Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Shadow of the Tomb Raider

101 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Shadow of the Tomb Raider (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 6,37 (7) 959:-
Shadow of the Tomb Raider (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 9 8,5 (5) 97:-
Shadow of the Tomb Raider (PC) (PC-spel) 9 7,33 (2) 84:-

#1

Postad 14 mars 2018 - 20:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Kommer visas på något sätt imorgon.

 

https://www.resetera...parently.29432/

 

Tidsexklusivt?  :P



#2

Postad 14 mars 2018 - 23:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Tidsexklusivt?  :P

 

På Switch  :rolleyes:

 

"We have partnered with our friends at Nintendo, who helped us create the best Tomb Raider game ever"



#3

Postad 15 mars 2018 - 14:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

http://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=8pC6fC_293s

 

Ser ut att vara inkamayabaserat? Plus månförmörkelser etc.


Redigerat av Zoiler, 15 mars 2018 - 14:33.


#4

Postad 15 mars 2018 - 15:47

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Fränt! Men man vill ju se in-game footage och inte cutscenes...



#5

Postad 15 mars 2018 - 16:02

skrotfot
  • skrotfot
  • Beroende

  • 1 201 inlägg
  • 0

Kommer visas på något sätt imorgon.

 

https://www.resetera...parently.29432/

 

Tidsexklusivt?  :P

Kommer att släppas på samtliga plattformar den 24 September enligt 

https://www.rollings...ptember-w517899 



#6

Postad 15 mars 2018 - 16:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1
Det var inte mycket till trailer...

#7

Postad 16 mars 2018 - 01:46

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0

Bara titeln gör mig sugen att spela det haha =) Coolaste hittills!



#8

Postad 30 mars 2018 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

39307713300_72045e2b09_o.jpg

 

 

Om jag får gissa lite. Utspelas i regnskogen med en story som handlar om att undvika Maya-apokalypsen. Detta kommer vara spelet där hon till slut blir Lara Croft.

 

Gameplay, smyga runt i djungeln som en predator i träden och använda skräck och guerillataktik mot motståndarna, kamouflera sig med lera. Man kommer äntligen att kunna simma under vattnet och det kommer finnas en del undervattenstunnlar som drar nytta av det. Dubbla pistoler.

 

Brutala tombs fyllda med massa fällor mer som det var förut, och största hubben hittills.



#9

Postad 27 april 2018 - 00:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Lite bilder. Hade postat i forumet om "bildformatet varit tillåtet".

 

Trailer på gång också.



#10

Postad 27 april 2018 - 01:20

Unregistereda299ec85
  • Unregistereda299ec85
  • Guru

  • 4 115 inlägg
  • 0
Screenshotsen ser riktigt lovande ut, blir helt klart ett köp.

#11

Postad 27 april 2018 - 14:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Trailern var CG... meh.

 

http://www.youtube.com/watch?v=u6zufUxFz1M&feature=youtu.be

 

 

The Season Pass delivers seven new adventures called "Paths", with each Path including new narrative, new missions, a Challenge Tomb, a new weapon, a new outfit and a new skill. The first Challenge Tomb will also introduce new co-op functionality. Finally, Season Pass owners receive an exclusive weapon, outfit, and skill on Day One!

 

 

Also good: Shadow of the Tomb Raider has tomb raiding. After Lara comes up on Dominguez' dig-site, she discovers a Mayan pyramid inside a flooded cave. The cave is a huge place, impressively detailed and smartly designed to familiarise the player with Lara's many mechanics. To work your way to the artifact you have to swim, jump, climb and solve a clever rope puzzle before unlocking the prize. Inside the cave, it's just Lara, you and her occasional spoken thought (audio hints for those who struggle to work out what's going on). It turns out it's really nice to raid tombs as Lara Croft. Who knew?

 

 

 

Det är inte Crystal Dynamics som gör det (som gjorde de andra två), utan Eidos Montreal...


Redigerat av Zoiler, 28 april 2018 - 00:53.


