Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

HBO Nordic

3030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#2101

Postad 04 april 2016 - 19:25

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Nej, det funkar faktiskt så dåligt. Jag tror det var tidigare i den här tråden som någon beskrev det väldigt bra,ungefär "det går inte göra det så dåligt utan att anstränga sig".

 

 

haha nej det ligger något i det. Så länge ingen gnäller och protesterar så kommer dom ju inte göra något åt det heller. 

dom verkar ju inte ens ha en vettig kundtjänst eller något på Facebook , det har ALLA nu för tiden. Man verkar inte ns kunna skriva egna inlägg på sidan. Skrev då och frågade på deras chat för där stod det att dom svarar inom en timme. Men har inte fått något svar än 6 timmar senare.   Dom skiter nog helt enkelt i kunderna. Dom vet att dom har bra serier och folk väljer att kolla ändå. Så varför bry sig och förändra något?

 

Tråkig inställning men så är det nog :(



#2102

Postad 04 april 2016 - 19:42

mcmike
  • mcmike
  • Über-Guru

  • 10 984 inlägg
  • 0

Jag kan tycka att det är ganska tydligt på iOS då man har den blå pricken, 

 

 

Jag kollar genom atv:n.. tycker det är bra bild och väl fungerande menyer :)

 

 

men inte alls särskilt tydligen på hemsidan. 

 

 

Tycker det är ganska tydligt under "nyligen sedda" i alla fall :)


Redigerat av mcmike, 04 april 2016 - 19:43.


#2103

Postad 04 april 2016 - 20:07

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Konstigt. Dom måste väl se själv att det är svårt att hitta serier?

Så svaret blir alltså, nej det går inte att se bättre vad som finns än det som finns på deras sida? ☺

Jag kom på ett trix om man ska se en serie. Man tar alla avsnitten och markerar en och en i "min lista". Sedan när man sett avsnittet tar man bort det från listan. Lite meck men vad göra när man har att göra med ett vansinnigt upplagt GUi.



#2104

Postad 04 april 2016 - 20:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Om man ska säga nått positivt om eländet så kan man ju faktiskt få upp alla serier i bokstavsordning.
Vilket inte Netflix fixar

#2105

Postad 04 april 2016 - 20:52

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

alltså jag kan inte släppa detta. Jag kan alltså inte sätta mig bekvämt i soffan med en påse chips och 3 kalla öl och dra igång en serie och se till exempel 4-5 avsnitt på raken? jag måste alltså när ett avsnitt är slut, trycka på stopp, klicka mig tillbak typ 2 steg, bläddra ner till nästa avsnitt och sen trycka på play?  sen göra så för VARJE avsnitt?  

Dessutom så måste jag alltid ha koll på vilket avsnitt jag är på med tanke på att det inte vinns någon indikation på vilka avsnitt man sett. 

 

Jag kan inte tro det är sant alltså. ALLA måste höra hur idiotiskt absurt det låter. 



#2106

Postad 04 april 2016 - 21:06

tony97
  • tony97
  • Forumräv

  • 501 inlägg
  • 0

alltså jag kan inte släppa detta. Jag kan alltså inte sätta mig bekvämt i soffan med en påse chips och 3 kalla öl och dra igång en serie och se till exempel 4-5 avsnitt på raken? jag måste alltså när ett avsnitt är slut, trycka på stopp, klicka mig tillbak typ 2 steg, bläddra ner till nästa avsnitt och sen trycka på play?  sen göra så för VARJE avsnitt?  
Dessutom så måste jag alltid ha koll på vilket avsnitt jag är på med tanke på att det inte vinns någon indikation på vilka avsnitt man sett. 
 
Jag kan inte tro det är sant alltså. ALLA måste höra hur idiotiskt absurt det låter.


Men de avsnitt man sett markeras ju med en blå tidslinje. Hur tydligt som helst i Apple tv 4.
Jag gillar gränssnittet i HBO bättre än i Netflix.

#2107

Postad 04 april 2016 - 21:12

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Men de avsnitt man sett markeras ju med en blå tidslinje. Hur tydligt som helst i Apple tv 4.
Jag gillar gränssnittet i HBO bättre än i Netflix.

