Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ADB 5720SX HD PVR for Canal Digital parabol

3397 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital HD PVR 5720SX (Digitalboxar) 1 8,83 (11) Inga priser
1 relaterade trådar

#3051

Postad 05 mars 2014 - 08:33

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jo, det är väl sista utvägen. Har mailat C.D. för att se om de har en lösning på det eller om det bara är min kombo som bråkar.

#3052

Postad 06 mars 2014 - 16:06

modulated
  • modulated
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Köpte parabol med boxen i fredags och fick den installerad av firman jag köpte det av.

Problem uppstår nästan direkt, flera gånger i timmen så dyker det upp en röd ruta med texten "Ingen signal på ant 2 ", ibland skojar den till det med att skriva ant 1 istället. Inspelningar fungerar, men bryts väldigt ofta. Ljudet försvinner ibland när jag sätter igång boxen och är borta tills jag gör en omstart av boxen. Vid omstart står det att signalstyrkan är 97% och kvalitet 100%. Mjukvaran skall enligt boxen vara den senaste.

Vad kan vara felet och hur kan jag avhjälpa det hela?

#3053

Postad 06 mars 2014 - 16:31

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
modulated
Vad har du för övriga värden. BER och SN?

#3054

Postad 07 mars 2014 - 07:06

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Köpte parabol med boxen i fredags och fick den installerad av firman jag köpte det av.

Problem uppstår nästan direkt, flera gånger i timmen så dyker det upp en röd ruta med texten "Ingen signal på ant 2 ", ibland skojar den till det med att skriva ant 1 istället. Inspelningar fungerar, men bryts väldigt ofta. Ljudet försvinner ibland när jag sätter igång boxen och är borta tills jag gör en omstart av boxen. Vid omstart står det att signalstyrkan är 97% och kvalitet 100%. Mjukvaran skall enligt boxen vara den senaste.

Vad kan vara felet och hur kan jag avhjälpa det hela?

Som Monshi säger, notera även S/N för både Tuner1 och Tuner2. Ställ först in kanalen du vill mäta på innan du kallar upp signalmätaren.

Är det bara när du tittar på en kanal och spelar in en annan som den rapporterar signalproblem?

Mät först på de kanaler som inspelningar brukar misslyckas på.
För att mäta på alla transponderfrekvenser går du in på http://www.lyngsat.c...naldigital.html
För varje "multiplex" (varje frekvens i vänstra kolumnen) väljer du ut en kanal som du har tillgång till (om det finns någon).
Gå igenom alla multiplex och antekna frekvens, polarisation och S/N, styrka och kvalitet.

Hittar du inte någon dålig/svajig frekvens kan det vara så att en utgång från LNB stör den andra när de skall skicka ut olika signaler.
Tyvärr vet jag inget enkelt sätt att få boxen att visa signalmätaren när den har ställt in den ena tunern för inspelning/annan multiplex. Jag har ett litet mätinstrument som kan göra det och din installatör borde kunna kontrollera detta.
(Någon här som vet något trick?)
Jag antar att du bara har EN mottagarbox?
Har du en eller två kablar in från antennen?

Redigerat av janb, 07 mars 2014 - 07:10.


#3055

Postad 07 mars 2014 - 07:44

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Köpte parabol med boxen i fredags och fick den installerad av firman jag köpte det av.

Problem uppstår nästan direkt, flera gånger i timmen så dyker det upp en röd ruta med texten "Ingen signal på ant 2 ", ibland skojar den till det med att skriva ant 1 istället. Inspelningar fungerar, men bryts väldigt ofta. Ljudet försvinner ibland när jag sätter igång boxen och är borta tills jag gör en omstart av boxen. Vid omstart står det att signalstyrkan är 97% och kvalitet 100%. Mjukvaran skall enligt boxen vara den senaste.

Vad kan vara felet och hur kan jag avhjälpa det hela?

Är alla kontakter korrekt klämda? Finns det något träd ivägen som ibland när det blåser (flyttar sig) stör?

Det känns som det är installatörens/CD ansvar. Du har ju beställt en tjänst så be dem byta ut boxen och/eller skicka ut installatören igen.
Lycka till!

#3056

Postad 07 mars 2014 - 09:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Köpte parabol med boxen i fredags och fick den installerad av firman jag köpte det av.

