Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Asus BDS-700

537 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Asus O!Play BDS-700 (Blu-ray-spelare) 5 5,8 (9) Inga priser
Asus O!Play BDS-500 (Blu-ray-spelare) 2 (0) Inga priser
2 relaterade trådar

#451

Postad 01 november 2012 - 08:50

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

  • 862 inlägg
  • 0

Jag lämnade tillbaka spelaren på Netonet - stod helt enkelt inte ut med dessa ständiga låsningar och omstarter vid bluray-tittande. Även via nätverket krånglade den och tenderade att fastna i förhandsvisningsläget om man inte var snabb nog att starta innan detta kickade igång. Blandat resultat med bd-iso 3D, där vissa hackade väldigt mycket och andra funkade bra. mkv i 3D spelade utmärkt, även undertexterna. Synd att den inte fungerar då den är den mest allsidiga spelaren som finns i den här prisklassen (eller kanske över huvud taget). Jag vågade inte prova en ny asus utan valde en Pioneer BDP-450 i stället, vilken är kvalitetsmässigt mycket bra och STABIL. Har ju dock sämre mediastöd även om den spelar både sacd och dvd-audio. Får återkomma i ny tråd om denna.

Pelle


Vilken tur att det finns forum där man kan diskutera olika frågor.

Igår var jag på Netonnet och de varmt rekommenderade just denna Asus spelare.
Kan säga att jag köpte en Philips BDP5000 som jag var så missnöjd med då den hängde sig, lagade och oftast var man tvungen att dra ut sladden för att få komma igång igen. Den lämnades tillbaka direkt.

Igår står valet mellan Asus BDS700 eller LG BD670N.
Köpte ingen så jakten på en spelare fortsätter....

Redigerat av Unregistereda360a43b, 01 november 2012 - 08:50.


#452

Postad 18 november 2012 - 12:50

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Har ägt denna ASUS-spelare (BDS-700) ett tag nu och den strular något så fantastiskt.
Kollar jag på en BD eller DVD-film så kan spelaren helt plötsligt hänga sig och det går inte att göra nånting (hände senast i går kväll), om jag pausar en film för länge så hänger den sig så att jag måste stänga av eller dra ur nätsladden. Ibland hackar det till i filmen oavsett BD eller DVD. Har egentligen knappt kollat på en enda film utan strul och det strular och hänger sig flera gånger under en film...
Ett tag har vi haft problem med att den inte alls reagerade på fjärrkontrollen. Bytte batterier fram och tillbaka i den utan resultat. Nu när den har varit oanvänd och utan nätsladd inkoppad ett tag så provade vi den igår och då funkade fjärrkontrollen utan problem, dock hängde sig ju spelaren vid två tillfällen vilket resulterade i att jag gick upp till övervåningen och hämtade PS3:an istället som är en klippa.

Är detta endast mjukvaruproblem eller är det min hårdvara som är problemet? Dvs ska jag lämna tillbaka den och få en ny och hoppas på att det blir bättre?

Tills igår tänkte jag helt enkelt lämna tillbaka skiten, men så av en händelse hade jag skiftat spelare i biorummet från PS3:an till ASUS:en och det visade sig att BD-bilden var sjukt mycket bättre på ASUS:en än PS3:an (inte bara att man kan notera lite skillnad här och där utan WOW så att tom frugan reagerade), så nu måste jag bara behålla ASUS:en och hoppas på att det löser sig med FW-uppdatering.
Tror någon att det kommer att bli ordning på spelaren?

#453

Postad 18 november 2012 - 12:56

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Är detta endast mjukvaruproblem eller är det min hårdvara som är problemet? Dvs ska jag lämna tillbaka den och få en ny och hoppas på att det blir bättre?

Tror någon att det kommer att bli ordning på spelaren?


Det verkar vara en kombination av just mjukvara och brister i hårdvaran.
Spelaren släpptes väl på andra sidan världen för ett år sedan, och med tanke på hur länge det har gått utan nåt fix på de flesta problemen, så tvivlar jag på att den nånsin kommer att bli felfri.