#12

Postad 02 maj 2018 - 17:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 1

4K and 60FPS on Xbox One X, Anfossi said during the interview, although he didn’t say whether this is native 4K resolution and a locked 60FPS on Microsoft’s enhanced Xbox One. In addition, the studio head confirmed that the final game of Lara Croft’s origin will feature a new rendering and lighting system to exploit the maximum potential of the Xbox One X, although the game is being optimized for all platforms.



#13

Postad 03 maj 2018 - 09:52

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Det är inte Crystal Dynamics som gör det (som gjorde de andra två), utan Eidos Montreal...

 

De är med på ett hörn fortfarande iofs.

 

Eidos Montreal revealed that it has been collaborating with Crystal Dynamics for the past 8-9 years. The collaboration will continue with Shadow of the Tomb Raider, which releases on September 14 this year on PlayStation 4, Xbox One, and PC.
 

http://www.playstati...r-dev-is-eidos/

 

 

4K and 60FPS on Xbox One X

 

Gissar på att det handlar om ett "high frame rate" läge med sämre grafik och dynamisk upplösning, men det är ju bra om det finns som val (och verkligen är 60 fps då).


Redigerat av Ageve, 03 maj 2018 - 10:01.


#14

Postad 03 maj 2018 - 14:26

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0

Plus att Eidos Montreal jobbade på de två förra spelen med portningar. 



#15

Postad 03 maj 2018 - 18:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 2

Gissar på att det handlar om ett "high frame rate" läge med sämre grafik och dynamisk upplösning, men det är ju bra om det finns som val (och verkligen är 60 fps då).

 

Shadow of the Tomb Raider will not run 60 FPS while in 4K. To allow for a more customized gameplay experience, the game will include two visual modes: '4K Resolution' which runs in 4K resolution at 30 FPS, and 'High Resolution' which is targeting 1080p at 60 FPS. Both modes will feature a wide variety of additional enhancements such as HDR, improved physically-based rendering, hardware tessellation, anisotropic filtering, additional dynamic foliage, and more.

 

 

 

De brukar ju vara bra med valmöjligheter och grafiska inställningar iaf.



#16

Postad 10 juni 2018 - 23:21

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

Ny trailer från E3. Square Enix visar väl mer imorgon...

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rc87fg-RuJQ



#17

Postad 26 juli 2018 - 14:00

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0

https://www.youtube.com/watch?v=S9PUsmzUWOE



#18

Postad 28 juli 2018 - 17:23

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

  • 3 147 inlägg
  • 2

Döda ögongubbar som står och stirrar in i en vägg, stela npc:er som inte existerar för annat än att handla med dig eller slänga onödiga quests åt ditt håll och hubbar. Yepp, checklistan för open worldmög är komplett.



#19

Postad 29 juli 2018 - 21:01

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 1

Fy fan, ska dom förstöra även denna serie med open world skräp?

Jag är så fruktansvärt trött på att istortsett ALLA spel, ska besudlas av denna trend, med en massa sunkiga enformiga sidequests som bara är där för att dryga ut speltiden, med 50-100 timmar, vilket bara gör att man tröttnar.

 

Och är det bara jag som tycker att Lara ser mindre detaljerad ut, jämfört med förra spelet?

Känns som att dom lagt mer krut på miljöerna, istället för karaktärerna.

 

Tror jag skippar det här. Jag har inte tid med såna här spel längre.

Ge mig ett hederligt linjärt spel, på ca 10-12 timmar, UTAN sånt här skräp, så är jag nöjd.


Redigerat av Svante Skoog, 29 juli 2018 - 21:07.


#20

Postad 29 juli 2018 - 21:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Och är det bara jag som tycker att Lara ser mindre detaljerad ut, jämfört med förra spelet?

 

Ne, läst flera som sagt det. Bara att hålla med. Det är inte Crystal Dynamics som sagt, känns som de satt B-laget på detta. Men återstår väl att se.

 

Vad gäller sidouppdragen så antar jag att man kan skippa dem och bara köra main storyn om man tycker de är ointressanta.



#21

Postad 29 juli 2018 - 21:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

 

Vad gäller sidouppdragen så antar jag att man kan skippa dem och bara köra main storyn om man tycker de är ointressanta.

