Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital 4K One Place satellitbox

4280 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Canal Digital OnePlace (Digitalboxar) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#1551

Postad 09 februari 2019 - 20:43

Unregistered668d2fa8
  • Unregistered668d2fa8
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 1

Förra veckan skickade jag följande meddelande till Canal Digital:

 

"Black-friday erbjudandet gällde 24 månader men ni levererar en produkt som inte fungerar och därför vill jag säga upp mitt abonemang omedelbart och att ni löser mig från alla åtaganden mot Canal Digital."

 

Maria Sornell vägrar svara och hänvisar mig till kundtjänst och kundtjänsten hänvisar till reklamationsavdelningen och därefter är det största möjliga tystnad.

 

Andra punkter som jag skickat till Canal Digital men som de inte kommenterat.

Er kundtjänst svarar inte.
Boxen är långsam.
Boxen låser sig.
Boxen startar om sig.
Står "Laddar...".
Står "Laddar..." med Canal Digitals logga.
Fjärrkontrollen svarar inte.
Boxen svarar inte.
Tidsinställningar sparas inte.
Obegripliga felmeddelanden.

Satelitsignal har tappas
Kanalinformationen visar fel
Ni skickar fakturor utan att leverera
Kompensation saknas fortfarande
Ni ljuger så förbannat
Inspelningar har jag inte ens orkat med att prova eftersom de mest basala funktionerna i er box inte fungerar.
o.s.v...

 

Andra som också har problem:

https://pcforalla.id...ed-inspelningar

https://pcforalla.id...a-boxar-drabbas


Redigerat av Unregistered668d2fa8, 09 februari 2019 - 20:45.


#1552

Postad 10 februari 2019 - 08:38

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Använd inte e-mail skriv ett brev och skicka det som fax eller som snigelpost addresserat till: Canal Digital Sverige AB 106 56 Stockholm . Använd rubriken "Uppsägning av avtal" och hänvisa till Konsumentköplagen och att du reklamerat utlovade egenskaper hos produkten, som den saknar, upprepade gånger utan rättelse. Skriv sedan att du from nu håller inne fakturabetalningen och förbehåller dig rätten till skadestånd för den tid du inte fått utlovad funktion av produkten.

Förra veckan skickade jag följande meddelande till Canal Digital:

 

"Black-friday erbjudandet gällde 24 månader men ni levererar en produkt som inte fungerar och därför vill jag säga upp mitt abonemang omedelbart och att ni löser mig från alla åtaganden mot Canal Digital."

 

Maria Sornell vägrar svara och hänvisar mig till kundtjänst och kundtjänsten hänvisar till reklamationsavdelningen och därefter är det största möjliga tystnad.

 

Andra punkter som jag skickat till Canal Digital men som de inte kommenterat.

Er kundtjänst svarar inte.
Boxen är långsam.
Boxen låser sig.
Boxen startar om sig.
Står "Laddar...".
Står "Laddar..." med Canal Digitals logga.
Fjärrkontrollen svarar inte.
Boxen svarar inte.
Tidsinställningar sparas inte.
Obegripliga felmeddelanden.

Satelitsignal har tappas
Kanalinformationen visar fel
Ni skickar fakturor utan att leverera
Kompensation saknas fortfarande
Ni ljuger så förbannat
Inspelningar har jag inte ens orkat med att prova eftersom de mest basala funktionerna i er box inte fungerar.
o.s.v...

 

Andra som också har problem:

https://pcforalla.id...ed-inspelningar

https://pcforalla.id...a-boxar-drabbas

 



#1553

Postad 10 februari 2019 - 09:35

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 1

då har även min börjat med svart ruta igen fick dra sladden två gånger i går kanalen syns i två sec sen bara svart ruta



#1554

Postad 10 februari 2019 - 15:14

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

  • 282 inlägg
  • 1

Såg att någon hade problem med multikanalsljud. Upptäckte av en slump i förra veckan att om man istället för automatiskt ljud väljer svenskt, så bytte boxen till 5.1 på så skall det låta.



#1555

Postad 11 februari 2019 - 19:21

Unregistered668d2fa8
  • Unregistered668d2fa8
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Tack för tipset Nisken. Jag skickade ett brev till dem idag med samma innehåll som min förra post och med ditt tillägg. Reklamationsansvarig på Canal Digital svarade på mitt mejl idag, men de ignorerade allt jag skrev och vill att jag skickar dem samma meddelande som jag redan skickat flera gånger.

Från Canal Digitals meddelande:

Ifall du fortfarande upplever tekniska problem med din One Place box, vänligen ring in till vår kundservice eller mejla in till vår reklamationsavdelning så att vi ringer upp dig när det passar dig. Tänk dock på reklamationsavdelningens öppettider.

Vi vill att du ska känna dig nöjd med ditt abonnemang och få dina tjänster levererade på ett så effektivt sätt som möjligt. Återigen, vänligen mejla in till vår reklamationsavdelning eller ring till vår kundservice ifall du fortfarande upplever problem med ditt abonnemang.

