll vara!
  • Mycket bra balans mellan pussel/action. Pusslen ger pauser i stridandet, inte tvärt om...
  • Bra cut scenes som för äventyret framåt med jämna mellanrum.
Minus
  • Hmm, får återkomma med minus. Kanske... B)
Jag kan tyvärr inte jämföra med tidigare spel i Prime-serien då det senaste Metroid jag spelade från början till slut var originalet till NES för sisådär 20 år sen. :lol:

Jag faktiskt att MP3 till och med slår Twilight Princess på fingrarna. Helt klart köptvång på detta om man har en Wii. ;)

#62

Postad 27 oktober 2007 - 19:39

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
Själv har man spelat cirka 4 timmar & mitt betyg för tillfälet e en svag 5:a.. kontrollerna känns fruktansvärt bra som nämnts tidigare..absolut ett givet köp om man äger en wii som även det nämnts tidigare. grym grafik med komponent =)... vart att man stack iväg å köpte sig en tv idag bara för å få spela med komponent.
återkommer med ett slut betyg när spelet e avklarat

edit: då var spelet avklart å det är ju givet en 5:a i betyg.

+makalöst bra musik
-speltiden

Redigerat av adude, 04 november 2007 - 13:35.


#63

Postad 27 oktober 2007 - 22:36

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag har lirat runt 3-4 timmar o älskar spelet!
Klockren 5a för min del faktikst.
Men så är ju Metroid spelen alltid underbara

#64

Postad 30 oktober 2007 - 12:20

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Nu har jag spelat ett par timmar och det uppfyller absolut mina förväntningar. Spelade det första 30 min i Normal sensitivity mode. Sen slog det mig att det fanns flera. Jag bytte över till Advance och gud vilken skillnade det blev.
Gillar hur dom ändrar om i konceptet. Metroid har alltid haft en "alone-in-space" känsla. Det är borta nu i o m att du hela tiden har Federation och dina Bounty hunters kollegor med dig genom spelet. Känns mer som Halo nu. På ett bra sätt.

Grafiskt så tycker jag faktiskt att det är märkbart snyggare än Metroid Prime och Metroid Prime: Echoes.

Dom ändrat en del på självaste game designen. Känns mer linjärt än vad det brukar göra. Också det på ett bra sätt.

Tempot när det gäller att få upgrade är betydligt snabbare vilket är härligt. Man känner verkligen att man utvecklas snabbt. Del pga att man redan har en del upgrades när man starta spelet som till skillnade från Metroid Prime där man blev av med dom i början.

Musiken är som vanligt riktigt stämmningsfull.

En självklar 5:a.

Redigerat av basselito, 30 oktober 2007 - 12:20.


#65

Postad 30 oktober 2007 - 14:56

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Nu har jag spelat ett par timmar och det uppfyller absolut mina förväntningar. Spelade det första 30 min i Normal sensitivity mode. Sen slog det mig att det fanns flera. Jag bytte över till Advance och gud vilken skillnade det blev.


Vad är skillnaden? Jag har spelat igenom spelet men minns inte vilken inställning jag körde på.

#66

Postad 30 oktober 2007 - 16:05

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Nu har jag spelat ett par timmar och det uppfyller absolut mina förväntningar. Spelade det första 30 min i Normal sensitivity mode. Sen slog det mig att det fanns flera. Jag bytte över till Advance och gud vilken skillnade det blev.


Vad är skillnaden? Jag har spelat igenom spelet men minns inte vilken inställning jag körde på.

Högre sensitivity är det enda jag har märkt. Free aim funkar i båda lägena.

Jag kör själv på Normal. Advanced blir lite för ryckigt för min smak, men i bossfighter kan det vara schysst att ställa om för att kunna göra snabbare turns.

Redigerat av Unregisteredbd4cda37, 30 oktober 2007 - 16:07.


#67

Postad 30 oktober 2007 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Vad är skillnaden? Jag har spelat igenom spelet men minns inte vilken inställning jag körde på.

