Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Styr allt med iPhone/iPad/iPod (IR + RF)

1112 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#401

Postad 17 september 2011 - 08:22

cybertupp85
  • cybertupp85
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Jag kör Irule för att styra underhållning samt Tx-433 för att styra nästan all belysning.
Dock har jag försökt köra spotify genom fjärren som angavs tidigare i denna tråd men får den inte att synas, får bara ett grått fält. Någon som kör det som vill dela med sig?

#402

Postad 21 september 2011 - 17:49

Unregistered2d0b50b3
  • Unregistered2d0b50b3
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0
Jag kör med trippel-ögon, 99kr hos kjell. Totalt nio ögon alltså utan problem.

#403

Postad 27 september 2011 - 17:05

ODDNAME
  • ODDNAME
  • Användare

  • 178 inlägg
  • 0
Sitter och mekar med ett interface till ipad (irule) som ska kunna styra både det ena och det andra inkl nexa.
Fick massa koder beställda via Sydia.se men förstår inte riktigt hur man ska lära enheterna sina funktioner nu.

Sjävla "ordrarna" förstår jag, det är ju exakt samma som med IR, enkla koder för av, på, dimma 1-15 men hur gör man med koden som lär enheten vilken kod den ska lyssma på?

Redigerat av ODDNAME, 27 september 2011 - 17:24.


#404

Postad 30 september 2011 - 16:14

Xanser
  • Xanser
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Slängde ihop ett litet php script med en liten tablå för den som känner att utbudet inte räcker och bolagen snålar på rss feeds :)

Visar denna när jag tex öppnar kanal 3


http://sneakattack.s...l=tv3.viasat.se

Du kan använda få en version utan kanalikonen genom http://sneakattack.s.......&ikon=false

För andra kanaler byter man ut kanal=<kanal här>

Kanallista:
eurosport.com
tv3.viasat.se
kanal5.se
kanal9.se
kunskapskanalen.svt.se
nordic.discovery.com
p3.sr.se
svt1.svt.se
svt2.svt.se
svt24.svt.se
tv4.se
tv6.viasat.se

Inte lagt till fler än men om du är snäll kanske det går att ordna.

Sen lägger du simpelt in en URL kontroll i din iRule på den kanal du startar..


iPadden, inte jobbat så hårt på grafiken än :)

Någon som ha se hur detta var uppbyggt? Jag kan inte hitta motsvarande som ser så enkelt och snyggt ut :)
Eller någon annan som kan förklara hur man själv gör liknande?

Sitter och mekar med ett interface till ipad (irule) som ska kunna styra både det ena och det andra inkl nexa.
Fick massa koder beställda via Sydia.se men förstår inte riktigt hur man ska lära enheterna sina funktioner nu.

Sjävla "ordrarna" förstår jag, det är ju exakt samma som med IR, enkla koder för av, på, dimma 1-15 men hur gör man med koden som lär enheten vilken kod den ska lyssma på?

Hur menar du?

#405

Postad 01 oktober 2011 - 09:02

Xanser
  • Xanser
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0

Integrerad RSS är hur grymt som helst. Då slipper man svära över att Canal Digitals basbox för IP-TV har en programguide från stenåldern.

Egentligen skulle man villa skeppa iväg iPaden till någon av er som får fixa allt mot en slant...

Vet du hur det fungerar? Jag förstår mig inte på det, men det e sjukt snyggt!

#406

Postad 02 oktober 2011 - 15:22

exid
  • exid
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej!

Ser att det är mer än jag som har problem med inlärningsprogrammet.
Finns det något duktig själ som har fått en harman and kardon avr 135 förstärkare att fungera?
eller kanske motorola vip1003 digitalbox att fungera?

Suttit nu i flera timmar utan någe resultat. Bara tven som jag fått att fungera :/

#407

Postad 03 oktober 2011 - 12:31

TommyJo
  • TommyJo
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hej!

Ser att det är mer än jag som har problem med inlärningsprogrammet.
Finns det något duktig själ som har fått en harman and kardon avr 135 förstärkare att fungera?
eller kanske motorola vip1003 digitalbox att fungera?