Problem uppstår nästan direkt, flera gånger i timmen så dyker det upp en röd ruta med texten "Ingen signal på ant 2 ", ibland skojar den till det med att skriva ant 1 istället. Inspelningar fungerar, men bryts väldigt ofta. Ljudet försvinner ibland när jag sätter igång boxen och är borta tills jag gör en omstart av boxen. Vid omstart står det att signalstyrkan är 97% och kvalitet 100%. Mjukvaran skall enligt boxen vara den senaste.

Vad kan vara felet och hur kan jag avhjälpa det hela?


Hej Modulated, börja gärna med att kontakta vår support på tel 0770-33 22 11 för en mera kompletterande felsökning. Alla installatörer som har avtal med Canal Digital har även ett års garanti på installationen. Se mera information här: http://www.canaldigi...yId=210&qID=256

Vänligen
Micke

#3057

Postad 07 mars 2014 - 21:11

perzet
  • perzet
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Har problem med fjärrinspelningen, funkar på alla kanaler utom TV3 HD. Oavsett om jag försöker via webben eller appen så blir svaret "Fel vid schemaläggning av inspelning". Nån som har liknande fel eller vet vad det kan bero på?

#3058

Postad 07 mars 2014 - 21:18

porch123
  • porch123
  • Veteran

  • 1 954 inlägg
  • 0
TV 3 HD fungerar inte för mig heller, varit så ett bra tag. Testade igen precis nyss med att spela in från TV 3 HD, TV 4 HD och Kanal 5 HD. Allt fungerade utom just TV 3 HD.

/Fredrik

#3059

Postad 07 mars 2014 - 22:14

perzet
  • perzet
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 1

TV 3 HD fungerar inte för mig heller, varit så ett bra tag. Testade igen precis nyss med att spela in från TV 3 HD, TV 4 HD och Kanal 5 HD. Allt fungerade utom just TV 3 HD.

/Fredrik

Tack för info, man får väl tillägga att det normalt inte finns mycket att spela in på 3:an enl min mening. Hade varit bra om det funkat under OS dock, får väl hoppas att de löser det till OS i Rio 2016:)

#3060

Postad 08 mars 2014 - 09:10

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har problem med fjärrinspelningen, funkar på alla kanaler utom TV3 HD. Oavsett om jag försöker via webben eller appen så blir svaret "Fel vid schemaläggning av inspelning". Nån som har liknande fel eller vet vad det kan bero på?


Hej perzet,

Ja det är felanmält sedan igår kväll att det är lite problem med fjärrinspelningar. Vi hoppas det skall vara löst inom kort.

Hälsningar
Micke

#3061

Postad 08 mars 2014 - 16:48

Wahlberg22
  • Wahlberg22
  • Wannabe

  • 35 inlägg
  • 0
Jag har en fråga.
Jag använder ofta x1.5 - funktionen när jag tittar på inspelat material, t ex sportevenemang etc som jag missat. Dvs möjligheten att spola med ljud och bara något snabbare än vanlig PLAY.

Problemet med detta är att när jag kör x1.5 så syns grafiken i nederkant och tar upp typ 20% bilden. Den försvinner inte utan ligger där hela tiden.

UTOM HÄROMDAGEN, när jag helt plötsligt på något sätt lyckades få bort grafiken. Vet inte om det blev en bugg eller om jag kom åt en knapp, men jag har inte lyckats igen.

Så min fråga är

Kan man få bort grafiken när man kör x1.5 och i så fall hur?

OM inte, lägg gärna in det tack, CANAL DIGITAL.

#3062

Postad 09 mars 2014 - 08:24

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 1

Kan man få bort grafiken när man kör x1.5 och i så fall hur?

Tryck knappen 'Back'. (Samma knapp stänger inforaden om du tryckt 'info'.)

