Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Playstation 4, Problem och lösningar

490 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Playstation 4, Problem och lösningar (156 medlem(mar) har röstat)

Rösta Gäster kan inte rösta

#1

Postad 03 december 2013 - 17:12

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Dax att skapa en egen tråd för våra ögonstenar som inte funkar som dom ska.

Börjar själv då.
Har nog en Brickad konsol efter uppdatering.
Får ingen bild,blue light of death.går inte att ta sig in i Safe mode.
Efter samtal med support så ska den in på reparation.


EDIT: Lagt till omröstning

Redigerat av BrittBastard, 10 december 2013 - 09:34.


#2

Postad 03 december 2013 - 17:14

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
Problem: Läsaren brummar väldigt högt vid installation av spel
Fullösning: Lägg ett kredit eller medlemskort under vänstra delen på konsolen.

#3

Postad 03 december 2013 - 20:27

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 1

Problem: Läsaren brummar väldigt högt vid installation av spel
Fullösning: Lägg ett kredit eller medlemskort under vänstra delen på konsolen.


:D

Möbeltassar borde väl fungera lika bra!

Redigerat av DragonPuffer, 03 december 2013 - 20:27.


#4

Postad 03 december 2013 - 20:30

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 1

:D

Möbeltassar borde väl fungera lika bra!


Dom fungerar fint, har själv satt på i varje hörn. Hör den knappt alls längre.

#5

Postad 03 december 2013 - 20:31

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Har ett gammalt musmatta jag la under inte för att jag hade problem :) Men vad som helst går ju bra att lägga under typ som ett bord som står lite dåligt på benen ;)

#6

Postad 03 december 2013 - 22:34

Paganmoon
  • Paganmoon
  • Beroende

  • 1 109 inlägg
  • 0
som sagt, fullösning :)

#7

Postad 10 december 2013 - 00:27

Rogebrant
  • Rogebrant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Nu har jag fått min dom..

Problemet: 1:a Stadiet, Det första som hände var att min CD läsare mitt inne i en fifamatch matar ut min skiva. Jag hade inte en aning om vad det kunde bero på.. Efter detta stängde jag av min konsol (ingen standby) och efter 30min hörde jag ett evigt pipande från vardagsrummet, pipet var från min ps4a.
2:a Stadiet, Jag startade sen upp mitt PS4 dagen efter och jag hör att PS4an försöker mata ut skivor som jag inte har i konsolen. Jag försöker stoppa i min skiva i läsaren men eftersom han försöker "ejecta" så är det omöjligt och jag vill inte förstöra mitt spel. Detta har inte gått över och så fort jag stänger på min konsol drar han igång med att försöka mata ut en skiva som inte finns i konsolen.

Domen

Efter att pratat med Playstation om mitt problem fick jag det förklarat för mig att mitt CD-läsare problem är en defekt. Alltså kommer jag att få skicka in min PS4 till Electroworld som sedan kommer skicka det vidare för "undersökning"

Playstation menade på att Electroworld kommer med 100% säkerhet skicka ut en ny konsol till mig då Playstation inte lagar defekter, och hur lång tid det kommer ta är jag orolig för.
Det beror ju helt och hållet på om Electroworld har PS4 undangömt i sitt lager för att kunna använda i fall som detta. Har dom inte det så befarar jag att jag får vänta på nästa leverans.

Jag blir så besviken!
Hur lång tid tror ni det kommer ta tills soppan är klar?
Har någon annan haft samma problem?
Hur lång tid har det tagit för er att få en ny konsol? PS3, PS4? Jag är orolig.. Det är ju en bristvara..

Redigerat av Rogebrant, 10 december 2013 - 00:28.


#8

Postad 10 december 2013 - 00:41

Unregistered35582
  • Unregistered35582
  • Lärjunge

  • 353 inlägg
  • 0

Nu har jag fått min dom..