 

 



#1556

Postad 12 februari 2019 - 06:37

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 4

Efter en vecka utan vårt fasta internet. - Skanova hade gjort service i stationen och patchat vårt abb på en annan kund och helt sonika kopplat ur vår fiber. Tog en vecka att fixa! - så började boxen strula 10 ggr mer än tidigare, när internetkopplingen kom tillbaka.

 

Det blir svart i rutan vid försök till kanalbyte från fjärren och sedan CD-loggan, för att komma tillbaka till kanalen som var när det blev svart men med en fjärr som inte fungerar för kanalbyte om man inte startar om boxen.

 

Efter att detta hänt ett antal gånger meddelade boxen att ingen antennsignal fanns längre! Omstart några gånger med samma resultat. Tog fram den gamla CD-boxen och då fanns helt normal signal... Åter till den nya, som efter någon halvtimme bestämde sig för att signal trots allt fanns...

 

För mig som felsökare/problemlösare/orsaksanalytiker ser jag allt mer ett mönster, där problemen verkar ha med brister i samarbetet mellan parabolsignal och data som kommer via internet. CD måste ta problemen på allvar och skaffa sig ett gäng programmerare med lite högre kompetens än de de använder idag. Man FÅR helt enkelt inte använda betalande konsumenter som försökskaniner och sedan spara in pengar på de som ska fixa de problem man nyss ställt till med, Det är trots allt över ett år sedan den nya boxen kom! Skärpning NU!!



#1557

Postad 13 februari 2019 - 00:31

Mono-mannen
  • Mono-mannen
  • Wannabe

  • 26 inlägg
  • 1

 

 

Det blir svart i rutan vid försök till kanalbyte från fjärren och sedan CD-loggan, för att komma tillbaka till kanalen som var när det blev svart men med en fjärr som inte fungerar för kanalbyte om man inte startar om boxen.

 

Efter att detta hänt ett antal gånger meddelade boxen att ingen antennsignal fanns längre! Omstart några gånger med samma resultat. Tog fram den gamla CD-boxen och då fanns helt normal signal... Åter till den nya, som efter någon halvtimme bestämde sig för att signal trots allt fanns...

 

Den senaste tiden (typ 1-2 veckorna) har det varit liknande skumma problem för mig. Idag toppades det hela med att den inte längre godkände mina HDMI-kablar? (Nyligen inköpta 4k kablar som i övrigt funkat utmärkt fram till idag). Dessutom har boxen blivit seg som tusan. Det kan ta flera sekunder från det att man trycker på fjärren till det att något händer? Så var det absolut inte tidigare? Vad har hänt egentligen? Har det kommit ännu en (misslyckad) uppdatering nyligen eller är det bara boxens sätt att visa att den inte vill leva längre?


Redigerat av Mono-mannen, 13 februari 2019 - 00:36.


#1558

Postad 13 februari 2019 - 09:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Den senaste tiden (typ 1-2 veckorna) har det varit liknande skumma problem för mig. Idag toppades det hela med att den inte längre godkände mina HDMI-kablar? (Nyligen inköpta 4k kablar som i övrigt funkat utmärkt fram till idag). Dessutom har boxen blivit seg som tusan. Det kan ta flera sekunder från det att man trycker på fjärren till det att något händer? Så var det absolut inte tidigare? Vad har hänt egentligen? Har det kommit ännu en (misslyckad) uppdatering nyligen eller är det bara boxens sätt att visa att den inte vill leva längre?

Hej

Gå in på inställningar / Om / och kolla vad det står under "tid sedan omstart. Du kan även testa att göra boxen strömlös och se om det fungerar bättre. Det är inga förändringar gjorda från vår sida.

Mvh
Niklas



#1559

Postad 13 februari 2019 - 13:12

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 2

En undran till C D.

Här i forumet är vi något tiotal användare, som alla är aningen mer kunniga än "vanligt folk"

Och så finns det väl några fler forum där samma problem ältas av ungefär lika många.

Men, hur klarar sig alla andra?

De som inte automatiskt gör omstart, strömlös 1 timme, letar i menyer, läser ner signaldata osv?

Borde det inte vara väldigt tydligt för C D genom de förmodade enorma mängder samtal till kundtjänst att skräpet inte fungerar?



#1560

Postad 13 februari 2019 - 13:15

lepelepe
  • lepelepe
  • Amatör

  • 95 inlägg
  • 1

En undran till C D.

Här i forumet är vi något tiotal användare, som alla är aningen mer kunniga än "vanligt folk"

Och så finns det väl några fler forum där samma problem ältas av ungefär lika många.

Men, hur klarar sig alla andra?

De som inte automatiskt gör omstart, strömlös 1 timme, letar i menyer, läser ner signaldata osv?

Borde det inte vara väldigt tydligt för C D genom de förmodade enorma mängder samtal till kundtjänst att skräpet inte fungerar?

