Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - LG BD390 *

1533 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 19 september 2009 - 10:50

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Då har 390 endast wlan och stöd för ntfsformaterade-diskar som fördel över 370. Och som Binks skriver, inte konstigt att Antipiratbyrån har mycket att göra. ;)

Den kan streama film och musik över nätverket också vilket är den avgörande skillnaden för mig i alla fall.

#202

Postad 19 september 2009 - 16:14

MheAd
  • MheAd
  • Användare

  • 103 inlägg
  • 0
Jag har väntat på denna spelare allt sedan BD370 kom ut, och väntade mig att den skulle fixa 370-ans brister, bland annat oförmågan att spela upp större mkv filer via USB (då den endast stödde FAT32). Mina böner verkar ha besvarats. ;)

Så som det ser ut, lär jag köpa en BD390 i snar framtid.
En fråga till er som har den - hur är det med mekaniken? Är den knäpptyst eller hörs snurret av skivorna?

Redigerat av MheAd, 19 september 2009 - 16:14.


#203

Postad 19 september 2009 - 16:33

Mange36
  • Mange36
  • Veteran

  • 1 864 inlägg
  • 0

Den kan streama film och musik över nätverket också vilket är den avgörande skillnaden för mig i alla fall.


Jag trodde att 370 kunde streama också, fast med trådat nätverk. Då hade jag fel. Wlan och möjligheten till större filmfiler är ju ändå stora plus, värda en tusenlapp mer. Blir väl kanske en 390 ändå, vart det lider.

#204

Postad 20 september 2009 - 17:14

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Då jag har en Sony STR DB1080Qs med 5.1 analogt in, så undrar jag om man kan stänga av 2 kanaler i LG spelaren och ändå skicka ut HD ljudet?
Vet att man kan göra det i Sony BDP S550.

Fortfarande ingen som vet ngt om ovanstående??
Okej, då skriver jag såhär, vilken skall jag köpa Sony eller LG, nu är ju mer ute efter bildkvaliten och inte efter mkv, divx etc utan ren bildkvalite för bluray samt även första frågan jag ställde

Redigerat av Unregistered38563, 22 september 2009 - 16:37.


#205

Postad 20 september 2009 - 18:39

dretlef
  • dretlef
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Jag har haft den i 2 veckor nu och är mycket nöjd.
skivan låter lite när man startar sen är den tyst, har steamat 720 och 1080.mkv med sub och det funkar kanon.

#206

Postad 21 september 2009 - 10:33

Unregistered563e7785
  • Unregistered563e7785
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Hej. Sprillans ny medlem som dock läst här ett tag, och sen igår äger en BD390 (3490:- på MM i Gävle).

Första intrycket gör mig supernöjd och jag har installerat TVersity på servern och lyckats dela musik och bilder. Däremot behöver jag hjälp med filmer.

Jag har en USB-HD och kan alltså spela filer från den. MKV verkar vara grejen, och jag vill kunna ta via en dator ta kopia på min DVD-film och sen spela den från USB-HD'n. Jag har testat MakeMKV som gör filer som fungerar att spela upp i datorn, men via LG'n så verkar det vara Codec-fel. När jag kikar på filmen i VLC och kontrollerar så säger den att bildkodeken heter "mpgv".
Jag är rookie. Finns nån som kan tipsa om vilket program jag konverterar DVD till MKV-filer, i ett av formaten som LG'n stödjer (med undertexter o allt)?

Kanske går att lösa via TVersity också, men anar att USB-HD'n är en enklare lösning?

Någon?

#207

Postad 21 september 2009 - 10:38

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Hej. Sprillans ny medlem som dock läst här ett tag, och sen igår äger en BD390 (3490:- på MM i Gävle).

Första intrycket gör mig supernöjd och jag har installerat TVersity på servern och lyckats dela musik och bilder. Däremot behöver jag hjälp med filmer.

Jag har en USB-HD och kan alltså spela filer från den. MKV verkar vara grejen, och jag vill kunna ta via en dator ta kopia på min DVD-film och sen spela den från USB-HD'n. Jag har testat MakeMKV som gör filer som fungerar att spela upp i datorn, men via LG'n så verkar det vara Codec-fel. När jag kikar på filmen i VLC och kontrollerar så säger den att bildkodeken heter "mpgv".
Jag är rookie. Finns nån som kan tipsa om vilket program jag konverterar DVD till MKV-filer, i ett av formaten som LG'n stödjer (med undertexter o allt)?

