Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Panasonic DMP-BD30/BD50

906 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic DMP-BD30 Region A (Blu-ray-spelare) 1 8,8 (4) Inga priser
Panasonic DMP-BD30 (Blu-ray-spelare) 1 8,95 (20) Inga priser
Panasonic DMP-BD50 (Blu-ray-spelare) 1 9,38 (7) Inga priser
5 relaterade trådar

#201

Postad 30 mars 2008 - 12:53

Bletch
  • Bletch
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
Stödjer denna uppspelning av BD-r/rw ??

#202

Postad 03 april 2008 - 13:28

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Fick mail svar från DVDIRECT i dag ang DMP-BD30/50

väldigt snart vi har den på test bänken:-) 50:an släpps nångång
efter sommaren
MVH/Best regards
DVDirect


Så nu kommer DMP-BD30 snart från DVDIRECT som det ser ut. :)

#203

Postad 03 april 2008 - 15:07

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Fasiken 50 efter sommmaren!!! Jag hoppades på början av sommaren.

#204

Postad 06 april 2008 - 10:08

tjena
  • tjena
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
50 kommer väl kosta en 2-3 tusen mer då än 30 förmodligen
tror ni den är värd det?

50 kanske går att handla från nåt annat land innan
brukar ju komma hit sist känns det som

#205

Postad 06 april 2008 - 16:31

mikeett
  • mikeett
  • Veteran

  • 1 825 inlägg
  • 0
Är det värt 2-3 tusen för att slippa köpa ny receiver för att få ut HD-ljud,
eller lägga över 5000:- för att få en receiver som kan avkoda det. :)

Om prisskillnaden är värt det för dig kan juh bara du svara på...

#206

Postad 06 april 2008 - 19:35

tjena
  • tjena
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
HD-ljud måste man ju ha nånstans..
sen är ju frågan hur snabba 30,50 är att starta en skiva..
börjar dom inte närma sig ps3 ,så är det inte bra

#207

Postad 06 april 2008 - 19:40

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Om man kör BD50 mot en äldre reciever med analoga ingångar (H/K AVR-5550 för min del), är det då möjligt att ta del av samtliga hd-ljudformat? Om ja; vilka är nackdelarna med ett sådant upplägg kontra BD30+Onkyo605? Kör jag BD50+5550 - får jag inte kontroll över bashanteringsfunktioner såsom frekvensdelning?

#208

Postad 06 april 2008 - 19:40

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0
Så lång tid tar det inte att få igång en spelare, den har ju startat samtidigt som resten av anläggningen har kommit igång :)

#209

Postad 06 april 2008 - 19:43

pajax
  • pajax
  • Lärjunge

  • 442 inlägg
  • 0

Om man kör BD50 mot en äldre reciever med analoga ingångar (H/K AVR-5550 för min del), är det då möjligt att ta del av samtliga hd-ljudformat? Om ja; vilka är nackdelarna med ett sådant upplägg kontra BD30+Onkyo605? Kör jag BD50+5550 - får jag inte kontroll över bashanteringsfunktioner såsom frekvensdelning?

Det funkar att få hd ljuden så, frekvens mm kan väl försteget/ receivern ta hand om

#210

Postad 06 april 2008 - 20:14

Chris Ya
  • Chris Ya
  • Forumräv

  • 665 inlägg
  • 0

HD-ljud måste man ju ha nånstans..
sen är ju frågan hur snabba 30,50 är att starta en skiva..
börjar dom inte närma sig ps3 ,så är det inte bra


BD30 är förmodligen den BD-spelare som startar upp och laddar en skiva snabbast Förutom PS3:an såklart. Ps3an är överlägset snabbast!

Förrästen, ingen som hört nått om nån ny fw med "forced 24hz"?

Redigerat av Chris Ya, 06 april 2008 - 22:48.


#211

Postad 12 april 2008 - 11:51

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

  • 397 inlägg
  • 0

Fick hem min Panasonic DMP-BD30 (Region A) igår, 2 dagars leveranstid från Usa, bra jobbat UPS..
Betyget så här långt är kanon. Skickar ljudformaten som bitstream till receivern och 1080p/24 funkar klockrent.
Den klarar också profil 1.1.
Har haft en PS3 och denna spelare är inte lika snabb men klart snabbare än mina andra spelare som jag har haft, Sony S300 och Samsung BD-P1400.
Nu är jag nöjd.
Byter inte spelare på ett bra tag!




