Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

FloppyDTV - FireDTV

494 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 18 januari 2006 - 14:51

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Är det straffbart (dvs. ett brott mot Sveriges lagar) eller ett avtalsbrott (avtalet mellan mig och boxer) ? Det är ju in viss skillnad ....anser jag.

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


Jaså så avtalsbrott är lagligt enligt svensklag..? :lol: Straffet kan bli skadestånd

#52

Postad 18 januari 2006 - 18:07

carbinate
  • carbinate
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0

Är det straffbart (dvs. ett brott mot Sveriges lagar) eller ett avtalsbrott (avtalet mellan mig och boxer) ? Det är ju in viss skillnad ....anser jag.

-Thomas

<{POST_SNAPBACK}>


Jaså så avtalsbrott är lagligt enligt svensklag..? :lol: Straffet kan bli skadestånd

<{POST_SNAPBACK}>


Dumt svar på dum fråga: Precis, det är därför det heter avtals-BROTT...

Nä men straffet (skadestånd etc.) kan väl bli olika beroende på vilken part som är den lidande, väl?

#53

Postad 18 januari 2006 - 18:30

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 140 inlägg
  • 0

Jaså så avtalsbrott är lagligt enligt svensklag..?  :lol:  Straffet kan bli skadestånd

Dumt svar på dum fråga: Precis, det är därför det heter avtals-BROTT...
Nä men straffet (skadestånd etc.) kan väl bli olika beroende på vilken part som är den lidande, väl?

Känns som om ni hamnat lite off topic grabbar .... ta det någon annanstans, eller lägg ner.

#54

Postad 18 januari 2006 - 22:02

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Jaså så avtalsbrott är lagligt enligt svensklag..?  :lol:  Straffet kan bli skadestånd

Dumt svar på dum fråga: Precis, det är därför det heter avtals-BROTT...
Nä men straffet (skadestånd etc.) kan väl bli olika beroende på vilken part som är den lidande, väl?

Känns som om ni hamnat lite off topic grabbar .... ta det någon annanstans, eller lägg ner.

<{POST_SNAPBACK}>


från bröjan ... cardsharing ej bra!

#55

Postad 18 januari 2006 - 22:45

Output
  • Output
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Hoppas någon kan svara på mina frågor:

Om man har ett boxerabonemang med en digitalbox och kommer använda denna produkten smartwi cardsplitter behöver man då en CA-modul till sin floppyDTV också (för digitalboxen för boxer har väl redan en CA-modul inbyggd, har iaf inte köpt till ngt till boxen sen vi köpte den, följde med boxerabonemanget)?

Om man behöver en, hur monterar man den då (i floppyDTV)? Någon som vet var man kan köpa en boxer-godkänd (måste det vara en godkänd eller funkar det lika bra utan en godkänd? CA-modul?


FireDTV-fråga:
Hur kopplar man in den till datorn?

Om det är som jag tror (att man kopplar in fireDTV direkt i datorn med firewire eller ngt annat) finns det ingen annan extern box som man kan koppla in på samma sätt eller måste man ha ett tvkort som mellanstation för alla andra?

Många frågor jag vet, men håller också på och funderar på att köpa en floppyDTV/fireDTV... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Fire/FloppyDTV är idag ensam om att tillåta boxer-betalkanaler i MCE. CAM:en måste fungera med Boxer därför lika bäst att välja en som är godkännd. Yes Fire/FloppyDTV ansluts via firewire.

När det gäller card-splitter/sharing är det inget som skall tas upp i detta forum!

<{POST_SNAPBACK}>


Technotrend stödjer också boxer med kodade kanaler i MCE. Jag kör deras budget 1500 T samt budget CI samt viaccess och det fungerar perfekt. E ju 1000 spänn billigare än firedtv med cam/ci modul!

#56

Postad 18 januari 2006 - 23:20

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Hoppas någon kan svara på mina frågor:

Om man har ett boxerabonemang med en digitalbox och kommer använda denna produkten smartwi cardsplitter behöver man då en CA-modul till sin floppyDTV också (för digitalboxen för boxer har väl redan en CA-modul inbyggd, har iaf inte köpt till ngt till boxen sen vi köpte den, följde med boxerabonemanget)?

Om man behöver en, hur monterar man den då (i floppyDTV)? Någon som vet var man kan köpa en boxer-godkänd (måste det vara en godkänd eller funkar det lika bra utan en godkänd? CA-modul?


FireDTV-fråga:
Hur kopplar man in den till datorn?

Om det är som jag tror (att man kopplar in fireDTV direkt i datorn med firewire eller ngt annat) finns det ingen annan extern box som man kan koppla in på samma sätt eller måste man ha ett tvkort som mellanstation för alla andra?

Många frågor jag vet, men håller också på och funderar på att köpa en floppyDTV/fireDTV... :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Fire/FloppyDTV är idag ensam om att tillåta boxer-betalkanaler i MCE. CAM:en måste fungera med Boxer därför lika bäst att välja en som är godkännd. Yes Fire/FloppyDTV ansluts via firewire.

När det gäller card-splitter/sharing är det inget som skall tas upp i detta forum!

