Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Kodi på Windows med WASAPI passtrough, spotify i bakgrunden?

1 svar till detta ämne kodi windows wasapi spotify
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 januari 2016 - 09:15

Unregisteredf4669582
  • Unregisteredf4669582
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Hej! Jag är nybörjare inom området men tycker det är mycket intressant så vill gärna lära mig. Jag har nyligen införskaffat en htpc samt ny förstärkare för att kunna få 5.1 till filmerna jag spelar.

Jag har en intel nuc, från mini-displayport kör jag hdmi till tv:n, från mini-hdmi kör jag hdmi till förstärkaren. Anledningen till att jag kör ljud och bild i separata kablar är för att ljudet blev osynkat om jag körde först till förstärkaren och sedan från förstärkaren till tv:n.

Förstärkaren är en Sony STR-DH550 och TV:n är en Sony Bravia KDL-48W705C.

 

I kodi har jag ställt in audio output på wasapi då det verkar vara det bästa för mig, eftersom jag inte är något kalibrerings-proffs så är det väl bäst? Jag menar eftersom då känner förstärkaren igen signalen och vet exakt hur den ska spelas upp.
​Nackdelen (för mig) med wasapi är ju att då blockerar kodi hela ljudkortet när film spelas. Vilket gör att efter jag har spelat en film, så måste jag starta om spotify på min nuc, då spotify verkar tro att jag har slitit ut sladden eller liknande... Spotify körs alltså i bakgrunden, och jag kör Windows 10 på den.

Anledningen till att jag kör spotify i bakgrunden och vill göra det är för spotify connect, vilket inte finns tillgängligt i något spotify-addon för kodi än.

 

Det jag föreställer mig, och tänkte fråga är. Om det går att få spotify/windows att också använda sig utav samma wasapi signal som kodi, eller hur ska jag lösa detta?