Problemet: 1:a Stadiet, Det första som hände var att min CD läsare mitt inne i en fifamatch matar ut min skiva. Jag hade inte en aning om vad det kunde bero på.. Efter detta stängde jag av min konsol (ingen standby) och efter 30min hörde jag ett evigt pipande från vardagsrummet, pipet var från min ps4a.
2:a Stadiet, Jag startade sen upp mitt PS4 dagen efter och jag hör att PS4an försöker mata ut skivor som jag inte har i konsolen. Jag försöker stoppa i min skiva i läsaren men eftersom han försöker "ejecta" så är det omöjligt och jag vill inte förstöra mitt spel. Detta har inte gått över och så fort jag stänger på min konsol drar han igång med att försöka mata ut en skiva som inte finns i konsolen.

Domen

Efter att pratat med Playstation om mitt problem fick jag det förklarat för mig att mitt CD-läsare problem är en defekt. Alltså kommer jag att få skicka in min PS4 till Electroworld som sedan kommer skicka det vidare för "undersökning"

Playstation menade på att Electroworld kommer med 100% säkerhet skicka ut en ny konsol till mig då Playstation inte lagar defekter, och hur lång tid det kommer ta är jag orolig för.
Det beror ju helt och hållet på om Electroworld har PS4 undangömt i sitt lager för att kunna använda i fall som detta. Har dom inte det så befarar jag att jag får vänta på nästa leverans.

Jag blir så besviken!
Hur lång tid tror ni det kommer ta tills soppan är klar?
Har någon annan haft samma problem?
Hur lång tid har det tagit för er att få en ny konsol? PS3, PS4? Jag är orolig.. Det är ju en bristvara..


Jag fick lämna in min xbox 360 när det begav sig pga dvd-spelaren. Den skulle till tyskland och hem igen.Tog ungefär 2 veckor.

#9

Postad 10 december 2013 - 08:53

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Återkom när du pratat med electroworld

#10

Postad 10 december 2013 - 10:52

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Har problem med R1 knappen, ska man kontakta Webhallen då eller ?

#11

Postad 10 december 2013 - 11:03

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 0

Har problem med R1 knappen, ska man kontakta Webhallen då eller ?


Har också "problem" med R1. Den fastnar till lite då och då, vilket är väldigt störigt. Men tyckte jag hörde att någon här på forumet hade skruvat upp sin kontroll och gjorde rent den lite, för det låg tydligen lite skräp där. Har inte provat på det själv.

#12

Postad 10 december 2013 - 11:10

Firre77
  • Firre77
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Det verkar vara många som har problem med sin R1 L1 knappar. Jäkligt illa av Sony att lyckats göra en handkontroll med så pass låg kvalite.
Läste här i någon annan tråd, en snubbe som även han hade problem med just R1. Han löste det genom att öppna upp handkontrollen och smörja knappen. Så bara att leta fram 556 o en torx nyckel :D
Men själv hade jag nog kontaktat Webhallen o bett dom skicka en ny pronto! På Ds4 lär det ju inte vara någon bristvara så denna borde dom kunna byta ut omgående.

#13

Postad 10 december 2013 - 11:19

Fahla
  • Fahla
  • Forumräv

  • 986 inlägg
  • 0
Rogebrant.
Enligt skojarna på Spelbutiken.se så byts inte deras trasiga konsoler ut.utan skickas på reparation pga av den rådande konsol bristen...så jag hoppas du får din utbytt.
Själv så fick jag svaret att dom inte vet hur lång tid en reparation tar!!.

#14

Postad 10 december 2013 - 11:49

walkiii
  • walkiii
  • Mästare

  • 3 023 inlägg
  • 2
Jag öppnade precis upp min ds4 och fixade R1 knappen. Det va inga problem. Sitter med 4st skruv på baksidan sen är det bara att "knäcka" till på kontrollen så lossnar hela baksidan. Man får vara lite försiktig så att l2/r2 knapparna inte lossnar, för dom sitter med en fjäder och kan vara svår att hitta om den försvinner. :) R1 knappen var bara att "bryta" loss satt inte speciellt hårt. sen blåste jag rent bara och satte dit den igen. Så nu verkar knappen vara okej igen.

Finns guide på youtube ifall man är osäker.

#15

Postad 10 december 2013 - 12:03

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0
det ser ut som att de som har problem inte har röstat än...