Vilken tycker du är bäst av Panasonics blue ray och samsungs? Vilken skalar bäst upp bilden på vanlig dvd?

#212

Postad 13 april 2008 - 17:14

jredin
  • jredin
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Jag köpte just en BD30 hos Bengtsson på S:t Eriksplan i Stockholm för 3995:- Så långt är allt frid och fröjd. Men när jag ska uppdatera firmware från 1.1 till 1.6 så får jag felmeddelande "Disk is incompatible..." Jag använder en CD-R80 från TDK och kan inte för mitt liv frstå vad som är fel. Jag brände ner PANA_DVD.FRM mha Windows XP's standardmukvara. Någon som har något bra tips som kan hjälpa mig på vägen?

Mvh,
Jocke

#213

Postad 13 april 2008 - 20:00

Nuts
  • Nuts
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Inte för att jag har en BD30 själv men om det är denna firmware du har laddat ner så verkar den vara för North America & Latin America.

Länk>> <<Länk>>

Kanske inte funkar på en Europa spelare.

#214

Postad 13 april 2008 - 20:20

jredin
  • jredin
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Kan vara sa att du har ratt. Tanken slog mig men jag antog att det borde funka anda. Om det inte skett nagon uppdatering mellan 1.1 for Europa medan region A har 1.6. Elakt av dem i sa fall.

#215

Postad 13 april 2008 - 20:24

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har kört med PS3an som BluRay spelare med gott resultat, med senaste uppdatering så har Ps3an den senaste Firmweren för BluRay och ja den har funkat kanon i 4,5 månad tills igår då den helt plötsligt la av, inte en skiva gick att spela, den var helt död allt funkar utom dvd läsaren, efter att ha kollat runt lite här på forumet och på andra forum så inser man att många med mig har samma problem, alltså att lasern helt enkelt går sönder och att jag sedan har 60gigs varianten gör ju inte saken bättre, läst att många fått vänta både 1 och 2 månader på lagning och att dom flesta har blivit erbjuden en 40 gigare + några spel i mellan.
Jag har aldrig tänkt tanken på att köpa en stationär Blu Ray spelare bara för att dom är sega, lång laddtid m.m och i olika tester så har man liksom sett att de finns ingen riktigt bra BluRay spelare men nu är jag så less på min Ps3a, betalat 6 tusen för något som håller i typ 4 månader så nu har jag börjat att snegla på en stationär spelare och valet blev enkelt då jag såg att Panasonic kommit ut med en ny modell och fördelen för mig är att jag har Panasonic plasma och kan nyttja VierLink.
Tog mig 1 dags fundering innan jag bestämde mig, kommer att omgående köpa denna spelare och när min Ps3a nån gång i sommar kommer tillbaka lagad eller om jag får en 40 gigare istället så kommer jag sälja den direkt, har tappat all respekt för sony och Ps3, tänk att de ska vara så svårt att bygga en konsoll som håller??? Inte fasen har jag nån dvd spelare som gått sönder inte, min älsta Pioneer som min syster har fått är typ 10 år gammal, och den tuggar på hur bra som helst.

#216

Postad 13 april 2008 - 22:59

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Skulle vara intressant sen när du införskaffat Pannan om hur du tycker de skiljer sig åt den å PS3:an.

#217

Postad 13 april 2008 - 23:39

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Skulle vara intressant sen när du införskaffat Pannan om hur du tycker de skiljer sig åt den å PS3:an.

ska berätta vad jag tycker senare i vår, vet inte ens om min handlare har fått hem någon ännu, men innan sommaren ska de införskaffas en.

#218

Postad 14 april 2008 - 11:30

Kenny.S
  • Kenny.S
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0
Jag har köpt en BD30 och har firmware ver 1.0
Är det någon som vet ifall det finns nån firmware uppgradering för europeiska spelare? Det enda jag hittar på Panasonics internationella (tsss) hemsida är en uppgradering för Nord och latinamerika, Region 1 m.a.o

#219

Postad 14 april 2008 - 11:38

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Om UK versionen är samma som EU versionen så finns de de. Kolla här http://www.idoblu.co...ay Players.html

#220

Postad 14 april 2008 - 12:06

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Lämmnade in min Ps3a på reparation idag, åkte sedan förbi min radiohandlare för att kolla upp om BD30 fanns, jo vi fick in den med DHL för 20 minuter sedan så du blir den första som köper den.
Ska testa i kväll och se om den är bättre eller sämre en Ps3an, blir spännande, man har nästan lust att smita hem tidigare.