<{POST_SNAPBACK}>


Technotrend stödjer också boxer med kodade kanaler i MCE. Jag kör deras budget 1500 T samt budget CI samt viaccess och det fungerar perfekt. E ju 1000 spänn billigare än firedtv med cam/ci modul!

<{POST_SNAPBACK}>



Kul att det lirar! De släppte ju drivisarna för ett tag sen men det här är första gången jag hört från någon som har det rullandes.

Men 1000 spänn billigare kan det ju inte vara? Var köper du Technotrendkortet plus CI-modulen för 650 spänn totalt inkl moms?

#57

Postad 19 januari 2006 - 00:43

Unregistered35c795f4
  • Unregistered35c795f4
  • Wannabe

  • 25 inlägg
  • 0

Technotrend stödjer också boxer med kodade kanaler i MCE. Jag kör deras budget 1500 T samt budget CI samt viaccess och det fungerar perfekt. E ju 1000 spänn billigare än firedtv med cam/ci modul!

<{POST_SNAPBACK}>


Intressant!

Jag är idag nöjd användare av FireDTV. Men Technotrend verkar intressant.

Stödjer Technotrend flera DVB-T tuners i MCE 2005? (stöds inte idag med FireDTV)
Fungerar det även efter att HTPCn har kommit upp efter att ha varit i standby? (En känd bug i FloppyDTV)

#58

Postad 19 januari 2006 - 09:47

Output
  • Output
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Men 1000 spänn billigare kan det ju inte vara? Var köper du Technotrendkortet plus CI-modulen för 650 spänn totalt inkl moms?

<{POST_SNAPBACK}>



Miss av mig, fick för mig att firedvb + CAM + CI gick på 2500 bagis! Jag bestälde via dvbshop och fick ge 1500 får tv kort, CAM + CI modul :lol: Dock så kanske det e lite mer strul med technotrend iom att man måste ha debug konsoll först för att ta reda på transponder o service idn och sedan skriva dessa i en fil för att få igång automatisk avkodning.

#59

Postad 19 januari 2006 - 10:27

fth
  • fth
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Output: skulle du kunna ge en snabb beskrivning av hur Technotrend-kortet funkar under MCE, jag tror det är många som är intresserade. Jag har själv FireDTV och FloppyDTV, som funkar hyfsat bra under MCE, men det är intressant med alternativ.

Några frågor är t.ex.:

1. Hur pass krånglig är installation och konfiguration? Du nämner t.ex. en debug-konsol, känns lösningen mer som ett "hack" än som en färdig lösning?

2. Hur känslig är mottagaren jämfört med t.ex. en vanlig STB, med FireDTV (om du har någon), eller andra DVB-T-kort? Jag har t.ex. testat ett halvdussin PCI- och USB-lösningar och dom har alla haft tämligen usla mottagare (bortsett från Avermedia T771 som dock inte har något mjukvarustöd att tala om). Floppy/FireDTV är dock överlägsen, och har tom bättre mottagning än min Nokia-box. I en review från Australien av Technotrend-kortet så får det mycket högt betyg för känsligheten, stämmer det med dina erfarenheter?

3. Funkar byte mellan kodade kanaler med Xbox 360 extender? Detta funkar nämligen inte ännu med Fire/FloppyDTV...

4. Har du testat med två kort under MCE? Det funkar heller ännu inte med Fire/FloppyDTV. I så fall, måste man ha två CI+CAM+boxerkort, eller delar korten på en uppsättning?

5. Funkar kortet och kodade kanaler efter standby?

MVH,
fth

#60

Postad 19 januari 2006 - 13:16

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0
Ja snälla visa oss ....

#61

Postad 19 januari 2006 - 16:46

Patchman
  • Patchman
  • Användare

  • 175 inlägg
  • 0

Men 1000 spänn billigare kan det ju inte vara? Var köper du Technotrendkortet plus CI-modulen för 650 spänn totalt inkl moms?

<{POST_SNAPBACK}>



Miss av mig, fick för mig att firedvb + CAM + CI gick på 2500 bagis! Jag bestälde via dvbshop och fick ge 1500 får tv kort, CAM + CI modul :P Dock så kanske det e lite mer strul med technotrend iom att man måste ha debug konsoll först för att ta reda på transponder o service idn och sedan skriva dessa i en fil för att få igång automatisk avkodning.

<{POST_SNAPBACK}>



Hmm har för mig att FireDTV kostar cirka 2500:-
Då blir väl det 1000:- billigare eller??

Edit:
Eller är distributörspriset 1650:-??
Då snackar vi om bra marginal i databranschen

Redigerat av Patchman, 19 januari 2006 - 16:48.


#62

Postad 19 januari 2006 - 17:28

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

bor ju i ett comhemhus, hur skulle floppydtv fungera med det "trejde" uttaget man nu har fått?

3e uttaget (med gänga) har inget med digital-TV att göra, det används för ComHems internetaccess.

<{POST_SNAPBACK}>



ahhh, dumt av mig, tack

/Daniel

#63

Postad 19 januari 2006 - 18:54

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Hmm har för mig att FireDTV kostar cirka 2500:-
Då blir väl det 1000:- billigare eller??