Har ett gammalt musmatta jag la under inte för att jag hade problem :) Men vad som helst går ju bra att lägga under typ som ett bord som står lite dåligt på benen ;)

Kan nog vara en ide att ha lite mindre objekt, har du musmatta under den delen på PS4an så blir det mindre luft under den och sämre kylning

Rogebrant.
Enligt skojarna på Spelbutiken.se så byts inte deras trasiga konsoler ut.utan skickas på reparation pga av den rådande konsol bristen...så jag hoppas du får din utbytt.
Själv så fick jag svaret att dom inte vet hur lång tid en reparation tar!!.

skulle inte vara förvånad om de sålde utbytesenheter "pga den rådande konsolbristen"...

#16

Postad 10 december 2013 - 12:26

Rogebrant
  • Rogebrant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0

Rogebrant.
Enligt skojarna på Spelbutiken.se så byts inte deras trasiga konsoler ut.utan skickas på reparation pga av den rådande konsol bristen...så jag hoppas du får din utbytt.
Själv så fick jag svaret att dom inte vet hur lång tid en reparation tar!!.


Det kan vara fallet, men när jag ringde playstation sverige så var det ett inga konstigheter utan att man kommer byta ut konsolen mot en ny. Men det skulle inte förvåna mig ifall spelbutiken har rätt, dom kanske har haft fler fall sen innan med PS4?
Det är ju som sagt en enorm bristvara och det kanske t.om tar längre tid om dom skickar en ny..
Skulle vara trevligt om man kunde få en ny konsol direkt när nästa PS4 våg släpps.

Jag har iaf fått en retur & fraktsedel mailat till mig. Så det blir att skicka upp konsolen imorgon.

#17

Postad 10 december 2013 - 12:40

Unregistered32f0b602
  • Unregistered32f0b602
  • Mästare

  • 3 086 inlägg
  • 0
Har också problem med R1 på min DS4:a.

#18

Postad 10 december 2013 - 16:07

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Hade R1 problemet också. Gick in till Gamestop och dom hade hört om detta problem.
Dom tog min och gav mig en ny direkt utan tjat. Gamestop har den "servicen" att dom byter ut direkt som DOA när det gäller dom problemen.

Tumme upp till gamestop, nordstan Göteborg.

#19

Postad 11 december 2013 - 01:03

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Jag hörde ett konstant visslande när jag lirade, trodde det kom från skivspelaren. Lyckligtvis visade det sig att problemet satt i diskmaskinen, vilket var väldigt skönt. Phew.

#20

Postad 11 december 2013 - 08:34

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 1

Jag hörde ett konstant visslande när jag lirade, trodde det kom från skivspelaren. Lyckligtvis visade det sig att problemet satt i diskmaskinen, vilket var väldigt skönt. Phew.


Och det har playstation att göra hur?

#21

Postad 11 december 2013 - 10:39

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Märkte det när jag spelade ;)

#22

Postad 13 december 2013 - 01:39

Rogebrant
  • Rogebrant
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Jag sa hej innan jag hoppade över bäcken..

Mitt PS4 började fungera till min stora förvånad efter den senaste uppdatering på konsolen. Tänkte att hur fasiken hänger detta ihop?
Detta skedde för 2 dagar sedan. I skrivande stund har problemet kommit tillbaka. Konsolen spottade ur min skiva mitt i fifa-matchen och nu sitter jag här med skägget i brevlådan medan min cd-läsare jobbar med att få ett en skiva som inte finns i konsolen. USCHUSCH.

Nu får jag skicka iväg ****t ändå. Fan godnatt

#23

Postad 13 december 2013 - 01:48

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
Fan va trist :( lycka till iaf och hoppas du slipper vänta allt för länge.

#24

Postad 13 december 2013 - 07:47

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med högt fläktljud??

#25

Postad 13 december 2013 - 08:06

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Ingen som har problem med högt fläktljud??


Nej, men min står med massor av luft på alla sidor.

(Däremot har jag problem med fläktljud i Console War-tråden.) :P

#26

Postad 13 december 2013 - 08:51

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Ingen som har problem med högt fläktljud??


Negative min e tyst som en mus B)

#27

Postad 13 december 2013 - 12:30

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0
Är det någon som vart in och bytt ut kontrollen?
Gummit på toppen på min L3 spak börjar bli dålig. Börjar liksom släppa lite!

Min är köpt på Webhallen Solna!

