Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny version av Minhembio

126 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 26 oktober 2007 - 14:46

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

Det ser ju helt klart mycket bättre ut, men jag gillade inte bland annat att man inte ser vad folk har fått för kommentar? Bara själva betyget? Fast det är kanske nåt som jag inte hittar, eller som är på väg att fixas?



Vi har byggt om kommentarsfunktionen så att den är separat från betygen, därför är det tomt i de flesta gallerier nu. Vi har haft funderingar på ifall det skulle vara möjligt att konvertera de gamla kommentarerna till det nya systemet.
/ Marcus


#52

Postad 26 oktober 2007 - 14:51

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Ser riktigt snyggt ut, gillar detta.
En liten synpunkt bara, När man nu får mail om inlägg i forumet så ser man inte från vilket forum det kommer längre. Det blir lätt jobbigt när man har varit borta ett tag och skall försöka solla bland mailen.

#53

Postad 26 oktober 2007 - 14:51

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

Nae, lite för rörigt, inte lika rent i designen. Vem kom på idén att blanda vitt, gråbeige, blått i flera toner, grått och orange?

Men men, jag är petig när det gäller större förändringar, så lyssna inte på mig :P


Det var nog jag det... :wub: Fast det ska erkännas att en del bitar blivit kvar från den gamla designen, och en del av forumet inte fått den bästa anpassningen färgmässigt. Men vi kommer fortsätta förbättra!

#54

Postad 26 oktober 2007 - 14:57

Slater
  • Slater
  • Lärjunge

  • 439 inlägg
  • 0
Gillar Minhembio.com starkt och tycker ni verkligen ligger i framkanten av funktioner och lyckas riktigt bra med att få det enkelt och användbart. V4 verkar vara riktigt trevlig, av det lilla jag har klickat runt och kikat. Om jag ska kritisera lite tycker jag dock att det är en aning jobbigt när man läser i en tråd i forumet, att allas textrutor är så stora, även om man bara skriver lite grann. Verkar vara 20 rader fast man kanske bara skriver 1 rad.

#55

Postad 26 oktober 2007 - 16:08

Unregistered6332cbbb
  • Unregistered6332cbbb
  • Forumräv

  • 882 inlägg
  • 0
bra jobbat! positiv överaskning!

#56

Postad 26 oktober 2007 - 16:27

designern
  • designern
  • Medarbetare

  • 300 inlägg
  • 0

Gillar Minhembio.com starkt och tycker ni verkligen ligger i framkanten av funktioner och lyckas riktigt bra med att få det enkelt och användbart. V4 verkar vara riktigt trevlig, av det lilla jag har klickat runt och kikat. Om jag ska kritisera lite tycker jag dock att det är en aning jobbigt när man läser i en tråd i forumet, att allas textrutor är så stora, även om man bara skriver lite grann. Verkar vara 20 rader fast man kanske bara skriver 1 rad.


Vi kan bara hålla med och jag kommer försöka få ner storleken på användarinforutan så att även textrutorna kan bli mindre.

#57

Postad 26 oktober 2007 - 17:03

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
För ljust. Får ont i mina ögon men man vänjer kanske sig :P
Verkar vara schyssta nya features iaf.

#58

Postad 26 oktober 2007 - 17:21

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

  • 1 377 inlägg
  • 0
Tycker ni ska göra så när man får mail om någon skrivit i tråden att det ska stå i rubriken vilken tråd det gäller. Som förut

#59

Postad 26 oktober 2007 - 17:28

Hartigan
  • Hartigan
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
det blir bara bättre och bätre här på minhembio.com

#60

Postad 26 oktober 2007 - 18:01

ktn
  • ktn
  • Dev

  • 451 inlägg
  • 0

Tycker ni ska göra så när man får mail om någon skrivit i tråden att det ska stå i rubriken vilken tråd det gäller. Som förut

Det ska vi försöka fixa, men det var svårare än jag kunde tro. Jag får gräva mer i forumfilerna senare...