Suttit nu i flera timmar utan någe resultat. Bara tven som jag fått att fungera :/


Har du kollat:
http://files.remotec...rdon/index.html
eller:
http://www.remotecen.../harmon_kardon/

och motorola:
http://www.remotecen...codes/motorola/

//Tommy

#408

Postad 08 oktober 2011 - 11:00

adarkmind
  • adarkmind
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hejsan,
som rookie både här på forumet och som ägare till en iTach ip2ir så börjar jag direkt med ett par frågor.

Har en Motorola vip 1920 från comhem som jag inte får att fungera tillsammans med iRule.
Såg att det var någon här som hade en Motorola VIP 1920 under devices i iRule-buildern, tror det var Derbyboy.
Så nu undrar jag ju givetvis vart jag kan hitta de koderna, för jag får hittar inga sådana hur jag än söker.

Sen har jag också en Nexa-dimmer som inte verkar sugen på att dimma något överhuvudtaget, men jag misstänker att det är jag som gjort nåt galet i upplärningen. Från de koderna jag fick från Sydia, ska jag lära kontrollen med On-koden, som det står i deras manual, eller ska jag använda mig av den som kallas SelfLearn?

Tack på förhand. /Patrik

#409

Postad 10 oktober 2011 - 21:36

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Vilka butiker i Sverige säljer WF2IR och har den hemma på lager, hittade bara Reference Audio men dom hade den bara som beställningsvara?

någon som vet hur lång räckvidden är på IR?


#410

Postad 15 oktober 2011 - 15:48

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Vilka butiker i Sverige säljer WF2IR och har den hemma på lager, hittade bara Reference Audio men dom hade den bara som beställningsvara?

någon som vet hur lång räckvidden är på IR?


Kolla hos Sydia: http://webshop.sydia.se/

#411

Postad 15 oktober 2011 - 15:53

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Vilka butiker i Sverige säljer WF2IR och har den hemma på lager, hittade bara Reference Audio men dom hade den bara som beställningsvara?

någon som vet hur lång räckvidden är på IR?

Jag köpte min på Hembiobutiken, vad gäller räckvidden vet jag inte men den räcker och blir över för mig iaf.

#412

Postad 17 oktober 2011 - 12:05

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0
Hej, läste denna tråd och blev sugen på skaffa en. Har både ipad och iphone så den kostnaden är ju redan betald.

Eftersom jag har routern i tvbänken så är ju den kabelanslutna versionen ett självklart val för mig. Jag har alla mina apparater förutom tv:n dold i tvbänken, rätt självklart;)

Men då började jag fundera hur jag skulle lösa detta, för att sätta ett ir öga någonstans utanför tvbänken går ju bort, efter lite googlande så hittade jag att de tydligen ska gå styra Samsung tvn via service uttaget,rs232 eller vad det heter. Men hur blir det då, kan jag verkligen ha en ip2ir då? Serviceuttaget är ju fakktiskt ett 3.5mm stereopropp tror jag. Men någon som testat detta? Då skulle man ju kunna få en helt dold lösningen för styra allt.

De jag vill kunna styra på tv:n är egentligen enbart källa och av/på. Eftersom jag har digitalbox och hemmabio till resten och det blir via ir.

Läste lite om ps3 i början av tråden, finns det smidig lösning för det med?

Länk till dokument med koder, dålig koll på om det funkar till just min tv, men en början iaf.
http://a248.e.akamai...5/30561a750.pdf

Redigerat av t3nggren, 17 oktober 2011 - 12:13.


#413

Postad 17 oktober 2011 - 12:32

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
RS232 är ju en 9-polig kontakt och ingen 3,5mm stereopropp.

iTach:en finns även med RS232-kontakt.

#414

Postad 17 oktober 2011 - 12:56

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

RS232 är ju en 9-polig kontakt och ingen 3,5mm stereopropp.

iTach:en finns även med RS232-kontakt.


Fast rs232 är väl protokollet och db9 är uttaget? Det fungerar med 3.5mm kontakt då man endast behöver 3 ledare för att skicka data och nu när min tv har just rs232 i just 3.5mm(service uttaget) så känns ju det rätt användbart anser jag.. :)

GC-100-6 funderar jag på beställa i så fall. Men den heter ju inte itache men antar den fungerar på samma vis.. Då bör man kunna styra hemmabio, digitalbox via ir i tvbänken och tv:n via rs232. Alltså helt osynligt montage från soffan.