 

De kanske inte vet att detta forum finns :)

 

Det känns som buggarna kommer och går i boxen. Vissa dagar funkar det bra sedan är den helt seg och knäpp.

Hoppas nu att CD jobbar som h...vete och får till den senaste versionen av Andriod samt inte är innne och pillar så så mycket. Så kanske det kan bli bra till slut....

 

Undra hur det är i Norge, Danmark och Finland de har väl samma box?


Redigerat av lepelepe, 13 februari 2019 - 13:18.


#1561

Postad 13 februari 2019 - 20:46

Svenna72
  • Svenna72
  • Forumräv

  • 610 inlägg
  • 0

Fick ett samtal idag från en tjej som jobbar på CD, dom undrade varför jag var missnöjd med boxen, som dom vet innehar stora buggar. Hon sa att en stor uppdatering var på gång inom kort, vad nu kort nu innebär. 

 

Nya fel igår, gick inte "starta från början", licensfel stod det mest hela tiden, boxen seg som sirap, även efter jag gjort den strömlös.



#1562

Postad 13 februari 2019 - 21:43

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Fick ett samtal idag från en tjej som jobbar på CD, dom undrade varför jag var missnöjd med boxen, som dom vet innehar stora buggar. Hon sa att en stor uppdatering var på gång inom kort, vad nu kort nu innebär. 

 

Nya fel igår, gick inte "starta från början", licensfel stod det mest hela tiden, boxen seg som sirap, även efter jag gjort den strömlös.

Hej

Igår hade vi tyvärr störningar under ca 1.5 timma på OnePlace och vår playtjänst, det var därför det stod licensfel. Kommer höra av mig när jag har mer information om mjukvaran och vad den innehåller. 

Mvh

Niklas



#1563

Postad 13 februari 2019 - 22:17

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

De kanske inte vet att detta forum finns :)
 
Det känns som buggarna kommer och går i boxen. Vissa dagar funkar det bra sedan är den helt seg och knäpp.
Hoppas nu att CD jobbar som h...vete och får till den senaste versionen av Andriod samt inte är innne och pillar så så mycket. Så kanske det kan bli bra till slut....
 
Undra hur det är i Norge, Danmark och Finland de har väl samma box?

Norge har samme boks. Tror ikke det er noen sattelittforum i Norge som har noe særlig om Oneplace. Bruker derfor denne så godt jeg kan, bruker Oneplace nå nesten som en backup løsning i vent på att favorittlista er fikset, vist Oneplace hadde fungert etter intensjonen så hadde det vert en fin oppgradering fra den forige HD Tuneren, men desverre for mange opptak som ikke blir gjort og uten favorittliste blir den litt treg og bruke.
Men intensjonen til CD er god, gjennomføringen så langt desverre dårlig. Håper det ordner seg.

#1564

Postad 14 februari 2019 - 08:00

baggehög
  • baggehög
  • Lärjunge

  • 356 inlägg
  • 0

sätter jag upplösningen på auto så kan jag inte se en enda kanal det enda som funkar är netflix.så för att se tv kanaler får jag ändra upplösningen till 180p .någon annan med samma problem



#1565

Postad 14 februari 2019 - 08:03

dajjes74
  • dajjes74
  • Amatör

  • 91 inlägg
  • 0

sätter jag upplösningen på auto så kan jag inte se en enda kanal det enda som funkar är netflix.så för att se tv kanaler får jag ändra upplösningen till 180p .någon annan med samma problem


Har också det problemet tyvärr...

#1566

Postad 15 februari 2019 - 03:25

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0
Fikk ny OnePlace tuner for 3 måneder siden da bilde kom og forsvant med sekunders mellomrom, nå har jeg samme feilen på den nye tuneren, bortsett fra disse kanalene som virker som det skal: Alle det norske Tv2 kanalene - Disney channel - Disney junior - D - MAT - Norway live - N - Lifestyle tv - 10 Norge - NETFLIX.
Kan og bruke programmer tatt opp på HD som før.
Håper Niklas leser dette og bringer det videre til CD.

#1567

Postad 15 februari 2019 - 08:13

Unregistered995dd1dc
  • Unregistered995dd1dc
  • Användare

  • 188 inlägg
  • 0

Fikk ny OnePlace tuner for 3 måneder siden da bilde kom og forsvant med sekunders mellomrom, nå har jeg samme feilen på den nye tuneren, bortsett fra disse kanalene som virker som det skal: Alle det norske Tv2 kanalene - Disney channel - Disney junior - D - MAT - Norway live - N - Lifestyle tv - 10 Norge - NETFLIX.
Kan og bruke programmer tatt opp på HD som før.
Håper Niklas leser dette og bringer det videre til CD.


Oppdatering. Prøvde OnePlace på nytt i dag tidlig, nå virker alle kanalene som det skal, ikke lett og bli klok på denne tuneren.

