Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

LG 42PQ2000 nåt att ha?

51 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
LG 42PQ2000 (TV) 2 7,37 (7) Inga priser

#1

Postad 24 maj 2009 - 22:46

Yalouque
  • Yalouque
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Elgiganten har nu denna tv rabatterad 2000 kr: http://www.elgigante...4YAAAEOuuws9Q5E

Jag hittar inga recensioner på den, så jag skulle vilja veta om någon har något att säga om den!

Har den såndär funktion så att bilden "flyter runt", för att minska risken för inbränning?

Den kommer användas dels för att kolla på film, dels kolla på tv-program i ett halvmörkt rum.

Redigerat av Yalouque, 24 maj 2009 - 22:49.


#2

Postad 24 maj 2009 - 22:52

Unregistered2141
  • Unregistered2141
  • Mästare

  • 2 530 inlägg
  • 0
Är det inte bättre att du köper en LCD om du är rädd för inbränningar då slipper du ju det problemet :)

MH:HighEnd-Perra

Det var bara ett litet tips, men du kanske gillar Plasma bättre :)

#3

Postad 24 maj 2009 - 23:17

Yalouque
  • Yalouque
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Vet inte, men jag har väl inte större anledning att oroa mig för inbränningar än andra? :) Och är inte det problemet löst om den har den nämnda funktionen?

Vill kunna kolla på tv på dagen, och har läst att plasma ska vara dåliga på det. Hur pass dåliga är de, jämfört med t.ex. en projektor?

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 11:00.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost


#4

Postad 25 maj 2009 - 06:13

oliven
  • oliven
  • Beroende

  • 1 347 inlägg
  • 0

Vill kunna kolla på tv på dagen, och har läst att plasma ska vara dåliga på det. Hur pass dåliga är de, jämfört med t.ex. en projektor?


Plasma lär vara bättre än projektor när det är ljust i rummet. Men det stämmer bra att LCD har bättre tryck i ljuset än plasma, men sen kan man inte dra alla plasmor över en kam heller. Det skiljer ju från tv till tv.

Tvn du har länkat till kan jag tyvärr inte säga något om :)

#5

Postad 25 maj 2009 - 17:53

Yalouque
  • Yalouque
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0

Elgiganten har nu denna tv rabatterad 2000 kr: http://www.elgigante...4YAAAEOuuws9Q5E

Jag hittar inga recensioner på den, så jag skulle vilja veta om någon har något att säga om den!

Har den såndär funktion så att bilden "flyter runt", för att minska risken för inbränning?

Den kommer användas dels för att kolla på film, dels kolla på tv-program i ett halvmörkt rum.

Var och kollade på TV:n idag, och med deras sändning såg den riktigt bra ut!

Men säljaren snackade om att den saknade någon funktion för att fylla ut linjer, t.ex. om man har en boxer så skulle bilden bli kass, och man fick gå upp i pris för att få denna funktion. Ni vet säkert vad jag/han snackar om.

Men hur pass dålig blir bilden egentligen? För att citera honom så skulle "fotbollsspelare se ut som lergubbar nedsjunkna i gräset". Är det verkligen så pass? Detta gällde bara boxer med ca 500 bildpunkter, inte viasat som tydligen sänder med 720.

Köper iallafall en imorgon och testar, de har ju 30 dagars öppet köp :)

#6

Postad 25 maj 2009 - 18:55

Lucius
  • Lucius
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

Men hur pass dålig blir bilden egentligen? För att citera honom så skulle "fotbollsspelare se ut som lergubbar nedsjunkna i gräset". Är det verkligen så pass? Detta gällde bara boxer med ca 500 bildpunkter, inte viasat som tydligen sänder med 720.


TV:n som du länkat till klarar 720p så det borde inte vara något problem.

Problemet är väl snarare att det är en LG - och en riktigt billig sådan till råga på det!

Jag hade avvaktat och köpt en riktig TV istället - men om du är låg på cash kanske det kan vara något!