 

inte på ps4. där finns det inga markeringar alls.


Om man ska säga nått positivt om eländet så kan man ju faktiskt få upp alla serier i bokstavsordning.
Vilket inte Netflix fixar

 

kanske är bra om man vet vad serien heter man vill se på. Men oftast bläddrar man ju och letar inspiration. Då vill man ju ha uppdelat i genere.  

Exempel.  "nu vill jag nog se en dramaserie"  det går inte på HBO. Däremot har dom istället "Nu vill jag nog se en serie som börjar på G"

 

Du kan ju lista ut själv vad som är mest användbart ;)



#2108

Postad 04 april 2016 - 22:08

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0
Mm,säger såklart inte att HBO system är bra på de stora hela.

På plattan ser ja iaf var i avsnittet jag sett sist

Fast jag måste gå till rätt serie och säsong

#2109

Postad 05 april 2016 - 09:50

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Jag kollar genom atv:n.. tycker det är bra bild och väl fungerande menyer :)

 

 

 

Tycker det är ganska tydligt under "nyligen sedda" i alla fall :)

Gränssnittet på AppleTV'n är väldigt bra kan jag tycka, det håller jag med om. 

 

Jo, men det är trist att behöva gå in i en separat meny för att få reda på det, inte helt optimalt kanske. 



#2110

Postad 05 april 2016 - 10:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Men de avsnitt man sett markeras ju med en blå tidslinje. Hur tydligt som helst i Apple tv 4.
Jag gillar gränssnittet i HBO bättre än i Netflix.

Nu är ju detta gränssnitt unikt för ATV4. HBO har tydligen inte samma policy som Netflix som kräver att det ska se likadant ut på alla plattformar.



#2111

Postad 05 april 2016 - 10:56

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0
Fick svar från hbo förut på Facebook. Jag frågade ju om markeringarna på sedda avsnitt och så. Fick nåt standardsvar om att dom tar till sig det jag skriver och att dom ska framföra det till teknikerna. Frågade lite mer om det var på gång och om dom verkligen lyssnade på kunderna. Det gjorde dom sa han.
Då frågade jag varför enkla saker som detta inte var fixat men då svarade han inte mer. Antar att dom har som policy att inte svara på kritik och på "jobbiga" kunder.
Pajasföretag

#2112

Postad 05 april 2016 - 14:47

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Fick svar från hbo förut på Facebook. Jag frågade ju om markeringarna på sedda avsnitt och så. Fick nåt standardsvar om att dom tar till sig det jag skriver och att dom ska framföra det till teknikerna. Frågade lite mer om det var på gång och om dom verkligen lyssnade på kunderna. Det gjorde dom sa han.
Då frågade jag varför enkla saker som detta inte var fixat men då svarade han inte mer. Antar att dom har som policy att inte svara på kritik och på "jobbiga" kunder.
Pajasföretag

Men de flesta som arbetar på HBO måste ju tycka att deras gränssnitt är fantastiskt.Annars hade det inte sett så illa ut som det gör, och tycker jag, även på APTV  4.



#2113

Postad 05 april 2016 - 16:39

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

De kan omöjligt tycka att de ser bra ut.



#2114

Postad 05 april 2016 - 16:59

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Men de flesta som arbetar på HBO måste ju tycka att deras gränssnitt är fantastiskt.Annars hade det inte sett så illa ut som det gör, och tycker jag, även på APTV 4.


Skitsnack. Inte en chans att dom kan vara nöjda med det gränssnittet.

#2115

Postad 05 april 2016 - 22:45

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 0
Är det bara jag som måste logga in på hbos hemsida och lägga till min ps4 som länkad enhet (eller betrodd enhet eller vad de nu kallar det) minst en gång i månaden? Fick nyss göra det igen, mitt mellan två avsnitt

#2116

Postad 06 april 2016 - 09:45

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Är det bara jag som måste logga in på hbos hemsida och lägga till min ps4 som länkad enhet (eller betrodd enhet eller vad de nu kallar det) minst en gång i månaden? Fick nyss göra det igen, mitt mellan två avsnitt

 

Jag har råkat ut för det någon gång, var dock någon månad sen.



