Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen du köpte?

1258 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 19 februari 2016 - 22:08

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Spectre (nu sedd),var väl sådär.Inte bästa bildkvaltèn tyvärr.


Bond Spectre (sedd ikväll).Ok film,men tyvärr inte bästa bildkvalitè.

Trist. Vilken utgåva?



#202

Postad 20 februari 2016 - 07:14

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Trist. Vilken utgåva?

Köpte steelbooken från CDON.

 

Filmens kvalitè är inte dålig,men borde kunna hålla topp kvalitè då det är Bond.

Om det nu inte är så att man gjort den med Grain med flit?


Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 20 februari 2016 - 07:17.


#203

Postad 20 februari 2016 - 07:34

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag menade vilket land, med utgåva, jag hade kunnat vara mer tydlig :)

 

CDON, då gissar jag på en svensk eller nordisk utgåva. Jag får min på måndag, trots att Discshop postade den i torsdags, men de brukar använda B-post vid förhandsbokningar.

 

Jag har för mig att det var en del filmkorn i rullen, jag kommer faktiskt inte ihåg, det var så länge sedan den gick på bio :P



#204

Postad 20 februari 2016 - 08:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Köpte steelbooken från CDON.

Filmens kvalitè är inte dålig,men borde kunna hålla topp kvalitè då det är Bond.
Om det nu inte är så att man gjort den med Grain med flit?


Bild kvalitén är topnotch! Du är den första jag hört klaga på den. Den är inspelad på 35mm och inte digitalt som skyfall!

#205

Postad 20 februari 2016 - 11:26

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0

Blev Spectre ifrån cdon. Kvällens film:)


Redigerat av Unregisteredace8621f, 20 februari 2016 - 11:37.


#206

Postad 20 februari 2016 - 14:57

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Bild kvalitén är topnotch! Du är den första jag hört klaga på den. Den är inspelad på 35mm och inte digitalt som skyfall!

Jo,man är lite petig :rolleyes: .

 

Men jag är allergisk mot grain.M öjligt att filmen är gjord så.Men jag föredrar så klar bild som möjligt.


Bild kvalitén är topnotch! Du är den första jag hört klaga på den. Den är inspelad på 35mm och inte digitalt som skyfall!

Ja,jag är allergisk mot grain :rolleyes: .

 

Möjligt att det är tänkt att vara så,men jag föredrar så klar/ren bild som möjligt.



#207

Postad 20 februari 2016 - 15:02

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 1
Jaha jag trodde att de flesta ville se filmen som det var tänkt?

#208

Postad 20 februari 2016 - 16:27

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag älskar korn - det ska ju synas att det är fotat på film, annars kan man se The Phantom Menace och liknande heldigitala sammetslena filmer ;)

 

Det är ju klart, om det inte är filmkorn som syns utan är något fel på bilden så är det en helt annan sak...

 

Jag kan inte nog vänta till på måndag för att kunna se själv. SPECTRE får bli premiärfilm i min 'nya' bio :)

 

 

Den senaste filmen jag själv köpte var Zodiac, det lilla mästerverket av David Fincher.



#209

Postad 20 februari 2016 - 16:59

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Senaste filmköpet var The Martian. Blir till att kolla på den ikväll.

#210

Postad 20 februari 2016 - 19:29

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Jaha jag trodde att de flesta ville se filmen som det var tänkt?

Jag vill ha bilden så klar som möjligt,för att uppleva den så verkligt som möjligt :) .Det är ju inte direkt grain i verkligheten?Om det nu inte är väldigt disigt/mulet eller så.

 

Läste just på High def digest att filmen är gjord med Grain,samt en lite soft bild.

 

Länk:

http://bluray.highde...esteelbook.html


Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 20 februari 2016 - 19:34.


#211

Postad 20 februari 2016 - 20:04

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 1

Jag vill ha bilden så klar som möjligt,för att uppleva den så verkligt som möjligt :) .Det är ju inte direkt grain i verkligheten?


Men det är ju inte verklighet, det är ju film? :)

#212

Postad 20 februari 2016 - 20:17

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Men det är ju inte verklighet, det är ju film? :)


Exakt! Regissören har ju en bild i skallen hur han vill förmedla sin film! Det avgör ju inte vi som tittare precis!

Redigerat av vinncent, 20 februari 2016 - 20:17.