Low Cash: http://www.youtube.c...h?v=H_tPOR4Rtk4

;-)

#7

Postad 25 maj 2009 - 19:14

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

  • 1 973 inlägg
  • 0

TV:n som du länkat till klarar 720p så det borde inte vara något problem.

Problemet är väl snarare att det är en LG - och en riktigt billig sådan till råga på det!

utveckla gärna då inte alla är kunninga inom tv världen...?


För 6k lär ju denna vara den mest prisvärda 42" man kan köpa med tanke på specifikationen 100 hz ,Mpeg4 ,3 hdmi ,usb för foto osv.
Dock så kan ju bilden se förjävlig ut på den så att se den live är innan köp är alltid att rekomendera.

#8

Postad 25 maj 2009 - 19:26

Unregisteredf42c246a
  • Unregisteredf42c246a
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Är alla Lucky Goldstars TV dåliga ?
Priset är ju kanon för en Plasma 42'a.
Kanske ska man lägga till 1700:- och satsa på El-gigantens Panasonic Plasma 42'a istället. Den har ju G12 skärm och är ganska ny på marknaden...

#9

Postad 25 maj 2009 - 19:45

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

  • 1 973 inlägg
  • 0
Med all säkerhet så är panasonicen bättre på det mesta.
Nej LG är riktigt prisvärda och har spottat upp sig på kvalitet,funktioner och bildkvaliteten framförallt på plasma tvs än så länge.

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 28 maj 2009 - 11:00.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost


#10

Postad 25 maj 2009 - 19:54

Lucius
  • Lucius
  • Användare

  • 183 inlägg
  • 0

utveckla gärna då inte alla är kunninga inom tv världen...?

För 6k lär ju denna vara den mest prisvärda 42" man kan köpa med tanke på specifikationen 100 hz ,Mpeg4 ,3 hdmi ,usb för foto osv.
Dock så kan ju bilden se förjävlig ut på den så att se den live är innan köp är alltid att rekomendera.


Samtliga mina forna LG-produkter, och även GoldStar på den tiden, visade sig vara rent skräp - speciellt i jämförelse med andra, något mindre, billiga tillverkare. Och STOR skillnad mot erkända kvalitetsmärken!

Det är något som jag lärt mig genom, learning by doing, eller genom läropengar om man gillar den termen bättre. Idag lägger jag hellre någon tusing extra och slipper bli besviken.

Det är möjligt att LG kammat till sig när det gäller kvaliteten men jag har lärt mig den hårda vägen att det ofta är bättre att spara någon månad extra än att köpa LG.

Men smaken är som baken, kvalitet är subjektivt och bedöms olika av alla! Eller vad säger man; skönheten ligger i betraktarens öga?

#11

Postad 25 maj 2009 - 20:19

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

  • 1 973 inlägg
  • 0
Visst är det så att ens egna erfarenheter väger tungt och har man haft problem med ett märke så litar man inte på det helt enkelt!
själv hade jag inte ens problem med min LG telefon som var ganska het för en 5 årsen medans alla andra jag känner fick problem med mikrofonen så LG verka passa mig bra, likadant min Plasma den har aldrig behövt uppdateras eller krånglat...ta i trä :)

Redigerat av Unregistered1df9a6f7, 28 maj 2009 - 11:00.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost


#12

Postad 25 maj 2009 - 21:15

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Identisk med förra årets PG3000, inte direkt någon supertv men den funkar ifall man inte har allt för höga förväntningar. Nu är det ju lite kasst med plasmaskärmar på marknan, och Samsungs motsvarighet i 4-serien är ju inte heller någon värsting till tv tyvärr. Skulle jag satsat på någon HD-ready plasma skärm idag så skulle det varit Panasonics X10, trots prisskillnaden.

#13

Postad 25 maj 2009 - 22:29

Unregisteredf42c246a
  • Unregisteredf42c246a
  • Användare

  • 128 inlägg
  • 0
Prisskillnaden mot X10'an är ju under 2000:- för tillfället.
X10 är ju ny på marknaden vad jag förstår så den borde ju vara ett kap.

