Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 09 september 2009 - 06:32

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ursäkta en novis inom området men jag har en liten fråga.. Vad är egentligen de väsentliga skillnaderna mellan BD370 och BD390? Som fattig student lägger man ju helst inte ut mer än nödvändigt i dessa tider. :unsure:


Den kan koda av DTS-HD MA och skicka det som PCM eller analogt. Det kan inte BD370 enligt hembiotidningen.

#152

Postad 09 september 2009 - 08:00

Juggernaut
  • Juggernaut
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Det innebär ju samtidigt att när man köper en "ny" vara från en butik med sådana villkor så kanske man får en pryl som redan provkörts hemma hos en eller flera personer. Även om den ser ut att vara ny kan den ju ha tappats i golvet eller vad som helst innan den återlämnades.

Well Elgiganten har (i butiken) sådana här "rea-lådor" där man ofta ser anledningar som t.ex. att kund har lämnat tillbaks varan. Dock vet man ju inte om det gäller för alla varor.

Om du vill vara säker på att köpa en vara som inte återlämnats får du nog undvika (svenska) internet-butiker i allmänhet då det enligt distansköpslagen är okey att undersöka varan (således öppna förpackningen) innan man ångrar sig (och undersöker man den kan man ju tappa den i golvet likväl om det inte syns).

(sorry för off-topic)

#153

Postad 09 september 2009 - 09:10

wixxermeister
  • wixxermeister
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Den kan koda av DTS-HD MA och skicka det som PCM eller analogt. Det kan inte BD370 enligt hembiotidningen.

Okej. Är det för mig, som varken äger ett riktigt hemmabio-system, eller en stor FULLHD-TV, värt att köpa en BD390 framför en BD370?

#154

Postad 09 september 2009 - 09:40

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Okej. Är det för mig, som varken äger ett riktigt hemmabio-system, eller en stor FULLHD-TV, värt att köpa en BD390 framför en BD370?


Då handlar det huvudsakligen om ifall det är värt de extra pengarna med trådlöst nätverk i stället för att dra en nätverkskabel. Det beror väl främst på avståndet mellan ditt modem/router och platsen för BD-spelaren, samt hur kul du tycker det är att dra kabel.

#155

Postad 09 september 2009 - 09:54

wixxermeister
  • wixxermeister
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Då handlar det huvudsakligen om ifall det är värt de extra pengarna med trådlöst nätverk i stället för att dra en nätverkskabel. Det beror väl främst på avståndet mellan ditt modem/router och platsen för BD-spelaren, samt hur kul du tycker det är att dra kabel.

Men internetuppkoppling behöver den väl bara ha när man vill uppdatera den?

#156

Postad 09 september 2009 - 09:56

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Men internetuppkoppling behöver den väl bara ha när man vill uppdatera den?


Om du inte vill använda mediacenterfunktionerna, youtube och BD-live så är det förstås så.

#157

Postad 09 september 2009 - 14:35

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Om du inte vill använda mediacenterfunktionerna, youtube och BD-live så är det förstås så.

BD370 har ingen mediacenterfunktion så där spelar det ingen roll hur mycket kabel du drar.

#158

Postad 09 september 2009 - 14:45

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

BD370 har ingen mediacenterfunktion så där spelar det ingen roll hur mycket kabel du drar.


Den har väl iofs Youtubefunktion?

Vore trevligt att höra vad Ni som ägt bd 390 ett tag har fått för intryck. Väntar själv på min.

/Matte

Nu vakna jag. Sorry. :)

Redigerat av MrSthlm, 09 september 2009 - 14:47.


#159

Postad 09 september 2009 - 21:39

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Den kan koda av DTS-HD MA och skicka det som PCM eller analogt. Det kan inte BD370 enligt hembiotidningen.


Jo, BD 370 kan skicka okomprimerad PCM till förstärkaren.
källa - http://www.blu-ray.c...p...&show=specs

edit. läste att om man skickar DTS HD MA via PCM till förstärkaren så blir det en ej högupplöst DTS-core PCM-ström ;) vet ej om det stämmer?