#1568

Postad 16 februari 2019 - 08:50

2xtreme
  • 2xtreme
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Är det någon mer som EPG inte fungerar. Vår har inte fungerat på ca 1 vecka. Ringde kundtjänst som säger att det beror på ett fel mellan Telia (eftersom vi har Telia till internet) och Canal Digital men det verkar konstigt eftersom jag inte sett någon mer som har problemet eller att CD skriver nåt om det på deras sida. EPG borde ju dessutom inte bara gå via internet utan kunna skickas via parabolen med? (Jag har även provat att byta DNS i internet men utan resultat)



#1569

Postad 16 februari 2019 - 10:16

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Det är nog boxens stora svaghet, att den är helt beroende av internetuppkoppling, för att kolla användarens licens om och om igen, för att ladda deras ständigt felaktiga programtablå, för att hålla ordning på tiden.

 

Allt detta funkade bra på den förra generationen boxar UTAN internetuppkoppling. En av anledningarna att man väljer parabol-TV istf internet-TV är ju riskanalysen att man vill ha redundans NÄR internet svajar eller helt går ner. Men det verkar CD inte fatta....

 

Och OM man nu tror att ständig internetuppkoppling gör "upplevelsen" bättre, så får man i vart fall dels se till att det funkar som tänkt utan drösvis med buggar, dels ha funktionalitet som backup - från parabolsignalen NÄR internet svajar. Tänk om gör rätt!



#1570

Postad 16 februari 2019 - 12:15

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

Nu har jag hittat en bugg till.

 

När man använt TV-guide för att välja en kanal tryckt OK tre ggr för att se denna kanal och sedan bläddra vidare till nästa kanal i kanalnummerordning så borde "+" tangenten ta en till just nästa kanal. Det gör den ibland. Men oftast tas man till den kanal man tittade på när man tryckte på "Meny" knappen på fjärren. Som vanligt är det inte ens konsistent. Utan just ibland, ibland inte.



#1571

Postad 17 februari 2019 - 16:01

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 1

Kommer Canal Digital komma med en trafo med strömbrytare, eller måste jag skaffa en skarvdosa med brytare på? Har tröttnat på att rycka ut sladden och göra boxen strömlös. Ibland har boxen inte kontakt med TV:n via ljudlimpan, inte heller direkt till TV:n. Sedan fick den kontakt med ljud och inte bild och då var det dags att bryta strömmen igen.



#1572

Postad 17 februari 2019 - 21:06

Iceman666
  • Iceman666
  • Lärjunge

  • 444 inlägg
  • 0
Skaffa en trådlös strömbrytare, kostar som 1-2 stora starka på krogen ;-)

#1573

Postad 17 februari 2019 - 21:14

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Skaffa en trådlös strömbrytare, kostar som 1-2 stora starka på krogen ;-

Tänkte jag inte på. Det får bli en sådan uppsättning.



#1574

Postad 18 februari 2019 - 08:50

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Tänkte jag inte på. Det får bli en sådan uppsättning.

Köp på IKEA så får du pengar över till en S S också.



#1575

Postad 18 februari 2019 - 11:44

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1

Jag försvarade Canal Digital tidigare då jag var nöjd med min box i början, men sedan började problemen även med våran box. Nu har jag försökt reklamera den hos Canal Digital och de erkänner att den har problem och erbjuder mig att få pengarna tillbaka (fick betala kemikalieskatt och för hårddisken) och använder min gamla box eller att jag får en HD-box Smart. Men bindningstiden som vi fick med på köpet med denna box vägrar de att ta bort. Jag har därför skickat in ett ärende till ARN för att få detta prövat. Blir jäkligt irriterad över sättet man blivit bemött på så vid första bästa tillfälle (beroende på vad ARN kommer fram till) så tappar de oss som kund i alla fall.



#1576

Postad 18 februari 2019 - 14:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 1

De erbjuder minimum de tror de ska klara sig undan med. OM det blev känt att alla som har en krånglande "one place-box" kunde reklamera ett par ggr och sedan säga upp avtalet, skulle det kosta dem miljarder. Så räkna med att få kämpa för det här. ARN´s rekommendationer vågar de nog inte vägra följa. Hoppas du dokumenterat din reklamation väl och givit CD både tid och möjlighet att rätta till felet ;) enligt Köplagen och Konsumentköplagen, för att maximera din chanser hos ARN. Sedan tar ARN´s ärenden vanligen minst ett halvår och innan dess hoppas väl CD på att ha fixat tillräckligt många buggar för att kunna dra ut på tiden ytterligare och tvinga till nytt ärende i ARN.

 

Jag hoppas verkligen att CD börjar ta buggfixarna på sina boxar på allvar, jag vill ha en fungerande box enligt specar i reklam och bruksanvisning, INTE säga upp avtalet. Men uppsägningsrätten är naturligtvis bra påtryckningsmedel. Bra även internt på CD, där antagligen nån pappersvändare vill spara pengar på att minimera mjukvaruarbetet.