Edit:
Eller är distributörspriset 1650:-??
Då snackar vi om bra marginal i databranschen

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en site på nätet som heter Prisjakt :P :o :o :D Tror den har något gemensamt med siten www.minhembio.com B) :D

Men helt klart kostar FireDTV en slant mer än Twinhan med CI eller Technotrend med CI-modul inhandlat från Tyskland. Men skillnaden behöver absolut inte bli en tusenlapp....

Och om någon missat det så är jag alltså importör/distributör av FireDTV i Sverige så läs mina inlägg med det i åtanke B)

Redigerat av Magnus Thomé, 19 januari 2006 - 18:56.


#64

Postad 19 januari 2006 - 19:27

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Vad är lite intressant i den här screenshoten :P :o :o

Bifogad fil(er)



#65

Postad 19 januari 2006 - 19:35

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Vad är lite intressant i den här screenshoten  :P  :o  :o

<{POST_SNAPBACK}>


Oh, oh!! Hur spelar du in på två olika kanaler??? :D

#66

Postad 19 januari 2006 - 19:38

Rogsel
  • Rogsel
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0
Det är ju alldeles lysande :o

Väntar dock ivrigt på DVB-C varianten :P

#67

Postad 19 januari 2006 - 21:30

Output
  • Output
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Output: skulle du kunna ge en snabb beskrivning av hur Technotrend-kortet funkar under MCE, jag tror det är många som är intresserade. Jag har själv FireDTV och FloppyDTV, som funkar hyfsat bra under MCE, men det är intressant med alternativ.

Några frågor är t.ex.:

1. Hur pass krånglig är installation och konfiguration? Du nämner t.ex. en debug-konsol, känns lösningen mer som ett "hack" än som en färdig lösning?

2. Hur känslig är mottagaren jämfört med t.ex. en vanlig STB, med FireDTV (om du har någon), eller andra DVB-T-kort? Jag har t.ex. testat ett halvdussin PCI- och USB-lösningar och dom har alla haft tämligen usla mottagare (bortsett från Avermedia T771 som dock inte har något mjukvarustöd att tala om). Floppy/FireDTV är dock överlägsen, och har tom bättre mottagning än min Nokia-box. I en review från Australien av Technotrend-kortet så får det mycket högt betyg för känsligheten, stämmer det med dina erfarenheter?

3. Funkar byte mellan kodade kanaler med Xbox 360 extender? Detta funkar nämligen inte ännu med Fire/FloppyDTV...

4. Har du testat med två kort under MCE? Det funkar heller ännu inte med Fire/FloppyDTV. I så fall, måste man ha två CI+CAM+boxerkort, eller delar korten på en uppsättning?

5. Funkar kortet och kodade kanaler efter standby?

MVH,
fth

<{POST_SNAPBACK}>


Min HTPC kunnande är mycket begränsat. Jag byggde den först för att ha en allt i ett maskin, men blev snabbt varse om problemen... Trodde att optiskt ut skulle fungera utan problem, bilden skulle vara perfekt och digital tv skulle ju vara ett mindre problem att få in... DVD skulle ju också fungera utan problem. Jag har nu kommit till slutsatsen att dvdn blir kvar ett tag, ett nytt ljudkort från USA med ett ENVY24 chip är beställt samt att en ny Samsung LE32R41BX har inköpts.

Så ny kommer lite svar:)

1) Technotrends MCE DBA lösning är ruskigt färsk. Drivisarna är från den 12e december och det finns mest information om hur man skall få sat versionen att lira. Inte mycket hjälp alls för boxer. Dock så har dvbshop ett mycket bra support forum som inom några dagar kan hjälpa en.
För att få det att fungera i MCE måste man först installera DBA drivisarna för kortet, sen installerar man mce_tools(tysk install...). Sen e det nästan tvärnit... Då skall man i mce söka kanaler, sen kör man deras camcontroll från mce. Man kastas då ut och har en app som kan prata med smartcardet. Nu kan man om man står på 5an markera den i listan o trycka decode och den skall då kodas av. MEN något som är helt onämnt är att i mce_tools katalogen finns en fil som heter typ multidecode eller ngt. Öppna den och så kan man se att det är en komma separad fil som man kan editera. Då laddar man ner debug monitor från system internals och får då ut transponder id samt service id för kanalen som man kodar av när man trycker på decode...... Mycket meck! Men när man lagt in alla kanaler så fungerar alltså auto decode av kanalerna. Jag tycker helt klart att detta är fortfarande på utvecklings stadiet.... Det finns inte heller ngn hjälp eller manual som visar hur korten skall kopplas ihop. Man får en sladd som man behöver MYCKET våld för att sätta in i kontakterna.

2) Jag kan bara jämföra med min Sagem 64 box, och Tecknotrend har minst lika bra mottagning som denna. Jag har lite störningar när tex en moppe kör förbi på både sagem samt technotrend, skillnaden är att Technotrend "tappar" frames då och man tror att maskinen jobbar eller ngt. Antar att de bara visar signal fel annorlunda. Jag är klart överraskad av hur mottagningen är av detta kort!