#415

Postad 17 oktober 2011 - 13:17

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Är inte så insatt i alla dessa kontakter, har bara sett 9-poliga kontakter i samband med rs232, men det är säkert som du säger.

Men ska du då köra db9 till 3,5mm stereoplugg, finnd det sån kablar/adaptrar?

Tycker det låter konstigt att du inte har en db9 kontakt i din tv.

#416

Postad 17 oktober 2011 - 13:40

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Är inte så insatt i alla dessa kontakter, har bara sett 9-poliga kontakter i samband med rs232, men det är säkert som du säger.

Men ska du då köra db9 till 3,5mm stereoplugg, finnd det sån kablar/adaptrar?

Tycker det låter konstigt att du inte har en db9 kontakt i din tv.

Det finns men inte hittat någon här i sverige än. Men rätt simpelt att löda ihop en sådan, bara gå till kjell & Co och köpa kontaktdon och kabel ju.

Nej min tv har ingen db9, är ju bara smidigare med en 3.5mm med.

#417

Postad 17 oktober 2011 - 13:49

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Hej, läste denna tråd och blev sugen på skaffa en. Har både ipad och iphone så den kostnaden är ju redan betald.

Eftersom jag har routern i tvbänken så är ju den kabelanslutna versionen ett självklart val för mig. Jag har alla mina apparater förutom tv:n dold i tvbänken, rätt självklart;)


Själv har jag precis som du tvn hängd på väggen och mina apparater i en mediabänk under. Det fiffiga med itachens ir-blaster var det att trots att jag lagt den ovanpå bd-spelaren riltad rakt ut mot rummet så styr den ändå tvn utan problem.

Trodde aldrig det skulle funka men det gjorde det.

#418

Postad 17 oktober 2011 - 14:38

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

Själv har jag precis som du tvn hängd på väggen och mina apparater i en mediabänk under. Det fiffiga med itachens ir-blaster var det att trots att jag lagt den ovanpå bd-spelaren riltad rakt ut mot rummet så styr den ändå tvn utan problem.

Trodde aldrig det skulle funka men det gjorde det.


Tja, kikade ditt galleri och såg du hade öppet vid bd-spelaren och förstärkaren. Jag har ju helt stängt:( Men är det som du säger så kanske det skulle gå placera irblastern på kabelkanalen bakom tv:n, så kanske signalerna når fram ändå. Men känns ju taskigt att chansa, kostar ju ändå någon krona för mig som är student.

Men jag mailade dem och fick svar på mina frågor precis. Har bara en fundering över svaret från dem "GC-100 can be controlled from only 1 instance of iRule at a time while IP2IR can be controlled from up to 8 instances of iRule." någon som kan tyda detta? Min tanke var att jag endast kan styra det från endast en enhet i taget? Alltså jag kan inte styra med ipad och iphone samtidigt? Men inga problem att styra tv, digitalbox och hemmabio samtidigt?

#419

Postad 17 oktober 2011 - 15:39

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0


Tja, kikade ditt galleri och såg du hade öppet vid bd-spelaren och förstärkaren. Jag har ju helt stängt:( Men är det som du säger så kanske det skulle gå placera irblastern på kabelkanalen bakom tv:n, så kanske signalerna når fram ändå. Men känns ju taskigt att chansa, kostar ju ändå någon krona för mig som är student.

Men jag mailade dem och fick svar på mina frågor precis. Har bara en fundering över svaret från dem "GC-100 can be controlled from only 1 instance of iRule at a time while IP2IR can be controlled from up to 8 instances of iRule." någon som kan tyda detta? Min tanke var att jag endast kan styra det från endast en enhet i taget? Alltså jag kan inte styra med ipad och iphone samtidigt? Men inga problem att styra tv, digitalbox och hemmabio samtidigt?



Hej,

Tror jag har skrivt om GC-100 ./. iTach tidigare i tråden någonstans - med risk för upprepning så är det precis så som Du antar.
Med iTach kan Du styra från upp till 8 st enheter samtidigt men med GC-100 kan Du bara styra från 1 enhet.
Rekommenderar inte att sätta en IR-blaster bakom TV:n - det kan fungera men det beror på hur Ditt rum ser ut - glasytor, textilier osv.
Bättre att Du köper 1 st IP2IR & 1 st IP2SL.