#3063

Postad 17 mars 2014 - 23:29

sove
  • sove
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
@Melmac, Monshi mfl.
Jag har haft liknande problem med PCM-ljudet.
Koppplat CD-box till Förstärkaren (SANYO TX-SR508) via HDMI och sedan till TV med HDMI. Alla kanaler med DD funkar utmärkt men så fort någon kanal utan DD väljs blev det bara ljud ut ur TV:n. Förstärkaren indikerar PCM. Tipsen att byta ljudström får jag ej till, det finns bara nordiska språk att välja på - inget annat. I inställningsmenyn kan man bara välja på 5.1 eller stereo - men inget hjälper. CD support säger att det är så få som har surroundförstärkare och att de aldrig hört talas om problemet...De rekommenderar HDMI direkt till TV:n och sedan SPDIF tillbaks till förstärkare - men då försvinner vitsen med HDMI växlingen ..(och min TV har ingen opto ut)
Lösningen blev i mitt fall HDMI och SPDIF (opto) från CD-box till förstärkaren samt då välja optoingången för ljudet. Då funkar det. Tyvärr så regleras även volymen på PCMströmmen via CD-Boxens fjärrkontroll.
Känns som en Bug - fel/tom eller ingen ljudström via HDMI/PCM. Borde gå att fixa till. Tidigare/andra boxar har detta varit ett val vilken väg/källa stereoljud skall ta.

#3064

Postad 17 mars 2014 - 23:55

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Det låter som en inställning i din förstärkare.
Flerkanalsljud (DD) skickas ut i högtalarna som sig bör, men tvåkanalsljudet (PCM) skickas till tv:n.
Defaultinställningen kanske är sådan, för vem vill använda hemmabioförstärkaren om det "bara" är tv man tittar på, med tvåkanalsljud no less... :rolleyes:

#3065

Postad 18 mars 2014 - 06:27

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

.. Lösningen blev i mitt fall HDMI och SPDIF (opto) från CD-box till förstärkaren samt då välja optoingången för ljudet. Då funkar det. Tyvärr så regleras även volymen på PCMströmmen via CD-Boxens fjärrkontroll.
Känns som en Bug - fel/tom eller ingen ljudström via HDMI/PCM. Borde gå att fixa till. Tidigare/andra boxar har detta varit ett val vilken väg/källa stereoljud skall ta.

Låt CD-boxens volym alltid stå på fullt. Varför vill du använda boxens volymkontroll? Jag har stängt av TV:ns högtalare med TV:ns volumkontroll (eller använd menyinställning om du har) och använder alltid ljudförstärkaren för alla ljudtyper.

Jag har kopplat TV:ns ljudutgång (analog 2ch) tillbaka till surroundförstärkaren. För signalkällor/program som inte har 5.1-ljud är det då TV:n som fungerar som signalväxel för ljudet och skickar ljudet till surroundförstärkaren. Jag väljer avkodningstyp på surroundförstärkaren. Analog ingång och antingen "7-ch Stereo" (för vanlig TV) eller "Dolby ProLogic-IIx Cinema" för film. För program som har DD 5.1 ljud växlar jag till S/PDIF-ingången.

Har du TV och surroundförstärkare med ARC (Audio Return Channel) kanske du kan använda det istället för analog. Vet inte om det går att få 5.1 från CD-boxen den vägen och få TV:n att fungera som signalväxel för allt ljud (förutom att jag tror att den inte klarar nyare format än DD5.1)? Kanske någon annan vet?

Redigerat av janb, 18 mars 2014 - 06:49.


#3066

Postad 18 mars 2014 - 08:05

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
ARC och 5.1
Förlåt språket men jevla UFOn som satte den standarden.
Om du kopplar boken via HDMI till TVn, HDMI med ARC mellan TV och hemmabio så för denna senare, med ARC, enbart över PCM till hemmabion när digitalboxen används.
Om TVn däremot tar emot signalen, säga SVT1 HD via annan källa, då kan den skicka 5.1 via HDMI/ARC.

Ivartfall är det så på min relativt nya och i övrigt fina plasma från panasonic.
Noono, i ain't a bug, it is a feature.

Så ja, den där kabeln mellan box och hemmabio jag tänkte att jag kunde få slippa när nya TVn inköptes, den är kvar än.
Och man får fippla med ingångarna på hemmabion manuellt när man byter källa.
Så dumt, så dumt.
När det kunde varit så enkelt.