Lämna tillbaks spelaren och satsa på en Pioneer BDP-450 istället.
Samma uppskalnings chip och breda formatstöd, fast betydligt bättre byggt och utan alla dessa problem.
https://www.minhembi...howtopic=303422

Det är helt otroligt att butikerna fortfarande säljer Asus spelaren, med tanke på hur många som har problem och lämnat tillbaks skiten.

Redigerat av Svante Skoog, 18 november 2012 - 12:58.


#454

Postad 18 november 2012 - 14:49

Unregistered1605
  • Unregistered1605
  • Veteran

  • 1 863 inlägg
  • 0

Tills igår tänkte jag helt enkelt lämna tillbaka skiten, men så av en händelse hade jag skiftat spelare i biorummet från PS3:an till ASUS:en och det visade sig att BD-bilden var sjukt mycket bättre på ASUS:en än PS3:an (inte bara att man kan notera lite skillnad här och där utan WOW så att tom frugan reagerade), så nu måste jag bara behålla ASUS:en och hoppas på att det löser sig med FW-uppdatering.
Tror någon att det kommer att bli ordning på spelaren?


Jag kommer att behålla min också. ASUS fixar det, var så säker.

#455

Postad 18 november 2012 - 19:16

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Har aldrig haft problem med fjärrkontrollen på min. Men gällande bluray så får jag räkna med en låsning per film i snitt. Den kan ibland låsa sig med DVD också men det är sällsynt. 1 av 20 måhända. Asus supporten imponerar inte. Forumet är tokdött har bara gjorts ett lite vagt erkännande av sällsynta stabilitetsproblem så får se och inga bios uppdateringar nämner ens några jobb med att fixa stabiliteten.

webhallen hur är läget gällande reklamationer av spelaren vid det här laget? Har Asus börjat leverera nya revisioner av denna spelare vid det här laget?

#456

Postad 19 november 2012 - 07:00

anbeh
  • anbeh
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0
Även jag tröttnade rejält på alla problem med spelaren, blev ett återköp och är nu en nöjd ägare av Pioneer BDP-450.

#457

Postad 19 november 2012 - 15:27

Yeri
  • Yeri
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Köpte denna spelare i Fredag, efter att jag stött på problemen som skrivs om här i forumet, bytte jag idag tillbaka den och köpte Pioneer BDP-450.

#458

Postad 19 november 2012 - 22:49

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
black friday i antågande. Någon här som testat reg1 blurays, bluray 3Ds?

#459

Postad 21 november 2012 - 21:43

Unregisteredd34dece5
  • Unregisteredd34dece5
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Även jag tröttnade rejält på alla problem med spelaren, blev ett återköp och är nu en nöjd ägare av Pioneer BDP-450.

Hur bra är bilden på Pioneer:en kontra Asus:en då? Den är ju riktigt bra på Asus:en, kan Pioneer:en matcha?

#460

Postad 22 november 2012 - 08:27

anbeh
  • anbeh
  • Wannabe

  • 17 inlägg
  • 0

Hur bra är bilden på Pioneer:en kontra Asus:en då? Den är ju riktigt bra på Asus:en, kan Pioneer:en matcha?


Bilden är väldigt bra på Pioneer:en också, den stora skillnaden jag märkte var att jag fick sänka ljuset & höja kontrasten ett par snäpp på projektorn, har testat att köra ett par DVD också och på dessa blir det en fantastisk bild på 90", för övrigt andas hela spelaren mer kvalitet snabb i starten knäpptyst vid uppspelning.

#461

Postad 22 november 2012 - 16:41

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Ja alltså de där 500 kr extra för Pioneern är ju sjukt lite med tanke på vad man får, Asus är inte värd mer än 0 kr för mig iom att den knappt kan spela upp Blu-rayfilmer...

#462

Postad 23 november 2012 - 12:12

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Jag får det till 800 kr extra vilket är runda slängar +50% på priset(1700 kr). Men om inte Asus är användbar för dig så kvittar det...

Själv har jag mer sporadiska problem när det gäller uppspelning av Bluray filmer med min Asus. Inte speciellt många skivor som krånglat så jag behåller min.