3) Vet inte, har inte en xbox 360 :P Dock så är kanal bytet mycket snabbt i mce.

4) Tror inte TT stödjer 2 kort. CI kortet kopplas direkt in i tv kortet.

5) Kodade kanaler verkar fungera efter standby. Fungerar också fint även om man går in ut flera gånger i MCE.


Jag är helt övertygad om att vi bara sett början av dessa kort (inte bara TT)! Vi kommer nog inom kort få fler kort med flera mottagare i ett! Jag är helt övertygad om att jag kommer att byta kort inom ett år.

En sak jag märkt med TT är att CPUn ligger konstant på mycket lågt användande(2.2Ghz mobile cel), även vid timeshift och vid record. Gäller det också FireDVB?

#68

Postad 19 januari 2006 - 22:48

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Output: skulle du kunna ge en snabb beskrivning av hur Technotrend-kortet funkar under MCE, jag tror det är många som är intresserade. Jag har själv FireDTV och FloppyDTV, som funkar hyfsat bra under MCE, men det är intressant med alternativ.

Några frågor är t.ex.:

1. Hur pass krånglig är installation och konfiguration? Du nämner t.ex. en debug-konsol, känns lösningen mer som ett "hack" än som en färdig lösning?

2. Hur känslig är mottagaren jämfört med t.ex. en vanlig STB, med FireDTV (om du har någon), eller andra DVB-T-kort? Jag har t.ex. testat ett halvdussin PCI- och USB-lösningar och dom har alla haft tämligen usla mottagare (bortsett från Avermedia T771 som dock inte har något mjukvarustöd att tala om). Floppy/FireDTV är dock överlägsen, och har tom bättre mottagning än min Nokia-box. I en review från Australien av Technotrend-kortet så får det mycket högt betyg för känsligheten, stämmer det med dina erfarenheter?

3. Funkar byte mellan kodade kanaler med Xbox 360 extender? Detta funkar nämligen inte ännu med Fire/FloppyDTV...

4. Har du testat med två kort under MCE? Det funkar heller ännu inte med Fire/FloppyDTV. I så fall, måste man ha två CI+CAM+boxerkort, eller delar korten på en uppsättning?

5. Funkar kortet och kodade kanaler efter standby?

MVH,
fth

<{POST_SNAPBACK}>


Min HTPC kunnande är mycket begränsat. Jag byggde den först för att ha en allt i ett maskin, men blev snabbt varse om problemen... Trodde att optiskt ut skulle fungera utan problem, bilden skulle vara perfekt och digital tv skulle ju vara ett mindre problem att få in... DVD skulle ju också fungera utan problem. Jag har nu kommit till slutsatsen att dvdn blir kvar ett tag, ett nytt ljudkort från USA med ett ENVY24 chip är beställt samt att en ny Samsung LE32R41BX har inköpts.

Så ny kommer lite svar:)

1) Technotrends MCE DBA lösning är ruskigt färsk. Drivisarna är från den 12e december och det finns mest information om hur man skall få sat versionen att lira. Inte mycket hjälp alls för boxer. Dock så har dvbshop ett mycket bra support forum som inom några dagar kan hjälpa en.
För att få det att fungera i MCE måste man först installera DBA drivisarna för kortet, sen installerar man mce_tools(tysk install...). Sen e det nästan tvärnit... Då skall man i mce söka kanaler, sen kör man deras camcontroll från mce. Man kastas då ut och har en app som kan prata med smartcardet. Nu kan man om man står på 5an markera den i listan o trycka decode och den skall då kodas av. MEN något som är helt onämnt är att i mce_tools katalogen finns en fil som heter typ multidecode eller ngt. Öppna den och så kan man se att det är en komma separad fil som man kan editera. Då laddar man ner debug monitor från system internals och får då ut transponder id samt service id för kanalen som man kodar av när man trycker på decode...... Mycket meck! Men när man lagt in alla kanaler så fungerar alltså auto decode av kanalerna. Jag tycker helt klart att detta är fortfarande på utvecklings stadiet.... Det finns inte heller ngn hjälp eller manual som visar hur korten skall kopplas ihop. Man får en sladd som man behöver MYCKET våld för att sätta in i kontakterna.

2) Jag kan bara jämföra med min Sagem 64 box, och Tecknotrend har minst lika bra mottagning som denna. Jag har lite störningar när tex en moppe kör förbi på både sagem samt technotrend, skillnaden är att Technotrend "tappar" frames då och man tror att maskinen jobbar eller ngt. Antar att de bara visar signal fel annorlunda. Jag är klart överraskad av hur mottagningen är av detta kort!

3) Vet inte, har inte en xbox 360 :P Dock så är kanal bytet mycket snabbt i mce.

4) Tror inte TT stödjer 2 kort. CI kortet kopplas direkt in i tv kortet.

5) Kodade kanaler verkar fungera efter standby. Fungerar också fint även om man går in ut flera gånger i MCE.


Jag är helt övertygad om att vi bara sett början av dessa kort (inte bara TT)! Vi kommer nog inom kort få fler kort med flera mottagare i ett! Jag är helt övertygad om att jag kommer att byta kort inom ett år.