#61

Postad 26 oktober 2007 - 20:34

mr_Tony
  • mr_Tony
  • Användare

  • 220 inlägg
  • 0
Som med alla andra förändringar så tar cdet förmodligen ett tag hitta runt och känna sig lika "hemma" som i det gamla forumet.
Väldigt fint blev det iaf.

Mvh Tony :P

#62

Postad 26 oktober 2007 - 21:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Lite smått ovant så här i början.
Tyckte det va lite plottrigt och grötigt i början men nu börjar man bli hemmastadd igen :P
Det är några få små detaljer som inte riktigt känns rätt ännu. men jag antar att sidan inte är HELT klar än :lol:

En sak jag inte gillar är att betyg systemet och kommentarerna i galleriet är separata.
Önskar att ni tog tillbaka det kombinerade. Kul också om vi kunde få tillbaks dom gamla kommentarerna, men dom kanske är raderade nu ;)

Bra jobbat annars!! :D

Redigerat av Svante Skoog, 26 oktober 2007 - 21:40.


#63

Postad 26 oktober 2007 - 23:56

Unregistered2e3a526b
  • Unregistered2e3a526b
  • Användare

  • 132 inlägg
  • 0
Idet stora hela ser det bra ut,men att betyg och kommentarer i galleriet ligger separerade är lite tråkigt.

#64

Postad 27 oktober 2007 - 06:49

Bergen
  • Bergen
  • Lärjunge

  • 319 inlägg
  • 0
Mycket,mycket bra gjort.Ta bara en sån sak som Min hembio.com i orange med grå botten.Vad snyggt det är.Jag ska kolla in det andra också,men damn vad snyggt det är.

#65

Postad 27 oktober 2007 - 08:49

ROK
  • ROK
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
tycker det är en riktigt nice uppdatering. dock tycker jag nog att en listfunktion för uppdaterade album är bättre.. kanske är en vanesak, ska känna in ikon-systemet nu =) ha de gott!

#66

Postad 27 oktober 2007 - 11:38

el_zicko
  • el_zicko
  • Användare

  • 232 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som inte verkar bli inloggad trots att det t sår att jag loggas in.------

#67

Postad 27 oktober 2007 - 17:45

lolight
  • lolight
  • Amatör

  • 70 inlägg
  • 0
+ Nya trevliga funktioner
- Har 1152 i upplösning horisontellt, men får ändå scrolla - fyy
- Mindre o sämre fonter till forumdelen, blir mycket svårläst.

Redigerat av lolight, 27 oktober 2007 - 17:49.


#68

Postad 27 oktober 2007 - 20:27

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

  • 1 428 inlägg
  • 0
Som den nay-sayer jag är får jag väl ta och klaga lite.
Jag tycker att kompakteringen av förstasidan förstår enkelheten och gör det svårare att läsa det som är viktigt.
Forumsfonterna är för små och av någon anledning loggas jag konsekvent ur sedan uppdateringen (trots att jag fått in och klickat i "behåll mig inloggad" rutan igen).

Sedan är det lite magstarkt att förutsätta att alla har typ 1600x1200 upplösning.
Jag fårstår att man inte vill vara begränsad till 1024x768 men då hade ju 1280x1024 varit nästa naturliga steg i min mening. (Vilket också passar bra med 720p/768p för HTPCs och 1280x800 för 16:10-skärmar)

Sedan tycker jag att allt blivit lite för ljust för att det ska vara behagligt att titat på någon längre stund.

Summa: jag lär spendera mindre tid här i framtiden.

#69

Postad 28 oktober 2007 - 02:44

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Nån mer än jag som inte verkar bli inloggad trots att det t sår att jag loggas in.------



Som den nay-sayer jag är får jag väl ta och klaga lite.
Jag tycker att kompakteringen av förstasidan förstår enkelheten och gör det svårare att läsa det som är viktigt.
Forumsfonterna är för små och av någon anledning loggas jag konsekvent ur sedan uppdateringen (trots att jag fått in och klickat i "behåll mig inloggad" rutan igen).