#463

Postad 23 november 2012 - 19:49

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

Jag får det till 800 kr extra vilket är runda slängar +50% på priset(1700 kr). Men om inte Asus är användbar för dig så kvittar det...

Själv har jag mer sporadiska problem när det gäller uppspelning av Bluray filmer med min Asus. Inte speciellt många skivor som krånglat så jag behåller min.

Inte ett rätt, I rest my case!

#464

Postad 24 november 2012 - 10:06

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Inte ett rätt, I rest my case!


Så det stämmer inte att om man lägger till hälften av priset av Asus spelaren så får man ungefär priset på Pioneer spelaren?!
Enligt Prisjakt kostar Pioneer BDP-450 2490 kr och Asus BDS-700 kostar 1661 kr. Du säger 500 kr extra...undrar vem som har mest rätt...

#465

Postad 24 november 2012 - 11:49

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Jag utgår alltid från listpriset vilket var ca 2000:- för Asus och 2500:- för Pioneern, som dessutom är både nyare och mycket bättre på allt de jag vill ha av spelaren, dvs spela köpta Blu-ray filmer, vilket inte ens Asus klarar att göra klanderfritt. Kolla förresten vad frakten går på om du ska handla den för 1661:- =)

#466

Postad 24 november 2012 - 12:17

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Jag utgår alltid från listpriset vilket var ca 2000:- för Asus och 2500:- för Pioneern, som dessutom är både nyare och mycket bättre på allt de jag vill ha av spelaren, dvs spela köpta Blu-ray filmer, vilket inte ens Asus klarar att göra klanderfritt. Kolla förresten vad frakten går på om du ska handla den för 1661:- =)


kan ju inte gå efter listpriset... utan lär ju ta aktuellt pris... vilket gör asusen väldigt prisvärd...

bättre på allt skulle jag knappast tro jag har inge problem med min spelat upp typ allt jag matat den med...

dessutom regfri vilket är ett krav och inge cinavia skit... dessutom wifi innbyggt behöver inte lägga extra pengar på en dongle på typ 700-900:- mm mm...

och då finns det inte så mycket annat att välja på i dom här prisklasserna...

både brorsan och jag måste ju haft väldans tur att våra funkar som dom skall och är tysta...

men kommande updates tror jag denna spelare kommer att bli kanon...

#467

Postad 25 november 2012 - 12:37

AlexanderE
  • AlexanderE
  • Guru

  • 4 905 inlägg
  • 0
Nu skippar vi påhoppen och återgår till topic. Den som inte klarar av detta riskerar varning och avstängning!

#468

Postad 25 november 2012 - 13:24

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Det kan vara intressant att kolla listpris då man ser hur butiken har prissatt eller hur mycket lägre priset är, men det är ju det faktiska priset som spelar roll och vad man får för det priset. Med frakt just nu är skillnaden lite mer än 700 kr. Ganska mycket extra om spelaren kostar 1788 kr...speciellt med tanke på vad man får för priset. Om den fungerar ;-)

Vi är flera som faktiskt inte har alla de problemen som du och andra har upplevt. Jag vet inte varför det skiljer mellan spelarna eller om det kanske beror på kringutrustning, hdmi switchar, firmware mm mm. Jag har bara fått tag på en Asus BDS-700 som fungerar utmärkt för mig till största delen. Och ja, jag använder blu ray skivor, även några 3D. Hade lämnat tillbaka spelaren direkt om den krånglat så mycket som du och andra beskriver.

Vissa filmer är kända för att krångla för diverse spelare, tex Battleship. Beror eventuellt på firmware som behöver uppgraderas enligt vissa källor. Står så på amazon.co.uk tex.

Lämnar övriga diskussioner därhän...

#469

Postad 25 november 2012 - 15:51

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Kan vara så att Asus slänger in lite olika varianter och revisioner på hårdvaran i spelarna, beroende på vad dom har i lager?
Vissa har otur (likt jag hade) och kanske t.ex. fått en struligare modell av själva skivläsaren, medan ni andra har fått en stabilare sådan, osv.

