Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Varför ska jag ha kvar mitt Wii?

117 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#101

Postad 14 augusti 2008 - 07:24

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Själv börjar jag tröttna på alla spel som ska använda Wii´s rörelsekontroll på alla möjliga sätt. Senaste exemplet är väl NHL2k9, det ser inte alls ut att fungera något bra, kolla videos så ser ni vad jag menar. Tycker att många gånger så har Wii kontrollen en god tanke, men i slutändan faller det ändå rent spelmässigt, då Wiimoten inte fungerar särskilt bra eller realistiskt i alla lägen. Wii vore som gjort för en sportkonsol, men alla sportspel hittills har mer eller mindre sugigt. Det enda spelet som fungerat klanderfritt med kontrollen är väl Mario Galaxy. Börjar faktiskt tröttna på Wii som konsol, dessutom kommer det väl inget nytt Mario eller Zelda på flera år, egentligen enda anledningen till att jag köpte Wii från Ska nog sälja Wii och gå över till PS3.

#102

Postad 14 augusti 2008 - 18:07

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Själv börjar jag tröttna på alla spel som ska använda Wii´s rörelsekontroll på alla möjliga sätt. Senaste exemplet är väl NHL2k9, det ser inte alls ut att fungera något bra, kolla videos så ser ni vad jag menar. Tycker att många gånger så har Wii kontrollen en god tanke, men i slutändan faller det ändå rent spelmässigt, då Wiimoten inte fungerar särskilt bra eller realistiskt i alla lägen. Wii vore som gjort för en sportkonsol, men alla sportspel hittills har mer eller mindre sugigt. Det enda spelet som fungerat klanderfritt med kontrollen är väl Mario Galaxy. Börjar faktiskt tröttna på Wii som konsol, dessutom kommer det väl inget nytt Mario eller Zelda på flera år, egentligen enda anledningen till att jag köpte Wii från Ska nog sälja Wii och gå över till PS3.

Har också funderat på att sälja Wii och köpa en PS3 istället men jag vet inte jag, ibland är Wii riktigt roligt men ibland känns det bara som den står där och ruttnar. Mario och Zelda var den största anledningen till att jag skaffa Wii men som du säger så kommer det ta otroligt lång tid innan nästa Mario o Zelda kommer ut, samtidigt känns grafiken mer och mer gammal och man börjar verkligen tröttna på den fula grafiken.

#103

Postad 02 oktober 2008 - 14:37

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Sådär ja, min jobbarkompis köper den till sin son i julklapp (90% säkert, får besked imorgon).
Wiikonsol, två uppsättningar HK, en Classic HK, en GC HK, Resident Evil1 (GC), Resident Evil 4 Wii Edition, Super Mario Galaxy + några nedladdade spel (Super Mario bros 2, 3, 64, Ice Climber + några till jag ej minns).

Va tror ni jag får för ovanstående?

#104

Postad 02 oktober 2008 - 15:10

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
3000:- kanske?

#105

Postad 03 oktober 2008 - 11:20

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
3000:- it is, en fråga- räcker det att radera mina skapde Mii:s för att alla gamesaves skall försvinna?
Sedan gällande WiiWares och liknande, där har jag för mig att man måste skriva visakortsnummer varje gång man handlar på nätet - alltså ingenting är sparat på Wii:et?

#106

Postad 03 oktober 2008 - 12:08

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Är det inte lättast att bara gå in i minnet och ta bort dem? Tror inte att det var så krångligt. Annars som svar på din fråga i rubriken så tycker jag att du ska kolla i de senaste trådarna om Conduit, Mad World, WiiWare m.m. Finns mycket godis påväg till Wii om man inte är intresserad av det som finns nu. (ifall man nu ska ge sig på att försöka övertyga dig när du redan bestämt dig för att sälja :D)

Hur som helst kolla det där med Visa kortet jag minns inte riktigt hur det är när man fyller på med kredit kort. Men det kan ju vara bra att vara säker när man säljer det :P

Väl Mött!
/Skorpan

#107

Postad 03 oktober 2008 - 15:42

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0
kortnumret ligger ej kvar. de måste skrivas in varje gång du köper något

#108

Postad 06 oktober 2008 - 08:57

bkam
  • bkam
  • Forumräv

  • 701 inlägg
  • 0
Ni som skriver att ni funderar på att sälja kan väll skicka mig ett pm om ni vill bli av med erat wii :)

#109

Postad 10 oktober 2008 - 07:45

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Sådär ja, med en liten tår i ögat så packade jag igår kväll ner mitt Wii i originalkartongen, tillsammans med alla tillbehör.
Men först så rensade jag på alla gamesaves och mina skapade Mii:s och hela tiden tänkte jag "Jahopp, det var sista gången man sitter här och viftar med Wiimoten mot tv:n". Lite ledsen var jag allt, men mest för det rent ut sagt usla spelutbudet (för min smak).