#3067

Postad 18 mars 2014 - 10:48

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Jag har en Harmony One multi fjärr och väldigt ofta när man slår på grejorna med den så står blir det ingen bild alls, byter ingång på förstärkaren och tillbaka, så kommer bilden. Med tanke på felet med ljudet så är det ett solklart handskakningsproblem mellan box och förstärkare.
Tyvärr verkar det inte som att jag kan köra Coax/Toslink samtidigt som jag kör HDMI, kan inte välja det på inställningarna på förstärkaren, kör allt via HDMI. Får se om jag pallar rota i det till helgen, ev. även byta till den HDMI kabeln som följde med boxen, men är tveksam om det är det som är problemet.

#3068

Postad 18 mars 2014 - 12:07

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

Jag har en Harmony One multi fjärr och väldigt ofta när man slår på grejorna med den så står blir det ingen bild alls, byter ingång på förstärkaren och tillbaka, så kommer bilden. Med tanke på felet med ljudet så är det ett solklart handskakningsproblem mellan box och förstärkare. Tyvärr verkar det inte som att jag kan köra Coax/Toslink samtidigt som jag kör HDMI, kan inte välja det på inställningarna på förstärkaren, kör allt via HDMI. Får se om jag pallar rota i det till helgen, ev. även byta till den HDMI kabeln som följde med boxen, men är tveksam om det är det som är problemet.

Jag har också en Hamony One men oavsett detta så är min box alltid på...Ofta problem annars om på/av kommer i osynk med TVn

Redigerat av Unregistered0db38fb1, 18 mars 2014 - 12:08.


#3069

Postad 18 mars 2014 - 12:19

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Har en Harmony Touch (hade en One tidigare) och jag har inga problem.

Testa att ändra fördröjningar och i vilken ordning prylarna startas. Jag tror receivern är det sista som startas i mina aktiviteter...

#3070

Postad 18 mars 2014 - 17:59

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

ARC och 5.1
Förlåt språket men jevla UFOn som satte den standarden.
Om du kopplar boken via HDMI till TVn, HDMI med ARC mellan TV och hemmabio så för denna senare, med ARC, enbart över PCM till hemmabion när digitalboxen används.
Om TVn däremot tar emot signalen, säga SVT1 HD via annan källa, då kan den skicka 5.1 via HDMI/ARC.

Kunde tro det. Boxen frågar nog TV:n om den klarar 5.1 och får svaret, Nej. TV:ns mottagare kan däremot skicka ut 5.1 på ARC.

#3071

Postad 18 mars 2014 - 22:53

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
@pgu
Kan du kolla ordningen och vilka fördröjningar du har (om du orkar altså ;-) ) så ska jag prova samma. Har försökt laborera lite men inte lyckats uppenbarligen.

#3072

Postad 18 mars 2014 - 23:57

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

@pgu
Kan du kolla ordningen och vilka fördröjningar du har (om du orkar altså ;-) ) så ska jag prova samma. Har försökt laborera lite men inte lyckats uppenbarligen.

Startordning:
1: TV
2: PVR
3: Receiver

Tidsinställningar
TV (panasonic VT50):
Start 8 s
knappintervall 0.1 s
ingång 3 s
Enhet 0.5 s

PVR (ADB5720):
Start: 1.5 s
knappintervall 0.1 s
Enhet 0.5

Receiver (denon 3311)
Start 4 s
knappintervall 0.1 s
Ingång 2 s
Enhet: 5 s

Start = fördröjning från startkommando skickats till nästa kommando till samma enhet kan skickas.
Knappintervall = tid mellan kommandon till aktuell enhet
Ingång = tid efter ingångsbyte på enhet till dess nästa kommando kan skickas
Enhet (denna är lite luddig, kan tolkas på två sätt. är inte 100 på vilken som är korrekt)
Variant 1: Tid från sista kommando skickats till en annan enhet till dess aktuell enhet kan ta emot kommando.
Variant 2: Tid från sista kommando till aktuell enhets skickats till dess kommandon kan skickas till andra enheter.
Tror variant 1 är den som gäller.

Testa att öka enhetsfördröjningen i första hand och startfördröjningen i andra hand. Även startordningen kan vara lite lurig.

Man kommer ganska långt med default, men är ganska säker på att jag skruvade lite på fördröjningarna för receivern och TV:n.
Fördelen med Touch:n (och Ultimate antar jag) är att man kan ändra ganska mycket direkt i fjärren som t ex fördröjningar och vilka ingångar som ska aktiveras. Man kan dock inte byta enheter i en aktivitet. Något måsta man ju har MyHarmony.com till B)

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 18 mars 2014 - 23:59.