Lite som det var med Xbox 360, där vissa revisioner av läsare och chip strulade rejält.

Skulle vara intressant att öppna ett par Asus spelare, en som krånglar och en som funkar bättre, och se om nåt skiljer sig bland komponenterna.

#470

Postad 25 november 2012 - 16:02

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 006 inlägg
  • 0
Så här såg min spelare ut (den hade massor av buggar, och ev hårdvarufel på drivverket):

OBS: Bilderna är tagna med en Sony Ericsson mobil, bildkvaliteten...

Bifogad fil  bds700_1.JPG   753,79K   8 Antal nerladdningar

Bifogad fil  bds700_2.JPG   419,75K   8 Antal nerladdningar

Bifogad fil  bds700_3.JPG   156,18K   5 Antal nerladdningar

#471

Postad 25 november 2012 - 16:16

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Lät din också som att den höll på att explodera på vissa skivor?
Den bara varvade igång och ökade tills den lät som en blandning av en slip och en traktor, när det stod och vibrerade i TV bänken. Som tur va så blev det ingen skada på skivan ;)

Nån som har en fungerande som kan fota lite? :)

#472

Postad 25 november 2012 - 20:17

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Ser ju snyggt och prydligt ut i alla fall. Råkat ut för två sådana skivor där det verkligen låter som drivenheten gått i spinn i stället för skivan :). Den spelade faktiskt upp en av skivorna medan den höll på så. Nästa gång det händer får man öppna upp och videofilma om man kan uppfatta vad det är för vibrationer. Funderar på att testa köra den öppen och se om det hjälper upp stabiliteten något med bluray med bordsfläkt blåsande på den.

#473

Postad 25 november 2012 - 21:04

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

  • 597 inlägg
  • 0
Någon som varit i kontakt med asus och verkligen rett ut om de kommer att försöka lösa problemen eller sopa dom under mattan? Jag äger inte spelaren men är intresserad om man kommer till bukt med problemen. Kunde vara intressant att veta hur stor del av de som har köpt spelaren verkligen har problem. Kanske en liten poll på detta kunde vara aktuellt.

#474

Postad 25 november 2012 - 21:29

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0
Några problem har nog alla, men hur mycket problem man har (exempelvis ljudet från den) verkar variera mycket.

Såg nyss Rambo II, inga som helst problem. Har inte haft det med de senaste 6-8 filmerna eller så.

#475

Postad 25 november 2012 - 22:39

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

Funderar på att testa köra den öppen och se om det hjälper upp stabiliteten något med bluray med bordsfläkt blåsande på den.


Ja, min blev så inåt ****s varm emellanåt, att jag nog skulle kunnat steka ägg på den.
Skivorna var en "aning" varma när man plockade ut dom ;)
Kanske en anledning till att den kraschade med jämna mellanrum.

Dom borde ha installerat en fläkt.

#476

Postad 26 november 2012 - 07:34

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Tog ett par bilder på min inuti. Kan inte se några direkta skillnader. Kanske någon annan ser något.

Jag tror ingen har en helt felfri spelare, dvs har aldrig haft något problem.

Bifogad fil(er)



#477

Postad 28 november 2012 - 16:22

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
Fick hem prometheus 3D mm oväntat snabbt från Amazon. Kan tipsa om att den spelar finfint på BDS-700n det är bara det att bilderna är omkastade. Har du en okej 3D TV så har den en funktion där du enkelt kan flippa dessa. Apropå det så undrar jag om de inte gjorde samma fel när jag såg Prometheus på bio...

#478

Postad 28 november 2012 - 17:39

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0
Ok, nice. Jag köpte 2D versionen häromdagen men har inte kollat mer än 15 minuter ännu då jag fick annat att göra.... Inga problem så långt iaf.

#479

Postad 28 november 2012 - 18:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Fick hem prometheus 3D mm oväntat snabbt från Amazon. Kan tipsa om att den spelar finfint på BDS-700n det är bara det att bilderna är omkastade. Har du en okej 3D TV så har den en funktion där du enkelt kan flippa dessa. Apropå det så undrar jag om de inte gjorde samma fel när jag såg Prometheus på bio...