Sedan tycker jag att allt blivit lite för ljust för att det ska vara behagligt att titat på någon längre stund.

Summa: jag lär spendera mindre tid här i framtiden.


Kan tyvärr bara hålla med på dessa punkter, forumet verkar dock förstå att jag är inloggad nu, men inte på Prisjakt, den vägrar konstant att logga in mig.

#70

Postad 28 oktober 2007 - 08:22

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0
Jag antar att ni som har problem med inloggningen har läst hela tråden och redan provat på följande sak som Franz tipsar om?
Om inte så kommer hans tips här igen.

Eftersom frågan ändå lär dyka upp ofta så passar jag på att klippa in följande info här med:

Verkar statusen för inloggningen inte fungera som den skall? Det kan bero på att vi gjort om cookie-hanteringen. Detta löses genom en utloggning på de sub-domäner du kan tänkas ha varit inloggad på. För säkerhets skull klicka på båda dessa länkar. Gå därefter till https://www.minhembio.com och klicka på ctrl+f5 för att sedan logga in.
https://www.minhembio.com/logout.php
https://www.minhembio.com/logout.php



#71

Postad 28 oktober 2007 - 09:48

Unregistered49c9c121
  • Unregistered49c9c121
  • Användare

  • 211 inlägg
  • 0
Ser på det hela mycket trevligt ut, men ni måste göra något åt top placeringen av reklambannern. Om ni prompt måste ha en reklambanner där, försök få den att smälta in lite mer. Nu ser det ut som om hela översta sidan är felrendrerad på något sätt.

#72

Postad 28 oktober 2007 - 11:00

SoreBeard
  • SoreBeard
  • Amatör

  • 71 inlägg
  • 0
Tjusiga färger. Men, iallafall första intrycket av Galleriets förstasida är att det blev plottrigt...
Lär väl vänja sig med förändringen snart dock. ;)
Kunglig site i vilket fall.

#73

Postad 28 oktober 2007 - 18:58

SteffeL
  • SteffeL
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Jag antar att ni som har problem med inloggningen har läst hela tråden och redan provat på följande sak som Franz tipsar om?
Om inte så kommer hans tips här igen.

Eftersom frågan ändå lär dyka upp ofta så passar jag på att klippa in följande info här med:

Verkar statusen för inloggningen inte fungera som den skall? Det kan bero på att vi gjort om cookie-hanteringen. Detta löses genom en utloggning på de sub-domäner du kan tänkas ha varit inloggad på. För säkerhets skull klicka på båda dessa länkar. Gå därefter till <a href="https://www.minhembio.com" target="_blank">https://www.minhembio.com</a> och klicka på ctrl+f5 för att sedan logga in.
<a href="https://www.minhembi...com/logout.php" target="_blank">https://www.minhembio.com/logout.php</a>
<a href="https://www.minhembi...com/logout.php" target="_blank">https://www.minhembi.../logout.php</a>


På forumet har jag som sagt lyckats få kontot inloggad, däremot på PJ så vill den inte loggas in. Är det likadana/liknande länkar som på forumet för att skrämma igång inloggningen där?

#74

Postad 28 oktober 2007 - 19:11

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0
Har märkt att fliken där man kom åt forumtrådar man skrivit i har försvunnit ifrån gallerisidan bland de övriga flikarna längst upp där. Det saknar vi.

Redigerat av HenkeEdge, 28 oktober 2007 - 21:15.


#75

Postad 28 oktober 2007 - 20:12

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0
Hmmm...
måste nog erkänna så här efteråt att jag saknar den gamla designen.
För plottrigt som sagt. Plus att färgvalet inte känns helt rätt :P
Önskar att det fanns en funktion så man kunde slå på den gamla designen :) hehe

Men man vänjer sig väl.