#213

Postad 20 februari 2016 - 20:55

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag vill ha bilden så klar som möjligt,för att uppleva den så verkligt som möjligt :) .Det är ju inte direkt grain i verkligheten?Om det nu inte är väldigt disigt/mulet eller så.

 

Läste just på High def digest att filmen är gjord med Grain,samt en lite soft bild.

 

Länk:

http://bluray.highde...esteelbook.html

 

Jag tror du missförstår vad de skriver en aning. Filmen är inte 'gjord med grain'.

 

Grain är engelska för korn, eller tydligare, filmkorn. SPECTRE är fotad på film och inte digitalt, skriver de. Film är en plastremsa med en pålagd massa bestående av bl.a.små små korn av silver (och en del annat) som' fångar' ljuset, typ, och framträder när man framkallar filmen.

 

Då man gör en blu-ray så scannas den filmen till ett digitalt format, och den filen förs sedan över till skivor (enkelt uttryckt)

 

De skriver också att där det förekommer (tydligt) filmkorn är kornstrukturen väl kontrollerad; under kontroll. Det ser med andra ord bra ut. Precis som det gjorde på originalfilmen, som den visades på bio (också oftast scannad från film till ett digitalt format)

 

Det finns ingen film helt utan korn, för det är ju kornet som 'gör' filmen. Det finns filmsorter med olika stora korn, däremot. Film som används till rörlig film består oftast av en lite grövre kornsort. Film som man plåtar stillbilder med finns i sorter med mycket fint korn, så smått att det nästan inte syns.



#214

Postad 20 februari 2016 - 21:24

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Är det ingen som köpt en film?

#215

Postad 20 februari 2016 - 22:03

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Smaken är som baken :) .



#216

Postad 20 februari 2016 - 22:06

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Jag tror du missförstår vad de skriver en aning. Filmen är inte 'gjord med grain'.

 

Grain är engelska för korn, eller tydligare, filmkorn. SPECTRE är fotad på film och inte digitalt, skriver de. Film är en plastremsa med en pålagd massa bestående av bl.a.små små korn av silver (och en del annat) som' fångar' ljuset, typ, och framträder när man framkallar filmen.

 

Då man gör en blu-ray så scannas den filmen till ett digitalt format, och den filen förs sedan över till skivor (enkelt uttryckt)

 

De skriver också att där det förekommer (tydligt) filmkorn är kornstrukturen väl kontrollerad; under kontroll. Det ser med andra ord bra ut. Precis som det gjorde på originalfilmen, som den visades på bio (också oftast scannad från film till ett digitalt format)

 

Det finns ingen film helt utan korn, för det är ju kornet som 'gör' filmen. Det finns filmsorter med olika stora korn, däremot. Film som används till rörlig film består oftast av en lite grövre kornsort. Film som man plåtar stillbilder med finns i sorter med mycket fint korn, så smått att det nästan inte syns.

Ok!

 

Det är inspelningsutrustningen som avgör mer eller mindre grain.

 

Då föredrar jag digital inspelningsutrustning.



#217

Postad 21 februari 2016 - 00:02

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Är det ingen som köpt en film?

 

 

 

 

 

Den senaste filmen jag själv köpte var Zodiac, det lilla mästerverket av David Fincher.

 

 

Senaste filmköpet var The Martian. Blir till att kolla på den ikväll.



#218

Postad 22 februari 2016 - 13:08

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Idag på korrekt datum :P kom till slut mitt exemplar av SPECTRE.

Jag köpte en utgåva med en särskild reliefverkan på omslaget.

 

24564451153_26154c2e49_o.jpg

 

Bond står ut mot bakgrunden i en blank relief som jag fann svår att återge i ett fotografi, det ser snyggt ut i verkligheten.

 

25073009262_85cea8b60b_o.jpg


Redigerat av FEA, 22 februari 2016 - 13:09.


#219

Postad 22 februari 2016 - 15:49

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Spectre (nu sedd),var väl sådär.Inte bästa bildkvaltèn tyvärr.


Bond Spectre (sedd ikväll).Ok film,men tyvärr inte bästa bildkvalitè.