#2117

Postad 06 april 2016 - 15:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Är det bara jag som måste logga in på hbos hemsida och lägga till min ps4 som länkad enhet (eller betrodd enhet eller vad de nu kallar det) minst en gång i månaden? Fick nyss göra det igen, mitt mellan två avsnitt

En gång i veckan på Chromecast, Xbox 360 och Apple TV 4.



#2118

Postad 06 april 2016 - 15:18

hugeman
  • hugeman
  • Forumräv

  • 984 inlägg
  • 0

En gång i veckan på Chromecast, Xbox 360 och Apple TV 4.

 

Alldeles för ofta på Samsung Smart-TV. Skit är vad det är, men bra serier har dem i alla fall.



#2119

Postad 10 april 2016 - 21:31

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Generation kill avklarad. Helt klart en bra serie, dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tänkte mig mer lite specialuppdrag och lite seriösare ton än detta "lumpensnack" som ständigt pågick. 

 

ville ha mer att dom fick ett uppdrag om att leta reda på en ledare och avrätta honom eller liknande. Lite mer som uppdragen i homeland hade jag hoppats på.  Inte jätteintressant att kolla på ett gäng killar som flamsar som dom gjorde i denna serie. Var lite för mycket sånt tycker jag.  Serien känns väldigt stereotypisk.

Dock var den fortfarande rätt bra. 3/5 får den av mig. 

 

Har börjat kolla på Billions nu. ett avsnitt bara men det avsnittet gav verkligen mersmak. Riktigt riktigt bra var det. Känns välgjort och påkostat med riktigt bra skådespel. Känns som detta är en serie jag har letat efter ett tag nu. Har frågat förr efter politiska serier och fick tips om suits (vilket var rena dyngan) 

Ser fram emot fortsättningen på denna :)



#2120

Postad 10 april 2016 - 23:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

  • 11 727 inlägg
  • 0

Se strike back på HBO



#2121

Postad 11 april 2016 - 08:39

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

Generation kill avklarad. Helt klart en bra serie, dock inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tänkte mig mer lite specialuppdrag och lite seriösare ton än detta "lumpensnack" som ständigt pågick. 

 

ville ha mer att dom fick ett uppdrag om att leta reda på en ledare och avrätta honom eller liknande. Lite mer som uppdragen i homeland hade jag hoppats på.  Inte jätteintressant att kolla på ett gäng killar som flamsar som dom gjorde i denna serie. Var lite för mycket sånt tycker jag.  Serien känns väldigt stereotypisk.

Dock var den fortfarande rätt bra. 3/5 får den av mig. 

Generation Kill är alltså verklighetsbaserad, ingen påhittad story. Det är en reporter som har följt den här truppen och skrivit ett långt reportage om detta, som tv-serien sedan baseras på.

 

Så lite mer verklighet än Homeland kan man säga. Sen om man gillar det eller inte är ju en annan femma.



#2122

Postad 11 april 2016 - 08:48

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Generation Kill är alltså verklighetsbaserad, ingen påhittad story. Det är en reporter som har följt den här truppen och skrivit ett långt reportage om detta, som tv-serien sedan baseras på.

 

Så lite mer verklighet än Homeland kan man säga. Sen om man gillar det eller inte är ju en annan femma.

 

 

mycket möjligt det är verklighetsbasserat. det har jag aldrig sagt något om heller. eller?

så läs en gång till vad jag skrev istället :)



#2123

Postad 11 april 2016 - 09:13

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

ville ha mer att dom fick ett uppdrag om att leta reda på en ledare och avrätta honom eller liknande. Lite mer som uppdragen i homeland hade jag hoppats på.  Inte jätteintressant att kolla på ett gäng killar som flamsar som dom gjorde i denna serie. Var lite för mycket sånt tycker jag.  Serien känns väldigt stereotypisk.

Dock var den fortfarande rätt bra. 3/5 får den av mig. 

Det du önskar låter som en direkt beskrivning av American Sniper. Finns på Netflix.