#14

Postad 26 maj 2009 - 20:52

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Mycket spekulationer i denna tråd kring dålig kvalitet hos lg mm. Tycker det är ganska ointressant vad olika persooner tycker om märket som sådant. Jag dissar ju inte ex. en audi a4 idag, bara för att audi var skräp för 30 år sen...
Skulle vara intressant att höra lite mer fakta kring denna tv, som jag tycker verkar mycket prisvärd. Var och kikade på pq6000 i förra veckan och blev mycket imponerad, är det någon som vet hur stor skillnaden är gentemot den tv:n Enligt specarna verkar det bara skilja med divx uppspelning via USB.

Vore kul att höra frå Yalouque om han varit och köpt pq2000 vilka hans första intryck är också. Är främst intresserad av hur bilden blir med boxer.

#15

Postad 27 maj 2009 - 01:45

Yalouque
  • Yalouque
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Han har varit och köpt den, dock hämtas den först på torsdag :D Återkommer då!

Redigerat av jonsod76, 28 maj 2009 - 11:01.
Citat av hela tidigare inlägg - Dubbelpost


#16

Postad 27 maj 2009 - 18:50

X5-452
  • X5-452
  • Forumräv

  • 902 inlägg
  • 0
Det är som sagt en helt okej budgetplasma, speciellt för pengen. Svårt o hitta en 42" plasma för 5990:- med MPEG4-box, USB o 3 HDMI. Så har man en budget på en 6-7000:- så är den väl värd pengarna. Kolla inte specen för mycket bara, LG verkar ha spätt på extra bra denna omgång. Har man dock en liten högre budget tycker jag man ska snegla mot PQ6000/X10/G10 osv. istället. Beror som sagt på krav och förväntningar.

#17

Postad 27 maj 2009 - 22:38

Grimmy
  • Grimmy
  • Veteran

  • 1 743 inlägg
  • 0
LG har legat lite efter på tv-fronten de senaste generationerna men har ändå ofta bra alternativ beroende på vad man har för förutsättningar. Inte nödvändigtvs bara att de är bästa budgetval. Jämfört med t.ex. panasonic och även sony har de ofta haft bra deinterlace och skalning i apparaterna och därför varit ett bra val för de som tittar mest på SDTV.

Däremot så brukar LG ha apparater i hela prisspannet till skillnad mot många andra märken. Det är ganska självklart att en billig LG kommer vara sämre än en dyr Sony och man bör rimligen jämföra den mot en billig Sony. Min poäng är att budgetalternativ är sämre oavsett märke och att det är en "fördom" att lg generellt gör skräp. Philips däremot - där snackar vi överprisad dynga :) Men det beror ju på att de har en massa funktioner som jag anser förstör snarare än tillför som dessutom är dyra.

#18

Postad 28 maj 2009 - 11:06

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

  • 29 inlägg
  • 0
Har varit och kikat in LG:s plasmor lite mer i veckan. Kollade på PQ3000, vilket är samma tv som PQ2000, men med 100hz trumotion enligt LG produktkatalog som killen på elgiganten hade, dock säger guiden på LG:s hemsida att ingen PQ modell har 100hz, emedan Elgigantens hemsida säger att alla tre modeller har 100hz. Så oklarhet råder verkligen kring detta...

PQ2000 verkar i alla fall bara ha 55hz. Det gör att jag troligen kommer välja PQ3000, som jag nog kunde få för en tusenlapp mer, dvs 6990:-

Jämför man sedan med PQ6000 verkar de stora skillnaderna vara, designen, då fronten på pq6000 är en enda stor glasskiva (Riktigt snygg om man frågar mig), ljudet ska vara bättre på PQ6000, dessutom klarar den divx via USB.

Alla modeller har samma bildelement, Alla modeller har MPEG4 mottagare, PQ3000 och PQ6000 verkar ha samma bildprocessor med 100hz truemotion, ej PQ2000, alla har något LG kallar 600Hz Sub Field Driving. Vilket verkar vara någon mjukvarufunktion som ska göra att bilden flyter bättre.