Hur ser det ut när det är omkastat?

#480

Postad 28 november 2012 - 19:15

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
undertexter syns det mycket tydligt på att det är fel fokus. Gällande 3dn så fick den första utomjordingen någon slags blurrad kontur runtomkring sig också. Du ser det absolut om du råkar ut för det.

#481

Postad 28 november 2012 - 21:04

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Hade detta fel också att den kastade höger och vänster fick gå in i service menyn på projjen för att kasta om det varje gång. bara asus som lyckas med detta....

#482

Postad 04 december 2012 - 21:52

Unregistered3ade8291
  • Unregistered3ade8291
  • Wannabe

  • 11 inlägg
  • 0
Nu är vi inne i december, fortfarande ingen ny firmware..

#483

Postad 04 december 2012 - 22:27

Unregisteredc3576a3e
  • Unregisteredc3576a3e
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Man får väll hoppas på en riktigt mastodont uppdatering med massor av fixar när den väll kommer om det kommer någon ?

#484

Postad 05 december 2012 - 00:46

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0
Är det inte dags att lämna när båten sjunker? De är bara att ge upp denna spelare, den kommer aldrig att bli bra, oavsett vad en del forummedlemmar hittar på!!!

#485

Postad 05 december 2012 - 04:32

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 902 inlägg
  • 0
hej troll att du orkar.

#486

Postad 05 december 2012 - 17:29

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

Är det inte dags att lämna när båten sjunker? De är bara att ge upp denna spelare, den kommer aldrig att bli bra, oavsett vad en del forummedlemmar hittar på!!!


Kan du vara specifik med vad det är som är påhittat och vem du menar?
Gillar inte när någon(om du nu menar mig m fl som jag uppfattar det) påstår att man ljuger när man delar med sig sina erfarenheter...

#487

Postad 05 december 2012 - 19:52

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

Kan du vara specifik med vad det är som är påhittat och vem du menar?
Gillar inte när någon(om du nu menar mig m fl som jag uppfattar det) påstår att man ljuger när man delar med sig sina erfarenheter...

+1

Eftersom min är tyst skulle jag, om jag gjorde som Flame, inte tro på att vissa andras exemplar låter och inte nog med det utan även påstå rakt ut att se ljuger. Men så beter sig inte de flesta av oss, som väl är.

#488

Postad 05 december 2012 - 21:59

Flame
  • Flame
  • Forumräv

  • 546 inlägg
  • 0

hej troll att du orkar.


För att vara ett "troll" så skall man uppsåtligen få uppmärksamhet och allra helst tala osanning, men eftersom jag varken vill ha uppmärksamhet eller talar osanning, så är ditt meddelande inte relevant.

Kan du vara specifik med vad det är som är påhittat och vem du menar?
Gillar inte när någon(om du nu menar mig m fl som jag uppfattar det) påstår att man ljuger när man delar med sig sina erfarenheter...

Du menar att du ska pressa mig till att göra ett personligt påhopp, alltså namnge personerna som inte talat sanning?

+1

Eftersom min är tyst skulle jag, om jag gjorde som Flame, inte tro på att vissa andras exemplar låter och inte nog med det utan även påstå rakt ut att se ljuger. Men så beter sig inte de flesta av oss, som väl är.


Kolla tillbaks några sidor så ser du svaret till varför jag tycker att en del inte talar sanning...

Och som sagt du får gärna bidra med fakta (videobevis, som jag sagt innan) istället för att spela allan ballan. Sen tycker jag att moderatorerna borde se över lite varningar och permanenta bannlysningar...

Redigerat av Flame, 05 december 2012 - 21:59.


#489

Postad 06 december 2012 - 16:40

SeVe
  • SeVe
  • Amatör

  • 92 inlägg
  • 0

För att vara ett "troll" så skall man uppsåtligen få uppmärksamhet och allra helst tala osanning, men eftersom jag varken vill ha uppmärksamhet eller talar osanning, så är ditt meddelande inte relevant.


Du menar att du ska pressa mig till att göra ett personligt påhopp, alltså namnge personerna som inte talat sanning?