En sak jag märkt med TT är att CPUn ligger konstant på mycket lågt användande(2.2Ghz mobile cel), även vid timeshift och vid record. Gäller det också FireDVB?

<{POST_SNAPBACK}>


Var har du hittat din information ...länk ?

#69

Postad 20 januari 2006 - 10:40

Unregistered769b255e
  • Unregistered769b255e
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Vad är lite intressant i den här screenshoten  :)  :angry:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Som Viasat-S abonent blir man lite avundsjuk. Jag har inte hittat någon lösning som ens klara en kanal med FireDTV-S (på ett bra sätt). Än mindre 2.

Hade hoppats att de flesta barnsjukdomar skulle vara borta i htpc/dba världen vid det här laget. Men, den som väntar ......

#70

Postad 20 januari 2006 - 11:20

MGK
  • MGK
  • Beroende

  • 1 015 inlägg
  • 0

Vad är lite intressant i den här screenshoten  :)  :angry:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Som Viasat-S abonent blir man lite avundsjuk. Jag har inte hittat någon lösning som ens klara en kanal med FireDTV-S (på ett bra sätt). Än mindre 2.

Hade hoppats att de flesta barnsjukdomar skulle vara borta i htpc/dba världen vid det här laget. Men, den som väntar ......

<{POST_SNAPBACK}>


Viasat är väl en klubb för inbördes beundran...?

#71

Postad 20 januari 2006 - 12:06

Output
  • Output
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0

Var har du hittat din information ...länk ?

<{POST_SNAPBACK}>



Kolla in på dvbshop.net/forum

#72

Postad 27 januari 2006 - 07:42

dhanjel
  • dhanjel
  • Veteran

  • 2 495 inlägg
  • 0
Hur är processorbelastningen vid användningen av Fire/FloppDTV? Surt att man måste köpa ett firewire kort med :/ Varför är tex DVB-C versionen så mkt dyrare? Borde väl inte skilja så mkt tekniskt egentligen?

Köpte ett Twinhan DVB-C som jag inte får att fungera med krypterade kanaler och känns surt att lägga ut 2000kr till om det inte fungerar.

#73

Postad 31 januari 2006 - 14:36

Unregisteredbef18619
  • Unregisteredbef18619
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Hej alla ljud å bild diggare..

så nu har man skaffat sej firedtv.. monterat in den i datorn så jag kommer inte åt boxer kortet om jag inte öppnar burken.. men varför ska man...

kör mce2005
det mesta jag testat funkar bra.. men jag har gränsfall på dålig insignal (Bara bordsantenn med förstärkare)


Men nått som irriterar mej är att jag inte får fullbild.. kör pc kabeln in till min samsung 40" lcd
det är bra kanal 1 som jag såg på i dag som visar fullskärm annars får jag svarta kanter..
min lilla boxerbox hade en inställning som löste problemet åt mej.
någon som vet om det kommer nån mjukvaru uppdatering som hjälper???
med vänliga hälsningar
/Nicklas

#74

Postad 01 februari 2006 - 14:02

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Hej alla ljud å bild diggare..

så nu har man skaffat sej firedtv.. monterat in den i datorn så jag kommer inte åt boxer kortet om jag inte öppnar burken.. men varför ska man...

kör mce2005
det mesta jag testat funkar bra.. men jag har gränsfall på dålig insignal (Bara bordsantenn med förstärkare)


Men nått som irriterar mej är att jag inte får fullbild.. kör pc kabeln in till min samsung 40" lcd
det är bra kanal 1 som jag såg på i dag som visar fullskärm annars får jag svarta kanter..
min lilla boxerbox hade en inställning som löste problemet åt mej.
någon som vet om det kommer nån mjukvaru uppdatering som hjälper???
med vänliga hälsningar
/Nicklas

<{POST_SNAPBACK}>


Zoom och aspect ratio hänger helt på vilken mjukvara OCH codec du använder, har inget med mottagaren att göra. Läs lite mer här http://tystpc.nu/for...topic.php?t=322 ;)

#75

Postad 06 februari 2006 - 16:28

JHGBaouns
  • JHGBaouns
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0

Jag har nu kommit till slutsatsen att dvdn blir kvar ett tag, ett nytt ljudkort från USA med ett ENVY24 chip är beställt samt att en ny Samsung LE32R41BX har inköpts.


Varför behöver du ett ljudkort med ENVY24 chip?
Vilket kort beställde du?

/Jimmy

#76

Postad 06 februari 2006 - 23:33

Unregistered8f0b5c78
  • Unregistered8f0b5c78
  • Användare

  • 154 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa ett FloppyDTV men undrar om det kommer att funka med HDTV sändningar som kommer igång till fotbolls VM. Funderingarna gäller både hårdvaran och själva abonnemanget, dvs. klarar FloppyDTV HDTV och kommer jag att kunna kolla med det vanliga abonnemanget som jag ju binder upp mig för i 12 månader?