Sen har jag fortfarande ett litet problem som ni måste hjälpa mig med. Jag är en sådan person som helst vill ha det lite bättre, och jag står och tvekar mellan att köpa en BD370 och BD390. Jag är överhuvudtaget inte intresserad av mediaspelare osv, utan jag söker bästa möjliga bluray-spelare, och det är då dessa två som det står emellan då båda har fått toppenbetyg. Jag läste dock att BD390 hade fått ett vassare bildchipp, vilket gör mig osäker på om det är värt att lägga extra pengar på det bildchippet, eller köpa BD370, och vara supernöjd med en kanonbild-bluray-spelare, vad säger ni?

;)

Redigerat av suffix, 09 september 2009 - 21:45.


#160

Postad 09 september 2009 - 23:21

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Skulle säga att du betalar en himla massa pengar i "onödan" för BD390 om du väljer den och inte är intresserad av dess extrafunktioner.
Nu är jag inte någon expert, men vad man läst så tippar jag på att skillnaden är ytterst liten, om ens märkbar. Beror ju givetvis på vilken bildvisare du använder också.
Har själv en gammal Sharp 42XD1EA så jag tippar på att min TV begränsar rätt ordentligt, om än jag gillar bilden.

Tror också att jag kommer be om lite hjälp här, med ljudinställningar och liknande då jag inte är så kunnig inom ljud, men intresserad och för tillfället har ett billigt system i väntan på bättre tider! Återkommer med det ;)

#161

Postad 10 september 2009 - 06:36

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Jo 370 kan skicka okomprimerad PCM men det är en annan sak. Den kan också koda av Dolby TrueHD och skicka som PCM. Den kan dock inte koda av DTS-HD MA utan den kodar bara av DTS core.

#162

Postad 10 september 2009 - 11:37

zpooky
  • zpooky
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Sen har jag fortfarande ett litet problem som ni måste hjälpa mig med. Jag är en sådan person som helst vill ha det lite bättre, och jag står och tvekar mellan att köpa en BD370 och BD390. Jag är överhuvudtaget inte intresserad av mediaspelare osv, utan jag söker bästa möjliga bluray-spelare

;)


Om det endast är bilden som räknas är jag inte säker på att du ska köpa någon av dem, det finns bättre bild att få, dock kostar det mer. Det beror dessutom mycket på vad för TV eller projektor du har. Är det en 40 tummare eller mindre så kommer du knappast märka ett dyft mellan vare sig dessa spelare eller exempelvis Pioneers värsting.

Jag skulle köpa bd370 om jag vore dig och spara mellanskillnaden till filmer.

#163

Postad 10 september 2009 - 11:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Bildkvalitetskillnaderna mellan olika BD-spelare lär vara mycket små även om man har en stor fin bild (om man ställer in dem rätt).
Ytterberg på Hembiotidningen som är en erkänt duktig bildnerd skrev att han såg vissa skillnader mellan BD-spelare när han satt med en ny värstingprojektor för 300k (Sim2 C3X Lumis testad i senaste numret). Det är nog inte många av oss som gör det.

#164

Postad 10 september 2009 - 14:14

SalCajun
  • SalCajun
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Och så höjdes svenska priset till 3990:-
Solklart Tysklandsköp nu alltså.


Hej Alla!

Mitt första inlägg på hemmabio forum och jag håller helt med om att inköp från Tyskland verkar vara vettig idé.

Har följt denna tråd nu i ett par månader samt sonderat en hel del själv så nu slog jag till o beställde.

Jag valde dock Amazon.de och slutpriset inkl. frakt blev SEK 2885 (faktureras dessutom i SEK så jag slipper dyr valutakonvertering av MasterCard). De har den i lager (står det i alla fall) och jag beräknas ha den första eller andra veckan i oktober. Lång väntan - men det verkar ta ett tag innan den är riktigt ute på svenska marknaden också (och då för en tusenlapp mer)!?

Nu väntar jag med spänning.

PS. Någon som har erfarenhet av Amazon.de?

#165

Postad 10 september 2009 - 14:24

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Amazon är stora och seriösa.

#166

Postad 10 september 2009 - 15:04

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Om det endast är bilden som räknas är jag inte säker på att du ska köpa någon av dem, det finns bättre bild att få, dock kostar det mer. Det beror dessutom mycket på vad för TV eller projektor du har. Är det en 40 tummare eller mindre så kommer du knappast märka ett dyft mellan vare sig dessa spelare eller exempelvis Pioneers värsting.

Jag skulle köpa bd370 om jag vore dig och spara mellanskillnaden till filmer.