Sammantaget kommer nog mitt val som sagt bli PQ3000 eftersom det bildmässigt är samma tv som PQ6000 och jag är inte beredd att betala ett par tusen extra för designen och ljudet, då jag ändå kör externt ljud och divx via usb känns lite onödigt. Men jag är beredd att betala tusenlappen extra jämfört med PQ2000 för att få 100hz om det nu är så...

(Fortfarande sugen på att höra från Yalouque om hans erfarenheter dock. PQ2000 fanns tyvärr inte inkopplad då jag var och kikade, så jag kunde inte se om man märker nån skillnad)

#19

Postad 04 juni 2009 - 18:28

Yalouque
  • Yalouque
  • Lärjunge

  • 294 inlägg
  • 0
Fått hem TV:n nu :( Är grymt nöjd med TV:n i sig, med allt vad svärta, betraktningsvinklar etc. heter, men upplösningen är tyvärr inte tillräcklig. Hade den varit Full-HD hade jag definitivt behållt den.
Och det säljaren snackade om, att bilden från boxer skulle bli usel, kan jag inte hålla med det minsta om. Är mer än nöjd med TV-bilden!

Redigerat av Yalouque, 04 juni 2009 - 23:48.


#20

Postad 25 juni 2009 - 12:06

psoltesz
  • psoltesz
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Köpte en idag på Media Markt för 4790kr!
Kanon för vanligt tv-tittande och dvd/bluray.
Det tycker fast jag har ett riktigt hemmabiointresse.
Jag har proj till filmer så hade jag bara haft tv till min bio så
hade jag köpt en dyrare modell, bara för att (pryltokig...).

#21

Postad 25 juni 2009 - 13:25

qwerty76
  • qwerty76
  • Användare

  • 156 inlägg
  • 0
Köpte min också på Media markt idag. Fast då hade de sänkt priset till 4590:- Ska just ha den i mitt bio rum som extra tv när man inte orkar dra igång projjen..

Få en 100hz med inbyggd digital box för det priset är värt det. Sen finns det givetvis bättre tv apparater.

#22

Postad 26 juni 2009 - 08:19

tekarn
  • tekarn
  • Wannabe

  • 34 inlägg
  • 0
What? Sänkte de den ännu mer sen?:-) Jag gav också 4790 för min. Funkar helt ok, mkt prisvärd! Skönt att det inte var nån hets också, som jag kan tänka mig det var på Elgigantens grand opening.

#23

Postad 14 juli 2009 - 19:32

molg
  • molg
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Har de fortfarande kvar den på MediaMarkt? Var inne idag och kollade efter PQ2000 och 3000 men hittade dem inte. Funderar att köpa någon av dem från en annan sida, men priset ni snackar om verkar ju grymt bra. Kanske får ta en sväng förbi igen eller kanske ringa och kolla.

#24

Postad 24 december 2009 - 17:09

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Tänkte fortsätta istället för att göra en ny tråd..

Ni som haft denna har ni några erfarenheter och dela med er om den?
Ni som inte har den, är det nått ni kan rekommendera till vanligt tv-tittande? (morsan som ska få i sén julklapp)
Kostar 4444kr på mellandagsrean

#25

Postad 25 december 2009 - 01:31

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Tänkte fortsätta istället för att göra en ny tråd..

Ni som haft denna har ni några erfarenheter och dela med er om den?
Ni som inte har den, är det nått ni kan rekommendera till vanligt tv-tittande? (morsan som ska få i sén julklapp)
Kostar 4444kr på mellandagsrean


den billigaste på prisjakt ligger på 6000:- ink frakt så det är ju 1500 spänn billigare... tror inte din mor ser skillnad på en PQ2000 och en tv för 2-3000 mer ...

#26

Postad 25 december 2009 - 02:29

Squalo
  • Squalo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0
4444 kr är ju rätt dyrt när den ligger på 3990 på Mediamarkt.