 

Jag har några sekvenser (jag letade efter några fina skarpa scener för att fota till mitt hembiogalleri men fann inga) av SPECTRE nu och håller med om att bildkvaliteten inte är bra! Jag såg den på bio flera gånger så jag har den bilden som referens och någonting har definitivt hänt vid överföringen till digitalt (blu-ray)

Jag ska se hela filmen nu och återkommer.


Redigerat av FEA, 22 februari 2016 - 15:50.


#220

Postad 22 februari 2016 - 16:32

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har några sekvenser (jag letade efter några fina skarpa scener för att fota till mitt hembiogalleri men fann inga) av SPECTRE nu och håller med om att bildkvaliteten inte är bra! Jag såg den på bio flera gånger så jag har den bilden som referens och någonting har definitivt hänt vid överföringen till digitalt (blu-ray)
Jag ska se hela filmen nu och återkommer.

Ja det kanske är nåt fel på den "vanliga" utgåvan då det uppenbarligen inte är samma skiva som ligger i steelbooken! För den är nämligen riktig grym i bildkvalitén !

Så här ser skivorna ut!

[url="http://s274.photobuc...CE96.jpg.html"]9BCF58F1-108E-47F3-8079-4383E3B4CE96.jpg[/url
Här skrev jag det

Redigerat av vinncent, 22 februari 2016 - 21:35.


#221

Postad 22 februari 2016 - 18:37

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Vilka utgåvor är det du har på din bild vinncent?



#222

Postad 22 februari 2016 - 18:55

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Överst är steelbook och underst är en bild från nätet på den vanliga keepcase

#223

Postad 22 februari 2016 - 18:56

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Bildens kvalitet varierar under filmens gång. Det är knappast medvetet, och inte som jag minns det från bion, som sagt. Sista halvtimmen är bilden riktigt bra.

 

Ljudet är en helt annan sak, som tur är.

Jag minns från bion när filmen inleddes och trummorna drog igång att vilket maffigt ljud det var! Det andra jag tänkte var att jag aldrig skulle få höra samma sak hemma. Jag hade fel :)

Spoiler
och det fortsatte så hela filmen. Dialog, musik, effekter, omgivningsljud... 10 p. Underbart :D


Överst är steelbook och underst är en bild från nätet på den vanliga keepcase

Region vinncent, vilken region :) (på den 'vanliga')


Redigerat av FEA, 22 februari 2016 - 18:57.


#224

Postad 22 februari 2016 - 19:01

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Ingen aning då det är en bild från nätet ! Jag visar bara bilderna så man kan se att skivorna är olika ovh den understa är likadan som den svenska keepcasen!

#225

Postad 22 februari 2016 - 19:06

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
En bild på xtra dvdn i Target 2-disc utgåvan


4E9DF0F5-B57A-4076-B567-710183142B8D.png

#226

Postad 22 februari 2016 - 19:09

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Ingen aning då det är en bild från nätet ! Jag visar bara bilderna så man kan se att skivorna är olika ovh den understa är likadan som den svenska keepcasen!

vinncent, först skriver du ingen aning, och sen skriver du att den är likadan som den svenska keepcasen... hur vet du det om du inte har en aning?

 

Min svenska utgåva ser nämligen inte ut så där. Jag försöker bara ta reda på vilka utgåvor som finns där ute á propos bildkvaliteten :)



#227

Postad 22 februari 2016 - 19:47

Unregisteredd6957fbe
  • Unregisteredd6957fbe
  • Veteran

  • 1 625 inlägg
  • 0

Köpte också Spectre senast. Vanliga svenska "vanilj"-utgåvan och den är snarlik den undre av vinncents bilder, det enda som verkar skilja är att det är en region A/B/C logga på skivan också.



#228

Postad 22 februari 2016 - 20:30

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Skönt att man kan bli trodd på <_<  ;) .


Redigerat av Unregistered95ac8a8d, 22 februari 2016 - 20:45.


#229

Postad 22 februari 2016 - 20:55

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Skönt att man kan bli trodd på <_<  ;) .

Jag skrev ju att om det är fel på bilden så är det en annan sak :)



#230

Postad 22 februari 2016 - 21:00

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

vinncent, först skriver du ingen aning, och sen skriver du att den är likadan som den svenska keepcasen... hur vet du det om du inte har en aning?
:)

Men herregud! Nu ska jag skriva så även du fattar!

Svensk keepcasen = Bond i vit kavaj!