Advanced är mer åt mus + KB hållet. Vad jag har läst.

#68

Postad 30 oktober 2007 - 16:26

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Hm, ok.
Känns inte som om jag har missat någon livsviktig inställning då.

#69

Postad 30 oktober 2007 - 21:03

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Nu har jag spelat ett par timmar och det uppfyller absolut mina förväntningar. Spelade det första 30 min i Normal sensitivity mode. Sen slog det mig att det fanns flera. Jag bytte över till Advance och gud vilken skillnade det blev.


Vad är skillnaden? Jag har spelat igenom spelet men minns inte vilken inställning jag körde på.

Basic = Man har en stor zon i mitten av skärmen som man kan röra siktet fritt i utan att kameran rör sig. Måste helt ut i kanterna för att vända.

Normal = Man har betydligt mindre zon att röra siktet i utan att kameran rör sig. Måste inte helt ut i kanterna för att vända sig.

Advance = Har ingen zon att röra siktet fritt i utan att kameran rör sig. Kameran rör sig hela tiden.

Absolut inte livsviktigt men jag pallar verkligen inte spela i Normal eller ännu mindre Basic. Känns alldeles för segt.

#70

Postad 31 oktober 2007 - 08:40

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Basic = Man har en stor zon i mitten av skärmen som man kan röra siktet fritt i utan att kameran rör sig. Måste helt ut i kanterna för att vända.

Normal = Man har betydligt mindre zon att röra siktet i utan att kameran rör sig. Måste inte helt ut i kanterna för att vända sig.

Advance = Har ingen zon att röra siktet fritt i utan att kameran rör sig. Kameran rör sig hela tiden.

Absolut inte livsviktigt men jag pallar verkligen inte spela i Normal eller ännu mindre Basic. Känns alldeles för segt.

Och det märks verkligen skillnad imho. När man springer runt i korridorerna och har fienderna framför sig 90% av tiden tycker jag det är skönt att slippa ha kameran slängandes hit och dit, men så fort det blir öppna ytor och fler fiender känns normalt segt som klister.

Spoiler:
Spoiler


Skulle vara trevligt om man kunde ställa in "sensen" mer steglöst eller kanske kontrollera storleken på zonen man kan flytta siktet i utan att flytta kameran, men det är också det enda jag har att invända mot hittils i spelet. Enkelheten i att bara ha tre olika lägen kan jag dock delvis köpa och jag tycker ändå de funkar bra.

#71

Postad 31 oktober 2007 - 13:19

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Och det märks verkligen skillnad imho. När man springer runt i korridorerna och har fienderna framför sig 90% av tiden tycker jag det är skönt att slippa ha kameran slängandes hit och dit, men så fort det blir öppna ytor och fler fiender känns normalt segt som klister.


Det där med kameran slängs hit och dit upplever jag inte för varje gång det dyker upp en fiende så använder jag target funktionen. Men det hela är en smaksak.

#72

Postad 31 oktober 2007 - 14:01

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Det där med kameran slängs hit och dit upplever jag inte för varje gång det dyker upp en fiende så använder jag target funktionen. Men det hela är en smaksak.

Kör du med free-aim avslaget då? Annars blir det väl ändå ryckigt när du väl ska sikta in dig på target? Nåja, helt klart en smaksak i vilket fall som helst. Jag ska börja köra lite på advanced också snart tänkte jag, tror det är det bästa när man väl vänjer sig, men jag är lat. :)

#73

Postad 31 oktober 2007 - 16:04

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Kör du med free-aim avslaget då? Annars blir det väl ändå ryckigt när du väl ska sikta in dig på target?

Nej jag har det på ON. Men jag upplever det inte ryckigt i o m kameran håller sig fokuserad på en punkt. Det är lite som i Basic och Normal mode.

Men gör som du sa. Pröva det en stund.

#74

Postad 31 oktober 2007 - 16:15

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Advanced funkar bäst för mig också. Bara att låsa kameran vid behov med z-knappen.