Kolla tillbaks några sidor så ser du svaret till varför jag tycker att en del inte talar sanning...

Och som sagt du får gärna bidra med fakta (videobevis, som jag sagt innan) istället för att spela allan ballan. Sen tycker jag att moderatorerna borde se över lite varningar och permanenta bannlysningar...


Grejen är att du gör ett påhopp men kommer undan med det för att du skriver "...en del forummedlemmar hittar på.". Att jag skulle pressa dig är din egen tolkning. Man skall kunna stå för vad man säger tycker jag. Och att påstå att jag ljuger visar självklart att man inte känner mig.

Hade jag varit ensam om att ha en maskin som fungerar för det mesta och hade din attityd varit annorlunda kanske jag hade kunnat tänka mig att lägga upp en film någonstans bara för att visa att min funkar. Men din attityd är under all kritik och jag är inte ensam om att ha en hyfsat bra fungerande asus.

Det finns inga rimliga motiv till att flera personer skulle sitta på en spelare som inte fungerar bra och sedan dessutom påstå att den fungerar bra på ett forum. Det finns garanti på spelaren. Om den inte fungerar som utlovat och har fundamentala brister så kan jag lämna tillbaka den. Och det hade jag gjort för länge sedan isf. Jag har tex nyligen kollat Prometheus på blu ray skiva i 2D version utan minsta problem. Har vanligtvis inga problem med varken DVD, bluray 2D/3D. Använder inte nätverk för att streama.

Jag kan tänka mig att en stor skillnad mot de flesta andra är att jag använder analogutgången på asus:en för ljudet till stereon och inte HDMI 2 eftersom jag har en urgammal 2-kanals stereo som inte har HDMI. Men om det skulle kunna var en lösning på ett eller flera problem låter jag vara osagt eftersom jag inte kunnat testa själv.

Dock kan jag säga att jag skulle tveka att rekommendera denna spelaren till någon av mina vänner i dagsläget pga att så många andra har problem. Faktum är att jag rekommenderade en helt annan spelare till en kompis, Sony BDP-790, som han är väldigt nöjd med efter 2 veckors användande.

Det är synd att ASUS inte löst alla problemen ännu då den är grymt bra när den fungerar.

Redigerat av SeVe, 06 december 2012 - 18:20.


#490

Postad 06 december 2012 - 16:51

jimjans
  • jimjans
  • Mästare

  • 3 659 inlägg
  • 0
Jag tror att det största problemet med blu ray är alla kopierings skydd Java dhcp och allt som skall klicka med reciver projektor tv m.m det var bättre med dvd ett skydd sen var det klart där behövde du inte firmware uppdatera varje månad för att bara spela upp filmen..

Redigerat av jimjans, 06 december 2012 - 16:59.


#491

Postad 06 december 2012 - 20:59

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 962 inlägg
  • 0

För att vara ett "troll" så skall man uppsåtligen få uppmärksamhet och allra helst tala osanning, men eftersom jag varken vill ha uppmärksamhet eller talar osanning, så är ditt meddelande inte relevant.


Du menar att du ska pressa mig till att göra ett personligt påhopp, alltså namnge personerna som inte talat sanning?



Kolla tillbaks några sidor så ser du svaret till varför jag tycker att en del inte talar sanning...

Och som sagt du får gärna bidra med fakta (videobevis, som jag sagt innan) istället för att spela allan ballan. Sen tycker jag att moderatorerna borde se över lite varningar och permanenta bannlysningar...

Det sista du skriver har du rätt i. Hoppas att du blir bannad, jag kommer inte att sakna dig. Det är du som skriver att vi ljuger.

Varför ska jag behöva komma med videobevis? Det är ju så fånigt så man tror inte det är sant. Vad skulle en video säga? Inte ett smack.

Ge dig av från den här tråden nu, jag tänker inte läsa dig mer, du är iggad.

#492

Postad 14 december 2012 - 10:17

pege63
  • pege63
  • Forumräv

  • 584 inlägg
  • 0
Hur funkar den nu med FW Version 1.06.03P, jämfört med Pioneer BDP-450?