Dom där 454 kr extra man ger kan man köpa många småkakor för... :huh:

#27

Postad 25 december 2009 - 15:55

Unregistereddeee1e9f
  • Unregistereddeee1e9f
  • Amatör

  • 94 inlägg
  • 0
Mjo, men vi har tyvärr inte Mediamarkt i örebro - än :(
O måste ha den 26:e :D

#28

Postad 25 december 2009 - 21:05

Stackarn
  • Stackarn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Undrar exakt samma sak och vill gärna ha ett snabbt svar!

Fick 4500kr i julklapp och är väldigt less på min 28"crt. Elgiganten har den för 4444kr från och med imorgon och jag har inget annat att lägga pengarna på, så tyckte det var lika bra att slå till.
Jag ska främst ha den för teve-tittande och spelande (ps3, mest cod modern warfare 2) samt koppla min stationära dator till den (används inte så ofta, lite slösurf och spel bara) och visa film. Men i första hand kommer den att vara till vanligt std teve-tittande och spelande.

Min fråga är, kommer denna skärm att fungera bra till det jag ska ha den till?

Vi har en pq3000 i vardagsrummet och den fungerar helt prima till detta, är det stor skillnad mellan skärmarna?


Tack på förhand!/ Rickard

#29

Postad 25 december 2009 - 21:32

jokim
  • jokim
  • Forumräv

  • 527 inlägg
  • 0

Undrar exakt samma sak och vill gärna ha ett snabbt svar!

Fick 4500kr i julklapp och är väldigt less på min 28"crt. Elgiganten har den för 4444kr från och med imorgon och jag har inget annat att lägga pengarna på, så tyckte det var lika bra att slå till.
Jag ska främst ha den för teve-tittande och spelande (ps3, mest cod modern warfare 2) samt koppla min stationära dator till den (används inte så ofta, lite slösurf och spel bara) och visa film. Men i första hand kommer den att vara till vanligt std teve-tittande och spelande.

Min fråga är, kommer denna skärm att fungera bra till det jag ska ha den till?

Vi har en pq3000 i vardagsrummet och den fungerar helt prima till detta, är det stor skillnad mellan skärmarna?


Tack på förhand!/ Rickard


jag har för mig att pq2000 och pq3000 är i stort sett samma tv... jämför man dom på prisjakt så skiljer där ingeting...



4444 kr är ju rätt dyrt när den ligger på 3990 på Mediamarkt.

Dom där 454 kr extra man ger kan man köpa många småkakor för... :(


det är ett riktigt bra pris... säker på att det är 42PQ2000?

#30

Postad 25 december 2009 - 22:49

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
LG 50PQ2000 kostar 6000:- på Expert nu
http://www.expert.se...aspx?id=3681238

Även om det är den typ minst bra plasman som går att köpa ny nu så är det mycket tv per krona.


edit: Men om man ska titta på 42" och har möjlighet att handla på Expert så är ju 4750:- med Coop kupong på Panasonic TX-P42C10Y ett bättre köp.

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 25 december 2009 - 22:52.


#31

Postad 25 december 2009 - 23:14

Unregistered4cd213f7
  • Unregistered4cd213f7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

LG 50PQ2000 kostar 6000:- på Expert nu
http://www.expert.se...aspx?id=3681238

Även om det är den typ minst bra plasman som går att köpa ny nu så är det mycket tv per krona.


edit: Men om man ska titta på 42" och har möjlighet att handla på Expert så är ju 4750:- med Coop kupong på Panasonic TX-P42C10Y ett bättre köp.


Vad menar du med Coop kupong? :(
Och vad är skillnaden på C10an och X10an?

#32

Postad 25 december 2009 - 23:25

mimim
  • mimim
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Någon som vet om 42PQ2000 verkligen finns på mediamarkt för 3990??

#33

Postad 25 december 2009 - 23:31

Unregistered4cd213f7
  • Unregistered4cd213f7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Någon som vet om 42PQ2000 verkligen finns på mediamarkt för 3990??


Tycker det är synd att en sån stor butiks kedja inte kan skaffa sig en vettig hemsida som visar produkt och pris. Man får ringa till butiken och be att få prata med någon på tv-avdelningen helt enkelt

#34

Postad 25 december 2009 - 23:33

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0

Vad menar du med Coop kupong? :D
Och vad är skillnaden på C10an och X10an?