Svensk steelbook= bara titeln Spectre på skivan!

Menar du att din inte har Bond i vit kavaj?

Jag pratar om utseendet på skivan INTE innehållet!!

Redigerat av vinncent, 22 februari 2016 - 21:02.


#231

Postad 22 februari 2016 - 21:15

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Så varför skrev du inte så från början? Ursäkta att jag inte begrep att du menade skivans tryck när du inte med ett ord nämner det, jag är ingen tankeläsare.

 

Tips: gör som GalaxDödaren och skriv så man förstår är du snäll.


Ingen aning då det är en bild från nätet ! Jag visar bara bilderna så man kan se att skivorna är olika ovh den understa är likadan som den svenska keepcasen!

Den understa är INTE likadan som den svenska utgåvan. Vad är det du inte förstår gällande det, jag har redan skrivit det en gång :)



#232

Postad 22 februari 2016 - 21:34

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Jag skrev ju innan att det var konstigt att det inte var samma skivor på samma film i Sverige ! Har nog aldrig hänt innan!

Varför postar du ingen bild på din då! Ska bli kul att se om Bond inte har vit kavaj på din!

#233

Postad 22 februari 2016 - 21:39

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Jag skrev ju innan att det var konstigt att det inte var samma skivor på samma film i Sverige ! Har nog aldrig hänt innan!

Varför postar du ingen bild på din då! Ska bli kul att se om Bond inte har vit kavaj på din!

Jag har inte sagt ett enda ord om vita kavajer, det är du. Nu blandar du ihop mig med dig ;)

 

Du skrev i en annan tråd att det är samma skiva i den svenska keepcasen som i den svenska utgåvan med pappomslag. Jag trodde på det.

Det visar säg att det inte är sant. Det är en annan skiva i utgåvan med pappomslag. Den jag köpte.



#234

Postad 22 februari 2016 - 21:54

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0

Jag har inte sagt ett enda ord om vita kavajer, det är du. Nu blandar du ihop mig med dig ;)

Du skrev i en annan tråd att det är samma skiva i den svenska keepcasen som i den svenska utgåvan med pappomslag. Jag trodde på det.
Det visar säg att det inte är sant. Det är en annan skiva i utgåvan med pappomslag. Den jag köpte.



Alltså vakna nu! Du klagade på bilden på filmen! Jag skrev att det kanske är nåt fel med den vanliga svenska då eftersom i den svenska steelbooken är det en annan skiva i vilket är väldigt ovanligt! I keepcasen är det Bond i vit kavaj och i steelbooken är det bara titeln på skivan! Nu kan jag inte förklara det tydligare! Godnatt!

#235

Postad 22 februari 2016 - 22:14

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Idag trillade Spectre ner i brevlådan.

 

För att "haka på" diskussionen om bildkvalité så upplevde jag den som i stort sett bra, men med lite dålig dynamik i många mörka och ljusa scener.

 

Efter ha läst här gjorde jag en liten sökning och snubblade över följande recension:

http://bluray.highde...57/spectre.html

 

Läs speciellt avsnittet om videokvalitet, där finns intressanta funderingar om bilden som skulle föklara varför jag upplevde bilden som jag gjorde...

 

Så då är frågan om det verkligen är dålig bild i blurayutgåvan?



#236

Postad 22 februari 2016 - 22:21

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Alltså vakna nu! Du klagade på bilden på filmen! Jag skrev att det kanske är nåt fel med den vanliga svenska då eftersom i den svenska steelbooken är det en annan skiva i vilket är väldigt ovanligt! I keepcasen är det Bond i vit kavaj och i steelbooken är det bara titeln på skivan! Nu kan jag inte förklara det tydligare! Godnatt!

Ja men jag har inte klagat på den vanliga svenska utgåvan. Det är det som du fortfarande inte förstår :)

Jag har köpt en svensk utgåva med reliefomslag i papp, inte den vanliga svenska utgåvan. Jag skrev det i den andra tråden med.

 

Jag vet inte hur man citerar från andra trådar, men du verkar ha glömt vad du skrev när jag sa att det är en annan utgåva av den svenska som jag köpte:

 

vinncent, den 22 Feb 2016 - 15:37, skrev:

"Ja fast det är den vanliga utgåvan med extra pappomslag!"