#75

Postad 01 november 2007 - 09:56

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Har spela det några timmar nu också och måste säga att jag är riktigt nöjd! Bästa spelet hittils i primeserien! Kontrollerna är riktigt bra och allt fungerar underbart! Grafiken är grym och miljöerna är bland det vackraste man sett! Första delen när man är i federationens skepp är väl så där, men när man väl landar på första planeten blir man hänförd av den snygga designen! Jag började faktiskt på advanced men har sedan bytt till medium för att kolla hur det fungerar och det är lite olika när man vill ha respektive inställning. I fighter är det aldrig något prolem med någon av inställningarna eftersom man som sagt låser kameran, men på öppna ytor föredrar jag faktiskt advancedinställningen. På bossar då man behöver vända sig om snabbt är det bäst. Jag ger spelet en femma då det sparkar Halos cyborgrumpa och ger en fpsupplevelse som tidigare bara Half life gett. Måste till sist beklaga mig över svårighetsgraden, jag gjorde misstaget att välja "normal", gör inte det! Det är alldeles för enkelt. Ni som inte spelat detta än, kom ihåg att köra på "veteran"!

#76

Postad 01 november 2007 - 10:59

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

Nej jag har det på ON. Men jag upplever det inte ryckigt i o m kameran håller sig fokuserad på en punkt. Det är lite som i Basic och Normal mode.

Ah, just det ja, tänkte inte på att kameran låser sig samtidigt. Jag var nog för dålig på att låsa targets när jag testade i början.

#77

Postad 02 november 2007 - 08:24

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Måste till sist beklaga mig över svårighetsgraden, jag gjorde misstaget att välja "normal", gör inte det! Det är alldeles för enkelt. Ni som inte spelat detta än, kom ihåg att köra på "veteran"!


Jag körde 25% på normal tills jag bytte till Hard och körde om från början. Hard är helt klart bättre, men nästan enda ställena det spelar roll är vid bossarna, och oftast klarade man dom på första försöket även på hard.

#78

Postad 03 november 2007 - 18:09

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ja, det är nästan så att jag skulle vilja köra om med "veteran". Men jag orkar faktiskt inte.. Så det får bli så här. Hoppas att det blir svårare sedan så man inte får en svagt fadd smak i munnen när man varvat det utan att svettas.

För övrigt:
Spoiler


#79

Postad 04 november 2007 - 14:35

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Ja riktigt najse faktikst!

Skulle gärna se en moivation till o ge spelet en 2a i betyg.
Känns iofs inte som vederbörande ens har spelat spelet men iaf :)

#80

Postad 05 november 2007 - 09:07

Unregisteredbd4cda37
  • Unregisteredbd4cda37
  • Lärjunge

  • 383 inlägg
  • 0

För övrigt:

Spoiler

Japp, det var efter det partiet jag var helt såld. ;)

#81

Postad 11 november 2007 - 21:25

Unregisteredc7f7e317
  • Unregisteredc7f7e317
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Kanon kul spel ! Given 5 för mej :lol: Bästa liret på wii hitills

#82

Postad 11 november 2007 - 21:53

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Hehe. älskar att vrida runt nycklar och pumpa, dra igång "levers" och liknande! Bara sådana småsaker gör inlevelsen så mycket större! Älskar verkligen interaktivt spelande! och nu kör jag med advanced-inställningar igen... känns bättre när man kommit igång lite.. har inte hunnit mer än 25% än. Målet är ju 100% scans. På Echoes klarade jag strax över 80% och då ansträngde jag mig ändå!

#83

Postad 13 november 2007 - 18:02

hejbabiriba
  • hejbabiriba
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Så ###### underbar styrning, har aldrig spelat något metroid spel innan och gillar att man kan dubbelhoppa :P

Längtar till ett multiplayerspel med denna grafik och styrning släpps, tänk om man kunde lira metroid över internet :D

#84

Postad 14 november 2007 - 11:47

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Jo, tänk dig! Hoppas det kommer åtminstone ett till Metroidspel till Wii, och med multiplayer. Det kan bara bli bra!