#3073

Postad 19 mars 2014 - 07:06

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som har problem med att inga program syns i EPGn på Kanal 5?

#3074

Postad 19 mars 2014 - 08:24

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
@Melmac: Ta tiderna med en nypa salt.

Jag har nu fått tillbaka ett gammalt problem eftersom jag hade glömt och synka in mina senaste inställningar. Har inte direkt med det problem ni har att göra, men ett liknande.
För mig "skickas inte" ingångsinställningen till TV:n som den ska vid uppstart. Det kan vara ett fördröjningsproblem, men jag har fått intrycket att kommandot aldrig sänds pga fjärren troligen tror att samma ingång är aktiv vid påslag som var aktiv vid avslag.

Det finns ett sätt att gå runt problemet men det är fusk ;)

Någon mer än jag som har problem med att inga program syns i EPGn på Kanal 5?

Händer ganska ofta tycker jag. Ibland verkar det som de fyller på epg:n en gång i veckan bara...
Dock har epg:n varit uppdaterad när den behöver, dvs när en inspelning jag programmerat ska starta...

#3075

Postad 19 mars 2014 - 09:19

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1
Hej

Som ni redan uppmärksammat så är det fel på EPG informationen på Kanal 5.

Det är felanmält och de jobbar på att få det att bli korrekt så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Pauline

#3076

Postad 20 mars 2014 - 10:03

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Hej

Som ni redan uppmärksammat så är det fel på EPG informationen på Kanal 5.

Det är felanmält och de jobbar på att få det att bli korrekt så snart som möjligt.

Med vänliga hälsningar
Pauline


Tack!
Det funkade igår kväll igen.

mvh Tomas

Redigerat av Unregistered5e7b02dc, 20 mars 2014 - 10:15.


#3077

Postad 20 mars 2014 - 10:16

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej,

Någon som har erfarenheter av den vita boxen och Follow Me?
Tänkte bara använda den till att titta på program som är inspelade på den svarta boxen.

mvh Tomas

#3078

Postad 21 mars 2014 - 08:35

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
@Melmac: Fick du ordning på dina problem?

De problem jag fick "tillbaka", dvs att ett ingångskommando inte skickades, avhjälpte jag genom att helt enkelt ta bort den strulande enheten ur listan (TV:n i mitt fall) och lägga in den på nytt. Sedan jag la in min TV senast så har Logitech lagt in den TV-modell jag har. Förut fick jag använda det närmaste alternativet.
Efter det fick jag naturligtvis "laga" mina aktiviteter som använde TV:n (ca 10), men eftersom jag vet hur jag vill ha det så blev det inte trial & error utan bara mekaniskt inmatande, vilket ändå tog lite tid.

Men för att återgå till Topic: Om ditt problem beror på att enheterna startar i fel ordning, tiderna är fel eller något liknande så kan det hjälpa att ta bort den strulande enheten ur listan och lägga in den igen.

När du säger att det inte är någon bild: Står det "HDMI OFF" i boxens display, eller är TV:n bara svart och displayen visar kanalnummer?
Har du handskakningsproblem men allt annat är ok så borde boxen visa det felmeddelandet. Om inte så misstänker jag att det är något med receivern.

ps
Min startordning i aktiviteten är fortfarande 1) TV, 2) Sat-box samt 3) Receiver. Alla tider är dock default nu.
ds

Redigerat av Unregisteredbcdf29f3, 21 mars 2014 - 08:39.


#3079

Postad 21 mars 2014 - 15:23

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har inte hunnit prova än, ska göra det i helgen. Ser att min förstärkare finns som uppdaterad enhet (tyvärr kopierar den inte de gamla inställningarna så man får knappa lite) så jag ska prova det med. Tack för du tog dig tid.
Återkommer med resultat

Det står HDMI OFF när bilden är svart. Kör jag igång min Oppo BD spelare så är det aldrig några problem.

#3080

Postad 21 mars 2014 - 17:50

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0
Jag behövde uppdatera mina inställningar i fjärren ändå så det blev en bra ursäkt att komma igång.
Nu funkar det bättre än någonsin tidigare.