/Pär

#420

Postad 17 oktober 2011 - 17:54

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0



Hej,

Tror jag har skrivt om GC-100 ./. iTach tidigare i tråden någonstans - med risk för upprepning så är det precis så som Du antar.
Med iTach kan Du styra från upp till 8 st enheter samtidigt men med GC-100 kan Du bara styra från 1 enhet.
Rekommenderar inte att sätta en IR-blaster bakom TV:n - det kan fungera men det beror på hur Ditt rum ser ut - glasytor, textilier osv.
Bättre att Du köper 1 st IP2IR & 1 st IP2SL.

/Pär

Att köpa en av varje är inte aktuellt, köper man av er så kan man ju testa med irblastern bakom tv och retunera om det inte skulle fungera kanske. Men samtidigt känns det sådär när min tv sitter monterad på ett motorstyrt väggfäste.

Men utveckla gärna hur det är med en enhet åt gången. Har ju inget behov av att styra med ipad och iphone samtidigt. Men vill ju ha möjlighet att kunna använda båda fast vid olika tillfällen. Men skulle gärna veta hur växlingen går till?

#421

Postad 17 oktober 2011 - 22:29

Unregisteredf8739e91
  • Unregisteredf8739e91
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Hej

Är riktigt sugen på att bygga upp en system, men har ett par frågor:

1. Kan man integrera Nexas LBST-604 så att den tänder vissa lampor vid solnergång men ändå stänga av dom om man vill med Ipaden?

2. Om man ska köra tvåvägskommunikation (spotify) funkar detta då bara med PC?

#422

Postad 20 oktober 2011 - 17:24

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
"samtidigt. Men vill ju ha möjlighet att kunna använda båda fast vid olika tillfällen. Men skulle gärna veta hur växlingen går till"

Det är enkelt att ha olika enheter. Iphone, ipad och touch kan användas som olika enheter. När du uppdaterar är det bara att välja vilken enhet du vill uppdater så tre enheter är standard med olika setup



#423

Postad 20 oktober 2011 - 18:47

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0

"samtidigt. Men vill ju ha möjlighet att kunna använda båda fast vid olika tillfällen. Men skulle gärna veta hur växlingen går till"

Det är enkelt att ha olika enheter. Iphone, ipad och touch kan användas som olika enheter. När du uppdaterar är det bara att välja vilken enhet du vill uppdater så tre enheter är standard med olika setup


Tyvärr förstår jag inte något av ditt svar:/ De har ju redan konstaterats att de går använda endast en enhet åt gången att styra med. Men förstår inte hur bytet går till. Är det så länge appen är igång eller? Förklara gärna lite tydligare.

#424

Postad 21 oktober 2011 - 13:43

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0


Tyvärr förstår jag inte något av ditt svar:/ De har ju redan konstaterats att de går använda endast en enhet åt gången att styra med. Men förstår inte hur bytet går till. Är det så länge appen är igång eller? Förklara gärna lite tydligare.


Hej,

När Du startar iRule i Din iPhone/Pod/Pad så kopplar den upp mot Din nätverksenhet, i det här fallet en GC-100, och behåller den uppkopplingen till dess att Du stänger ned iRule och därefter kan Du ansluta med en annan enhet.

//Pär

#425

Postad 21 oktober 2011 - 16:33

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Ok trodde du använde itach. Själv har jag tre enheter kopplade mot två trådlösa itach i olika rum och kan använda vilken som samtidigt. Lite problem när man sitter två i soffan med varsin...

#426

Postad 21 oktober 2011 - 16:42

t3nggren
  • t3nggren
  • Amatör

  • 59 inlägg
  • 0


Hej,

När Du startar iRule i Din iPhone/Pod/Pad så kopplar den upp mot Din nätverksenhet, i det här fallet en GC-100, och behåller den uppkopplingen till dess att Du stänger ned iRule och därefter kan Du ansluta med en annan enhet.