Man märkte ju faktiskt direkt i menyn på spelet hur mjukt och precist pekaren rörde sig i jämförelse med den i Wiimenyn. Då förstod jag att Retro Studios lyckats! Vilken lycka!
Jag tänkte nyligen tillbaka på när jag spelade Halo 1 och 2 på Xbox och tyckte att de var de absolut bästa fps spelen till konsol jag spelat. Jämför man med MP3 är det inte ens rättvist så mycket bättre detta är! Det här är inte "next level controlling". Det är ett helt nytt koncept! Ahh så kul det blir när det kommer fler spel med så här bra styrning!

#85

Postad 14 november 2007 - 20:09

Unregistered966
  • Unregistered966
  • Användare

  • 129 inlägg
  • 0
Man blir ju duktigt sugen på en Wii när man här era omdömen!!

Prime 1 och 2 tillhör ju mina absoluta favoriter... Blir kanske en Wii med MP3, Galaxy och TP som julklapp till sig själv ändå. :D

Redigerat av Unregistered966, 14 november 2007 - 20:10.


#86

Postad 14 november 2007 - 21:43

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Man blir ju duktigt sugen på en Wii när man här era omdömen!!

Prime 1 och 2 tillhör ju mina absoluta favoriter... Blir kanske en Wii med MP3, Galaxy och TP som julklapp till sig själv ändå. :D


De låter ju som en väldigt trevlig julklapp. dock dyr men absolut värd varenda krona). me dem titlarna du nämner kan antagligen inget gå snett. De e bara köpa det innan maskinerna tar slut nu innan julkaoset drar igång på allvar :(

#87

Postad 15 november 2007 - 10:12

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Typ det bästa öp jag gjort tror jag! Ångrar mig inte en sekund! Nu står jag dock i valet och kvalet mellan MP3 och SMG, tough choice!

#88

Postad 15 november 2007 - 11:41

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Easy choice!

Klipp båda såklart :D

#89

Postad 15 november 2007 - 12:28

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0

Typ det bästa öp jag gjort tror jag! Ångrar mig inte en sekund! Nu står jag dock i valet och kvalet mellan MP3 och SMG, tough choice!



Easy choice!

Klipp båda såklart :D


Går inte att välja mellan dom, två av årets bästa spel, man kan inte vara utan något av dom, enda frågan är kanske vilket man skulle börja med om man inte har råd med båda.
Jag skulle nog köra på Mario först.

#90

Postad 15 november 2007 - 15:13

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Utan att ha spelat dem skulle jag också valt Mario. MP3 har man i stort sett redan spelat, minus kontrollen. Mario Galaxy är något helt nytt och första 3D Mario på 5-6 år. Får dessutom äckligt höga betyg :)

#91

Postad 15 november 2007 - 15:58

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0

Typ det bästa öp jag gjort tror jag! Ångrar mig inte en sekund! Nu står jag dock i valet och kvalet mellan MP3 och SMG, tough choice!



Easy choice!

Klipp båda såklart :)


Går inte att välja mellan dom, två av årets bästa spel, man kan inte vara utan något av dom, enda frågan är kanske vilket man skulle börja med om man inte har råd med båda.
Jag skulle nog köra på Mario först.


Minnsförstå mig inte fel nu. Jag har redan båda spelen hemma! Men frågan är mer vilket jag ska spela först. Eller ska jag köra de båda parralellt? Har spelat 25% på MP3 redan då jag fick det före release, och igår hann jag få två stjärnor i SMG. Båda spelen är ju grymma och jag vill spela dem NU! Men tyvärr har jag lite tid, samt att det kommer bli abstinens för det ena om jag spelar det andra... Tufft, men det är ett lyxproblem... :wub:

#92

Postad 16 november 2007 - 12:26

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Eftersom du har börjat spela båda två så skulle jag bara känna efter vad man vill spela när man är på väg fram och ska trycka igång konsollen, jag skulle nog mest spela Mario men variera med lite Mp3 kan man ju alltid göra.