Får du samma problem om du startar grejerna manuellt i samma ordning som harmonyn startar aktiviteten?
Kan vara värt att testa lite för hand också...

#3081

Postad 22 mars 2014 - 13:52

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Har gjort en uppdatering på fjärren för min förstärkare samt ställt in fördröjningen på kommando som du har. Ska prova i ett par dagar nu och se om det löser problemet.

#3082

Postad 24 mars 2014 - 08:49

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Fick det inte till att funka, men nu har jag satt att förstärkaren ska gå igång sist och att den sätter igång på HDMI 2 (fel ingång) och sen skiftar till HDMI 1. Då får jag bild direkt. Nu kvarstår bara problemet med att ljudet inte dyker upp som det ska, provade att göra en liknande uppstartsrutin med kanalbyte för boxen, men jag fick det inte till att funka.

#3083

Postad 24 mars 2014 - 09:04

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Hej,

Någon som har erfarenheter av den vita boxen och Follow Me?
Tänkte bara använda den till att titta på program som är inspelade på den svarta boxen.

mvh Tomas


Jo, jag kör med det.
En sak som inte tydligt framgår är att du måste ha två kort i för att boxarna ska kunna prata med varandra.
Detta gäller bara under initieringen men utan två kort får man inte igång follow-me.

#3084

Postad 24 mars 2014 - 09:22

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

Fick det inte till att funka, men nu har jag satt att förstärkaren ska gå igång sist och att den sätter igång på HDMI 2 (fel ingång) och sen skiftar till HDMI 1. Då får jag bild direkt. Nu kvarstår bara problemet med att ljudet inte dyker upp som det ska, provade att göra en liknande uppstartsrutin med kanalbyte för boxen, men jag fick det inte till att funka.

Tråkigt.
Har du testat "Settings" på CD-boxens fjärrkontroll (eller motsvarande i harmonyn går ju också) och byta ljudspår i den menyn?
I övrigt har jag tyvärr inga fler idéer. Det verkar som dina prylar inte är riktigt överens.
Lycka till och hoppas det löser sig...

#3085

Postad 24 mars 2014 - 10:25

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

  • 3 271 inlägg
  • 0
Ja, det funkar inte, blir inget ljud ändå. Det har med handskakningen att göra, så måste det vara.

#3086

Postad 25 mars 2014 - 12:54

Unregistered5e7b02dc
  • Unregistered5e7b02dc
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Jo, jag kör med det.
En sak som inte tydligt framgår är att du måste ha två kort i för att boxarna ska kunna prata med varandra.
Detta gäller bara under initieringen men utan två kort får man inte igång follow-me.

Ja, jag har två kort så det är lugnt.
Annars funkar det bra?

#3087

Postad 26 mars 2014 - 08:26

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

  • 2 414 inlägg
  • 0

Ja, jag har två kort så det är lugnt.
Annars funkar det bra?

Jupp, det funkar klockrent. Väldigt bra funktion. Man kan däremot inte ha extern USB-disk och follow-me samtidigt på den vita boxen.

#3088

Postad 28 mars 2014 - 15:51

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0
Ett inte så litet OBS från Canal Digital
http://www.canaldigi...14/viktig-info/

För att i framtiden kunna erbjuda den bästa tv-upplevelsen genomför vi en teknisk förändring som påverkar programguiden i din box. Ändringen kommer att ske den 2 april och då behöver du göra om dina schemalagda inspelningar.
Den här ändringen påverkar enbart de som gjort schemalagda inspelningar på någon utav våra inspelningsbara HD-boxar, eller om du gjort schemalagda inspelningar på extern hårddisk till vår vita HD-box.

Dvs du måste programmera om alla serieinspelningar efter 2 april, annars blir det inget inspelat.

#3089

Postad 31 mars 2014 - 05:38

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0

Ett inte så litet OBS från Canal Digital
http://www.canaldigi...14/viktig-info/

Dvs du måste programmera om alla serieinspelningar efter 2 april, annars blir det inget inspelat.

Tack för info. Senaste utskicket (som inte angav datum) lovade att de skulle skicka email när det blev dags. Det har jag inte sett till något (men det kanske kommer "just in time" ..).
Någon som vet på vad sätt "tv-upplevelsen" skall bli bättre?