#221

Postad 14 april 2008 - 14:05

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Toppen! Återkom så fort du testat :P

#222

Postad 14 april 2008 - 16:00

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har presis packat upp den, de följde med 2st filmer från Pixar :P , inte helt fel, alltså betalar man indirekt 3500:- ungefär för den.
Jag kör med samma kabel som till Ps3an och jag har inte ändrat något i bildinställningen på tv´n
De första man märkte är laddtiden, inte lika snabb som Ps3an men inte var de så stor skillnad, gick fortare en jag trodde, ungefär 10-15 sec från de att skivan har åkt in.
De första intrycket är att skärpan i bilden är lite vassare, sedan så är färgerna klarare och ser mer naturliga ut, svårt att förklara men bilden var inte dålig på Ps3an men bilden är överlag bättre på BD30, vet inte om de har att göra med att jag kör på en Panasonic plasma men bilden är bättre helt klart, just färgerna är de man lägger märke till, har ännu bara kollat på cars, alltså tecknat men jag vet ju hur den filmen såg ut på ps3an och den är inte alls lika skarp som nu, man såg på en gång att här har vi en bättre spelare helt enkelt.
Ska testa vidare men de är ett bra köp en så länge, en annan rolig grej, jag fick aldrig något Digital EX ljud från min Ps3a men nu har jag helt plötsligt EX ljud på samma filmer och jag har inte gjort något annat en att stoppat in den optiska kabeln som satt i ps3an förut.
Om den 2a generationens spelare funkar så här bra så lär den stora massan snart börja snegla på BluRay.
Nu blir de film hela kvällen.

#223

Postad 14 april 2008 - 18:44

Kenny.S
  • Kenny.S
  • Wannabe

  • 27 inlägg
  • 0

Om UK versionen är samma som EU versionen så finns de de. Kolla här http://www.idoblu.co...ay Players.html


Praktisk sida det där men när jag klickade på länken till firmware för UK versionen så kom jag ändå till nedladdningen av region 1 versionen. Längst ner på sidan finns en meny där man ska välja vilken region man köpt spelaren i. Finns bara Nord och latinamerika att välja :P

#224

Postad 14 april 2008 - 19:24

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Praktisk sida det där men när jag klickade på länken till firmware för UK versionen så kom jag ändå till nedladdningen av region 1 versionen. Längst ner på sidan finns en meny där man ska välja vilken region man köpt spelaren i. Finns bara Nord och latinamerika att välja :P

Beror på att spelaren presis släppts i Europa, ta de bara lugnt, en uppdatering kommer nog innan sommaren.
Den funkar ju klockrent så en uppdatering är ju inte presis nödvändigt just nu.

#225

Postad 14 april 2008 - 22:26

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0

Har presis packat upp den, de följde med 2st filmer från Pixar :D , inte helt fel, alltså betalar man indirekt 3500:- ungefär för den.
Jag kör med samma kabel som till Ps3an och jag har inte ändrat något i bildinställningen på tv´n
De första man märkte är laddtiden, inte lika snabb som Ps3an men inte var de så stor skillnad, gick fortare en jag trodde, ungefär 10-15 sec från de att skivan har åkt in.
De första intrycket är att skärpan i bilden är lite vassare, sedan så är färgerna klarare och ser mer naturliga ut, svårt att förklara men bilden var inte dålig på Ps3an men bilden är överlag bättre på BD30, vet inte om de har att göra med att jag kör på en Panasonic plasma men bilden är bättre helt klart, just färgerna är de man lägger märke till, har ännu bara kollat på cars, alltså tecknat men jag vet ju hur den filmen såg ut på ps3an och den är inte alls lika skarp som nu, man såg på en gång att här har vi en bättre spelare helt enkelt.
Ska testa vidare men de är ett bra köp en så länge, en annan rolig grej, jag fick aldrig något Digital EX ljud från min Ps3a men nu har jag helt plötsligt EX ljud på samma filmer och jag har inte gjort något annat en att stoppat in den optiska kabeln som satt i ps3an förut.
Om den 2a generationens spelare funkar så här bra så lär den stora massan snart börja snegla på BluRay.
Nu blir de film hela kvällen.



Låter ju toppen! Funderar ändå på om man ska vänta på BD50. Har inga medle att köpa 30 med ändå så man får vänta lite.

#226

Postad 15 april 2008 - 06:45

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Frågan är hur pass dyr den kommer att vara, den lär nog kosta de dubbla är jag rädd och den kommer väl inte förän till hösten.