Kanske går att lösa via TVersity också, men anar att USB-HD'n är en enklare lösning?

Någon?

Använd ett program som heter Handbrake, finns att ladda ner gratis och det är lätt att jobba med.

#208

Postad 21 september 2009 - 12:45

Unregistered563e7785
  • Unregistered563e7785
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nerladdat och provat Handbrake. Om detta är den lätta lösningen, så hoppas jag inte det finns en svår också ;)

Jag fattar i princip inget. Kan inte ens välja DVD som sitter i datorn som source. Har provat hämta katalogen med "dvd/ts folder" men verkar inte få upp hela skivan. Testade köra efter att valt destination, men efter 10 sekunder var det klart, så givet hade det gått snett....

Verkar inte vara nått för medelsvensson direkt.......

#209

Postad 21 september 2009 - 16:14

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0

Nerladdat och provat Handbrake. Om detta är den lätta lösningen, så hoppas jag inte det finns en svår också ;)

Jag fattar i princip inget. Kan inte ens välja DVD som sitter i datorn som source. Har provat hämta katalogen med "dvd/ts folder" men verkar inte få upp hela skivan. Testade köra efter att valt destination, men efter 10 sekunder var det klart, så givet hade det gått snett....

Verkar inte vara nått för medelsvensson direkt.......

När du stoppat i skivan i datorn och stannat uppspelningen av den så klicka på Filmklappen ( source ) uppe till vänster och välj dvd skivan. Du kommer se en ruta som det står reading source på.

Du väljer sedan Destination där du talar om vad DVD ska heta samt i vilket format du vill ha den i ( MKV,AVI,MP4 mm ).

Du går sedan ner till flikarna och väljer Video och väljer vilken video codec du vill ha din tex MKV fil i.

Välj sedan fliken Audio & subtitles där du väljer source och audio codec för ljudet samt ifall du vill ha text på filmen så väljer du det i Subtitles.

Skulle du råka på kopieringsskydd på dina dvd skivor så finns det ett program som heter DVD43 som ordnar detta åt dig utan något problem.

Enklare kan det inte bli.

Redigerat av Unregistered25afe1a3, 21 september 2009 - 16:17.


#210

Postad 22 september 2009 - 08:33

Unregistered563e7785
  • Unregistered563e7785
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen. Mitt huvudproblem var att Handbrake inte ens hittade DVD'n. Verkade vara en konflikt med en USB-sticka, så här jag drog ur den så funkade det och jag kunde testa. Men JISSES vilken tid en film tog att konvertera!!!

Väl klar så fungerar filen snyggt när jag kör via USB-HD'n men inte via TVersity. I det senare fallet står LG'n och tuggar med svart skärm i en halv minut innan den helt sonika stänger av sig. Detta gör dock inte så mycket. Film är nog ändå stabilare via USB-HD'n, så jag är nöjd.

Just nu kör jag mina redan innehavda ISO-filer till MKV-filer. Fungerar det fullt ut så är jag i mål på filmfronten.

Musikdelningen funkar som sagt fint, men jag saknar möjlighet till spellistor och dyl. Lite svårhanterat att spela bra musik utan löpande "hands on".

Kör LG'n kopplad till en Pioneer 43" och bilden är helt enkelt toppen.

#211

Postad 22 september 2009 - 09:04

Jonaseklund
  • Jonaseklund
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Hej jag funderar på och köpa lg bd 390.

Har lite funderingar på.

det här med mediacenter i den när man streamar filmer från datorn.
vilka filer kan man streama Tex. img filer, xvid, divx. någon som provat vilka den stödjer och vilka format man kan spela?

Kan man tex köpa en extern hårddisk och sätta dit via usb, och kolla gemom usb.

Någon som provat netfix att strema filmer via nätet? hur det funkar?
och hur youtube funkar?

och går det att steama via det trådlösa nätverket vilken hasighet på det trådlösa nätverket, och via kabel?

är det någon skillnad på bd 370 och 390 förutom det trådlösa nätveket. är det samma media center?



Mvh jonas

#212

Postad 22 september 2009 - 18:15

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

det här med mediacenter i den när man streamar filmer från datorn.
vilka filer kan man streama Tex. img filer, xvid, divx. någon som provat vilka den stödjer och vilka format man kan spela?

Ladda ner manualen på LG's hemsida. Där står det villka format den klarar av.