#77

Postad 07 februari 2006 - 10:48

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0

Funderar på att köpa ett FloppyDTV men undrar om det kommer att funka med HDTV sändningar som kommer igång till fotbolls VM. Funderingarna gäller både hårdvaran och själva abonnemanget, dvs. klarar FloppyDTV HDTV och kommer jag att kunna kolla med det vanliga abonnemanget som jag ju binder upp mig för i 12 månader?

<{POST_SNAPBACK}>



Hej:
Allt kring dom olika standarderna är idag inte 'satt'
Jag skall försöka hjälpa dig med den info som finns idag (kan ändras imorgon)

Jag har FloppyDTV för DBV-S (Satelit)
Här kan jag idag se CD HD MORE som IDAG sänder med MPEG2 komprimering.
Imorgon kommer dom att använda MPEG4. Detta klarar FireDTV av OM det inte
sänds över nya DBV-S2 standarden. DOCK måste du ha en mycket kraftfull PC för
att kunna bearbeta 'strömmen'. CanalDigital har idag inte svarat på vilken satelitteknik
man kommer att använda (DBV-S eller DBV-S2).

När det gäller DBV-T (Boxer i Sverige)
Vet man egenligen inte vilken komprimering man kommer köra.
Terracom säger att man skall köra MPEG4 men det vet man inte till 100%.
Även här måste du ha en kraftfull PC för att 'koda' av strömmen.

SVT vet heller inte till 100% vilken teknik man kommer att köra. OKEY man har sagt
MPEG4 men det finns massa men här. Boxar är ett hinder och i vilken utsträckning det går att få tag i. Visar det sig att leverans av Boxar (MPEG4) blir ett problem kanske man backar och kör över MPEG2 istället. Ingen vet till 100%. Mycket är snack.

#78

Postad 07 februari 2006 - 13:59

Unregisteredca25cca2
  • Unregisteredca25cca2
  • Användare

  • 153 inlägg
  • 0
Gör man ett dåligt val om man köper sig ett FloppyDTV/FireDTV med tanke på om Boxer väljer MPEG4 istället för MPEG2-standarden :)

När det gäller DBV-T (Boxer i Sverige)
Vet man egenligen inte vilken komprimering man kommer köra.
Terracom säger att man skall köra MPEG4 men det vet man inte till 100%.
Även här måste du ha en kraftfull PC för att 'koda' av strömmen.

SVT vet heller inte till 100% vilken teknik man kommer att köra. OKEY man har sagt
MPEG4 men det finns massa men här. Boxar är ett hinder och i vilken utsträckning det går att få tag i. Visar det sig att leverans av Boxar  (MPEG4) blir ett problem kanske man backar och kör över MPEG2 istället. Ingen vet till 100%. Mycket är snack.

<{POST_SNAPBACK}>



#79

Postad 07 februari 2006 - 14:43

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

  • 638 inlägg
  • 0
Hej.
Eftersom Terracom inte kommer sända HDTV som standard på bra länge utan OM man kommer sända VM 2006 i HDTV är detta en tillfällig lösning...så är svaret att det inte är en dålig lösning med FireDTV på DBV-T. Troligtvis under lång tid kommer Terracom att förese Boxer med vanlig digital signal.

Tänk på att Sverige håller på att konvertera till Vanlig DIgital över hela landet fram till slutet av 2007. Innan dess kommer man inte prioritera HDTV i marksända nätet av förklarliga skäl.

Köper du FireDTV-T kommer du kunna använda denna under lång tid framöver som det ser ut idag.

Däremot kommer det ske förändring på Satelit tekniken som jag beskrivit tidigare.


Gör man ett dåligt val om man köper sig ett FloppyDTV/FireDTV med tanke på om Boxer väljer MPEG4 istället för MPEG2-standarden :)

När det gäller DBV-T (Boxer i Sverige)
Vet man egenligen inte vilken komprimering man kommer köra.
Terracom säger att man skall köra MPEG4 men det vet man inte till 100%.
Även här måste du ha en kraftfull PC för att 'koda' av strömmen.

SVT vet heller inte till 100% vilken teknik man kommer att köra. OKEY man har sagt
MPEG4 men det finns massa men här. Boxar är ett hinder och i vilken utsträckning det går att få tag i. Visar det sig att leverans av Boxar  (MPEG4) blir ett problem kanske man backar och kör över MPEG2 istället. Ingen vet till 100%. Mycket är snack.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>



#80

Postad 07 februari 2006 - 15:58

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0

Gör man ett dåligt val om man köper sig ett FloppyDTV/FireDTV med tanke på om Boxer väljer MPEG4 istället för MPEG2-standarden :)

<{POST_SNAPBACK}>


Tror inte det är några större problem att ta emot MPEG4 sändningar med Fire/Floppy-DTV - det som krävs är att du har rätt codecs inställda.

Sänder de med H.264 ska det gå bra.