#93

Postad 19 november 2007 - 13:19

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ja, det blir nog nästan tvärtom eftersom MP3 har mer av en story som man vill hålla sig ajour med och då behöver spelas oftare. Mario kan man alltid plocka upp och njuta av när man har en halvtimme till övers eftersom det går rätt snabbt att samla på sig en stjärna. Lyxigt problem som sagt! Gav detta spel en femma för övrigt eftersom det är så grymt skoj att styra genom att peka på skärmen! Sedan är ju Samus häftigare än någonsin! Bara att gilla.

#94

Postad 27 november 2007 - 07:43

Macpowered
  • Macpowered
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Underbart. Utan att tveka det bästa spelet i serien och det bästa spelet till Wii. Kontrollen sitter som en smäck, grafiken är fenomenal. Detta är GOTY för mig. En femma av fem möjliga.

#95

Postad 28 november 2007 - 12:28

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Detta spel har faktiskt hamnad en hel del i skymundan nu den senaste tiden bakom Mario galaxy och Hl2 episode 2. Kanske mycket för att jag har fastnat i
Spoiler


#96

Postad 06 december 2007 - 13:13

hejbabiriba
  • hejbabiriba
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
Åååå, fan va less jag blir
Spoiler


#97

Postad 06 december 2007 - 23:44

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Ingen som hade ett tips på vad jag ska göra i mitt fall?'

Åååå, fan va less jag blir

Spoiler


Spoiler


#98

Postad 09 december 2007 - 11:10

ztrapon
  • ztrapon
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0

Underbart. Utan att tveka det bästa spelet i serien och det bästa spelet till Wii. Kontrollen sitter som en smäck, grafiken är fenomenal. Detta är GOTY för mig. En femma av fem möjliga.


Jag kan inte göra annat än att instämma.

#99

Postad 11 februari 2008 - 17:42

dannovarius
  • dannovarius
  • Beroende

  • 1 097 inlägg
  • 0
Tänkte försöka återuppliva denna tråd nu när jag spelade ut det i helgen. Grymt bra spel måste jag säga! Jag slutade ju helt köra det när jag fick Mario Galaxy men jag tog upp det nu förra veckan igen och klarade mig lätt igenom stället jag fastnade på förr och sedan var det relativt smooth ride till slutet... Klarade spelet med 82% achievements och låste upp ett altenativt slut. Det var väl kanske inte så mycket att hänga i granen, men visst, kul ändå!

Ni som klarat ut detta spel, hur många procent klarade ni? Något krångligt ställe som ni lyckades hitta en pickup på?

Ps. Jag står för övrigt fast vid min femma, detta spel är mycket bra och en värdig avslutning på en fantastisk triologi! Ds.

#100

Postad 11 februari 2008 - 18:24

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Tänkte försöka återuppliva denna tråd nu när jag spelade ut det i helgen. Grymt bra spel måste jag säga! Jag slutade ju helt köra det när jag fick Mario Galaxy men jag tog upp det nu förra veckan igen och klarade mig lätt igenom stället jag fastnade på förr och sedan var det relativt smooth ride till slutet... Klarade spelet med 82% achievements och låste upp ett altenativt slut. Det var väl kanske inte så mycket att hänga i granen, men visst, kul ändå!

Ni som klarat ut detta spel, hur många procent klarade ni? Något krångligt ställe som ni lyckades hitta en pickup på?

Ps. Jag står för övrigt fast vid min femma, detta spel är mycket bra och en värdig avslutning på en fantastisk triologi! Ds.



vadå avslutning på triologi, sånt vill ja inte höra :).. dock skämt ja lite när ja säger hur många procent ja hade men det låg väll på cirka 65% när ja va klar å då ska tilläggas att ja inte sprang rätt igenom det som en del gör. ja tog det lungt smög lite här å sköt lite där. men det ja inte tänkte på var att scanna allt så ja ska tame tusan köra igenom det igen om ett tag & satsa på så hög procent som möjligt, speciellt nu när ja vet att det finns ett
Spoiler




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.