Har en fullhd 42" panasonic som jag är väldigt nöjd med, enligt recensioner är/var det en av de bättre plasma rutor i höstas, vilket jag är glad för.

De recensioner jag läst om BD370 verkar mycket lovande, och ser man till priset/prestanda så är denna spelare nog den bästa man kan köpa. Vart jag än har läst har den fått minst 8/10, och bilden ligger på topp, så det blir nog förmodligen en BD370, och jag hoppas inte jag blir besviken, vilket jag dock inte tror..

Redigerat av suffix, 10 september 2009 - 15:07.


#167

Postad 11 september 2009 - 08:04

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Nu finns BD390 på LG's svenska sida: http://nordic.lge.co...ail/bd390.jhtml
Så nu borde den snart börja dyka upp i lite flera butiker kan man tycka.

#168

Postad 11 september 2009 - 09:00

Unregistered7f605233
  • Unregistered7f605233
  • Användare

  • 177 inlägg
  • 0
Lite väl dyrt va?

http://www.blocket.s..._...m?ca=22&w=3

#169

Postad 11 september 2009 - 09:41

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Nu finns BD390 på LG's svenska sida: http://nordic.lge.co...ail/bd390.jhtml
Så nu borde den snart börja dyka upp i lite flera butiker kan man tycka.


Tyvärr inte ett ord om filmuthyrningstjänster på LG-hemsidan, inte att det blir, att de arbetar på saken eller att det inte blir av. Blir till att avvakta ett tag till. Stora problemet med BD370 verkar dock vara ett den inte tar NTFS-diskar via usb, vilket BD390 gör. Det talar till 390:s fördel, oavsett filmuthyrningstjänster.

Beslutsångesten lär väl bara öka när väl BD390 finns i svenska butiker. :)

#170

Postad 11 september 2009 - 11:28

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0
Såg den på hyllan på Mediamarkt i Västerås med en prislapp på 3495 kr. Vet dock inte om dom har några hemma på lager. Den var snyggare irl än vad jag trott från bilderna.

#171

Postad 11 september 2009 - 11:29

SalCajun
  • SalCajun
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

Amazon är stora och seriösa.


Jag kan bara konstatera att "hassesolo" har rätt.

I morse fick jag ett mail som sade att i stället för att skicka spelaren i början av oktober (som stod i bekräftelsen) så skickar de den idag så att jag har den runt den 18 september.

:P

Så nu är det bara att meka ihop NAS-servern som kom idag (QNAP TS-409) så ska det bli åka av nästa helg!

#172

Postad 12 september 2009 - 07:41

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Usch, nu finns den på Komplett och InWarehouse också till 3990:- samt beräknas komma in 1/10..
Klart dyrare och senare än vad man hoppats. Håller tummarna för att beställningen hos
Sekvencia går igenom utan större missöden. Annars för det väl bli MM för 3,5kkr. :P

#173

Postad 12 september 2009 - 09:04

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0
När fler butiker får in den sjunker priset, skulle jag tro.

#174

Postad 12 september 2009 - 09:36

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0
Så länge den finns i väldigt begränsad tillgång är väl inte butikerna dummare än att dom drar nytta av det, då de ändå säljer allt de får in. Förhoppningsvis sjunker priset när leveranserna kommer igång. Just nu verkar den vara rätt svår att få tag i, även från Tyskland.

#175

Postad 12 september 2009 - 11:13

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Sådär ja, då har man beställt en från tyskland också :)
Totalpris inkl. frakt 2883:-

#176

Postad 12 september 2009 - 11:41

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Sådär ja, då har man beställt en från tyskland också :)
Totalpris inkl. frakt 2883:-

Var beställde du din?

#177

Postad 12 september 2009 - 12:33

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Från amazon.de

Stod iofs att det va 2-4 veckors leveranstid.
Får snällt hålla mej till tåls tills i början på oktober :)

#178

Postad 12 september 2009 - 14:56

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

Från amazon.de

Stod iofs att det va 2-4 veckors leveranstid.
Får snällt hålla mej till tåls tills i början på oktober :P

Jo. Det kliar i fingrarna. Sitter på en hyffsad full-hd projektor och saknar blu-ray spelare helt just nu, eftersom jag sålt mitt ps3. Dvd kan man titta på på tvn iofs. Men man vill ju ha schysst bild på sina 104". :)
Inte sunkig dvd. Kommer kanske oxå beställa min från amazon.de. Som sagt. Börjar bli rastlös.
Måste ju ha en spelare i höstrusket när det väl drar igång.