Kan man tex köpa en extern hårddisk och sätta dit via usb, och kolla gemom usb.

Japp det fungerar fint.

#213

Postad 22 september 2009 - 19:18

biex
  • biex
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
Jagat MM i nga veckor nu och Kungenskurva fick idag in 3st ex, var där och köpte, döm av min förvåning när jag ser att de har packat fel fjärrkontroll i lådan, den jag fick var ju till en vcr eller tv från 1985 typ.
Det märkliga var att de stod bluray på kontrollen, mycket märkligt, feltryck också?
Kontrollerade manualen och döm av min förvåning när jag insåg att lg försöker få oss att uppskatta de riktigt fula bitarna av 1980-talet.
Jag som tyckte BD370 kontroll var ganska ful, den här spelar inte ens i samma division, nåt så fult har jag ALDRIG skådat. (sedan 80-talet)
/BiEX

Redigerat av biex, 23 september 2009 - 06:14.


#214

Postad 22 september 2009 - 20:01

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
IT-Shoppen verkar ha köpt upp ett rejält lager
Antal: 40103 :)
Pris/st 4108:-

#215

Postad 23 september 2009 - 06:13

Adrian
  • Adrian
  • Användare

  • 130 inlägg
  • 0

IT-Shoppen verkar ha köpt upp ett rejält lager
Antal: 40103 :rolleyes:
Pris/st 4108:-


Fast dom verkar ha samma datum som alla andra, när jag kollar deras hemsida står det "Lager: Kommer 2009-10-17".

#216

Postad 23 september 2009 - 06:44

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Jagat MM i nga veckor nu och Kungenskurva fick idag in 3st ex, var där och köpte, döm av min förvåning när jag ser att de har packat fel fjärrkontroll i lådan, den jag fick var ju till en vcr eller tv från 1985 typ.
Det märkliga var att de stod bluray på kontrollen, mycket märkligt, feltryck också?
Kontrollerade manualen och döm av min förvåning när jag insåg att lg försöker få oss att uppskatta de riktigt fula bitarna av 1980-talet.
Jag som tyckte BD370 kontroll var ganska ful, den här spelar inte ens i samma division, nåt så fult har jag ALDRIG skådat. (sedan 80-talet)
/BiEX


;)
Köp en multifjärr. Det fungerar mycket bättre på alla sätt. :rolleyes:

#217

Postad 23 september 2009 - 18:06

Unregistered38563
  • Unregistered38563
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0

Då jag har en Sony STR DB1080Qs med 5.1 analogt in, så undrar jag om man kan stänga av 2 kanaler i LG spelaren och ändå skicka ut HD ljudet?
Vet att man kan göra det i Sony BDP S550.

Fortfarande ingen som vet ngt om ovanstående??
Okej, då skriver jag såhär, vilken skall jag köpa Sony eller LG, nu är ju mer ute efter bildkvaliten och inte efter mkv, divx etc utan ren bildkvalite för bluray samt även första frågan jag ställde


Inte ngn som har testa 7.1/5.1 analogt???

Hmmmmm....,.

#218

Postad 23 september 2009 - 18:33

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Alltså måste varna lite, för de som tror att trådlöst fungerar fint.
Det gör den INTE.
Sitter med laptop som har .n-nätverkskort i samma rum som BD390. Routern står i ett annat rum, ca. 5 meter bort, med öppna dörrar mellan. I laptopen har jag fullt på mottagningsmätaren, medans BD390 har en (1) i mottagning. Fungerar absolut inte att streama HD, divx fungerar oftast, men inte alltid pga. denna dåliga mottagning.
Fler som upplever samma problem?
Ställer jag routern ovanpå tv-möbeln där BD390 står, så får den full mottagning och streamning av högupplösta mkv-filer fungerar fint. Känns riktigt tråkigt!

#219

Postad 23 september 2009 - 18:45

Jonaseklund
  • Jonaseklund
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Alltså måste varna lite, för de som tror att trådlöst fungerar fint.
Det gör den INTE.
Sitter med laptop som har .n-nätverkskort i samma rum som BD390. Routern står i ett annat rum, ca. 5 meter bort, med öppna dörrar mellan. I laptopen har jag fullt på mottagningsmätaren, medans BD390 har en (1) i mottagning. Fungerar absolut inte att streama HD, divx fungerar oftast, men inte alltid pga. denna dåliga mottagning.
Fler som upplever samma problem?
Ställer jag routern ovanpå tv-möbeln där BD390 står, så får den full mottagning och streamning av högupplösta mkv-filer fungerar fint. Känns riktigt tråkigt!