//Pär


Okej, men de är ju inga som helst problem om man nu som jag bor i en etta och är ensam!:) Troligvis blir ju iphonen huvudenheten och ipaden kanske när man ser tv i soffan och chillar mer:)

Tack så mycket!:)

#427

Postad 24 oktober 2011 - 19:21

-Emil-
  • -Emil-
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Ingen som har testat Demopad istället för iRule?

#428

Postad 25 oktober 2011 - 15:10

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Ingen som har testat Demopad istället för iRule?


nix, tycker iRule funkar utmärkt så kommer inte orka testa det heller :D
= Är nöjd med iRule

Men om du tänkt använda det kan du ju skriva hur du tycker det är så vi andra får veta vad du tycker !

Redigerat av Unregistered03303df7, 25 oktober 2011 - 15:10.


#429

Postad 27 oktober 2011 - 12:08

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

  • 5 782 inlägg
  • 0
Undrar hur det funkar det här med dubbelkommunication med iTach / iRule.

Tex. så har jag försteget undanstoppat vilket medför att jag ej kan se diplayen, går det då att med iTach / iRule
få till så att jag tex får upp volym "mätare" på min iPad/iRule så man kan se vad man har för volym, samt att den även ändras
på iPaden när jag ändrar volymen på försteget.

Försteget är ett Meridian G68.

#430

Postad 30 oktober 2011 - 16:26

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Jag skulle gärna vilja integrerar en enkel tv-tablå och väder info på något sätt på min iRule styrning, någon som vet något snyggt och enkelt sätt att peta in det ??

Har sätt det 4nderss skrev ovan och det funkar men vet inte riktigt hur jag ska få till det praktiskt, drömmen skulle vara att man t ex:

Trycker på kanal 5 då byts det först kanal på tv´n men även att tablån för just den kanalen ska komma upp på typ halva sidan av ett landskapsläge i iRule på iPaden.... något som vet hur man kan få till det ? :rolleyes:

#431

Postad 02 november 2011 - 18:09

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Jag skulle gärna vilja integrerar en enkel tv-tablå och väder info på något sätt på min iRule styrning, någon som vet något snyggt och enkelt sätt att peta in det ??

Har sätt det 4nderss skrev ovan och det funkar men vet inte riktigt hur jag ska få till det praktiskt, drömmen skulle vara att man t ex:

Trycker på kanal 5 då byts det först kanal på tv´n men även att tablån för just den kanalen ska komma upp på typ halva sidan av ett landskapsläge i iRule på iPaden.... något som vet hur man kan få till det ? :rolleyes:


Något enkelt sätt känner jag tyvärr inte till, men iRule Pro har ju stöd för feedback, så på det sättet skulle man kunna få in väder-/kanalinfo, har dock inte testat deras feedback än, men finns en tutorial på hemsidan. Annars om du har en tv-box med stöd för HTTP-kommandon så kan man göra en webbaserad kanallista som både byter kanaler och visar kanalinfo och integrera genom iRules inbakade URL-funktion.

Hur styr du kanalerna? IR?

#432

Postad 02 november 2011 - 19:45

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Något enkelt sätt känner jag tyvärr inte till, men iRule Pro har ju stöd för feedback, så på det sättet skulle man kunna få in väder-/kanalinfo, har dock inte testat deras feedback än, men finns en tutorial på hemsidan. Annars om du har en tv-box med stöd för HTTP-kommandon så kan man göra en webbaserad kanallista som både byter kanaler och visar kanalinfo och integrera genom iRules inbakade URL-funktion.

Hur styr du kanalerna? IR?


Använder iTach och styr med IR via iRule

#433

Postad 02 november 2011 - 21:03

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Använder iTach och styr med IR via iRule


Det b o r d e gå att göra med iRule:s feedback, alternativt ett slags fattigmansfeedback genom inbakad url.

Tänk dig typ följande (detta kräver en lokal webserver):

1) Med din knapp i iRule där IR-koden för en kanal är, lägger du till ytterliggare ett kommando, som är en http-adress, t ex
http://localhost/cha...info/?channel=5 [t ex Gateway="http://localhost/channelinfo/" och DeviceCommand="?channel=5"]
då kommer iRule öppna den adressen just efter att du bytt kanal med IR-kommandot.