Om jag fattat rätt så är det främst folk med HTPC och DVB-T kort som kan ta emot (eventuella) HDTV-sändningar via Boxer eftersom det inte finns några boxar (ännu)

#81

Postad 07 februari 2006 - 19:05

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0
har för mig att det står nånstans i tråden att man inte kunde köra dubbla tvkort tillsammans med fireDTV, typ fireDTV för digitala kanaler och ett analogt tvkort för just analoga stämmer detta? om det inte fungerar är det nåt snack om att de kommer fixa detta? (om det är ett mjukvaruproblem)

/Daniel

#82

Postad 08 februari 2006 - 19:47

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

har för mig att det står nånstans i tråden att man inte kunde köra dubbla tvkort tillsammans med fireDTV, typ fireDTV för digitala kanaler och ett analogt tvkort för just analoga stämmer detta? om det inte fungerar är det nåt snack om att de kommer fixa detta? (om det är ett mjukvaruproblem)

/Daniel

<{POST_SNAPBACK}>


Jag körde tre FireDTV samtidigt igår på en burk. En med Comhem kabeltv o de andra två var Boxer. Med olika kanaler på alla förstås. Det går med MyTheatre, Mediaportal och några andra program. Det kommer även stöd för flera tuners med Boxers betalkanalsutbud i MCE2005 men det dröjer någon/några veckor till. Det skulle vart klart i slutet på januari men så bidde det inte....

#83

Postad 08 februari 2006 - 19:50

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Sänder de med H.264 ska det gå bra.

I torsdags gick man ju ut och sa att det verkligen blir av. Och det verkar luta åt H.264. Allt ser mycket positivt ut inför fotbollen :)

Redigerat av Magnus Thomé, 08 februari 2006 - 19:51.


#84

Postad 11 februari 2006 - 23:55

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0
Det kommer även stöd för flera tuners med Boxers betalkanalsutbud i MCE2005 men det dröjer någon/några veckor till. Det skulle vart klart i slutet på januari men så bidde det inte....
[/quote]

Vad menar du?
Skulle MCE vara klart för betalutbud???

Berätta mer..

/Jonas

#85

Postad 12 februari 2006 - 00:16

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Vad menar du?
Skulle MCE vara klart för betalutbud???

Berätta mer..

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit klart sen i december förra året :) :) Gäller Boxers hela utbud än så länge men stöd för Comhem ska komma det med :)

Redigerat av Magnus Thomé, 12 februari 2006 - 00:17.


#86

Postad 12 februari 2006 - 09:16

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

Vad menar du?
Skulle MCE vara klart för betalutbud???

Berätta mer..

/Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Har varit klart sen i december förra året :) :) Gäller Boxers hela utbud än så länge men stöd för Comhem ska komma det med :)

<{POST_SNAPBACK}>


Låter ju kanon.. Var kan man läsa mer om det?
Tyvärr har jag IOFS kassa UPC.. Men det verkar ju isf gå framåt med rättighetsfrågorna om det går att lösa för Boxer så...

Tackar

/Jonas

#87

Postad 12 februari 2006 - 10:11

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Du läsa lite mer och ser bilder under denna länk :)

Att ta in digitala kanaler via UPC är väl tveksamt (?) - men Boxer fungerar ju alltid (så länge man har bra antenn :) )

#88

Postad 12 februari 2006 - 15:36

Slangare
  • Slangare
  • Forumräv

  • 661 inlägg
  • 0

Du läsa lite mer och ser bilder under  denna länk <_<

Att ta in digitala kanaler via UPC är väl tveksamt (?) - men Boxer fungerar ju alltid (så länge man har bra antenn :P )

<{POST_SNAPBACK}>


Ahhhh.. Jag trodde att Microsoft hade fixat till det..
Vilket hade bäddat för alla..

#89

Postad 12 februari 2006 - 19:15

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
hejsan.

jag undrar om FloppyDTV går att lägga löst i datorn? Har ingen diskettutgång på framsidan.
Vart hittar jag det mest prisvärda paketet för FloppyDTV? Behövs ingen fjärr då jag redan har en för MCE. Boxar-abb har jag också redan.

Jag har beställt datordelar från datorbutiken, och för att få mindre frakt finns ju även FloppyDTV där, http://www.datorbuti...p?artId=FLDTV-T
Är det ett tillräckligt paket? Känns ju lite onödigt med fjärren.

Skulle ni rekomedera FloppyDTV framför tex TwinhanDTV Ter-CI + en CA-modul?

MVH
Johan

#90

Postad 12 februari 2006 - 19:22

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

hejsan.

jag undrar om FloppyDTV går att lägga löst i datorn? Har ingen diskettutgång på framsidan.
Vart hittar jag det mest prisvärda paketet för FloppyDTV? Behövs ingen fjärr då jag redan har en för MCE. Boxar-abb har jag också redan.

Jag har beställt datordelar från datorbutiken, och för att få mindre frakt finns ju även FloppyDTV där, http://www.datorbuti...p?artId=FLDTV-T
Är det ett tillräckligt paket? Känns ju lite onödigt med fjärren.

Skulle ni rekomedera FloppyDTV framför tex TwinhanDTV Ter-CI + en CA-modul?

MVH
Johan

<{POST_SNAPBACK}>


Varför inte en FireDTV? Den är ju extern.

#91

Postad 12 februari 2006 - 23:40

LuffarJoh
  • LuffarJoh
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
hm. vill ha allt på samma ställe. slippa extra sladdar o grejer. ska var snyggt och enkelt. dessutom behöver jag ingen fjärr då¨jag har en MS MCE. detta chassi har jag så det får inet plats en flopppy på framsidan: Chassit
den är ju rätt stor så det bör väl på plats innuti? sla finnas en 3.5" plats i chassit.