#76

Postad 28 oktober 2007 - 21:19

C Upp
  • C Upp
  • Lärjunge

  • 422 inlägg
  • 0
Jag bara måste kolla om jag är ensam att uppleva följande (i alla fall på jobbet där jag sitter nu med en dator från dackefejden ungefär).
Forumet har blivit mycket segare. Som att surfa i tuggummi ungefär.
Sökfunktionen fungerar inte i 80% av fallen. Får bara upp felmeddelanden i alla kategorier när jag söker.
Jag kommer inte längre till senast olästa inlägg när jag klickar på fyrkanten innan trådnamnet i forumet. Bara till rätt sida...
Och hemma får jag inte vara inloggad mer än 2 klick... Men på jobbet går det bra.

Kör Opera som webbläsare hemma och Explorer på jobbet. (påtvingat)

Sen tycker jag tyvärr också att det blvit lite plottrigt... Men så är jag ju rädd för förändningar också.
- "We fear change"...

#77

Postad 28 oktober 2007 - 21:51

Unregistered32555851
  • Unregistered32555851
  • Beroende

  • 1 030 inlägg
  • 0
Just nu gillar jag det inte, men om man ger detta några veckor så tror jag att det här kan bli riktigt bra. Ett problem jag har börjat få nu är när jag kör Mozilla Firefox så blir jag utloggad direkt jag klickar på en länk härinne =/ detta uppkommer bara här på minhembio och så var det inte innan.

Något ni känner till?

#78

Postad 29 oktober 2007 - 08:24

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0

Jag antar att ni som har problem med inloggningen har läst hela tråden och redan provat på följande sak som Franz tipsar om?
Om inte så kommer hans tips här igen.

Eftersom frågan ändå lär dyka upp ofta så passar jag på att klippa in följande info här med:

Verkar statusen för inloggningen inte fungera som den skall? Det kan bero på att vi gjort om cookie-hanteringen. Detta löses genom en utloggning på de sub-domäner du kan tänkas ha varit inloggad på. För säkerhets skull klicka på båda dessa länkar. Gå därefter till <a href="https://www.minhembio.com" target="_blank">https://www.minhembio.com</a> och klicka på ctrl+f5 för att sedan logga in.
<a href="https://www.minhembi...com/logout.php" target="_blank">https://www.minhembio.com/logout.php</a>
<a href="https://www.minhembi...com/logout.php" target="_blank">https://www.minhembi.../logout.php</a>


Jo har kört den men, det funkar ungefär 5 av 10 gånger man byter sida. Sen måste jag logga ut igen. Varför??

Väldigt irriterande....

//Peter

#79

Postad 29 oktober 2007 - 09:20

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0
Näe nu ska ni ha lite ros oxå :P det är väldigt snyggt och bra gjort. Ett kanonjobb damer och herrar.

Redigerat av toska, 29 oktober 2007 - 09:22.


#80

Postad 29 oktober 2007 - 09:28

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Jag håller med de som tycker att detta inte blev bra. Väldigt jobbigt att använda dagligen då det är riktigt otydligt och rörigt. Jobbigaste är att citera folk då måste man läsa flera gånger för att det skall bli rätt. Förstog inte först varför vissa ens tyckte det var bra men upptäckte när jag provade Firefox att sidan inte visas rätt i Safari på Mac. Det är väl en vanlig procedur att provköra sidan med alla de vanligaste webläsarna? Har lagt 3 bilder på hur forumen ser ut för mig.

http://img81.imagesh...17/bild6cz8.png
http://img80.imagesh...98/bild9mk8.png
http://img84.imagesh...4/bild10vq8.png

Sen kan jag inte längre lägga till länkar med egen text utan bara som ovan. Får felmeddelande annars.
Hoppas det är en lösning på gång för detta. Annars är andra nya funktioner latjo.

#81

Postad 29 oktober 2007 - 09:43

henke007
  • henke007
  • Guru

  • 5 366 inlägg
  • 0
Förändrinagr är inte alltid bra, synd att ens signatur rök, och nu verkar man inte
kunna göra längre sig.s längre heller??!! :)

#82

Postad 29 oktober 2007 - 09:49

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
Det känns som forumet har blivit klor behandlad.