2) På din web server (http://localhost/) så har du sedan ett script som när en adress likt den ovan öppnas (channel=5) så registreras det att det är kanal fem som du kollar på, t ex genom att skriva "5" i en textfil eller databas.

3) Därefter har du ett annat script som, genom att kolla i textfilen/databasen, vet vad du kollar på och genererar info för den kanalen.

4) Antingen generar scriptet i steg 3 en feedback som iRule kan hantera med infon, alternativt genererar scriptet en websida som du lägger in i din iRule panel genom inbakad url och gärna en auto refresh-funktion.

Blev lite rörigt, minns inte exakt hur man gör i iRule, men om du är intresserad så kan jag utveckla lite mer senare.

Redigerat av zbrannigan1, 02 november 2011 - 21:04.


#434

Postad 02 november 2011 - 21:46

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0
Här är ett exempel på PHP-kod för något liknande jag beskrev i inlägget ovan
<?php
$file = "watching.txt";

if(!empty($_GET['channel'])){

	if($_GET['channel'] == "1up"){
		$fh = fopen($file, 'r');
		$data = fread($fh, filesize($file));
		fclose($fh);
		$string = $data + 1;
		$fh = fopen($file, 'w') or die("can't open file");
		fwrite($fh, $string);
		fclose($fh);
	}
	elseif($_GET['channel'] == "1down"){
		$fh = fopen($file, 'r');
		$data = fread($fh, filesize($file));
		fclose($fh);
		$string = $data - 1;
		$fh = fopen($file, 'w') or die("can't open file");
		fwrite($fh, $string);
		fclose($fh);
	}
	elseif($_GET['channel'] > "0" && $_GET['channel'] < "10000") {
		$fh = fopen($file, 'w') or die("can't open file");
		$string = $_GET['channel'];
		fwrite($fh, $string);
		fclose($fh);
	}
	else {
		echo "Unknown Input";
	}
}

if(empty($_GET['channel'])){
	$fh = fopen($file, 'r');
	$data = fread($fh, filesize($file));
	fclose($fh);
	if($data == "") { // data is empty
		echo "No Channel Info";
	}
	elseif($data == "1") {
	// do this when data is 1
		echo "Your Watching SVT1";	
	}
	elseif($data == "5") { // data is 5
	// do this when data is 5
		echo "Your Watching Channel Five";	
	}
	else { // else just print data
		echo $data;
	}
}


För att den ska funka så måste man skapa en fil "watching.txt" som webservern har skrivrättigheter till.

Registrera vilken kanal du kollar på:
1) Lägg till kommandon för en ny Device i iRule Builder t ex "?channel=1" (1-9999 funkar, även 1up och 1down för bläddring).
2) Dra kommandot till den knapp du styr respektive kanal med.
3) Lägg till Gateway "http://path/till/filen.php" och koppla den till den Device du skapade i steg 1 i din iOS-enhet.

Visa vilken kanal du kollar på:
Alt.1) Lägg till en embedded url "http://path/till/filen.php" i iRule Builder.
Alt.2) Borde även gå att göra med iRule:s feedback, har dock inte provat det än.

Nu behöver man bara bygga ut scriptet så att den hämtar relevant information för den kanal man kollar på. Någon som vet ett bra API?

Redigerat av zbrannigan1, 02 november 2011 - 21:47.


#435

Postad 03 november 2011 - 12:06

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen zbrannigan1 ska kika närmare på det se om jag klarar fixa nått sånt !

#436

Postad 09 november 2011 - 23:54

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0

Det var på så vis som vi löste problemet jag hade med Tvix'en. Anledningen till att det inge funkade med den var att den skickade ett macro bestående av två kommandon nämligen "off" och därefter "on" Då funkar det inte med HEX koden då Ilearn i detta specialfall förstörde koden. Men Tvix'en är väldigt unik just där. Detta är inget generellt problem. jag har läst in 8 fjärrar hemma nu och har bara stött på problem med en enda knapp. Visst får man läsa om kommandon ibland. Men generellt så går det smidigt.

Men att trycka på trim som någon skriver ovan är ett måste för det skall funka.