#2124

Postad 11 april 2016 - 09:52

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

  • 2 520 inlägg
  • 0

mycket möjligt det är verklighetsbasserat. det har jag aldrig sagt något om heller. eller?

så läs en gång till vad jag skrev istället :)

Det var inte menat som kritik. Och jag läste vad du skrev. Det var bara en förklaring varför serien är som den är. Det är inga coola uppdrag per avsnitt utan en verklighetsbaserad berättelse om ett gäng soldater i krig. 



#2125

Postad 11 april 2016 - 10:03

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Det du önskar låter som en direkt beskrivning av American Sniper. Finns på Netflix.

 har sett den. Svinbra film. Gav den 5/5 mer sånt vill jag se :)

Det var inte menat som kritik. Och jag läste vad du skrev. Det var bara en förklaring varför serien är som den är. Det är inga coola uppdrag per avsnitt utan en verklighetsbaserad berättelse om ett gäng soldater i krig. 

 

 

jag tog det inte som kritik.  men det lät på dig som att bara för att det är verklighetsbaserad så måste det vara bra :) men som sagt, serien var bra, dock inte riktigt vad jag letade efter.



#2126

Postad 18 april 2016 - 19:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

har bara ett avsnitt kvar av billions :(  denna serie har allt jag önskar av en serie. Sjukt bra. Kommer det fler avsnitt än dom som finns uppe nu?

 

Behöver tips på fler serier. Vilka MÅSTE SE serier finns på hbo ? 



#2127

Postad 18 april 2016 - 19:28

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

har bara ett avsnitt kvar av billions :(  denna serie har allt jag önskar av en serie. Sjukt bra. Kommer det fler avsnitt än dom som finns uppe nu?

 

Behöver tips på fler serier. Vilka MÅSTE SE serier finns på hbo ? 

 

Bosch.

GoT.

Vikings.

The Wire.

Edit: True Detective för böveln... och Fargo när den ligger där... vet ej om den är där just nu.

 

Är vad jag kommer på nu iaf... :P


Redigerat av Garrett, 18 april 2016 - 19:28.


#2128

Postad 18 april 2016 - 19:36

Mike T
  • Mike T
  • Användare

  • 158 inlägg
  • 0
Banshee
Ray Donovan
Är nog de bästa serierna på HBO
Har man slut på serier så funkar även
Ballers

#2129

Postad 18 april 2016 - 19:38

Garrett
  • Garrett
  • Guru

  • 6 945 inlägg
  • 0

Banshee
Ray Donovan
Är nog de bästa serierna på HBO
Har man slut på serier så funkar även
Ballers

 

Ja, Banshee och Donovan med! :D 



#2130

Postad 18 april 2016 - 19:57

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

hehe jag har alltså och göra en stund då :)

vikings har jag ju glömt bort. Den har jag varit sugen på förr. kanske skulle ta den efteråt. 

Tack för tipsen :)



#2131

Postad 19 april 2016 - 12:45

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

hehe jag har alltså och göra en stund då :)

vikings har jag ju glömt bort. Den har jag varit sugen på förr. kanske skulle ta den efteråt. 

Tack för tipsen :)

 

The Jinx (The life and deaths of Robert Durst) är också grymt bra...minidokumentär/serie på 6 avsnitt.

Annars mer lättsamma serier: Silicon Valley, Ballers



#2132

Postad 19 april 2016 - 12:46

alka
  • alka
  • Användare

  • 198 inlägg
  • 1

har bara ett avsnitt kvar av billions :( denna serie har allt jag önskar av en serie. Sjukt bra. Kommer det fler avsnitt än dom som finns uppe nu?

Behöver tips på fler serier. Vilka MÅSTE SE serier finns på hbo ?

Om du mot förmodan inte har sett sopranos bör du genast ta en vecka semester och se rubbet!

#2133

Postad 22 april 2016 - 00:40

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Hbo appen på atv4 har uppdaterats och spelar numera upp nästa avsnitt automatisk.

Redigerat av homery, 22 april 2016 - 00:41.