Det är blekt, alldeles för mycket blekt :)

#83

Postad 29 oktober 2007 - 11:54

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Förändrinagr är inte alltid bra, synd att ens signatur rök, och nu verkar man inte
kunna göra längre sig.s längre heller??!! :)

Det fanns vissa personer som inte kunde hejda sig utan fortsatte sina krig i signaturerna och då valde vi att göra på detta sätt för att få slut på det hela.
Trots idoga uppmaningar så gjorde en del medlemmar inte som vi sa när det gällde signaturerna.
Knepigt att du kunde göra en signatur överhuvudtaget, det borde inte gått alls.
Men då det inte ska finnas några signaturer alls för våra medlemmar idagsläget så ber jag dig att ta bort den så fort som möjligt. Är den inte borta imorrn vid den här tiden så kommer den att tas bort åt dig.

Tack för visad hänsyn.

Redigerat av Berggren, 29 oktober 2007 - 11:54.
Stavfel


#84

Postad 29 oktober 2007 - 12:11

Unregistered8b705007
  • Unregistered8b705007
  • Lärjunge

  • 474 inlägg
  • 0

Däremot är det en sak som jag tycker är jättedålig. Det är ett sådant stort störningsmoment att det rent av skulle kunna få mig att sluta vilja besöka forumet. Jag pratar om att forumet (inklusive den delen jag skrivrer i nu) är optimerat för en breddupplösning på över 1280 pixlar! Jag sitter på en 1280*1024-skärm nu (standard, standard på 17" och 19" skärmar ... varenda kontor har sådana skärmar typ) och sidan får inte plats på bredden utan man måste scrolla. Det finns ingenting som är värre än att scrolla på bredden när man surfar på nätet. Till och med blinkande "under construction"-animationer eller dansande rosa kaniner är bättre. Men att scrolla på bredden... *ryser*

Era annonsörer kan ju dessutom känna sig grundlurade. Jag kommer aldrig, aldrig se någon annons på höger sida. Senaste nytt kan jag glömma också. Stackars de som, ganska många ändå, som sitter med 1024*768-skärmar (vanlig 15" och 17" upplösning). För dem är ju sidan totalt obrukbar.


Det är INTE meningen att man ska behöva scrolla horisontellt på någon sida i upplösningen 1280x1024. Däremot har vi valt att göra vissa sidor så breda att 1280 krävs för att se hela bredden. Dock är det bara lite extra-innehåll som ligger längst ut till höger, och det är meningen att man på en skärm med 1024x768 ska klara sig utan att scrolla horisontellt för att tex läsa foruminlägg eller titta på ett galleri. Våra annonsörer är medvetna om att alla inte kan se annonser i högermarginalen.

Men tyvärr har vi problem med vissa sidor blivit FÖR breda, särskilt i Internet Explorer och vi tar tacksamt emot kritik om sådana.
/ Marcus



Som en stackare med 1024x768 så ogillar jag nya layouten ganska mycket....! :)
För alla vi som har bärbara datorer av lite äldre slag eller en nyare ultraportabel med 12"-skärm så är det fortfarande 1024 i skärmbredd som gäller. Att då gå miste om vissa delar av sidan är inte roligt.
Det borde kunna gå att ange bland sina inställningar om man vill ha sidan anpassad för 1280 eller 1024 pixlars bredd. Om det nu inte går att göra det dynamiskt så att sidan anpassar sig ändå.
// Calle

#85

Postad 29 oktober 2007 - 12:47

jonasbonde
  • jonasbonde
  • Master of Who?

  • 1 832 inlägg
  • 0

Som en stackare med 1024x768 så ogillar jag nya layouten ganska mycket....! :)
För alla vi som har bärbara datorer av lite äldre slag eller en nyare ultraportabel med 12"-skärm så är det fortfarande 1024 i skärmbredd som gäller. Att då gå miste om vissa delar av sidan är inte roligt.
Det borde kunna gå att ange bland sina inställningar om man vill ha sidan anpassad för 1280 eller 1024 pixlars bredd. Om det nu inte går att göra det dynamiskt så att sidan anpassar sig ändå.
// Calle


Designen är gjord så att huvuddelen av designen går in på 1024*768. I forumet har höger menyn (utanför 1024*768) funnits länge. Ca: 18% av minhembio:s besökare kör 1024*768.