Jag försvarade Canal Digital tidigare då jag var nöjd med min box i början, men sedan började problemen även med våran box. Nu har jag försökt reklamera den hos Canal Digital och de erkänner att den har problem och erbjuder mig att få pengarna tillbaka (fick betala kemikalieskatt och för hårddisken) och använder min gamla box eller att jag får en HD-box Smart. Men bindningstiden som vi fick med på köpet med denna box vägrar de att ta bort. Jag har därför skickat in ett ärende till ARN för att få detta prövat. Blir jäkligt irriterad över sättet man blivit bemött på så vid första bästa tillfälle (beroende på vad ARN kommer fram till) så tappar de oss som kund i alla fall.


Redigerat av Nisken, 18 februari 2019 - 14:05.


#1577

Postad 18 februari 2019 - 15:19

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1

De erbjuder minimum de tror de ska klara sig undan med. OM det blev känt att alla som har en krånglande "one place-box" kunde reklamera ett par ggr och sedan säga upp avtalet, skulle det kosta dem miljarder. Så räkna med att få kämpa för det här. ARN´s rekommendationer vågar de nog inte vägra följa. Hoppas du dokumenterat din reklamation väl och givit CD både tid och möjlighet att rätta till felet ;) enligt Köplagen och Konsumentköplagen, för att maximera din chanser hos ARN. Sedan tar ARN´s ärenden vanligen minst ett halvår och innan dess hoppas väl CD på att ha fixat tillräckligt många buggar för att kunna dra ut på tiden ytterligare och tvinga till nytt ärende i ARN.

 

Jag hoppas verkligen att CD börjar ta buggfixarna på sina boxar på allvar, jag vill ha en fungerande box enligt specar i reklam och bruksanvisning, INTE säga upp avtalet. Men uppsägningsrätten är naturligtvis bra påtryckningsmedel. Bra även internt på CD, där antagligen nån pappersvändare vill spara pengar på att minimera mjukvaruarbetet.

Jag har väl egentligen inga större förhoppningar om att få rätt i det här, men vill ändå göra någon typ av markering att jag inte tycker att det är ok. I värsta fall får jag vänta ut bindningstiden och säga upp abonnemanget efter det, men hade ju gärna blivit av med den kostnaden direkt. Givetvis hade jag hellre haft en fungerande produkt, men verkar ju inte som att det är möjligt.



#1578

Postad 19 februari 2019 - 12:33

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 1

Jag försvarade Canal Digital tidigare då jag var nöjd med min box i början, men sedan började problemen även med våran box. Nu har jag försökt reklamera den hos Canal Digital och de erkänner att den har problem och erbjuder mig att få pengarna tillbaka (fick betala kemikalieskatt och för hårddisken) och använder min gamla box eller att jag får en HD-box Smart. Men bindningstiden som vi fick med på köpet med denna box vägrar de att ta bort. Jag har därför skickat in ett ärende till ARN för att få detta prövat. Blir jäkligt irriterad över sättet man blivit bemött på så vid första bästa tillfälle (beroende på vad ARN kommer fram till) så tappar de oss som kund i alla fall.

Hej

Skicka PM med kundnummer så jag kan följa upp detta. 

Mvh

Niklas



#1579

Postad 19 februari 2019 - 15:56

Wiborg
  • Wiborg
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 1

Tack så mycket för hjälpen! Det kallar jag kundtjänst och jag fick ett mycket trevligare bemötande från dig än killen jag pratade med på reklamationsavdelningen. Nu finns det ändå en chans att jag kommer tillbaka som kund igen om ni kan erbjuda en tjänst som denna men som fungerar i framtiden.

 

 

Hej

Skicka PM med kundnummer så jag kan följa upp detta. 

Mvh

Niklas



#1580

Postad 21 februari 2019 - 10:41

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 0
Går det att bara plocka ut kortet i oneplace och använda det i gamla HD-boxen? Eller behövs det kontakt med CD?

Redigerat av xp2002, 21 februari 2019 - 10:42.


#1581

Postad 21 februari 2019 - 11:25

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0

Går det att bara plocka ut kortet i oneplace och använda det i gamla HD-boxen? Eller behövs det kontakt med CD?

Hej

Det går tyvärr inte att flytta kortet från OnePlace eller HD-Box Smart till andra boxar. Kortet som medföljer boxen fungerar endast i den boxen.

Mvh

Niklas



#1582

Postad 21 februari 2019 - 11:52

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2 057 inlägg
  • 0
Alltid lika kul när man blir uppringd av CD med ett erbjudande om att ”uppgradera” till OnePlace. Med tanke på hur usel denna produkt är borde CD förbjudas att marknadsföra den tills den fungerar. Sitter lugnt kvar med mina smartboxar som CD effektivt nedgraderat till nivå ”knappt brukbar som inspelare”. När avtalet löper ut är det adjö CD.

#1583

Postad 21 februari 2019 - 12:36

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 1

Sitter med en icke brukbar OnePlace, 2st HD smart boxar samt en vuduo2 med pairat programkort/modul.

Har för att hålla priset på en något human nivå endast cmore sport samt baspaket.