Redigerat av LuffarJoh, 12 februari 2006 - 23:42.


#92

Postad 13 februari 2006 - 06:55

Unregisteredc663e695
  • Unregisteredc663e695
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 0

Jag har beställt datordelar från datorbutiken, och för att få mindre frakt finns ju även FloppyDTV där, http://www.datorbuti...p?artId=FLDTV-T
Är det ett tillräckligt paket? Känns ju lite onödigt med fjärren.


Det finns ju en utan fjärr på www.inet.se
Men då ingår inga program

#93

Postad 13 februari 2006 - 11:26

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

hejsan.

jag undrar om FloppyDTV går att lägga löst i datorn? Har ingen diskettutgång på framsidan.

<{POST_SNAPBACK}>


Går att montera i en vanlig 3,5"-plats för hårdisk om det finns lite extra utrymme på längden.


Finns dessutom en förlängare som tillbehör för att sätta abonnemangskortet extrernt på baksidan om man vill. Finns på lager hos Pyrotech AFAIK

Bifogad fil(er)


Redigerat av Magnus Thomé, 13 februari 2006 - 11:30.


#94

Postad 13 februari 2006 - 13:34

fth
  • fth
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Magnus, jag hittar inte förlängaren hos Pyrotech, har du en länk till den?

Jag skulle själv behöva ett par såna, minns du vad den kostar?

MVH/fth

#95

Postad 13 februari 2006 - 23:15

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

Magnus, jag hittar inte förlängaren hos Pyrotech, har du en länk till den?

Jag skulle själv behöva ett par såna, minns du vad den kostar?

MVH/fth

<{POST_SNAPBACK}>

Du får nog ringa dem.

#96

Postad 19 februari 2006 - 10:36

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

  • 2 387 inlägg
  • 0
Intressant läsning om Fire/Floppy-DTV på NordicHardware.se :)

Recension på NordicHardware.se

Kan inte annat än hålla med skribenten angående den märkliga situationen angående gratiskanaler kontra betalkanaler vi har i Sverige...

#97

Postad 19 februari 2006 - 23:14

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0

Intressant läsning om Fire/Floppy-DTV på NordicHardware.se :angry:

Recension på NordicHardware.se

Kan inte annat än hålla med skribenten angående den märkliga situationen angående gratiskanaler kontra betalkanaler vi har i Sverige...

<{POST_SNAPBACK}>


Cool, undrade just när någon skulle länka artikeln. :(

Blev lite stressad på slutet och artikeln blev inte så ingående som jag hade tänkt mig (bland annat sabbade jag alla egna foton jag tog på hårdvaran tex. ;)). Kom dock gärna med tips och förslag på förbättringar via PM.

Håller tummarna för att Digital Everywhere ska kunna lösa det här med DVB-C/DVB-S i MCE. :(

#98

Postad 06 mars 2006 - 11:08

jonas3g
  • jonas3g
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0

hejsan.

jag undrar om FloppyDTV går att lägga löst i datorn? Har ingen diskettutgång på framsidan.

<{POST_SNAPBACK}>


Går att montera i en vanlig 3,5"-plats för hårdisk om det finns lite extra utrymme på längden.


Finns dessutom en förlängare som tillbehör för att sätta abonnemangskortet extrernt på baksidan om man vill. Finns på lager hos Pyrotech AFAIK

<{POST_SNAPBACK}>


Fanns det någon länk till förlängningsprodukten någonstans?

Har jag förstått det här rätt:
Monterar man floppydtv internt behöver man två lediga pci platser, en för programkortet och en för antennen?

#99

Postad 06 mars 2006 - 19:49

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0

hejsan.

jag undrar om FloppyDTV går att lägga löst i datorn? Har ingen diskettutgång på framsidan.

<{POST_SNAPBACK}>


Går att montera i en vanlig 3,5"-plats för hårdisk om det finns lite extra utrymme på längden.


Finns dessutom en förlängare som tillbehör för att sätta abonnemangskortet extrernt på baksidan om man vill. Finns på lager hos Pyrotech AFAIK

<{POST_SNAPBACK}>


Fanns det någon länk till förlängningsprodukten någonstans?

Har jag förstått det här rätt:
Monterar man floppydtv internt behöver man två lediga pci platser, en för programkortet och en för antennen?

<{POST_SNAPBACK}>



Njaee... en 3.5" plats och en ledig blankpanel. Men den extender som finns är halvhöjds PCI!

Bifogad fil(er)



#100

Postad 06 mars 2006 - 19:52

Magnus Thome
  • Magnus Thome
  • Beroende

  • 1 064 inlägg
  • 0
Avdelningen alternativa monteringar:
Bifogad fil  FloppyDTV_PCI7.JPG   53,83K   422 Antal nerladdningar


Bifogad fil  FloppyDTV_PCI4.JPG   17,31K   4 Antal nerladdningar

;)

Redigerat av Magnus Thomé, 06 mars 2006 - 20:03.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.