Men vi försöker att inte lägga några viktiga funktionener i högerspalten.

//Jonas

#86

Postad 29 oktober 2007 - 12:52

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

  • 1 919 inlägg
  • 0
Hur fungerar klockan egentligen nur när vi bytt från sommartid ?
Hittade inte inställningen för den längre så att jag kunde ändra min egen. Såg att Jonasbonde postade sitt inlägg 1 timma framåt i tiden.

#87

Postad 29 oktober 2007 - 13:38

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

  • 1 804 inlägg
  • 0

Förändrinagr är inte alltid bra, synd att ens signatur rök, och nu verkar man inte
kunna göra längre sig.s längre heller??!! :)

Det fanns vissa personer som inte kunde hejda sig utan fortsatte sina krig i signaturerna och då valde vi att göra på detta sätt för att få slut på det hela.
Trots idoga uppmaningar så gjorde en del medlemmar inte som vi sa när det gällde signaturerna.
Knepigt att du kunde göra en signatur överhuvudtaget, det borde inte gått alls.
Men då det inte ska finnas några signaturer alls för våra medlemmar idagsläget så ber jag dig att ta bort den så fort som möjligt. Är den inte borta imorrn vid den här tiden så kommer den att tas bort åt dig.

Tack för visad hänsyn.


Har också undrat var signaturerna tagit vägen. Men är detta verkligen rätt väg att gå och att införa något som endast kan likaställas med kollektivbestraffning precis som lumpen, back in the days. Hade inte en enklare lösning varit att stänga av de som missköter sig? Vilket väl ändå måste vara relativt få om man ser till totala antalet users.

Är det något liknande med Profil-bilderna med eller varför försvann dom?

#88

Postad 29 oktober 2007 - 14:11

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
En irriterande sak med det nya forumet är att oavsett hur mycket man än skriver, så tar ändå inlägget upp halva bildrutan. Det innebär att man får scrolla väldigt mycket om man läser en lång tråd. Sen att man får scrolla halva bilden för att trycka på svara knappen är också lite störande, svara knappen borde vara där BB-kod-hjälp står.

#89

Postad 29 oktober 2007 - 18:05

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0
Flera fina funktioner och bättre möjligheter att formattera sina foruminlägg -

kanon!



Så till gnället:

- Jag kollar mestadels forumdelen och den tycker jag har blivit rörig och svårläst.
- Texten borde vara i en mer lättläst font, t.ex. Tahoma, Verdana eller Arial. Men framför allt borde den vara större. Lite större iaf...(Fortsätter med Tahoma size=2 här för att ni ska orka läsa inlägget :) )
- Färgvalet/kontrasten känns inte behaglig för ögonen.
- Gränslinjen mellan inlägg skulle vara tydligare om den gick hela vägen ut till vänster, så att även användarprofilerna var avgränsade från varandra.
- Håller med om att sidan är för bred.

På buggsidan: i Firefox ser jag hela tiden längst upp texten: "Sajtmeddelande (meddelandet kommer att stängas om 2 sek)".

Edit: Formattering. Om man gör en punktad lista blir texten automatiskt grå/beige, vilket gör det än mer svårläst.

Redigerat av MagnumPI, 29 oktober 2007 - 18:17.


#90

Postad 29 oktober 2007 - 18:59

Stringfellow
  • Stringfellow
  • Forumräv

  • 625 inlägg
  • 0
Lite för dåliga kontraster när man läser citerade inlägg. Forumet känns väldigt rörigt och lite överdesignat tyvärr.. Ni kanske ska införa olika teman?