Blir tokig snart. Får ingen ordning på min avläsning av power on på min Tvix N1. det är egentligen en Powertoogle knapp men den svarar inte lika på av som på tydligen. Av är inga problem men på är hopplöst. Någon som vill dela med er en Global cache kod eller Hex-kod för Power On för Tvixen? Gärna en som passar min N1:a då ;)

EDIT.

Har fått det att fungera nu med ett stort tack till Pär hos Sydia.se :)


Hojta till om någon behöver koden.

//Mvh Henrik

Redigerat av Sandman1977, 11 november 2011 - 20:40.


#437

Postad 10 november 2011 - 17:28

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Blir tokig snart. Får ingen ordning på min avläsning av power on på min Tvix N1. det är egentligen en Powertoogle knapp men den svarar inte lika på av som på tydligen. Av är inga problem men på är hopplöst. Någon som vill dela med er en Global cache kod eller Hex-kod för Power On för Tvixen? Gärna en som passar min N1:a då ;)

//Mvh Henrik


Vet inte om du kollat något i denna tråd men annars kan det kanske vara nått:

http://www.remotecen...&highlight=Tvix

Även testat alla koder som finns uppladdade på iRule builder ?

Redigerat av Unregistered03303df7, 10 november 2011 - 17:29.


#438

Postad 11 november 2011 - 09:39

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Jag kör Irule för att styra underhållning samt Tx-433 för att styra nästan all belysning.
Dock har jag försökt köra spotify genom fjärren som angavs tidigare i denna tråd men får den inte att synas, får bara ett grått fält. Någon som kör det som vill dela med sig?


Hej,

Har lagt upp en zipfil i webshopen under Global Caché/How To med instruktioner och layout - länk .

Mycket nöje!

//Pär

#439

Postad 11 november 2011 - 16:40

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Hej,

Har lagt upp en zipfil i webshopen under Global Caché/How To med instruktioner och layout - länk .

Mycket nöje!

//Pär


Finns det något liknande för oss som har Mac ? :blush:

#440

Postad 11 november 2011 - 17:12

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0

Finns det något liknande för oss som har Mac ? :blush:


Hej,

Här kanske finns något att börja med;

https://github.com/t.../Spotify-Remote
http://petegoodman.c...spotify-remote/

/Pär

#441

Postad 11 november 2011 - 21:19

Sandman1977
  • Sandman1977
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Kom på en grej som skulle vara fränt att kunna göra men det blir säkert svårt... Anpassa en knapp (Info eller något) så om man trycker på knappen så startas appen imdb.com och man kan söka filminfo m.m. Om appen inte går att fixa så det funkar så, kanske man kan koppla knappen så att webadressen imdb.com startar..



Edit. Oj vad snabb jag var med att skriva här. Kollade Tutorial på irule hemsida och vipps så har jag precis vad jag önskade! :) Kanonapp och kanonnöjd än så länge. Ligger under Embedded URL om ni undrar.

//Henrik

Redigerat av Sandman1977, 11 november 2011 - 21:40.


#442

Postad 11 november 2011 - 21:46

zbrannigan1
  • zbrannigan1
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Kom på en grej som skulle vara fränt att kunna göra men det blir säkert svårt... Anpassa en knapp (Info eller något) så om man trycker på knappen så startas appen imdb.com och man kan söka filminfo m.m. Om appen inte går att fixa så det funkar så, kanske man kan koppla knappen så att webadressen imdb.com startar..

//Henrik


Det går. Knappen måste dock vara en länk i en inbakad url. Så skapa en hemsida med följande kod
<a href=imdb://>Starta IMDb</a>
Och baka in den url:en någonstans på din iRule-sida så kommer IMDb-appen startas när du trycker på länken.

Du kan även länka till imdb://title/<filmens id> så startar imdb-appen med just den filmen.

Därifrån kan du ju sen designa utseendet på den hemsidan och/eller länken så det passar in bättre.

Flera andra appar kan även de startas med sådana länkar, en ganska bra lista på dessa är http://handleopenurl.com/scheme

Om en app inte har en sådan funktion, kan man, vid jailbreak, modifiera appens info.plist-fil och lägga till en egen så kallad url-scheme.