 

Nu har jag försökt hålla en lågprofil i tråden med klagomål länge. Men fy fasen vad det här suger nu!

Jag har ringt till CD vid flera tillfällen under många månader med förslag/gnäll etc.

Den enda boxen som levererar utan det minsta bekymmer är VuDuo2! Resten är mer eller mindre odugliga för tillfället! :(

 

När man sedan blir uppringd om "uppgradering" och påtalar bristerna blir man mer eller mindre idiotförklarad som tekniskt okunnig eller liknande samt att jag sitter med en "sån där fulbox"...  Va i hell#¤"!   "fulboxen är ju den enda som funkar!?

Har hållit på med satellit tv sedan Filmnet tiden och sitter garanterat på mer tekniskt kunnande än 95% av CD's kundtjänst!

 

Att bli uppringd och ifrågasatt är inte rätt väg att sälja på någon en "uppgradering"

Tänk om de kunde ringt och sagt. "trevligt att du är kund hos oss sedan långt bak i tiden, vi erbjuder dig familjepaketet under 12mån för 0kr för lång och trogen tjänst samt allt vårt strul med boxar, epg, bildkvalité, inspelningar etc etc"  Men nädå... skicka en avisering om prishöjning istället!

Fantastiskt dumt sätt att reta upp en redan besviken kund!

 

Blir garanterat inget mer CD för mig efter att gällande avtal löpt ut!



#1584

Postad 21 februari 2019 - 12:44

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 1
Fast nu är väl alla problem med inspelningar på smartboxen äntligen lösta? Jag har iaf inte märkt något senaste veckan, utan det verkar nu fungera som före bytet av epg-leverantör. Återstår dock att få innehållet lite matigare.

Håller med om att det är uselt av CD att så aggresivt försöka sälja oneplace, har också hört kundtjänsten lögner👎

Redigerat av Legion, 21 februari 2019 - 12:45.


#1585

Postad 21 februari 2019 - 15:05

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Efter att man tvingas göra skiten strömlös i tid och otid för att den överhuvudtaget ska gå att använda så har jag slängt ner den i lådan för gott.

Den är milt talat ett skämt.



#1586

Postad 21 februari 2019 - 17:58

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

För samtal med CD dels om boxen och dels om prissättningen för tillägget av Viasat Sport kanalerna. Får på köpet Via Play Sport som fungerar bra via Chromecast ultra. Utbudet mycket sämre. Visar bara några matcher i Premier Ligue som går på samma tidpunkt eller nära varandra. Viasat play appen i boxen fungerar inte alls.
Viasat har förlorat rättigheterna till La Liga och första ligan i i Italien. Skriver på sin hemsida att man har " nästan" världens bästa utbud i varje fall Sveriges avsende sport. Tar ut samma pris som förut och avser inte att sänka priset.Läs artikel i Aftonbladet för några dagar sedan.
Samma med Canal Digital. Halverat utbud på tillägget Viasat Sport men samma pris dvs 399 kronor per månad.
Några som har synpunkter på detta. "Falsk" marknadsföring av Oneplace. Inte imponerad av deras " gottgörelse" med fri hyra av några i min värld dåliga filmer.
Den avskalade fjärrkontrollen är ett skämt. Ingen fysisk strömbrytare på boxen.
Finns det något vettigt alternativ om man som jag vill i första hand se allsvenskan i fotboll och de stora europeiska ligorna på en och samma välfungerande box?

Finns det ingen som reagerar på cd prissättning och outvecklade box och samtidigt massiva reklam för denna långt från färdiga box. Fjärrkontrollen är ett skämt. Kallas för avskalad. Javisst med massvis med knapptryckningar. Ingen knapp för Epg eller info. Gränssnittet under all kritik.
Spola i inspelningar ingen höjdare. Inspelningarna bättre eller något säkrare numera. Kan inte under uppspelning välja att se på annan kanal utan vidare. Samna bekymmer om jag vill gå tillbaka till pågående inspelning och komma tillbaka där jag var innan.
Ingen fysisk knapp för att göra boxen strömlös. Betalar för att också se Viasat sport. Numera med halverat utbud.
Kostar mig 1258 kronor i månaden eftersom jag vill ha tillgång till allsvenskan. Filmer och serier som man "får på köpet"
skulle jag inte sakna. Måste ha hela paketet för att få tillgång till sporten.
Funderar på att ta kontakt med SVT plus för att klämma åt CD fula reklam för en ofullkomlig produkt och ingen nedsättning av kostnaden för abonnemanget. Trots halverat utbud från Viasat. Bolagen skyller på varandra.
Gruppstämning av CD? Anmälan till Arn?
Någon som vill göra något som kan kännas för CD?

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 21 februari 2019 - 18:40.