#91

Postad 29 oktober 2007 - 19:22

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

Har också undrat var signaturerna tagit vägen. Men är detta verkligen rätt väg att gå och att införa något som endast kan likaställas med kollektivbestraffning precis som lumpen, back in the days. Hade inte en enklare lösning varit att stänga av de som missköter sig? Vilket väl ändå måste vara relativt få om man ser till totala antalet users.

Är det något liknande med Profil-bilderna med eller varför försvann dom?

Jag förstår inte vad som är så viktigt med signaturerna om jag ska vara helt ärlig. Som sagt, nu är de avstängda och vi får se om vi kommer att slå på dem igen i framtiden.
Skulle vi bestämma oss för att aktivera dem igen så kommer det att vara under väldigt begränsade former.

Profilbilderna har vi inte gjort något medvetet val att ta bort. De försvann förmodligen under flytten, även min bild var borta så jag var lika öfrvånad som du/ni.

#92

Postad 29 oktober 2007 - 19:25

Berggren
  • Berggren
  • I Am The God Of Hellfire

  • 3 967 inlägg
  • 0

En irriterande sak med det nya forumet är att oavsett hur mycket man än skriver, så tar ändå inlägget upp halva bildrutan. Det innebär att man får scrolla väldigt mycket om man läser en lång tråd. Sen att man får scrolla halva bilden för att trycka på svara knappen är också lite störande, svara knappen borde vara där BB-kod-hjälp står.

Vi kikar på att försöka det oanvända utrymmet som blir idag.
Inläggens storlek bestäms idag av hur stor användarinformationsrutan är till vänster. Vi försöker förminksa ner den rutan och eventuellt ta bort information där som inte är absolut nödvändig.

Även "svara"-knappen kikar vi på att flytta för det naturliga är ju att svara på ett inlägg kanske inte att bifoga en fil i första hand.

Vi jobbar på optimeringar så fort vi bara hinner och så fort som ni kommer med förslag/buggar på det som finns idag.

Redigerat av Berggren, 29 oktober 2007 - 19:25.
Stavfel


#93

Postad 29 oktober 2007 - 20:21

rob88
  • rob88
  • Lärjunge

  • 453 inlägg
  • 0
Kanon lyft på sidan, klockrent. Enda problemet jag har är det med inloggningarna och att jag inte har klurat ut hur man lägger in egna filmklipp. Måste man ha guldmedlemskap för det? Hittar ingen information om det.

MVH
Rob

#94

Postad 29 oktober 2007 - 23:10

ktn
  • ktn
  • Dev

  • 451 inlägg
  • 0

Kanon lyft på sidan, klockrent. Enda problemet jag har är det med inloggningarna och att jag inte har klurat ut hur man lägger in egna filmklipp. Måste man ha guldmedlemskap för det? Hittar ingen information om det.

MVH
Rob


Nej det behöver du inte guldmedlemskap för. Du laddar upp filmer på samma ställe som du laddar upp bilder, det är samma uppladdningsfält.
Längst ner i ditt galleri:
Bifogad fil  Bild_5.png   27,35K   1 Antal nerladdningar

#95

Postad 30 oktober 2007 - 00:34

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Fortsättning på post#80:
Sökfunktionen fungerar inte alls. Så fort jag skriver något i sökrutan börjar den leta, laddar om sidan och fortsätter ladda om den och man kan inte få stopp på det på något annat sätt än att stänga ner fönstret. När jag fått ett nytt PM så syns den över texten på forumsidan, den överlappar alltså.

#96

Postad 30 oktober 2007 - 07:49

Unregisteredc17c0c25
  • Unregisteredc17c0c25
  • Beroende

  • 1 199 inlägg
  • 0
snyggt blev det men jag blir utloggad hela tiden,lite irriterande :wub:

#97

Postad 30 oktober 2007 - 09:24

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Just nu gillar jag det inte, men om man ger detta några veckor så tror jag att det här kan bli riktigt bra. Ett problem jag har börjat få nu är när jag kör Mozilla Firefox så blir jag utloggad direkt jag klickar på en länk härinne =/ detta uppkommer bara här på minhembio och så var det inte innan.