#3090

Postad 31 mars 2014 - 07:19

Monshi
  • Monshi
  • Guru

  • 4 002 inlägg
  • 0

Någon som vet på vad sätt "tv-upplevelsen" skall bli bättre?

Kan vi hoppas på säsongsinfo på alla serier EPGn? Mer data som exempelvis regissör och IMDB-betyg på filmer...
Spekulationer, den som lever får se.

#3091

Postad 02 april 2014 - 12:29

Lexman
  • Lexman
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
På Tv4 HD får jag inte upp valet "Spela in serie" efter den tekniska omläggningen som skulle ske idag.

Redigerat av Lexman, 02 april 2014 - 12:39.


#3092

Postad 02 april 2014 - 12:34

Unregisteredbcdf29f3
  • Unregisteredbcdf29f3
  • Beroende

  • 1 255 inlägg
  • 0

På Tv4 HD får jag in inte upp valet "Spela in serie" efter den tekniska omläggningen som skulle ske idag.

Det har jag sett förut. För mig har det varit vanligast på CMore Series.
Det kan funka att växla fram och tillbaka mellan sidvisning och tidslinje och vänta några sekunder mellan växlingarna...

#3093

Postad 02 april 2014 - 12:46

Unregistered0db38fb1
  • Unregistered0db38fb1
  • Lärjunge

  • 269 inlägg
  • 0

På Tv4 HD får jag inte upp valet "Spela in serie" efter den tekniska omläggningen som skulle ske idag.

Är det en serie du försöker spela in?

#3094

Postad 02 april 2014 - 13:16

Lexman
  • Lexman
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Javisst, Svt, Tv3 och Kanal 5 fungerar det. Finns inga program på fyran som går att serieinspela just nu.

Redigerat av Lexman, 02 april 2014 - 13:17.


#3095

Postad 02 april 2014 - 13:19

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 476 inlägg
  • 0

På Tv4 HD får jag inte upp valet "Spela in serie" efter den tekniska omläggningen som skulle ske idag.


Här har CD svarat mig på detta fel

https://www.minhembi...0

#3096

Postad 02 april 2014 - 13:40

Lexman
  • Lexman
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Ok, tack. Då vet jag att dom vet.

#3097

Postad 11 april 2014 - 05:59

janb
  • janb
  • Användare

  • 228 inlägg
  • 0
Sämre information i EPG?
Är det fler som har noterat att framförhållningen i EPG-poster som har detaljerad information har försämrats den senaste tiden?
Titeln och klassningen av programtyp finns men informationen om innehållet finns knappt för mer 6-8h frammåt. Det varierar mellan kanalerna, men på morgonen går det inte att få detaljerad information om kvällens program. Det gäller framförallt filmerna på C More, Showtime, Kanal Global men även SVT och TV4.
(Jag har signal med god kvalitet på både tuner 1 och 2, och detaljerad info fungerar i närtid så jag tror inte det beror på signalkvalitet.)

#3098

Postad 14 april 2014 - 07:33

Lepe
  • Lepe
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Har bytt min gamla parabol mot en plattdisk Selfsat H21D4 har alldrig haft så bra signal 100 % på alla staplar på nästan alla kanaler, även vid regn och tjockare moln.

Klart rekommenderbar samt att den är snyggare....

Redigerat av Lepe, 14 april 2014 - 07:34.


#3099

Postad 14 april 2014 - 08:29

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Har bytt min gamla parabol mot en plattdisk Selfsat H21D4 har alldrig haft så bra signal 100 % på alla staplar på nästan alla kanaler, även vid regn och tjockare moln.

Klart rekommenderbar samt att den är snyggare....


Hej Lepe, kul att höra :)
Vi har just nu kampanj på plattantennen, gå gärna in och läs mera här: http://www.canaldigi...ud/plattantenn/

Vänligen
Micke

#3100

Postad 14 april 2014 - 09:06

fremar-7
  • fremar-7
  • Lärjunge

  • 264 inlägg
  • 1

Hej Lepe, kul att höra :)
Vi har just nu kampanj på plattantennen, gå gärna in och läs mera här: http://www.canaldigi...ud/plattantenn/

Vänligen
Micke


Det erbjudandet gäller ju ändå inte befintliga kunder, vilket förmodligen alla som har en ADB 5720SX box och följer den här tråden redan är.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.