#2134

Postad 22 april 2016 - 05:11

Jaxione
  • Jaxione
  • Forumräv

  • 666 inlägg
  • 0

Jag undrar när HBO tänkt steppa upp och erbjuda bildkvalitet i Netflix klass, då menar jag inte upplösningsmässigt. Väldigt mycket kompressionsartefakter och annat konstigt i HBOs serier. Har skrivit till dom flera gånger men får bara svaret att dom sänder i 1080p vilket inte säger särskilt mycket.



#2135

Postad 22 april 2016 - 09:17

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Hbo appen på atv4 har uppdaterats och spelar numera upp nästa avsnitt automatisk.

 

Likaså iOS (kollat på iPhone).



#2136

Postad 22 april 2016 - 13:22

andreassofus
  • andreassofus
  • Über-Guru

  • 12 146 inlägg
  • 0

Hbo appen på atv4 har uppdaterats och spelar numera upp nästa avsnitt automatisk.

 

 

vet inte vad atv4 är för något men jag håller varenda tumme jag har på att dom även fixat det på ps4.  och även en markering så man ser vilka avsnitt man sett.



#2137

Postad 22 april 2016 - 13:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

vet inte vad atv4 är för något men jag håller varenda tumme jag har på att dom även fixat det på ps4.  och även en markering så man ser vilka avsnitt man sett.

Apple TV 4



#2138

Postad 25 april 2016 - 20:43

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2 787 inlägg
  • 0

Någon mer som inte kom åt HBO i morse (måndag)?



#2139

Postad 25 april 2016 - 21:04

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
HBO i mobil och ps4 är ju katastrof! Segt och hänger sig hela tiden

#2140

Postad 25 april 2016 - 21:07

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Antar att alla kollar på Game of thrones säsongspremiären, försöker kollar fear the walking dead på ipad,iphone, appletv och PS4 men inget funkar...



#2141

Postad 25 april 2016 - 21:33

Fellow88
  • Fellow88
  • Beroende

  • 1 149 inlägg
  • 0
Samma här. Piratebay snart.... Nä men skämt åsido de ska ju fan fungera när man betalar för de

Redigerat av Fellow88, 25 april 2016 - 21:50.


#2142

Postad 26 april 2016 - 11:00

Unregistered8cb13de7
  • Unregistered8cb13de7
  • Lärjunge

  • 487 inlägg
  • 0

Testade HBO Nordic för ett år sen på xbox 360. Appen fungrade hyfsat med stor förbättringspotential. Hade hoppats att man nu över ett år senare hade löst alla "barnsjukdomar" med dålig usability och diverse prestandaproblem, samt att man tagit fram en app som fungerar i xbox one som vi numera kör. Icke sa nicke...

 

Trist, för deras serier är faktiskt bra. Tjänsterna verkar inte uppdateras något vidare, kanske bara för Äppel-enheter?

 

/S



#2143

Postad 26 april 2016 - 11:01

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Antar att alla kollar på Game of thrones säsongspremiären, försöker kollar fear the walking dead på ipad,iphone, appletv och PS4 men inget funkar...

Igår kvällen kunde ingen starta något på HBO efter kl 21, pga överbelastning när alla skulle se S6E1 av GoThr. Jag hann se det tidigare på kvällen och då var det inga problem.



#2144

Postad 26 april 2016 - 13:04

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Igår kvällen kunde ingen starta något på HBO efter kl 21, pga överbelastning när alla skulle se S6E1 av GoThr. Jag hann se det tidigare på kvällen och då var det inga problem.

Jag lyckades se både GoTs06e01 och Fear the walking dead s02e01 igår, där jag nog började kika på GoT kring 20.30 och ftwd kring 21.30...dock så var tjänsten grymt seg när jag skulle navigera fram till ftwd kring 21.30, men den låg inte nere helt. Antar att det var rätt högt tryck på servrarna.

 

Edit: Kikade på min PS4.


Redigerat av bagarfrun, 26 april 2016 - 13:05.


#2145

Postad 26 april 2016 - 20:31

Unregisteredd2e2f1f5
  • Unregisteredd2e2f1f5
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej! Jag har en fråga gällande problem ljudet på HBO Nordic. Jag har ganska dålig koll på detta så jag hoppas någon är hygglig och förklarar för mig varför det inte funkar som jag förväntar mig.