En rolig detalj med VieraLink som jag nu kan nyttja eftersom jag har en Panasonic tv är att när man startar BD30, lägger i en film och låter den ladda igång så slår den på tv´n exakt i samma sekund som filmen kan börjas att visa, lika dant om du trycker på stopp och ska byta skiva, då hoppar tv´n över från HDMI ingången till någon tv kanal och den hoppar inte tillbaka förän den skiva du stoppat in har laddat klart och ska köras i gång, så du behöver aldrig sitta och titta på en tom skärm medans filmen laddar.
Att jag sedan kan gömma bort tv´s fjärr och bara använda BD30s fjärr gör ju inte saken sämre.

Såg 2 filmer igår och spelaren funkar klockrent, bra bild, ja mycket bra bild och de kändes som om de var en vanlig dvd spelare man använde inte en BD spelare, är mycket nöjd.

#227

Postad 15 april 2008 - 11:01

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Ja den lär väl bli lite dyrare och frågan är om man behöver allt de som kommer med BD50. Först var de väl sagt i början av sommaren sen blev de väl slutet av sommaren och ja nu är de väl hösten som gäller.

Men du tycker denna är helt okej i snabbhet?

#228

Postad 15 april 2008 - 11:41

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Såg 2 filmer igår och spelaren funkar klockrent, bra bild, ja mycket bra bild och de kändes som om de var en vanlig dvd spelare man använde inte en BD spelare, är mycket nöjd.


Har du lust att testa lite vanlig dvd uppspelning på den?? (gärna brända skivor också om du har möjlighet)
Jag provade en samsung 1400 för ett tag sedan, som jag returnerade just pga usel dvd hantering.

#229

Postad 15 april 2008 - 15:55

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Euronics butiken istan har precis fått in BD30:n. Ser mycket nice ut :D

Även fast PS3:an känns fulländad nu med DTS-HD MA och profil 2.0 så är man ändå sugen på en hederlig stationär :D

Och allvarligt talat. Behöver man verkligen profil 2.0. och allt internet tjafs?
Inte för min del. Testade på det med Transformers på HD-DVD och det var bara en massa onödigt skit som man kunde ladda ner.

Redan PIP var nåt man stängde av efter 15 minuter :D

Att BD30:n är snabb att ladda filmer lockar också :lol:

#230

Postad 15 april 2008 - 16:04

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

Och allvarligt talat. Behöver man verkligen profil 2.0. och allt internet tjafs?
Inte för min del. Testade på det med Transformers på HD-DVD och det var bara en massa onödigt skit som man kunde ladda ner.

Redan PIP var nåt man stängde av efter 15 minuter ;)

Att BD30:n är snabb att ladda filmer lockar också :)

Det är väl olika från person till person...Men själv så kan jag bara säga att jag inte kommer att ha minsta nytta av profile 2.0...Särskilt med tanke på att jag aldrig ens tittar åt extramaterialet på en vanlig DVD/BD :)

#231

Postad 15 april 2008 - 16:45

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0

Det är väl olika från person till person...Men själv så kan jag bara säga att jag inte kommer att ha minsta nytta av profile 2.0...Särskilt med tanke på att jag aldrig ens tittar åt extramaterialet på en vanlig DVD/BD :)


Samma sak här. Ser endast extra material på klassikers, då dokumentärer på dom nyare filmerna oftast är av "asskissing" varianten typ "I looooooved to work with this director, hes sooooo talented" ;)
Suck minns ni tiden när en Special Edition verkligen VAR en SPECIAL utgåva ;)

Ska nog ta och låna hem denna spelaren i morrn och ge den ett hårdtest :)
Är speciellt intresserad av att se hur DTS-HD MA lampan i förstärkaren ser ut när man bitstreamar ;)

#232

Postad 15 april 2008 - 18:14

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Har du lust att testa lite vanlig dvd uppspelning på den?? (gärna brända skivor också om du har möjlighet)
Jag provade en samsung 1400 för ett tag sedan, som jag returnerade just pga usel dvd hantering.

Har kört lite vanlig dvd och de är helt ok, bilden är ungefär som från Ps3an, lite bättre färger, när de gäller brända saker får jag återkomma.

#233

Postad 16 april 2008 - 06:39

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Fasiken man kanske ska slå till då :) Börjar bli rätt sugen nu...