#493

Postad 18 december 2012 - 10:53

naylor83
  • naylor83
  • Amatör

  • 58 inlägg
  • 0
Hej alla. När jag hittade på denna maskin på nätet trodde jag att det var svaret på alla mina frågor, men efter att ha läst om era problem måste jag nog leta vidare eller vänta på ytterligare förbättringar.

I den bästa av världar skulle jag ha en apparat som kan göra allt följande:
  • Spela Bluray
  • Spela musik (ogg) över nätverk, från delad mapp på PC (Win 7)
  • Spela film (mkv, 1080p och/eller BD-ISO) över nätverk, från delad mapp på PC (Win 7)
Tyvärr verkar ju denna spelare ha problem även med den första, mest grundläggande uppgiften (spela Bluray).

#494

Postad 18 december 2012 - 17:17

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0

Man får väll hoppas på en riktigt mastodont uppdatering med massor av fixar när den väll kommer om det kommer någon ?


det ska komma en ny fw i början på nästa år

#495

Postad 07 januari 2013 - 20:35

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
Funderar på att köpa denna spelaren då den har grym spec för pengarna men det verkar dessvärre som det kan bli flipp eller flopp beroende på vilket ex man får. Någon som vet om det kommit ny FW som löser BD/DVD hängningarna?

#496

Postad 07 januari 2013 - 20:45

Unregistered06caee37
  • Unregistered06caee37
  • Rookie

  • 5 inlägg
  • 0
Nej just nu känns det negativt. Sista FW i september och inte så mycket nytt sedan dess. Kommer det en FW nu så måste den vara rätt så omfattande. Funkar väl ok men en hel del hängningar.

#497

Postad 07 januari 2013 - 20:51

Unregisteredda0da775
  • Unregisteredda0da775
  • Amatör

  • 51 inlägg
  • 0
Jag skulle inte rekommendera denna till min värsta ovän som till och med tvingat mig att olla ett glas tabasco. Jag har börjat skriva ned problemen. Expendables 2 1h in Häng. 28 dagar senare 1,08,59 Häng, Predators OK, Zombieland OK, Transformers 3d 26m Hackar, ljudet försvinner, 28 Weeks 1,01,39 Häng, Holy Grail 1,15,15 Häng, Young Ones DVD 1,06 inget ljud, Cabin In The Woods 46m hack ok utan omstart. Allt med BR utom youngones. Ljdet satt till passthrough. Kan tyvärr inte lista grejorna då Enter-tangenten ej funkar i svaret........

#498

Postad 07 januari 2013 - 21:08

Rumpnisse
  • Rumpnisse
  • Forumräv

  • 741 inlägg
  • 0
har pratat med asus och dom säger typ att dom jobbar för fullt på att få bukt med hacken/frysningarna och kompabiliteten på många bd filmer och att det ska komma en ny fw i början på detta år...

#499

Postad 08 januari 2013 - 15:11

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

  • 244 inlägg
  • 0
OK. Avvaktar i så fall. Om man var konspiratoriskt lagd så skulle man kunna tro att en ny modell är på väg ut som ersätter BDS-700 och att det är därför det inte har kommit en FW uppdatering på fyra månader. Har varit så tidigare med t.ex. mediaspelare jag haft. FW's kommer i jämn ström ända tills en ny modell introduceras. Då struntar man i uppdateringar på den gamla struliga produkten. Hoppas att det inte är så i detta fallet.

Förresten, någon som vet om BDS-500 lider av samma sjukdomar som storebror?

Redigerat av Unregistered1d33b6c9, 08 januari 2013 - 16:09.


#500

Postad 14 januari 2013 - 20:50

Unregistered9dabb6f4
  • Unregistered9dabb6f4
  • Forumräv

  • 597 inlägg
  • 0
Har haft min spelare någon vecka och jag är trots småstrul ändå nöjd. En och annan film har hängt sig men allting löser sig med omstart. Verkar vara mer problem när spelaren varit igång en längre tid. Går det enbart att köra audio out på andra hdmi utgången? Hur är det med mkv, körs det med 24p eller 50/60hz?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.