Jag har setupen ATV 4, Sonos Playbar och 2 st Play:1 som bakhögtalare. När jag tittar på tex Netflix eller SVT Play så får jag ut finfint surround ljud men HBO vägrar ge mig det.

När jag försöker hitta info om detta så tyder det mesta på att det borde fungera?



#2146

Postad 27 april 2016 - 08:04

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Hej! Jag har en fråga gällande problem ljudet på HBO Nordic. Jag har ganska dålig koll på detta så jag hoppas någon är hygglig och förklarar för mig varför det inte funkar som jag förväntar mig.

Jag har setupen ATV 4, Sonos Playbar och 2 st Play:1 som bakhögtalare. När jag tittar på tex Netflix eller SVT Play så får jag ut finfint surround ljud men HBO vägrar ge mig det.

När jag försöker hitta info om detta så tyder det mesta på att det borde fungera?

Fast du glömmer att berätta hur du har kopplat ihop din uppsättning. Går tex ljudet via TVn och sedan ut till Sonos?



#2147

Postad 27 april 2016 - 08:06

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Hej! Jag har en fråga gällande problem ljudet på HBO Nordic. Jag har ganska dålig koll på detta så jag hoppas någon är hygglig och förklarar för mig varför det inte funkar som jag förväntar mig.

Jag har setupen ATV 4, Sonos Playbar och 2 st Play:1 som bakhögtalare. När jag tittar på tex Netflix eller SVT Play så får jag ut finfint surround ljud men HBO vägrar ge mig det.

När jag försöker hitta info om detta så tyder det mesta på att det borde fungera?

Eftersom att du får det att funka på Netflix och SVT Play så antar jag att du har "slagit på" surround i AppleTV's meny? Osäker på varför du inte får det att lira, jag har min atv kopplad till min receiver och har hittills fått ut surround på allt jag kikat på HBO Nordic. 



#2148

Postad 27 april 2016 - 08:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

  • 7 926 inlägg
  • 0

Eftersom att du får det att funka på Netflix och SVT Play så antar jag att du har "slagit på" surround i AppleTV's meny? Osäker på varför du inte får det att lira, jag har min atv kopplad till min receiver och har hittills fått ut surround på allt jag kikat på HBO Nordic. 

Nu är ju inte "surround" nödvändigtvis samma sak som DD 5.1, som både Netflix och HBO sänder i. Kolla om recievern verkligen indikerar DD 5.1 på båda tjänsterna. För mig funkar DD 5.1 på både Netflix och HBO via Apple TV 3 ansluten via HDMI.



#2149

Postad 27 april 2016 - 08:36

bagarfrun
  • bagarfrun
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0

Nu är ju inte "surround" nödvändigtvis samma sak som DD 5.1, som både Netflix och HBO sänder i. Kolla om recievern verkligen indikerar DD 5.1 på båda tjänsterna. För mig funkar DD 5.1 på både Netflix och HBO via Apple TV 3 ansluten via HDMI.

Tror att vi har haft denna diskussion tidigare. Jag är medveten om skillnaderna på "riktigt" surround och annat som receivern själv fuskar ihop. Det jag menade var att jag får ut DD som AppleTV'n forcerar det till. Får även samma ljud ur högtalarna om jag bara väljer "bästa tillgängliga kvalitet" varpå det står PCM på förstärkaren så klart. 



#2150

Postad 27 april 2016 - 09:29

Unregisteredd2e2f1f5
  • Unregisteredd2e2f1f5
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Fast du glömmer att berätta hur du har kopplat ihop din uppsättning. Går tex ljudet via TVn och sedan ut till Sonos?

Ja, jag har en optisk kabel mellan TV (Samsung UE55F6515) och Playbar.

 

 

Eftersom att du får det att funka på Netflix och SVT Play så antar jag att du har "slagit på" surround i AppleTV's meny? Osäker på varför du inte får det att lira, jag har min atv kopplad till min receiver och har hittills fått ut surround på allt jag kikat på HBO Nordic. 

Ja, det antar jag att jag har gjort. Ljudet är inställd på "Bästa tillgängliga kvalitet" eller något liknande. Och som sagt, så lirar det med Netflix och SVTPlay.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.