 

Hoppas på det, så man inte måste gå igenom vissa av dom, för att låsa upp saker som behövs för att fortsätta storyn.

Blir iaf att vänta på recensionerna denna gången.

 

Tråkigt att det inte är samma team som gjort spelet...



#22

Postad 29 juli 2018 - 22:57

boombaaz
  • boombaaz
  • Beroende

  • 1 170 inlägg
  • 0

Hoppas på det, så man inte måste gå igenom vissa av dom, för att låsa upp saker som behövs för att fortsätta storyn.

Blir iaf att vänta på recensionerna denna gången.

 

Tråkigt att det inte är samma team som gjort spelet...

 

Men om de är krav för att föra storyn vidare är det ju inte sidouppdrag längre utan del av storyn. :)



#23

Postad 30 juli 2018 - 09:43

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Shadow of the Tomb Raider will not run 60 FPS while in 4K. To allow for a more customized gameplay experience, the game will include two visual modes: '4K Resolution' which runs in 4K resolution at 30 FPS, and 'High Resolution' which is targeting 1080p at 60 FPS. Both modes will feature a wide variety of additional enhancements such as HDR, improved physically-based rendering, hardware tessellation, anisotropic filtering, additional dynamic foliage, and more.

 

 

 

De brukar ju vara bra med valmöjligheter och grafiska inställningar iaf.

 

Personligen, rent spontant känns det inte så lockande välja en 4 gånger lägre upplösning för att få 60fps. Hoppas dock att dom gör ett bättre jobb med grafiken än i föregångaren där man inte fick bäst grafik i 4K läget. Checkerboard läget gav stabilare 30fps samt bättre grafiska effekter och t o m Digital Foundry rekommenderade detta läget framför 4K läget. Eftersom checkerboard läget verkar saknas i uppföljaren så får vi hoppas på bra optimering i 4K. Vi har ju alla sett hur bra äkta 4K kan se ut på Xbox One X i spel som Gears of War 4 och Far Cry 5.



#24

Postad 30 juli 2018 - 10:18

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 1

Måste man göra ett "side" mission för att avancera i storyn så kan det väl inte vara ett side mission....



#25

Postad 30 juli 2018 - 11:03

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Det finns vissa spel, där man måste nå en viss level, för att kunna ta sig vidare, och detta gör att man tvingas göra vissa side missions för att gå upp i level.



#26

Postad 30 juli 2018 - 12:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 3

Hoppas dock att dom gör ett bättre jobb med grafiken än i föregångaren där man inte fick bäst grafik i 4K läget.

 

Jag anser snarare att de har gjort ett bra jobb med grafiken om 1080p-läget ser bättre ut. Om man inte gör något med grafiken så ser 4K automatiskt bättre ut, men de har ju lagt till massa grafiska effekter i 1080p för att få det att se bra nog ut för att DF ska rekommendera det. Buffar man upp ett spel till 4K så blir ju de grafiska effekterna och frameraten samtidigt lidande på bekostnad av skarpare bild och det beror då på vad man föredrar.



#27

Postad 30 juli 2018 - 13:57

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Jag anser snarare att de har gjort ett bra jobb med grafiken om 1080p-läget ser bättre ut. Om man inte gör något med grafiken så ser 4K automatiskt bättre ut, men de har ju lagt till massa grafiska effekter i 1080p för att få det att se bra nog ut för att DF ska rekommendera det. Buffar man upp ett spel till 4K så blir ju de grafiska effekterna och frameraten samtidigt lidande på bekostnad av skarpare bild och det beror då på vad man föredrar.


Nu var det ju inte high frame rate läget (1080p) dom rekommenderade utan det andra läget med checkerboard rendering (minns ej vad den kallas). Sen tycker jag att 4k i både Gears of War 4 och Far Cry 5 ser extremt mycket bättre ut än i Rise of the Tomb Raider. Nästan så 4K ser lite suddigt ut på Rise of the Tomb Raider i jämförelse.

#28

Postad 30 juli 2018 - 14:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Nu var det ju inte high frame rate läget (1080p) dom rekommenderade utan det andra läget med checkerboard rendering (minns ej vad den kallas).