Om man är medlem i Coop får man för varje 5000kr man handlar för en kupong som ger 5% rabatt. Den gäller även på Expert. Tack vare den kupongen blir det alltid billigast att handla hos Expert om produkten finns där. De har lägsta-pris-garanti som alla andra så man ska alltid kunna få minst lika lågt pris som andra kedjor tar, med den skillnaden att man sträcker fram en 5% kupong tillsammans med Visa-kortet när man betalar :(

Största skillnaden är att X10 har en tredje HDMI på sidan. Den har också något bättre bild och bättre antireflexbehandling men de flesta ser ingen skillnad. Har man inget behov av sidmonterad HDMI är C10 ett bättre köp.

#35

Postad 25 december 2009 - 23:49

Unregistered4cd213f7
  • Unregistered4cd213f7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Om man är medlem i Coop får man för varje 5000kr man handlar för en kupong som ger 5% rabatt. Den gäller även på Expert. Tack vare den kupongen blir det alltid billigast att handla hos Expert om produkten finns där. De har lägsta-pris-garanti som alla andra så man ska alltid kunna få minst lika lågt pris som andra kedjor tar, med den skillnaden att man sträcker fram en 5% kupong tillsammans med Visa-kortet när man betalar :(

Största skillnaden är att X10 har en tredje HDMI på sidan. Den har också något bättre bild och bättre antireflexbehandling men de flesta ser ingen skillnad. Har man inget behov av sidmonterad HDMI är C10 ett bättre köp.


Okej schysst, måste kolla om vi har nån sån!
Verkar också som att C10an inte har nån VGA ingång för min bärbara pc? Ganska tråkigt, känns som att jag kommer använda det en del. Men man måste ju göra lite uppoffringar om man ska ha det billigare :D

#36

Postad 25 december 2009 - 23:55

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Glömde VGA-ingången, sorry. Om du inte har HDMI eller DVI på din laptop finns det faktiskt inget bra alternativ till VGA. Vill du kunna koppla till tvn så är det X10 som gäller.

#37

Postad 25 december 2009 - 23:59

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Tycker det är synd att en sån stor butiks kedja inte kan skaffa sig en vettig hemsida som visar produkt och pris. Man får ringa till butiken och be att få prata med någon på tv-avdelningen helt enkelt


Det beror på att ALLA Media Markt varuhus har OLIKA priser och OLIKA sortiment. Skulle vara omöjligt att göra en hemsida. Då skulle man behöva en hemsida till varje MM varuhus :(

#38

Postad 26 december 2009 - 00:06

Unregistered4cd213f7
  • Unregistered4cd213f7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det beror på att ALLA Media Markt varuhus har OLIKA priser och OLIKA sortiment. Skulle vara omöjligt att göra en hemsida. Då skulle man behöva en hemsida till varje MM varuhus :(


Hm de visste jag inte, fan vad konstigt :D

#39

Postad 26 december 2009 - 00:11

Krumeluren
  • Krumeluren
  • Forumräv

  • 776 inlägg
  • 0

Hm de visste jag inte, fan vad konstigt :D


Media Markt jobbar efter en decentraliserad affärsmodell, där varje butik och varuhus agerar som ett eget företag.
Varje föreståndare äger 9,9 procent av butiken och har ansvar för sortiment, prissättning, marknadsföring och personal.
Media Markt har inget centrallager som andra kedjor, utan beställer direkt från leverantörerna.

Ursäkta att det blev lite ot nu :(

Redigerat av Krumeluren, 26 december 2009 - 00:12.


#40

Postad 26 december 2009 - 00:30

martiin82
  • martiin82
  • Forumräv

  • 565 inlägg
  • 0

Största skillnaden är att X10 har en tredje HDMI på sidan. Den har också något bättre bild och bättre antireflexbehandling men de flesta ser ingen skillnad. Har man inget behov av sidmonterad HDMI är C10 ett bättre köp.


