Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Officiella speltrådar

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 30 maj 2007 - 13:01

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Som ni vet så är det långt ifrån alla som gör speltrådar enligt den mall vi har Här på forumet. Jag vet inte om de inte lägger märke till den, struntar i den, eller om det är en kombination av båda.

Meningen när jag kom på dessa (i mitt tycke ganska enkla) regler var att få lite struktur på trådarna så att det skulle bli lite snyggt. Alla kanske inte vill ha det så dock. Därför frågar jag er vad ni tycker:

Ska vi slopa "reglerna" och låta var och en göra trådar precis som de vill? Även om ett röstalternativ alltid är kul så är det inte alla som ens får med det.

Eller ska vi "välja ut" två-tre frivilliga som vet hur man gör trådar och sedan får de skapa trådar framöver efter mallen?

Eller annat alternativ?

Det som Lifter har gjort i X360 forumet är väldigt bra tycker jag. En trådsamling för speltrådarna, har själv använt den flera ggr när jag letar gamla trådar. Bättre än sökfunktionen. Skulle någon kunna göra en sådan här t ex (finns inte så många speltrådar här ännu så det är enklare)?

Säg vad ni tycker så jag vet vad ni vill :mellow:

#2

Postad 30 maj 2007 - 13:14

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

  • 3 008 inlägg
  • 0
Jag tycker helt klart att de ska vara enligt mallen.
Vet att ja själv missa de när ja gjorde Zelda tråden, men vafan
alla kan göra misstag o den tråden styrde vi ju upp omgående.

Så ja röstar helt klart för att de är bra med struktur i första inlägget!

#3

Postad 30 maj 2007 - 14:36

jimel
  • jimel
  • Mästare

  • 3 057 inlägg
  • 0
Ja jag tycker mallen är bra, annars är det lätt att strunta i vissa trådar när man inte ens vet vad det är för typ av spel.

#4

Postad 30 maj 2007 - 16:32

Knape
  • Knape
  • Amatör

  • 98 inlägg
  • 0
Tycker reglerna ska följas men tror inte det funkar riktigt med "utvalda", svårt att veta vilka spel folk vill ha trådar till. Alla är kanske inte värda det.

#5

Postad 30 maj 2007 - 18:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Ok, 3 personer hittills som vill ha kvar mallen. Enda problemet med det är att av de 12 speltrådar (mina egna exkluderade) som finns nu så är 4 st gjorda enligt mallen från början och resterande är antingen ofärdiga eller så har jag fått gå in och säga till eller ändra själv.

Det är alltså 1/3 som får det rätt från början. Är det ett lokaliseringsproblem? Man ser inte tråden där instruktionerna står? Jag tycker iofs man borde titta lite på hur andra gjort om man ska starta en ny tråd och ser man likheter så borde man kanske ta efter.

tror inte det funkar riktigt med "utvalda", svårt att veta vilka spel folk vill ha trådar till. Alla är kanske inte värda det.

Nej, det är ju ett problem att folk inte skulle kunna göra trådar när de själva vill. Man skulle kunna ha en klistrad requesttråd där folk skriver ner spel de vill ha trådar på och sedan fixar The Chosen Ones det när de har tid.

Eller så kan man bli mer radikal.. göra en klistrad samlingstråd likt Lifters i 360 forumet och sedan göra trådar för flera spel, även de som kommer i framtiden (inte alla då, men de någorlunda intressanta). Då kan man t o m låsa kommande spel tråden och låta varje spel få en egen tråd där det uppdateras varje gång något intressant sker såsom ny media eller ny information.

Jag trodde definitivt det skulle vara fler som var för att skippa strukturen för det känns faktiskt som att många tycker det är jobbigt att lägga till en länk eller en boxart och då hellre inte bryr sig om att göra tråden eller gör den halvt komplett. Inte bara i det här forumet btw.