Men man vet aldrig, kanske dyker jag in här på Wii-delen på minhembio och skriver om min nyinköpta konsol om ett år eller så när det kommit några bra spel! :) Annars kan jag ju alltid "spela av mig" hos mina kompisar som har Wii.

På återseende (läs: kanske) och tack för all hjälp, info, fakta, tips etc jag fått angående Wii.

/ MikkoK

#110

Postad 10 oktober 2008 - 08:22

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Sådär ja, med en liten tår i ögat så packade jag igår kväll ner mitt Wii i originalkartongen, tillsammans med alla tillbehör.
Men först så rensade jag på alla gamesaves och mina skapade Mii:s och hela tiden tänkte jag "Jahopp, det var sista gången man sitter här och viftar med Wiimoten mot tv:n". Lite ledsen var jag allt, men mest för det rent ut sagt usla spelutbudet (för min smak).

Men man vet aldrig, kanske dyker jag in här på Wii-delen på minhembio och skriver om min nyinköpta konsol om ett år eller så när det kommit några bra spel! :rolleyes: Annars kan jag ju alltid "spela av mig" hos mina kompisar som har Wii.

På återseende (läs: kanske) och tack för all hjälp, info, fakta, tips etc jag fått angående Wii.

/ MikkoK

Bye bye...

#111

Postad 10 oktober 2008 - 10:40

tomasgbg
  • tomasgbg
  • Beroende

  • 1 309 inlägg
  • 0

Sådär ja, med en liten tår i ögat så packade jag igår kväll ner mitt Wii i originalkartongen, tillsammans med alla tillbehör.
Men först så rensade jag på alla gamesaves och mina skapade Mii:s och hela tiden tänkte jag "Jahopp, det var sista gången man sitter här och viftar med Wiimoten mot tv:n". Lite ledsen var jag allt, men mest för det rent ut sagt usla spelutbudet (för min smak).

Men man vet aldrig, kanske dyker jag in här på Wii-delen på minhembio och skriver om min nyinköpta konsol om ett år eller så när det kommit några bra spel! :rolleyes: Annars kan jag ju alltid "spela av mig" hos mina kompisar som har Wii.

På återseende (läs: kanske) och tack för all hjälp, info, fakta, tips etc jag fått angående Wii.

/ MikkoK


Du gjorde helt rätt!!

#112

Postad 17 oktober 2008 - 11:17

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
kan inte annat än att hålla med just nu, vad håller nintendo på med? Jag har varit på ett par spelmässor och nintendo har ingenting inför julen. Det är fan skandal. Det som har visats upp och som jag har provspelat är wii music. det måste vara den sämsta skiten någonsin, och allt snack om casual gaming. Allt för att det ska gå att kränga så mycket spel som möjligt för en så låg utvecklingskostnad som möjligt. Nej min wii ryker med största sannolikhet till julen. Bättre att lägga pengarna på spel till 360 och ps3 istället. Och eventuellt återköpa wii när den ligger på ett vettigt pris. det är ju i princip en upphottad GC. Borde kosta 1399 typ.

#113

Postad 17 oktober 2008 - 11:25

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0
Själv så sålde jag min till förmån för en sovrums-lcd som sambon kan ligga o glo på när jag lirar 360 :unsure:

#114

Postad 17 oktober 2008 - 13:20

slimkid
  • slimkid
  • Lärjunge

  • 343 inlägg
  • 0
hehe, jag bor på 25kvm, och ser min 42 tummare från sängen, dock har jag funderat på att dra upp en 32a vid fotändan på sängen också bara för att det vore så sjukt drygt. haha.

#115

Postad 08 november 2008 - 12:46

Dukester
  • Dukester
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Så frågan är - vad finns det för anledning(ar) att behålla Wii:et när det bara står och samlar damm?


Den frågan bör du kunna svara på själv?

#116

Postad 13 november 2008 - 15:17

Unregistered4a9b099f
  • Unregistered4a9b099f
  • Forumräv

  • 958 inlägg
  • 0
Sälj skiten och köp en riktig konsol. Maken till överskattad konsol får man leta efter. Jag gick själv på hypen och köpte ett Wii i hopp om hur ruskigt kul det skulle vara. Besvikelsen blev dock enorm när man insåg vilken tekniskt efterbliven konsol det är... Efter ett halvårs dammsamlande sålde jag den för att sponsra lite av en receiver. Hade jag dock haft barn skulle den nog fått vara kvar.

#117

Postad 13 november 2008 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Besvikelsen blev dock enorm när man insåg vilken tekniskt efterbliven konsol det är...

Bord du inte insett det innan =P?

#118

Postad 14 november 2008 - 21:38

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Jag sålde min Wiil idag för 3000 med 3 spel och Wiikey, är nog det bästa val jag har gjort. Har inte spelat på min Wii senaste halvåret så det var ju ganska enkelt att göra sig av med den måste jag säga. Nu ska jag spara till något vettigare som PS3 eller Blu-ray spelare, eller nåt annat.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.