Läste i LG manual på hemsidan det stod en nätvärkskabel var att rekomendera. när man skulle streama filmer-

#220

Postad 23 september 2009 - 18:53

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Alltså måste varna lite, för de som tror att trådlöst fungerar fint.
Det gör den INTE.
Sitter med laptop som har .n-nätverkskort i samma rum som BD390. Routern står i ett annat rum, ca. 5 meter bort, med öppna dörrar mellan. I laptopen har jag fullt på mottagningsmätaren, medans BD390 har en (1) i mottagning. Fungerar absolut inte att streama HD, divx fungerar oftast, men inte alltid pga. denna dåliga mottagning.
Fler som upplever samma problem?
Ställer jag routern ovanpå tv-möbeln där BD390 står, så får den full mottagning och streamning av högupplösta mkv-filer fungerar fint. Känns riktigt tråkigt!


Det finns inte möjlighet att koppla in en extern antenn? Svårt att hitta bilder på baksidan av den, uselt av LG att inte ha några på sin sida, bara typ 400 på hur den ser ut framifrån :P

#221

Postad 23 september 2009 - 20:32

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Postad bild
Google is your friend :P

#222

Postad 24 september 2009 - 08:01

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0

Det finns inte möjlighet att koppla in en extern antenn?

Nej det finns tyvärr ingen sådann möjlighet.

#223

Postad 24 september 2009 - 08:05

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

  • 1 319 inlägg
  • 0
Enligt Fyndbörsens hemsida så finns nu denna maskin i lager hos dom. Dock lite dyrt tycker jag.

#224

Postad 24 september 2009 - 11:25

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jag tycker inte den är värd 4000:-.
3500:- kändes som 500:- för mycket för min del, men då är mitt största intresse inte bluray-spelaren utan kombinationen av media-extender och de andra funktionerna var det som gjorde att jag fick upp ögonen.
Vore tacksam om fler som äger denna maskin kan verifiera att det är dålig mottagning på trådlösa!

#225

Postad 24 september 2009 - 11:29

maestro_72
  • maestro_72
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej jag funderar på och köpa lg bd 390.

Har lite funderingar på.

det här med mediacenter i den när man streamar filmer från datorn.
vilka filer kan man streama Tex. img filer, xvid, divx. någon som provat vilka den stödjer och vilka format man kan spela?

Kan man tex köpa en extern hårddisk och sätta dit via usb, och kolla gemom usb.

Någon som provat netfix att strema filmer via nätet? hur det funkar?
och hur youtube funkar?

och går det att steama via det trådlösa nätverket vilken hasighet på det trådlösa nätverket, och via kabel?

är det någon skillnad på bd 370 och 390 förutom det trådlösa nätveket. är det samma media center?



Mvh jonas

Hej !
Om du ska ha spelaren till media center då ska du köpa en Popcorn hour eller tvix 6500 , har en LG 370 mycket på grund av den snabba uppstart plus alla format den tar och priset ,annars kör jag min Popcorn hour A-110 ..

:P

#226

Postad 24 september 2009 - 12:03

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Det trådlösa duger gott för Youtube och FW-uppgraderingar samt musikstreaming. Vad gäller videostreaming vet jag inte. Jag sysslar inte med det.

#227

Postad 24 september 2009 - 12:07

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0

Hej !
Om du ska ha spelaren till media center då ska du köpa en Popcorn hour eller tvix 6500 , har en LG 370 mycket på grund av den snabba uppstart plus alla format den tar och priset ,annars kör jag min Popcorn hour A-110 ..

:P

Vad grundar du det på? Är inte BD390 i stort sett en Popcorn Hour men med stöd för NTFS-diskar, .n-nätverk, och liknande funktioner? Dock har väl Popcorn möjlighet för applikationer som inte finns med från början osv.
Rätta mig gärna om jag har fel, men jag kan inte se varför Popcorn hour skulle vara bättre!

Det trådlösa duger gott för Youtube och FW-uppgraderingar samt musikstreaming. Vad gäller videostreaming vet jag inte. Jag sysslar inte med det.