Är inte min på bilden men ni kanske förstår vad jag menar!
Postad bild

#28

Postad 13 december 2013 - 12:46

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0
På bilden ser det ju ut som någon petat med något vasst på den...

Men ring webbis och hör med dom.

#29

Postad 13 december 2013 - 13:12

Zerokelvin
  • Zerokelvin
  • Beroende

  • 1 358 inlägg
  • 0

På bilden ser det ju ut som någon petat med något vasst på den...

Men ring webbis och hör med dom.


Ja det ser nästan ut som det! Men det är själva ytan på som släpper! Och jag kan lova att ingen har petat med kniv på min! ^_^
Får kolla med dom helt enkelt!

#30

Postad 13 december 2013 - 13:14

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Ja det ser nästan ut som det! Men det är själva ytan på som släpper! Och jag kan lova att ingen har petat med kniv på min! ^_^
Får kolla med dom helt enkelt!


äger du en katt? :ph34r:

#31

Postad 13 december 2013 - 14:03

mBr
  • mBr
  • Mästare

  • 3 024 inlägg
  • 0

Ja det ser nästan ut som det! Men det är själva ytan på som släpper! Och jag kan lova att ingen har petat med kniv på min! ^_^
Får kolla med dom helt enkelt!


Nä du kanske inte har petat på din... Men denna bilden var ju inte din sa du? Och på den bilden ser det fortfarande ut att ha varit något vasst.

#32

Postad 13 december 2013 - 22:01

The 4 Rings
  • The 4 Rings
  • Forumräv

  • 511 inlägg
  • 0
Jag formulerar om mig :) Är det nån som har problem med fläktljudet på Kz? Om ni har iOS telefon så kan ni gärna ladda ner decibel ultra o mäta bakom utblåset o skriva ner vad ni får för värden. Min ligger på 57db

#33

Postad 14 december 2013 - 01:44

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

  • 587 inlägg
  • 0

Är det någon som vart in och bytt ut kontrollen?
Gummit på toppen på min L3 spak börjar bli dålig. Börjar liksom släppa lite!

Min är köpt på Webhallen Solna!

Är inte min på bilden men ni kanske förstår vad jag menar!
Postad bild


googlade lite på det och det verka fler som har samma problem :/ damit trist om kvalitén e si o så

#34

Postad 14 december 2013 - 11:42

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Mitt gummi har också börjat släppa märkte jag igår, trist. Höll inte speciellt länge. Nåja då får man väl kriga om garanti så.

#35

Postad 14 december 2013 - 11:51

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Mitt gummi har också börjat släppa märkte jag igår, trist. Höll inte speciellt länge. Nåja då får man väl kriga om garanti så.


produktfel så du behöver inte kriga om garanti

bevisbördan ligger på affären/tillverkaren med tanke på hur många som verkar ha detta problem
det lättaste för dom bör vara att ta emot och byta ut och hålla käft

Redigerat av Christopher_A, 14 december 2013 - 12:15.


#36

Postad 14 december 2013 - 12:01

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

produktfel så du behöver inte kriga om garanti

bevisbördan ligger på affären/tillverkaren och med tanke på hur många som verkar ha detta problem så bör det lättaste för dom vara att ta emot och byta ut och hålla käft


Bra det! Då ska jag dra iväg ett mail till Webhallen. Fast får man en ny direkt nu så är väl risken ganska stor att man får en med lika dålig kvalite, så man kanske ska vänta lite. Hur tänker ni göra som också har trasigt gummi?

#37

Postad 14 december 2013 - 12:24

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

  • 1 889 inlägg
  • 0
Ursäkta humorn men vad ska vi göra med trasigt gummi ;) inte använda ;)

#38

Postad 14 december 2013 - 13:53

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 1

Ursäkta humorn men vad ska vi göra med trasigt gummi ;) inte använda ;)



:D Abort !

#39

Postad 14 december 2013 - 16:02

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Men va fan, det har börjat flagna lite på min väster spak också. Och då har jag inte ens hunnit spelat så många timmar på den. Va fan är det för skit dom tillverkat?
Efter att ha jämfört med min PS2 kontroll, så märker man hur mycket sämre kvalité det är på PS4:ans gummi.