#234

Postad 16 april 2008 - 07:37

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Fasiken man kanske ska slå till då :) Börjar bli rätt sugen nu...

Inget att fundera på, jag är mycket nöjd, de bästa köp jag någonsin gjort, förutom min Pioneer dvd med 250Gb hd som jag endast använder för inspelning från tv, kan tyckas lite dyrt att betala ca 6500:- för den men oj vad den är bra, som dvd är den ingen märkvärdig men som inspelare är den grym och BD30 känns lika klockrent, har hunnit kolla några filmer till och jag måste nog säga att den hamnar också på listan på bra köp.

Nu börjar min anläggning vara som jag vill ha den, har tagit mig ca 20 år att komma hit men nu är jag nästan nöjd till 100%.
Jag har Pioneer Ax5i reciver som jag nog aldrig kommer att byta bort, isåfall blir de en nyare 20 tusenkronors reciver och de har jag nog inte råd med, som huvud dvd kör jag med Pioneer 668, regionsfri och den ger en grym bild trots att den inte skalar upp något, jag använder den även som SACD spelare, sedan kör jag med 250gb Pioneer som jag nämnde längre upp för inspelning från tv, och för Blu-Ray BD30, behöver inget annat.

Högtalare är Infinity Beta 50 och den större centern c360 tror jag den heter.
Surround kör jag med ett par gamla NAd 60 golvare, och center bak en B&w, vet ej vad modellen heter, och just baksystemet är de som gör att jag inte är nöjd till 100%, jag skulle vilja ha 4st surround högtalare i samma serie som fram men golvstativ, de kostar ungefär 10.000 totalt och de får bli mitt nästa mål

Höll på att glömma bilden, kör med en Panasonic 42 tums plasma som inköptes i julas, klarar 1080p så klart.

Kablar som jag använder är Supra rakt igenom, de som måste köpas nu är en optisk kabel till BD30 eftersom dom 2 Koaxial inngångarna jag har på recivern redan är upptagna av dom 2 andra dvd spelarna.

#235

Postad 16 april 2008 - 07:55

Lothar
  • Lothar
  • Veteran

  • 1 776 inlägg
  • 0
Räcker det inte med HDMI kabeln? Fan nä nu ska ja nog slå till ändå. Som någon redan nämnde så är profil 2.0 helt överflödig då jag inte heller er på extra material. Har en polare som gör de och själv förstår jag itne meningen men de är föra tt jag iten har nått intresse i det.

Med nästa lön så kommer spelaren om inte pengarna tar slut. Ska ju köpa Hultsfredsbiljetter också :)

Guggen, vart köpte du din?

#236

Postad 16 april 2008 - 16:48

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Räcker det inte med HDMI kabeln? Fan nä nu ska ja nog slå till ändå. Som någon redan nämnde så är profil 2.0 helt överflödig då jag inte heller er på extra material. Har en polare som gör de och själv förstår jag itne meningen men de är föra tt jag iten har nått intresse i det.

Med nästa lön så kommer spelaren om inte pengarna tar slut. Ska ju köpa Hultsfredsbiljetter också :)

Guggen, vart köpte du din?

HDMI Kabel ger ju bara bilden, jag har inte tillgång till dom nya ljudformaten utan bara DD EX och DTS ES, alltså inte heller någon HDMI ingång på min reciver, utan de är koaxial eller optisk som gäller för ljudet och bilden kan jag max använda komponent, men jag kör allt till tv´n utom ljudet.

Jag köpte min på RC Ljud & Bild i Umeå.

#237

Postad 16 april 2008 - 20:41

Unregisteredd05ae688
  • Unregisteredd05ae688
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Ny firmware til BD30.

DMP-BD30 Firmware Download (Europe/UK/CIS)

#238

Postad 16 april 2008 - 21:37

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har uppdaterat min nu, gick fint, tog drygt 2 minuter.

#239

Postad 16 april 2008 - 21:57

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

  • 5 967 inlägg
  • 0
Vet inte om jag vill tro på att skillnaden skulle vara så stor på en Panna 42" mellan en Ps3 och en standalone spelare
som inte har något speciellt annorlunda i sig än vad Ps3 har

Maveric :)

#240

Postad 16 april 2008 - 22:22

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 424 inlägg
  • 0
Själv ska jag låna hem en i morrn kväll och göra en liten jämföring och se om det blir en stationär eller inte :P

#241

Postad 16 april 2008 - 22:28

TomJones83
  • TomJones83
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0

HDMI Kabel ger ju bara bilden, jag har inte tillgång till dom nya ljudformaten utan bara DD EX och DTS ES, alltså inte heller någon HDMI ingång på min reciver, utan de är koaxial eller optisk som gäller för ljudet och bilden kan jag max använda komponent, men jag kör allt till tv´n utom ljudet.