 

Okej, men poängen är ju att de har gjort ett bra jobb med grafiken i det läget som de rekommenderar. Så det beror på vad man är ute efter. Det är ju inte givet att man får bäst grafik överlag i 4K-läget alla gånger bara för att det är högst upplösning, utan beror ju på hur mycket extra de lägger till i de andra lägena och hur bra uppskalningen görs. Många utvecklare bryr sig inte om att göra något extra med kraften för de som kör 1080p exempelvis, utan spelet skalas bara upp i 4K. Det tycker jag snarare är att inte göra ett särskilt bra jobb, eller minsta möjliga ansträngning.

 

Men om du menar att de gjorde ett mindre bra 4K-läge (inte så bra framerate heller tydligen) så kan man ju hoppas på ett bättre sådant nu ja, om man föredrar att spela i den upplösningen. Det är ju oftast nackdelar och fördelar med de olika lägena, finns inget läge som har allt tyvärr.



#29

Postad 01 augusti 2018 - 00:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1


Fy fan, ska dom förstöra även denna serie med open world skräp?

 

Väldigt vad du var negativ. Tyckte att det såg bra ut.

 

Det är inte openworld, men det finns större områden, precis som i Uncharted 4 och Lost Legacy. Även ROTTR hade "hubbar" där man kunde göra sidouppdrag (meningsfulla saker som att kasta kycklingar och skjuta ner drönare ;) ).

 

Horizon Zero Dawn är helt openworld, och har ett köpsystem* liknande det i SOTTR. Det spelet är väldigt bra.

 

Om du inte gillar nya/moderna openworldspel, testa Farcry 3 igen. Det har hänt en del sedan dess...

 

 

* Man köper uppgraderingar för resurser i spelet, inte som EA, med lootboxes och liknande skit. Där finns det anledning till att vara arg ;)

 

 

Sen tycker jag att 4k i både Gears of War 4 och Far Cry 5 ser extremt mycket bättre ut än i Rise of the Tomb Raider.

 

Nu är det ett tag sen jag kollade på DFs analys, men XB1X var inte jättelångt ifrån PC i ROTTR (bortsett från Nvidia-effekter osv som inte finns av förklarlig anledning).

 

PS4 Pro var ingen höjdare i "4K" dock.


Redigerat av Ageve, 01 augusti 2018 - 00:42.


#30

Postad 01 augusti 2018 - 00:42

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 960 inlägg
  • 0
Ageve: Sitter på telefon nu, så kan inte ge tummen upp, men håller med helt.

Jag har en vanlig PS4 och tyckte Horizon Zero Dawn var riktigt bra och snyggt (även om jag inte spelade på en pro så var det ju HDR).

#31

Postad 23 augusti 2018 - 19:34

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 0
PC-trailer:

https://youtu.be/5Ew9g98jm7w

#32

Postad 10 september 2018 - 16:41

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Synd att dom tonat ner på det brutala Rambo våldet.
Hon hugger och skär halsen av skurkarna, och skjuter pil i skallen på dom, men inget blod alls? :D

Snygga miljöer, men fan va plastig hon ser ut emellanåt. Väntar nog tills det blir en rea på spelet, känner tyvärr inte samma sug jämfört med ”Rise”. Det ser inte lika spektakulärt ut.

Men här är iaf en recension.
https://youtu.be/Kc5-jHdEhG0

#33

Postad 10 september 2018 - 17:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Väntar nog tills det blir en rea på spelet

 

Ja du har ju redan Spider-Man och DQ så du har väl lite att spela redan ;)



#34

Postad 10 september 2018 - 17:06

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Jepp jag överlever nog :D

Kommer du att recensera spelet Zoiler?

#35

Postad 10 september 2018 - 18:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Jepp jag överlever nog :D

Kommer du att recensera spelet Zoiler?