Man kanske ska vänta lite med att gå till butiken å klaga. För antagligen får man väl en ny med samma usla kvalité. Om man väntar så kanske man får en ny från en förbättrad batch?

#40

Postad 14 december 2013 - 16:39

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Är det någon som vart in och bytt ut kontrollen?
Gummit på toppen på min L3 spak börjar bli dålig. Börjar liksom släppa lite!

Min är köpt på Webhallen Solna!

Är inte min på bilden men ni kanske förstår vad jag menar!

På bilden ser det nästan ut som någon form av kemisk reaktion, använder ni handkräm, salt från chips eller svetas mycket om händerna? Mina ser ut som nya och när jag synar och känner på spaktopparna så förstår jag inte hur dom kan nötas så. Gummit på mina spakar är ganska hårt också.

#41

Postad 14 december 2013 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 990 inlägg
  • 0

Men va fan, det har börjat flagna lite på min väster spak också. Och då har jag inte ens hunnit spelat så många timmar på den. Va fan är det för skit dom tillverkat?

Öh, du fick ju din nyss, rätt oroväckande. Hoppas de fixat både detta och ficklampan tills jag köper min.

Edit: Skulle vara intressant att veta hur många som har problem i procent så att säga. Starta en ny tråd om gummiproblemet och rösta?

Redigerat av Zoiler, 14 december 2013 - 16:48.


#42

Postad 14 december 2013 - 17:15

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Ja, jag fick min maskin i torsdags, så det har gått snabbt :-(

Nu är det inte rejält flagnat än, men har det väl börjat så...

#43

Postad 14 december 2013 - 18:55

D-J
  • D-J
  • Forumräv

  • 656 inlägg
  • 0
Själva "texturen" på gummit har börjat nötas bort på min DS4´a, skyller på helikopterkörningen i BF4 ;)

#44

Postad 14 december 2013 - 19:55

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 1
någon som kan välja 5.1ljud i netflix på PS4-appen?

kan bara välja stereo, men på ps3an kan jag välja 5.1 på samma titlar

har testa att avinstallera och installera om Netflix, testat att byta mellan audio output via hdmi eller optisk. testa alla ljudformat under settngs men får endast stereo som alternativ på samma titlar där jag kan välja 5.1 på min PS3a

Postad bild


Postad bild

Redigerat av Christopher_A, 14 december 2013 - 19:57.


#45

Postad 14 december 2013 - 20:06

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Vad är det för film?

#46

Postad 14 december 2013 - 20:07

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Vad är det för film?


alla

just där testade jag med Orange is the new black

#47

Postad 14 december 2013 - 20:15

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Samma serie

Bifogad fil  5.1.jpg   100,19K   2 Antal nerladdningar

#48

Postad 14 december 2013 - 20:27

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 421 inlägg
  • 0
Även om det står 5.1 på filmens info, så får man ändå bara 2.0.
Ett problem som jag hoppas dom löser snart.

Jag fattar inte varför man måste ange antingen Dolby Digital ELLER Dts i sound setup'n. Det borde väl ändå maskinen kunde växla mellan själv?

Men när jag hade inställt på DTS så fick jag inget ljud på Killzone 4, som har Dolby Digital ljud.

Kör med optiskt, då det blir lite lagg när jag kör med konsoll genom min Onkyo stärkare, trots "pass through" inställt.
Så det kanske inte behövs väljas mellan formaten över HDMI ljud?

På vissa plan är PS4:an ett steg bakåt från PS3:an.

Får hoppas att även detta fixas i en kommande firmware.

Samma serie


Får du alltså 5.1 på Netflix med PS4:an?

#49

Postad 14 december 2013 - 20:27

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Nej, jag har inte behövt ändra via HDMI

Som nån skrev i PS4 tråden måste man ändra från PCM till bitström(dts)

Redigerat av Benkke, 14 december 2013 - 20:33.


#50

Postad 14 december 2013 - 21:23

Christopher_A
  • Christopher_A
  • Veteran

  • 1 590 inlägg
  • 0

Nej, jag har inte behövt ändra via HDMI

Som nån skrev i PS4 tråden måste man ändra från PCM till bitström(dts)


har inställt på bitström, testat alla format

Redigerat av Christopher_A, 14 december 2013 - 21:24.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.