Något ni känner till?



Flera fina funktioner och bättre möjligheter att formattera sina foruminlägg -

kanon!



Så till gnället:

- Jag kollar mestadels forumdelen och den tycker jag har blivit rörig och svårläst.
- Texten borde vara i en mer lättläst font, t.ex. Tahoma, Verdana eller Arial. Men framför allt borde den vara större. Lite större iaf...(Fortsätter med Tahoma size=2 här för att ni ska orka läsa inlägget :unsure: )
- Färgvalet/kontrasten känns inte behaglig för ögonen.
- Gränslinjen mellan inlägg skulle vara tydligare om den gick hela vägen ut till vänster, så att även användarprofilerna var avgränsade från varandra.
- Håller med om att sidan är för bred.

På buggsidan: i Firefox ser jag hela tiden längst upp texten: "Sajtmeddelande (meddelandet kommer att stängas om 2 sek)".

Edit: Formattering. Om man gör en punktad lista blir texten automatiskt grå/beige, vilket gör det än mer svårläst.



snyggt blev det men jag blir utloggad hela tiden,lite irriterande :wub:


Konstig jag kör FireFox och har inget av dessa problem alls? det fungerar kanon, blir inte utloggad, inget sajtmeddelande och inget problem med bredden heller.

#98

Postad 30 oktober 2007 - 11:22

Unregistered9f526589
  • Unregistered9f526589
  • Lärjunge

  • 311 inlägg
  • 0
Hittade en till bugg, så sammanfattar mina problem med Safari på Mac:

- Citat visas inte korrekt (i en box) utan är bara som vanlig text. Detta gör det väldigt rörigt att läsa inlägg med citat (speciellt när det är många) då man måste själv lista ut var citatet tar slut och var svaret börjar. Bild.
- Färgerna i forumet visas inte som det skall utan har istället samma ton vilket gör det platt och samtidigt visas navigationslänkarna (eller vad de heter) inte heller i en box. Blir liksom bara en klunga av text. Bild.
- Samma när man skriver ett nytt inlägg. Bild.
- Tidigare fungerade inte sökfunktionen alls. Skrev man en enda bokstav i sökfältet laddades sidan om i en oändlig loop, man fick då stänga ner fönstret. Detta verkar vara bättre nu dock. Man kan söka på något en eller två gånger. Om jag t.e.x. skriver ikea kommer resultaten upp direkt. Sen om jag suddar ut och skriver badrum visar den fortfarande föregående resultat eller visar inga resultat.
- När man får PM så visas "förhandsvisningsrutan" över annan text på forumsidan, så texterna överlappar och blir rörigt.
- Ingenting händer när man klickar på spoilers.

EDIT:
Stavfel..
Snabbredigering var en bra funktion btw :wub:

Redigerat av Unregistered9f526589, 30 oktober 2007 - 11:23.


#99

Postad 30 oktober 2007 - 13:46

MagnumPI
  • MagnumPI
  • Användare

  • 240 inlägg
  • 0

Konstig jag kör FireFox och har inget av dessa problem alls? det fungerar kanon, blir inte utloggad, inget sajtmeddelande och inget problem med bredden heller.

Sajtmeddelandet är borta nu (fixat?). "Problemet" med bredden är en smaksak - jag tycker sidan blir oöverskådlig med dagens bredd.

#100

Postad 30 oktober 2007 - 13:56

toska
  • toska
  • Forumräv

  • 616 inlägg
  • 0

Konstig jag kör FireFox och har inget av dessa problem alls? det fungerar kanon, blir inte utloggad, inget sajtmeddelande och inget problem med bredden heller.

Sajtmeddelandet är borta nu (fixat?). "Problemet" med bredden är en smaksak - jag tycker sidan blir oöverskådlig med dagens bredd.


Ja jo det är klart, det jag menar att det inte är för brett för mig utan som det var innan, näe smalare än innan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.