 

Du skrev alltså att det är den vanliga utgåvan fast med pappomslag. Jag upprepar: det är INTE den vanliga utgåvan med extra pappomslag.



#237

Postad 22 februari 2016 - 22:24

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Idag trillade Spectre ner i brevlådan.

 

För att "haka på" diskussionen om bildkvalité så upplevde jag den som i stort sett bra, men med lite dålig dynamik i många mörka och ljusa scener.

 

Efter ha läst här gjorde jag en liten sökning och snubblade över följande recension:

http://bluray.highde...57/spectre.html

 

Läs speciellt avsnittet om videokvalitet, där finns intressanta funderingar om bilden som skulle föklara varför jag upplevde bilden som jag gjorde...

 

Så då är frågan om det verkligen är dålig bild i blurayutgåvan?

Vi diskuterade den recensionen lite längre upp. Bilden i min utgåva handlar inte om det, utan om bekymmer med oskärpa som varierar från tid till tid. Många scener är riktigt skarpa medans andra inte är det. Det är inte konsekvent, och det handlar heller inte om en 'soft' bild, det är en annan sak. Som sagt, så var inte bilden på bio.

 

Törs jag fråga vilken utgåva du köpte? ;)

 

... vad tyckte du om ljudet förresten? Jag kan fortfarande inte komma över hur otroligt bra det lät :)


Redigerat av FEA, 22 februari 2016 - 22:26.


#238

Postad 22 februari 2016 - 22:31

vinncent
  • vinncent
  • Mästare

  • 2 878 inlägg
  • 0
Det är ju det som är problemet ! Du tror du köpt en " speciell" utgåva när det i själva verket är den svenska vanliga keepcasen med ett pappfodral som discshop lurat på dig för att du ska förboka hos dem! Förstår du inte det så släpper vi nog detta nu! Och eftersom du klagade på den bilden så sa jag att då kanske steelbooken är bättre då det är en annan skiva! Simple as that!

Redigerat av vinncent, 22 februari 2016 - 22:34.


#239

Postad 22 februari 2016 - 22:49

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Det är ju det som är problemet ! Du tror du köpt en " speciell" utgåva när det i själva verket är den svenska vanliga keepcasen med ett pappfodral som discshop lurat på dig för att du ska förboka hos dem! Förstår du inte det så släpper vi nog detta nu! Och eftersom du klagade på den bilden så sa jag att då kanske steelbooken är bättre då det är en annan skiva! Simple as that!

... vad hände med Godnatt? :)

 

Du börjar bli lite otrevlig nu tycker jag. Jag har köpt utgåvan med relieftryck (den är riktigt fin) eftersom den är ovanlig, inte för att någon har lurat mig.

Jag 'tror' inte att jag köpt den, det var ett medvetet val. Jag förstår inte varför du behöver bli så upprörd över det. Är det för att du missade chansen?

 

Du köpte ju steelbook-utgåvan eftersom den är ovanlig, eller hur? Har du också blivit lurad då? (Ditt eget resonemang) Filmen är fortfarande SPECTRE.

 

... och åter igen skriver du att det är den vanliga svenska utgåvan trots att det inte är det... märkligt så envis du är :)

 

[edit:] den kostade också bara SEK 159:- precis som den andra utgåvan. Så inget prislurendrejeri heller.


Redigerat av FEA, 22 februari 2016 - 22:57.


#240

Postad 22 februari 2016 - 22:53

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

http://www.discshop....blu_ray/P137339

 

Jag har alltså köpt den som "discshop lurat på mig" och reagerade inte på skiftningar i skärpa.

Visste inte att den var "speciell" och hade keepcase. Det blev en överaskning när jag öppnade brevet. Det var denna utgåva eller steelbooken, och steelbook intresserar mig inte alls...

 

Jag vet att svenska leverantörer klantat till bluray-utgåvor av äldre filmer tidigare när transfern de gjort verkligen suger, men varför skulle man använda en egen master istället för den som, jag förmodar, filmbolaget tillhandahåller vid release av nya filmer?

Det låter som det skulle vara dyrare, men vad vet jag om hur de olika distributörerna resonerar..

 

Angående ljudet: riktigt bra, typ full pott. Har upplevt många filmer med extremt bra ljud det senaste året. Vet inte om det är filmerna eller om min senaste audyssey-kalibrering blev extremt bra.