#1587

Postad 21 februari 2019 - 18:07

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1 967 inlägg
  • 0

Finns det ingen som reagera på cd prissättning och outvecklad box och samtidigt stor reklam för denna långt färdiga box. Fjärrkontrollen är ett skämt. Kallas för avskalad. Javisst me massvis med knapotryckningar. Ingen knapp för Epg eller info. Gränssnittet under all kritik.
Spolai inspelningar ingen höjdare. Inspelningarna bättre eller någit säkrare numera. Kan inte under uppspelning välja att se på annan kanal.
Ingen fysisk knapp för att göra boxen strömlös. Betalar för att också se Viasat sport. Numera med halverat utbud.
Kostar mig 1258 kronor i månaden eftersom jag vill ha tillgång till allsvenskan. Filmer och serier som man "får på köpet"
skulle jag inte sakna. Måste ha hela paketet för att få tillgång till sporten.
Funderar på att ta kontakt med SVT plus för att klämma åt CD fula reklam för en ofullkomlig produkt och ingen nedsättning av kostnaden för abonnemanget. Trots halverat utbud från Viasat. Bolagen skyller på varandra.
Gruppstämning av CD? Anmälan till Arn?
Någon som vill göra något som kan kännas för CD?

 

Tack!

Du rabblade upp det mesta kring OnePlace boxen :)

 

Om de inte kommer med ett riktigt bra erbjudande och fixar till sina problem snart (det har ju varit kasst länge)

så kan de glömma mig som kund. jag har avtal kvar maj ut (SHL säsongen)

 

Det går att välja andra operatörer och i dagens läge så kastar de ju erbjudanden efter en.  Grannen valde Telia då han har dom som fiberoperatör.

600kr/mån för 250/250 fiber hela cmore och hela viasat paketet inkl all sport och kanalpaket stor. bunden i 12mån.

Väldigt intressant för egen del med. Dessutom ingår ju telia play och den appen är riktigt bra på AppleTV. zappning etc går riktigt snabbt.



#1588

Postad 21 februari 2019 - 18:46

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0
Kan inte byta till Telia fiber. Har Chromecast ultra och där funkar Cmore Canal Digital och Viasat Sport med sitt numera begränsade utbud utan pris reduktion.

#1589

Postad 21 februari 2019 - 19:02

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Att en box inte går att göra strömlös har ju CD haft lösningar på tidigare, skickade ju ut en nätkabel med strömbrytare till tidigare box :)

#1590

Postad 22 februari 2019 - 10:45

gundj
  • gundj
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 0

Använd inte e-mail skriv ett brev och skicka det som fax eller som snigelpost addresserat till: Canal Digital Sverige AB 106 56 Stockholm . Använd rubriken "Uppsägning av avtal" och hänvisa till Konsumentköplagen och att du reklamerat utlovade egenskaper hos produkten, som den saknar, upprepade gånger utan rättelse. Skriv sedan att du from nu håller inne fakturabetalningen och förbehåller dig rätten till skadestånd för den tid du inte fått utlovad funktion av produkten.

Jag kommer att göra precis så. Samt en ARN-anmälan.

Kollade just upp Telias utbud via fiber och det fungerar utmärkt för oss.

C D får nog börja se upp.



#1591

Postad 22 februari 2019 - 11:39

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0
Fast nu för tiden är det givetvis e-post som ska användas vid all kontakt av det här slaget, då finns både spårbarhet och bevis lätt tillgängligt om det skulle behövas.

#1592

Postad 22 februari 2019 - 14:55

Unregistered0abe60d6
  • Unregistered0abe60d6
  • Amatör

  • 68 inlägg
  • 1

Kan inte byta till Telia fiber. Har Chromecast ultra och där funkar Cmore Canal Digital och Viasat Sport med sitt numera begränsade utbud utan pris reduktion.

Niklas vänlige man. Du måste göra klart för ägarna att de måste göra något radikalt åt fjärren. Skicka ut en "icke så avskalad" fjärrkontroll med knapp för Epg och info med adekvat och utökat innehåll. Allra minst. Finns en bra app Tv nu.kolla in den.
Vidare en ny kabel med fysisk strömbrytare. Sedan får vi hoppas att ni löser problemen med inspelningar till det bättre. Irriterande att inte kunna lämna en inspelning som jag ser på enbart genom att välja kanal via tex kanalknappen som 1 eller något annan och sedan bara kunna återgå till inspelningen och se från den plats som jag just lämnat.
Picture in picture är väl att hoppas på det omöjliga trots den otroliga reklamen att enkelt göra flera samtidiga inspelningar och se på en annan inspelning eller pågående program på väljbar sådan.

Redigerat av Unregistered0abe60d6, 22 februari 2019 - 15:17.


#1593

Postad 22 februari 2019 - 16:53

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

CD är inte känd för att leverera kvalitetsboxar och kom på att jag har en trasig vit box liggande. Den trafon fungerar perfekt och nu har jag en strömbrytare på sladden. Når nog säkert en trafo liggande efter min 250gb box som också är skrotad.



#1594

Postad 22 februari 2019 - 19:02

Nisken
  • Nisken
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Fast nu för tiden är det givetvis e-post som ska användas vid all kontakt av det här slaget, då finns både spårbarhet och bevis lätt tillgängligt om det skulle behövas.