..den har ett antireflexfilter. Detta är enda bildmässiga skillnaden mellan x & c. Fast 9 av 10 försäljera kommer försöka lura i en annat.

Oerhört prisvärda skärmar måste medges

Redigerat av martiin82, 26 december 2009 - 00:31.


#41

Postad 26 december 2009 - 06:42

Unregistered1b9d673f
  • Unregistered1b9d673f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Jag snackade tv med en på MediaMarkt innan jul och undrade just om Pannan (X10Y o C10Y) jämfört med LG PQ3000. Med de behoven vi hade så "räckte" LG'n alldeles utmärkt, om han skulle valt hade han tagit LG's plasma trots att de låg i samma prisklass LG 1000kr billigare).

Tyckte faktiskt att bilden i butik var bättre på LG'n än Pannan o jag har en PX80 hemma.Tvekade då mellan PQ3000 o PQ6000 som det inte skiljde mycket mellan men stor skillnad i design men tänkte vänta o se vad rean erbjöd......

Sen när jag såg att Elgiganten skulle slumpa ut PQ2000 för 4444kr så var valet enkelt. Åkte till Mediamarkt dagen innan rean på Elgiganten o köpte en för 4444 där med!

Skillnaden är, vad jag vet, att 3000 har nån Fluid Motion förbättring på 600hz som inte 2000 har. Är dock en 100hz. Kan heller inte kör USB-movie om nån gör det....

När jag fått upp den blev jag ULTRA-förvånad. DEN STÄLLDE VERKLIGEN IN SIG SJÄLV!!!! Kopplade i sladdarna, slog på den, den sökte kanaler o så KLART! Behövde inte ändra nåra bildinställningar eller nåt och det var en riktigt bra bild från TV. Både i dagsljus o på kvällen. Sida blänkte det en del men det gör dom ju men rakt fram KANON!! Det jag var ännu mer förvånad över det var ljudet. Bättre än min Panasonic PX80!!!! by faaaaaaaaaaar!

Redigerat av Unregistered1b9d673f, 26 december 2009 - 06:43.


#42

Postad 26 december 2009 - 11:27

paccc
  • paccc
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0
Köpte just den här på elgiganten på nätet, slut i butiken när vi kom dit....

Man kan ju undra vad skillnaden med fluid motion på 3000 egentligen är,
har kollat runt i drygt en månad utan att höra om detta så det verkar inte vara något försäljningsargument.

Vi jämförde med panasonic x42 i butiken och den gick inte att se på
trots att det var den försäljaren ville att vi skulle köpa...

#43

Postad 26 december 2009 - 18:07

Unregistered4cd213f7
  • Unregistered4cd213f7
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Var och köpte den på elgiganten i sickla idag, vid 12-tiden så fanns det väll en 10 stycken kvar skulle jag tro. Köpte den bara för att elgiganten har så att man kan lämna tillbaks tvn efter 30 dagar även om man har provat den.

Sitter nu och kör Batman Arkham Asylum på xboxet och jag måste säga att tvn är GRYMT prisvärd. Stor fin skärm och bra bild! Lätt att ställa in, riktigt skönt och enkelt menysystem. De analoga kanalerna är dessvärre väldigt grummliga/brusiga men de hade jag räknat med.

Har provat Xbox på två andra skärmar, en Phillips LCD för 7000:- och en Samsung LCD från förra sommaren som då kostade 10.000:-, kan iaf säga att denna tar båda i allt jag kan komma och tänka på, speciellt färger och kontrast!

Om ni inte hittar den på elgiganten så finns den för samma pris på mediamarkt i Nacka Forum (kanske på andra butiker också), var även där idag och kolla, då hade dem minst 14 kvar tror jag hon sa. Men som sagt, jag valde elgiganten för att man kunde lämna tillbaka den om man ville, ser dock ut som en keeper :D

// Nöjd Tv-köpare

Redigerat av Unregistered4cd213f7, 26 december 2009 - 18:08.