#179

Postad 14 september 2009 - 11:51

SirThoms
  • SirThoms
  • Wannabe

  • 49 inlägg
  • 0
Kommer man märka skillnad på bildkvalité på BD390 och PS3? Och isf vad är bättre med BD390?

#180

Postad 14 september 2009 - 12:15

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

  • 721 inlägg
  • 0
Synd att denna (och samsungs motsvarigheter) inte stödjer lossless ljudformat (FLAC, WMA Lossless), eller ens WAV format. De hade gjort dem ännu attraktivare som multimediaspelare. Verkar bara vara mp3 ljud på USB ingångarna..

#181

Postad 14 september 2009 - 15:46

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Kommer man märka skillnad på bildkvalité på BD390 och PS3? Och isf vad är bättre med BD390?


Nej, de är likvärdiga.

#182

Postad 14 september 2009 - 17:44

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

Nej, de är likvärdiga.



Källa på det?

#183

Postad 14 september 2009 - 20:51

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Källa på det?


Källa: hassesolo. :P

#184

Postad 14 september 2009 - 21:39

petlan
  • petlan
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Hej! Har följt tråden en stund. Är sugen på en LG BD390 men vill även ha möjlighet att spela in TV-program från kabeln. Kan man komplettera LG'n med något så att man får ihop det med den funktionen också? Eller blir det LG'n och en vanlig inspelningsbar box?

Tack alla för att ni rätat ut andra frågetecken utmed tråden!

//PETLAN

#185

Postad 15 september 2009 - 16:33

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0

Källa: hassesolo. ;)


vad tror du hassesolo, mellan BD90 och BD70 är det nog också likvärdig kvalité, så länge man inte går upp till 63-100" :)

och hassesolo, du skrev på förra sidan att BD70 inte kan avkoda DTS HD MA utan skickar den som en DTS-core, innebär det vanligt DTS ljud?

#186

Postad 15 september 2009 - 18:48

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Nej det är bättre än vanligt DTS. DTS core är på 1,5 Mb/s vilket finns men är ovaligt på DVD. På dVS har man normalt halva den bitraten.

Jag har inte jämfört 370 och 390 men det vore förvånande om det skiljer märkbart i bildkvalitet på Blu-rayfilmer.

#187

Postad 15 september 2009 - 20:37

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
okej, blir att beställa en 370 och sluta tveka. Har ju som sagt en förstärkare som klarar ta emot PCM, så de filmer som har dolby hd får jag njuta av. Sen tror jag inte att jag har tillräckligt bra utrustning för att höra så jätte stor skillnad mellan de högupplösta formaten.!

#188

Postad 15 september 2009 - 21:50

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

  • 1 819 inlägg
  • 0

okej, blir att beställa en 370 och sluta tveka. Har ju som sagt en förstärkare som klarar ta emot PCM, så de filmer som har dolby hd får jag njuta av. Sen tror jag inte att jag har tillräckligt bra utrustning för att höra så jätte stor skillnad mellan de högupplösta formaten.!

Jag tycker det är synd man inte får bd370 för 1690kr som man kunde förut om jag inte minns helt fel..
Kommer man över 2k är ju BD390 onekligen mer lockande.

#189

Postad 16 september 2009 - 06:15

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0

Jag tycker det är synd man inte får bd370 för 1690kr som man kunde förut om jag inte minns helt fel..
Kommer man över 2k är ju BD390 onekligen mer lockande.


Lite OT kanske men när jag köpte min 370 så kostade den 1800:- och när jag lämnade in min tv på expert så hade dom samma spelare där som då kostade 2499:-.
För någon dag sen när jag var in så kostade den 3299:-, och dom hade 1 enda i en låda under.
Hur fan kan den vara så dyr där?
Är de för att dom har fått nys om att den fått bra i olika test?