 Nja - det är fortfarande så att rek-snigelpost och fax ger mottagningskvitto, e-mail är det frivilligt att ge mottagningskvitto för, de flesta företags kundavdelningar är tillsagda att INTE göra det, OM avsändaren ens orkat begära kvitto i e-mailet...?

 

Så e-mail har lågt bevisvärde OM svarande nekar till att ha fått det, fax och rek däremot högt. Fördelen med fax är att ditt kvitto på faxet även kan innehålla själva texten, det gör ju INTE ett rek. Så fax är fortfarande bäst att skicka viktig text med. 



#1595

Postad 22 februari 2019 - 19:22

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Nja - det är fortfarande så att rek-snigelpost och fax ger mottagningskvitto, e-mail är det frivilligt att ge mottagningskvitto för, de flesta företags kundavdelningar är tillsagda att INTE göra det, OM avsändaren ens orkat begära kvitto i e-mailet...?

Så e-mail har lågt bevisvärde OM svarande nekar till att ha fått det, fax och rek däremot högt. Fördelen med fax är att ditt kvitto på faxet även kan innehålla själva texten, det gör ju INTE ett rek. Så fax är fortfarande bäst att skicka viktig text med.

Det stämmer inte, det behövs inga kvitton eller ens ett svar. Företaget kan neka bäst de vill vilket är lönlöst. Det räcker att du skickat ett epost-meddelande så finns alla bevis som ev. behövs både hos dig i din dator samt hos din internetleverantör.
Nog om det för min del och ursäkta för ot i tråden🤐

#1596

Postad 22 februari 2019 - 22:48

Unregistered61b83d60
  • Unregistered61b83d60
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0

Jag fick min OnePlace utbytt.
Nya boxen har fungerat klockrent i 10 dagar, tills idag. 

ALLA inspelningar som gjorts sen jag kopplade in den är borta, utom dagens serieinspelningar!
Någon mer som råkat ut för detta?



#1597

Postad 23 februari 2019 - 09:12

jasifil
  • jasifil
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0

Niklas vänlige man. Du måste göra klart för ägarna att de måste göra något radikalt åt fjärren. Skicka ut en "icke så avskalad" fjärrkontroll med knapp för Epg och info med adekvat och utökat innehåll. Allra minst. Finns en bra app Tv nu.kolla in den.
Vidare en ny kabel med fysisk strömbrytare. Sedan får vi hoppas att ni löser problemen med inspelningar till det bättre. Irriterande att inte kunna lämna en inspelning som jag ser på enbart genom att välja kanal via tex kanalknappen som 1 eller något annan och sedan bara kunna återgå till inspelningen och se från den plats som jag just lämnat.
Picture in picture är väl att hoppas på det omöjliga trots den otroliga reklamen att enkelt göra flera samtidiga inspelningar och se på en annan inspelning eller pågående program på väljbar sådan.

Håller med! Fjärren är verkligen bristfällig. Vill även ha med en stoppknapp, inte bara play/pause, och en knapp för TV dvs som på den gamla boxen fjärr så man hamnar direkt i live.

Redigerat av jasifil, 23 februari 2019 - 09:13.


#1598

Postad 23 februari 2019 - 09:16

xp2002
  • xp2002
  • Användare

  • 106 inlägg
  • 1
Tyckte boxen fungerade hjälpligt i början. Nu är det knappt användbar.

Varje gång jag slår på boxen är bilden svart. För att få bild krävs att jag byter till någon annan kanal och sedan tillbaka till t.ex TV4 som boxen startade på. Det kräver oftast 2-3 försök innan någon bild dyker upp. Sjukt irriterande att gå igenom denna procedur varje gång...

Utöver detta är EPGn katastrof. Försöker jag använda snabbfunktionen pil upp/ner så står i princip alltid programinformation saknas. Dock syns alltid information om nästkommande program (bara för att retas?)

Utöver detta är den allmänt seg, tappar uppkoppling, svarar inte alltid på fjärren osv.

Har tömt appen, startat om, gjort strömlös osv...

Hade jag betalat för boxen hade jag krävt pengarna tillbaka...

Ni som använder HD-box smart är den också förstörd med uppdateringar?

#1599

Postad 23 februari 2019 - 09:41

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1 024 inlägg
  • 0

Ni som använder HD-box smart är den också förstörd med uppdateringar?

Nej, det finns lite återstående problem med inspelningar kopplat till bytet av epg-leverantör i höstas.
Annars är det en snabb och stabil box!

#1600

Postad 23 februari 2019 - 11:17

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

  • 2 455 inlägg
  • 0

Se där, fick nytta av den nya trafon. Enbart ljud, men ingen bild på TV annat än allt som dyker upp när man trycker på den blå knappen. Efter att stängt av och på kvarstod problemet. Lösningen var givetvis som i de tidigare modellerna att bryta strömmen ett tag.





0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.