#443

Postad 21 november 2011 - 19:28

i-Home
  • i-Home
  • Användare

  • 207 inlägg
  • 0
Snart dax att ändra namn på tråden....?!?

Fick lite info från iRule förra veckan och dom räknar med att släppa en Android version i slutet på november / början av december :-)

//Pär

#444

Postad 21 november 2011 - 22:24

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0
För dem som är nyfikna på en del av funktionerna på iRule har en kille lagt upp en ganska bra review på Youtube (dock engelska) http://www.youtube.c...eature=youtu.be

Kika där om ni är nyfikna

#445

Postad 22 november 2011 - 23:24

Unregisteredf8739e91
  • Unregisteredf8739e91
  • Användare

  • 109 inlägg
  • 0
Tja

Om ja vill tända en lampa klockan 07.00 och dimma upp denna till max tills klockan blir 07.15 går detta att göra?

#446

Postad 23 november 2011 - 15:41

Unregistered03303df7
  • Unregistered03303df7
  • Forumräv

  • 640 inlägg
  • 0

Tja

Om ja vill tända en lampa klockan 07.00 och dimma upp denna till max tills klockan blir 07.15 går detta att göra?


Vet inte hur länge riktigt som är längsta men ett alternativ jag kommer på just nu i iRule är att man kan lägga in en "delay" vet dock inte vad som är max gränsen där men man anger den då i sekunder så testa lägga en på typ 5 min och se om det funkar....

#447

Postad 25 november 2011 - 21:35

Unregistered4cae804e
  • Unregistered4cae804e
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0
Har skaffat en "L5 remote" fungerar så att man sätter dit en liten IR-sändare i kontakten på sin IPAD. Ladda ner appen från AppStore (gratis) och nu kan paddan lära sig kommandon från alla fjärrkontroller som sänder IR. L5 remote kostar ca 400 kr på nätet.

/Peter



#448

Postad 02 december 2011 - 09:29

Pretorian
  • Pretorian
  • Forumräv

  • 772 inlägg
  • 0
Jag är riktig nybörjare på detta. Kan man köpa EN iTach som jag kopplar ihop med mitt wifi hemma och den sätter jag så den "ser" mina apparater, receiver, bd-spelare, digitalbox och projektor? Kan jag se styra allt via en app i min iPad eller behöver jag fler saker?

#449

Postad 02 december 2011 - 09:57

johmei
  • johmei
  • Användare

  • 120 inlägg
  • 0

Jag är riktig nybörjare på detta. Kan man köpa EN iTach som jag kopplar ihop med mitt wifi hemma och den sätter jag så den "ser" mina apparater, receiver, bd-spelare, digitalbox och projektor? Kan jag se styra allt via en app i min iPad eller behöver jag fler saker?

Du köper en WiFi2IR som du kopplar till ditt hemma WiFi eller en IP2IR som du kopplar via ethernet kabel till din router. Du skaffar sedan någon mjukvara för att skicka kommandon via WiFi till din trådlösa router och vidare till din iTach. Mjukvaror finns det ett antal men mest populärt verkar vara iRule som är smidigt och kräver ingen server där hemma.

Din iTach har små ögon som skickar IR till dina prylar. Dessa klistras på mottagaren på prylarna (TV, Receiver). Om du har RF prylar som Nexa lampor kan du skaffa en RF-modul till din iTach som gör att du kan styra även dessa prylar på samma sätt men trådlöst.

Lycka till,
Johan

#450

Postad 03 december 2011 - 01:57

Unregisteredfa1e1207
  • Unregisteredfa1e1207
  • Amatör

  • 50 inlägg
  • 0
Tjena!

Efter att ha läst runt lite på minhembio mm så blev det ett köp av en itach ip2ir som man med glädje fick på posten idag!
baxa in irule i ipaden o satte igång funkar fin fint med det mesta men fastna dock på en sak (säkert en riktig skitsak)..
har en samsung tv som jag ville styra.. lade in kanalbilder o koder tills jag kom till nr 9 o inte längre.. Någon som vet hur man gör för att lägga de där dubbel sträcken?? så man kan gå vidare med 11 12 o så vidare o även gå från höga tillbaka till låga.. funka inte att bara lägga en 1 o sedan en 0 med delay

mvh forslamosh



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.