Men nu har ni som tycker så chansen att göra er röst hörd. Det blir som majoriteten vill.

#6

Postad 30 maj 2007 - 20:26

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

  • 458 inlägg
  • 0
Hur svårt kan det lägga till en röstfunktion till tråden man skapar? Så långt kan man ju iaf sträcka sig tycker jag att folk lägger till röstfunktion när de vill diskutera ett nytt spel.

En grej som kanske kunde göras för att få lite bättre ordning, är att göra den klistrade "Officiella Speltrådar" lite mer tydlig hur en ny speltråd bör se ut, och en länk till vart kan kan hitta en rescension av spelet.

Så ######, ursäkta franskan, svårt kan det inte vara att följa en enkel mall, om det finns lättillgängliga instruktioner.


Om det är det bästa sättet eller inte det uttalar jag mig inte riktigt om, men jag tycker ursprungsidén är rätt snygg!

#7

Postad 30 maj 2007 - 21:48

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
Jag tycker absolut att mallen ska följas. Men jag vill inte stänga för trådar såsom "köpvärda spel till Wii just nu" eller "bästa partyspelet" och liknande om ni förstår vad jag menar. Och jag vill inte heller att endast utvalda ska få skapa officiella speltrådar. Det är viktigt att forumet är levande. Inte lika viktigt att det är snyggt och städat, även om det också är vktigt :)

#8

Postad 30 maj 2007 - 22:54

Unregisteredae42f095
  • Unregisteredae42f095
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
100% för att mallen skall användas.

#9

Postad 30 maj 2007 - 23:32

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

En grej som kanske kunde göras för att få lite bättre ordning, är att göra den klistrade "Officiella Speltrådar" lite mer tydlig hur en ny speltråd bör se ut, och en länk till vart kan kan hitta en rescension av spelet.

Jag har försökt få den så tydlig som möjligt nu, vet inte hur mycket tydligare det kan bli. Har också gjort den röd, få se om det gör det enklare att hitta den. Har också gjort en klickbar länk till Gamerankings.

Men jag vill inte stänga för trådar såsom "köpvärda spel till Wii just nu" eller "bästa partyspelet" och liknande om ni förstår vad jag menar. Och jag vill inte heller att endast utvalda ska få skapa officiella speltrådar. Det är viktigt att forumet är levande.

Sådana trådar får givetvis finnas samtidigt. Officiella trådar är bara så att vi inte har 3-4 trådar om samma spel.

Verkar som vi kan lägga ned att välja ut personer. Får väl köra på som det är nu och hoppas att det blir enklare att hitta till malltråden.

Är det någon som vet en bra sida för att snabbt och enkelt hitta boxarts? Kanske lite större än de på Gamerankings? Så kan jag länka till den direkt också.

Redigerat av Zoiler, 30 maj 2007 - 23:33.


#10

Postad 31 maj 2007 - 00:24

derpious
  • derpious
  • Guru

  • 4 346 inlägg
  • 0
Jag skulle nog kolla på sidor som webhallen och discshop för boxart, kanske inte så bra att länka dit dock, sno deras bilder och bandbredd.

#11

Postad 31 maj 2007 - 07:51

maximm
  • maximm
  • Guru

  • 4 105 inlägg
  • 0
www.tothegame.com har fina loggor och boxarts lättfunnet. även info om spelet och så

#12

Postad 31 maj 2007 - 11:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

www.tothegame.com har fina loggor och boxarts lättfunnet. även info om spelet och så

<{POST_SNAPBACK}>

Det var rätt bra, länkar dit så att de som vill skapa får ett bra alternativ.

Då är det bara till att hoppas att det blir uppryckning nästa gång en tråd skapas :)

#13

Postad 01 juni 2007 - 12:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0
Gjorde iordning ett par trådar idag. Det blev ju jättesnyggt med de stora spelomslagen ;)

Knape har gjort en samlingstråd nu också om ni missat det.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.