Visst, håller med, men frågan är ju då om det är berättigat med .n-nätverk, att streama youtube och musik kräver ingen större bandbredd, och syftet får väl antas vara att kunna streama just filer som kräver mer bandbredd, därav .n-nätverket.

Som sagt, en yttre antenn vore guld värt, ska höra med LG vad de har för tankar kring detta senare, om det är tänkt att det ska fungera så här eller hur det ser ut.

#228

Postad 25 september 2009 - 08:26

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Var förbi Sekvencia och hämtade mitt ex igår. 2,5kkr känns helt OK! :angry:
Att fira Guinness 250år hade prioritet igår så hann bara packa upp och kolla att den
startade.
Helgen är tjock med aktiviteter och kortare affärsresa nästa vecka men återkommer
med mina intryck när jag fått möjlighet att insamla dem.

/D

#229

Postad 25 september 2009 - 12:05

Unregistered825449f2
  • Unregistered825449f2
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Köpte ett ex nyss på MM i Kungens kurva för 3490:-, de hade två ex.
Hittade först inget ex säljare sa de hade 2 st hemma.
Sen hitta min kompis två ex i karton på hyllan under bd370!
30 dars bytes/pris garanti är det också.

Undrar en sak förresten on dvd uppskalning kan man välja den ?
Eler är det "bara" 1080P ? Ibland kanske man inte vill ha uppskalning osv.

#230

Postad 25 september 2009 - 13:13

biex
  • biex
  • Amatör

  • 66 inlägg
  • 0
borde inte MM Kungens Kurva ha prisgaranti gentemot Sekvencia? de ligger nga km ifrån varandra och Sekvencia har väl butik/hämtlager med?

#231

Postad 25 september 2009 - 15:22

vet
  • vet
  • Wannabe

  • 43 inlägg
  • 0
Man undrar ju hur handlarna (undantaget sekvencia) kan hålla en så hög prisnivå jämfört med ex tyskland.
Om nu Sekvencia har börjat leverera lär väl de andra näthandlarna inte sälja så mycket...

#232

Postad 25 september 2009 - 16:53

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Hej !
Om du ska ha spelaren till media center då ska du köpa en Popcorn hour eller tvix 6500 , har en LG 370 mycket på grund av den snabba uppstart plus alla format den tar och priset ,annars kör jag min Popcorn hour A-110 ..

:)

Säger du inte emot dig själv lite där. BD390 kan allt som BD370 kan plus att den bl.a. har möjlighet att streama över nätverket. Vart kommer då behovet av en Popcorn Hour in? Viss, ska man bara ha den som media-center och inte spela några skivor alls i den är det säkert bättre att köpa en Popcorn Hour, men det är det väl knappast någon som har tänkt.

#233

Postad 25 september 2009 - 18:55

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Säger du inte emot dig själv lite där. BD390 kan allt som BD370 kan plus att den bl.a. har möjlighet att streama över nätverket. Vart kommer då behovet av en Popcorn Hour in? Viss, ska man bara ha den som media-center och inte spela några skivor alls i den är det säkert bättre att köpa en Popcorn Hour, men det är det väl knappast någon som har tänkt.


Finns väl en del grejer som 390 inte kan men som popcorn kan. Spela .iso-dvd t.ex. Eller har jag fel?

Själv har jag bokat en av maskinerna som mediamarkt i Sundsvall får in till veckan. 3490 även där. Blir min första blu-ray detta, ska bli kul :)

#234

Postad 25 september 2009 - 20:07

zvedberg
  • zvedberg
  • Beroende

  • 1 469 inlägg
  • 0

Finns väl en del grejer som 390 inte kan men som popcorn kan. Spela .iso-dvd t.ex. Eller har jag fel?

Mycket möjligt, men det motiverar knappast att man köper två apparater istället för bara en BD390, åtminstone inte för min del. Sedan kan man ju alltid hoppas på en firmwareuppdatering som möjliggör iso-uppspelning i 390:an också.

#235

Postad 25 september 2009 - 21:07

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

borde inte MM Kungens Kurva ha prisgaranti gentemot Sekvencia? de ligger nga km ifrån varandra och Sekvencia har väl butik/hämtlager med?


Skulle de nu vara så, så har MM prisgaranti i 30 dagar efter inköp. MM i Malmö tillåter hela skåne så några km borde ju inte vara något hinder.

#236

Postad 25 september 2009 - 22:07

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Mycket möjligt, men det motiverar knappast att man köper två apparater istället för bara en BD390, åtminstone inte för min del. Sedan kan man ju alltid hoppas på en firmwareuppdatering som möjliggör iso-uppspelning i 390:an också.