#190

Postad 16 september 2009 - 13:01

suffix
  • suffix
  • Lärjunge

  • 332 inlägg
  • 0
haha, möjligt.. alla tester visar på att BD370 är en utan de bästa spelarna som finns på marknaden nu, förutom BD390. (med tanke på prisklass)

#191

Postad 17 september 2009 - 06:03

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
Jag pratade med NetOnNet som sa att dom skulle ta in den, till ett bra mycket bättre pris än övriga handlare - exakt pris kunde han inte avslöja. Närmare 1500:- mer i Sverige är ett jefla ockerpris.

#192

Postad 17 september 2009 - 08:16

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Jaha, då har både komplett och inware flyttat fram releasen till 17 oktober <_<
Borde väl snarare bli den 19:e i stället :( (iom 17:e är en lör)

#193

Postad 17 september 2009 - 11:29

Sledgeman
  • Sledgeman
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Jag pratade med NetOnNet som sa att dom skulle ta in den, till ett bra mycket bättre pris än övriga handlare - exakt pris kunde han inte avslöja. Närmare 1500:- mer i Sverige är ett jefla ockerpris.


Det låter väldigt bra. NetOnNet ska öppna i Västerås så då måste Mediamarkt och de andra prismatcha dom. :(

#194

Postad 17 september 2009 - 11:36

ttboy
  • ttboy
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 0
M3 test
http://m3.idg.se/2.1...-av-tva-varldar

#195

Postad 17 september 2009 - 11:41

biex
  • biex
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Vad underbart det är med folk som postar utan att söka/läsa.. Jag älskar dubbelposter. *muttrar*

https://www.minhembi...s...t&p=2554590

#196

Postad 17 september 2009 - 17:36

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0

Jag kan bara konstatera att "hassesolo" har rätt.

I morse fick jag ett mail som sade att i stället för att skicka spelaren i början av oktober (som stod i bekräftelsen) så skickar de den idag så att jag har den runt den 18 september.

;)

Så nu är det bara att meka ihop NAS-servern som kom idag (QNAP TS-409) så ska det bli åka av nästa helg!


Väntar spänt på en uppdatering om/när du får ditt lilla paket från amazon.
Har nämligen själv beställt en från samma ställe.

Börjar verkligen klia i mina fingrar nu, fast det snart bara gått en vecka sen jag beställde :ph34r:

#197

Postad 18 september 2009 - 11:31

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Mailade LG's produktansvarig för BD390 och fick följande svar:

"Den har börjat rulla ut till vissa butiker bla Mediamarkt. Annars är det Onoff som kommer att sälja denna spelare.
Vi har produkten på lager så nu inväntar vi Onoffs och Mediamarkts order. "

Man tycker att vi borde få se den snart mao..

/D

#198

Postad 18 september 2009 - 14:27

biex
  • biex
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Från LGs kundtjänst:

"Hej, har läst att LG BD390 har bl.a. i USA on demand tjänster liknande SF Anytime, är de nåt som är på gång t.ex via firmware uppdatering eller är det inget som kommer på svenska marknaden?
/Andreas"

"Hej.

Som det ser ut för närvrande så är detta ingenting som kommer bli aktuellt för den Nordiska marknaden.

Mvh,
LG Electronics
0771-414379"

#199

Postad 18 september 2009 - 18:21

Binks
  • Binks
  • Forumräv

  • 739 inlägg
  • 0
Men de är väll typiskt norden de.
Hit kommer aldrig såna dära vettiga tjänster.
Så undrar antipiratbyrån varför folk sitter och laddar film?
Kan de vara för att såna hära smarta lösningar icke vill bli impleterade i sverige.

Samma sak med xbox.
Där tror ja oxå usa har så dom kan ladda ner filmer till boxen och kolla i hd.
Sverige? nä vi får nå tattiga amatörinspelade värdelösa filmklipp.

#200

Postad 19 september 2009 - 08:05

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Från LGs kundtjänst:

"Hej, har läst att LG BD390 har bl.a. i USA on demand tjänster liknande SF Anytime, är de nåt som är på gång t.ex via firmware uppdatering eller är det inget som kommer på svenska marknaden?
/Andreas"

"Hej.

Som det ser ut för närvrande så är detta ingenting som kommer bli aktuellt för den Nordiska marknaden.

Mvh,
LG Electronics
0771-414379"


Då har 390 endast wlan och stöd för ntfsformaterade-diskar som fördel över 370. Och som Binks skriver, inte konstigt att Antipiratbyrån har mycket att göra. ;)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.