#44

Postad 26 december 2009 - 19:55

Stackarn
  • Stackarn
  • Wannabe

  • 20 inlägg
  • 0
Åkte in till elgiganten och stod utanför butiken 20 minuter i 7. Var först framme i kassan och hämtade ut min kära teve.

När jag kom hem så kopplade jag in den, och jag kan hålla med personen i några inlägg upp, den ställde in sig själv!
Kanonbild både via sdtv, dator och ps3. Denna teve blir en keeper!

#45

Postad 27 december 2009 - 02:31

Unregistered1b9d673f
  • Unregistered1b9d673f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Ja, visst e den grym! Var MYCKE skeptisk till LG innan men nu......nästa blir en också! Satsar då på en 50":are med deras BlueRay-lirare....torde bli kanon!!!

#46

Postad 27 december 2009 - 04:29

Me0w
  • Me0w
  • Amatör

  • 56 inlägg
  • 0
Hur tror ni en sån här står sig jämfört med en LG LH3000? Och hur ser egentligen en 1080p rulle ut på denna TV? 4:3 upplösningen 1024x768 ser inte så jätterolig ut.

Redigerat av Me0w, 27 december 2009 - 06:10.


#47

Postad 27 december 2009 - 08:16

Hoppetossan
  • Hoppetossan
  • Wannabe

  • 13 inlägg
  • 0
Vi köpte en 42pq2000 igår för att ha som sovrumstv. Var eg ute Efter en billig 32a men så hittade vi denna till så billig peng 4444 på Elgiganten. Tänkte att tja den kan väl duga till sovrummet och annars kan man väl lämna tillbaka den. En av säljarna pratade himla illa om den och gjorde oss tveksamma men vi köpte den ändå. Vi är jättenöjda. Både bild och ljud är super. Vi har en plasma från samsungs 7-serie i vardagsrummet. Den gav vi dryga 16 000 för i början av året ( låg eg på -19-20 0000 men vi fick en fet rabatt pga massa strul). Lgn har betydligt bättre ljud än samsungen pch frågan är pm inte bilden är bättre men det kan ju också påverkas av storleken. Samsungen är en 50 tums.

#48

Postad 27 december 2009 - 14:01

Unregistered1b9d673f
  • Unregistered1b9d673f
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Kul!!! Vill även göra en liten rättelse....PQ2000 har 600hz-teknik även den!!! Så Skillnaden mot 3000, den lite dyrare är USB-movie, och sedan ljuding-/utgång. 6000-serien har glasskivan från kant till kant, riktigt snyggt men är det värt 3500 xtra??

#49

Postad 27 december 2009 - 15:20

Unregistered1fb82621
  • Unregistered1fb82621
  • Wannabe

  • 18 inlägg
  • 0
Beställde en LG 50PQ2000 på Expert.se igår förrgår för 5999:- + 299:- i frakt (dvs. samma serie men med 50" istället).
Har inte fått den ännu, men angående USB-porten som finns kan man tydligen ändra en inställning i en gömd fabriksmeny för att kunna spela filmer från usb-minne. I standardutförande kan man endast kolla på foton och spela musik. Spela film kan man först i PQ3000, vet ej om samma sak gäller för 42"aren men skulle tro det. Kolla här:

http://www.avforums....rvice-menu.html
Gäller PQ-modellerna.

Finns också ett tyskt forum om detta: http://www.hifi-foru...d-141-1289.html

Var försiktiga om ni ändrar i menyn, man kan tydligen avaktivera fjärrkontrollen och andra störande saker som är irreversibla.

Sen blir ju säkert bilden bättre med PS3 men det är ju kul om det fungerar...

Redigerat av Unregistered1fb82621, 27 december 2009 - 15:29.


#50

Postad 27 december 2009 - 23:58

Unregistered957af5bf
  • Unregistered957af5bf
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0
Köpte en LG 50PQ2000 för 5999 kr på expert i fredags. Nöjd med tvn. Det är en budget tv, men ger bra bild. Steget uppåt för att få ännu bättre svärta känns alldeles för stort för mig.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.