Känns inte som ett problem för min del heller, men jag kan som sagt tänka mig att det skulle kunna ses som ett hinder om man nu skall jämföra ganska direkt mot renodlade mediaextenders.

#237

Postad 25 september 2009 - 22:52

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

  • 84 inlägg
  • 0
Kom o tänka på en sak... :)

Hur är det med hdmi v. 1.3, är det bakåt-kompatibelt med v. 1.2?
Och vad är skillnaden mellan dom olika versionerna?

#238

Postad 26 september 2009 - 08:50

Unregistered825449f2
  • Unregistered825449f2
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Från MM:s FAQ
"Har ni prisgaranti?
Ja, men endast mot fysiska butiker i närområdet (ej näthandel). "

Vad gäller föresten om man ska utnyttja prisgarantin, måste förpackningen vara oöppnad då ?

#239

Postad 26 september 2009 - 09:24

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0
Kan ju knappast behöva låta bli att använda produkten under trettio dagar bara för att utnyttja prisgarantin. Dock så plomberar väl mediamarkt alla sina varor med plastband av den anledningen att dom ej återköper produkter där förpackningen brutits. Så om prisgarantin inte går igenom, och du vill köpa billigare någon annan stans så måste ju förpackningen vara obruten.

Läste förresten i manualen att den endast tar .wma och .mp3 i musikdelen, så den får man nog avskriva. Är nog lite sugen på t.ex. en squeezebox (stavning) eller liknande ändå.. :)

#240

Postad 27 september 2009 - 10:45

gaffakungen
  • gaffakungen
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Från MM:s FAQ
"Har ni prisgaranti?
Ja, men endast mot fysiska butiker i närområdet (ej näthandel). "

Vad gäller föresten om man ska utnyttja prisgarantin, måste förpackningen vara oöppnad då ?


Nej, deras prisgaranti gäller som sagt upp till 30 dagar efter inköp.

#241

Postad 27 september 2009 - 11:01

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
Finns att beställa på netonnet nu - men inte till något "konkurrenskraftigt" pris direkt som utlovat. Morr för svenska handlare som bedriver ocker !

#242

Postad 27 september 2009 - 11:12

Unregistereda2499477
  • Unregistereda2499477
  • Beroende

  • 1 053 inlägg
  • 0
Fuckit ! beställde från Netonnet iaf - skall bli tokskönt att koppla bort den tokslöa Pioneer-spelaren.

#243

Postad 27 september 2009 - 12:27

trainline
  • trainline
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har någon provat om den läser av NAS (UPnP) i anslutet nätverk?

#244

Postad 28 september 2009 - 15:23

Näfver
  • Näfver
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Hejsan!
Har ägt denna apparat nu i några dagar. Inpulshandlade den på MM i Norrköping. Jag är jättenöjd och den funkar kanon för mig. Är dock ingen avancerad användare. Orkar inte med sådant :-). Men jag har kopplat en usb disk och det funkar fint med mina filer. Kör även mot mitt trådlösa nätverk och youtube funkar bättre än vad jag trodde. Har kollat på några gamla dvd filmer och blir riktigt fin bild jämfört med min 2 år gamla dvd spelare. Blueray funkar naturligtvis kanon. Kör 5.1 ljud genom optiska till min reciever. Funkar fint men kanske beror på vad man har för krav. Detta var lite om vad jag upplevt de första dagarna med denna spelare som jag varmt rekomenderar. Detta är min första och den lär nog bli kvar ett bra tag... Tv jag har är en samsung lcd 46"

#245

Postad 28 september 2009 - 20:52

sczcz
  • sczcz
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har nu använt den här produkten i 3 dagar och mitt första intryck är mycket bra. Bluray är riktigt snabbt och naturligtvis fin bild. Har dock mest använt den för att kolla på mkv-filer med extern hårddisk genom USB och det funkar verkligen kanon! Det enda lilla störningsmomentet är att den inte känner av usb disken om man har den inkopplad vid uppstart. Jag måste alltså koppla in den när spelaren är igång. Någon som har upplevt samma problem?

Det trådlösa nätverket fungerar fint att kolla på youtube med. Har inte testat att streama filmer ännu. Har på andra sidor läst att vissa dlink dir 655 ägare har haft problem med internetåtkomst. Detta har jag inte märkt något av men det kan bero på att jag tilldelade spelaren manuell ip, gateway, dns osv.