Troligen en kombination. Får plocka fram en äldre film med erkänt bra ljud och jämföra...


Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 22 februari 2016 - 22:56.


#241

Postad 22 februari 2016 - 23:01

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

 

Jag har alltså köpt den som "discshop lurat på mig" och reagerade inte på skiftningar i skärpa.

 

Det är kanske min nya duk, det var första filmen på den ... näe, skämta bara. Det var ju många fina scener också. Det är det som är konstigt, att det skiftar så. Jag får nöja mig med ljudet :)

 

Jag ska faktiskt slänga iväg en fråga till Discshop och se vad de säger, annars får det vara.



#242

Postad 23 februari 2016 - 10:08

Unregistered95ac8a8d
  • Unregistered95ac8a8d
  • Forumräv

  • 720 inlägg
  • 0

Hmmm....Inte lätt att få begrepp om alla utgåvor :blink:  :) .Blir väl att köpa en vanlig utgåva sen och jämföra.Om nu den skiljer sig mot Steelbook utgåvan?



#243

Postad 23 februari 2016 - 17:28

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

... lite sent på bollen men jag såg den ju på bio. Idag fann jag den för ett bra pris och slog till!

 

24585632414_7dbf94531b_o.jpg

SEK 99:- gjorde att det blev ett impulsköp hos Buylando på Kungsholmen i huvudstaden.

 

25098020192_cf273b8b9a_o.jpg

 

Jag fotade baksidan också, alltid av intresse på ett hembioforum :)

 

Mycket bra bild och helt sanslöst bra ljud. Detta är den tredje filmen jag ser som har ett Dolby ATMOS®-spår som min utrustning inte kan hantera, så det blir Dolby True HD... men det är någonting med dessa mixar som gör att ljudet är fantastiskt! Det kan inte vara en slump.



#244

Postad 24 februari 2016 - 19:27

Mr_Tom
  • Mr_Tom
  • Forumräv

  • 775 inlägg
  • 0
Mycket bra bild och helt sanslöst bra ljud. Detta är den tredje filmen jag ser som har ett Dolby ATMOS®-spår som min utrustning inte kan hantera, så det blir Dolby True HD... men det är någonting med dessa mixar som gör att ljudet är fantastiskt! Det kan inte vara en slump.

 

Jag har Roger Waters - The Wall med Atmosljud. Min reciever hanterar inte Atmos men det är väldigt bra ljud ändå. Så jag instämmer i slutsatsen så här långt. Det kanske dyker upp en dålig Atmosmix någonstans men jag har inte hört den hittills.
 



#245

Postad 25 februari 2016 - 14:18

Unregistered242b20f0
  • Unregistered242b20f0
  • Forumräv

  • 686 inlägg
  • 0

Den senaste var Bond /Spectre



#246

Postad 25 februari 2016 - 14:50

PH2000
  • PH2000
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 0

Baksmällan 3, 20kr på ICA Maxi...



#247

Postad 25 februari 2016 - 20:50

Restless
  • Restless
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0

Snubblade in ett paket idag.

1gqc0w.jpg



#248

Postad 27 februari 2016 - 16:48

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0
Hemmakväll 15kr styck😊

Bifogad fil(er)



#249

Postad 02 mars 2016 - 15:06

FEA
  • FEA
  • Guru

  • 4 196 inlägg
  • 0

Pan 3D för SEK 129:- tack för tipset C0LD :)

 

25144984790_fd7d753d7b_o.jpg

 

25144984510_0f13e1ec6c_o.jpg

 

Snabb leverans av Elgiganten. Det stod leverans 3-5 arbetsdagar. Samma kväll fick jag ett mail där de bad om ursäkt för att de inte kan skicka den förrän dagen efter, alltså 2 dagar. Jaha, tänkte jag, inställd på att få vänta 3-5 dagar. Den kom sedan idag, efter bara 2 dagar :)



#250

Postad 02 mars 2016 - 19:45

MikeVKR
  • MikeVKR
  • Guru

  • 4 029 inlägg
  • 0
Två nya.

Bifogad fil(er)

  • Bifogad fil  image.jpg   119,08K   0 Antal nerladdningar
  • Bifogad fil  image.jpg   68,22K   0 Antal nerladdningar




1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar


    Facebook (1)
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.