Jag köpte min på RC Ljud & Bild i Umeå.


Roligt att RC har fått in den, Vad ville de ha för spelaren?

#242

Postad 17 april 2008 - 06:53

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Vet inte om jag vill tro på att skillnaden skulle vara så stor på en Panna 42" mellan en Ps3 och en standalone spelare
som inte har något speciellt annorlunda i sig än vad Ps3 har

Maveric :P

Redan första sekunderna jag körde igång första filmen på BD30 såg jag stor skillnad, skärpa och framförallt bättre färger, de är så pass stor skillnad så vem som helst kan se detta. Bilden är inte dålig från PS3an, men den sakner de där sista i bilden.

Ps3an må vara en bra BD spelare men nu har den andra generationes BD spelare börjat komma och då lär vi få se fler och fler standalone BD spelare som är bättre, konstigt vore de ju annars, PS3an tillhör första generationen.
Blir intressant när vi får se lite tester framöver, speciellt på BD30.

Roligt att RC har fått in den, Vad ville de ha för spelaren?

Betalade 3900:- för den.

#243

Postad 17 april 2008 - 08:23

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Hej

Vad är det för skilnad när det står Region A och att den spelaren kostar mer? Vad tar den billigare spelaren för skivor?

#244

Postad 17 april 2008 - 10:04

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Hej

Vad är det för skilnad när det står Region A och att den spelaren kostar mer? Vad tar den billigare spelaren för skivor?

Region A spelaren är avsedd för den amerikanska marknaden ( Europa = Reg B ), de flesta Region A filmerna kan du se även i en Region B spelare.

#245

Postad 17 april 2008 - 10:12

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

  • 1 353 inlägg
  • 0

Region A spelaren är avsedd för den amerikanska marknaden ( Europa = Reg B ), de flesta Region A filmerna kan du se även i en Region B spelare.


Kände att jag ville förtydliga detta lite så ingen missförstår:
Du kan inte spela region A filmer i en europeisk region B spelare, men många filmer som säljs idag är regionsfria och då kan du naturligtvis spela upp den i vilken spelare du vill.

#246

Postad 17 april 2008 - 10:27

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
tackar för två utmärkta svar :P

#247

Postad 17 april 2008 - 20:17

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
AxelMusic säljer en hel del regionfria Blu-Ray filmer, dom har en sektion som heter RegionFree.

#248

Postad 17 april 2008 - 22:02

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0
Har börjat läsa lite av dom tester som finns av BD30 och just bilden är de flera som talar väl om, Home Theater skriver detta....

And the Panasonic's video quality second to none. HD video on a packaged disc is the most important video development of the new millennium, and no player I've tested, so far, does it any better than this one.

Inte dålig, bästa spelaren dom testat.

Och BD 30 är den enda spelaren just nu som har Profile 1.1 men de finns en så länge inga filmer som stödjer detta just för att de inte funits någon spelare förän nu. :(

#249

Postad 17 april 2008 - 23:24

WayFar
  • WayFar
  • Lärjunge

  • 499 inlägg
  • 0
Vad tycker du om hur den hanterar DVD-filmer? Läst i flera utländska tester att den inte hanterar dem särskilt väl. Är intresserad av den men tvekar just av den anledningen (min nuvarande DVD-spelare skall flyttas till annat rum).

#250

Postad 17 april 2008 - 23:34

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

  • 2 420 inlägg
  • 0

Vad tycker du om hur den hanterar DVD-filmer? Läst i flera utländska tester att den inte hanterar dem särskilt väl. Är intresserad av den men tvekar just av den anledningen (min nuvarande DVD-spelare skall flyttas till annat rum).

Där är de väl sämre, läste också om detta att som dvd spelare var den inte speciellt märkvärdig, men själv så har jag köpt den enbart för Blu-Ray tittande, den är väl som vilken billigare dvd som helst så har du inte så hårda krav så duger den nog men som de stog i en test att har du en lite bättre dvd så funkar den fortfarande bättre.

Jag kör med min Pioneer 668 när jag ska se dvd, den är fortfarande bättre och jag kommer inte använda min BD30 för annat en just Blu-Ray för de är ju de den är gjord för först och främst.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.