#246

Postad 28 september 2009 - 21:20

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Har en dlink dir 635 och har inte upplevt några problem, förutom den kassa mottagningen då, vilket omöjliggör streaming.

Kan även nämna att jag inte upplever några problem med att hårddisken inte hittas vid uppstart. Min står inkopplad jämt, och hittas alltid vid start.

Redigerat av Rolandbilly, 28 september 2009 - 21:50.


#247

Postad 29 september 2009 - 18:25

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5 298 inlägg
  • 0
De svenska priserna är ju helt stolliga!
I tyskland nu 2400:-
I england nu 1900:-
I sverige nu 3990:- !!!

Helt otroligt.

Eller 1800:- i England förresten:
http://www.lambda-te...mp;level1_uid=0

Redigerat av junkan, 29 september 2009 - 18:26.


#248

Postad 29 september 2009 - 18:49

Unregistered825449f2
  • Unregistered825449f2
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Nån som har denna som vet om det går att göra paus och sedan se klart filmen nästa dag ?
Givetvis att den börjar där man gjorde paus då.

Ganska blandade betyg i usa
http://www.lge.com/u...layer-BD390.jsp

#249

Postad 29 september 2009 - 19:44

Drofe
  • Drofe
  • Wannabe

  • 38 inlägg
  • 0
Hej,

jag har ännu inte använt min BD390 så mycket p.g.a. tidsbrist men skulle vilja dryfta ett par saker.

Jag tycker inte att den trådlösa uppkopplingen är så dålig som många vill utmåla den till att vara.
Själv kör jag en "/g" router ifrån Netgear som står "2 dörrar" bort medan BD390 står inknökad i
en IKEA STHM mediamöbel. Trots det så har jag 3/5 "pinnar" på mottagningen. Det skulle såklart
kunna vara klart bättre men det har aldrig krånglat/hackat på streamat material så länge det ej
är HD. mkv-filer hackar dock i nuvarande setup. Youtube fungerar helt felfritt och förvånande snabbt
tycker jag, klart positiv överraskning även om det är segt att göra sökningar genom att knappa fram
bokstav för bokstav.

Andra inte helt odelat positiva saker är att fjärrkontrollen är ganska riktningskänslig och ser ut att komma ifrån
en tidsperiod när Knight Rider var det häftigaste som fanns. Designen har jag inte så mycket emot egentligen
men den är ju löjligt plastig!

Att köra material ifrån USB-enheten har fungerat strålande än så länge och min har inga problem att detektera
enheter som sitter i under startup.

Btw. står att man skall få med Nero MediaHome Essentials i instruktionsboken med det fick inte jag.
Har ni andra fått med en skiva med mjukvara?

Återkommer med fler omdömen när jag har testat lite mer, särskilt återgivning ifrån olika disc:ar.

/D

#250

Postad 29 september 2009 - 20:12

Rolandbilly
  • Rolandbilly
  • Användare

  • 107 inlägg
  • 0
Jag fick med en skiva med Nero Home. Provade det först, men var inte helt nöjd, så avinstallerade till fördel för Tversity, vilket jag även rekommenderar dig att göra (kanske du redan kör på men..).
Observera att det är Essentials, alltså snikversionen.

USB-uppspelning tycker även jag är en smidig, välfungerande funktion, har dock haft problem att få subtitles-filer att fungera till vissa klipp. Fungerar utmärkt i datorn, men via spelaren så markerar jag först srt-filen så att den får en markering på sig, och sedan filmen. Allt ligger i samma mapp, men ändå vill den inte. Fler som upplevt liknande? Observera dock att detta är sånt jag upptäckt när jag varit bakis, och inte orkat dona så mycket, utan gav upp på en gång då det krånglade. Ska testa detta mer.
Saknar dock att spelaren inte kommer ihåg var man var på klipp man börjat se, jobbigt om man trycker fel knapp mitt i något, då man måste starta från början och spola sig fram.

Tycker det går väldigt snabbt att söka i youtube, man får ganska snabbt upp rätt förslag, vilket gör att man inte behöver skriva mer än några tecken. Dock skulle jag gärna se möjlighet att favoritmarkera klipp, se i HD/HQ, och lite annat.

Finns det någon info om nästa uppdatering, vad den ska innehålla och när den kommer?



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.