 

Japp, det är planen  :)



#36

Postad 10 september 2018 - 20:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Okej, gött! :)

#37

Postad 11 september 2018 - 15:43

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
https://youtu.be/AGMmxnPU0cU

#38

Postad 11 september 2018 - 16:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Så XB1X aningen bättre än Pro i båda lägena, men inget enrichment mode som i förra spelet på konsolerna.



#39

Postad 11 september 2018 - 17:42

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Ja fast Pro verkar ha lite stabilare framerate i High Res mode än Xbox X.
Synd att dom inte dynamiskt skalar ner upplösningen på Framerate mode, så bägge håller sig låsta till 60fps. Den svajiga frameraten, tearingen, och hackiga frametimingen, kommer ju att göra det läget ospelbart, iaf för min del. Hellre låst 30 då.

Får se om dom patchat spelet tills jag får tummen ur å spela, om nån månad. Verkar ju även lida av input lag. Fattar inte hur dom missar en sån sak...

#40

Postad 11 september 2018 - 18:05

SKIBBE
  • SKIBBE
  • Guru

  • 5 338 inlägg
  • 0
Förra spelet led av samma saker, dvs tearing och input lag? Så kanske 3D motorn som är begränsad?

#41

Postad 11 september 2018 - 18:26

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Nja, dom fixade iaf problemet med input lag med en patch :)
Så blir väl samma sak här hoppas jag.

#42

Postad 11 september 2018 - 18:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Ja fast Pro verkar ha lite stabilare framerate i High Res mode än Xbox X.

 

Ja tyvärr, priset X får betala för så mycket skarpare bild. Medan X har native 2106 eller vad de sa (i stort sett identiskt med 4K native), så måste Pro köra CB för att komma upp i 1700-nånting. Innebär klart skarpare bild.

 

Får testa, men lär köra det högupplösta läget också.



#43

Postad 12 september 2018 - 07:15

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 005 inlägg
  • 1

Förra spelet led av samma saker, dvs tearing och input lag? Så kanske 3D motorn som är begränsad?


Nä, det kom en patch som fixade input lagget, och tearing beror på adaptiv vsync, dvs när det sjunker under 30 fps (eller 60) stängs vsync av.

#44

Postad 12 september 2018 - 20:34

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Råkade bli ett köp. Flyter på okay orkar inte riktigt hålla 120 fps med 4x DSR alla inställningar maxade och 4x supersampling men rätt så nära så kanske framöver efter ett par patchar. Tror inte detta lir kommer sälja många 2080s :P



#45

Postad 15 september 2018 - 13:40

Agaton
  • Agaton
  • Forumräv

  • 670 inlägg
  • 0

Jag har bara spelat lite i början på detta spel och jag har bara provspelat lite av Rise of the Tomb Raider på Xbox One X. Jag måste säga att grafiken är betydligt vassare på Shadow of the Tomb Raider än i föregångaren, på Xbox One X då naturligtvis och i 4K läget. Av det lilla jag sett så är jag grymt imponerad. Jag ser fram mot att spela det i framtiden, men just nu är det Spider-Man på PS4 Pro som gäller.  :)



#46

Postad 15 september 2018 - 15:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Såg väl inte jätteimponerande ut men seriöst det var länge sedan man inte kunde lira ett spel pga ej funktionell grafik :)



#47

Postad 15 september 2018 - 15:59

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

6eP4bKo.jpg

 

Masochist som vanligt  :)


Redigerat av Zoiler, 15 september 2018 - 15:59.


#48

Postad 15 september 2018 - 16:50

Crabban
  • Crabban
  • Forumräv

  • 690 inlägg
  • 0

6eP4bKo.jpg

Masochist som vanligt :)


Haha, skön bild. 😁

#49

Postad 15 september 2018 - 17:00

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0

Stort plus ingen hud? Fortsätter de så eller är de bara nu under introduktionsdelen :)



#50

Postad 15 september 2018 - 17:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Stort plus ingen hud? Fortsätter de så eller är de bara nu under introduktionsdelen :)

 

Det är fotoläget, tog en bild från ERA. Så där stänger man nog av HUD:en.

 

Edit: Fast du kanske pratade om ditt eget spel -_-


Redigerat av Zoiler, 15 september 2018 - 17:16.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.